Heb je nog wat kleding gevonden eigenlijk?quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:14 schreef Nembrionic het volgende:
zo HE HE! Klaar!
Fotograaf, Bluezz.
Kijk even in de OP..een van de laatste topics, staan volgens mij fotos's in.
Anders hier in ieder geval: Gezocht: kledingwinkel met...
Mwah om er nou een apart topic van te maken staat weer zo debielquote:Op vrijdag 9 december 2005 19:06 schreef Bluezz het volgende:
Open er even een topic over?
Valt het meer op dan hier
Heb je de steen al laten weken in bijv. azijn ?
Ja volgens mij hoort die steen wat vettig te zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:36 schreef krakkemieke het volgende:
Die steen hoort wel vettig hoor, en glorix......![]()
Hoe langer je hem laat trekken, hoe beter die wordt.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:32 schreef rashudo het volgende:
Zo mijn allereerste bouillon staat op, met hulp van aschwinIk heb er 2 runderschenkels, 1 ossestaart en 2 mergpijpjes inzitten
Verder nog prei, ui, peen, tomaat, peper, laurier, foelie en tijm.
Ongeveer om 4 uur istie klaar, en dan ga ik het invriezen en van een gedeelte tomatensoep maken.
Ja, je moet wel oppassen, dat klopt.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:36 schreef Bluezz het volgende:
Piet, ik vind het zulk slecht spul
En toen ik het nog gebruikte, zat ik meteen onder de witte vlekjes
Nou breng je me toch weer aan het twijfelen.. Denk dat ik het de volgende keer inderdaad gewoon de hele dag laat trekken. Maar dit keer wil ik liever snel resultaat.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe langer je hem laat trekken, hoe beter die wordt.
Als je hem niet perse om 4 uur wil eten, gewoon langer laten pruttelen.
Hier staat overginds sinds vanmorgen ook een pan op, en die blijft staan tot we naar bed gaan, en dan morgen middag wordt de soep pas gegeten, na morgen ook nog te hebben getrokken.
Als je een trouwens vaker zelf soep maakt, dan is bliksoep slechts een magere afspiegeling
Hierna wil jij geen bliksoep meer...quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:59 schreef rashudo het volgende:
Ik ben inderdaad heel erg benieuwd over het verschil met bliksoep
Goed is dat, he? De eitwitten in het vlees breken af en vormen smaakversterkers.quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:06 schreef rashudo het volgende:
Zo de soep moet nog een uurtje pruttelen, maar ik merk nu al dat de smaak zich goed aan het ontwikkelen is.
klopt,quote:Het wordt steeds lekkerder.
Als ik een boulion maak, doe ik er nooit zout in, en toch smaakt ie hartigquote:Aan het begin vond ik het nog erg zoet maar nu is het veel smaakvoller. Volgens mij hoeft er helemaal geen zout bij, best wel grappig.
Je kan er gewoon weer wat water bij doen, hoor, een boulion kan erg sterk worden.quote:De bouillon is goed gelukt, maar ik heb maar 1,5 liter bouillon over gehouden, en dat terwijl de pan (8 liter) helemaal vol zat, wel grappig op zich.
Ik geloof het best. Zometeen nog wat room en peterselie erbij, en dan istie klaar. Er zit dan in:quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:09 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hierna wil jij geen bliksoep meer...
Is zo anders...zo veel lekkerder van smaak!
Als ik de verkleuringen die door marinades erop komen eraf wil halen, is chlorix uitermate geschikt, ik snap niet waar je moeilijk over doet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:28 schreef krakkemieke het volgende:
Schoonmaken in de keuken:
Als je je snijplanken ed afwast met warm zeepwater en daarna heet afspoelt en op laat drogen, heb je imho geen chloor nodig.
Als je wel wilt ontsmetten, moet je maar geschikte middelen kopen.
Aan het begin twijfelde ik echt behoorlijk.. maar uiteindelijk is het toch allemaal goed gekomenquote:Op zaterdag 10 december 2005 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet is blij voor rashudo, en wenst hem nog vele soepavonturen toe!
Flink warm maken en dan zout erop, alle olie en vet trekt dan in de zout.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:59 schreef xJapser het volgende:
Ik zit trouwens met een vraagje, ik heb dus een steengrill, maar die is al een tijdje niet gebruikt meer. Die steen is ook redelijk vettig, hoe maak ik die schoon? Heb al een sopje geprobeerd maar dat werkt niet bepaald ....
Ok, handig om te wetenquote:Op zondag 11 december 2005 00:07 schreef krakkemieke het volgende:
soepje lijkt me lekker. Maar ossestaart voegt op zich weinig toe. Ossestaartsoep betekent: bak de ossestaart heel donkerbruin en maak er dan soep van. Als je de ossestaart niet bakt, is het gewoon een mergpijp....
Nou, er zit IMHO toch een typisch smaakje aan...!quote:Op zondag 11 december 2005 00:07 schreef krakkemieke het volgende:
soepje lijkt me lekker. Maar ossestaart voegt op zich weinig toe. Ossestaartsoep betekent: bak de ossestaart heel donkerbruin en maak er dan soep van. Als je de ossestaart niet bakt, is het gewoon een mergpijp....
Ik heb 2 redenen waarom ik dat toch maar niet doequote:Op zaterdag 10 december 2005 23:13 schreef krakkemieke het volgende:
BTW, m'n kerstchocolade topic is onvindbaar, maar de HEMA heeft leuke chocolade om in de bom te hangen. Ja, daar heb ik m'n zonnetjes gevonden!
Ja, en? Wat is het probleem met bleekwater?quote:Op zondag 11 december 2005 00:16 schreef krakkemieke het volgende:
Pietverdriet, ik doe moeilijk over chlorix, wat mensen in de super kopen.
Tja, alleen is Halamide tegenwoordig niet meer toegestaan afaik.quote:Ik heb leren schoonmaken in de slagerij. Ja, volgens de overheid moet je ontsmettingsmiddelen gebruiken.
En?quote:Da's iets anders als chlorix.
Kwestie van goed spoelenquote:Ik deed het volgens de voorschriften, want ik wil niemand in gevaar brengen.
Je mag bij mij komen schoonmakenquote:Als ik solliciteer bij een schoonmaakbedrijf, wordt ik ongezien aangenomen, want ik weet hoe ik moet schoonmaken.
Desnoods zonder chloor/ chloor produkten.
Gietijzeren pannen spoel je alleen maar uit met heet water. Ga jij eens in een keuken de chef zijn gietijzeren pannen zo behandelen, dan denk ik dat je geslagen wordt.quote:Op zondag 11 december 2005 00:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Flink warm maken en dan zout erop, alle olie en vet trekt dan in de zout.
Op die manier maak je gietijzeren pannen ook schoon.
Dus je wilt na de kerst ook nog van je hond genieten?quote:Op zondag 11 december 2005 15:01 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb 2 redenen waarom ik dat toch maar niet doe
- kinderen
- boxer
Dat zijn toch wel érg zware redenen...!![]()
En behandel je ze dan nog na? Was je ze dan nog een keer extra af ofzo?quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik gebruik chlorix eigenlijk regelmatig in de keuken, snijplanken, aanrecht enzo maak ik daarmee schoon.
Heb pas nog een broek verpest door te spetteren met dat spulquote:Op zaterdag 10 december 2005 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, je moet wel oppassen, dat klopt.
Denk dat het een familiegekte is, mijn moeder deed het, en mijn zus doet het ook.
Overginds het ik er weinig kleding mee verpest, itt mijn moe en zus.
afspoelen met heet water.quote:Op zondag 11 december 2005 22:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En behandel je ze dan nog na? Was je ze dan nog een keer extra af ofzo?
[..]
Je moet idd voorzichtig zijnquote:Heb pas nog een broek verpest door te speteren met dat spul![]()
Oke altijd handig om te wetenquote:
Als dat zou kunnen, gráág!quote:Op zondag 11 december 2005 17:11 schreef rashudo het volgende:
[..]
Dus je wilt na de kerst ook nog van je hond genieten?![]()
Doet me enigszins aan een oude Koot&Bie-sketch denken:quote:Op zondag 11 december 2005 23:28 schreef Euc- het volgende:
Arg praat me ff niet over huisdieren.(...)
Kom ik dus net om 11 uur thuis terug, niemand thuis, alles donker, ijskoud, heeft de kat een stoel ondergepist en her en der gescheten. (...)
Mag niet klagen, dank je, en jij?quote:Op maandag 12 december 2005 00:34 schreef Chielus het volgende:
![]()
![]()
Hallo Iedereen,![]()
Iedereen een goed weekend gehad?
Veel te veel gewerkt, ben net pas wakker. Moest wat bijslapen.quote:Op maandag 12 december 2005 06:54 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Mag niet klagen, dank je, en jij?![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:58 schreef BBQ-kip het volgende:
En hij is nog homo ook... the horror, the shame!
De nieuwe WAO is een flinke tik harder dan de oude ja... voor sommige mensen slecht, voor sommige mensen beter, moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, het blijft sneu als je er midden in zit.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:00 schreef krakkemieke het volgende:
Nee, als ex-slagerij werkneemster, kan ik zomaar schoonmaakster worden.
Maar de Wao heeft bedacht dat ik zomaar beter ben, dus dat ik kan werken
Was het maar waar.
hey, die ken ik..ik ben na 5 jaar ook opeens wonderbaarlijk genezen en kan ook opeens weer 40 uur per week werken, UWV werkt beter dan Jomanda!quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:00 schreef krakkemieke het volgende:
Nee, als ex-slagerij werkneemster, kan ik zomaar schoonmaakster worden.
Maar de Wao heeft bedacht dat ik zomaar beter ben, dus dat ik kan werken
Was het maar waar.
Ben ook wel benieuwd naar hoe Piet er uit zietquote:Op dinsdag 13 december 2005 01:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Zou Pietverdriet eruit zien als Herr Flick?
Ik heb een keer in een topic wat plaatjes voorbij zien komen maar ik geloof toch niet dat hij dat echt wasquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd naar hoe Piet er uit ziet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |