En waarom en wat waren je ervaringen achteraf?quote:Op woensdag 7 december 2005 01:01 schreef cerror het volgende:
Taugé.
Stikken omdat het vast bleef zitten in m'n keel.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:02 schreef golfer het volgende:
[..]
En waarom en wat waren je ervaringen achteraf?
Dus niet zelf geproeft?quote:Op woensdag 7 december 2005 01:15 schreef static het volgende:
Een soort van gebraden musje in Italie.
Heb het stiekem op het bord van mijn buurman gekiept.
quote:Op woensdag 7 december 2005 01:29 schreef Leffe48 het volgende:
Tellen uitgespuugde olijfpitten die je aanziet als noten ook?
Nee, ik ben een extreem zeikerige eter; ken ik het niet dan eet ik het niet.quote:
want ja je moest en zou er bij horen hequote:Op woensdag 7 december 2005 01:19 schreef D1 het volgende:
Maden bij een introductie. Tamelijk smakeloos, maar snel weg met een biertje.
Rauw of geroosterd gegeten?quote:Op woensdag 7 december 2005 01:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Sprinkhanen, eerlijk gezegd was het best lekker
Gepaneerd en gefrituurd..quote:
Zout erover en je houdt niks meer overquote:Op woensdag 7 december 2005 01:39 schreef krakkemieke het volgende:
Slakken zijn ook smakeloos... de kruidenboter geeft de smaak aan de slakken.....
quote:Op woensdag 7 december 2005 01:42 schreef zoalshetis het volgende:
waterkonijn, of tewel rat. heerlijk nog nooit gegeten, lijkt mij eng
slakken, mits goed klaargemaakt, heerlijk eensch
hond in indonesië, beetje te zoet vlees not my cup of tea
kikkerbillen budha bar parijs, lekkerheerlijk inderdaad
babycobra, ook in indonesië, taai staat nog op verlanglijstje
rooie mierenlarven, gekookt bij een overlevingstocht, smaakt als garnaal, heerlijk dus. insecten schijnen gezond en eiwitrijk te zijn, maar nee, nog steeds niet geproeft
*ril*quote:Op woensdag 7 december 2005 01:48 schreef zoalshetis het volgende:
iemand hier ooit in een aziatisch land (vaak in een bar) een man met een klein roodgloeiend karretje voorbij zien komen met gigantisch grote geroosterde kakkerlakken daar op? de beesten liggen op hun rug. men koopt er een en trekt het schild van die rug af en likt het witte spul op als ware het een delicatesse. ik heb me er nog nooit aan gewaagd. misschien enkele fokkers wel?
ja dat had ik ook bij het zien van gulzige tongen in dat witte spul...quote:
Mag ik geloof ik, volgens mijn 'koshere' keuken, ook allemaal niet eten.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:55 schreef zoalshetis het volgende:
ja dat had ik ook bij het zien van gulzige tongen in dat witte spul...
overigens, rat is echt erg lekker. wat ik dan weer nooit gegeten heb is het dagmaaltje van elvis toen hij nog arm was, eekhoorn. maar ook dat staat op mijn verlanglijstje.
en schaaldieren mag je eigenlijk toch ook niet dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 01:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Mag ik geloof ik, volgens mijn 'koshere' keuken, ook allemaal niet eten.![]()
Ik vond de eerste keer ham al erg eng.
Nope. Paling ook niet en zeker geen 'andere onreine' dieren.quote:Op woensdag 7 december 2005 02:01 schreef zoalshetis het volgende:
en schaaldieren mag je eigenlijk toch ook niet dan?
Ik hoorde van iemand die slang had gegeten in Libanon dat het veel naar frikandel smaakte.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:32 schreef krakkemieke het volgende:
Och...
Ik heb zoveel gehoord door internet....
Slang is zoiets als kip, voegt niet zoveel toe......
Dsn denk ik: leuk, slang..... Geef de boer dan een geit of koe.. Da's meer dan 1 persoon.
Is toch muskusrat? Wil ik best eens proberen, al is het alleen maar om die teringbeesten eens terug te pakken. Meerdere keren mijn poot verzwikt door die pokkegangen van zequote:Op woensdag 7 december 2005 01:42 schreef zoalshetis het volgende:
waterkonijn, of tewel rat. heerlijk
Sushi is dan ook geen rauwe visquote:Op woensdag 7 december 2005 01:00 schreef golfer het volgende:
Mijn 'engste' ervaring: ik had een weerzin tegen rauwe vis, maar achteraf bleken sushi's ongeveer het lekkerste te zijn dat er bestaat.
Nee, das gebakken!?!quote:
Ok, niet altijd maar hoofdzakelijk wel!quote:Sushi (寿司) is een veel gegeten gerecht uit Japan. Het bestaat uit een hapje rijst van een paar centimeter in verschillende vormen, met daarop of daartussen de overige ingrediënten. Deze kunnen zijn: rauwe vis, rauwe garnalen, rauwe inktvis, maar ook gaar gemaakte vis, gebakken ei, of groenten. Als vis wordt alleen zeevis gebruikt, omdat zoetwatervis soms parasieten bevat en daarom niet rauw gegeten kan worden.
I eat my words (ook eng). Ik dacht dat sashimi de rauwe variant was, maar dat blijhkt dan weer onder het hoofdstuk sushi te vallenquote:Op woensdag 7 december 2005 09:39 schreef SicSicSics het volgende:
Ok, niet altijd maar hoofdzakelijk wel!
Beetje zoals varkensvlees. Wel een steviger smaak, het vlees is ook wit.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:02 schreef So_Addictive het volgende:
Ik zou wel eens krokodil willen proberen, ben benieuwd hoe dat smaakt!
ff. ter info: sushi bestaat uit de woorden su (azijn) en shi (van meshi wat rijst betekent). Sushi bestaat dus altijd uit gezuurde rijst. De oorsprong van sushi ligt in het preserveren van vis met rijst (de rijst fermenteert en de alcohol die vrijkomt preserveert de vis zodat die langer houdbaar is), vergelijkbaar met het inleggen van groenten in zuur (alleen hadden ze in die tijd nog niet de beschikking over azijn). De klassieke edomae sushi bestaat voornamelijk uit geperste rijstballen (nigiri) en vis.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:51 schreef Zpottr het volgende:
[..]
I eat my words (ook eng). Ik dacht dat sashimi de rauwe variant was, maar dat blijhkt dan weer onder het hoofdstuk sushi te vallen![]()
Excuses, etc.
ff bijdehand: Dus het woord Azijn (Su) was er eerder dan de Azijn zelf?quote:
Koeientong is inderdaad echt lekker! Ik heb er echt van genoten. Gelukkig is me achteraf pas aan me verteld dat ik koeientong aan het eten was, anders had ik het echt nooit geprobeerdquote:Op woensdag 7 december 2005 08:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Slakkenkebab, van die heule grote Afrikaanse slakken die geroosterd zijn en daarna kruiden erop. Beetje rubberachtig en ja, de smaak kwam van de kruiden. Diezelfde grote slakkensoort heb ik ook als soep te eten gekregen, in de lengte doormidden gesneden. Beetje champignon-idee toen. Tevens erg pittige soep, dus opnieuw geen last van rare smaken.
Verder een loeiverse koeientong, zo uit de koe te pan in, jummie!
Sprinkhanen staan zeker op mijn lijstje!
Dat vind ik beiden niet echt vreemd of eng eten, maar normaal eten wat bij de betere restaurants gewoon op de menukaart staat.quote:
Wordt wel vaker gegeten maar is wel een bepaald orgaan wat voor komt bij jonge dieren.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Zwezerik is toch niet zo vreemd? Of wel?
Sommige mensen vinden het wel vreemd als je ze verteld wat het is / waar het vandaan komt is mijn ervaring.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat vind ik beiden niet echt vreemd of eng eten, maar normaal eten wat bij de betere restaurants gewoon op de menukaart staat.
Ganzenlever vind ik vreemd om te eten vanwege het dierenleed dat er achter zit (ik zal het dan ook niet eten), maar het is inderdaad geen opzienbarende etenswaar me dunkt.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat vind ik beiden niet echt vreemd of eng eten, maar normaal eten wat bij de betere restaurants gewoon op de menukaart staat.
Dat vind ik dus inderdaad erg smerig.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Als goedmakertje kan ik dan wel weer zeggen dat ik ben opgevoed met bloedworst en balkenbrij. En dat vinden sommige mensen ook best wel een beetje eng en vies![]()
Zie je wel, ik heb dus ook wat vies' gegetenquote:Op woensdag 7 december 2005 23:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat vind ik dus inderdaad erg smerig.
oftopic..quote:Op woensdag 7 december 2005 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Eng eten vind ik eigenlijk eten dat een enorme keten achter zich heeft voordat het op je bord beland.
Ik denk dan aan droge soep uit een zakje bijvoorbeeld
met stroop, heerlijk!quote:Op woensdag 7 december 2005 23:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oe! Balkenbrij! Je wilt niet weten wat erin zit, maar lekker! Zeker een beetje vettig aangebakken in een koekenpan op een verse bruine boterham.
*ril*quote:
Die vond ik dus gewoon een beetje kippig smaken. Helemaal niet zo bijzonderquote:Op donderdag 8 december 2005 00:54 schreef Bluezz het volgende:
Het meest enge zijn kikkerbilletjes geweest.
Ik eet het nooit meer
Dat vind ik dus weer helemaal niet vies en eng maar dat komt misschien omdat ik daar mee opgevoed benquote:Op woensdag 7 december 2005 22:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Als goedmakertje kan ik dan wel weer zeggen dat ik ben opgevoed met bloedworst en balkenbrij. En dat vinden sommige mensen ook best wel een beetje eng en vies![]()
* Pietverdriet zet Queen op en zingtquote:Op donderdag 8 december 2005 00:21 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
oftopic..
ik denk meteen aan Conimex. Knor, die zooi.....zelf toevoegen, ...meestal kip. en boontjes, om t spannend te maken , en...... hallo. 1 paprika. dat zal je wel leren. iedere vent die dat krijgt te eten mag zijn vrouw wurgen, en vrijuit gaan. met behoud van kinderen naruurlijk![]()
Oh Einstein, you've got me all figured out...quote:Op woensdag 7 december 2005 01:33 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
want ja je moest en zou er bij horen he
Nee, hoor eet het regelmatig als ik in Spanje benquote:Op donderdag 8 december 2005 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Niemand hier huiverig voor Octopus trouwens? Valt me nog mee
[afbeelding]
lekker hoor,quote:Op donderdag 8 december 2005 21:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, hoor eet het regelmatig als ik in Spanje ben![]()
quote:Op donderdag 8 december 2005 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet zet Queen op en zingt
"Shee´s a Killer Moooom"
Lekker he?quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:31 schreef Killer_Mom het volgende:
grapjas, bij ballenschijven zie ik iets anders in de olie liggen. ...........Snij met een scherp mes door de harde huidachtige spier die elke testikel omgeeft en verwijder ze...................... iets van, als je 25 jaar getrouwd bent , of zo? mag t dan?
En niet te vergeten hoe het eruit ziet, kleine kunstwerkjes zijn het vaakquote:Op vrijdag 9 december 2005 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Kipje, bij DimSum gaat het voor een belangrijk deel om de mondsensatie, niet alleen om de smaak.
Ieuw zo'n ervaring heb ik ook gehad... maar dan in frankrijk...quote:Op vrijdag 9 december 2005 09:39 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb een keer hersenen gegeten in Spanje. Dat was overigens per ongeluk
Geen idee wat voor hersenen, maar na een hap hield ik het voor gezien. Het is een hele rare substantie een beetje "mushy" (weet het Nederlandse woord er niet voor) en het smaakt onbeschrijvelijk raar. Ik eet dat nooit meer. Ben sowieso een beetje huiverig voor gekke dingen. Ik vond het al heel dapper om haas te eten
Octopus is overigens erg lekker, vooral gefrituurd
ofwel:quote:Op woensdag 7 december 2005 10:32 schreef mirugai het volgende:
[..]
ff. ter info: sushi bestaat uit de woorden su (azijn) en shi (van meshi wat rijst betekent). Sushi bestaat dus altijd uit gezuurde rijst. De oorsprong van sushi ligt in het preserveren van vis met rijst (de rijst fermenteert en de alcohol die vrijkomt preserveert de vis zodat die langer houdbaar is), vergelijkbaar met het inleggen van groenten in zuur (alleen hadden ze in die tijd nog niet de beschikking over azijn). De klassieke edomae sushi bestaat voornamelijk uit geperste rijstballen (nigiri) en vis.
Sashimi is net opgemaakte rauwe vis. Gewoon een stukje rauwe zalm neerkwakken is dus geen sashimi. Het moet netjes gesneden zijn in hapklare stukjes en netjes gerangschikt.
food from hell...op zich ben ik geen mieterige eter! ik lust eigenlijk alles. ik ben alleen niet zo dol op ogen, hersenen, embrionaal voedsel (zag het eens op fear factor) of lichaamsdelen waaraan je te goed kan zien wat het is geweest (dus bijv. neus, anus (fearfactor jajaa...) of darmenquote:Op vrijdag 9 december 2005 22:03 schreef Bluezz het volgende:
Maar Jerruh, wat is jouw Food from hell ?
Want sushi en sashimi vind je dus lekker
en dikke soep?quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Dingen die ik absoluut niet eet zijn pap, daar moet ik echt van kokken, en Smac, das gewoon te smerig voor woorden, die kattenvoerlucht alleen al.
Zoals erwtensoep? Nee, daarbij niet. Echt alleen bij pap, die lucht alleen al.quote:
ik herken het. ben ook niet zo'n voorstander ervan. hoewel ik nog weet dat ik als kind die gekleurde pap van brinta (blauw en geel) wel lekker vond, maar misschien was dat meer omdat ik daarna stuiterend van de kleurstoffen door de buurt kon rennen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals erwtensoep? Nee, daarbij niet. Echt alleen bij pap, die lucht alleen al.
Haha, ik zal hem een keer proberen. Ik eet eigenlijk wel vaker stierkalftestikels, hou ze altijd over bij de eigen slacht. Ik heb zelf wat geprobeerd in het restaurant (niet geserveerd natuurlijk, voor de intimi). Het lekkerste is om ze in plakjes even in de bloem te leggen en in geklaarde boter rustig te laten bruinen. Richting het einde lente ui en knoflook toevoegen en vrij natural eten.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:00 schreef golfer het volgende:
Recept voor Rocky Mountain Oysters
Ingredienten:
2 pond stierkalftestikels
ik ook, t stinkt, van de reuk word je al misselijk, en t ziet er niet uit, zelfs de honden stinken ernaar.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O dat is een maag toch?
Ken het alleen als hondenhap eigenlijk.
Rolpens, tripes... Lekkerrrrr!quote:Op zondag 11 december 2005 00:20 schreef krakkemieke het volgende:
Ja Killer Mom, als het stinkt is het 'vuile pens'. Er is ook schone pens en voor mensen acceptabele pens, da's een lekkere ragout......
O ok. Het klinkt ook als de minst erge van de drie.quote:Op maandag 12 december 2005 23:12 schreef krakkemieke het volgende:
Gravlax is heel normaal, ga dan eens naar Ijsland voor het verrotte haaievlees....
Dat is dan niet zoals het traditioneel klaargemaakt werdquote:Op maandag 12 december 2005 23:21 schreef krakkemieke het volgende:
Gravlax is gewoon gemarineerde zalm, die kan je nog wel in Nederland kopen...
Ja ik was op zoek naar surstromming, was de naam vergeten, zodoende kwam ik die anderen tegen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:23 schreef krakkemieke het volgende:
Jaja, leuk, dat ouderwetse.
Zuurkool wordt ook allang anders gemaakt, met dezelfde smaak.
Een groot stuk Eland vlees met kerst is ook niet verkeerd, maar denk erom wel eerst toestemming aan de kerstman vragen, voordat je z'n geliefde rendiertje op eetquote:Op dinsdag 13 december 2005 02:21 schreef golfer het volgende:
Al die Zweeds, Noors, Deense lekkernijen heb ik wel eens gegeten en die vallen best wel mee.
Rendier uit Lapland is ook lekker.quote:Op dinsdag 13 december 2005 02:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Een groot stuk Eland vlees met kerst is ook niet verkeerd, maar denk erom wel eerst toestemming aan de kerstman vragen, voordat je z'n geliefde rendiertje op eet
Ja dat begrijp ik. Zoals het tegenwoordig wordt bereid is het gewoon een zalm of visgerecht.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:52 schreef krakkemieke het volgende:
Northenstar:
veel mensen houden wel van noordse vis....
Zoals gravad lax!
Onzin, de meeste pubs en restaurants in Edinburgh verkopen haggis gewoon van de slager, net zoals ze op het platteland doen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 07:41 schreef NorthernStar het volgende:
Een beetje zoals haggis als je het in een toeristisch restaurant in Edinburgh besteld. Als je het echt wilt eten moet je naar een cafe op het platteland.
Herve-kaas kreeg ik ooit van een Belgische vriendin, is Belgische kaas. Ik probeer altijd alles, maar dit brokje geconcentreerde zweetvoetlucht was me te heftig... :|quote:Op maandag 12 december 2005 22:13 schreef krakkemieke het volgende:
Wat is herve-kaas? Doerian stinkt enorm, maar het smaakt wel lekker!
Ik heb Amerikanen ooit horen zeggen "ik ga écht geen rauwe vis eten!"quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:24 schreef krakkemieke het volgende:
En 'eng voedsel' voor veel mensen is maatjesharing al eng.....
Per post! Ik hoor de nieuwsberichten al, over vermeende terroristische aanvallen met biowapens! :_O-quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:21 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben helemaal gek op stinkkaasjes! beetje lastig transporteren, maar oew man, kan je me er wakker voor maken. stuur voortaan maar per postdoor naar mij
![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:22 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Per post! Ik hoor de nieuwsberichten al, over vermeende terroristische aanvallen met biowapens! :_O-![]()
Haring is eigenlijk niet rauw, het is "gegaard" in de pekel en gerijpt door de sappen uit de alvlees klier.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:21 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb Amerikanen ooit horen zeggen "ik ga écht geen rauwe vis eten!"
Vraag me af of ze wel sushi eten...
net als goed rundvlees lekker gerot (in duidelijke termen)quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Haring is eigenlijk niet rauw, het is "gegaard" in de pekel en gerijpt door de sappen uit de alvlees klier.
Besterven is wat anders als verrotten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
net als goed rundvlees lekker gerot (in duidelijke termen)
het klinkt mooier, maar is wel hetzelfde kwa proces.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Besterven is wat anders als verrotten.
Nee, dat is het niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het klinkt mooier, maar is wel hetzelfde kwa proces.
blijft me iets bij dat ze in Engeland , Fazanten 3 weken " laten hangen" ergens gelezen .....quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Bij het besterven verdwijnt de lijkstijfheid (das een proces van het vlees zelf) en droogt het vlees in.
Bij verrotten zijn er bacterien die het vlees afbreken/veranderen.
Het veranderen van Melk in Yoghurt bv is wel rotten, een zgn nobele rot, net als bij bv druivensap.
Het besterven van vlees is meer zoiets als bv mouten (loopt mank, maar dat doen alle vergelijkingen)...
klopt, wild hoort te besterven.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:33 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
blijft me iets bij dat ze in Engeland , Fazanten 3 weken " laten hangen" ergens gelezen .....
lijkt me ook lang? is dat zo?
Klopt, bij wild doe je dat. Een goed stuk rundvlees kan soms nog veel langer liggen...quote:Op donderdag 15 december 2005 00:33 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
blijft me iets bij dat ze in Engeland , Fazanten 3 weken " laten hangen" ergens gelezen .....
lijkt me ook lang? is dat zo?
En gebeurd dat nog steeds of mag dat niet meer van de keuringsdienst van waren?quote:Op donderdag 15 december 2005 06:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
klopt, wild hoort te besterven.
Dat gebeurt nog steeds. Als je slager zelf slacht (ik zeg nadrukkelijk als...), dan gooit hij het ook niet direct in de toonbank... Een goeie biefstuk ligt ook een tijdje. De goeie wildhandelaar doet hetzelfde. De hazen hangen hier altijd 1 of 2 weken in de bijkeuken.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En gebeurd dat nog steeds of mag dat niet meer van de keuringsdienst van waren?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 19 december 2005 00:46 schreef Killer_Mom het volgende:
vandaag voor de eerste keer in een wok-restaurant geweest![]()
dacht dat dat van die vreetschuren waren, deze helemaal niet, Mei Ling, in Eindhoven. Mandarin Hotel.
echt lekker en gezellig. heel rustig allemaal. [ kadootje van de kinderen, \ we. 25 ! jaar getrouwd }
quote:we....ik dus, zag ook eten dat ik niet eet, inktvis, en iets van zee vruchten? een bende ongeregeld, krabbetjes, sterretjes, als je lang keek, kropen ze je bord op.
beetje rommelig dus...quote:en dikke scampies, grijs-blauw, als je die wokt worden ze rose, dat weet ik wel, maar hoe die daar liggen ! plebs zooi...... ik heb er een, van iemands bord af gekregen, gewokt dus. , wel lekker,
Ach, barbaar... kwestie van smaakquote:sushi was er , wat er lekker aan is weet ik nog niet, schijnbaar moet je er een heleboel maggie overheen gooien, ik niet, wat een droge zooi met die rijst, die visjes eet ik er wel uit, de rest hoeft voor mij niet. , ik ben een barbaar. de salade bar, fruit, en soep is lekker. en buikspek,
Lekkerrrr! Zou het best wel weer willen eten, toch binnenkort maar eens de Keurslager bezoeken!quote:Op maandag 19 december 2005 02:11 schreef Killer_Mom het volgende:
balkenbrij...............lekker! met zwartbrood, en stroop!
en ja, ik weet hoe t gemaakt wordt.
Zwartbrood? waar in Nederland noemen ze Roggebrood (type Pompernickel) zo?quote:Op maandag 19 december 2005 02:11 schreef Killer_Mom het volgende:
zwartbrood,
Yepquote:Op maandag 19 december 2005 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zwartbrood? waar in Nederland noemen ze Roggebrood (type Pompernickel) zo?
Limburg?
quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:58 schreef NIels25 het volgende:
In indonesie Sate van de Hond op. En dat was best goed te doen! Zou het zo weer bestellen als ik in Azie ben!
Verders qua vlees...
Zebra in Zuid-Afrika was van de BBQ en erg lekker
Zebra Carpaccio in Kenia dat was de bom zo lekker
Kudu in Zuid-Afrika (soort van reuze hert) was best lekker
quote:Op woensdag 7 december 2005 01:29 schreef Leffe48 het volgende:
Tellen uitgespuugde olijfpitten die je aanziet als noten ook?
mmmm de wangetjes van de markreel zijn o.a. heerlijk. net zoals dat lekkere stukje bij het heup gewricht van de kip.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:56 schreef krakkemieke het volgende:
Eten jullie ook wangetjes van de vis? Da's lekker!
Dat heet nou kibbeling.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:56 schreef krakkemieke het volgende:
Eten jullie ook wangetjes van de vis? Da's lekker!
Garnalen niet ok,quote:Op woensdag 7 december 2005 01:58 schreef golfer het volgende:
Mag ik geloof ik, volgens mijn 'koshere' keuken, ook allemaal niet eten.![]()
Ik vond de eerste keer ham al erg eng.
muskusratten zijn eigenlijk geen ratten. geimporteerde beesten uit zuid amerika. zie wikipediaquote:Op woensdag 7 december 2005 09:09 schreef Againzender het volgende:
Is toch muskusrat? Wil ik best eens proberen, al is het alleen maar om die teringbeesten eens terug te pakken. Meerdere keren mijn poot verzwikt door die pokkegangen van ze
Zeker in de Carnivore :-)quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:59 schreef Bluezz het volgende:
Uit een net gesloten topic :
Zebra Carpaccio in Kenia dat was de bom zo lekker
Wat was nou het meest ranzige uit die lijst van bizarre etenswaren?quote:Op zondag 26 maart 2006 05:54 schreef SHE het volgende:
Even denken..in het kader vreemd voedsel, is pens, hersenen,oog, lever, nieren, kloten, ( nee, niet de menselijke ) sprinkhanen, meelwormen, slang, haai en krokodil mijn slokdarm gepasseerd
Slakken lijkt me niet zo spectaculair
Die eet je als tussendoortje lijkt me
Ik zou nog wel rat willen proberen...Ik sta zo'n beetje voor alles wel open
quote:Op woensdag 7 december 2005 10:32 schreef mirugai het volgende:
[..]
ff. ter info: sushi bestaat uit de woorden su (azijn) en shi (van meshi wat rijst betekent). Sushi bestaat dus altijd uit gezuurde rijst. De oorsprong van sushi ligt in het preserveren van vis met rijst (de rijst fermenteert en de alcohol die vrijkomt preserveert de vis zodat die langer houdbaar is), vergelijkbaar met het inleggen van groenten in zuur (alleen hadden ze in die tijd nog niet de beschikking over azijn). De klassieke edomae sushi bestaat voornamelijk uit geperste rijstballen (nigiri) en vis.
Sashimi is net opgemaakte rauwe vis. Gewoon een stukje rauwe zalm neerkwakken is dus geen sashimi. Het moet netjes gesneden zijn in hapklare stukjes en netjes gerangschikt.
Waarom zou ik het levend eten?quote:Op zondag 26 maart 2006 06:00 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, gewokt! Dan is toch niks moeilijk meer? Levend is een wat ander verhaal.
je bedoelt escargotsquote:Op donderdag 8 december 2005 12:50 schreef clowncloon het volgende:
Ik heb in een kloosterhotel in Gent voor het eerst (en laatst) escaloppes gegeten. Wijngaardslakken in een soort kruidneboter sausje. Mentaal op moeten voorbereiden en door het sausje was het weg te kauwen maar dat rubberige en taaie zal ik nooit echt lekker gaan vinden vrees ik...
quote:Op zondag 26 maart 2006 06:14 schreef SHE het volgende:
[..]
je bedoelt escargots
escalope is een italiaans/frans gerecht met vlees ( kalf ) of gevogelte
Dat deed ik dan weer niet. Ik hield het bij het hierboven beschreven pissebedjes verhaal.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:37 schreef en_door_slecht het volgende:
Wie vrat in z'n jonge jaren geen zand uit de zandbak?
of poep.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:37 schreef en_door_slecht het volgende:
Wie vrat in z'n jonge jaren geen zand uit de zandbak?
ja, de gemiddelde NL wil niet zien dat en wat voor beest zijn lekker lapje vlees is/was.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:43 schreef Drive-r het volgende:
Ik verbaas me er toch vaak weer over. Mensen vinden zaken als lever, niertjes of ballen vreemd.... Produkten uit restvlees (balkenbrij, zure zult, bloedworst) zijn smerig...
Eten mensen dan alleen nog maar supermarkt recepten? Of diners in restaurants waar enkel sate, spare ribs of biefstuk wordt geserveerd?
wordt afaik meer over gesproken dan gegeten.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:21 schreef Tha_Butcha het volgende:
mm, en ganzen lever dan?
Waaróm lieve Linda, waaróm heb je levende wormen gegeten.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:13 schreef lindaatjuh het volgende:
De raarste dingen die ik heb gegeten zijn gefrituurde sprinkhanen (homemaid, haha) en levende meelwormen. Die sprinkhanen waren superlekker, maar die meelwormen waren wel een beetje ranzig. Geen lekkere smaak en als je ze kapot bijt spatten ze in je mond open.![]()
Meest intelligente reactie.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Eng eten vind ik eigenlijk eten dat een enorme keten achter zich heeft voordat het op je bord beland.
Ik denk dan aan droge soep uit een zakje bijvoorbeeld
Wat is er raar aan tong?quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:38 schreef LENUS het volgende:
Ik snap niet waarom mensen het spannend vinden om raar voedsel te gaan eten. Raar voedsel als in: hersenen, ogen, tong en maag. Het zal wel de status zijn (kijk mij eens ontwikkeld in de gastronomie zijn).
Het "raarste" wat ik gegeten heb is een kreeft die ik uit een aquarium mocht aanwijzen![]()
Dan gaat ie dood, kreeft is een zeebeestquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:43 schreef lindaatjuh het volgende:
Dat lijkt me ook wel raar. Aanwijzen welke je wilt eten.
Een tijdje geleden in Luxemburg wilde we zo'n kreeft in de supermarkt kopen en loslaten in de rivier. Maar was toch een beetje te duur haha.
Het zijn zeer onconventionele producten in de doorsnee westerse maatschappij, en dan maakt het vreemd. Aan de reacties te lezen, vinden velen het ook niet speciaal smaken of eerder goor (hersenen en maag o.a.). Dus waarom toch eten?quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er raar aan tong?
Kalfshersens mag je helaas niet (meer) eten maar is zeker niet vreemd, kalfshersens is een heel normaal gerecht, en waar denk je dat Cervelaat worst zijn naam vandaan haalt? (hint, Cerveau is frans voor hersens)
Tenzij het natuurlijk een rivierkreeftje was.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan gaat ie dood, kreeft is een zeebeest
Die zijn dan weer erg betaalbaarquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Tenzij het natuurlijk een rivierkreeftje was.![]()
tjuh! Je moet alles doen met tjuh! Lindatjuh wilde een kreeftjuh in het riviertjuh zetten, maar zoals PietjuhVerdrietjuh zei, gaat die dan naar zijn grootjuh.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Tenzij het natuurlijk een rivierkreeftjuh was.![]()
als je hem opeet gaat ie ook doodquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan gaat ie dood, kreeft is een zeebeest
In landen in oost of zuideuropa waren kalfshersens een normaal product tot de BSE om de hoek kwam, en varkenshersen worden in oosteuropa nog veel gegeten.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:28 schreef LENUS het volgende:
[..]
Het zijn zeer onconventionele producten in de doorsnee westerse maatschappij, en dan maakt het vreemd. Aan de reacties te lezen, vinden velen het ook niet speciaal smaken of eerder goor (hersenen en maag o.a.). Dus waarom toch eten?
Tijd voor je pilletjuh, Duderinnetjuh?quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:33 schreef Duderinnetje het volgende:
tjuh! Je moet alles doen met tjuh! Lindatjuh wilde een kreeftjuh in het riviertjuh zetten, maar zoals PietjuhVerdrietjuh zei, gaat die dan naar zijn grootjuh.
Maar goed dat je het niet hebt gedaan Lindatjuh, of was het inderdaad een rivierkreeftjuh, zoals golfertjuh zegt??
O goed dat je het zegt ja!quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Tijd voor je pilletjuh, Duderinnetjuh?![]()
![]()
Duderinnutjuh!!quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Je avatar past iig perfect bij die post net, Duderinnetje!
Ik denk dat ie liever snel gekookt was, het lijkt me erger om op te zwellen tot je organen het begeven.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:48 schreef lindaatjuh het volgende:
goed dat ik het niet gedaan heb he!
al betwijfel ik of die kreeft niet liever dood was gegaan in kout zoet water in plaats van in een pan met kokend zoet water...
Maar wel lekker, zo een kreeft.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:01 schreef lindaatjuh het volgende:
hmm lijkt me ook niet echt lekker nee.
het lijkt me allebei geen pretje
Wat zit er volgens jou dan in Frikandellen?quote:Op zondag 30 juli 2006 15:51 schreef sieske het volgende:
... ik hou me wel bij frikandellen. Ik wil niet herinnerd worden aan wat daarin zit, maar ze zijn wel lekker!!...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |