abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32908629
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Neuh. Hier in Amerika schreeuwden ze in de staten waar een algeheel rookverbod werd afgekondigd ook moord en brand, etc. Maar in de werkelijkheid werd de omzet van restaurants alleen maar beter omdat gezinnen nu veel vaker kwamen, en de omzet van cafe's en clubs is niet naar beneden gegaan.
Gezellig in de discotheek en kroeg
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 8 december 2005 @ 02:02:34 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32909357
quote:
Op donderdag 8 december 2005 01:13 schreef WeirdMicky het volgende:
Gezellig in de discotheek en kroeg

Restaurants dus Ik denk dat die alleen maar meer omzet gaan draaien als het roken wordt verboden..... daar ben je immers na het eten weer weg, en dan kun je de sigaret weer opsteken
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 8 december 2005 @ 02:39:51 #143
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32909974
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Bij TNO is er een onderzoek gedaan bij ratten in opdracht van Stichting Zonnebloem. De ratten die vet aten en rook inhaleerden leefden langer dan de ratten die een gezonde leefstijl hadden.

Kosten van het onderzoek: 1 miljoen gulden.
De eindbestemming van het rapport die opgesteld is door TNO: het vierkante archief.

Denk je nu echt dat een organisatie die tegen roken is, dit soort rapporten gaat publiceren? Denk eens even na. Met tig anti-rook organisaties gesteund met financiële middelen van de overheid is het niet meer dan logisch dat roken slecht in de media komt, tegenover een aantal pro-rook bewegingen die geen cent te makken hebben.
Mijn god. ratten die vet aten én rook inhaleerden?

pro-rook bewegingen die géén cent te makken hebben?
Je gaat me niet vertellen dat fabrikanten die cigaretten produceren, niet veel winst
maken en dus geen cent cent te makken hebben. En dus ook geen pro-rook
bewegingen kunnen steunen of anderzijds zelf het roken kunnen promoten.

pro-rook bewegingen die geen cent te makken hebben,
daar bedoel je zeker eind-gebruikers mee?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_32912783
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja
Met de toename van de anti-rook campagnes, ben ik juist steeds meer gaan roken.

Snap jij hem nu ook?
Ben jij zo'n recalcitrante stijfkop dan?
  donderdag 8 december 2005 @ 11:48:36 #145
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32914504
Rook alleen bij gelegenheid, maakt mij niet uit of het dan 4 euro of 10 euro per pakje kost. Doe ik iets van 2 maanden mee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32916345
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja
Met de toename van de anti-rook campagnes, ben ik juist steeds meer gaan roken.
Vervelend voor je zeg...
pi_32924397
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:22 schreef WAT het volgende:

[..]

Ben jij zo'n recalcitrante stijfkop dan?
Nee, maar iedere keer als ik zo'n campagne zie op t.v. of een billboard, krijg ik trek in een sigaret. Ze herinneren me alleen maar aan een lekker peukie.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 8 december 2005 @ 19:19:25 #148
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32925240
ik als ex-roker zou rookvrije horeca zeer toejuichen Ook in de tijd als roker vond ik dit al, schone kleren en geen stinkend haar meer. Die peuken zijn ook niet zo lekker, zit je de ene na de andere sigaret op de steken zonder er echt van te "genieten".
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 8 december 2005 @ 20:20:09 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32926783
Wat kosten sigaretten tegenwoordig? EUR 4.60 voor een pakje van 25? Dus dat is bijna 20 eurocent per cigaret. En meer dan 10 oud-hollandse guldens voor een pakje peuken.....

Is het dat echt nog wel waard?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 8 december 2005 @ 20:30:56 #150
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32927113
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:20 schreef maartena het volgende:
Wat kosten sigaretten tegenwoordig? EUR 4.60 voor een pakje van 25? Dus dat is bijna 20 eurocent per cigaret. En meer dan 10 oud-hollandse guldens voor een pakje peuken.....

Wat ik rook kost 5 euro per stokje
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 8 december 2005 @ 20:34:15 #151
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32927215
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:20 schreef maartena het volgende:

Bij een verslaving is de prijs niet zo relevant, als de verslaving maar uitgeoefend kan worden.
Tot op zekere hoogte he, geen echte hoogte maar spreekwoordelijke hoogte
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_32932213
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Appels en peren. Ten eerste wordt de uitstoot van CO2 veroorzaakt door de motor (letterlijk) van de economie van een westers land. Je kunt niet zomaar alle kolencentrales en auto's stilleggen en hopen dat het goedkomt. Dat moet je om de economie op peil te houden stapje voor stapje doen, en langzaam maar zeker doen we dat ook. Roken kun je veel makkelijker uit de maatschapij halen dan de CO2 uitstoot.

Ten tweede is CO2 van een compleet andere chemische samenstelling dan de sigaret. De rook van een sigaret is veel gevaarlijker, meer geconcentreerd, en vernietigd LETTERLIJK je longen. Ik kan de plaatjes van een stadszwerver longen en een rokers long wel weer opzoeken, maar ga er nu maar vanuit dat roken vele malen schadelijker is voor de gezondheid dan uitlaatgassen.
[..]
De CO2 discussie is natuurlijk niet relevant, het fijn stof dat ondermeer door dieselmotoren veroorzaakt wordt wel. Mensen die aan asthma lijden kunnen sigarettenrook vermijden, met fijn stof is dit ondoenlijk. Een onderzoek door VROM geeft aan dat in Rijnmond jaarlijks 1450 mensen vroegtijdig sterven als gevolg van fijn stof. Ander onderzoek zet het jaarlijkse aantal sterfgevallen in Nederland op tien- tot vijftienduizend.

De hoge ozonconcentraties tijdens de zomer veroorzaken eveneens sterfgevallen (vb: 1200 sterfgevallen in België tijdens de zomer van 1994). Herhaalde blootstelling leidt tot blijvende vermindering van de longcapaciteit. Als de Europese normen overschreden worden is de overheid verplicht dit aan de bevolking te melden. Handig als je kan kiezen binnen te blijven, maar mensen die in de buitenlucht werken hebben daar geen boodschap aan. Men raadt aan geen zware inspanningen te leveren in openlucht, maar een bouwvakker die het werk neerlegt om zijn gezondheid te beschermen heeft wettelijk geen been om op te staan.

Passief roken gevaarlijk? Valt wel mee als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de gevaren die een verblijf in het ziekenhuis met zich meebrengt. Eén patiënt op drie loopt een infectie op, als het tegenzit is de infectie resistent tegen antibiotica. Minstens 30% van deze infecties zijn vermijdbaar want worden veroorzaakt doordat het verplegend personeel de handen niet wast voordat ze de volgende patiënt behandelen. Gegevens over individuele ziekenhuizen mogen echter niet vrijgegeven worden. Onafhankelijke controles gebeuren niet, heel het systeem is gebaseerd op vrijwillige meldingen van ziekenhuizen.

Een zelfde situatie zien we waar het medische fouten betreft. Ter illustratie:
quote:
De werkwijze in Nederlandse ziekenhuizen leidt ertoe dat menselijke fouten daar bij patiënten
volgens de best beschikbare cijfers elf doden per dag eisen (Inspectie voor de Gezondheidszorg,
2000; Baan et al., 2001).
Concreet betekent dat dat in een groep van vijftig vriend(inn)en en familieleden gemiddeld één
iemand overlijdt, twee á drie mensen permanent invalide worden, veertien tijdelijk invalide en een
onbekend aantal mensen andere gezondheidsschade ondervindt. Een ernstig voorbeeld van
andere gezondheidsschade is een paar jaar korter leven na orgaanschade als gevolg van een
verkeerd medicijn.
bron

Misschien een geval van appels met peren vergelijken, maar wat ik hieruit besluit: de overheid is selectief in z'n bezorgdheid om het welzijn van de burger.
pi_32934049
[edit
pi_32934060
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:19 schreef LENUS het volgende:
ik als ex-roker zou rookvrije horeca zeer toejuichen Ook in de tijd als roker vond ik dit al, schone kleren en geen stinkend haar meer. Die peuken zijn ook niet zo lekker, zit je de ene na de andere sigaret op de steken zonder er echt van te "genieten".
Gepsproken als een ware born again Christian

Blijf me verbazen hoe achterlijk ex-rokers zijn in dit soort discussies. Ik mag toch hopen dat ik dergelijk onzin nooit zal uitkramen...
pi_32934077
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:30 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Wat ik rook kost 5 euro per stokje
Alsof jij meerdere van die dingen per dag opsteekt.

Waarschijnlijk rook je er hooguit een per week ofzo.
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:38:46 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32934102
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:25 schreef Doderok het volgende:
De CO2 discussie is natuurlijk niet relevant, het fijn stof dat ondermeer door dieselmotoren veroorzaakt wordt wel. Mensen die aan asthma lijden kunnen sigarettenrook vermijden, met fijn stof is dit ondoenlijk. Een onderzoek door VROM geeft aan dat in Rijnmond jaarlijks 1450 mensen vroegtijdig sterven als gevolg van fijn stof. Ander onderzoek zet het jaarlijkse aantal sterfgevallen in Nederland op tien- tot vijftienduizend.

Misschien een geval van appels met peren vergelijken, maar wat ik hieruit besluit: de overheid is selectief in z'n bezorgdheid om het welzijn van de burger.
Je hebt ook veel minder keuze wanneer het gaat om de uitstoot van CO2 en/of Dieselstofdeeltjes. Ten eerste is de uitstoot hiervan op dit moment nog kritiek voor onze, en in principe de hele wereld economie. Je kunt niet van de een op de andere dag het complete logistieke en industriele netwerk omvormen tot een economie waarbij de uitstoot van CO2 en dieselstofdeeltjes tot een minimum beperkt is. Zeker in de vrachtindustrie waar boten, vrachtautos en goederentreinen vaak op diesel rijden, en de oliegestookte electriciteitscentrales ook vrolijk meedoen.

We praten hier over een totaal ander maatschappelijk probleem dan met de sigaret. Je kunt in principe binnen nu en 10 jaar de complete tabaksindustrie laten verdwijnen bijvoorbeeld zonder echt grote gevolgen voor de economie. In het westen moeten hiervoor de belastingen enigzins aangepast worden, zoals bijv. 1% bovenop de BTW van 19 naar 20% - dat is genoeg om de belastingaccijns te dekken die je mis zou lopen, en je moet een paar duizend man per land weer opnieuw aan de bak helpen. In de 3e wereldlanden moeten mensen omgeschoold worden van tabaksproductie naar voedselproductie. En dat is eigenlijk alleen maar goed, zo kunnen we de honger in dergelijke landen beter aanpakken.

Natuurlijk is dat een ondenkbaar scenario, en zal dat ook niet snel gebeuren, maar het verbieden van roken in de horeca is in ieder geval een goede stap in de richting. Zeker voor hen die Asthma hebben.
-
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:44:01 #157
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32934212
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Gepsproken als een ware born again Christian

Blijf me verbazen hoe achterlijk ex-rokers zijn in dit soort discussies. Ik mag toch hopen dat ik dergelijk onzin nooit zal uitkramen...
Kan jij wel lezen? Mijn mening is altijd hetzelfde gebleven, ongeacht of ik nu rook of niet .
pi_32934325
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:44 schreef LENUS het volgende:

[..]

Kan jij wel lezen? Mijn mening is altijd hetzelfde gebleven, ongeacht of ik nu rook of niet .
Ik quotte per ongeluk jouw post, die reactie was niet voor jou bedoeld.

Al hoewel je reactie hiervoor nergens op slaat.

Misschien zou je harde muziek ook maar moeten verbieden in discotheken. Levert toch alleen hoorproblemen op. Laten we meteen ook maar alle drank in de horeca ook maar verbieden. Al die dronken feestgangers die mensen molesteren op straat, vandalisme plegen, etc. En wat te denken van de mensen die drinken en dan gaan rijden?
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:51:44 #159
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32934384
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:37 schreef nikk het volgende:

[..]

Alsof jij meerdere van die dingen per dag opsteekt.

Waarschijnlijk rook je er hooguit een per week ofzo.
gelukkig wel anders kon ik het nooit betalen
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:56:57 #160
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_32934488
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik quotte per ongeluk jouw post, die reactie was niet voor jou bedoeld.

Al hoewel je reactie hiervoor nergens op slaat.

Misschien zou je harde muziek ook maar moeten verbieden in discotheken. Levert toch alleen hoorproblemen op. Laten we meteen ook maar alle drank in de horeca ook maar verbieden. Al die dronken feestgangers die mensen molesteren op straat, vandalisme plegen, etc. En wat te denken van de mensen die drinken en dan gaan rijden?
Dat zijn andere zaken die buiten het roken omgaan. Jij probeert doormiddel van drogredenen het roken te baggetaliseren en dat terwijl het hier juist gaat om het roken. Maar dat maakt niet uit, rokers en cognitieve dissonantie Ik als ex-roker heb ook dat soort drog-redenen de wereld in gehopen.

Hoe dan ook, wie wil roken moet dat vooral doen en ik zal er geen kroeg minder om bezoeken. Iedereen moet de vrijheid hebben zijn peukie te kunnen opsteken. Alleen is het zo, dat roken maatschappelijk gewoon wat minder geaccepteerd wordt in vergelijking met een paar jaar geleden.
En zoals gezegd, een keertje niet doorrookt thuiskomen lijkt me ook wel prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')