Hm..ik vind het nu juist wel een taak voor inlichtingendiensten eigenlijk.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is zaak van Justitie, niet van een inlichtingendienst.
maw, het onderzoek dient door de politie te worden gedaan.
Ik vind het uitermate bedenkelijk dat inlichtingendiensten dit doen.
Wat heeft de CIA nou weer met dit verhaal te maken? Ik dacht dat het ging over de vermeende dubieuze rol van de AIVD.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:50 schreef Posdnous het volgende:
Bovendien: dat krijg je als je ze graag met Amerikaanse inlichtingendiensten samenwerkt. Kwestie van leren.
Niemand hoeft iets te bewijzen. Er wordt nu veel ophef gemaakt over wat er in stond over Fortuyn terwijl er nog veel meer informatie op de diskettes stond over andere personen. Alleen dat kleine stukje over Fortuyn wordt overbelicht door de media, de LPF zelf en lieden hier op het forum die pro of contra Fortuyn.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:08 schreef Haaibaaike het volgende:
Maar die man is allang overleden.
En nu wordt erover gepraat, niet dat ik het goed keurt.
Als ie dat zou hebben gedaan met minderjarige jongens, is dat zeker niet goed.
Wie bewijs dat ?!
Peter R de Vries..?!
Nou ja, de CIA doet dit soort dingen aan de lopende band. En sinds het hele anti-terrorisme fiasco en de samenwerking met dit soort lugubere clubjes zie je in Europa en ook in Nederland steeds meer rare aivd-praktijken.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat heeft de CIA nou weer met dit verhaal te maken? Ik dacht dat het ging over de vermeende dubieuze rol van de AIVD.
Waarom? Of is dit een gevalletje "verdekt sarcasme"?quote:Op donderdag 8 december 2005 16:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hm..ik vind het nu juist wel een taak voor inlichtingendiensten eigenlijk.
Nou nee, ik heb niet echt veel op met dit soort organisaties, maar waar zijn ze anders voor?quote:Op donderdag 8 december 2005 17:03 schreef nonzz het volgende:
[..]
Waarom? Of is dit een gevalletje "verdekt sarcasme"?
Je kan een helehoop vinden, maar dat maakt het nog niet tot de manier waarom de zaken in Nederland geregeld zijn.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hm..ik vind het nu juist wel een taak voor inlichtingendiensten eigenlijk.
Waarom?quote:Op donderdag 8 december 2005 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat een kandidaat politicus die snel een grote aanhang verzameld voor de "powers that be" een reden is om de inlichtingendiensten op hem te zetten, dat vind ik persoonlijk veel bedenkelijker.
In ieder geval niet om zich in te mengen in een democratisch proces.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb niet echt veel op met dit soort organisaties, maar waar zijn ze anders voor?
wikipedia:quote:Op donderdag 8 december 2005 17:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb niet echt veel op met dit soort organisaties, maar waar zijn ze anders voor?
en ze zijn er dus niet voor om uit te zoeken waar Pim zijn Pimmetje inhangt.quote:Op basis van de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) moet de AIVD opereren en heeft ze vier wettelijke taken:
1. Het verrichten van onderzoek naar organisaties en personen die aanleiding geven tot het ernstige vermoeden dat zij een gevaar vormen voor de democratische rechtsorde, de veiligheid van de staat of voor andere gewichtige belangen van de staat;
2. het verrichten van veiligheidsonderzoeken naar kandidaten voor vertrouwensfuncties (deze taak is apart uitgewerkt in de Wet veiligheidsonderzoeken);
3. het bevorderen van beveiligingsmaatregelen, waaronder maatregelen ter beveiliging van die onderdelen van overheid en bedrijfsleven die van vitaal belang zijn voor de instandhouding van het maatschappelijk leven;
4. het verrichten van onderzoek naar andere landen ten aanzien van onderwerpen die door de minister-president, de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de minister van Defensie gezamenlijk zijn aangewezen.
Omdat dit niet is hoe we de zaak in Nederland hebben afgesproken met elkaar bijvoorbeeld.quote:
Wel als Pim z'n Pimmetje ergens insteekt waar hij z'n Pimmetje volgens het wetboek niet in mag steken.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:18 schreef nonzz het volgende:
[..]
wikipedia:
[..]
en ze zijn er dus niet voor om uit te zoeken waar Pim zijn Pimmetje inhangt.
Dan is dat een taak van justitie.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wel als Pim z'n Pimmetje ergens insteekt waar hij z'n Pimmetje volgens het wetboek niet in mag steken.
Nee hoor, dat onderzoek valt onder zowel punt 1 als punt 2.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:21 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dan is dat een taak van justitie.
Nee, dat zoekt de politie maar lekker uit. Het grote "Pim en zijn Pimmetje" verhaal valt niet onder de verantwoordelijkheid van de AIVD. Ik denk trouwens dat Pim zijn Pimmetje niet in een te jong poepertje heeft gestoken. Als dat zo zou zijn dan zou dat al veel eerder naar buiten zijn gekomen en dan zou hij (net als alle andere nederlanders) gewoon door het OM zijn vervolgd.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wel als Pim z'n Pimmetje ergens insteekt waar hij z'n Pimmetje volgens het wetboek niet in mag steken.
Juist.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:21 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dan is dat een taak van justitie.
Neequote:Op donderdag 8 december 2005 17:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee hoor, dat onderzoek valt onder zowel punt 1 als punt 2.
Als zij te jong zijn is dat zaak van justitie, en moet er aangifte gedaan worden.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:26 schreef Posdnous het volgende:
Precies, als achteraf blijkt dat een minister-president sex heeft met jonge schandknapen is dat niet echt denderend voor een staat. Misschien is 'staatsgevaarlijk' een wel erg groot wordt, maar schadelijk is het zeker.
Dus, waar deed men nu eigenlijk onderzoek naar?quote:Al denk ik dat het meer toeval is dat ze op zoiets dergelijks stuiten dan dat het de bedoeling was.
Een screening is wat anders, en gebeurd met medeweten van de persoon in kwestie.quote:Bovendien waren er misschien ook wel wezenlijke gronden om hem te onderzoeken op het gebied van informatie op relaties die hij had, wie zal het zeggen.
De AIVD hoort dit soort zaken te onderzoeken en van dit soort toestanden op de hoogte te zijn. Zie de genoemde punten 1 en 2. Mochten er redenen zijn waardoor de AIVD vind dat er vervolging moet plaats vinden dan moeten zij justitie inschakelen. Blijkbaar hebben ze het onderzocht en vonden zij de feiten niet ernstig genoeg om justitie in te schakelen. Ze hebben het mooi in hun dossier van mogelijke presidentskandidaat Fortuyn gedaan zodat ze later als het nodig mocht zijn over de informatie kunnen beschikken.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist.
Onderzoek hiernaar is taak van justitie en niet van de AIVD. Als de AIVD dit als bijvangst heeft bij een ander onderzoek moeten zij dit melden bij justitie en wil ik graag even weten op grond waarvan er onderzoek werd gedaan naar een voormalig hoogleraar, bekend journalist, schrijver en colomnist die politiek actief is, en wil ik graag weten hoe lang de inlichtingen diensten dit doen, welke journalisten en schrijvers ze nog meer in de gaten houden en waarom.
We hebben hier godverdomme geen politiestaat
Ik denk dat men zoiets liever wil voorkomen(het uitlekken) dan dat er een groot justitieel onderzoek komt.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als zij te jong zijn is dat zaak van justitie, en moet er aangifte gedaan worden.
[..]
quote:Op donderdag 8 december 2005 17:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ze hebben het mooi in hun dossier van mogelijke presidentskandidaat Fortuyn gedaan zodat ze later als het nodig mocht zijn over de informatie kunnen beschikken.
Ik denk dat het zeker geen toeval is dat ze hier op stuiten. Fortuyn was zelf vrij open over zijn voorliefde voor jonge moeselmennekes en in de Rotterdamse homo-scene gingen ook diverse geruchten de ronde die ook de landelijke pers hebben gehaalt. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat een instantie als de AIVD die verhalen onderzoekt en bekijkt in hoe verre een serieuze presidentskandidaat 'besmet' is en eventueel een crimineel verleden heeft.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:26 schreef Posdnous het volgende:
Precies, als achteraf blijkt dat een minister-president sex heeft met jonge schandknapen is dat niet echt denderend voor een staat. Misschien is 'staatsgevaarlijk' een wel erg groot wordt, maar schadelijk is het zeker.
Al denk ik dat het meer toeval is dat ze op zoiets dergelijks stuiten dan dat het de bedoeling was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |