Benieuwd hoe legitiem dat argument wordt bevonden door de EU.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Croatian Prime Minister Ivo Sanader said the arrest proved Croatia was right when it said Gen Gotovina had fled abroad.
Ik denk dat het legitiem word bevonden omdat de arrestatie van deze generaal een van de voorwaarden voor toelating tot de EU is. Dit ondanks het feit dat hij niet in Kroatie is gearresteerd.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Benieuwd hoe legitiem dat argument wordt bevonden door de EU.
Ow, my bad. Ik dacht dat de EU om daadwerkelijke uitlevering door Kroatie zelf vroeg. Daar was nu dus geen sprake van.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat het legitiem word bevonden omdat de arrestatie van deze generaal een van de voorwaarden voor toelating tot de EU is. Dit ondanks het feit dat hij niet in Kroatie is gearresteerd.
Daarbij was deze populaire generaal, want onder het volk is hij nog steeds populair, met een vals paspoort vertrokken en in feite dus niet opspoorbaar voor Kroatische autoriteiten.
Het zou jammer voor Kroatië zijn geweest als hij ergens wer weg met een valse naam was overleden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat het legitiem word bevonden omdat de arrestatie van deze generaal een van de voorwaarden voor toelating tot de EU is. Dit ondanks het feit dat hij niet in Kroatie is gearresteerd.
Daarom is het ook goed dat deze oud-generaal is gearresteerd. Om zo te proberen de waarheid naar boven te halen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Operatie Storm ging gepaard met oorlogsmisdaden. Met name het neermaaien van burgervluchtelingen. Een jaar voor operatie Storm was ik vrijwilliger in het stadje Pakrac, op de grens van de Krajina. Ook in ons project vielen er slachtoffers door operatie Storm, twee vredesactivisten die aan de Servische kant werkten zijn op de vlucht neergeschoten. Diegenen die aan de Kroatische kant werkten konden op het nippertje ontsnappen. Ik heb dus een aantal verhalen uit zeer betrouwbare bron gehoord, het was schieten op alles wat bewoog. Het gequote aantal gedode burgers vindt ik dan ook zwaar aan de lage kant.
dat vind ik dan weer heel erg slim van de inlichtingendiensten e.d.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik neem aan dat hij gewoon op vakantie was. Althans dat is wat ik op de site van de BBC lees:
"He was held in a hotel in the Tenerife resort of Playa de las Americas on Wednesday night after being followed for several days, the Spanish news agency Efe reported."
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4510122.stm
Ik wil dit even nuanceren. De Servische inwoners van de Krajina zaten er al eeuwen. Tijdens het Habsburgse rijk hebben ze zich daar gevestigd, lang voordat er sprake was van een Kroatische staat dus.quote:Op vrijdag 9 december 2005 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik wil wel even naar voren brengen dat de Kraijna Serven daar onwettig zaten. dat was land wat zij van Kroatie hadden ingepikt.
Ok, maar we hebben het over dat de Kroaten de zelf uitgeroepen republiek welke onwettig is uitgeroepen door de Krajina Serven een directe bedreiging voor Kroatie vormden. Dus kroatie viel binnen en verdreef de Krajina Serven in 48 uur (heb ik me laten vertellen).quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik wil dit even nuanceren. De Servische inwoners van de Krajina zaten er al eeuwen. Tijdens het Habsburgse rijk hebben ze zich daar gevestigd, lang voordat er sprake was van een Kroatische staat dus.
Het zich met wapengeweld en terreur losmaken van Kroatië, en zeker de oorlogsmisdaden die daarmee gepaard gingen, staat idd op gespannen voet met de wet.
Dank je voor het compliment.quote:Op dinsdag 13 december 2005 22:32 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Erwin Rommel, dat andere topic is dicht, maar waarom ga je stoppen?
Ik vond je ECHT een prachtuser, waarom???
Ik herken het, ik hou het soms ook voor het gezienmet al die ego's met hun o zo typische reply's hier.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank je voor het compliment.
ER gaat er echt vantussen. Over het hoe en waarom laat ik me niet uit. Maar ik heb het "hier" wel weer even gezien. Eens kom ik sterker terug. Daar kan de mensheid op rekenen![]()
afaik klopt dat wel van die 48 uur maar dat is ook niet heel erg moeilijk als bij de vijand zo'n beetje alles wat achter de frontlijn aan stukken wordt geschoten door een kleine 1000 nato jachtbommenwerpersquote:Op woensdag 14 december 2005 13:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok, maar we hebben het over dat de Kroaten de zelf uitgeroepen republiek welke onwettig is uitgeroepen door de Krajina Serven een directe bedreiging voor Kroatie vormden. Dus kroatie viel binnen en verdreef de Krajina Serven in 48 uur (heb ik me laten vertellen).
Plus het feit dat de Kroaten werden gesteund met geld en wapens door het westen.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
afaik klopt dat wel van die 48 uur maar dat is ook niet heel erg moeilijk als bij de vijand zo'n beetje alles wat achter de frontlijn aan stukken wordt geschoten door een kleine 1000 nato jachtbommenwerpers
maar het waren echt niet van die lieverdjes die kroaten, ze hebben zich ook gewoon misdragen en VN posten beschoten (Medak pocket bv) en elke burger die niet snel genoeg weg kon komen werd over de kling gejaagd in de Krajina.
goed dat ze ook die gasten nu gaan aanpakken, nu de bosnische moslims nog en het lijkt net eerlijk
Op het moment van de inval vormde de RSK geen bedreiging voor de rest van Kroatië. Het klopt dat de RSK niet internationaal erkend werd. Of dat voldoende reden is om met volledig militair geweld binnen te vallen is iig discutabel. Het verdrijven van de burgerbevolking was een flagrante schending van het internationaal recht. Het over de kling jagen van vluchtelingen zo mogelijk nog meer. Gotovina is zo te zien niet aangeklaagd voor de aanval persé maar voor de moord op burgers.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok, maar we hebben het over dat de Kroaten de zelf uitgeroepen republiek welke onwettig is uitgeroepen door de Krajina Serven een directe bedreiging voor Kroatie vormden. Dus kroatie viel binnen en verdreef de Krajina Serven in 48 uur (heb ik me laten vertellen).
Recentelijk is uitgekomen dat de Kroatische eenheden die Operatie Storm uitvoerden getraind waren door Amerikanen.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Plus het feit dat de Kroaten werden gesteund met geld en wapens door het westen.
Dat is waar.
Daarom vind ik het prima dat hij nu in de Scheveningse gevangenis zit. Misdaden tegen burgers mogen wat mij betreft hard bestraft worden. En Laat Generaal Gotovina ni bevelhebber zijn geweest van de invasie en dus kan worden gezien als hoofdverantwoordelijke.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op het moment van de inval vormde de RSK geen bedreiging voor de rest van Kroatië. Het klopt dat de RSK niet internationaal erkend werd. Of dat voldoende reden is om met volledig militair geweld binnen te vallen is iig discutabel. Het verdrijven van de burgerbevolking was een flagrante schending van het internationaal recht. Het over de kling jagen van vluchtelingen zo mogelijk nog meer. Gotovina is zo te zien niet aangeklaagd voor de aanval persé maar voor de moord op burgers.
Hehehehehe, en wij ons op onze posten maar afvragen "huhhhh overflight report". Dit doorgeven aan het batHQ en turven maar op de lijstquote:Op woensdag 14 december 2005 17:03 schreef sp3c het volgende:
dat is toch geen recentelijk nieuws?
deden ze bij de bosniers ook, VN troepen noemde de CIA toestellen die nu (gevangentransport doen geloof ik) surrogate Bosnian Airforce
... erm ...
idd, Ratko Mladic wordt ook niet aangeklaagd voor het onde de voet lopen van een VN enclave, want dat is hier gewoon ook gebeurt, maar voor de massamoorden die daarop volgdenquote:Op woensdag 14 december 2005 16:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op het moment van de inval vormde de RSK geen bedreiging voor de rest van Kroatië. Het klopt dat de RSK niet internationaal erkend werd. Of dat voldoende reden is om met volledig militair geweld binnen te vallen is iig discutabel. Het verdrijven van de burgerbevolking was een flagrante schending van het internationaal recht. Het over de kling jagen van vluchtelingen zo mogelijk nog meer. Gotovina is zo te zien niet aangeklaagd voor de aanval persé maar voor de moord op burgers.
Klopt niet helemaal. Er waren relatief weinig soldaten/paramilitairen/bewapende burgers uit het Kroatische deel van de Krajina betrokken bij Operatie Storm. Het waren vooral brigades uit de regio Osijek/Vukovar die ingezet waren.quote:Op donderdag 15 december 2005 01:56 schreef BorTheWolf het volgende:
Er ontbreken in dit topic een paar belangrijke feiten .
De Kroaten die in de krajina woonde zijn in eerste instantie door de cetniks verdreven uit de Krajina. Daarbij zijn ook vele onschuldige burgers vermoord (ouderen kinderen vrouwen). De huizen en bezittingen van de kroaten werden ingenomen door de Servische buurman.
Dan is het niet vreemd dat er wraak wordt genomen tijdens en na “Operatie Storm “door de Kroatische soldaat die misschien wel familie vrienden of kennissen heeft verloren in dat gebied.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |