abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32867943
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:22 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Geloof me, pot 3 is best hels

Geen enkel land uit poule 1 is blij met een land uit pot 3, daar zit echt veel kwaliteit

Als Nederland nu uit pot 1 Duitsland of Mexico loot, kan het nog gunstig uitpakken ook
Inderdaad, in pot 3 zitten nog grotere titelkandidaten dan sommige landen uit pot 1
pi_32869529
die duitsers zijn wel heel erg zielig ja: "Also: Daumen drücken bei der Auslosung! Damit die Vorrunde nicht schon Käse wird ..."
alsof nederland zo goed zijn poulewedstrijden op tournooien speelt. en de laatste keer wonnen ze nog bijna ook. nee, laat nederland maar lekker tegen brazilie, dan kunnen we die eens een flink pak slaag geven, (onze voorbeeld-)bananenrepubliek!! want beter waren ze de afgelopen tournooien echt niet dan nederland!!!
pi_32881496
Schandalig dat Nederland niet in koker 1 zit en Mexico wel. Er zou worden gekeken naar resultaten op recente WK's, prestaties tijdens kwalificatiewedstrijden en klassering op de wereldranglijst, zo las ik vandaag...

WK
Mexico is zowel op het WK 1998 als in 2002 uitgeschakeld in de achtste finales (dus de eerste de beste ronde na de poulefase). Nederland bereikte in 1998 de halve finales (is dus twee rondes verder) en kwalificeerde zich in 2002 (net) niet (is dus twee rondes minder ver). Gemiddeld genomen zijn de resultaten op recente WK's dus precies gelijk, ware het niet dat de FIFA het resultaat van het vorige WK dubbel telt. Waarom?

Kwalificatie
Nederland kwalificeert zich ongeslagen als groepswinnaar, met slechts 2 gelijke spelen, dus slechts 4 verliespunten. Geen enkel ander land presteert zo goed. Mexico eindigt in de Noord-Amerikaanse qualificatiepoule als tweede achter de Verenigde Staten (nota bene in koker 4 met zwakke broeders, terwijl de VS op het vorige WK uitgerekend Mexico naar huis stuurde). Mexico verliest 2 keer. Kortom: deze cijfers spreken duidelijk in het voordeel van Nederland.

Wereldranglijst
Nederland staat respectievelijk 4, 6, 3 in 2003, 2004 en 2005 (waarom hier GEEN ratio toegepast, maar simpelweg 1:1 ?), terwijl Mexico 7, 7, 7, scoort. Spreekt dus ook duidelijk in het voordeel van Nederland.

Samenvattend: 1 twijfelachtig, 2 in het voordeel van Nederland.

Pak je de rekenmodellen van de FIFA erbij, te vinden op http://eur.i1.yimg.com/eu(...)fu/finaldrawpot1.pdf , dan staat Nederland ineens onder de streep, zelfs nog achter de VS. Ik kan niet anders dan concluderen dat het vorige WK te zwaar weegt en dat resultaten uit de kwalificatiereeks totaal niet meewegen: Tsjechië staat momenteel nota bene zelfs TWEEDE op de wereldranglijst, vóór Nederland, terwijl het nota bene twee keer van Nederland verloor in de kwalificatie. Hoe is dat mogelijk?

Verder is de systematiek van het waarderen van vorige WK-prestaties ronduit simplistisch en belachelijk: Frankrijk haalde in 2002 maar 1 punt en won geen wedstrijd. Toch wordt dat nog met 8 punten beloond, omdat ze 28e zijn geëindigd. De prestatie van Frankrijk wordt afgezet tegen die van andere landen in andere poules. Zo wint de VS tijdens het WK van Mexico in de 1/8 finales. In de cijfertjes is Mexico als 11e geëindigd en krijgt het daarvoor 22 punten, terwijl de VS in de 1/4 finale slechts met 1-0 verliest, maar daardoor als 8e eindigt en 25 punten krijgt. Het verschil in prestatie komt dus nauwelijks tot uitdrukking, omdat *toevallig* de andere kwartfinales niet zijn geëindigd in 3-0, 4-0, en 5-0. Anders was de VS immers 5e geweest....

Ik dwaal af, maar bedoel te zeggen dat ik de rekenmethodes van de FIFA bizar vind. Ze doen totaal geen recht aan onderlinge krachtverhoudingen en zelfs niet aan onderlinge resultaten (die vallen tijdens het WK 2002 en de kwalificatie 2006 bijvoorbeeld in het voordeel van de VS uit, ten opzichte van Mexico).

Alleen al vanwege de kwalificatiereeks (Nederland plaatste zich als beste Europese land in een poule waarin ook nog Tsjechië zat) en de huidige klassering op de door de FIFA zelf bedachte wereldranglijst had Nederland natuurlijk in koker 1 horen te zitten, in plaats van bijvoorbeeld een Mexico, of een Spanje dat zich pas via de play-offs plaatste. Het werd in hun poule tweede achter Servië en Montenegro, dat zich ongeslagen als groepswinnaar plaatste. Het land stond in 2003-2005 respectievelijk 41, 46 en 47e op de wereldranglijst.

Conclusie: FIFA-cijfers zuigen aan alle kanten.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat de alle landen in koker 1 als de dood zijn zijn dat ze Nederland loten... Het heeft dus ook wel weer wat. En bizar genoeg is Brazilië het ENIGE land in koker 1 dat hoger op de wereldranglijst staat dan Nederland.

Ik hoop dus van ganser harte dat Nederland loot tegen Mexico, of dat de VS tegen Mexico loot.
pi_32881589
Onderstaand artikel uit Bild vind ik trouwens veelzeggend. Er is alleen oog voor het feit dat Nederland niet onder de eerste acht zit... Waarom zou dat toch zijn?
quote:
Stellen wir uns vor: München, 9. Juni 2006, 18 Uhr. Die WM wird eröffnet mit dem größten Hammer-Spiel aller Weltmeisterschaften. Wir gegen Holland.

Seit gestern ist klar: Dieser Knaller ist zum WM-Start tatsächlich möglich – dank der Fifa. Das Organisations-Komitee hat den Ablauf für die Auslosung am Freitag in Leipzig festgelegt. Gastgeber Deutschland wird wie geplant an A1 gesetzt, und unsere Oranje-Nachbarn fliegen aus dem Favoriten-Topf raus.

Das bedeutet: Die Holländer können uns aus dem Topf 3 (hier sind acht Europa-Teams drin) zugelost werden. OK-Vize Wolfgang Niersbach bestätigt: „Ja, ein Eröffnungsspiel Deutschland gegen Holland läßt das Losverfahren zu.“ Voraussetzung: Holland kommt in unsere Gruppe und erhält die Position A2 zugelost. Das erste Spiel heißt offiziell A1 gegen A2. Wir gegen Holland!

Die Fifa-Entscheidung ist eine Backpfeife für unsere Nachbarn. Noch am Montag abend hatte Hollands-Verbandsboss und Uefa-Schatzmeister Dr. Mathieu Sprengers appelliert, sein Team doch in den Favoriten-Topf zu stecken. Nach der bisherigen Fifa-Rechnung (die Erfolge bei den letzten 3 WM-Turnieren und die letzten 3 Jahre Weltrangliste) wäre Holland unter den Top acht gewesen. Doch der Weltverband änderte seinen Modus, zählt nur noch die letzten beiden WM-Turniere. Und 2002 war Holland nicht dabei...

Wie reagieren die Oranjes? Verbands-Generalsekretär Henk Kesler angesäuert: „Es ist schon komisch. Wir sind Dritter der Fifa-Rangliste. Auch das ist keine Garantie.“ Trainer Marco van Basten sieht’s sportlicher: „Wir wollen im Juni in Superform sein. Da ist es egal, ob wir gleich gegen Deutschland oder Brasilien antreten.“
  woensdag 7 december 2005 @ 03:17:59 #215
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32881750
quote:
Op woensdag 7 december 2005 02:44 schreef dVTB het volgende:
Ik dwaal af, maar bedoel te zeggen dat ik de rekenmethodes van de FIFA bizar vind. Ze doen totaal geen recht aan onderlinge krachtverhoudingen en zelfs niet aan onderlinge resultaten
De vraag is: maakt het werkelijk iets uit?

Als je als team sterker bent, dan zal dat wel blijken, toch? De "bizarre" rekenmethodes van de FIFA zijn misscien niet eens zo belangrijk. Die rekenmethodes bestaan al tientallen jaren, en hebben er o.a. voor gezorgd dat België door zijn goede prestaties in de jaren tachtig tot na het jaar 2000 de claim op "groepshoofd" op het WK heeft kunnen valideren... En je kan de Belgen nu niet echt glorieuze WK's toeschrijven na die van 1982 en (vooral) 1986...

Het is volgens mij wel degelijk een integer systeem om te rekenen, maar het is wel érg traag. Een ploeg die 10 jaar geleden topklasse was, ziet dat nu nog altijd weerspiegeld in de poulekeuze. Maar is dat erg? Ik denk het net niet. Des te meer ruimte voor verrassingen, zou ik zeggen!
---verdwijnt---
pi_32881802
quote:
Op woensdag 7 december 2005 03:17 schreef Clourhide het volgende:

[..]

De vraag is: maakt het werkelijk iets uit?

Als je als team sterker bent, dan zal dat wel blijken, toch? De "bizarre" rekenmethodes van de FIFA zijn misscien niet eens zo belangrijk. Die rekenmethodes bestaan al tientallen jaren, en hebben er o.a. voor gezorgd dat België door zijn goede prestaties in de jaren tachtig tot na het jaar 2000 de claim op "groepshoofd" op het WK heeft kunnen valideren... En je kan de Belgen nu niet echt glorieuze WK's toeschrijven na die van 1982 en (vooral) 1986...

Het is volgens mij wel degelijk een integer systeem om te rekenen, maar het is wel érg traag. Een ploeg die 10 jaar geleden topklasse was, ziet dat nu nog altijd weerspiegeld in de poulekeuze. Maar is dat erg? Ik denk het net niet. Des te meer ruimte voor verrassingen, zou ik zeggen!
Op zich een logische redenering, maar daaraan zou ik eerder verbinden dat je helemaal niet met potten moet werken. Het is juist zo bizar dat men bij de FIFA zoveel moeite doet om een behoorlijk ingewikkeld systeem te verzinnen, en dat dat dan nog een behoorlijk kromme uitwerking heeft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 7 december 2005 @ 03:53:07 #217
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_32881966
Dat er in vier jaar veel kan veranderen, blijkt maar weer uit het feit dat een halve finalist van het vorige WK er niet bij is, in dit geval Turkije. In zoveel tijd kan een team dus echt wel veel slechter worden of veel beter. De FIFA ranglijst is wat dat betreft meer up to date, hoewel logica in die lijst soms ook ver te zoeken is. Het laatste WK weegt te zwaar mee.

Maar ach ja, als FIFA het zo wil, dan zij het zo. Dan moet er wat mij betreft ook maar meteen een Duitsland-Nederland in poule A komen. Kan Oranje al vroegtijdig flink wat roet in het eten gooien.
  Moderator woensdag 7 december 2005 @ 08:09:31 #218
8781 crew  Frutsel
pi_32882900
ik maak liever korte metten met de kanaries uit brazilie...
daar hebben we nog wat appeltjes mee te schillen
pi_32882960
Duitsers vernederen in de openingswedstrijd, daar teken ik ook wel voor hoor!
pi_32882964
Hans Klok als bondscoach

woensdag 7 december 2005 @ 10:03:41 #221
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32884527
Boeit toch niks joh.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 7 december 2005 @ 10:12:19 #223
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32884551
Hmmm, het moet niet blij zijn trouwens... Ik denk da tik zo maar eens een kop koffie moet nemen.
pi_32885181
1) Brazilie wint toch

2) Bild is nu alvast begonnen met de underdog campagne. Mocht NL Duitsland in de poule loten weet ik wat er gaat geboren.. Handjes dichtknijpen met een gelijkspel.
pi_32885300
Boeien welke pot, welke poule. Wanneer je wereldkampioen wilt worden moet je gewoon iedereen kunnen verslaan.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  woensdag 7 december 2005 @ 10:56:17 #226
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32885467
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:49 schreef the_undertaker het volgende:
Boeien welke pot, welke poule. Wanneer je wereldkampioen wilt worden moet je gewoon iedereen kunnen verslaan.
idd
pi_32885655
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:03 schreef pfaf het volgende:
De Duitsers zijn blij met ons in pot 2 las ik.
Idd, ze scheiten nu al alle kleuren van de regenboog daar in de broek
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_32885683
quote:
Goede tekst
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_32886676
quote:
Op woensdag 7 december 2005 03:53 schreef Trancelocator het volgende:
Dat er in vier jaar veel kan veranderen, blijkt maar weer uit het feit dat een halve finalist van het vorige WK er niet bij is, in dit geval Turkije. In zoveel tijd kan een team dus echt wel veel slechter worden of veel beter. De FIFA ranglijst is wat dat betreft meer up to date, hoewel logica in die lijst soms ook ver te zoeken is. Het laatste WK weegt te zwaar mee.

Maar ach ja, als FIFA het zo wil, dan zij het zo. Dan moet er wat mij betreft ook maar meteen een Duitsland-Nederland in poule A komen. Kan Oranje al vroegtijdig flink wat roet in het eten gooien.
Op een Engelse website gaven ze voor Engeland de poule weer die een 'free pass' naar de volgende ronde zou zijn en ook de 'group of death', waarin uitdrukkelijk Nederland werd aangehaald. Het feit dat alle media aandacht besteden aan het feit dat Nederland niet bij de eerste 8 zit, zegt eigenlijk alles.

En wat je over die FIFA wereldranglijst zegt, klopt. Ik kan daar geen enkele logica in ontdekken. Zo snap ik niks van de lage klassering van Servië en Montenegro, dat zich ongeslagen voor het WK plaatst. En als je stelt dat het WK daarin te zwaar meeweegt, kan ik dat ook niet volgen. Hoe kan Nederland dan steeds in de top 6 hebben gestaan terwijl ze niet eens meededen aan het WK 2002? Kennelijk weegt het missen van dat toernooi helemaal niet zo zwaar mee voor de bepaling van de wereldranglijst? Waarom dan wel voor de poule-indeling op het WK? Wat ik al zei, blijf ik vinden: FIFA hanteert verkeerde rekenmodellen om tot klasseringen te komen.
pi_32886748
quote:
Dat is natuurlijk waar, maar dan zou je dus een voorstander moeten zijn van een systeem waarbij simpelweg wordt geloot, waarbij niks en niemand (hooguit gastland en WK-winnaar uitgezonderd) in kokertjes wordt ingedeeld.

Feit is nu gewoon dat bepaalde sterk geachte landen een streepje voor krijgen dat Nederland NIET heeft. En de berekeningen op basis waarvan dat onderscheid wordt gemaakt, vind ik niet deugen. Alleen dat heb ik willen aangeven.
pi_32886942
"It's excellent news," England coach Eriksson told the Football Association website.

"I think it's right too. We are one of the teams that have the potential to do very well in Germany and we have some of the best players in the world.

"Finishing top of our qualification group, with the second best record in the whole of Europe, was a big achievement and I'm sure that has played a part in this decision."

Ik blijf duimen voor een zeer snelle uitschakeling van die overschatte engelsen...
Yo, Willie. Burn the cat
pi_32887349
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:56 schreef bluzh het volgende:

"Finishing top of our qualification group, with the second best record in the whole of Europe, was a big achievement and I'm sure that has played a part in this decision."
Klopt ook nog eens geen reet van... Nederland plaatste zich met 32 punten, Portugal met 30 daarna kwam Engeland pas met een schamele 25 punten. Net als de Oekraine trouwens Lijkt me niet dat dit mee telde in de FIFA overwegingen anders had NL zeker in de 1e pot gezeten. Ik zal me er niet drukker om maken maar ik ben het helemaal eens met wat er eerder gezegd is over NL in de openingswedstrijd tegen Duitsland. Al zal de fifa dat ook weer prachtig vinden als affiche... De openingswedstrijd zal hoe dan ook een mooi affiche zijn gezien de opzet van de loting. De FIFA heeft weer eens marketingtechnisch goed nagedacht.
Yo, Willie. Burn the cat
  woensdag 7 december 2005 @ 12:25:08 #233
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_32887646
Die Eriksson heeft opeens wel een grote bek gekregen. Zijn positie was nog niet zo lang geleden alles behalve zeker. Tis maar dat zijn team indirect hulp heeft gekregen van Oranje, anders had het na Polen-Engeland nog heel verkeerd kunnen aflopen...
pi_32887831
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:56 schreef bluzh het volgende:

Ik blijf duimen voor een zeer snelle uitschakeling van die overschatte engelsen...
Hier hoef je niet eens voor te diumen; Engeland vliegt er sowieso wel vroeg uit.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_32888148
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:33 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Hier hoef je niet eens voor te diumen; Engeland vliegt er sowieso wel vroeg uit.
Het is een soort van wetmatigheid he? Net als Spanje, die houden zich er ook altijd netjes aan
Yo, Willie. Burn the cat
pi_32888966
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:46 schreef bluzh het volgende:

[..]

Het is een soort van wetmatigheid he? Net als Spanje, die houden zich er ook altijd netjes aan
Exact. Engeland is net iets te afhankelijk van die Gazza kloon
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  woensdag 7 december 2005 @ 13:53:13 #237
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_32889985
Lotingen .

Ook maar even een voorspelling .

Spain
Togo
Netherlands
Costa Rica
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  woensdag 7 december 2005 @ 13:55:05 #238
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_32890033
Eriksson moet inderdaad zn grote muil houden. Hij zit al een paar jaar bij de Engelsen, en met alle individuele kwaliteit heeft ie ze maar zelden aan het voetbal gekregen.

In principe heeft ie wel een punt, zoveel indivuele kwaliteit (vooral op het midden natuurlijk), dat moet een keer goed komen, maar zolang hij niks heeft laten zien moet ie zn muil houden
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_32890352
Ik hoop op Duitsland...en dan nog wel de openingspot!!!!

Kheb een hekel aan arogantie, vooral als dat betrekking heeft op halve waarheden (in het geval van Erikson). Tevens hoop ik dat we de Brazilianen op hun flikker kunnen tikken in de finale...want voor beide geldt, drie maal scheepsrecht (2 voorgaande edities waar Nederland aan mee deed vrij dubieus uitgeschakeld door die arrogante flamingos en 2x een finale verloren in de eerdere edities van het wk....de 3e keer is en wordt gerechtigheid voor alle opgelopen trauma's)

HUP NEDERLAND
  woensdag 7 december 2005 @ 14:09:09 #240
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_32890382
Poule des doods:
1. Brazilië of Argentinië
2. Ivoorkust of Paraquay
3. Nederland
4. Zuid-Korea of Japan

Mooie poule:
1. Duitsland, Engeland of Mexico