abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32844414
Ik ben aan het solliciteren en ben bij een bedrijf door de 1e ronde gekomen. Nu moet ik een formulier invullen met daarop mijn huidige en gewenste salaris.

Eigenlijk ben ik niet van plan om dit in te vullen, aangezien ik momenteel een andere functie vervul. Wat kan ik dan wel invullen om toch 'goed' over te komen?
pi_32844480
awaarom zou je het niet inullen.? en vul anders een bedrag in dat hoger is dan wat je nu hebt.. kan je er alleen maar op vooruit gaan
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_32844591
Waarschijnlijk zullen de meesten hier zeggen dat je het niet moet invullen.(ervaring uit vorige topics )

Ik denk van wel. Wat je wel moet bedenken (ik weet niet wat voor functie je nu bekleedt en welke functie je straks eventueel zal gaan bekleden) is dat je waarschijnlijk een gewenst salaris zal gaan opschrijven dat hoger is dan je huidige.
Dan zul je je moeten voorbereiden op de vraag waarom jij vindt dat jij meer moet gaan verdienen. (en dan heb ik het dus niet over 2 á 3%, maar ik neem aan dat je dan een verhoging van 10 á 15% in je hoofd hebt zitten.

De vraag krijg je toch wel (allebei, dus welke wens en waarom de verhoging), dus waarom niet alvast opschrijven. Ik vind het niet meer dan zakelijk om je wensen op tafel te leggen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 5 december 2005 @ 22:19:32 #4
43920 Yakko
De tal palo, tal astilla
pi_32848047
Je moet gewoon ff rondvragen of op internet zoeken wat het normale salaris is voor de functie waar je op solliciteert. En natuurlijk ook rekening houden met wat jij wilt verdienen.

Ik heb bij mijn eigen baan een marge aangehouden van 200 euro en ze zijn precies in het midden gaan zitten.

Maar je moet zeker wat invullen. Als jij iemand aan zou nemen voor je eigen bedrijf en de sollicitant zou niks invullen, dan komt dat toch raar over of niet? Zo van ja het boeit me niet of ik heb geen zin om ff uit te zoeken wat er verdiend wordt in deze sector...
La mejor universidad es la de la vida...
  maandag 5 december 2005 @ 22:40:18 #5
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_32848727
Ik zou dat inderdaad niet op willen schrijven maar mondeling willen toelichten.

Vooral ook uit onderhandelingspositie: Laat hen eerst maar eens uitleggen hoeveel ze voor je over hebben. De ander het eerste bod laten doen blijkt beter te zijn.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_32857010
Hoi,

volgbij salarisindicatie moet je je huidige salaris + "% invullen. Dat is een standaardnorm namelijk.
Je kunt wel meer invullen maar dan moet je wel een hele goede reden hebben (als je het uit moet leggen).

Succes!
pi_32857025
sorry hoor, ging niet helemaal goed

Ik bedoel dus: je huidige salaris + 5%.

Succes!
pi_32870174
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:39 schreef Bakkeres het volgende:
Hoi,

volgbij salarisindicatie moet je je huidige salaris + "% invullen. Dat is een standaardnorm namelijk.
Je kunt wel meer invullen maar dan moet je wel een hele goede reden hebben (als je het uit moet leggen).

Succes!
Als dat een standaardnorm is, waarom vraagt zo'n bedrijf dan om een gewenst salaris en niet gewoon alleen om 'huidig salaris'?

Ik kan me voorstellen dat je met 5 diploma's op zak tijdelijk aan het afwassen bent bij een restaurant voor ¤ 10,- per uur. Als je dan solliciteert naar een leidinggevende functie in het vakgebied waarvoor je gestudeerd hebt, zullen ze raar opkijken als je 'maar' 5 % bij je huidige salaris optelt

Maar goed, ik zou het gewoon invullen óf als je echt niet wilt laten weten wat je nu verdient: lleen een gewenst salaris invullen en zorgen dat je daar mondeling een goede onderbouwing etc. voor hebt. Als je nu een hele andere functie hebt, kan ik me ook enigszins voorstellen dat het salaris van je huidige baan totaal niet relevant is.
pi_32964895
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:40 schreef Bakkeres het volgende:
sorry hoor, ging niet helemaal goed

Ik bedoel dus: je huidige salaris + 5%.

Succes!
5%? Daar verander ik dus echt niet van baan voor, als de banen/bedrijven verder inwisselbaar zijn. Ik zou 10% aanhouden.

Overigens zou ik er eigenlijk helemaal niets invullen. Laat ze zelf maar met een bod komen. Nooit iets invullen, voor je het weet lachen ze hard uit omdat het ze een paar honderd euro per maand scheelt t.o.v. wat ze zelf in gedachten hadden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32968178
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 07:12 schreef StefanP het volgende:

[..]

5%? Daar verander ik dus echt niet van baan voor, als de banen/bedrijven verder inwisselbaar zijn. Ik zou 10% aanhouden.

Overigens zou ik er eigenlijk helemaal niets invullen. Laat ze zelf maar met een bod komen. Nooit iets invullen, voor je het weet lachen ze hard uit omdat het ze een paar honderd euro per maand scheelt t.o.v. wat ze zelf in gedachten hadden.
Mee eens, tenzij je enig idee hebt van een normaal salaris bij het nieuwe bedrijf. Ik kan me voorstellen datje vrij makkelijk te weten kunt komen wat toekomstige collega's ongeveer verdienen. In dat geval gewoon 10% erop gooien en kijken waar je strandt... Als je geen idee hebt... hoe moet je dan iets invullen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32990219
Zelfs voor een salaris verhoging van 10% zou ik niet gaan verkassen. Of je moet het wel heel erg slecht naar je zin hebben bij je huidige werkgever.

Er vanuit gaande dat je je werk leuk/interessant etc. vind en goed met collega's kunt opschieten en het er niet slecht hebt verder met alle andere voorwaarden, dan moet een bedrijf toch echt 25% meer bieden wil ik gaan nadenken om weg te gaan.

Maar ja, zelf solliciteren of benaderd worden door een andere werkgever zijn natuurlijk twee heel erg verschillende dingen.
  Moderator zondag 11 december 2005 @ 16:13:13 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_32991060
Kijk ook eens of je erachter kunt komen hoe het geregeld is met voorzieningen buiten je salaris om: bijvoorbeeld premievrij pensioen, ziekenfonds dat door de werkgever wordt betaald, reiskostenvergoeding, dat doort dingen kan je netto al heel wat schelen.

Als dat een stuk beter geregeld is dan bij je huidige werkgever, zou ik 10% meer invullen, anders 20%.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_32991162
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:13 schreef Karina het volgende:
Kijk ook eens of je erachter kunt komen hoe het geregeld is met voorzieningen buiten je salaris om: bijvoorbeeld premievrij pensioen, ziekenfonds dat door de werkgever wordt betaald, reiskostenvergoeding, dat doort dingen kan je netto al heel wat schelen.

Als dat een stuk beter geregeld is dan bij je huidige werkgever, zou ik 10% meer invullen, anders 20%.
Op zich een aardig advies, behalve dat van dat premievrije pensioen. Ik zie daar geen voordeel in, eigenlijk. Belangrijker zou dan zijn te weten hoe de regeling in elkaar steekt. Een werkgever weet namelijk wel waar 'ie voor betaalt.
  maandag 12 december 2005 @ 23:11:29 #14
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_33030772
Pas op met 't invullen van een gewenst salaris, ze zullen je waarschijnlijk vastpinnen op dat bedrag en geen cent hoger bieden, ook al hadden ze een groter budget in gedachten voor je..

Altijd ruimte voor onderhandeling laten
  maandag 26 december 2005 @ 21:01:33 #15
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_33421863
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:

Op zich een aardig advies, behalve dat van dat premievrije pensioen. Ik zie daar geen voordeel in, eigenlijk. Belangrijker zou dan zijn te weten hoe de regeling in elkaar steekt. Een werkgever weet namelijk wel waar 'ie voor betaalt.
Dat premievrije pensioen staat als het goed is gewoon op je salarisstrook. Maar dan is het bovenop je normale loon terwjil het zonder premievrij van je bruto salaris af gehaald wordt, toch?
zie ook: http://www.pensioenplatfo(...)erft_zachte_dood.asp
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_33421884
quote:
Op maandag 26 december 2005 21:01 schreef hace_x het volgende:

[..]

Dat premievrije pensioen staat als het goed is gewoon op je salarisstrook.
Nee, dat staat er over het algemeen niet op.
pi_33425475
is helemaal afh. van de rest van het arbeidsvoorwaardenpakket.......
pi_33530266
fox
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:43 schreef Rejgun het volgende:

......dan moet een bedrijf toch echt 25% meer bieden wil ik gaan nadenken om weg te gaan.

Maar ja, zelf solliciteren of benaderd worden door een andere werkgever zijn natuurlijk twee heel erg verschillende dingen.
In welke droomwereld leef jij dat je zomaar 25% meer kunt verdienen bij je volgende baas in een
gelijkwaardige functie? Dan wordt je echt wel zwaar onderbetaald in je huidige baan.
Assumption is the mother of all f***-ups
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')