Van deze uitspraak heeft de heer Kan al jaren geleden de gevolgen kunnen ondervinden.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:30 schreef clowncloon het volgende:
god is dood...nu de gelovigen nog
Wim Kan
Meer neukenquote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Hoe kunnen wij als Katholieken weer groeien en meer mensen naar het huis van god krijgen?
Succes bedoel je. Mag dat niet van god?quote:Op donderdag 8 december 2005 15:30 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
Van deze uitspraak heeft de heer Kan al jaren geleden de gevolgen kunnen ondervinden.
Onwetendheid is de grootste straf die je als mens kan hebben. Daarnaast kwam de dood snel voor hem.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:32 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Succes bedoel je. Mag dat niet van god?
Dit gaat geheel offtopic en het zal me allemaal aan me reet roesten wat jouw 'soort' denkt.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:33 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
Onwetendheid is de grootste straf die je als mens kan hebben. Daarnaast kwam de dood snel voor hem.
Die vraag kan Fonkmeistah vast wel beantwoordenquote:Op donderdag 8 december 2005 15:39 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Misschien ligt het aan de joden?
nuff said ..quote:...de doorgaans slimme Hollander achterblijft bij zijn Zuidelijke buren.
quote:
quote:...de doorgaans slimme Hollander achterblijft bij zijn Zuidelijke buren.
Juist. Dat doorgaans verklaart waarom er nog katholieken in Nederland zijnquote:...de doorgaans slimme Hollander achterblijft bij zijn Zuidelijke buren.
Ik had niet anders verwacht.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:53 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ben katholiek
Gelukkig is hierin verandering gekomen in 2005.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:55 schreef pmb_rug het volgende:
Het gebrek aan integer leiderschap en de onduidelijke lijn van de kerk (waarbij er duidelijk een soort vrijzinnige mystische sfeer hangt en tegelijkertijd een wereldvreemd conservatisme bedreven word) hebben ook niet begedragen aan het succes.
Misschien dat de Hollander hierdoor juist zijn slimheid bewijst...quote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Nog maar 35% van de Nederlanders is Katholiek. Ik als Paus begrijp niet waar het gebrek aan overtuiging bij de doorgaans slimme Hollander achterblijft bij zijn Zuidelijke buren.
Hoe kunnen wij als Katholieken weer groeien en meer mensen naar het huis van god krijgen?
Voor wie geinteresseerd is in onze geschiedenis: http://www.kdc.kun.nl/geschiedenis/geschiedenis.html
echt jammer dat je niet kunt screenen op IQ bij de inschrijving op het fok forum...quote:Op donderdag 8 december 2005 15:30 schreef clowncloon het volgende:
Weet je waarom? Omdat de gemiddelde nederlander voor zichzelf leert nadenken of er niks mee te maken wilt hebben. Het is precies deze houding die jij tentoon spreidt ten aanzien van de 'ongelovigen' dat mij uiterst irriteert. Flikker op met je zieltjes winnerij!
En welk land mag dit wezen? De VS?quote:Op donderdag 8 december 2005 15:57 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het is zeer duidelijk dat het land met het meeste intellectual capital ook het meest Christelijke land is.
Gewoon je pik in je broek/ jurk houden! Moeten onze zuidelijke buren ook eens doen.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
aldus de mede-gelovigequote:Op donderdag 8 december 2005 15:57 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
echt jammer dat je niet kunt screenen op IQ bij de inschrijving op het fok forum...
je zou ze de kost moeten geven, dit soort lieden.
het is zeer duidelijk dat het land met het meeste intellectual capital ook het meest Christelijke land is. ook zijn Christenen (of iig gereformeerden) gemiddeld slimmer... dat clown dit niet ziet of kan begrijpen zegt eigenlijk genoeg.
Of er ook maar enige sprake is van correlatie tussen deze twee kenmerken van dat land is een tweede.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:57 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
echt jammer dat je niet kunt screenen op IQ bij de inschrijving op het fok forum...
je zou ze de kost moeten geven, dit soort lieden.
het is zeer duidelijk dat het land met het meeste intellectual capital ook het meest Christelijke land is. ook zijn Christenen (of iig gereformeerden) gemiddeld slimmer... dat clown dit niet ziet of kan begrijpen zegt eigenlijk genoeg.
Als je je eigen geschiedenis zou lezen en ervan geleerd zou hebben weet je precies waarom door jouw installatie als paus de mensen het liefst zo snel mogelijk de kerk willen verlaten.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Nog maar 35% van de Nederlanders is Katholiek. Ik als Paus begrijp niet waar het gebrek aan overtuiging bij de doorgaans slimme Hollander achterblijft bij zijn Zuidelijke buren.
'kheb meelij met jequote:Op donderdag 8 december 2005 15:53 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ben katholiek
Dat hoeft nog niet te betekenen dat wij opgeven. Daar zijn wij als Katholieke kerk niet zo goed in.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:05 schreef RM-rf het volgende:
Nederland is in 1592 al door Rome officieel als missiegebied verklaard,
Het gebrek daar aan bedoelt ge?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:14 schreef SocialDisorder het volgende:
misschien dat het gezond verstand wel iets ermee te maken heeft?
Ik geef je de voordeel van de twijfel, wat heeft de katholieke mij te bieden. Doe je best.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:16 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
Het gebrek daar aan bedoelt ge?
Welnee, zalig zijn de simpelen van geest, zij zullen het koninkrijk gods erven. In alle Christelijke deugden is er niets te vinden over intelligentie, maar domheid wordt wel beloond. Keuren op IQ is dan ook iets wat menig Christen zal aanspreken.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:12 schreef clowncloon het volgende:
En het is echt nergens voor nodig om iemand op zijn intellect te beoordelen, god houdt van iedereen toch? pffff whahaa
hegemonikon, zou ik willen zeggen.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:16 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
Geachte heer Paus_Benedictus_XVI,quote:The kingdom of God is within you and all around you. It is not within buildings of wood or stone. Split a piece of wood and you will find me. Look beneath a stone and I am there.
quote:Op donderdag 8 december 2005 16:18 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Ik geef je de voordeel van de twijfel, wat heeft de katholieke mij te bieden. Doe je best.![]()
nee juist het ontwikkelen van. Misschien dat dat de reden is dat de katholieke kerk het onderwijs voor het klootjesvolk altijd heeft geprobeerd te onderdrukken. Deze traditie is terug te vinden vanaf het moment dat onderwijs genoten kon worden.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:16 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
[..]
Geloof ik helemaal niets van, ik denk eerder dat 35% gelovig is en daarvan dan een deeltje katholiek (al dan niet streng en/of kerkgaand).quote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Nog maar 35% van de Nederlanders is Katholiek.
laat 1 ding duidelijk zijn: ik heb niets met de RK kerk.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:12 schreef clowncloon het volgende:
[..]
aldus de mede-gelovige
Dank je dat ook jij dit soort arrogante wij-weten-alles-beter gedrag tentoon spreidt. Dat sterkt mijn stelling. En het is echt nergens voor nodig om iemand op zijn intellect te beoordelen, god houdt van iedereen toch? pffff whahaa
dit zal iedereen die er verstand van heeft onderkennen. het is niet voor niets dat de economie daar superieur is aan de onze.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En welk land mag dit wezen? De VS?
ik ben de eerste om dat te onderkennen, daarom sloeg de opmerking van clown ook nergens op.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of er ook maar enige sprake is van correlatie tussen deze twee kenmerken van dat land is een tweede.
quote:Op donderdag 8 december 2005 17:31 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dit zal iedereen die er verstand van heeft onderkennen. het is niet voor niets dat de economie daar superieur is aan de onze.
quote:Op donderdag 8 december 2005 16:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Welnee, zalig zijn de simpelen van geest, zij zullen het koninkrijk gods erven. In alle Christelijke deugden is er niets te vinden over intelligentie, maar domheid wordt wel beloond. Keuren op IQ is dan ook iets wat menig Christen zal aanspreken.
omdat GOd je een vrije keuze heeft gegeven.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Answer me this: als God van iedereen houdt, waarom zitten er dan zielen in de hel?
Nee, liefde zou onvoorwaardelijk moeten zijn. Wat is "liefde" met een pistool tegen je slaap precies waard? Maar dat moet jouw god blijkbaar nog leren.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:42 schreef pmb_rug het volgende:
omdat GOd je een vrije keuze heeft gegeven.
Jezus is zelfs nog afgedaald naar de hel om daar mensen te bekeren. maar het is uiteindelijk je eigen keuze. liefde laat zich niet dwingen
Ik vrees voor u, mijn waarde paus, dat het werkelijke aantal gelovigen Katholieken nog een stuk lager zal liggen. Veel mensen zijn op papier nog Katholiek maar hebben niks met de kerk/het geloof.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Nog maar 35% van de Nederlanders is Katholiek.
U vergist zich.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Answer me this: als God van iedereen houdt, waarom zitten er dan zielen in de hel?
Volgens mij staat in de geschriften (welke moet je me niet vragen) toch echt dat engel Lucifer na de opstand tegen God snoeihard uit de hemel gemikt werd, en de hel stichtte. Daar geldt onvoorwaardelijke liefde; voor de hemel moet je aan voorwaarden voldoen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:01 schreef Yosomite het volgende:
[..]
U vergist zich.
Er bestaat geen hel.
De hel is een uitvloeisel van Hegels filosofie: als er iets goeds is moet er ook iets slechts zijn. Helemaal fout.
In welk geschrift is er voor het eerst sprake van een hel?
Ik zou het niet weten, maar ik verdenk de een of ander encycliek
en Lucifer is dan de morgenster, veronderstel ik.quote:12 Hoe zijt gij uit den hemel gevallen, o morgenster, gij zoon des dageraads! hoe zijt gij ter aarde nedergehouwen, gij, die de heidenen krenktet!
13 En zeidet in uw hart: Ik zal ten hemel opklimmen, ik zal mijn troon boven de sterren Gods verhogen; en ik zal mij zetten op den berg der samenkomst aan de zijden van het noorden.
14 Ik zal boven de hoogten der wolken klimmen, ik zal den Allerhoogste gelijk worden.
15 Ja, in de hel zult gij nedergestoten worden, aan de zijden van den kuil!
wat ben jij voor een Fuifduif-imitator?quote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Voor wie geinteresseerd is in onze geschiedenis: http://www.kdc.kun.nl/geschiedenis/geschiedenis.html
Ik heb het nergens over de RK-kerk, ik heb het over gelovig zijn en daarmee een arrogante houding tentoon spreiden zoals ook jij doet. Dat gelul over IQ krijgen of niet reageer ik niet eens op, wat een bullshitquote:Op donderdag 8 december 2005 17:30 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
laat 1 ding duidelijk zijn: ik heb niets met de RK kerk.
maar om te stellen dat mensen niet meer geloven omdat ze 'voor zichzelf denken' is belachelijk. over 'wij weten alles beter gedrag' gesproken. God houdt zeker van iedereen, maar God heeft bepaalde mensen bepaalde gaven (IQ) gegeven en anderen niet.
Ik zal u tonen, wie gij vrezen moet. Vreest Hem, die, nadat Hij gedood heeft, macht heeft om in de hel te werpen. Voorwaar, Ik zeg u, vreest Hem!quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:01 schreef Yosomite het volgende:
[..]
U vergist zich.
Er bestaat geen hel.
De hel is een uitvloeisel van Hegels filosofie: als er iets goeds is moet er ook iets slechts zijn. Helemaal fout.
In welk geschrift is er voor het eerst sprake van een hel?
Ik zou het niet weten, maar ik verdenk de een of ander encycliek
post 1 van jou in deze topic suggeert dat gelovigen niet voor zichzelf zouden denken en, maw, gewoon dom zijn. wie is hier arrogant?quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:51 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over de RK-kerk, ik heb het over gelovig zijn en daarmee een arrogante houding tentoon spreiden zoals ook jij doet. Dat gelul over IQ krijgen of niet reageer ik niet eens op, wat een bullshit![]()
Ho ho dat is jou intepretatie van mijn woorden. Dat jij deze conclusie trekt over het denkvermogen van gelovigen zegt meer over jou dan over mij. Maar goed, deze discussie slaat nergens op. Back ontopic shall wequote:Op vrijdag 9 december 2005 10:24 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
post 1 van jou in deze topic suggeert dat gelovigen niet voor zichzelf zouden denken en, maw, gewoon dom zijn. wie is hier arrogant?
ik maakte slechts duidelijk met wat voorbeelden dat die opmerking kant nog wal raakt.
Ach, of je nou een arrogante gelovige bent, of een arrogante omgelovige. Maakt dat echt uit?quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:51 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over de RK-kerk, ik heb het over gelovig zijn en daarmee een arrogante houding tentoon spreiden zoals ook jij doet. Dat gelul over IQ krijgen of niet reageer ik niet eens op, wat een bullshit![]()
quote:Op vrijdag 9 december 2005 10:30 schreef kippenek het volgende:
[..]
Ach, of je nou een arrogante gelovige bent, of een arrogante omgelovige. Maakt dat echt uit?
Hahaha dan heeft hij jouw zeker overgeslagen............quote:Op donderdag 8 december 2005 17:30 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
laat 1 ding duidelijk zijn: ik heb niets met de RK kerk.
maar om te stellen dat mensen niet meer geloven omdat ze 'voor zichzelf denken' is belachelijk. over 'wij weten alles beter gedrag' gesproken. God houdt zeker van iedereen, maar God heeft bepaalde mensen bepaalde gaven (IQ) gegeven en anderen niet.
Afgezien van het feit dat er een hoop mensen niet geloven en dat ook nooit zullen doen.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
De wijsheid van de heer != intelligentie.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:40 schreef pmb_rug het volgende:
![]()
lees spreuken 1&2 bijvoorbeeld. de wijsheid wordt bezongen.
(weer een bewijs dat je zonder de geest de bijbel niet kunt interpreteren)
weer een hoop cliches in 5 regels.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:19 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat er een hoop mensen niet geloven en dat ook nooit zullen doen.
Ik denk dat het geloof achterloopt op de huidige maatschappij. De tijd dat mensen in een God of goden geloven is langzaam aan het verdwijnen. Mede door onze stijgende kennis zien een hoop mensen dat de bijbel, koran etc fouten bevatten die krampachtig door de geloof gemeenschap word vastgehouden.
Ik denk dat als de kerk zich wat aanpast aan het denkbeeld van tegenwoordig en zich niet zo verschikkelijk angstvallig vasthoudt aan denkbeelden van vervlogen tijden dat er nog een kans is.
en dat kan niet zonder god? Zo nee, hoe weet je dat en waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:06 schreef pmb_rug het volgende:
weer een hoop cliches in 5 regels.
zin 1 is waar. het wordt niet aan iedereen geopenbaard (maar hoe dat precies zit is mij nog niet helemaal duidelijk)
verder zie ik niet hoe het concept van een liefdevolle God die een relatie met een ieder van ons aan wil gaan en die bereid is elke misstap opzij te zetten om dat te bewerkstelligen niet zou passen in deze maatschappij. sterker, de manier waarop de mensen met elkaar omgaan in (bijv) mijn studentenvereniging is misschien anders dan hoe dat gaat bij andere verenigingen, maar het is absoluut niet uit de tijd. die onderlinge liefde (disclaimer: niet alles is altijd pais en vree, maar dat lijkt me duidelijk) is wmb echt iets om naar te streven voor iedereen. dat heeft niks met vervlogen tijden te maken maar met liefde, respect en aandacht.
Maar 35%? Het is sinds de Reformatie nooit erg veel hoger geweest.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:23 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
Mijn vader en moeder komen uit een gezin van respectievelijk 11 en 12 kinderen.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:05 schreef RM-rf het volgende:
Bij Katholieke gezinnen was een aantal van 10 kinderen of meer de standaard, gezinnen met minder dan 5 kinderen werden bij de Pastoor geroepen en met de nek aangekeken ...
Ben het met je eens dat "onderlinge liefde" niet uit de tijd is, maar hier heb je ook geen geloof of god voor nodig.quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:06 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
weer een hoop cliches in 5 regels.
zin 1 is waar. het wordt niet aan iedereen geopenbaard (maar hoe dat precies zit is mij nog niet helemaal duidelijk)
verder zie ik niet hoe het concept van een liefdevolle God die een relatie met een ieder van ons aan wil gaan en die bereid is elke misstap opzij te zetten om dat te bewerkstelligen niet zou passen in deze maatschappij. sterker, de manier waarop de mensen met elkaar omgaan in (bijv) mijn studentenvereniging is misschien anders dan hoe dat gaat bij andere verenigingen, maar het is absoluut niet uit de tijd. die onderlinge liefde (disclaimer: niet alles is altijd pais en vree, maar dat lijkt me duidelijk) is wmb echt iets om naar te streven voor iedereen. dat heeft niks met vervlogen tijden te maken maar met liefde, respect en aandacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |