abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 13:03:52 #102
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33012182
Sommige mensen hebben een wijnkelder, dan neem jij toch een boardkelder? Liggen ze iig al mooi op een wat lagere temperatuur, kunnen ze alvast wennen aan de koude

Net gekeken naar de status van mijn appel ordertje, mijn iPod komt als het goed is voor 21 december... dan heb ik dus 1 avond om er 30gig aan muziek op te gooien... Als ie later is... tja, dan moet ik het (weer) met mijn bijna overleden diskman doen
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 12 december 2005 @ 13:58:08 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33013590
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:03 schreef NoComment het volgende:
Sommige mensen hebben een wijnkelder, dan neem jij toch een boardkelder? Liggen ze iig al mooi op een wat lagere temperatuur, kunnen ze alvast wennen aan de koude

Net gekeken naar de status van mijn appel ordertje, mijn iPod komt als het goed is voor 21 december... dan heb ik dus 1 avond om er 30gig aan muziek op te gooien... Als ie later is... tja, dan moet ik het (weer) met mijn bijna overleden diskman doen
`

Ik zou alvast beginnen met het taggen van je mp3's.
Mits dat niet nog is gedaan hehe
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 12 december 2005 @ 14:06:21 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33013808
Ik heb wel eens naast mijn board geslapen NoComment.... Omdat ik te lui was om het op te ruimen, of omdat het zo'n zooi was dat hij onmogelijk ergens anders kon slingeren. Of wat dan ook... het is geen gewoonte.
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:03 schreef NoComment het volgende:
dan heb ik dus 1 avond om er 30gig aan muziek op te gooien... Als ie later is... tja, dan moet ik het (weer) met mijn bijna overleden diskman doen
Ik zou inderdaad alvast iTunes installeren, al je muziek voorzien van tags en al de gewenste video's converteren. Ik kan je alvast verklappen dat het synchroniseren minder snel gaat dan je mag verwachten van USB 2.0 en FireWire is niet meer op die nieuwe iPods. Het kost je echt een zee aan tijd.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33013951
Tag&Rename niet vergeten te downloaden, scheelt al een berg werk.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  maandag 12 december 2005 @ 14:32:27 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33014361
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:12 schreef Thermo het volgende:
Tag&Rename
windows-meuk

Maar NoComment werkt natuurlijk met Windows. Houdt er in dat geval rekening mee dat je iPod de eerste avond nog 3 x vastloopt. Geeft niks, is niet je iPod, maar je pc.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 12 december 2005 @ 14:49:43 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33014809
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:32 schreef XL het volgende:

[..]

windows-meuk

Maar NoComment werkt natuurlijk met Windows. Houdt er in dat geval rekening mee dat je iPod de eerste avond nog 3 x vastloopt. Geeft niks, is niet je iPod, maar je pc.
mja, door die rotzooi van Apple natuurlijk. lijkt me duidelijk
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 12 december 2005 @ 16:41:11 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33017823
Ik kwam trouwens net deze tegen:

Hij zal waarschijnlijk al wel eerder langs zijn gekomen maar ik vind hem toch wel vet
Misschien ga ik die er wel bij kopen.
Het is een muts met een soort foam erin waardoor hij een beetje functioneert als een helm. Niet vergelijkbaar natuurlijk, maar het zou iets schelen.
Nouja, dat vind ik dan nog niet eens zo boeiend, maar die headphones erin vind ik wel heel erg stoer

[ Bericht 3% gewijzigd door Komakie op 12-12-2005 17:38:45 ]
pi_33018855
Wat is er mis met de muts van Burton? Dan zie je niet van die vage schelpen ziiten bij je oren. Het lijkt een beetje op ep-oorklep

Dit lijkt me dan mooier. Deze heeft ook ingebouwde speakertjes.

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 12 december 2005 @ 17:13:21 #110
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_33018904
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:41 schreef Komakie het volgende:
Ik kwam trouwens net deze tegen:
[afbeelding]

Hij zal waarschijnlijk al wel eerder langs zijn gekomen maar ik vind hem toch wel vet
Misschien ga ik die er wel bij kopen.
Het is een muts met een soort foam erin waardoor hij een beetje functioneert als een helm. Niet vergelijkbaar natuurlijk, maar het zou iets schelen.
Nouja, dat vind ik dan nog niet eens zo boeiend, maar die headphones erin vind ik wel heel erg stoer
Die ziet er idd erg vet uit. Beetje vage site alleen.

Wat moet ie kosten?
  maandag 12 december 2005 @ 17:16:46 #111
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_33019026
Maar die van komakie is toch echt anders dan die van Genesiz, die is idd niet erg 'good-looking'
  maandag 12 december 2005 @ 17:38:25 #112
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33019738
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:12 schreef Thermo het volgende:
Tag&Rename niet vergeten te downloaden, scheelt al een berg werk.
Heb je daar een link van? Of is het geen freeware..

mp3's renamen ga ik idd doen deze week... iig van de albums die erop moeten (mooi lijstje maken, moet lukken met 30Gb! )
  maandag 12 december 2005 @ 17:44:43 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33019928
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:13 schreef Nellid het volgende:

[..]

Die ziet er idd erg vet uit. Beetje vage site alleen.

Wat moet ie kosten?
Die van Red moet 80 euro kosten.
Veel geld gaat erin zitten dat er een soort van schuim in zit...

dit is de andere van Burton : http://www.the-gadgeteer.(...)dphone_beanie_review

Die is ook wel ok denk ik. Maar ik vind het er wel een beetje uitzien alsof je niet echt geweldig geluid hebt in die dingen omdat de headphone wat verder van je oren af zit. Die kost trouwens 50 euro...

Zijn er nog andere merken met dit soort beanies dat iemand weet???

[ Bericht 2% gewijzigd door Komakie op 12-12-2005 17:51:38 ]
  maandag 12 december 2005 @ 17:45:35 #114
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33019960
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:38 schreef NoComment het volgende:

[..]

Heb je daar een link van? Of is het geen freeware..

mp3's renamen ga ik idd doen deze week... iig van de albums die erop moeten (mooi lijstje maken, moet lukken met 30Gb! )
Echt verrot dat apple besloot alleen ruk-videoformaten te hanteren. Anders had ik hem al in huis gehad... De nieuwe Zen ondersteunt gewoon divx en kan 2x zo lang video afspelen als de Ipod video. Is alleen wel 2x zo dik...

Als je voor video gaat kan je voorlopig beter een Archos aanschaffen..
pi_33020152
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die van Red moet 80 euro kosten.
Veel geld gaat erin zitten dat er een soort van schuim in zit...

dit is de andere van Burton : http://www.the-gadgeteer.(...)dphone_beanie_review

Die is ook wel ok denk ik. Maar ik vind het er wel een beetje uitzien alsof je niet echt geweldig geluid hebt in die dingen omdat de headphone wat verder van je oren af zit.

Zijn er nog andere merken met dit soort beanies dat iemand weet???
Volgens mij is het geluid echt ruk, je krijgt er veel te veel wind tussen. Behalve dan als je die sliertjes onder de muts aan elkaar knoopt onder je kin. En dan ga je echt als een josti van de berg. Daarnaast zie ik het nut sowieso niet echt, voor iets meer koop je een helm. Zo schuimpet zal toch echt geen boom terugkoppen denk ik
pi_33020246
oordoppies onder mn beanie werkt ook goed hoor
  maandag 12 december 2005 @ 18:16:33 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33020861
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:54 schreef ivo-de-piefo het volgende:
oordoppies onder mn beanie werkt ook goed hoor
Welkom in het topic ivo-de-piefo.

Ook al ben ik nog niet helemaal happy met de toename van geluidsdragers op de piste lijkt het gebruik van oordopjes met extra kwalijk. Ten eerste sluit een dopje omgevingsgeluiden beter af dan een schelp. Ten tweede lopen er twee irritante draden langs je gezicht je jas in. Bij een helm is dat er maar eentje, die daarbij amper zult voelen als gevolg van de andere zware hardware op je kop.

maandag 12 december 2005 @ 18:25:32 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33021094
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:45 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Echt verrot dat apple besloot alleen ruk-videoformaten te hanteren. Anders had ik hem al in huis gehad... De nieuwe Zen ondersteunt gewoon divx en kan 2x zo lang video afspelen als de Ipod video. Is alleen wel 2x zo dik...

Als je voor video gaat kan je voorlopig beter een Archos aanschaffen..
Hiervoor geldt dat ze de formaten ondersteunen, maar dat het er niet uitziet op de kleine schermpjes. De resolutie van de schermen is lager dan die van een goede divx, waardoor de snellere processor de bestanden passend maakt. Hiervoor moet hij pixels comprimeren, dat doen alle spelers die ik in mijn handen heb gehad (MSI, Creative) erg lelijk. Daarbij zitten veel AVI-containers veel rommel, want AVI is natuurlijk ook maar een verzamelnaam voor veel video-codecs. Het alternatief WMV is natuurlijk van de grote concurrent en is prima voorbereid op het MS-monopolie.

Tsja, als je dan marktleider bent in draagbare mediaspelers. Een grote naam bent in de filmwereld en je wilt filmpjes gaan verkopen, dan maak je er dus maar zelf een open standaard voor. Eentje die veel beter schaalbaar is en op termijn wel de populairste zal worden. De echte iPod-hype is ook pas sinds de vierde generatie iPods.
pi_33021320
Ik heb tenminste audio in mijn helmpie ouwe,

moet ik niet net alsof doen met mijn muts met earpads ouwe,

te vet
  maandag 12 december 2005 @ 18:49:49 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33021888
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:32 schreef Thermo het volgende:
Ik heb tenminste audio in mijn helmpie ouwe,

moet ik niet net alsof doen met mijn muts met earpads ouwe,

te vet
Ben niet zo van de helmen zoals je al weet
Hoewel ik heb ook wel eens op heb hoor. Maar eerlijk gezegd vaker niet dan wel
pi_33022025
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ben niet zo van de helmen zoals je al weet
Hoewel ik heb ook wel eens op heb hoor. Maar eerlijk gezegd vaker niet dan wel
ouwe, als je off piste rijdt MOET je een helm op. Ik ben al eens met een Skycap op een rots geklapt en dat had ik met een schuimrubberpet nooit meer naverteld.
pi_33022162
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:53 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ouwe, als je off piste rijdt MOET je een helm op. Ik ben al eens met een Skycap op een rots geklapt en dat had ik met een schuimrubberpet nooit meer naverteld.
hear hear.

En mijn heup zegt ook elke dag nog dat protectie af en toe helemaal niet zo'n ramp is.
pi_33022223
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:16 schreef XL het volgende:

[..]

Welkom in het topic ivo-de-piefo.

Ook al ben ik nog niet helemaal happy met de toename van geluidsdragers op de piste lijkt het gebruik van oordopjes met extra kwalijk. Ten eerste sluit een dopje omgevingsgeluiden beter af dan een schelp. Ten tweede lopen er twee irritante draden langs je gezicht je jas in. Bij een helm is dat er maar eentje, die daarbij amper zult voelen als gevolg van de andere zware hardware op je kop.

2 of 1 ik merk waarschijnlijk t verschil niet en ik voel ze ook niet als ik bezig ben en qua omgevingsgeluid valt het ook wel mee.
Maar ik moet wel toegeven, oordoppen zullen misschien wel beter zijn.
  maandag 12 december 2005 @ 18:59:44 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33022235
quote:

[..]

Zoals ik al zei, ik ben niet zo van de helmen, maar ik heb ook wel eens een helm op.
Vooral met poeder rijden... Anders bijna nooit...
pi_33022250
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:57 schreef Thermo het volgende:

[..]

hear hear.

En mijn heup zegt ook elke dag nog dat protectie af en toe helemaal niet zo'n ramp is.
hoe bevallen je Cartels eigenlijk?
pi_33024787
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:59 schreef Kentaro het volgende:

[..]

hoe bevallen je Cartels eigenlijk?
"zo-zo"

Ik ben er niet echt wild van, past verder goed met mijn vans, maar ze zijn niet bijzonder.
Controle is verder goed, maar vond een setje 390's beter rijden. maar enfin, niks te klagen verder.
pi_33024854
hmm, niet echt enthousiast dus. Ik vind die Skyback persoonlijk wel heel erg fijn
pi_33025664
Het doet zijn werk verder wel goed ja, ben ook niet van plan ze te wisselen. Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de vorm van de baseplate bij de aansluiting met de highback, volgens mij kan dat beter.
  maandag 12 december 2005 @ 21:38:45 #129
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33027550
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:38 schreef Thermo het volgende:
Het doet zijn werk verder wel goed ja, ben ook niet van plan ze te wisselen. Maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de vorm van de baseplate bij de aansluiting met de highback, volgens mij kan dat beter.
Ik zeg: ga eens solliciteren bij Burton, misschien bevalt je idee wel Zou dat trouwens kunnen, zomaar solliciteren... met mijn strax uitgebreide kennis van composietenmaak ik misschien wel eens kans

Overigens XL, wat een heerlijk stukje apple ophemeling was dat toch weer

Edit: wel leuk trouwens om in Tag&Rename een folder van bijna 50Gb aan mp3's te openen.. duurt ff

[ Bericht 10% gewijzigd door NoComment op 12-12-2005 21:54:07 ]
  maandag 12 december 2005 @ 23:38:06 #130
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33031571
quote:
Op maandag 12 december 2005 21:38 schreef NoComment het volgende:
Overigens XL, wat een heerlijk stukje apple ophemeling was dat toch weer
Welk stuk klopt niet
want dat suggereert zo'n opmerking natuurlijk
  maandag 12 december 2005 @ 23:55:47 #131
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33032088
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:38 schreef XL het volgende:

[..]

Welk stuk klopt niet
want dat suggereert zo'n opmerking natuurlijk
Heb er eigenlijk niets op aan te merken
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:30:33 #132
71115 Rnej
I walk the line
pi_33033979
over helmen/beanies + audio gesproken

keb de red hifi audio.. relaxed ding met mute knop.. erg handig

maarreh, belangrijker nieuws

yours truly draait a.s. vrijdag tijdens de Pow(d)erzone in Snowworld Zoetermeer !!! :D::DD:D:D:D:D:!!!1111one!!1111!
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:57:54 #133
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33036992
Die schuimmutsen kunnen nog best werken hoor. Ik zag pas bij TellSell een soort foam, door NASA ontwikkeld, dat extreem goed schokken op kon vangen. Ze gebruikten het daar in een kussen of een matras of zoiets, zodat je er geen last van zou hebben als je chick onrustig sliep. Of zodat je er zelf ongemerkt uit kunt sneaken om 's nachts met je maten in de kroeg rond te hangen

En alles wat op TellSell wordt gezegd is waar!

Desalniettemin voel ik me meer beschermd met een helm op mein kopf.
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:08:59 #134
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33037169
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:57 schreef 360sjors het volgende:
True! True! True!
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:22:08 #135
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33037416
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:30 schreef Rnej het volgende:
over helmen/beanies + audio gesproken

keb de red hifi audio.. relaxed ding met mute knop.. erg handig
Klopt... maar Red zit bij mij niet goed.
Ik wilde toen een Giro kopen. Die zat wel goed, maar was een beetje te duur....
Ik heb er nu stiekem spijt van dat ik die niet gekocht heb....
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:57 schreef 360sjors het volgende:
Die schuimmutsen kunnen nog best werken hoor. Ik zag pas bij TellSell een soort foam, door NASA ontwikkeld, dat extreem goed schokken op kon vangen. Ze gebruikten het daar in een kussen of een matras of zoiets, zodat je er geen last van zou hebben als je chick onrustig sliep. Of zodat je er zelf ongemerkt uit kunt sneaken om 's nachts met je maten in de kroeg rond te hangen

Geen id of het allemaal zoveel helpt. Het zal best wel iets helpen, maar het is geen vervanging voor de helm. De idee achter de schuimmuts is meer dat je een veiliger gevoel hebt, waardoor jij je zekerder voelt en daardoor minder snel de fout in zult gaan met je tricks.
De vraag is ff of het zo werkt maar ergens zit er wel een kern van waarheid in. Ik rij ook harder met helm dan zonder
pi_33038599
wow...ik ga maar eens opmeten hoe groot mijn kopf is. Misschien zijn er ook helmpjes die mij passen ! Zo'n luitenant helm lijkt me wel gaaf, maar moet me goggle en alles er wel goed in passen! en mijn hoofd natuurlijk

hmm..elke dag altijd ff naar het plankje kijken. Broek aan, schoenen aan, en dan lekker van nose naar tail hoppen/olliën in huis !

Wow !

Fingerspitzgefühl
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:26:29 #137
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33040245
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:19 schreef ForumGek het volgende:
wow...ik ga maar eens opmeten hoe groot mijn kopf is. Misschien zijn er ook helmpjes die mij passen ! Zo'n luitenant helm lijkt me wel gaaf, maar moet me goggle en alles er wel goed in passen! en mijn hoofd natuurlijk
Volgens mij zijn er zelfs maten die Pino passen.... dus dat zal wel goedkomen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:03:31 #138
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_33041050
Deze week zal wederom verse sneeuw brengen in het Alpengebied.

Tot en met woensdag worden er kleine storingen verwacht, die locaal enkele centimeters sneeuw kunnen opleveren, maar echt veel moet er niet van verwacht worden.

Vanaf Donderdag echter verandert het weerbeeld. Met een sterke noordwesten stroming worden dan omvangrijke neerslagvelden richting de Alpen gevoerd. Dit zorgt van vrijdag tot en met zondag voor sterke sneeuwval. Vooral de noordzijde van de Alpen wordt hierbij van een flink pak bediend. De schatting is dat hier dan ook 50 tot 100 centimeter verse sneeuw valt. Doordat de temperatuur in de hooggebergten in die periode ook sterk daalt (-10, -20) en de wind behoorlijk toeneemt, zal het lawinegevaar sterk stijgen
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_33041219
Grmbl.

* Thermo twijfelt.

ik kan voor enkele maanden na mijn afstuderen hier blijven werken en zo mijn project ook implementeren.
Dit kost me alleen wel 3 maanden vakantie.

* Thermo twijfelt.
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:20:19 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33041486
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:03 schreef Basje_B het volgende:

Tot en met woensdag worden er kleine storingen verwacht, die locaal enkele centimeters sneeuw kunnen opleveren, maar echt veel moet er niet van verwacht worden.

Vanaf Donderdag echter verandert het weerbeeld. Met een sterke noordwesten stroming worden dan omvangrijke neerslagvelden richting de Alpen gevoerd. Dit zorgt van vrijdag tot en met zondag voor sterke sneeuwval. Vooral de noordzijde van de Alpen wordt hierbij van een flink pak bediend. De schatting is dat hier dan ook 50 tot 100 centimeter verse sneeuw valt. Doordat de temperatuur in de hooggebergten in die periode ook sterk daalt (-10, -20) en de wind behoorlijk toeneemt, zal het lawinegevaar sterk stijgen

Dat wordt gelijk poederrijden als ik daar aankom
op de piste wel te verstaan

als je een meter sneeuw in 1x krijgt... dat is echt sick gewoon!
Dan blijft het lawine gevaar wel een weekje op 5 staan
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:20:51 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33041506
quote:

Damn, BrakkeAap.....
Jullie gaan het dit jaar beter treffen dan de ijsbanen van Les Menuires vorig jaar.

Ik wil/moet ook naar de sneeuw!
pi_33041719
quote:

Goed, 2 Januari lijkt me vrij sneeuwzeker zo .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_33042102
Welke nerd noemt zich nou Extra Lars op een Nerd forum!
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:47:53 #144
71115 Rnej
I walk the line
pi_33042196
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:26 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er zelfs maten die Pino passen.... dus dat zal wel goedkomen.
ik heb echt een frankenstein hoofd.. ga ik helmen passen.. moet ik gewoon een L op van RED, ipv een XL .....

zegt genoeg denk.. ik heb echt een enorme kneiter op mijn nek zitten
pi_33042225
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:44 schreef Thermo het volgende:
... euhm, Extra lars?

En inderdaad, BrakkeAap heeft mooie vooruitzichten hoor. Jezus, wat baal ik er van ook niet geboekt te hebben.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:55:29 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33042382
quote:
waar dacht jij dan dat XL voor stond?

Er staat een hint onder mijn naam/boven mijn user-icon hoor
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:02:20 #147
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33042530
quote:
Trouwens, als ik in terminal een grep uitvoer op een bestand krijg ik mijn gewenste uitvoer als Stdin, hoe schrijf ik die ellende vervolgens weg naar een bestand?
pi_33042624
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:55 schreef XL het volgende:

[..]

Er staat een hint onder mijn naam/boven mijn user-icon hoor
ja maar die hint is je gebruikers naam @ nerd forum zag ik daarnet
pi_33042720
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:02 schreef XL het volgende:

[..]

Trouwens, als ik in terminal een grep uitvoer op een bestand krijg ik mijn gewenste uitvoer als Stdin, hoe schrijf ik die ellende vervolgens weg naar een bestand?
Als je grept krijg op een bestand krijg je de uitvoer standaard niet als stdin
pi_33043216
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat wordt gelijk poederrijden als ik daar aankom
op de piste wel te verstaan

als je een meter sneeuw in 1x krijgt... dat is echt sick gewoon!
Dan blijft het lawine gevaar wel een weekje op 5 staan
OMG vrijdag naar St. anton
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:33:49 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33043270
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:11 schreef Thermo het volgende:

[..]

Als je grept krijg op een bestand krijg je de uitvoer standaard niet als stdin
Het commando

1grep -v ^$ s1.xml

Wil ik wegschrijven naar bestand. Eigenlijk wil ik dat in een langer commando, maar dit deel gooit het steeds overhoop. Volgens mij is er niets mis mee. Gewoon uitvoeren werkt wel, maar ik krijg de output niet weggeschreven naar een bestand.

mijn username is hier korter, op twiekers mag het niet zo kort.
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:46:18 #152
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33043525
quote:

[..]

Heb je die helm overigens sindsdien wel vervangen.
Je mag maar 1 rots per helm koppen, bij de tweede rots splijt die helm nog harder open dan je schedel als je er geen op hebt.
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:51:20 #153
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33043662
Nog 9 daagjes en dan naar Val Tho! Mooi dat er dikke sneeuw aankomt
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:52:49 #154
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33043697
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:33 schreef XL het volgende:

[..]

Het commando
[ code verwijderd ]

Wil ik wegschrijven naar bestand. Eigenlijk wil ik dat in een langer commando, maar dit deel gooit het steeds overhoop. Volgens mij is er niets mis mee. Gewoon uitvoeren werkt wel, maar ik krijg de output niet weggeschreven naar een bestand.

klinkt als uber nerdheid dit... wat is het
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:23:14 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33044519
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:33 schreef XL het volgende:

[..]

Het commando
[ code verwijderd ]

1
2
3
4
5
6
7
int main () {
  ofstream myfile;
  myfile.open ("example.txt");
  myfile << "Writing this to a file.\n";
  myfile.close();
  return 0;
}

ohwnee das C++
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:31:30 #156
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33044736
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:23 schreef Komakie het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

ohwnee das C++
en dat is an sich prima.... maar s1.xml is natuurlijk niet de enige. Moeten er een paar duizend worden. Daarnaast was zoals gemeld grep onderdeel van een langer commando, dat c++ nogal omslachtig zou maken. Ware het niet dat het nu ook niet werkt
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:35:16 #157
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33044826
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:31 schreef XL het volgende:

[..]

en dat is an sich prima.... maar s1.xml is natuurlijk niet de enige. Moeten er een paar duizend worden. Daarnaast was zoals gemeld grep onderdeel van een langer commando, dat c++ nogal omslachtig zou maken. Ware het niet dat het nu ook niet werkt
Ach ja, met ff nadenken was ik allang blij dat ik dit nog wist van me opleiding
Ik programmeer helemaal nooit meer.

Ik hou me tegenwoordig alleen nog maar met de beheerders- en de implementatiekant bezig
pi_33044853
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:46 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je die helm overigens sindsdien wel vervangen.
Je mag maar 1 rots per helm koppen, bij de tweede rots splijt die helm nog harder open dan je schedel als je er geen op hebt.
Die helm was aan de achterkant opengescheurd, dus die heb ik weg kunnen gooien
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:40:24 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33044962
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:36 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Die helm was aan de achterkant opengescheurd, dus die heb ik weg kunnen gooien
Ten overvloede meld ik dat een helm die niet zichtbaar beschadigd is, maar wel een forse klap te verwerken heeft gehad best kapot kan zijn. Kop je dus een rots, zie je niks aan de helm.... vervang hem dan toch. Dit geldt ook als je andere scherpe of harde voorwerpen kopt. De piste koppen is nog wel safe, uit de skibox van de auto laten knikkeren bijvoorbeeld is weer funest.
pi_33045099
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach ja, met ff nadenken was ik allang blij dat ik dit nog wist van me opleiding
Ik programmeer helemaal nooit meer.

Ik hou me tegenwoordig alleen nog maar met de beheerders- en de implementatiekant bezig
Ook een informatica achtergrond?

Zitten hier allemaal programmeurs?

* Thermo Technisch commercieel informatica student.

Nog 2 maanden hoop ik.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:54:03 #161
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33045383
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:44 schreef Thermo het volgende:

[..]

Nog 2 maanden hoop ik.
Nope, doe luchtvaarttechnologie, mag over een half jaar ing. voor mijn naam zetten als het goed is

Kunnen we nu stellen dat Snowboarden iets voor de hoger opgeleiden is? Ik zie drie programmeurs en een luchtvaarttechnoloog, waat doet de rest nog? kunnen we een marktonderzoekje doen..
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:54:21 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33045393
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:44 schreef Thermo het volgende:

[..]

Nog 2 maanden hoop ik.
`

ICT Medewerker bij UMC Utrecht
Tijdelijk baantje om de zomer te overbruggen en geld te verdienen.

ICT "gestudeerd"
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:57:24 #163
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33045500
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:40 schreef XL het volgende:

[..]
Dit geldt ook als je andere scherpe of harde voorwerpen kopt.
Met name scherpe. Met een breuk in de 'schaal' is de verdeling van de kracht over een groot oppervlak (door de ronde vorm) bij impact verdwenen. En dus een groot deel van je bescherming.
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:58:31 #164
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33045535
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:57 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Met name scherpe. Met een breuk in de 'schaal' is de verdeling van de kracht over een groot oppervlak (door de ronde vorm) bij impact verdwenen. En dus een groot deel van je bescherming.
Hoe vaak mijn scooterhelm wel niet van het stuur/zadel van dat ding af is gedonderd destijds..
pi_33045868
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:54 schreef NoComment het volgende:

[..]

Nope, doe luchtvaarttechnologie, mag over een half jaar ing. voor mijn naam zetten als het goed is

Kunnen we nu stellen dat Snowboarden iets voor de hoger opgeleiden is? Ik zie drie programmeurs en een luchtvaarttechnoloog, waat doet de rest nog? kunnen we een marktonderzoekje doen..
naja programmeur... ben afstudeerd in commerciële richting. marktonderzoeken etc.maar heb wel wat projecten gedaan. Freelance doe ik meer met dynamische talen dan die old school talen die wij gehad hebben.

* Thermo is dus over 2 maanden ook ing.

En jaar later weer een titel erbij als ik mijn bachelor op de erasmus haal
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:14:50 #166
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33046089
ir. ing. Thermo

Daarna doorsparen voor Prof. Dr. Ir. Ing Thermo? Wel leuk als je je naam op moet geven @ postkantoor ofzo
pi_33046204
2de bachelor diploma is niet ir. ook als ik mijn master haal @ erasmus dan heb ik geen ir. Ga namelijk geen technische opleiding doen daar.

Trouwens, Albiez heeft hier ook wel eens gepost, heeft M&I gedaan @ hbo en is nu vrolijk @ UVT bedrijfskunde aan het doen.
pi_33046396
quote:

[..]

* pRUTsGER meld zich als afgestudeerd, reeds 1 1/2 jaar werkende informaticus (Ing. prutsger dus )
pi_33046425
Ik doe momenteel Marketing & Communicatie (MBO niv. 4) en ga daarna fysiotherapie studeren !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:48:02 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33046981
ohwja en ik ben natuurlijk bezig om mij te classificeren als "geprüfte snowboardlehrer"

Het is leuk ook dat ik het gewoon op mijn CV heb gezet.
Zorgt altijd voor vragen en opmerkingen haha
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:22:58 #171
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33047844
Pfff ik kan weliswaar programmeren, maar ben toch echt geen programmeur. Momenteel bezig met Machine Learning (Robotica) dat doe ik nog een maand of 2 en dan mag ik Master of Arts voor mijn naam zetten. Voor een universitaire bachelor krijg je na HBO overigens geen titel meer Thermo.
pi_33047970
quote:

[..]

Zit nu in 6vwo, met een studie natuurkunde in het vooruitzicht.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_33048009
Ik haal het gemiddelde wel even naar beneden: Medewerker tele-sales/internet verkoop
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:33:53 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33048085
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:28 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Zit nu in 6vwo, met een studie natuurkunde in het vooruitzicht.
Wow... de ware Nerd!
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:47:39 #175
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_33048447
Zit ook op de UvT sinds dit schooljaar, valt ff vies tegen als je de HES in Rotterdam gewend bent...

Volgende week tentamens
pi_33048595
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:33 schreef XL het volgende:

[..]

Wow... de ware Nerd!
Maar dan wel zonder tweakers account, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:04:27 #177
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33048779
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:55 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Maar dan wel zonder tweakers account, .
Het niveau op tweakers ligt dan ook wel erg laag voor iemand die Natuurkunde studeert. Het account is vanuit mijn bijbaantje geboren. Daar was het destijds verplicht
pi_33049487
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef XL het volgende:

[..]

Het niveau op tweakers ligt dan ook wel erg laag voor iemand die Natuurkunde studeert. Het account is vanuit mijn bijbaantje geboren. Daar was het destijds verplicht
Precies, daarom begeef ik mij ook op fok.

.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_33049574
Iemand een idee wanneer er geskied (omdat het een klote gebied is om te boarden) kan worden in Winterberg? Of is dat een domme vraag? (ben lui vandaag).
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:07:29 #180
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33050206
Als je pech hebt helemaal niet Maar met het extreme weer van de laatste tijd kan er ook 2 meter met bijvoorbeeld de carnaval...
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:13:48 #181
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33050392
ik denk dat er geskied kan worden als er sneeuw ligt

en wanneer dat is weet je nooit in Winterberg
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:21:00 #182
71115 Rnej
I walk the line
pi_33050562
3ejaars industrieel produkt ontwerpen.. HBO
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:19:11 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33052337
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:38 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Precies, daarom begeef ik mij ook op fok.

.
Stukken beter inderdaad
pi_33054981
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:22 schreef XL het volgende:
Pfff ik kan weliswaar programmeren, maar ben toch echt geen programmeur. Momenteel bezig met Machine Learning (Robotica) dat doe ik nog een maand of 2 en dan mag ik Master of Arts voor mijn naam zetten. Voor een universitaire bachelor krijg je na HBO overigens geen titel meer Thermo.
Nee, papiertje alleen. Titels heb je niks aan.

Mijn manager is mr.ir.ing

Ben je lekker mee als manager.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:11:53 #185
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33056303
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:31 schreef Thermo het volgende:

[..]

Nee, papiertje alleen. Titels heb je niks aan.

Mijn manager is mr.ir.ing

Ben je lekker mee als manager.
Volgens mij krijg je ook geen bachelor papieren, je volgt slechts een schakelprogramma. Je HBO-bachelor is geldig en je haalt daar een universitaire master bij. Dat zijn je twee diploma's en wanneer deze in dezelfde richting zijn is het volgens mij ongepast om je HBO-titel te voeren. Je manager zou dus ing moeten laten vallen in correspondentie, omdat hij ook ir. heeft. De bron daarvoor kan ik niet vinden, maar uiteraard heeft wiki er wel weer aardige dingen over het onderwerp te zeggen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Titulatuur).

Overigens zeggen opleidingen, titels etc etc maar weinig over iemands vaardigheden. Van de gemiddelde prof is het maar goed dat ze nooit in het bedrijfsleven komen
Het verband met snowboarden is helemaal ver te zoeken

Als in dit verhaal het belang van de helm maar niet ondersneeuwt. Even recapituleren:
Draag een helm, koop een nieuwe als je een steen kopt. De beschermende factor van een helm kan sneuvelen zonder dat je het aan de buitenkant ziet. Verlies hem dus nooit uit het oog en geef hem nooit aan een buschauffeur. Als laatste: Draag een helm
pi_33056413
Ik heb net een nieuwe helm gekocht. Een matzwarte, ziet er wel bruut uit.
Dit is wel mijn laatste aankoop van dit jaar damn.......
CustomX en P1 Carbon's hakten er al in, maar die helm van 110 euro maakt me zakken leeg ouwe...
pi_33056492
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:15 schreef PatrickAlavi het volgende:
CustomX en P1 Carbon's hakten er al in, maar die helm van 110 euro maakt me zakken leeg ouwe...
he ouwe, zou je niet eens een keer een fotootje posten van al je aankopen
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:21:09 #188
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33056658
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:15 schreef PatrickAlavi het volgende:
Pas maar op dat je geen steen koopt, ouwe...
Kost je nog een keer 110 doekoes, je weet.
pi_33057117
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:11 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je ook geen bachelor papieren, je volgt slechts een schakelprogramma. Je HBO-bachelor is geldig en je haalt daar een universitaire master bij.
verschilt per opleiding, @ erasmus schakelprogramma is gewoon bachelor thesis.
( uvt trouwens ook )
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:37:06 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33057262
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:33 schreef Thermo het volgende:

[..]

verschilt per opleiding, @ erasmus schakelprogramma is gewoon bachelor thesis.
( uvt trouwens ook )
Ik niet. Misschien weer omdat ik de eerste lichting was... zoals bij alles ongeveer. Ik ben het levende experiment van Den Haag vandaag lijkt het wel. Vanaf de motherfuckin basisvorming tot aan de BaMa van ze.....
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:37:05 #191
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33057264
Schakelen is voor mietjes, in september gooi ik er nog een volwaardige studie tegenaan
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:38:02 #192
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33057291
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:37 schreef XL het volgende:

[..]
Vanaf de motherfuckin basisvorming tot aan de BaMa van ze.....
Je hebt de 2e fase gemist, wees blij
pi_33057317
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:37 schreef XL het volgende:

[..]

Ik niet. Misschien weer omdat ik de eerste lichting was... zoals bij alles ongeveer. Ik ben het levende experiment van Den Haag vandaag lijkt het wel. Vanaf de motherfuckin basisvorming tot aan de BaMa van ze.....
Je dacht dat je de enige was? Moet je mijn opleiding eens bekijken, na mij zijn ze 3 x van structuur gewisselt, elk vak wat ik het laatste jaar haalde werd voor het laatst gegeven
pi_33057329
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:38 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Je hebt de 2e fase gemist, wees blij
Zeur niet sjors, we hebben bij M&O best wel eens gelachen
pi_33057332
http://www.kladblog.com/site/embedded.asp?id=http://media.kladblog.com/media/200512/skiing.wmv&w=480&h=360

Ja das geluk hebben, ook al is het een freestyle skieer.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_33057342
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:37 schreef 360sjors het volgende:
Schakelen is voor mietjes, in september gooi ik er nog een volwaardige studie tegenaan
Ik ook hoor, na mijn schakelprogramma
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:43:48 #197
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33057465
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:39 schreef Thermo het volgende:

[..]

Zeur niet sjors, we hebben bij M&O best wel eens gelachen
Het was allemaal erg leuk ja, ik heb er erg veel van opgestoken
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:48:24 #198
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33057609
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:39 schreef -Mzraki- het volgende:
http://www.kladblog.com/site/embedded.asp?id=http://media.kladblog.com/media/200512/skiing.wmv&w=480&h=360

Oeps
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:49:46 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33057659
Gastuh, hou alsjeblieft op met dat gezeur over school/studie.
Dat doe je maar op het schoolforum
Ik ben niet voor niets al klaar met die onzin he. Nou wil ik er voorlopig ook niets meer over horen

Btw, je moet je helm af en toe gewoon ook goed controleren.
Het is niet zo dat een helm van het vallen van een hoogte van 2 meter zo maar kapot valt en je dan gelijk een nieuwe moet. Als hij dan al stuk is, dan moet je een andere helm kopen want dan gaat die je ook niet beschermen tegen een goeie val.
Als je er op klopt (moet je wel een beetje hard doen) dan kun je het ook horen als er een scheurtje in zit. Maar zo snel gebeurd dat niet.

Ik weet niet hoeveel van jullie veel inlineskaten/skateboarden/BMX freestyle rijden.... Maar daar komt het vaak genoeg voor dat iemand bij het mislukken van een trick zijn helm op de grond gooit uit frustratie. Gaat er best wel hard aan toe. Maar die helm gaat in dat geval ook bijna nooit stuk.
Als hij maar vaak genoeg en hard genoeg gegooid is natuurlijk wel. Het is mij ook wel eens gebeurd vroeger (ik inline tegenwoordig niet meer).
Je leert het trouwens wel vrij snel af als je van mams ineens je eigen helmen moet gaan betalen

Nou weet ik wel dat het allemaal mogelijk is dat een helm die uit een skibak valt stuk gaat (als voorbeeld) maar het is niet normaal en ik zou ook niet direct een nieuwe kopen als het je een keer gebeurd. Dan blijf ik aan de gang...
Het is ook mogelijk dat ik een helm op heb en dat ik met me Schworf op een scherpe steen klap. Das ook niet bepaald goed voor me fysieke gesteldheid. En dat is een understatement

Kortom, helm goed gebruiken en regelmatig controleren of je ergens verdachte dingen hoort of ziet. Zo gauw als je het niet vertrouwt niet meer opzetten. uit mekaar halen en kijken of je gelijk had. Daarna een nieuwe kopen.
Waarom uit mekaar halen? Als je het niet vertrouwt zet je hem toch niet op. Dus kun je net zo goed kijken of hij nou echt stuk was of niet. Kun je nog wat van leren. Daarna weer in mekaar zetten is geen optie en opzetten is geen optie.

pi_33057691
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:43 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Het was allemaal erg leuk ja, ik heb er erg veel van opgestoken
Wat een lobbes was het ook
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:57:59 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_33057897
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:39 schreef -Mzraki- het volgende:

Dat is echt te sick gewoon

Die gast die erin lag was ook echt zwaar in paniek enzo en de rest leek er zo een beetje bij te staan van "hmmm ok.... wat is dit "

Gebeurde zo te zien naast de piste of niet? Gletzer blijkbaar...

Ik vind trouwens die sneeuw er een beetje vaag uit zien of ligt het aan mij Een beetje zoals van dat schuim op het strand. Dat vervuilde spul.
pi_33058758
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 22:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is echt te sick gewoon

Die gast die erin lag was ook echt zwaar in paniek enzo en de rest leek er zo een beetje bij te staan van "hmmm ok.... wat is dit "

Gebeurde zo te zien naast de piste of niet? Gletzer blijkbaar...

Ik vind trouwens die sneeuw er een beetje vaag uit zien of ligt het aan mij Een beetje zoals van dat schuim op het strand. Dat vervuilde spul.
Ja, die gasten zijn echt zo van: 'eeeh, ja ok, hoe nu?'

Maar denk dat het zomers op gletsjer is ofzo, zware slush/ijstroep. Dan is het nooit zo mooi spierwit als een maagdelijk poederveldje he .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')