whahhaha dat heb ik grprobeertquote:Op donderdag 8 december 2005 21:30 schreef Githa het volgende:
Jessie heeft hem aan Sinterklaas meegegeven als ik me niet vergis..... gemiste kans wellicht![]()
dat zal je dan wat langer vol moeten houden. is lastig, maar dan weet ze waar ze aan toe is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:10 schreef CrazyWitch het volgende:
[..]
en dat schreeuwen om der speen heeft ze 2 nachten vol gehouden en bij de derde had ik zo iets van hier heb je je speen ik wil slapen
Zo heb ik dat ook gedaanquote:Op vrijdag 9 december 2005 02:52 schreef broer het volgende:
Laat dat kind toch lekker. Wat maakt het nu uit dat ze op een speen sabbelt. Wie heeft er last van? Daar houdt ze heus vanzelf mee op, hoor. Is het niet als ze zes is, dan wel als ze naast haar toekomstige echtgenoot in bed ligt.
Of is een speen fysiek slecht voor een kind?
Dat dacht ik dus ook , maar mooi dat mijn dochtertje een enorme zuig behoefte had en dus nachten lag te huilen tot ik middenin de nacht toch maar een speen ging uitkoken en toen sliep madam wel lekker. Na 3 maanden ruilde ze de speen in voor haar duim en dat is nog veel lastiger om af te leren. Want die duim is niet te verkopen of aan Sinterklaas mee te geven , laat staan dat we hem in de vuiniscontainer kunnen gooienquote:Op zondag 11 december 2005 15:39 schreef FoXje het volgende:
Nooit aan beginnen, aan zo'n speen. Hoef je hem ook niet af te wennen
Een fopspeent verkleint de kans op wiegedood ook aanzienlijk, tot wel 90% wordt er nu gedacht!quote:Op zondag 11 december 2005 20:25 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook , maar mooi dat mijn dochtertje een enorme zuig behoefte had en dus nachten lag te huilen tot ik middenin de nacht toch maar een speen ging uitkoken en toen sliep madam wel lekker.
Een fopspeen bevat kankerverwekkende stoffen , dat was voor mij de reden om geen speen te geven. (Dat van de wiegendood wist ik toen nog niet). Maar bij een 2e heb ik wel een speen in huis voor als ze het nodig mocht hebben.quote:Op zondag 11 december 2005 23:24 schreef FoN het volgende:
[..]
Een fopspeent verkleint de kans op wiegedood ook aanzienlijk, tot wel 90% wordt er nu gedacht!
Omdat mijn kind nog een flinke zuigbehoefte had na het leegdrinken van zijn flesquote:Op maandag 12 december 2005 09:03 schreef gebruikersnaam het volgende:
Waarom beginnen mensen in eerste instantie met een speen ?
En dat duimen werd uiteindelijk vingeren?quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:06 schreef bixister het volgende:
zelf heb ik echter ook heel lang geduimd (langer dan 4 jaar in ieder geval), en daar ook altijd veel 'troost' uit geput. vanaf een bepaalde leeftijd deed ik dat alleen nog maar voor 't slapen gaan
Hij was wel wat makkelijk he?quote:
Nou....quote:Op woensdag 14 december 2005 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dat duimen werd uiteindelijk vingeren?
Sorry, ik kon het niet laten
Ik was dat Bram net geboren was echt van plan Bram geen speen te geven, had net in mijn omgeving meegmaakt dat het ook weer afgeleerd moest worden met heel veel gedoe. Na hele dagen en nachten als levende speen gespeeld te hebben had ik flinke bloedende tepelkloven en ben ik geheel tegen mijn principe toch een speentje gaan geven. Sindsdien was Bram ook wel eens afgekoppeld, zaaalig!quote:Op woensdag 14 december 2005 14:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh ja, nog even ontopic...
Wat die zuigbehoefte betrefd, haal je dat niet gewoon zelf aan als ouder zijnde door die speen te geven?
Ik vind het persoonlijk vaak wel makkelijk doen van ouders, kind huilt, speen in mond, kind wil niet slapen, speen in mond.
Nu is idd elk kind anders en de een zal er meer behoefte aan hebben dan een ander, maar in veel gevallen heb ik zoiets van je doet het ook echt jezelf aan als ouder dat je kind zo zwaar speen verslaafd raakt.
Dus jij beweert dat jouw kind heeft gehuild/geschreeuwd van 19:30 uur (of hoe laat jouw kind ook naar bed gaat), tot 0:00 of later (daarna is het immers pas nacht). Dat is dus minstens 4,5 uur.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:10 schreef CrazyWitch het volgende:
[..]
en dat schreeuwen om der speen heeft ze 2 nachten vol gehouden en bij de derde had ik zo iets van hier heb je je speen ik wil slapen
Jij hebt zelf zeker geen kinderen?quote:Op maandag 19 december 2005 02:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat jouw kind heeft gehuild/geschreeuwd van 19:30 uur (of hoe laat jouw kind ook naar bed gaat), tot 0:00 of later (daarna is het immers pas nacht). Dat is dus minstens 4,5 uur.
Ik kan me niet voorstellen dat een kind dat gaat/moet slapen en dus wellicht moe is, nog energie heeft om non-stop ruim 4 uur te huilen en te schreeuwen (als het niet langer is).
Dat geloof je toch zelf niet![]()
Dream on! Een kind kan zich daardoor juist over zijn slaap heen gaan huilen waardoor je de hele nacht met een ontroostbaar kind komt te zitten....quote:Op maandag 19 december 2005 02:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat jouw kind heeft gehuild/geschreeuwd van 19:30 uur (of hoe laat jouw kind ook naar bed gaat), tot 0:00 of later (daarna is het immers pas nacht). Dat is dus minstens 4,5 uur.
Ik kan me niet voorstellen dat een kind dat gaat/moet slapen en dus wellicht moe is, nog energie heeft om non-stop ruim 4 uur te huilen en te schreeuwen (als het niet langer is).
Dat geloof je toch zelf niet![]()
Dat geloof ik best, maar alles heeft een grens. Of ga je me nu vertellen dat een kind zijn hele leven lang wakker kan blijven en gedurende zijn hele leven blijft huilen en schreeuwen omdat hij geen speen krijgt? Droom zelf lekker verder!quote:Op maandag 19 december 2005 09:00 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Dream on! Een kind kan zich daardoor juist over zijn slaap heen gaan huilen waardoor je de hele nacht met een ontroostbaar kind komt te zitten....
Als jezelf moe bent maar door omstandigheden niet kunt slapen , raak je uiteindelijk ook over je slaap heen , hoe moe je ook bent!
Je bent nogal kort door de bocht vind ik... en je eerste opmerking is ook nogal overdreven... natuurlijk gaat niemand je dat vertellen want iedereen begrijpt dat dat niet klopt.quote:Op maandag 19 december 2005 16:48 schreef Shreyas het volgende:
Dat geloof ik best, maar alles heeft een grens. Of ga je me nu vertellen dat een kind zijn hele leven lang wakker kan blijven en gedurende zijn hele leven blijft huilen en schreeuwen omdat hij geen speen krijgt? Droom zelf lekker verder!![]()
Misschien dat hij/zij één nacht wakker blijft (dus dan moet je je als ouder maar even goed voorbereiden op een slapeloze nacht), daarna gaat slaapt hij/zij echt wel zonder speen.
Ik denk nogsteeds dat het probleem hier vooral gebrek aan doorzettingsvermogen is.
Als ik zelf een kind zou hebben zou ik me niet zo druk maken om het feit dat hij/zij nog een speen zou hebben, terwijl ze bijna vier is.quote:Op maandag 19 december 2005 18:49 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Je bent nogal kort door de bocht vind ik... en je eerste opmerking is ook nogal overdreven... natuurlijk gaat niemand je dat vertellen want iedereen begrijpt dat dat niet klopt.
De vraag is: moet je je kind persé van zijn/haar speen afhelpen door hem/haar een nacht te laten huilen? Als je zelf kinderen zou hebben, zou je dat HOOGSTwaarschijnlijk niet doen en ook helemaal niet 'makkelijk' vinden als je het zou moeten van jezelf.
Zo hebben wij dat ook gedaan. Alleen heeft mn zoon (toen 3,5 jaar) zn speen vrijwillig op diens vraag aan de tandarts zelf gegeven. En ja het was wel even twee avonden vragen/zeuren om de speen, maar daarna ging het wonderwel heel goed. Sinds die dag heeft hij geen speen meer gehad. En hij was echt een fervent gebruiker, hij speende nog behoorlijk veel.quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:52 schreef easy-going het volgende:
Bij het zoontje van een collega van mij werkte het tandartsverhaal ook idd. De tandarts had tegen hem gezegd dat het niet goed was voor zijn gebit ( hij was 3eneenhalf of net 4, dat weet ik ff niet meer) en hij heeft hem 's avonds meteen niet meer gebruikt.
dat is ook mijn stille hoop over een paar jaar, en meteen de reden dat ik nu nog geen probleem maak van ziijn speen (die hij alleen 's nachts gebruikt overigens)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |