abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32954433
quote:
Huishoudens betalen fors meer voor gas en stroom

De energierekening voor huishoudens zal volgend jaar zo'n 15 procent toenemen. Dat komt neer op een bedrag tussen de 135 en 150 euro.

Leveringstarieven
Dit blijkt de leveringstarieven van Nuon, Essent en Eneco voor 2006, die gezamenlijk een flink deel van de energiemarkt in handen hebben. De verhogingen voor gas en stroom zijn inclusief BTW, toeslagen zijn hier niet meegerekend. Er is uitgegaan van een verbruik van 3500 kWh stroom en zo'n 2000 kubieke meter gas.

Per bedrijf
Uitgesplitst naar gas en stroom, stijgt het leveringstarief voor gas bij Essent met 14,4%, bij Nuon met 14% en bij Eneco met 15%. Voor elektriciteit is dat respectievelijk 17%, 18% en 15%.

Koppeling olie
De stijging is deels het gevolg van gestegen olieprijzen, doordat de gasprijs hier in Nederland aan gekoppeld is. De koppeling stamt nog uit de jaren 60. Essent noemt het 'kunstmatig'. "In de jaren 60 moest er in Nederland een vervangingswaarde voor gas worden gevonden. Andere landen hebben de koppeling overgenomen, maar niet in zo'n extreme vorm als Nederland." Essent noemt de Nederlandse schatkist 'de lachende derde'.
Bron: RTLZ

Nu is het wachten op de eerste populisten die 135 euro vergoeding willen voor de burger ipv 35 euro. Mijn voorstel is om minister Brinkhorst 15% minder loon te geven.
pi_32954780
Die lachende 3e klopt inderdaad wel, want bovenop die prijsstijging, zit natuurlijk ook nog gewoon een BTW.
Uiteraard zit er ook al BTW over de energieheffingen en de kosten van het benodigde gas gaan natuurlijk ook naar de staat.
Of die heffingen een percentage zijn of niet, weet ik zo niet.
pi_32957041
Dit is toch niet nieuw? Die 35 euro is ook niet bedoeld om de hoger uitgevallen rekening volledig te compenseren.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:29:12 #4
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32957111
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:26 schreef Argento het volgende:
Dit is toch niet nieuw? Die 35 euro is ook niet bedoeld om de hoger uitgevallen rekening volledig te compenseren.
Inderdaad...en bovendien "een gegeven paard..."
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 9 december 2005 @ 23:22:49 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32958504
En toch gaat iedereen er in koopkracht op vooruit. .
pi_32959976
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 23:22 schreef freako het volgende:
Ik ben benieuwd. Kijkend naar het nieuwe zorgverzekeringsstelsel als alleenstaande zonder kinderen moet ik dat allemaal nog maar es zien ....
En natuurlijk worden de laagste inkomens en mensen met kinderen nu OPNIEUW gecompenseerd. HALLO! Ik blijf niet financieren .
pi_32960831
quote:
Tsja dat valt nog maar te bezien.
Zorgtoeslag online ingevuld en op 30 nov een papier binnen gekregen dat 'ie niet volledig was ingevuld (wtf?? gewoon stap voor stap ingevuld) en mogelijk dus dat ik met mijn 500 euro/maand inkomen geen zorgtoeslag krijg, maar wel ineens ruim 20% van mijn netto loon dus kan gaan betalen aan de zorgverzekeraar. Compensatie via de stufi gaat niet, als je geen stufi krijgt.
Energie kosten gaan volgend jaar dus ook nog eens zo'n 12 - 15 euro per maand hoger worden en verder heb ik nog nooit gehoord van dalende belastingen en gemeentelijke belastingen.

Maar goed, kennelijk ga ik er dus grandioos op vooruit, dus ik ben heel erg benieuwd waar dat extra geld vandaan gaat komen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 00:59:29 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32961327
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:43 schreef Fester het volgende:

[..]

Tsja dat valt nog maar te bezien.
Zorgtoeslag online ingevuld en op 30 nov een papier binnen gekregen dat 'ie niet volledig was ingevuld (wtf?? gewoon stap voor stap ingevuld) en mogelijk dus dat ik met mijn 500 euro/maand inkomen geen zorgtoeslag krijg, maar wel ineens ruim 20% van mijn netto loon dus kan gaan betalen aan de zorgverzekeraar.
Als je recht hebt op zorgtoeslag wordt het gewoon uitbetaald. Desnoods krijg je in januari 2x zorgtoeslag uitbetaald, als het niet op tijd verwerkt wordt.
quote:
en verder heb ik nog nooit gehoord van dalende belastingen en gemeentelijke belastingen.
De OZB (gebruikersdeel) wordt afgeschaft per 1 januari. .
pi_32965042
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:59 schreef freako het volgende:
Daar heb je als huurder veel aan...
  zaterdag 10 december 2005 @ 09:02:23 #10
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32965124
En uiteindelijk betalen we allemaal zelf de rekening
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32965171
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 08:38 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Daar heb je als huurder veel aan...
Voor huurders is dit juist het enige stuk OZB dat ze betalen. Huiseigenaren hebben daarnaast nog het eigenarendeel. Dus ja: huurders hebben daar inderdaad veel aan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32965190
In de middeleeuwen was het al zo:
De kerk (die het onderwijs verzorgde) zei tegen de staat: "Houd jij ze arm, dan houd ik ze stom."

En de staat neemt die taak nog steeds ter harte zoals nu ook weer blijkt.
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:29:20 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32965584
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 09:02 schreef Ludwig het volgende:
En uiteindelijk betalen we allemaal zelf de rekening
Idd links of rechts om het komt altijd uit de zak van de burger
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32965627
quote:
Gemiddeld, statistiek, koffiedik.

Gemiddeld gaan de in de statistieken gedefenieerde groepen er op vooruit volgens de voorspellingen.

• Gemiddeld betekent geenszins iedereen
  • Statistiek is statistiek
  • Niemand kan in de toekomst kijken
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_32965788
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 00:59 schreef freako het volgende:
    De minima krijgen daar doorgaans kwijtschelding van. Afschaffen van een belasting die je toch al niet betaalt zet niet veel zoden aan de dijk.
    pi_32965822
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 10:29 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd links of rechts om het komt altijd uit de zak van de burger

Logisch: want de Staat = burgers
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_32966296
    Gelukkig stijgt de energieprijs volgend jaar niet.
    quote:
    Huishoudens betalen fors meer voor gas en stroom
    Uitgegeven: 9 december 2005 13:36
    Laatst gewijzigd: 9 december 2005 16:42

DEN HAAG - Nederlandse huishoudens moeten volgend jaar gemiddeld tussen de 15 en 16 procent meer betalen voor de levering van elektriciteit en gas door de drie grootste energiebedrijven. Dat komt neer op een bedrag van tussen de 135 en 150 euro. Dit blijkt de leveringstarieven van Nuon, Essent en Eneco voor 2006. Zij hebben samen nog altijd het grootste deel van de Nederlandse markt in handen.

De prijsverhogingen betreffen de leveringskosten, inclusief BTW. Andere toeslagen, zoals energiebelasting, zijn niet meegerekend. De drie energiebedrijven gaan uit van het verbruik van een gemiddeld huishouden voor stroom van 3500 kWh. Voor gas hanteren Essent en Eneco een gemiddeld verbruik per huishouden van 2000 kubieke meter, Nuon gaat uit van 1820 kubieke meter.

Uitgesplitst naar gas en stroom, stijgt het leveringstarief voor gas bij Essent met 14,4 procent, bij Nuon met 14 procent en bij Eneco met 15 procent. Voor elektriciteit is dat respectievelijk 17 procent, 18 procent en 15 procent.
    www.nu.nl

Volgens de frontpage:
    quote:
    De gestegen olieprijzen die gekoppeld zijn aan de gasprijs in Nederland zijn één van de oorzaken van de hoge prijsstijging. De oorsprong van de koppeling ligt in de jaren zestig. Volgens Essent is die 'kunstmatig' en is de Nederlandse schatkist 'de lachende derde'. "In de jaren 60 moest er in Nederland een vervangingswaarde voor gas worden gevonden. Andere landen hebben de koppeling overgenomen, maar niet in zo'n extreme vorm als Nederland."
    Untill I awake - / - Elu Elensar
    pi_32966840
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 09:18 schreef Yosomite het volgende:
    In de middeleeuwen was het al zo:
    De kerk (die het onderwijs verzorgde) zei tegen de staat: "Houd jij ze arm, dan houd ik ze stom."
    Heb je daar een bronnetje van door wie die uitspraak gedaan is?
    pi_32967029
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 11:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Heb je daar een bronnetje van door wie die uitspraak gedaan is?
    Het is geen citaat, het is een gezegde

Zie bijvoorbeeld hier
    quote:
    Want religie? Daarmee hielden de grootgrondbezitters, hereboeren en andere kapitalisten het volk onder de knoet. Het gezegde was dan ook "Houd jij ze arm, dan houd ik ze dom" - de kapitalistische overheersers werkten arm-in-arm samen met de kerkelijke leiders. Als excuus werd (soms terecht) aangevoerd dat wanneer de pastoor of de dominee niet deed wat de landjonker gebood c.q. niet predikte wat de landheren e.d. wilden, hen dat de kop kostte (letterlijk).

Dit heeft het Christendom veel schade gedaan. Daarnaast... de Kruistochten, Jodenvervolging, heksenverbrandingen etc, etc. Alles in naam van het 'Christendom'. Maar, dat is géén Christendom! Dat is niet het voorbeeld wat Jezus gaf.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_32967474
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 12:08 schreef sigme het volgende:
    Het is geen citaat, het is een gezegde

Zie bijvoorbeeld hier
    Ik weet dat het een gezegde is, maar de periode waar Rudy Brinkman het over heeft is niet de middeleeuwen, dat gezegde is bedacht door tegenstanders van de kerk en hoewel er best een kern van waarheid achter schuilt, is de waarheid niet zo zwartwit dat de kerk het als een opdracht beschouwde om mensen via domheid te onderdrukken. Zoals het daar staat lijkt dat wel zo.
    pi_32969058
    quote:
    Op zaterdag 10 december 2005 12:28 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ik weet dat het een gezegde is, maar de periode waar Rudy Brinkman het over heeft is niet de middeleeuwen, dat gezegde is bedacht door tegenstanders van de kerk en hoewel er best een kern van waarheid achter schuilt, is de waarheid niet zo zwartwit dat de kerk het als een opdracht beschouwde om mensen via domheid te onderdrukken. Zoals het daar staat lijkt dat wel zo.
    Ik weet dat jij dat weet, LN De waarheid is nooit zo zwartwit of simpel dat er echte belangrijke waarheid in één zinnetje te vangen valt. Maar wel een kern van waarheid, zoals in dit gezegde. Yosomite beschuldigt nog meer de staat van uitzuigerij dan de kerk van domhouderij, volgens mij. En ook dat is natuurlijk een kant noch wal rakende observatie in het Nederland van nu.

Vertrouw geen levenswijsheden die zich laten uitdrukken in een zinnetje , las ik laatst ergens als levenswijsheid.
    ik moet verrassend weinig
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')