Als dat een standaardnorm is, waarom vraagt zo'n bedrijf dan om een gewenst salaris en niet gewoon alleen om 'huidig salaris'?quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:39 schreef Bakkeres het volgende:
Hoi,
volgbij salarisindicatie moet je je huidige salaris + "% invullen. Dat is een standaardnorm namelijk.
Je kunt wel meer invullen maar dan moet je wel een hele goede reden hebben (als je het uit moet leggen).
Succes!
5%? Daar verander ik dus echt niet van baan voor, als de banen/bedrijven verder inwisselbaar zijn. Ik zou 10% aanhouden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:40 schreef Bakkeres het volgende:
sorry hoor, ging niet helemaal goed
Ik bedoel dus: je huidige salaris + 5%.
Succes!
Mee eens, tenzij je enig idee hebt van een normaal salaris bij het nieuwe bedrijf. Ik kan me voorstellen datje vrij makkelijk te weten kunt komen wat toekomstige collega's ongeveer verdienen. In dat geval gewoon 10% erop gooien en kijken waar je strandt... Als je geen idee hebt... hoe moet je dan iets invullen?quote:Op zaterdag 10 december 2005 07:12 schreef StefanP het volgende:
[..]
5%? Daar verander ik dus echt niet van baan voor, als de banen/bedrijven verder inwisselbaar zijn. Ik zou 10% aanhouden.
Overigens zou ik er eigenlijk helemaal niets invullen. Laat ze zelf maar met een bod komen. Nooit iets invullen, voor je het weet lachen ze hard uit omdat het ze een paar honderd euro per maand scheelt t.o.v. wat ze zelf in gedachten hadden.
Op zich een aardig advies, behalve dat van dat premievrije pensioen. Ik zie daar geen voordeel in, eigenlijk. Belangrijker zou dan zijn te weten hoe de regeling in elkaar steekt. Een werkgever weet namelijk wel waar 'ie voor betaalt.quote:Op zondag 11 december 2005 16:13 schreef Karina het volgende:
Kijk ook eens of je erachter kunt komen hoe het geregeld is met voorzieningen buiten je salaris om: bijvoorbeeld premievrij pensioen, ziekenfonds dat door de werkgever wordt betaald, reiskostenvergoeding, dat doort dingen kan je netto al heel wat schelen.
Als dat een stuk beter geregeld is dan bij je huidige werkgever, zou ik 10% meer invullen, anders 20%.
Dat premievrije pensioen staat als het goed is gewoon op je salarisstrook. Maar dan is het bovenop je normale loon terwjil het zonder premievrij van je bruto salaris af gehaald wordt, toch?quote:Op zondag 11 december 2005 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Op zich een aardig advies, behalve dat van dat premievrije pensioen. Ik zie daar geen voordeel in, eigenlijk. Belangrijker zou dan zijn te weten hoe de regeling in elkaar steekt. Een werkgever weet namelijk wel waar 'ie voor betaalt.
Nee, dat staat er over het algemeen niet op.quote:Op maandag 26 december 2005 21:01 schreef hace_x het volgende:
[..]
Dat premievrije pensioen staat als het goed is gewoon op je salarisstrook.
In welke droomwereld leef jij dat je zomaar 25% meer kunt verdienen bij je volgende baas in eenquote:Op zondag 11 december 2005 15:43 schreef Rejgun het volgende:
......dan moet een bedrijf toch echt 25% meer bieden wil ik gaan nadenken om weg te gaan.
Maar ja, zelf solliciteren of benaderd worden door een andere werkgever zijn natuurlijk twee heel erg verschillende dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |