quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:39 schreef dadah het volgende:lol, geweldig topic.
Doet me herinneren aan franse les, hadden we op gegeven moment 3 stagiaires (alledrie niet 100%, eentje blind en alledrie geestelijk 50% zeg maar). In begin was de leraar erbij, tot hij op een gegeven moment dacht dat ze het wel zouden redden... NOT!
Een keertje zat er een Olav achter in de klas, die zat met zijn aansteker te proberen zijn tafel in de hens te zetten. Lukte niet maar stonk als de pest, en een van die 3 stagiaires kwamen naar hem toe om te vragen of hij wilde stoppen met de tafel aansteken... Toen paktte hij een geodriehoek en besloot die maar in de fik te steken, dat lukte beter en daarmee begon hij weer zijn tafel aan te steken. Stagiaire werd beetje gek, die andere twee deden niks en bleven zitten. Op gegeven moment pakt die gast die stagiaire op en zet d'r zo bovenop een kast...
Wijf janken, wij allemaal de kantine in, die andere twee bleven achter om haar van de kast af te halen wat niet lukt als je niet 100% bent.
Na die middag nooit meer stagiaires gehad, alleen ee uitbrander van die leraar Frans hehe...
Ooow, ik bedenk me er weer eentje:
Zomer, vakantiewerk in een koekjesfabriek achter de lopende band.
Aan het eind van de zomer waren de uitzendkrachten "op", dus nu kregen we tweede keus zeg maar. Zwakzinnige mensen enzo.
Onze lopende band werd verblijd met de aanwezigheid van een soortement van gnoom van 1,20 m. Ze was doof, slechtziend en ook nog eens niet aardig. Let wel, ik heb niks tegen gehandicapten, maar ze horen gewoon niet thuis bij gevaarlijke apparaten. Tevens hecht ik erg aan een goede sfeer, dus ik was het al snel zat met deze kwaadaardige tuinkabouter.
We waren eerst al een half uur kwijt met het zetten van haar op een stoel zodat ze bij de lopende band kon. En maar schelden, schoppen (!) en zeuren dat wijf, terwijl we echt ons best deden om haar te helpen.
Probleem nummer twee was dat ze gewoon niet snel genoeg kon werken (en we hebben het hier over taken als "zet de plastic bakjes neer op de lopende band in een rijtje")
Het volgende probleem was, dat elke keer als we haar wilden vertellen dat ze sneller moest werken oid, we haar niet konden bereiken middels praten, ze was immers doof, maar dat we voor haar ogen moesten wapperen met onze handen (ze kon alleen recht vooruit kijken).
De reacties die ze hierop steeds had deed het laatste restje goodwill bij ons verdampen. Ja, het is sneu dat ze zo ergens geparkeerd werd waar ze niet uit de voeten kon, maar het helpt ook niet echt om degenen die je nog proberen te helpen aan te spreken met "kutwijf" en "godverdomme laat me nou even truthoofd". Nu is het een tweede om te stellen dat ik wellicht ook een truthoofd bén, maar zoiets zeg je dan gewoon niet
Kort gezegd: de koek vloog in het rond, lag overal behalve in de verpakkingen, het target werd niet gehaald, de machine trok het niet meer omdat er verkeerd gevulde bakjes ingeplempt werden. Het was een ramp.
(Muizenstaartje: Aan het eind van de middag werd ze gelukkig weggestuurd, werd onze ploeg verdeeld over de overige lijnen en konden we stoom afblazen. Ik tegen een collega-vakantiewerkster uitweiden ("En dat wijf was zo scheel als een Maleier en die kut maar schelden, wat een degeneraat").
Zegt mijn collegaatje ineens: "Ja, wil je niet zo negatief doen over mijn moeder!"
Ik:
![]()
)
Later nog eens voorzichtig gevraagd, bleek een grapje te zijn
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team