Ik vind het een mooi gedicht. Helaas te laat voor de surprises.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:42 schreef BaajGuardian het volgende:
wat vinden jullie hiervan?
maak je nu een grapje?quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:54 schreef boskov het volgende:
Als ik het me goed herinner is dit een postmodernistische filosofische stroming. Geintroduceerd door Kuhn, maar uiteindelijk nooit heel serieus genomen. Het niet accepteren van enige objectiviteit in epistomologie of ontologie is erg lastig. Ik snap alleen niet waarom je quantum mechanica hierin betrekt.
en is meneer de radicale taalpurist ook trots erop dat hij enkel daar op kan letten?quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:51 schreef the900 het volgende:
Wat ik er van vind?
Ik heb geen flauw idee wat je loopt te bazelen... formuleer eerst eens een fatsoenlijke zin
Licht een de relatie toe tussen de lege kernen van quantum mechanica en surreele en postmodernistische insteken.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:07 schreef BaajGuardian het volgende:
ik link het aan quantum omdat het begint met een lege kern.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:07 schreef BaajGuardian het volgende:
(persoonlijk vind ik het een mentale stoornis als men daar hardnekkig op let)
ja moest er zelf ook om lachen , je moest eens weten hoevaak ik wel niet posts moet lezen in mijn topics als :quote:
ik vind vrije gedachten gezonder dan een bestaande theorie aannemenquote:Op dinsdag 6 december 2005 23:19 schreef boskov het volgende:
om even over te schakelen op jouw gedachtegang. Je zegt dat het leeg is, dus alles is lucht. Maar lucht is ook een substantie, net als ijzer, lood en goud. Dus, dan zou het niet leeg zijn. Je maakt daar al een denkfout. En lees eens wat over postmodernisme. Dat is dus de softe aanpak van wat jij probeert te zeggen.
. Lees je post eens over, misschien zie je dan dat je erg wazig lult.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en is meneer de radicale taalpurist ook trots erop dat hij enkel daar op kan letten?
of doe je ook nog andere dingen met je leven op fok.
ben ik het met je eensquote:Op dinsdag 6 december 2005 23:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja moest er zelf ook om lachen , je moest eens weten hoevaak ik wel niet posts moet lezen in mijn topics als :
ik kan je niet serieus nemen want je grammatica is slecht
(heb het nog wat normaler neergezet ook)
vandaar die opmerking
echt , wat intereseert de volgorde van lettertjes , als je zelfs een zin zonder klinkers al perfect kunt lezen , probeer maar :
wrschnlk kn j dt prfct lzn
en zo tiep ik niet.
iig , back ontopic?
Ja, want jouw posts slaan nergens op!quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:33 schreef BaajGuardian het volgende:
snoes?
en ik heb behoorlijk wat over quantum mechanica gelezen en er nog werkelijk over nagedacht ook.
is het nu werkelijk zo moeilijk voor fok lezertjes om te posten met een nuttige bijdrage?
Nee, niet ontleden. Maar het zou wel fijn zijn om zijn posts te snappen zonder dat je ze drie keer moet overlezen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou en?
lekker belangrijk om alles te ontleden get a life ofzo
gefeli , en dan nog iemand zn post nergens op vinden slaan , je hebt vast een goed cijfer gehaaldquote:Ja, want jouw posts slaan nergens op!
En ja, ik heb ook quantummechanica gedaan bij, en wel bij prof. Kleiss
welkom tot de niet vaststaande hapklare brokken die je in de krant leest manier van posten/denken/doen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, niet ontleden. Maar het zou wel fijn zijn om zijn posts te snappen zonder dat je ze drie keer moet overlezen.
Nou nou, klop jezelf niet teveel op de borst.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
welkom tot de niet vaststaande hapklare brokken die je in de krant leest manier van posten/denken/doen.
oftewel , de hersennen voor meer dingen gebruiken dan voorheen.
en een post 3x lezen is juist goed!
de 1e keer lees je het ,
de 2e keer denk je erover na
de 3e keer snap je het.
- eerste keer zegt de hersenpan : dit strookt niet met mijn maatstaven , bad bad badquote:Op dinsdag 6 december 2005 23:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nou nou, klop jezelf niet teveel op de borst.
Het is meer iets als dit:
- Eerste keer snap ik er geen klote van
- Tweede keer snap ik er geen klote van op een paar zinnen na
- Derde keer snap ik wat je wilt zeggen, maar heb ik door dat dom gezwam is en klik ik het weg.
Tuurlijk, wat jij wil.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
- eerste keer zegt de hersenpan : dit strookt niet met mijn maatstaven , bad bad bad
- tweede keer zegt de hersenpan : nou eigenlijk zit er best logica in , maar snap et nog nie
- derde keer zegt de hersenpan : ik snap hem , maar ik blijf liever in mijn eigen veilige maatstaven.
iemand een retard noemen , nee dat is een zeer intellectuele bijdrage aan het topic.quote:
ongetwijfeld? waarom.. omdat je nu dit antwoord leest? of ben ik nu een verplicht deel van jouw bewustzijn geworden?quote:Op woensdag 7 december 2005 00:18 schreef BaajGuardian het volgende:
hmm , deze bewustzijns deeltjes / lege kernen zouden ongetwijfeld met elkaar communiceren , in constante zin zodat het realiteitsplaatje zo colectief mogelijk blijft.
Men gaat er al 60 jaar vanuit dat een objectief realisme niet mogelijk is. Dus, wees niet zo verbaasd over wat je zegt. Het is alleen dat in die verwrongen perspectieven kantlijnen bestaan die voor iedereen gelden. Bijvoorbeeld, geboorte, dood, eten etc. Het klinkt heel simpel, maar uit deze dingen kan je veel dingen halen. Mensen zijn voorspelbaar.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:07 schreef NITROHOSS het volgende:
Dit zou betekenen dat alles wat er is slechts ons eigen zelfbewustzijn is, en de wereld om ons heen slechts een vergezicht door de verwrongen perspectieven van de geest die ons zelfbewustzijn vormt, aangenomen dat een geest geen ruimte inneemt...
quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een mongool ben jij. Lees je post eens over, misschien zie je dan dat je erg wazig lult.
TC03, dit soort uitspraken zijn hier niet gewenst.quote:Tuurlijk, wat jij wil. Retard.
Als jij het niet belangrijk vindt en geen ontopic post wil maken uit gebrek aan interesse,quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou en?
lekker belangrijk om alles te ontleden get a life ofzo
Ok dus dat betekend dat als iemand toekijkt, een blind persoon snoeihard tegen die boom loopt. Maar kijkt er niemand dan zou diezelfde blinde persoon of door die boom heenlopen, of zou die boom er niet kunnen zijn.....quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:03 schreef boskov het volgende:
Ik zal het even toelichten, maar zoals ik zei het is een tijdje terug, dus er kunnen fouten ingeslopen zijn.
Waar het omgaat is dat de postmodernistische stroming ervan uitgaat, dat realiteit niet bestaat. Een metarealiteit bestaat niet, iedereen heeft zijn eigen realiteit (probleem nummer één, het beweren dat er geen meta is, is meta). Dit bouwt verder voort op, maakt een blaadje dat van een boom valt geluid als er niemand in de buurt is? Of nog erger, is er uberhaupt een boom, als er niemand is om deze waar te nemen. Naja, je begrijpt dat dit best zweverig is, en dat het als filosofische stroom niet echt is doorgebroken. Het grootste probleem is dat Kuhn zich zo had omringd met argumenten, dat het helemaal niet makkelijk is om deze omver te werpen.
Was het maar waar, alleen al voor dat kindje op de step die geschept werdt door de auto...quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:42 schreef BaajGuardian het volgende:
Quantum mechanica
er is geen solide kern , alles gaat door in oneindige holheid , lucht
in die zin kan als de hersennen (de ogen kijken niet, vangen enkel licht op , je kijkt met je hersennen) het willen een muur net zo lucht zijn als de lucht waar je je handen doorheen zwaaid
en die lucht net zo solide als de muur die jou hersenen zo solide maken.
zijn we mischien niet in de ruimte , in het niks , bestaat er uberhaupt wel iets
of zit alles letterlijk tussen de oren.
wat vinden jullie hiervan?
Dan zal die boom in theorie er niet zijn.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:59 schreef MaHawK het volgende:
[..]
Ok dus dat betekend dat als iemand toekijkt, een blind persoon snoeihard tegen die boom loopt. Maar kijkt er niemand dan zou diezelfde blinde persoon of door die boom heenlopen, of zou die boom er niet kunnen zijn.....
Dat maakt de normale mens overigens sadistisch zonder het zelf te weten.![]()
Voor alle duidelijkheid, ik ben geen voorstander van deze theoriequote:Op woensdag 7 december 2005 15:59 schreef MaHawK het volgende:
[..]
Ok dus dat betekend dat als iemand toekijkt, een blind persoon snoeihard tegen die boom loopt. Maar kijkt er niemand dan zou diezelfde blinde persoon of door die boom heenlopen, of zou die boom er niet kunnen zijn.....
Dat maakt de normale mens overigens sadistisch zonder het zelf te weten.![]()
Ik vraag alleen maar of hij een duidelijk verhaal wilt schrijven.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:46 schreef Mirage het volgende:
[..]
[..]
TC03, dit soort uitspraken zijn hier niet gewenst.
Hou dit voortaan achterwege.
Als jij het beter denkt te weten, leg jíj het dan uit.
Weerleg zijn "theorie" met argumenten.
Als je hier geen zin in hebt, dan mag je wegblijven.
Onzin !quote:Op woensdag 7 december 2005 17:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik vraag alleen maar of hij een duidelijk verhaal wilt schrijven.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |