abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32875732
quote:
RIJSWIJK - De zelfbenoemde positiviteitsgoeroe Emile Ratelband ziet terroristenleider Osama Bin Laden als een verlicht denker. Hij zegt dat in een interview in het christelijke jongerenblad X[ist] in Christ dat zaterdag verschijnt.

„Het werk van Bin Laden is gerechtvaardigd. Hij heeft ons gewaarschuwd en die waarschuwing hebben wij in de wind geslagen”, zegt Ratelband. De terreuracties van 11 september 2001 passen volgens hem in het „goddelijke plan” van Bin Laden. „We hebben het aan onszelf te danken dat zijn mensen de Twin Towers in vlogen.”

De moord op Theo van Gogh vindt hij vreselijk. Maar ook zoiets moet je volgens Ratelband in een breed perspectief zien. „Rek de tijd eens op. Hoe vaak praten wij nog over Pim Fortuyn? Dat is alweer drie jaar geleden. Over vijftien jaar is iedereen het vergeten.” Volgens de goeroe van het positivisme komt dat doordat uit vreselijke gebeurtenissen iets voortkomt dat nodig is voor de ontwikkeling van een land, bedrijf of individu.

In 2001 zorgden uitspraken van de actrice Georgina Verbaan over de terrorist Bin Laden voor nogal wat commotie. In een interview met het weekblad Nieuwe Revu noemde ze hem 'een lekker ding'. „Het is dat ie een wacko is, maar hij lijkt me een stuk interessanter dan Bush.”

Verbaan zei later „heel erg geschrokken” te zijn van de reacties op dat interview. De journalist zou het artikel vooraf niet aan haar hebben laten lezen

Bron : Telegraaf.nl
Heheheheh

Is Ratelband gek geworden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32875867
superfan nog wel
pi_32875998
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Heheheheh

nee, hij was altijd al gestoord.
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:46:03 #4
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_32876101
Dit word hem niet in dank afgenomen.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:54:31 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_32876427
Hij heeft gezegd dat Bin Laden die vliegtuigen in het WTC heeft laten vliegen omdat hij (OBL) wil dat:

• het westen stopt met de steun aan Israel
  • het amerikaanse leger wordt teruggetrokken uit Saudiarabië
  • de islam wordt gerespecteerd

en dat vindt Ratelband redelijke eisen waarover onderhandeld kan worden...

bron
  • pi_32876497
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 22:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Heheheheh

Ja, Ratelband heeft altijd al vreemde uitspraken. Echter, op sommige puntjes valt niet te ontkennen dat er een kern van waarheid in zit, zoals dat stuk over Fortuyn.

Verder zegt Ratelband nergens dat hij superfan is van Bin Laden...waarom trek jij altijd van die overdreven conclusies?
    pi_32876584
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 22:54 schreef remlof het volgende:
    Hij heeft gezegd dat Bin Laden die vliegtuigen in het WTC heeft laten vliegen omdat hij (OBL) wil dat:

• het westen stopt met de steun aan Israel
  • het amerikaanse leger wordt teruggetrokken uit Saudiarabië
  • de islam wordt gerespecteerd

en dat vindt Ratelband redelijke eisen waarover onderhandeld kan worden...

bron
  • Dat is waar
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      dinsdag 6 december 2005 @ 23:05:37 #8
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_32876866
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 22:58 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat is waar
    Maar zo staat het niet in dat Telegraaf artikel... Die 3 punten die hij noemt vind ik inderdaad wel bespreekbaar, maar de amerikanen kennelijk niet
    pi_32877049
    Dat zijn inderdaad ongeveer de woorden van Bin Laden. Het is niet alsof Bin Laden uit het niets problemen heeft met de VS. Genoeg documentaires over geweest, genoeg informatie over te vinden, maar niemand interesseert zich ervoor. Men voelt zich beter bij de gedachte dat Bin Laden een monster is en Bush een engel.

Dit wil niet zeggen dat ook het omgekeerde zo zwart wit uit te drukken is.
      dinsdag 6 december 2005 @ 23:35:38 #10
    13042 KreKkeR
    Waddap homie
    pi_32877864
    Wellicht dat Ratelband binnenkort (wanneer de nieuwe wetgeving erdoorheen is) wel wordt opgepakt wegens het goedpraten van terrorisme .

Maar goed, meneer de beroepsoppepper heeft waarschijnlijk weer eens last van aandachtstekort.
    Krekker is de bom!
    pi_32878748
    Zijn wanhopige pogingen om aandacht te trekken worden wel steeds zieliger zeg. Eerst een eigen partij, toen die vertoning met Jomanda en nu dit weer. Compleet gestoord.
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_32878829
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 00:00 schreef sizzler het volgende:
    Zijn wanhopige pogingen om aandacht te trekken worden wel steeds zieliger zeg. Eerst een eigen partij, toen die vertoning met Jomanda en nu dit weer. Compleet gestoord.
    Je vergeet iets.

pi_32879151
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 00:01 schreef schatje het volgende:

[..]

Je vergeet iets.

[afbeelding]
    Ohja.
    pi_32879605
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 23:11 schreef Meh7 het volgende:
    Dat zijn inderdaad ongeveer de woorden van Bin Laden. Het is niet alsof Bin Laden uit het niets problemen heeft met de VS. Genoeg documentaires over geweest, genoeg informatie over te vinden, maar niemand interesseert zich ervoor. Men voelt zich beter bij de gedachte dat Bin Laden een monster is en Bush een engel.

Dit wil niet zeggen dat ook het omgekeerde zo zwart wit uit te drukken is.
    Aan de andere kant heeft hij het feit dat hij en veel van z'n landgenoten nog leven waarschijnlijk ook aan de Amerikanen te danken.
    Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
      woensdag 7 december 2005 @ 00:33:07 #15
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_32879802
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 00:25 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft hij het feit dat hij en veel van z'n landgenoten nog leven waarschijnlijk ook aan de Amerikanen te danken.
    Dat is zo'n non-argument! "De amerikanen hebben ons gered in de tweede wereldoorlog", ja misschien wel ja, en verschillende duitse ministaatjes hebben ons geholpen tegen de spanjaarden...
    Wat de amerikanen 60 jaar geleden hebben gedaan praat hun huidige beleid toch niet goed!
      woensdag 7 december 2005 @ 00:35:49 #16
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_32879867
    Dus roept een al qaida terrorist vrijheidsstrijder nazi in het vervolg niet meer "Allah is Groot" als ie op het rode knopje drukt, maar "Tsjakkaaaa!"...
    The Internets, I needs it..
      woensdag 7 december 2005 @ 00:37:05 #17
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_32879901
    Uitgekotst door z'n vrouw, door de Nederlanders, door wie niet eigenlijk.

Tja je moet toch wat om aandacht te krijgen he?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_32880107
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 00:33 schreef remlof het volgende:

[..]
    Ik dacht trouwens dat we door de Canadezen zijn bevrijd?
    pi_32880182
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 00:47 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik dacht trouwens dat we door de Canadezen zijn bevrijd?
    De Amerikanen hebben idd niks te maken gehad met de bevrijding
    pi_32880233
    Naar Gitmo met die mongool.
    Radical islam is the snake in the grass.
    Moderate islam is the grass that hides the snake.
      Redactie Frontpage woensdag 7 december 2005 @ 00:56:10 #21
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_32880280
    Tsjakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

pi_32880744
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 00:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is zo'n non-argument! "De amerikanen hebben ons gered in de tweede wereldoorlog", ja misschien wel ja, en verschillende duitse ministaatjes hebben ons geholpen tegen de spanjaarden...
    Wat de amerikanen 60 jaar geleden hebben gedaan praat hun huidige beleid toch niet goed!
    Lezen is niet echt je sterkste kant he?

edit: dan nog maar ff duidelijk:

1. Het ging over bin Laden.
    2. Hij (nog steeds bin Laden dus) heeft zelf veel steun van Amerika gekregen en de term "ondankbare hond" lijkt me niet misplaatst.
    Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
      woensdag 7 december 2005 @ 01:30:08 #23
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_32880820
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 01:23 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Lezen is niet echt je sterkste kant he?

edit: dan nog maar ff duidelijk:

1. Het ging over bin Laden.
    2. Hij (nog steeds bin Laden dus) heeft zelf veel steun van Amerika gekregen en de term "ondankbare hond" lijkt me niet misplaatst.
    Ja ik zie het nu, sorry.
    OBL heeft de amerikanen gewoon gebruikt voor zijn 'hogere' doel... Da's niet netjes idd, maar het gaat hier over wat Ratelband heeft gezegd over 9/11.
      Moderator woensdag 7 december 2005 @ 01:31:43 #24
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_32880845
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 00:56 schreef SunChaser het volgende:
    Tsjakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

[afbeelding]

edit: erm ... ik bedoel, dat kan je toch niet maken zulke grappen, weet je hoeveel mensen op het moment dat die foto is genomen zijn omgekomen???

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_32880888
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 01:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

[afbeelding]

edit: erm ... ik bedoel, dat kan je toch niet maken zulke grappen, weet je hoeveel mensen op het moment dat die foto is genomen zijn omgekomen???

hee kleine man!
    Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')