http://www.auto-news.de/auto/news/anzeige.jsp?id=15792quote:Preis: Ab 230.000 Euro
Sagenhaftes Drehmoment von 1.100 Newtonmetern
Der Unimog schöpft seine Kraft von 280 PS aus 6,4 Litern Hubraum und entwickelt ein Drehmoment von 1.100 Newtonmetern. Ein Rennwagen ist er deshalb aber nicht: Durch die lange Achsübersetzung können nur Geschwindigkeiten von wenig mehr als 120 km/h erreicht werden. Aber zuladen kann man einiges: Bei einem Gesamtgewicht von zirka zwölf Tonnen verfügt der Unimog über eine Nutzlast von rund 4,3 Tonnen.
Preis: Ab 230.000 Euroquote:Op vrijdag 9 december 2005 01:02 schreef Steve-O het volgende:
Check dit het moet niet veel gekker worden.
Ik presenteer u de Brabus Mercedes-Benz Unimog U 500 Black Edition
Het lijkt verdomme wel alsof je een verstandelijk gehandicapte zeekoe opvoert,
Hieronder de pic's oordeel zelf :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.auto-news.de/auto/news/anzeige.jsp?id=15792
Een historisch plaatje uit Den Haag:quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:05 schreef Kluupkluup het volgende:
OMG![]()
Wat kan je ermee?
Rijdt volgens mij ook ronduit kut. Zo hoog op de wielen..
quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:34 schreef Kluupkluup het volgende:
unimog topic die NIET gemaakt is door Alexxxx
gebeurt vaker hoorquote:Op vrijdag 9 december 2005 01:34 schreef Kluupkluup het volgende:
unimog topic die NIET gemaakt is door Alexxxx
En je hebt er geen rijbewijs voor nodig!quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:11 schreef Binkster het volgende:
heeft wel voordelen, gratis parkeren in de grote steden..... geen wielklem die past en wegslepen wil vast ook niet
tof ding.... zou um zo willen hebben
fout. tractor rijbewijs. kun je meteen alle versnellingen gebruiken. Bovendien heb je als 16-jarige makkelijker een tractorrijbewijs als een bromfiets certificaat. 1 probleem: een nieuwe Unimog is onbetaalbaar, dus laat staan een Brabus.. nee, geef de puberene boerenzoon maar een mooi oud mogjequote:Op vrijdag 9 december 2005 03:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En je hebt er geen rijbewijs voor nodig!
Alleen een bromfiets certificaat![]()
Dit alleen wanneer je de transmissie vast zet zodat alleen de 1ste en de 2de versnelling bruikbaar zijn![]()
quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:11 schreef Binkster het volgende:
heeft wel voordelen, gratis parkeren in de grote steden..... geen wielklem die past en wegslepen wil vast ook niet
tof ding.... zou um zo willen hebben
Ja hoorquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:58 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hey Alexxx hou je het droog![]()
![]()
Goed, want als je op de 2 eerste versnellingen na alles vergrendeld mag het met een bromfiets certificaatquote:Op vrijdag 9 december 2005 03:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
fout. tractor rijbewijs. kun je meteen alle versnellingen gebruiken. Bovendien heb je als 16-jarige makkelijker een tractorrijbewijs als een bromfiets certificaat. 1 probleem: een nieuwe Unimog is onbetaalbaar, dus laat staan een Brabus.. nee, geef de puberene boerenzoon maar een mooi oud mogje
ze kunnen alles slepenquote:Op vrijdag 9 december 2005 01:11 schreef Binkster het volgende:
heeft wel voordelen, gratis parkeren in de grote steden..... geen wielklem die past en wegslepen wil vast ook niet
tof ding.... zou um zo willen hebben
whehe, vet ding.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:02 schreef Steve-O het volgende:
Check dit het moet niet veel gekker worden.
Ik presenteer u de Brabus Mercedes-Benz Unimog U 500 Black Edition
Hieronder de pic's oordeel zelf :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
http://www.auto-news.de/auto/news/anzeige.jsp?id=15792
Het lijkt verdomme wel alsof je een verstandelijk gehandicapte zeekoe opvoert,
Als ik zie welke prijs je ervoor moet betalen, dan mag zo'n ding wel 50 jaar meegaan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Unimog, een slachtoffer van zijn eigen succes. Die dingen zijn ontwikkeld als artilleriesleper, en een heel knap staaltje duitse ing. kunst.
Hij is echter zo goed en makkelijk te repareren en onderhouden dat hij, toen iedereen die zo een ding kan gebruiken was voorzien, niet meer verkocht, want er was nauwelijks vervanging nodig.
Het is een zeer geliefd voertuig bij boeren en bosbouwers.
Dus daarom ging matra faillietquote:Op vrijdag 9 december 2005 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Unimog, een slachtoffer van zijn eigen succes. Die dingen zijn ontwikkeld als artilleriesleper, en een heel knap staaltje duitse ing. kunst.
Hij is echter zo goed en makkelijk te repareren en onderhouden dat hij, toen iedereen die zo een ding kan gebruiken was voorzien, niet meer verkocht, want er was nauwelijks vervanging nodig.
Het is een zeer geliefd voertuig bij boeren en bosbouwers.
Ja, DUH, dit is geen standaard UNIMUG, dat is zoiets als een standaard mercedes en een AMG getunede bakquote:Op vrijdag 9 december 2005 19:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ik zie welke prijs je ervoor moet betalen, dan mag zo'n ding wel 50 jaar meegaan.
LOLquote:Op vrijdag 9 december 2005 19:32 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dus daarom ging matra failliet![]()
![]()
Same here!quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:21 schreef allsystemshalt het volgende:
Toch zou ik er wel eens mee willen rijden gewoon om te voelen hoe het is![]()
maar dat is niet helemaal een novitiet. Bij de MB Trac, gebaseerd opde Unimog, kun je de hele mikmak (bebstuurderstoel, pedalen, stuur, 180 graden draaien zodat je de andere kant op keekquote:Op maandag 12 december 2005 12:56 schreef Klonk het volgende:
leuk weetje: bij de nieuwe unimogs (de werktuigdragers) kun je het stuur, klokkenwinkel en pedalen van links naar rechts schuiven(en weer terug uiteraard).
dus je komt linksgestuurd aanrijden, gaat dan grasmaaien, berm vegen ofzo dan schuif je de hele zooi naar rechts zodat je beter kunt zien wat je aan het doen bent
Mooie achtergrond op die 2de fotoquote:Op maandag 12 december 2005 11:48 schreef Alexxxxx het volgende:
er zijn twee huidige Unimogs hoor, dat moet je niet vergeten... vroeger kocht je een Unimog, die kon alles... nu zijn er twee typen, beide met hun eigen specialisatie:
[afbeelding]
de werktuigdrager
[afbeelding]
de terreinwagen
tuurlijk, de werktuigdrager is ook best goed in het terrein, en aan de terreinwagen kun je ook 100 voorzet, naastzet enopzetstukjes proppen, maar zo hebben de MB mannetjes het bedacht... (en ja, de terreinMog lijkt nog verdomde veel op de oude generatie)
a big pain in the ass. niet meer niet minder.quote:Op zaterdag 10 december 2005 01:21 schreef allsystemshalt het volgende:
Toch zou ik er wel eens mee willen rijden gewoon om te voelen hoe het is![]()
geen tractor... werktuigdrager.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:25 schreef retep1 het volgende:
[..]
a big pain in the ass. niet meer niet minder.
het is geen jeep, suv, terreinauto, het is gewoon een traktor met een cabine voorop
en een laadbakje achterop, en zit er een megaversnellingsbak in die in tig verschillende
overbreningen kunt laten draaien, en een pto om hydraulische werktuigen mee te bedienen,
en rijd het dus voor geen meter.
ook las ik ergens dat het een eitje is om ze te onderhouden en repareren, maar dat geld dan
alleen voor de antieke types, want de huidige zitten bomvol met een hoop
electronica, en begin je zonder laptop helemaal niks meer.
dat brabus geval zal dan best wat aangepast zijn, en wat beter rijden, maar het
is niet meer dan een (lelijke) veredelde traktor.
dat is iets voor bij het valkenbosplein richting kijkduin.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een historisch plaatje uit Den Haag:
[afbeelding]
Een Unimog die 8 trams wegsleept i.v.m een stroomstoring.
quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Gezien! Op de Mack en Speciaal Transport dag
Doen!quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:03 schreef bas-beest het volgende:
Deze Autoweek is ook zeer aardig om te lezen...
(ik heb 'm liggen, zal eens kijken of ik er scans van kan maken)
nou, vooruit dan maar...quote:Op maandag 2 oktober 2006 01:20 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Doen!
't Lijkt me geweldig om te lezen hoe een Mog die suffe SUV's de grond inboort
Overigens, over SUV's gesproken: Ik las in de krant over een nieuwe SUV die standaard met 2WD wordt geleverd. Het moet niet veel gekker worden! Ben even vergeten welk merk het was... weet iemand dat toevallig? Zal het morgen even opzoeken...
hij mag gewoon op de snelweg, is alleen begrensd... Lees 't artikel maar.quote:Op maandag 2 oktober 2006 01:29 schreef 2cv het volgende:
Leuk om een Mog te zoeken die legaal op de snelweg mag en 130 kan. Caravan er achter (gewicht maakt niet uit) en naar frankrijk met dat ding. Watnou terugschakelen om de berg op te gaan ?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |