Het gesprek komt op de Keileweg.
Lieske: is dat nou echt zo erg daar als ze zeggen?
Ing: Daar hebben ze ook van die vuurtjes, gooien ze lijken in.
Lieske: maar kom jij daar weleens dan Roel?
Roel: elke week na het stappen.
Lieske: ik heb een een keer een documentaire gezien over de Keileweg. Echt ernstig hoor. Van die heroinehoertjes.
Ingrid: Ja.. zag je zo'n vent in een auto. En een hoertje buiten, kleumend van de kou. Op een gegeven moment camera op die auto af: meneer mogen we vragen waar u op wacht? Zegt die vent: ik wacht tot zij het nog wat kouder krijgt, dan gaat de prijs omlaag.
Lieske: Da's toch ernstig! Ik ben altijd opgevoed met het idee dat prostituees heel duur waren. Maar die heroinehoertjes doen het echt voor een paar euro!
Ing: Ligt eraan of het uitverkoop is.
Lieske: Wat?
Ing: Ligt eraan of het uitverkoop is.
Lieske: Ja.
Ing: Sommigen moeten wel hè. Helaas.
![]()
Roel gaat naar binnen. De dames blijven achter, in de stromende regen. Het gesprek komt er nu op dat ze Rob toch wel missen.
Ze zijn het erover eens dat hij wel een beetje een huis-,.tuin- en keukenpsycholoog was.
Lieske: Ik had van Roél wel wat meer psychologische benadering verwacht.
Lieske verontschuldigt zich daarna voor haar "opmerking over dat studeren".
Ingrid zegt niet te weten waar Lieske op doelt.
Lieske: in het bubbelbad. Er viel een glas. We wilden weten of we alles scherven wel hadden, toen zei Roel: dan zetten we het glas weer in elkaar, zien we meteen of er wat ontbreekt. Maar die kleine stukjes die je niet ziet zijn het gevaarlijkst, dus toen zei ik tegen hem: heb jíj gestudeerd? Dat viel niet helemaal in goede aarde geloof ik, bij de rest. Maar ik vind Roel hartstikke slim hoor.
[ Bericht 9% gewijzigd door Gert op 05-12-2005 21:29:54 ]
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."