abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36700050
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:10 schreef milagro het volgende:
die geluiden had ik niet, wel allerlei rare flitsen of schimmen liever, ik dacht iets of iemand te zien in de toch duidelijk uitstaande tv (standby lampje brandde niet).
Ha dat heb ik precies zo gehad. Ik was op vakantie in Bretagne, en werd midden in de nacht wakker. Ik keek naar de TV die daar stond, en die was statisch aan het storen. Op een gegeven moment zag ik naast de TV een silouette van een mens in diezelfde kleur en storingen als op de TV verschijnen. Ik weet niet of ik verlamd was, maar ik vond het wel supereng, en ben daarna met mijn hoofd onder de deken gaan liggen. (Ik was nog jong...)

Ook had ik het idee laatst dat er een megagrote spin van het plafond naar beneden viel, en onder mijn deken terecht kwam. Daar voelde ik hem ook over mijn been lopen. Pas daarna kon ik in wilde paniek mijn bed uit springen. (En mijn vriendin dus wakker maken)

De echte verlammingen heb ik niet, of althans niet zo ervaren. Ik word vrijwel elke ochtend of wakker van de wekker, en die staat zo loeihard dat ik wel wakker moet schrikken om dat ding zo snel mogelijk uit te zetten. Of ik wordt heel langzaam wakker uit mezelf. En misschien ben ik dan wel verlamd, maar dan beweeg ik sowieso uit mezelf nog een half uur niet, om lekker te genieten.

Misschien is het ook een kwestie van hoe je er mee omgaat. Vanochtend zat ik in een halfslaap. Ik besefte dat het ochtend was en dat ik in bed lag, maar ik was nog wel aan het dromen. Die droom was ook echt superrealistisch. Een beetje een mix van een lucide droom en wakker zijn. Ik vond het erg relaxed, maar ik kan me voorstellen dat het ook zeer beangstigend kan zijn. Net zoals bij drugs eigenlijk. Als je bang bent voor negatieve gevolgen kun je ook niet genieten van de trip.
pi_36707251
Ik heb het nog steeds regelmatig, met monsters onder het bed en al en het echt nare is dat waak en slaap steeds naadloos in elkaar over gaan, dus ik weet niet helemaal zeker dat ik wakker ben (dus dat ik *niet* het volgende moment onder het bed gesleurd word door...tja...iets). Wat helpt is om, als ik even wel echt wakker ben (en kan bewegen), omgekeerd in bed te gaan liggen. Als ik dan weer in slaap raak lig ik ineens weer goed in mijn bed --> dan weet ik dus dat ik slaap.
pi_37020275
Al die nachtmerries ook
pi_37973851
Wat wel raar is dat '' hoorde ik een enorm hard metaalachtig geluid in mijn hoofd''.
Klinkt wel een beetje als een duivel ofzo??
Ergens anders op dit forum heb je een geluidsopname van een duiveluitdrijving uit Rusland en daar hoor je ook van die metaalgeluiden

Heb het zelf ook een keer gehad maar dan zonder geluiden. Lag te slapen, voelde 2 handen op mijn hals en kon geen lucht halen en kon me niet bewegen, en toen met een uiterste krachtsinspanning greep ik naar de lamp om te kijken wie daar was! Niemand Was wel een hele vreemde ervaring
  vrijdag 19 mei 2006 @ 01:24:35 #155
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_37975988
Ik heb ook regelmatig last van slaapverlamming. In het begin vond ik het ook eng maar tegenwoordig vind ik het wel interessant/grappig als ik het heb . Als ik per se wil wakker worden ga ik als een gek spartelen en om me heen slaan (wat natuurlijk niet meteen lukt). Maar dan heb ik wel binnen enkele seconden m'n gevoel terug. Probeer het eens .
  maandag 26 juni 2006 @ 15:17:47 #156
5105 Basix
Please go offline.
pi_39251238
Ik ben er dus sinds net achter dat ik daar dus ook last van heb, al een week lang elke avond..
metaalachtig geluid en dan niet meer kunnen bewegen, vlak voor ik in slaap val..

schrik me elke keer de tering en begin als een gek proberen te bewegen..

.. zal als het vanavond gebeurd eens rustig proberen te blijven liggen...
Contemplation: If today was perfect there would be no need for tomorrow
pi_39256700
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:17 schreef Basix het volgende:
Ik ben er dus sinds net achter dat ik daar dus ook last van heb, al een week lang elke avond..
metaalachtig geluid en dan niet meer kunnen bewegen, vlak voor ik in slaap val..

schrik me elke keer de tering en begin als een gek proberen te bewegen..

.. zal als het vanavond gebeurd eens rustig proberen te blijven liggen...
Zachtjes muziek aanzetten helpt bij mij om het te voorkomen
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_39413318
Over dat vallen / wegzakken in dat oneindig diepe gat vond ik altijd dood eng !

Nog steeds trouwens.

Maar als dat gebeurde dan was het bij mij zeg maar zo dat je jezelf zag vallen maar dan zie je jezelf (dus niet je hele lichaam zoals in films) maar je kijkt door de ogen van diegene die valt zal ik maar zeggen waardoor het dus ook net sprekend echt lijkt !

En op zo,n moment wil je dan opstaan uit bed wat dan dus onmogelijk lukt. Het is dan net of je dat
''bericht'' om het zomaar effe te noemen per se moet afkijken terwijl je wel alles in je kamer ziet zoals anders en tegelijk zie je dat fragment zal maar zeggen.

En je blijf maar vallen en vallen, vallen, vallen en nog steeds verder vallen, en vervolgens als laatste krijg je dat zeg maar een keiharde schok net als stroom die op zo,n moment keihard door je lichaam knalt, 1x maar dan ook heel snel zeg maar.

En daarna ben ik helemaal wakker en kan ik opstaan zeg maar.

Maar dat vallen is echt heel eng ik zie dan zeg maar dat alles helemaal zwart is maar toch zie en zelfs voel ik mezelf gewoon echt vallen soms zelfs de wind van het vallen, echt te eng voor woorden.

Iemand hier ook soortgelijke ervaringen mee of ben ik de enige / uniek geval
pi_39417090
Ik 'val' wel eens als ik op het randje ben van slapen en wakker zijn. Soms kan ik zo onzettend moe zijn... gisteravond zat ik achter de computer en ik viel gewoon zittend in slaap.

Soms voel ik me ook slaap'dronken' als ik moe ben en een paar avonden later naar bed ben gegaan. Ik kan dat zowel 's ochtends of 's avonds hebben. Heel raar...

Ik merk dat ik door de week gewoon écht om een uur of 11 uiterlijk moet liggen om niet doodmoe de volgende dag wakker te worden. Als ik menstrueer heb ik zéker mijn slaap nodig, soms mis ik 's avonds als ik moe ben vlagen van gesprekken, terwijl ik wel mijn ogen open heb, alsof mijn lichaam al een beetje in slaapstand is...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_39417362
Heb ik ook wel eens gehad alleen toen lag ik op me buik... niet echt prettig om je niet te kunnen bewegen en je gezicht op het kussen lig... (was de eerste keer en dan weet je echt niet wat je overkomt...)
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:17:51 #161
90397 koning_leeuw
De Afrikaanse vlakte.
pi_39417555
Ik heb er de laatste tijd ook steeds vaker last van, is niet echt relax. Wel apart verschijnsel trouwens. Maargoed, zo maak je nog is wat mee
pi_39418848
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 09:40 schreef Blinky het volgende:
Ik 'val' wel eens als ik op het randje ben van slapen en wakker zijn. Soms kan ik zo onzettend moe zijn... gisteravond zat ik achter de computer en ik viel gewoon zittend in slaap.
Zeker zo een gevoel als wanneer je denkt dat er nog een trap trede is maar die is er helemaal niet .

Heb ik ook wel eens last van lig je gewoon in bed dan voelt het net alsof je mist stapt/val
pi_39420390
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:33 schreef shine87 het volgende:

[..]

Zeker zo een gevoel als wanneer je denkt dat er nog een trap trede is maar die is er helemaal niet .

Heb ik ook wel eens last van lig je gewoon in bed dan voelt het net alsof je mist stapt/val
Ik droom dan vaak van tevoren dat ik struikel en het moment dat ik de grond raak, schrik ik 'wakker'.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_39420441
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:44 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ik droom dan vaak van tevoren dat ik struikel en het moment dat ik de grond raak, schrik ik 'wakker'.
gewoon je spieren die ontspannen.

ik droom dat ik ergens vanaf stap, een stoep of zo
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_39420464
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:46 schreef milagro het volgende:

[..]

gewoon je spieren die ontspannen.

ik droom dat ik ergens vanaf stap, een stoep of zo
Over diezelfde stoep struikel ik dan
pi_39422502
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:04 schreef shine87 het volgende:
Heb ik ook wel eens gehad alleen toen lag ik op me buik... niet echt prettig om je niet te kunnen bewegen en je gezicht op het kussen lig... (was de eerste keer en dan weet je echt niet wat je overkomt...)
Bedoel je mijn reactie of ?
pi_39422912
Ik droomde dat er mensen probeerde mijn auto te stelen , wou toen schreeuwen uit het raam maar ik kon helemaal niks bewegen of doen !!! enige keer dat ik het gehad heb, maar dat is wel even schrikken..
pi_39440412
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:25 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Bedoel je mijn reactie of ?
nee gewoon als algemeen dat ik het ook had ervaart en neit echt pretteg vond
pi_39459107
quote:
Op zondag 2 juli 2006 01:55 schreef shine87 het volgende:

[..]

nee gewoon als algemeen dat ik het ook had ervaart en neit echt pretteg vond
Zoiets lijkt me voor niemand prettig !
pi_40274900
Ik heb dit ongeveer een week geleden voor het eerst gehad, en gelijk 3 keer in 1 nacht! Ik wist echt niet wat me overkwam. Het leek alsof er iets of iemand naast mn bed zweefde die als het ware mijn leven uit me zoog ofzow... Ik kon niet bewegen, had het gevoel alsof ik heel hard in het matras geduwt, of msischien wel gezogen werd. Ik kon mn ogen niet open doen, had ook het idee dat ik geen lucht kreeg. Het duurde ongeveer een minuut, en toen kon ik eindelijk weer bewegen en echt wakker worden. Ik wist echt niet wat het was, en of ik nou wakker was of dat ik sliep en droomde. Ik kom er nu net pas achter. Wel fijn om te weten dat ik niet gek ben dus haha!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:19:35 #171
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40275069
Het gaat van kwaad tot erger bij mij de laatste tijd...
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:29 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb hier regelmatig last van:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia

Het begon ooit als 'normale' slaapverlamming, maar het begint steeds extremere vormen aan te nemen, zelfs zo erg de laatste tijd dat het m'n slaappatroon ernstig aan het ontwrichten is.

Dagelijks komt het nu terug en het begint altijd met een soort van noise-achtig geluid... als radioruis, op dat moment begin ik in slaap te vallen maar m'n brein blijft er gewoon helder onder. Ik lig daar dus verlamd (sleep paralysis), en terwijl ik mentaal gezien nog wakker ben begin ik weg te zakken in een soort van droomtoestand, waarbij ik ook visuele dingen waarneem... vaak de omgeving waar ik me op dat moment in bevind, soms heb ik het gevoel dat ik aan het vallen ben, soms gezichten oid maar altijd samen met een verschrikkelijk dreigend gevoel.

Dat gaat altijd samen met extreme angstgevoelens, zo erg dat ik mezelf met heel veel moeite weer wakker maak. Dit herhaalt zich op sommige avonden meerdere malen... soms ben ik zo wanhopig dat ik me voorneem om mezelf 'te laten gaan' maar het is zo angstaanjagend om zo bewust weg te glijden in een droomtoestand terwijl je daar verlamd ligt, dat ik mezelf wakker MOET maken. Echt om gek van te worden..... het begon bij mij jaren terug als 'onschuldige' sleep paralysis maar nu is het echt een probleem aan het worden, helemaal omdat het me gewoon verschrikkelijk veel slaap kost momenteel.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_40275362
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:19 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat lijkt me helemaal erg !

Dan ga je wel met een rot gevoel je bed in vind ik dan
  zondag 30 juli 2006 @ 00:44:36 #173
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_40311816
quote:
[..]
drugs?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 30 juli 2006 @ 00:51:13 #174
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40312015
quote:
[..]
Waarom lukt het je niet om je toch af te laten glijden? Je weet dat je niets gebeurt inmiddels. Waarom laat je dan toch het gevoel dat dat wel zo is prevaleren?
  zondag 30 juli 2006 @ 07:11:28 #175
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40315341
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom lukt het je niet om je toch af te laten glijden? Je weet dat je niets gebeurt inmiddels. Waarom laat je dan toch het gevoel dat dat wel zo is prevaleren?
Pure paniekgevoelens, mede dankzij die verlamming. Het is moeilijk uit te leggen maar het is gewoon heel erg freaky om af te glijden in je bewustzijn... je voelt dat je lichaam 'slaapt', terwijl je mentaal gezien er gewoon nog helemaal bij bent.

Mezelf laten gaan is dan echt geen optie en ik moet mezelf met alle moeite weer uit m'n slaap trekken... Het is net als een nachtmerrie, daar wil je ook zo snel mogelijk weer uit ontwaken.
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:44 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

drugs?
Nee, ik had hier al last van voordat ik drugs begon te gebruiken.

[ Bericht 11% gewijzigd door HAL9000S op 30-07-2006 07:28:49 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 30 juli 2006 @ 11:46:37 #176
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40317561
quote:
Op zondag 30 juli 2006 07:11 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Pure paniekgevoelens, mede dankzij die verlamming. Het is moeilijk uit te leggen maar het is gewoon heel erg freaky om af te glijden in je bewustzijn... je voelt dat je lichaam 'slaapt', terwijl je mentaal gezien er gewoon nog helemaal bij bent.

Mezelf laten gaan is dan echt geen optie en ik moet mezelf met alle moeite weer uit m'n slaap trekken... Het is net als een nachtmerrie, daar wil je ook zo snel mogelijk weer uit ontwaken.
Ik ken het gevoel wel. Doorgaans gaat het echter op die manier als ik zo erg moe ben dat ik mezelf gewoon passief kan laten weg vallen.. Heb je toevallig ook van andere dingen last op het moment dat je zo inslaapt? Wat ik zelf soms wel heb is het gevoel dat er iemand op me zit waardoor ik niet kan ademen. Als dat gebeurt heb ik soms wel paniek dat ik weer wakker word..
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:31:03 #177
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40376283
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel wel. Doorgaans gaat het echter op die manier als ik zo erg moe ben dat ik mezelf gewoon passief kan laten weg vallen.. Heb je toevallig ook van andere dingen last op het moment dat je zo inslaapt? Wat ik zelf soms wel heb is het gevoel dat er iemand op me zit waardoor ik niet kan ademen. Als dat gebeurt heb ik soms wel paniek dat ik weer wakker word..
Over het algemeen vermoeidheid, een slecht slaappatroon en ik denk dat stress er ook wat mee te maken zou kunnen hebben.... maakt het bij jou enig verschil, of je op je buik of op je rug slaapt? Ik heb gemerkt dat wanneer ik op m'n rug slaap er wat vaker last van heb.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_40376657
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 08:31 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Over het algemeen vermoeidheid, een slecht slaappatroon en ik denk dat stress er ook wat mee te maken zou kunnen hebben.... maakt het bij jou enig verschil, of je op je buik of op je rug slaapt? Ik heb gemerkt dat wanneer ik op m'n rug slaap er wat vaker last van heb.
Ik heb er in het verleden ook veel last van gehad.
Ik werd dan half wakker, kon me niet bewegen en het leek ook alsof ademen moeite koste. Heel beangstigend allemaal. Oplossing was mee heel erg concentreren en dan in een ruk me "los" maken. Keb nooit echt een oorzaak ofzo kunnen vinden, relatie tot drugs gebruik kan ik me niet meer herinneren, tegenwoordig heb ik er nog nauwelijks last van. Ik heb ook wel eens gedacht dat ik gewoon klem lag tussen m'n dekbed en kussens ofzo. In die tijd sliep ik zowiezo erg onrustig ik werd soms wakker met m'n hoofd aan de verkeerde kant van het bed.
Wat wel geholpen heeft (denk ik) is overdag veel lichaamelijk bewegen zodat m'n lichaam ook moe is, tegenwoordig sport ik 2 keer in de week en heb er niet zo heel veel last meer van.

Ik heb er inderdaad meer last van als ik op m'n rug slaap, op m'n buik slaap ik eigenlijk zelden hoogstens om in slaap te komen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 26 maart 2007 @ 18:42:13 #179
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_47681340
Schopje.. Ik ervaar slaapverlamming inmiddels meerdere malen per week, behoorlijk irritant. Als ik dan wakker word sta ik meestal dan ook maar op omdat het anders soms nog 3x op die ochtend gebeurd. Is hier geen oplossing voor?

Ik heb het aan m'n huisarts gevraagd en zij zegt dat ik meer moet gaan sporten, maar ik fiets iedere dag al een uur (en hard), dus daar heb ik ook niet veel aan.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:03:16 #180
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47684622
Wat vreemd? Meer beweging heb ik nog nooit ergens gezien als mogelijke 'oplossing' tegen slaapverlamming, ik ben benieuwd waar hij/zij dat verhaal vandaan heeft.Heb je alleen last van verlamming of ook nog auditieve/visuele hallucinaties?
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 26 maart 2007 @ 20:24:00 #181
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_47685524
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:03 schreef HAL9000S het volgende:
Wat vreemd? Meer beweging heb ik nog nooit ergens gezien als mogelijke 'oplossing' tegen slaapverlamming, ik ben benieuwd waar hij/zij dat verhaal vandaan heeft.Heb je alleen last van verlamming of ook nog auditieve/visuele hallucinaties?
Nee dat is het gekke, ik heb nooit hallucinaties of wat voor andere gekke dingen dan ook.

Laatst had ik het best erg, leek wel 5 minuten ofzo.. Lukte me om rechtop te gaan zitten na een paar minuten maar de helft was nog verlamd, inclusief oogleden .

Heb jij er nog veel last van HAL?
  maandag 26 maart 2007 @ 20:34:41 #182
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47686053
Nee, heel weinig lately. Ik heb voor mezelf een oplossing gevonden in de vorm van muziek. Oorverdovende herrie (white noise) initieert de paralysis bij mij altijd, als ik het niet kan horen raak ik niet in paniek en heb ik schijnbaar nergens last van.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 26 maart 2007 @ 20:38:16 #183
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_47686237
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:17 schreef HAL9000S het volgende:
Is nog steeds een slapende arm alleen is de bloedcirculatie nog meer fucked up zeg maar
Nee, je hebt de zenuwen afgeklemd... Bloed afknijpen prikt heel erg.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:50:21 #184
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47686831
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:38 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Nee, je hebt de zenuwen afgeklemd... Bloed afknijpen prikt heel erg.
Je hebt gelijk idd.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_47687628
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:03 schreef HAL9000S het volgende:
Wat vreemd? Meer beweging heb ik nog nooit ergens gezien als mogelijke 'oplossing' tegen slaapverlamming, ik ben benieuwd waar hij/zij dat verhaal vandaan heeft.
Stress is één van de mogelijke oorzaken van slaapverlamming als ik me niet vergis. Lichamelijke beweging kan die stress tegengaan, hoewel het idd wel erg omslachtig is als behandeling voor slaapverlamming. Zeker als zwareshag al aangegeven heeft elke dag een uur te fietsen.
pi_47687911
Hmm..Dit heb ik ook een aantal keren gehad toen ik klein was (nu nog steeds eens in de zoveel tijd).
Best vervelend want ik zag ook dingen etc.
gelukkig niet zo vaak meer
  maandag 26 maart 2007 @ 21:20:57 #187
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47688308
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:07 schreef Symer het volgende:

[..]

Stress is één van de mogelijke oorzaken van slaapverlamming als ik me niet vergis. Lichamelijke beweging kan die stress tegengaan, hoewel het idd wel erg omslachtig is als behandeling voor slaapverlamming. Zeker als zwareshag al aangegeven heeft elke dag een uur te fietsen.
Heb je min of meer gelijk in maar ik vind het nogal lomp om die 2 dingen als een cuasaal verband te interpreteren als je niet eens met zekerheid kunt kunt zeggen dat te weinig beweging de veroorzaker is van de stress, en omdat er uberhaupt niks concreets bekend is over de oorzaken van sleep paralysis.

Verwijs dan iemand door naar een gezondheidspsycholoog om uit te zoeken wat stresserende factoren zijn, om die vervolgens fatsoenlijk aan te pakken ipv iemand opdragen 1 uur per dag te fietsen
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 26 maart 2007 @ 21:47:24 #188
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_47689646
Ja, vertrouw doktors sowieso niet meer, huisarts heeft 2 maal een verkeerde diagnose gesteld, beide met bijna fatale afloop. Maargoed, dat is weer een ander verhaal.

Stress zou in mijn geval inderdaad de oorzaak kunnen zijn.

Ik fietste trouwens al voor ik na de dokter ging (of voor ik regelmatig last had van slaapverlamming).
pi_47690096
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:20 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Heb je min of meer gelijk in maar ik vind het nogal lomp om die 2 dingen als een cuasaal verband te interpreteren als je niet eens met zekerheid kunt kunt zeggen dat te weinig beweging de veroorzaker is van de stress,
Is het ook
Maar als de huisarts het voorschrijft zal die daar vast wel een reden voor hebben. Zo schrijft zwareshag bijv. wel elke dag te fietsen, maar ook dat hij dan hard fietst. Als dat zo is omdat ie anders te laat op z'n werk komt of de trein mist kan ik me voorstellen dat dat niet echt ontspannend is

Zwareshag: heb je de huisarts niet gevraagd waarom je meer moest bewegen of wat ze er precies mee bedoelde?
  maandag 26 maart 2007 @ 22:02:02 #190
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_47690428
Nee, nouja de eigenlijke reden waarom ik naar de huisarts ging was omdat ik veel hoest e.d. roken. Daarna raadde ze me aan om meer te sporten en bij een club te gaan, toen ik mijn vraag over slaapverlamming stelde herhaalde ze dat nog eens.
pi_47690488
Heb je het niet over de stress gehad?
  maandag 26 maart 2007 @ 22:09:30 #192
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_47690799
Jawel, maar daar zei ze verder niets over ivm de slaapverlamming.
pi_47691184
Je zou kunnen overwegen je door te laten sturen naar een psycholoog. Je schreef vorig jaar mei al dat je last had van slaapverlamming, als je al die tijd ook rondgelopen hebt met stress kun je het daar sowieso even over hebben.
  maandag 26 maart 2007 @ 22:20:34 #194
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_47691356
Doe ik al 15 jaar .
pi_47691526
Naar een psycholoog gaan of rondlopen met stress?
  maandag 26 maart 2007 @ 22:29:28 #196
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_47691816
Beide.

Maargoed, heeft verder geen zin om het daarover te hebben.
pi_47692096
Sterkte ermee

Ik heb verder geen anti-slaapverlamming-trucjes, misschien iemand anders hier?
  maandag 2 april 2007 @ 22:30:59 #198
28059 rookie
is een groentje!
pi_47944662
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 01:05 schreef Sander170 het volgende:
Over dat vallen / wegzakken in dat oneindig diepe gat vond ik altijd dood eng !

...

Iemand hier ook soortgelijke ervaringen mee of ben ik de enige / uniek geval
Hier heb ik zeker ervaring mee. Ik val echt vaak tussen de wal en het schip, in een oneindig diepe put, vanaf hoge gebouwen, ga zo maar door. Best wel irritant, maar meestal kan ik mezelf er uithalen door lichtelijk te beseffen dat ik wakker MOET worden om het te stoppen. Maar dan word je niet echt happy wakker, zeg maar...

Voorbeeld dat iets echt, écht heel realistisch kan lijken: Ik droomde dat ik op een fietspad reed tussen twee plaatsen, zag toen een schietpartij tussen crimi's en dook toen in de droge sloot. Helaas had degene die iemand had afgeknald mij gezien en kwam op mij af. Ik zag hem toen over de slootrand naar me kijken en hij richte zijn wapen en schoot. Ik hoorde de knal, voelde de kogel door m'n hoofd en alles werd heel stil en ik kon me niet meer bewegen voor een poos. Wel dacht ik "Nou, dat was het dan..." Na een tijdje kon ik me wakker krijgen, maar ik was echt vet onthutst !

Slapen is raar, wel lekkerrr

P.s. : Ik moest wel heel erg lachen om jullie reacties met die levenloze armen, haha... Ik ken het en het voelt echt vaag. Gelukkig kun je er wat aan doen door een beetje fatsoenlijk te gaan (en blijven ) liggen, zodat niets afknelt.
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:07:37 #199
81237 releaze
best of both worlds
pi_47954064
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:42 schreef zwareshag het volgende:
Schopje.. Ik ervaar slaapverlamming inmiddels meerdere malen per week, behoorlijk irritant. Als ik dan wakker word sta ik meestal dan ook maar op omdat het anders soms nog 3x op die ochtend gebeurd. Is hier geen oplossing voor?

Ik heb het aan m'n huisarts gevraagd en zij zegt dat ik meer moet gaan sporten, maar ik fiets iedere dag al een uur (en hard), dus daar heb ik ook niet veel aan.
misschien is het een idee om je wekker meerdere malen per nacht te zetten. ik ervaar m'n slaapverlammingen als een stuk plezieriger wanneer ik weet dat ik rond een bepaald tijdstip sowieso wakkergemaakt wordt door m'n wekker, waarbij de angst van het niet wakker kunnen worden en het hoe lang lig ik al zo als sneeuw voor de zon verdwijnt.
pi_47981013
Ghallo,

Het is mogelijk om van deze zogenaamde slaapverlamming af te komen. Op onderstaande link wordt ook al aangegeven dat deze 'slaapverlamming' als angstig wordt ervaren. Men hoort soms ook voetstappen, stemmen, voelt dat hij/zij beet gepakt wordt of gewurgd wordt. Het voelt soms alsof er een duistere demonische macht in de kamer aanwezig is. Door hier een medische verklaring aan te geven, betekent dit dat je deze verlamming maar gewoon moet accepteren.

Maar!!!! Ik weet uit ervaring van een vriendin die hier last van had, dat je er volkomen vanaf kan komen. Zij heeft waarschijnlijk vanuit haar voorgeslacht een gevoeligheid voor het bovennatuurlijke meegekregen. Deze slaapverlamming met deze verschijnselen betekent simpelweg dat je te maken hebt met bovennatuurlijke krachten die wij mensen niet kunnen waarnemen, tenzij je vanuit je voorgeslacht een occulte binding hebt of doordat je je met occulte zaken bezig houdt (glaasje draaien, tarrotkaarten leggen, witte of zwarte magie, pendelen, hypnose, acupunctuur etc).

De enige manier om van deze bovennatuurlijke (angstige) ervaringen af te komen is door Jezus Christus. Sinds die vriendin van mij de hulp van Jezus Christus heeft ingeschakeld heeft ze er geen meer last van. Wanneer je last hebt van deze slaapverlamming (of als je stemmen, geluiden hoort die anderen niet horen) en je wordt er angstig van en je wilt ervan af ... roep dan Jezus aan.**************
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 03-04-2007 22:23:13 (spam is niet gewenst) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')