De concrete aanleiding voor de val een kabinet is altijd iets pietsluttigs.quote:Op vrijdag 9 december 2005 08:09 schreef sigme het volgende:
Nou ben ik geen fan van dit kabinet, maar struikelen over zoiets sulligs zou ik echt te stom voor woorden vinden. Er gebeuren allerlei politiek belangwekkende zaken, ministers komen met vanalles en nog wat weg, de kamer verdomt het om op de strepen te gaan staan en dan het kabinet ten val brengen over een sullige 2,75 euro energiecompensatie?
Het zou de onsterfelijke belachelijkheid ten top zijn![]()
Er is weleens een kabinet gevallen over de al dan niet aftrekbaarheid van het reiskostenforfait. Dat is zo mogelijk nog sulliger.quote:Op vrijdag 9 december 2005 08:09 schreef sigme het volgende:
Nou ben ik geen fan van dit kabinet, maar struikelen over zoiets sulligs zou ik echt te stom voor woorden vinden.
Ik weet het. Ik maak er dan ook maar geen woorden aan vuil.quote:Op vrijdag 9 december 2005 08:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Er is weleens een kabinet gevallen over de al dan niet aftrekbaarheid van het reiskostenforfait. Dat is zo mogelijk nog sulliger.
Over 4 jaar kan ik het beter hebben dan nu...quote:Op vrijdag 9 december 2005 08:46 schreef Enchanter het volgende:
leuk krijgen we na de nieuwe verkiezingen een links kabinet , en dan mag rechts 4 jaar later weer gaan bezuinigen omdat links te veel uit heeft gegeven
Signaal uit de samenleving.......quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens het ANP radionieuws hoopt meer dan de helft van Nederland dat het Kabinet valt over de compensatie voor de energiekosten. Een klein deel ervan denkt dat het ook gebeurt. Het merendeel is dus realistisch genoeg om intussen te weten hoe lekker het pluche zit voor deze ploeg en te weten dat de regeringspartijen CDA en D66 ongetwijfeld teruggefloten gaan worden.
Maar het is wel een signaal uit de samenleving....
Dit kabinet is al onsterfelijk belachelijk, dus het zou wel binnen dit kader vallenquote:Op vrijdag 9 december 2005 08:09 schreef sigme het volgende:
Nou ben ik geen fan van dit kabinet, maar struikelen over zoiets sulligs zou ik echt te stom voor woorden vinden. Er gebeuren allerlei politiek belangwekkende zaken, ministers komen met vanalles en nog wat weg, de kamer verdomt het om op de strepen te gaan staan en dan het kabinet ten val brengen over een sullige 2,75 euro energiecompensatie?
Neenee, er is geen voorwaarde denkbaar die die conclusie zou rechtvaardigen. Of elke voorwaarde is goed genoegquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:56 schreef Chewie het volgende:
Kunnen we dan ook concluderen dat meer dan de helft van de Nederlanders te dom is om voor het stemrecht in aanmerking te komen?
Helemaal eens.quote:Ongeacht wat voor coalitie er zit is het nooit te hopen dat een regering over zo'n futiliteit valt.
De meeste kabinetscrises gingen over iets lulligs. Reiskostenforfait weet je wel.quote:Op vrijdag 9 december 2005 08:09 schreef sigme het volgende:
Thx, m'n klok blijkt nog te werken...quote:Op vrijdag 9 december 2005 08:46 schreef Enchanter het volgende:
leuk krijgen we na de nieuwe verkiezingen een links kabinet , en dan mag rechts 4 jaar later weer gaan bezuinigen omdat links te veel uit heeft gegeven
Persoonlijk vind ik het signaal eerder een zorgwekkend beeld van het bewustzijn van nederlanders ...quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja, daarop doel ik met een hekel aan die 'anti-houding' .... het blijft namelijk bij een kortzichtig 'jullie zijn slecht en dus moeten jullie weg' ....quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uiteraard gaat dit niet om de compensatie of over een musje. Het gaat er gewoon om dat Nederlanders dit Kabinet met zijn valse beloftes, zijn mijlen van de werkelijkheid afstaande houding en zijn blunders meer dan zat zijn.
Gezien de verkiezingsuitslagen van de PvdA in 2002 en 2003 (en ook de huidige peilingen) lijkt het er niet eens op dat mensen dat geloven maar geloven ze dat blijkbaar ook echt. Die uitslagen onderschrijven overigens ook je stelling dat het politiek bewustzijn niet verder teruggaat dan 2 a 3 maanden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:02 schreef RM-rf het volgende:
Het lijkt erop dat mensen enkel geloven dat als de 'poppetjes' maar anders worden, het beter zou gaan, maar precies datzelfde werd er in 2002 beweert, dat het ging om 'nieuwe gezichten' ...
een ontervedenheid-spiraal volgens mij, die niet doorbroken wordt bij een kabinetsval, enkel verder bevestigd.
Jij opent de aanval op 'de mensen' en dat vind ik nogal eenzijdig. Het kabinet zou zich ook kunnen afvragen waarom de populariteit ongekend laag is en waarom zoveel mensen hopen op zo'n crisis.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, daarop doel ik met een hekel aan die 'anti-houding' .... het blijft namelijk bij een kortzichtig 'jullie zijn slecht en dus moeten jullie weg' ....
Helaas is het evenmin zo dat er een goed en betrouwbaar alternatief is voor dit kabinet ..., evenmin is het zo dat die 'media-items' die zoveel ontvredenheid geven, werkelijk op het conto van dit kabinet te zetten zijn, veelal zijn het ook problemen die een voorgaand 'pappen-en-nathouden'-kabinet al veronachtzaamde.
een ander kabinet (kabinet Bos I) wordt grotendeels met dezelfde schandalen geconfronteerd, de zwakke conjunctuur, het doorvoeren van dit nieuwe ziektekostenstelsel (en helaas daarbij komen in de komende jaren nog meer 'ingrepen' in het sociale verzekeringsysteem, en de arbeidskosten), ontsnappende TBSers, problemen rond radicaliserende jeugd, zowel Moslims als andere groepen ....
Het lijkt erop dat mensen enkel geloven dat als de 'poppetjes' maar anders worden, het beter zou gaan, maar precies datzelfde werd er in 2002 beweert, dat het ging om 'nieuwe gezichten' ...
een ontervedenheid-spiraal volgens mij, die niet doorbroken wordt bij een kabinetsval, enkel verder bevestigd.
ik denk niet eens dat dat nou de redenen zijn...het grootste probleem van dit kabinet is het gebrek aan leiderschap. JP is een lachertje (vergeleken met echte leiders als Chirac, Blair en zelfs Bush)..hij mag dan wel altijd een antwoord klaar hebben, zijn imago is gewoon prut. Mensen krijgen gewoon geen "veilig" of gerust gevoel van onze MP.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Uiteraard gaat dit niet om de compensatie of over een musje. Het gaat er gewoon om dat Nederlanders dit Kabinet met zijn valse beloftes, zijn mijlen van de werkelijkheid afstaande houding en zijn blunders meer dan zat zijn.
Vergeleken met de jaren 30 en de WW2 zijn dit zeker geen zware tijdenquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:47 schreef Lionheaad het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens. In zware tijden willen mensen een sterke leider zien.
Een goed voorbeld hiervoor is eigenlijk WW2.
Crisis in Duitsland: Hitler aan de macht
Engeland als enige land niet bezet: Churchill
Als je het vergelikt met de laatste 20 jaar wel....quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vergeleken met de jaren 30 en de WW2 zijn dit zeker geen zware tijden![]()
Volslagen ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens het ANP radionieuws hoopt meer dan de helft van Nederland dat het Kabinet valt over de compensatie voor de energiekosten.
Goh, dat hoorde ik nou nooit als het om de populariteit van Fortuyn gingquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volslagen ongeloofwaardig.
Jan met de pet op interreseert politiek immers niks, als'ie s'avonds maar bier + chips heeft tijdens het voetbal/GTST kijken.
Dan suggereren dat de helft van nederland een opinie heeft, is nogal vergezocht.
Oh, ik geef ruiterlijk toe dat dat voor onze Pim ook gespeeld zal hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Goh, dat hoorde ik nou nooit als het om de populariteit van Fortuyn ging![]()
Stompzinnige dooddoener. We hebben in dit land namelijk nog nooit een links kabinet gehad. Overigens bouwt OOK de huidige regering een begrotingstekort op!quote:Op vrijdag 9 december 2005 08:46 schreef Enchanter het volgende:
De grootste politieke leugenquote:Op vrijdag 9 december 2005 08:46 schreef Enchanter het volgende:
Oh? en waar komt dat vandaan dan?quote:Op vrijdag 9 december 2005 20:06 schreef Quazzy het volgende:
Daarnaast lijkt het zo te zijn dat de Nederlandse politiek zich niet kan onttrekken van de 'marge'-politiek. Een compensatie, welke volledig onnodig is omdat bijna iedereen er volgens jaar per saldo flink op vooruit gaat, komt vervolgens zo prominent in het nieuws.
Want er is ook zoveel bewijs dat een linkse club het zo slecht zou doen he.quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:54 schreef 1603 het volgende:
beetje overdreven allemaal. dit kabinet is allerminst goed te noemen. de PR is beroerd, de economie zit niet mee, weinig aansprekende mensen, en er valt natuurlijk heel veel aan en op te merken. Is er wel een alternatief voor deze coalitie? Ik lever Nederland niet graag uit aan de linkse club. Ik vrees het ergste
En de andere helft??? Weer zo'n typisch voorbeeld van onderzoeksresultaten misbruiken voor je eigen doeleinden. En het moet natuurlijk wel sensationeel zijn anders komt mijnheer de Hond niet naar buiten met resultaten. Ik snap onderhand niet meer waarom mensen de onderzoeken van de Hond nog serieus neemt. Suggestieve vraagstellingenquote:Helft Nederland hoopt op Kabinetscrisis
Hoopt u dat door deze kwestie een kabinetscrisis ontstaat?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |