abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 december 2005 @ 21:23:21 #1
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32928715
ik weet niet of deze vraag al eens eerder is langs geweest
ik kon het iedergeval niet vinden

maar hoe krijg ik mijn dochter van der speen af
ze is nu bijna vier en ze slaapt nog altijd met der speen en eigelijk alleen als ze op de peuterspeelzaal is heeft ze hem niet
ik heb van alles eigelijk al geprobeert tot verstoppen toe
maar dan wijgert ze gewoon om te slapen

dus wie heeft er voor mij een tip zo dat ze toch die speen laat leggen

alvast bedankt
  donderdag 8 december 2005 @ 21:26:29 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32928806
Ik heb de TT even aangepast, zo is het wat duidelijker

Helaas heb ik geen tips voor je, maar ben wel benieuwd naar oplossingen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 21:30:14 #3
81992 Githa
pi_32928920
Jessie heeft hem aan Sinterklaas meegegeven als ik me niet vergis..... gemiste kans wellicht
pi_32929060
De kerstman komt ook nog binnenkort

En weigeren te slapen, dat houdt ze toch ook niet eeuwig vol?
Mijn buren hebben toen hun dochter 4 jaar werd samen hun speentje weg gegooid (2 jaar jongere broertje deed ook maar gelijk mee) bij een grote container. Zodat ze wel zelf wist dat de speen weg was en ze er niet naar zou gaan zoeken ofzow.
Duurt misschien even, maar weg is weg, en uiteindelijk wennen ze er wel aan.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 21:39:03 #5
81992 Githa
pi_32929132
of de paahaas, ruilen voor een ei

maar serieus, zulke dingen willen wel eens helpen.
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:10:12 #6
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32933367
quote:
Op donderdag 8 december 2005 21:30 schreef Githa het volgende:
Jessie heeft hem aan Sinterklaas meegegeven als ik me niet vergis..... gemiste kans wellicht
whahhaha dat heb ik grprobeert
heb er ook een heel verhaaltje bij verzonnen dat er kindjes waren waarvan hun mama niet een speen konden kopen en dat zij nu toch eigelijk wel een grote meid was

ik kreeg als antwoord moeten ze maar sparen maar de mijne krijgen ze niet
en ze heeft hem ook echt niet in die envelop gedaan

en dat schreeuwen om der speen heeft ze 2 nachten vol gehouden en bij de derde had ik zo iets van hier heb je je speen ik wil slapen

maar die van samen weg gooie in een contaner kan ik wel eens proberen mischien dat dat helpt

en bedankt voor het aanpassen van de titel zag pas te laat dat de zin niet echt compleet was
pi_32933598
Een leeftijd afspreken waarop ze er te groot voor is? Overleggen werkt misschien nog het beste, ze klinkt bijdehand dus zal ook wel een weerwoord hebben op dingen als 'op kraambezoek gaan en de speen aan de baby geven'.
pi_32935993
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:10 schreef CrazyWitch het volgende:

[..]

en dat schreeuwen om der speen heeft ze 2 nachten vol gehouden en bij de derde had ik zo iets van hier heb je je speen ik wil slapen
dat zal je dan wat langer vol moeten houden. is lastig, maar dan weet ze waar ze aan toe is.
Nu weet ze meteen hoe ze haar zin kan doordrijven.

Tis idd vermoeiend, maar na een week is het over en heb je nooit meer last van die speen.
pi_32936039
Vroeger gebruikte men wormwood (Engels) - polin' in het Russisch, ik weet niet hoe het in het Nederlands heet. Daar hoef je niet veel van te gebruiken, anders krijg je diarrhee, maar dat spul is ZO bitter, daar lik je maar 1 keer aan, en dat scheen vroeger goed te werken. Geen restjes laten zitten, dat spul is niet al te veilig als je dat echt gaat eten.
  vrijdag 9 december 2005 @ 02:52:30 #10
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32936081
Laat dat kind toch lekker. Wat maakt het nu uit dat ze op een speen sabbelt. Wie heeft er last van? Daar houdt ze heus vanzelf mee op, hoor. Is het niet als ze zes is, dan wel als ze naast haar toekomstige echtgenoot in bed ligt.

Of is een speen fysiek slecht voor een kind?
  vrijdag 9 december 2005 @ 08:42:51 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_32937349
het is niet goed voor de tanden en de mond uiteindelijk denk ik broer.

Tja en ik zou gewoon ff doorbijten, ze zal echt wel gaan slapen. het is net als met alles in opvoeden, consequent zijn! Als zij weet dat ze met een hoop geschreeuw d'r speen weer terug krijgt zal ze het niet laten, das logisch.
Wij hebben van de zomer Liam van het tussen ons in slapen af moet helpen (dat had ie in de vakantie regelmatig gedaan omdat we niet iedereen wakker wilde maken) en dat heeft ook zeker 3 nachten geduurd met een hoop gebrul, maar hij was er daarna wel weer vanaf.
succes en sterkte!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 9 december 2005 @ 08:46:12 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32937383
Voet bij stuk houden TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32937614
aan de ene kant denk ik ook laat dat kind! maar ik vind een speen bij zo'n groot kind ook wel erg dom staan eerlijk gezegd. zelf heb ik echter ook heel lang geduimd (langer dan 4 jaar in ieder geval), en daar ook altijd veel 'troost' uit geput. vanaf een bepaalde leeftijd deed ik dat alleen nog maar voor 't slapen gaan, dat kan met een speen nog veel beter worden afgebakend lijkt me. en op een gegeven moment vond ik mezelf er gewoon te oud voor dus ben ik er uit eigen beweging mee gestopt.
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:22:30 #14
24188 Belana
kloon van belana
pi_32937873
Om die reden geven wij Liam al heel lang eigenlijk voornamelijk alleen 's nachts de speen. Ik vind het zo dom staan zo'n groot kind met een speen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:32:26 #15
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_32938024
Mijn ervaring met mijn eigen kinderen is dat het ineens is afgelopen;( bij de oudste met 3 jaar, na het krijgen van een groot bed, bij de jongste pas bij 51/2 jaar, omdat-ie ging wisselen) eigenlijk hetzelfde als met bijvoorbeeld zindelijk worden.

Je kunt ook afspreken dat speentjes alleen maar voor in bed zijn; misschien werkt dat?

Hoorde van de week wel een leuke tip: moeder gaat alleen naar de speelgoed winkel en spreekt met het personeel af dat ze later met haar dochter komt en geeft in bewaring vast geld; komt later terug met dochter die graag iets wil uitzoeken, dochter zoekt iets moois uit maar mamma heeft natuurlijk geen geld, misschien kunnen ze de speen verkopen? Personeel gaat akkoord, speen wordt verkocht en cadeau gaat mee.
Ik weet zeker dat dat destijds bij mijn zoon niet gewerkt zou hebben maar misschien kan je er iets mee?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_32939821
Dit doet me denken aan hoe ik gestopt ben met duimzuigen!
M'n moeder vertelde aan mij dat ik moest stoppen met duimen omdat dat slecht was voor mijn tanden.. daar wilde ik eigenlijk niks van weten.
Maar toen zei ik zelf "als mijn eerste tand eruit is, dan stop ik ermee". En dat heb ik gedaan ook! Mijn moeder was reuzetrots

....Als jouw dochtertje nou hetzelfde wil doen? (je kan het toch zo brengen dat het slecht is voor haar en dat ze zelf een geschikt moment moet kiezen en dat jij anders wel een goed moment weet?) Hehe.. zal lastig wezen, maar ze is bijdehand genoeg zo te horen!
pi_32942922
Ik post niet vaak, maar ik lees wel graag mee hier, nu toch even mijn inbreng: Ik heb totdat ik ongeveer 5 jaar was een speentje gehad, toen heeft mijn moeder hem weggegooid, dat was een nacht brullen maar daarna heb ik weer gewoon geslapen.. Mijn zusje heeft overigens de volgende dag zelf haar speen in de afvalbak gedaan, de schat
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:59:31 #18
8853 CrazyWitch
ik ben lekker gek!
pi_32952808
whahaha die van die speelgoed winkel ga ik proberen ze is gek op kadootjes krijgen dus mischien wordt dat wel wat
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:34:48 #19
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_32953772
bij mijn zoon werkte het altijd wel goed als een arts/tandarts ergens van zei dat het eigenlijk niet goed was. Dan spraken we er later op de dag nog over: "je hebt gehoord dat het niet meer mag van de tandarts, hoe zullen we dat nou doen?" en dan kwam hij zelf met het idee om er dan maar mee te stoppen.
erg prettig, ik hoefde niet zelf de boeman te zijn die mijn zoon dingen verbood.

bij iemand anders die ik ken ging de speen tijdens vakantie kapot, gewoon gezegd dat ze in frankrijk nu geen nieuwe konden kopen, probleem opgelost.
zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
pi_32955917
Bij het zoontje van een collega van mij werkte het tandartsverhaal ook idd. De tandarts had tegen hem gezegd dat het niet goed was voor zijn gebit ( hij was 3eneenhalf of net 4, dat weet ik ff niet meer) en hij heeft hem 's avonds meteen niet meer gebruikt.
dat is ook mijn stille hoop over een paar jaar, en meteen de reden dat ik nu nog geen probleem maak van ziijn speen (die hij alleen 's nachts gebruikt overigens)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_32956094
Cold turkey, kortom gooi die speen weg, waar ze bij is, ze is te groot voor de speen, is geen gezicht zo'n slungel met speen, vergalt haar gebit ermee, weg ermee dus!!!

Even door de zure appel heen bijten, stel er evt een beloning tegenover als ze geen drama erom schopt, of koop samen met haar een heel lief knuffeltje als vervanging, maak ook duidelijk dat dat het is...

Niet moeilijk doen, maakt ze toch drama, dan doet ze dat toch echt zichzelf aan...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32956328
Je moet wel heel goed in de gaten houden dat de duim er niet voor in de plaats komt. Dat gebeurt ook nogal eens en dan ben je verder van huis.
Mijn dochter is dus inderdaad van de speen af (2.5) door middel van in t schoentje voor sinterklaas. Dat ging eigenlijk heel goed (bij haar was het ook beter, ze heeft logopdie ivm spraakachterstand) Logopedie zei er wel bij dat zodra ze wil gaan duimen dit afleiden. Dus duimpje weg halen bij de mond, niet de nadruk opleggen, maar iets in het handje geven of wat dan ook. Blijft dit, dan toch de speen weer geven. Maar dan alleen om in te slapen. Als je dan savonds naar bed gaat alsnog de speen weg halen.
Eergisteren kon mijn dochter heel slecht slapen. Angstig nog voor sinterklaas. Ze ging ook steeds met dr handjes toen naar dr mondje voor troost. Ik heb haar toen een speentje gegeven. Met daarbij de afspraak dat ik hem weg zou halen als ik ging slapen. Dat was prima. Ze is direct in slaap gevallen. Snachts weggehaald. En de volgende avond heeft ze er niet meer om gevraagd (daar was ik stiekum wel een beetje bang voor)

Als ze overdag ook nog veel de speen gebruik zou ik eerst overgaan tot alleen slapen zodat je het een beetje afwent. Dan snachts alleen nog voor inslapen en dan weg ermee.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2005 @ 22:03:36 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_32956368
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 02:52 schreef broer het volgende:
Laat dat kind toch lekker. Wat maakt het nu uit dat ze op een speen sabbelt. Wie heeft er last van? Daar houdt ze heus vanzelf mee op, hoor. Is het niet als ze zes is, dan wel als ze naast haar toekomstige echtgenoot in bed ligt.

Of is een speen fysiek slecht voor een kind?
Zo heb ik dat ook gedaan Die fop bleef alleen in bed en kwam absoluut niet naar beneden. Op een gegeven moment heeft mn dochter dat ding in de la gelegd en daar ligt ie nu nog
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 11 december 2005 @ 15:39:07 #24
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_32990107
Nooit aan beginnen, aan zo'n speen. Hoef je hem ook niet af te wennen
opgezegd@fok.nl
  † In Memoriam † zondag 11 december 2005 @ 17:17:02 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: