quote:RIJSWIJK - De zelfbenoemde positiviteitsgoeroe Emile Ratelband ziet terroristenleider Osama Bin Laden als een verlicht denker. Hij zegt dat in een interview in het christelijke jongerenblad X[ist] in Christ dat zaterdag verschijnt.
„Het werk van Bin Laden is gerechtvaardigd. Hij heeft ons gewaarschuwd en die waarschuwing hebben wij in de wind geslagen”, zegt Ratelband. De terreuracties van 11 september 2001 passen volgens hem in het „goddelijke plan” van Bin Laden. „We hebben het aan onszelf te danken dat zijn mensen de Twin Towers in vlogen.”
De moord op Theo van Gogh vindt hij vreselijk. Maar ook zoiets moet je volgens Ratelband in een breed perspectief zien. „Rek de tijd eens op. Hoe vaak praten wij nog over Pim Fortuyn? Dat is alweer drie jaar geleden. Over vijftien jaar is iedereen het vergeten.” Volgens de goeroe van het positivisme komt dat doordat uit vreselijke gebeurtenissen iets voortkomt dat nodig is voor de ontwikkeling van een land, bedrijf of individu.
In 2001 zorgden uitspraken van de actrice Georgina Verbaan over de terrorist Bin Laden voor nogal wat commotie. In een interview met het weekblad Nieuwe Revu noemde ze hem 'een lekker ding'. „Het is dat ie een wacko is, maar hij lijkt me een stuk interessanter dan Bush.”
Verbaan zei later „heel erg geschrokken” te zijn van de reacties op dat interview. De journalist zou het artikel vooraf niet aan haar hebben laten lezen
nee, hij was altijd al gestoord.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron : Telegraaf.nl
Heheheheh![]()
![]()
![]()
Is Ratelband gek geworden
![]()
Ja, Ratelband heeft altijd al vreemde uitspraken. Echter, op sommige puntjes valt niet te ontkennen dat er een kern van waarheid in zit, zoals dat stuk over Fortuyn.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron : Telegraaf.nl
Heheheheh![]()
![]()
![]()
Is Ratelband gek geworden
![]()
Dat is waarquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:54 schreef remlof het volgende:
Hij heeft gezegd dat Bin Laden die vliegtuigen in het WTC heeft laten vliegen omdat hij (OBL) wil dat:het westen stopt met de steun aan Israel het amerikaanse leger wordt teruggetrokken uit Saudiarabië de islam wordt gerespecteerd
en dat vindt Ratelband redelijke eisen waarover onderhandeld kan worden...
bron
Maar zo staat het niet in dat Telegraaf artikel... Die 3 punten die hij noemt vind ik inderdaad wel bespreekbaar, maar de amerikanen kennelijk nietquote:
Je vergeet iets.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:00 schreef sizzler het volgende:
Zijn wanhopige pogingen om aandacht te trekken worden wel steeds zieliger zeg. Eerst een eigen partij, toen die vertoning met Jomanda en nu dit weer. Compleet gestoord.
Aan de andere kant heeft hij het feit dat hij en veel van z'n landgenoten nog leven waarschijnlijk ook aan de Amerikanen te danken.quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:11 schreef Meh7 het volgende:
Dat zijn inderdaad ongeveer de woorden van Bin Laden. Het is niet alsof Bin Laden uit het niets problemen heeft met de VS. Genoeg documentaires over geweest, genoeg informatie over te vinden, maar niemand interesseert zich ervoor. Men voelt zich beter bij de gedachte dat Bin Laden een monster is en Bush een engel.
Dit wil niet zeggen dat ook het omgekeerde zo zwart wit uit te drukken is.
Dat is zo'n non-argument! "De amerikanen hebben ons gered in de tweede wereldoorlog", ja misschien wel ja, en verschillende duitse ministaatjes hebben ons geholpen tegen de spanjaarden...quote:Op woensdag 7 december 2005 00:25 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft hij het feit dat hij en veel van z'n landgenoten nog leven waarschijnlijk ook aan de Amerikanen te danken.
Ik dacht trouwens dat we door de Canadezen zijn bevrijd?quote:
De Amerikanen hebben idd niks te maken gehad met de bevrijdingquote:Op woensdag 7 december 2005 00:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat we door de Canadezen zijn bevrijd?
Lezen is niet echt je sterkste kant he?quote:Op woensdag 7 december 2005 00:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is zo'n non-argument! "De amerikanen hebben ons gered in de tweede wereldoorlog", ja misschien wel ja, en verschillende duitse ministaatjes hebben ons geholpen tegen de spanjaarden...
Wat de amerikanen 60 jaar geleden hebben gedaan praat hun huidige beleid toch niet goed!![]()
Ja ik zie het nu, sorry.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:23 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Lezen is niet echt je sterkste kant he?
edit: dan nog maar ff duidelijk:
1. Het ging over bin Laden.
2. Hij (nog steeds bin Laden dus) heeft zelf veel steun van Amerika gekregen en de term "ondankbare hond" lijkt me niet misplaatst.
quote:Op woensdag 7 december 2005 00:56 schreef SunChaser het volgende:
Tsjakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
[afbeelding]
hee kleine man!quote:Op woensdag 7 december 2005 01:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
[afbeelding]
edit: erm ... ik bedoel, dat kan je toch niet maken zulke grappen, weet je hoeveel mensen op het moment dat die foto is genomen zijn omgekomen???
![]()
Idd. Laat hem lekker zijn verhaal verkondigen in een zaaltje met 50 nabestaanden van deze aanslag. Kijken of hij dit dan nog steeds "gerechtvaardigd" vindt.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
edit: erm ... ik bedoel, dat kan je toch niet maken zulke grappen, weet je hoeveel mensen op het moment dat die foto is genomen zijn omgekomen???
Dat is het enige waar Ratelband gelijk in heeft. Over een paar jaar als de rust er weer is vergeten we het weer.quote:Op woensdag 7 december 2005 04:33 schreef StefanP het volgende:
Wat een malloot. Het is jammer dat hij zo rijk is, want ik gun hem een heleboel ellende. Alleen al het achterlijke statement in de trant van "een paar jaar tijd maken de moord op iemand goed". Hopelijk lopen er een heleboel mensen voortaan met een wijde boog om die aandachtsgeile sukkel heen en krijgt hij er spijt van als haren op zijn hoofd ooit zoiets doms gezegd te hebben.
Goed lezen is zeker heel moeilijk voor jou he. Het "achterlijke statement" van Ratelband, zoals jij schrijft, is nergens in het bericht terug te vinden. Hij geeft alleen aan dat over de tijd mensen de moord op Fortuyn zullen vergeten en eerlijk gezegd denk ik dat hij daar gelijk in heeft.quote:Op woensdag 7 december 2005 04:33 schreef StefanP het volgende:
Wat een malloot. Het is jammer dat hij zo rijk is, want ik gun hem een heleboel ellende. Alleen al het achterlijke statement in de trant van "een paar jaar tijd maken de moord op iemand goed". Hopelijk lopen er een heleboel mensen voortaan met een wijde boog om die aandachtsgeile sukkel heen en krijgt hij er spijt van als haren op zijn hoofd ooit zoiets doms gezegd te hebben.
Behalve dat hebben ze ons tot 15 jaar geleden beschermd tegen de communisten.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is zo'n non-argument! "De amerikanen hebben ons gered in de tweede wereldoorlog", ja misschien wel ja, en verschillende duitse ministaatjes hebben ons geholpen tegen de spanjaarden...
Wat de amerikanen 60 jaar geleden hebben gedaan praat hun huidige beleid toch niet goed!![]()
En wat voor steun... wapens etc om strijd te voeren tegen de Russen. Dat is nu ook al meer dan 20 jaar geleden. In die tijd kan er veel veranderen.quote:Op woensdag 7 december 2005 01:23 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Lezen is niet echt je sterkste kant he?
edit: dan nog maar ff duidelijk:
1. Het ging over bin Laden.
2. Hij (nog steeds bin Laden dus) heeft zelf veel steun van Amerika gekregen en de term "ondankbare hond" lijkt me niet misplaatst.
Yeps.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:41 schreef Monidique het volgende:
Ratelband heeft kennelijk een grote behoefte aan aandacht.
Ligt het nou aan mij of is het standaard dat die Christelijke blaadjes, EO, etc. keer op keer de plank volledig misslaan met wannabe-hippe namen/programmaconcepten/etc.?quote:X[ist] in Christ
Helemaal mee eens. Volgens mij is dit anti-Amerikanisme pas ècht begonnen nadat Bush zijn troepen Irak liet binnenvallen. Door deze inval werd een genadeloze dictator van zijn troon gestoten en kreeg Irak een kans een democratisch bestuurd land te worden. Dat dat tot op heden niet gelukt is, dat even terzijde. De hele wereld was blij toen de onvergetelijke woorden "Ladies and gentlemen, we got 'em" werden uitgesproken, maar even daarna viel iedereen over Bush omdat de inval in Irak nutteloos was. Die inval was niet nutteloos geweest als de Amerikanen Saddam's volgelingen allemaal in de kraag hadden gevat, maar dank zij deze Baath-mannetjes lukt het voorlopig niet om van Irak een vredig, veilig en democratisch land te maken. Da's jammer.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Behalve dat hebben ze ons tot 15 jaar geleden beschermd tegen de communisten.
Het is aan de Amerikanen te danken dat jij hier op het internet mag laten zien hoe weinig je van geschiedenis begrijpt.
Ga anders eens met een Tsjech of Hongaar praten.
Ik zie graag je argumenten hiervoor tegemoet. Hun buitenlandse beleid is weliswaar afgegleden de laatste jaren, maar wat hebben de VS expliciet gedaan dat Osama bin Laden en kornuiten een paar vliegtuigen Amerikaanse doelen ingegooid hebben?quote:Op woensdag 7 december 2005 11:16 schreef Vassili_Z het volgende:
Ratelband heeft inderdaad een punt. Amerika heeft het aan zichzelf te danken.
En voor de mensen die mij hierop gaan verdoemen: FU
Sja, er is een nieuwe generatie NSB'ers opgestaan die op alles kotsen wat het Westen is. Juist het feit dat we de Tweede Wereldoorlog overleefd en gewonnen hebben en dit kunnen zeggen is de kracht van het Westen.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:51 schreef progrock het volgende:
Het valt me trouwens ook op dat de grootste tegenstanders van het huidige Amerika juist de mensen zijn die de Tweede Wereldoorlog nog net bewust hebben meegemaakt, maar in elk geval de wederopbouw van het Nederland van na de 2e W.O. bewust hebben beleefd, en dát geeft toch te denken?! Ik persoonlijk heb er geen moeite mee dat Bush nog steeds op moslimfundamentalistenjacht is, met of zonder Guatanamo Bay of "onbekende" C.I.A.-vluchten. Waar gehakt wordt vallen spaanders.
quote:Op woensdag 7 december 2005 11:16 schreef Vassili_Z het volgende:
Ratelband heeft inderdaad een punt. Amerika heeft het aan zichzelf te danken.
En voor de mensen die mij hierop gaan verdoemen: FU
Goed, laten we even zien;quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:11 schreef Meh7 het volgende:
Dat zijn inderdaad ongeveer de woorden van Bin Laden. Het is niet alsof Bin Laden uit het niets problemen heeft met de VS. Genoeg documentaires over geweest, genoeg informatie over te vinden, maar niemand interesseert zich ervoor. Men voelt zich beter bij de gedachte dat Bin Laden een monster is en Bush een engel.
Dit wil niet zeggen dat ook het omgekeerde zo zwart wit uit te drukken is.
Kleine correctie: de Arabische landen vallen opnieuw Israel aan, worden opnieuw compleet in de pan gehakt en Israel pakt tot de volgende vrede weer de Sinai en Zuid-Libanon.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Goed, laten we even zien;
- het Westen stopt met de steun aan Israel
Gevolg; de enige normale staat van het Midden-Oosten gaat ten onder en terrorisme loont.
quote:De Islam wordt gerespecteerd
Onduidelijke en onzinnige stelling.
Nee, zolang het woord ''Israel'' er maar in voor komt, denken velen ten onrechte dat de animositeit jegens het Westen te rationaliseren zou zijn.
Inderdaad alles voor een beetje aandacht. Ik hoop dat hij zijn daadwerkelijke steun aan Bin Laden kenbaar maakt door zichzelf op te blazen in Irak.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:00 schreef sizzler het volgende:
Zijn wanhopige pogingen om aandacht te trekken worden wel steeds zieliger zeg. Eerst een eigen partij, toen die vertoning met Jomanda en nu dit weer. Compleet gestoord.
Sukkel.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
. Dialectisch denken in drie zinnen.
nou die positieve draai aan de atoombom geven kan ikook nog wel voor de rest is het natuurlijk een ongelovelijke sukkelquote:Op woensdag 7 december 2005 16:53 schreef dVTB het volgende:
Die Ratelband weet zelfs nog een positieve draai te geven aan de atoombom op Hiroshima of de moord op 6 miljoen Joden in de Tweede Wereldoorlog, als je 'm de kans geeft.De man is volgens mij nu echt volkomen geschift geworden. Ik snap werkelijk niet hoe hij het werk van Bin Laden de kwalificatie 'gerechtvaardigd' durft mee te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |