abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2005 @ 20:52:26 #126
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_33320327
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:30 schreef Z het volgende:
Ha, hoe spreek je Sunn O))) uit? Ik ben de plaat 'Black One' aan het beluisteren omdat die op allerlei indie blogjes staat en ik vind eht best indrukwekkend ...
Hey Z, heb je "Black One" nog vaker beluisterd? Wat vind je ervan? Als het je interesse gewekt heeft, is het geen slecht idee om eens "White 1" of "White 2" te luisteren, aangezien die niet die zware verwijzingen aan black metal kennen. Vooral "My Wall" met Julian Cope (W1) en "Decay2 [Nihils' Maw]" (W2) met Atilla Csihar vind ik goede tracks.

Als je niet uitgelachen wil worden door 'de drone kenner' (wat in bepaalde hippe kringen iedereen zo'n beetje beweert te zijn tegenwoordig) spreek je de bandnaam gewoon uit als 'Sunn'.
  Moderator donderdag 22 december 2005 @ 21:06:02 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33320977
quote:
Op donderdag 22 december 2005 20:52 schreef Summoner het volgende:

[..]

Als je niet uitgelachen wil worden door 'de drone kenner' (wat in bepaalde hippe kringen iedereen zo'n beetje beweert te zijn tegenwoordig) spreek je de bandnaam gewoon uit als 'Sunn'.
Dan lachen ze me maar uit ik blijf sun ooooooooooo zeggen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_33321232
Ik vind het wel goed ja, ik heb er nog niet heel veel naar geluisterd overigens. Er werd me wat te veel in geschreeuwd, maar voor de rest vond ik het wel mooi. Thnx voor de tips! Ik ga ze checken.
Aldus.
pi_33321415
Is er geen centraal jazz topic meer trouwens?
Aldus.
  donderdag 22 december 2005 @ 21:17:38 #130
18413 Summoner
pi_33321738
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan lachen ze me maar uit ik blijf sun ooooooooooo zeggen
  Moderator donderdag 22 december 2005 @ 21:20:17 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33321881
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:17 schreef Summoner het volgende:

[..]

Ik wordt toch nooit begrepen door dat soort mensen .. je hebt nog nooit zo'n stelletje kwaadkijkers gezien en ik deed alleen maar een dansje bij nile
  donderdag 22 december 2005 @ 21:30:32 #132
18413 Summoner
pi_33322390
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik wordt toch nooit begrepen door dat soort mensen .. je hebt nog nooit zo'n stelletje kwaadkijkers gezien en ik deed alleen maar een dansje bij nile
Moet je ook skeit aan hebben. Je wilt je echt niet inlaten met die stakkers. Ik ergerde me bijvoorbeeld dood aan de jongelui die vorig jaar bij Boris en Sunn niks van de laatste begrepen en dan ook na een kwartiertje al weg gingen (tegen die tijd heeft Sunn er één akkoord op zitten), maar niet voordat ze eerst de Sunn posters van de muren getrokken hadden. Posers!
  Moderator donderdag 22 december 2005 @ 21:33:15 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33322511
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:30 schreef Summoner het volgende:

[..]

Moet je ook skeit aan hebben. Je wilt je echt niet inlaten met die stakkers. Ik ergerde me bijvoorbeeld dood aan de jongelui die vorig jaar bij Boris en Sunn niks van de laatste begrepen en dan ook na een kwartiertje al weg gingen (tegen die tijd heeft Sunn er één akkoord op zitten), maar niet voordat ze eerst de Sunn posters van de muren getrokken hadden. Posers!
tsssk

Ik vind het wel jammer dat ik niet naar sunn en earth kan (zie ik leer het al ik zei sunn)
  donderdag 22 december 2005 @ 21:39:38 #134
18413 Summoner
pi_33322828
Jammer bb. Het is wel een package van formaat.

Carlson is met een briljante come-back bezig. Naar horen zeggen heeft hij nog ambitieuzere ideeën voor de volgende plaat dan die op HEX te horen zijn. Mijn oortjes worden al rood bij de gedachte alleen.
pi_33338918
Spontaan kwam ik onlangs op het idee om mijn (nu nog relatief kleine, doch sterk-groeiende) CDcollectie vast te leggen in een uitgebreide excel sheet
Een hels karwei, aangezien ik het niet kon laten voor iedere CD allerlei interessante informatie vast te leggen, zoals daar zijn: 'jaar van aankoop' (zeker niet onbelangrijk ), 'verpakking', 'bijzonderheden', 'remaster-info' en 'aantal discs'... Pfff
Al die gegevens dus keer 350 CD's... Maargoed, ik ben er bijna mee klaar , en dan hoef ik 'm enkel nog maar bij te houden..

Voor nu klinkt 't wellicht wat overbodig (aangezien mijn platenkast nog best overzichtelijk is), maar het leek me verstandig even alles te ordenen, alvorens het uit de klauw gaat lopen..
En zo kom je vanzelf tot ontdekkingen van CD's waarvan je niet eens wist dat je ze nog had (evenals CD's die je al jaren kwijt blijkt te zijn trouwens )
pi_33339418
Ik heb een vraagje.

Ik ga in de eerste week van januari naar Londen. Zijn er daar nou nog niet-te-missen cdwinkels waar ik heen móet ? (Ja, vast wel, maar kan iemand me iets specifieks aanraden ?)
It's my party and I'll cry if I want to.
  Moderator vrijdag 23 december 2005 @ 11:56:11 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33339624
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:29 schreef webfreak het volgende:
Spontaan kwam ik onlangs op het idee om mijn (nu nog relatief kleine, doch sterk-groeiende) CDcollectie vast te leggen in een uitgebreide excel sheet
Een hels karwei, aangezien ik het niet kon laten voor iedere CD allerlei interessante informatie vast te leggen, zoals daar zijn: 'jaar van aankoop' (zeker niet onbelangrijk ), 'verpakking', 'bijzonderheden', 'remaster-info' en 'aantal discs'... Pfff
Al die gegevens dus keer 350 CD's... Maargoed, ik ben er bijna mee klaar , en dan hoef ik 'm enkel nog maar bij te houden..

Voor nu klinkt 't wellicht wat overbodig (aangezien mijn platenkast nog best overzichtelijk is), maar het leek me verstandig even alles te ordenen, alvorens het uit de klauw gaat lopen..
En zo kom je vanzelf tot ontdekkingen van CD's waarvan je niet eens wist dat je ze nog had (evenals CD's die je al jaren kwijt blijkt te zijn trouwens )
Ik heb dat een tijdje geleden gedaan in een access databaseje

ik heb alleen veel te weinig cds en lps om zo'n database ook echt nodig te zijn
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 december 2005 @ 11:57:53 #138
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_33339665
Excel
dat is voor dingen te laten berekenen, niet om te gebruiken als database.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator vrijdag 23 december 2005 @ 11:58:21 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_33339681
kleine zijsprong : (HOAX) eerste mens gekloond (publicatie uit science)

het blijkt dus helemaal niet waar te zijn na een jaar of 2 is men erachter
pi_33339729
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb dat een tijdje geleden gedaan in een access databaseje

ik heb alleen veel te weinig cds en lps om zo'n database ook echt nodig te zijn
Access heb ik nog nooit geopend (moet ook bekennen dat ik niet weet wat je ermee kunt ).. Is dat praktischer ofzo?
* ziet reactie van Tokus... Hmmm, blijkbaar wel dus
pi_33339781
Ik heb mijn collectie ook gewoon in een excelsheetje staan hoor
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_33339804
Ik moet wel toegeven dat 't een takkegedoe is, dat excel.. Heeft een hele poos geduurd voordat ik doorhad hoe je zo'n scrollbaar lijstje in elkaar flanst
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:39:47 #143
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33340637
Er is ook gewoon handige software voor, webfreak. Kun je de informatie gewoon van CDDB, AMG, Amazon en andere sites halen. Ook covers en dergelijke.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_33340705
Ja Annie, daar heb ik eerst voor gezocht (aangezien die AMG info wel retehandig is), maar dat zijn toch voornamelijk betaalde progs?
Ik kan iig niet zo 1-2-3 een goeie gratis variant vinden.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:52:50 #145
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33340935
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:43 schreef webfreak het volgende:
Ja Annie,
quote:
daar heb ik eerst voor gezocht (aangezien die AMG info wel retehandig is), maar dat zijn toch voornamelijk betaalde progs?
Ik kan iig niet zo 1-2-3 een goeie gratis variant vinden.
Ja, dat klopt. Ik heb alleen ervaring met Music Collector, een geweldig programma, maar inderdaad niet gratis. Ik ken voor Windows ook geen gratis programma's. Ze zullen er trouwens wel zijn, maar hoe goed die zijn, dat weet ik niet.
pi_33341395
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Verwar ik je geheel onbewust met Anthraxx
Ehh.. Sorry
quote:
[..]

Ja, dat klopt. Ik heb alleen ervaring met Music Collector, een geweldig programma, maar inderdaad niet gratis. Ik ken voor Windows ook geen gratis programma's. Ze zullen er trouwens wel zijn, maar hoe goed die zijn, dat weet ik niet.
Nouja, ik zal sowieso een mac-programma moeten vinden
'k zal nog es rondkijken dan.. Dat excel gaat snel vervelen
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:17:26 #147
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33341505
Oh, Mac, daar ben ik al helemaal niet in thuis. Dan zul je toch echt even op Annie moeten wachten, die heeft wel zo'n ding.

In DIG loopt ook nog een Apple slowchat topic, daar zou je ook even kunnen vragen.
pi_33341586
Ik zit daar ook, maar ik vraag me af of daar nou direct veel mensen zitten die zich met dat soort programma's bezig houden.
pi_33341965
Kan 't altijd proberen natuurlijk.
Ik herinner me nu dat ik ook nog ergens een account heb in een mac-forum, dus anders val ik ze daar wel lastig
pi_33342638
Ik was Tijn totaal vergeten. Als íemand dat soort dingen weet zal hij het zijn. !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')