Heb je wel 'ns sinaasappelsap gehad vlak na het poetsen? Da's goor, man...quote:Op maandag 5 december 2005 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Dat ligt eraan wat je hebt gegeten/gedronken. Als je bijv. jus d'orange bij je ontbijt neemt, kun je beter ervoor tandenpoetsen. Anders kan het ook prima erna.
Dan eet je eerst je boterham en dan je sinaasappel.quote:Op maandag 5 december 2005 12:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Heb je wel 'ns sinaasappelsap gehad vlak na het poetsen? Da's goor, man...
Dan nog...quote:Op maandag 5 december 2005 12:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan eet je eerst je boterham en dan je sinaasappel.
Om de vieze smaak na een nacht slapen weg te krijgen. Althans, dat zegt een collega van mij.quote:Op maandag 5 december 2005 12:12 schreef Herkauwer het volgende:
Ik wist trouwens niet eens dat er mensen waren die voor het ontbijt hun tanden poetsen? Ik zie het nut er niet van in eigenlijk
Wie opent: "Tandenpoetsen: voor of na het pijpen?"quote:Op maandag 5 december 2005 12:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Om de vieze smaak na een nacht slapen weg te krijgen. Althans, dat zegt een collega van mij.
hmm, maar die verdwijnt toch vanzelf wel met het ontbijten en drinken? En trouwens, ik heb 's ochtends geen rare smaak in mijn mondquote:Op maandag 5 december 2005 12:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Om de vieze smaak na een nacht slapen weg te krijgen. Althans, dat zegt een collega van mij.
quote:Op maandag 5 december 2005 12:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Wie opent: "Tandenpoetsen: voor of na het pijpen?"
![]()
Je kan natuurlijk ook de koffie laten staanquote:Op maandag 5 december 2005 13:36 schreef HOOKIIPA het volgende:
Ik poets sinds kort voor het ontbijt,
als ik koffie heb gedronken en dan tanden ga poetsen wil
de koffie nog wel eens naar buiten komen
iddquote:
Waarom zou het slecht zijn voor je glazuur om voor je eten te poetsen?quote:Op maandag 5 december 2005 21:23 schreef kwakveense het volgende:
een half uurtje erna.
als je ontbijt haal je met eten al allerlei oude bacteriën weg. als je kort voor het eten poetst is het slecht voor je glazuur, kort erna ook.
eerst eten dus, dan half uurtje wachten en dan poetsen.
Naspoelen is dus eigenlijk de net aangelegde beschermende laag van het tandenpoetsen er weer net zo hard afspoelen. Net als de fluor-behandeling bij de tandarts waarna je 1 uur niet mag eten of drinken. Daarom ook dat tandenpoetsen voor het ontbijt imo. gewoon tijd- en energieverspillimng is.quote:Op maandag 5 december 2005 21:30 schreef Hyperdude het volgende:
Anders poets je voor het ontbijt zonder tandpasta, onder de douche ofzo; .
Dan na 't eten ff snel met tandpasta voor de frissigheid of een suikervrije kauwgom.
Klaar.
Je kan natuurlijk ook gewoon voor het ontbijt poetsen met een normale hoeveelheid tandpasta ipv. veel te veelen dan ff spoelen en dan nog ff napoetsen. Proef je er ook niets meer van bij je ontbijt.
Dat klopt wel een beetje, ware het niet dat het belangrijkst is dat je 's avonds goed poetst.quote:Op maandag 5 december 2005 21:35 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Naspoelen is dus eigenlijk de net aangelegde beschermende laag van het tandenpoetsen er weer net zo hard afspoelen. Net als de fluor-behandeling bij de tandarts waarna je 1 uur niet mag eten of drinken. Daarom ook dat tandenpoetsen voor het ontbijt imo. gewoon tijd- en energieverspillimng is.
omdat tandenpoetsen je glazuur ook zacht maakt (de werkende stoffen maken je glazuur tijdelijk zachter) en het dus een half uurtje duurt voor t weer stevig genoeg is. te veel tandenpoetsen zorgt ook voor corrosie van je glazuur.quote:Op maandag 5 december 2005 21:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou het slecht zijn voor je glazuur om voor je eten te poetsen?
Dan nog blijft een ontbijt nadat ik gepoetst heb met tandpasta om tequote:Op maandag 5 december 2005 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat klopt wel een beetje, ware het niet dat het belangrijkst is dat je 's avonds goed poetst.
Dan krijg je genoeg fluor voor de hele dag. En als je ouder bent dan een jaar of 20 maakt die fluor sowiezo niet zoveel meer uit.
's ochtends poetsen is meer voor het frisse gevoel dan voor een diepgaande reiniging.
Da's toch wel heel tegenstrijdig, dat je glazuur zacht zou worden van de tandpasta.quote:Op maandag 5 december 2005 21:40 schreef kwakveense het volgende:
[..]
omdat tandenpoetsen je glazuur ook zacht maakt (de werkende stoffen maken je glazuur tijdelijk zachter) en het dus een half uurtje duurt voor t weer stevig genoeg is. te veel tandenpoetsen zorgt ook voor corrosie van je glazuur.
Daarom schreef ik ook dat je prima zonder tandpasta VOOR het ontbijt kan poetsen.quote:Op maandag 5 december 2005 21:43 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Dan nog blijft een ontbijt nadat ik gepoetst heb met tandpasta om te.
Een keer in de 24 uur.quote:Op maandag 5 december 2005 21:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook dat je prima zonder tandpasta VOOR het ontbijt kan poetsen.![]()
Ach, het maakt ook allemaal geen bal uit. Als je 1 keer in de 48 uur 100% schoon poetst krijg je geen gaatjes. Wel één licht mondrieken natuurlijk
dat bedoel ik ook. door de werking van tandpasta wordt je glazuur tijdelijk iets poreuzer/kwetsbaarder en zuren werken dan meer in. maar zuur betekent niet alleen zuur voedsel. alle voedsel veroorzaakt zuuraanvallen, omdat ze bacteriengroei bevorderen die zuur afscheiden...quote:Op maandag 5 december 2005 21:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's toch wel heel tegenstrijdig, dat je glazuur zacht zou worden van de tandpasta.
Kan er vooralsnog ook niks over vinden (dit is een informatieve site, maar daar vind ik er niets over: http://home.hccnet.nl/g.d.vos/index.htm )
Edit: ik vind er wel dat zuur op schoon tandglazuur sterker kan inwerken. Dat zou wel een reden zijn om niet vóór je ontbijt te poetsen, tenzij je bij je ontbijt geen zure producten nuttigt.
Misschien poets je wel te lang? Of te hard?quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:06 schreef off_topic het volgende:
ik heb de laatste 3 maanden steeds last van bloedend tandvlees. En ik poets altijd minimaal 3 min per keer.
wat raad je aan dan? Ik gebruik nu ook op aanraden van de tandarts paradontax tandpasta, maar ben er al 3 maanden mee bezig en nog steeds geen verbetering.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien poets je wel te lang? Of te hard?
Oh, goed. Je hebt het ook al met je tandarts besproken. Dan raad ik aan om verder met hem/haar te overleggen, want hij/zij kent je situatie.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:15 schreef off_topic het volgende:
[..]
wat raad je aan dan? Ik gebruik nu ook op aanraden van de tandarts paradontax tandpasta, maar ben er al 3 maanden mee bezig en nog steeds geen verbetering.
de tandarts is duur en geeft alleen het advies wat ik zelf ook al weet: dagelijks minimaal 2x poetsen en ook op het tandvlees. (Wat ik dus al jaren doe!!!) En het bloeden is pas sinds een paar maanden, voorheen had ik er nooit last van.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, goed. Je hebt het ook al met je tandarts besproken. Dan raad ik aan om verder met hem/haar te overleggen, want hij/zij kent je situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |