abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34431393
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:23 schreef Kolkie het volgende:
Euh, de gein van drysump is toch juist dat olieverplaatsing (in het carter) nvt. is? Of mis ik nu iets?
Ik had het bij de 996 niet over een dry sump, die hadden ze niet.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:23 schreef Kolkie het volgende:
Anyways, wat tommeh zegt is wel iets wat mij ook voor de toekomst bezig houd, hoe mijn project er tzt uit moet zien. Het moet wel een beetje fatsoenlijk doorkachelen maar ik heb niet zo heel veel trek in die do or die mensen om me heen met (met alle respect!) taxi's ( ), kadettjes en 325i's die niks te verliezen hebben. Aan de andere kant kost het klauwen vol geld MEER als je tussen de wat grotere jongen mee wilt blazen...

naja, we'll see.
Ja het probeem is dat er altijd, in welke klasse dan ook, dat soort mensen meerijden. Je leert er mee omgaan en toch kan het fout aan. Genoeg in de praktijk meegemaakt helaas.
pi_34431825
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:28 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ik had het bij de 996 niet over een dry sump, die hadden ze niet.
Oh wacht verklaard even wat. Ik snapte dat ze die niet hadden, en dat er dus motoren ploften van de 996 ivm dat "probleem", daarom vroeg ik me dus af vanaf wanneer ze die fout hadden verbeterd. Bedoelde niet per se dus een drysump toevoegen.
pi_34432531
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:38 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Oh wacht verklaard even wat. Ik snapte dat ze die niet hadden, en dat er dus motoren ploften van de 996 ivm dat "probleem", daarom vroeg ik me dus af vanaf wanneer ze die fout hadden verbeterd. Bedoelde niet per se dus een drysump toevoegen.
Ha misverstand, geen probleem. De 996 hadden en hebben dus geen drysump.
pi_34436300
quote:
In de toekomst moeten ze alle 996 op de Cup en de RS versie na wegmoffelen want die motoren zijn niet de beste die ze ooit hebben geproduceerd.

De 996GT3Cup en de 996GT3RS(R) versies hebben allemaal een "oud" onderblok van een type 964 (1992 en verder). Dat is een verticaal gespleten blok in tegenstelling tot de horizontaal gespleten normale 996 blokken.

Porsche "sponsort" al een hele tijd de nieuwe blokken die mensen moeten kopen als er iets mis is gegaan en geen garantie krijgen, doordat de aankoopprijs van een nieuw blok ver onder de kostprijs is gelegd. Zie ook de artikelen van de hoofdredacteur van 911 & Porsche World hieromtrent enige tijd geleden. Die had bijna de revolutie laten losbreken, maar moet ook aan zijn hachje denken. Toch dapper dat hij de publicatie heeft aangedurfd.
Slechte zaak is dit, je kan steeds beter zien dat de rekenmeesters de heerschappij binnen Porsche hebben overgenomen van de Engineers. Dat is wel eens anders geweest.
Als Porsche zich niet snel realiseerd dat hun CORE business is het maken/Racen van betrouwbare snelle auto's, dan kan het Porsche imperium volgens mij net zo snel als het de laatste jaren gegroeid is, ook weer in elkaar storten.
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:27:48 #155
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34444667
Maar olietekort is het enige probleem? Is er dan geen aftermarket carterpan met de juiste schotten beschikbaar? Althans, als dat het echte probleem is? Of zijn die blokken sowieso aan de slappe kant? Want voor elk probleem is een oplossing zeg ik altijd maar .
Life is too short don't stress every day
pi_34444962
Ja ze hebben het dus opgelost. Net als ik eerder vermelde bij de m3 met een enkele oliepomp. Die liepen ook droog aan een kant. Na plaatsing van een tweede pompje hadden ze dat verholpen ( als zullen ze vast wel meer hebben gedaan ).
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:15:22 #157
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34446194
Volgens mij was het ook zo dat je er alleen last van kreeg als je op slicks of semislicks reed Je loopt in elk geval een hoger risico omdat zijwaardse kracht in de bochten hoger oploopt met die banden.

BMW M3 GT en de amerikaanse M3 LTW kregen voor het eerst de racecarterpan, die is later standaard geworden op de 3.2L M3's.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34502776
BMW Drivers Club 7 april ook een trackday op zolder! Ook voor niet leden.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 00:06:02 #159
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34502954
Ja weet nog niet of ik dan vrij ben
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zondag 29 januari 2006 @ 14:49:05 #160
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34580575
http://media.putfile.com/Zolder-lap-WRX-MY05

Rondje van iemand op Zolder, gisteren
Life is too short don't stress every day
  zondag 29 januari 2006 @ 14:58:56 #161
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34580882
Ziet er goed uit
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zondag 29 januari 2006 @ 23:36:54 #162
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34599414
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:00 schreef Tommeh het volgende:
BMW Drivers Club 7 april ook een trackday op zolder! Ook voor niet leden.
Ik ben erbij!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_34601327
Ik zag het! Ik ook en ben benieuwd naar je auto!
  maandag 30 januari 2006 @ 15:00:07 #164
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34613910
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:30 schreef Tommeh het volgende:
Ik ook
Ik zag het!
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:31:12 #165
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34852571
Gaan er nog mensen naar zandvoort zaterdag? Die RSZ dag? 20 minuten rijden voor 20 euro
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 8 februari 2006 @ 02:31:53 #166
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34852583
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:31 schreef Five_Aces het volgende:
Gaan er nog mensen naar zandvoort zaterdag? Die RSZ dag? 20 minuten rijden voor 20 euro
Hoe wat waar? Kan er nog ingeschreven worden?
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_34857198
Wij willen dit eens gaan doen int voorjaar:
http://www.clubspecials.nl/

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_34857291
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 02:31 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Hoe wat waar? Kan er nog ingeschreven worden?
http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2615
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:05:28 #169
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34861393
Yup die Paar rondjes doen voor de aardigheid
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34868050
Zaterdag helaas geen tijd, hard werken aan auto's 7 april is echt pas de eerste keer dit jaar.
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:28:02 #171
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34868366
@PNG, ik heb nu 2x clubspecials gereden met de 356 speedster, het is opzich wel aardig, maar ik ga vooral voor de gezelligheid. Het circuit wordt zo volgestampt met autos dat je meer bezig bent met anderen ontwijken dan met lekkere rondjes rijden. Bovendien rijdt er van alles door elkaar van 75pk tot 400pk waardoor de chaos compleet is.

Ik heb inmiddels wat dingen gelezen over zaterdag (google, en de eerder genoemde link), maar ik ben bang dat het een beetje dezelfde problemen zal geven als bij de clubspecials.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:29:37 #172
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34868437
Ja daar dacht ik ook al aan. Maar ze laten per sessie maar een beperkt aantal auto's toe dus lijkt me niet onoverkomelijk?

Zelfde problematiek als op de nurburgring
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:36:20 #173
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_34868685
Bij de ring is het vooral druk op de parkeerplaats, de ring zelf is groot genoeg om een flinke verkeersstroom aan te kunnen
Anders gezegd: zelfs als er constant een rij voor de slagbomen staat, laten deze nog zo weinig mensen per minuut door dat er beter is te rijden dan bij de clubspecials, waarbij in een keer tig autos op een klein circuit worden losgelaten.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:39:59 #174
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34868839
Ja dat is ook wel zo. ben nooit op een clubdag op zandvoort geweest dus weet niet hoe druk het word
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34902554
Ach als de RSZ alles organiseerd zal het opzich wel goed lopen hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')