En waarom en wat waren je ervaringen achteraf?quote:Op woensdag 7 december 2005 01:01 schreef cerror het volgende:
Taugé.
Stikken omdat het vast bleef zitten in m'n keel.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:02 schreef golfer het volgende:
[..]
En waarom en wat waren je ervaringen achteraf?
Dus niet zelf geproeft?quote:Op woensdag 7 december 2005 01:15 schreef static het volgende:
Een soort van gebraden musje in Italie.
Heb het stiekem op het bord van mijn buurman gekiept.
quote:Op woensdag 7 december 2005 01:29 schreef Leffe48 het volgende:
Tellen uitgespuugde olijfpitten die je aanziet als noten ook?
Nee, ik ben een extreem zeikerige eter; ken ik het niet dan eet ik het niet.quote:
want ja je moest en zou er bij horen hequote:Op woensdag 7 december 2005 01:19 schreef D1 het volgende:
Maden bij een introductie. Tamelijk smakeloos, maar snel weg met een biertje.
Rauw of geroosterd gegeten?quote:Op woensdag 7 december 2005 01:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Sprinkhanen, eerlijk gezegd was het best lekker
Gepaneerd en gefrituurd..quote:
Zout erover en je houdt niks meer overquote:Op woensdag 7 december 2005 01:39 schreef krakkemieke het volgende:
Slakken zijn ook smakeloos... de kruidenboter geeft de smaak aan de slakken.....
quote:Op woensdag 7 december 2005 01:42 schreef zoalshetis het volgende:
waterkonijn, of tewel rat. heerlijk nog nooit gegeten, lijkt mij eng
slakken, mits goed klaargemaakt, heerlijk eensch
hond in indonesië, beetje te zoet vlees not my cup of tea
kikkerbillen budha bar parijs, lekkerheerlijk inderdaad
babycobra, ook in indonesië, taai staat nog op verlanglijstje
rooie mierenlarven, gekookt bij een overlevingstocht, smaakt als garnaal, heerlijk dus. insecten schijnen gezond en eiwitrijk te zijn, maar nee, nog steeds niet geproeft
*ril*quote:Op woensdag 7 december 2005 01:48 schreef zoalshetis het volgende:
iemand hier ooit in een aziatisch land (vaak in een bar) een man met een klein roodgloeiend karretje voorbij zien komen met gigantisch grote geroosterde kakkerlakken daar op? de beesten liggen op hun rug. men koopt er een en trekt het schild van die rug af en likt het witte spul op als ware het een delicatesse. ik heb me er nog nooit aan gewaagd. misschien enkele fokkers wel?
ja dat had ik ook bij het zien van gulzige tongen in dat witte spul...quote:
Mag ik geloof ik, volgens mijn 'koshere' keuken, ook allemaal niet eten.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:55 schreef zoalshetis het volgende:
ja dat had ik ook bij het zien van gulzige tongen in dat witte spul...
overigens, rat is echt erg lekker. wat ik dan weer nooit gegeten heb is het dagmaaltje van elvis toen hij nog arm was, eekhoorn. maar ook dat staat op mijn verlanglijstje.
en schaaldieren mag je eigenlijk toch ook niet dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 01:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Mag ik geloof ik, volgens mijn 'koshere' keuken, ook allemaal niet eten.![]()
Ik vond de eerste keer ham al erg eng.
Nope. Paling ook niet en zeker geen 'andere onreine' dieren.quote:Op woensdag 7 december 2005 02:01 schreef zoalshetis het volgende:
en schaaldieren mag je eigenlijk toch ook niet dan?
Ik hoorde van iemand die slang had gegeten in Libanon dat het veel naar frikandel smaakte.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:32 schreef krakkemieke het volgende:
Och...
Ik heb zoveel gehoord door internet....
Slang is zoiets als kip, voegt niet zoveel toe......
Dsn denk ik: leuk, slang..... Geef de boer dan een geit of koe.. Da's meer dan 1 persoon.
Is toch muskusrat? Wil ik best eens proberen, al is het alleen maar om die teringbeesten eens terug te pakken. Meerdere keren mijn poot verzwikt door die pokkegangen van zequote:Op woensdag 7 december 2005 01:42 schreef zoalshetis het volgende:
waterkonijn, of tewel rat. heerlijk
Sushi is dan ook geen rauwe visquote:Op woensdag 7 december 2005 01:00 schreef golfer het volgende:
Mijn 'engste' ervaring: ik had een weerzin tegen rauwe vis, maar achteraf bleken sushi's ongeveer het lekkerste te zijn dat er bestaat.
Nee, das gebakken!?!quote:
Ok, niet altijd maar hoofdzakelijk wel!quote:Sushi (寿司) is een veel gegeten gerecht uit Japan. Het bestaat uit een hapje rijst van een paar centimeter in verschillende vormen, met daarop of daartussen de overige ingrediënten. Deze kunnen zijn: rauwe vis, rauwe garnalen, rauwe inktvis, maar ook gaar gemaakte vis, gebakken ei, of groenten. Als vis wordt alleen zeevis gebruikt, omdat zoetwatervis soms parasieten bevat en daarom niet rauw gegeten kan worden.
I eat my words (ook eng). Ik dacht dat sashimi de rauwe variant was, maar dat blijhkt dan weer onder het hoofdstuk sushi te vallenquote:Op woensdag 7 december 2005 09:39 schreef SicSicSics het volgende:
Ok, niet altijd maar hoofdzakelijk wel!
Beetje zoals varkensvlees. Wel een steviger smaak, het vlees is ook wit.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:02 schreef So_Addictive het volgende:
Ik zou wel eens krokodil willen proberen, ben benieuwd hoe dat smaakt!
ff. ter info: sushi bestaat uit de woorden su (azijn) en shi (van meshi wat rijst betekent). Sushi bestaat dus altijd uit gezuurde rijst. De oorsprong van sushi ligt in het preserveren van vis met rijst (de rijst fermenteert en de alcohol die vrijkomt preserveert de vis zodat die langer houdbaar is), vergelijkbaar met het inleggen van groenten in zuur (alleen hadden ze in die tijd nog niet de beschikking over azijn). De klassieke edomae sushi bestaat voornamelijk uit geperste rijstballen (nigiri) en vis.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:51 schreef Zpottr het volgende:
[..]
I eat my words (ook eng). Ik dacht dat sashimi de rauwe variant was, maar dat blijhkt dan weer onder het hoofdstuk sushi te vallen![]()
Excuses, etc.
ff bijdehand: Dus het woord Azijn (Su) was er eerder dan de Azijn zelf?quote:
Koeientong is inderdaad echt lekker! Ik heb er echt van genoten. Gelukkig is me achteraf pas aan me verteld dat ik koeientong aan het eten was, anders had ik het echt nooit geprobeerdquote:Op woensdag 7 december 2005 08:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Slakkenkebab, van die heule grote Afrikaanse slakken die geroosterd zijn en daarna kruiden erop. Beetje rubberachtig en ja, de smaak kwam van de kruiden. Diezelfde grote slakkensoort heb ik ook als soep te eten gekregen, in de lengte doormidden gesneden. Beetje champignon-idee toen. Tevens erg pittige soep, dus opnieuw geen last van rare smaken.
Verder een loeiverse koeientong, zo uit de koe te pan in, jummie!
Sprinkhanen staan zeker op mijn lijstje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |