dat mag, ik niet.quote:Op zondag 4 december 2005 23:36 schreef B.Honderd het volgende:
Ik vind je bewoordingen nogal cru.
ja ik ben blij dat ik morgen aan mijn lip wordt geopereerdquote:Op zondag 4 december 2005 23:44 schreef Adelante het volgende:
gewoon een verzekeraar kiezen die plastische chirurgie nog wel volledig dekt (dekt) Jerbeeb
kissproof lipsquote:Op zondag 4 december 2005 23:47 schreef Jerruh het volgende:
ja ik ben blij dat ik morgen aan mijn lip wordt geopereerd.
maar goed, ik vind het maar raar dat zoiets ingrijpends met zoveel gemak en zoveel nog onbekende parameters wordt gelanceerd...
jah, maar je kunt niet eeuwig blijven studerenquote:Op zondag 4 december 2005 23:49 schreef Lexie het volgende:
Ach, met de zorgstoeslag, de no claim, het eigen risico en mijn ontbrekend doktersbezoek lijk ik er alleen maar op vooruit te gaan.
nou ik dus niet... heb deze maand voor het eerst geleend, zodat ik die teringverzekering kan betalen...quote:Op zondag 4 december 2005 23:51 schreef Adelante het volgende:
[..]
kissproof lips![]()
ik blijf gewoon lekker bij m'n huidige zorgverzekeraar en er verandert qua dekking niet zo veel, alleen qua kosten wel, maar alles wordt duurder en we leven in voldoende welvaart om dat te kunnen betalen![]()
Volgens consumentenprogramma's (Kassa;Radar) gaat nagenoeg niemand er op achteruit.quote:Op zondag 4 december 2005 23:53 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nou ik dus niet... heb deze maand voor het eerst geleend, zodat ik die teringverzekering kan betalen...
Niks, maar jij kan ook niet normaal naar de tandarts, omdat je dan je helemaal scheel betaald. Wil je dat hebben dan? Het wordt straks te duur en daar moet je maar aan wennen, want je kan er geen moer tegen doen.quote:Op maandag 5 december 2005 00:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Gewoon
heel simpel als we als heel Nederland niet betalen is hij de dikke LUL!!!!!!!!!
Helaas iedereen betaald netjes..maar stel je voor met zijn allen niet betalen?
Wat kan die lul dan doen?
En niet te vergeten:quote:Op maandag 5 december 2005 01:00 schreef Revelation het volgende:
[..]
Niks, maar jij kan ook niet normaal naar de tandarts, omdat je dan je helemaal scheel betaald. Wil je dat hebben dan? Het wordt straks te duur en daar moet je maar aan wennen, want je kan er geen moer tegen doen.
Corrigeer me aub als ik het mis heb maar volgens mij was het zo dat als je in Nederland werkt, en dus inkomstenbelasting afdraagt dan ben je wel verplicht verzekerd volgens de Zorgverzekeringswet. Gezinsleden die dus geen inkomsten hebben uit Nederland weer niet. Die worden door CVZ geregistreerd en betalen een (kleine) bijdrage maar moeten in het woonland verzekeren.quote:Op maandag 5 december 2005 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit dat het dan ook alweer met 'op papier in het buitenland' wonen maar in nederland werken?
"dokter, ik moest me toch een scheet laten vanochtend! stinken dat ie deed! wat kan het zijn!??!quote:Op maandag 5 december 2005 22:53 schreef livEliveD het volgende:
Ik ga echt voor elke scheet naar de dokter straks![]()
"Geen idee maar je bent toch verzekerd dus ik schrijf 1 uur en 30 minuten aan spreekuur kosten. Wil je nog wat pillen van mijn vaste leverancier mee? Ik krijg altijd cadeautjes van ze zolang ik hun pillen slijt."quote:Op maandag 5 december 2005 23:10 schreef Jerruh het volgende:
"dokter, ik moest me toch een scheet laten vanochtend! stinken dat ie deed! wat kan het zijn!??!
"ok, ik zie je morgen wel weer! ik voel namelijk weer wat opkomen!, tja de winter komt er aan he!"quote:Op maandag 5 december 2005 23:14 schreef livEliveD het volgende:
[..]
"Geen idee maar je bent toch verzekerd dus ik schrijf 1 uur en 30 minuten aan spreekuur kosten. Wil je nog wat pillen van mijn vaste leverancier mee? Ik krijg altijd cadeautjes van ze zolang ik hun pillen slijt."
Pillen moet je niet doen dan. Daar gaat je no-claimquote:Op maandag 5 december 2005 23:14 schreef livEliveD het volgende:
[..]
"Geen idee maar je bent toch verzekerd dus ik schrijf 1 uur en 30 minuten aan spreekuur kosten. Wil je nog wat pillen van mijn vaste leverancier mee? Ik krijg altijd cadeautjes van ze zolang ik hun pillen slijt."
Persoonlijk vind ik CZ wel scherp in prijs. Maar zoals bij alle maatschappijen ligt het wel aan wat je kiest.quote:Op maandag 5 december 2005 22:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ikke 111,- straks..
Noemen jullie eens wat zorgverzekeraars op.. Dan ga ik ook orienteren
Ik heb me er nooit mee bezig gehouden en heb nog niks geregeld :S bhalve me zorgtoeslag..
(ligt aan de stand van de sterren en me geboorte-datum ofzo)
Ik weet nog niet wat ik ga betalen, maar die woonwerkverkeervergoeding is top! Dat wordt 4 km per dag declareren! Lekker zo op de fietsquote:Op woensdag 7 december 2005 09:08 schreef KonnieKipke het volgende:
IK betaal nu 95 euro per maand en ga vanaf volgend jaar via de collectieve ziektekostenverzekeraar via mn werk 89 euro betalen. Ik ga dus minder dokken voor zelfde pakket
Daarnaast krijg ik (maar dat staat hier buiten) ook nog eens 100% woon-werkverkeer vergoeding....![]()
gewoon onverzekerd door et leven gaan.....quote:Op woensdag 7 december 2005 09:26 schreef Zeverzak het volgende:
Ik betaalde 58 euries bij de Menzis...
Nu moet ik voor dat zelfde fokking pakket volgende maand 128 euro dokken!
Jaa daaag!!
Ik ben niet van plan om aan deze geldtrekkerij mee te doen!
Luister omdat ik net over die minima grens heen pis krijg ik er geen vergoeding voor.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:29 schreef DrugTherapy het volgende:
[..]
gewoon onverzekerd door et leven gaan.....
wij betalen wel voor je joh... doen we al voor genoeg van die GRAFHONDEN die niet verzekerd zijn maar door de lieve mensjes van et ziekenhuis toch geholpen moeten worden als ze op sterven liggen...
niet verzekerd en toch ziek STERF LEKKER voor mijn part... had je maar verzekerd moeten zijn...
het is ONEERLIJK verdeeld in deze wereld![]()
Mijn baas betaald 30 euro en mijn zorgverzekering gaat 81 euro kosten. Zometeen betaal ik dus 51 euro ipv 65quote:Op woensdag 7 december 2005 08:18 schreef DrugTherapy het volgende:
![]()
![]()
![]()
ik ga er 58 euro in de maand op VOORUIT
![]()
![]()
![]()
me baas gaat het hele bedrag vergoeden en ik betaalde 58euro
het bedrag wat me baas gaat betalen voor me is 104maar dat boeit me niets haha
ik denk dat wij 1 van de weinige zijn die erop vooruit gaan...
![]()
I LOVE JOE MY BOSSSSSSSSS
![]()
Dan doe je toch iets verkeerd als sales manager zijndequote:Op woensdag 7 december 2005 09:35 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Luister omdat ik net over die minima grens heen pis krijg ik er geen vergoeding voor.
Nu mag ik ineens het dubbele gaan betalen en dat moet ik zo maar gaan slikken?
Tief es lekker op jongen!![]()
dan ben je dus per 1 januari 500 euro armer!quote:Op woensdag 7 december 2005 10:01 schreef kippenek het volgende:
Ik ga het gewoon eens anders doen. Ik ga voor de allergoedkopste die ik kan vinden, met het allerhoogste eigen risico en alleen een tandartspakket als aanvulling. Ik zorg gewoon dat ik altijd 500 euro achter de hand heb om het ER op te vangen en dan ga ik er vet op vooruit ivm vorig jaar.
Ik vind het wel best met al die verhogingen, ben toch nooit ziek ofzo.
En dat zou moeten betekenen dat iemand anders er maar voor moet opdraaien? Lekkere instelling heb jijquote:Op woensdag 7 december 2005 09:35 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Luister omdat ik net over die minima grens heen pis krijg ik er geen vergoeding voor.
Moet je het eigen risico voorruit betalenquote:Op woensdag 7 december 2005 10:03 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
dan ben je dus per 1 januari 500 euro armer!
Eh, want?quote:Op woensdag 7 december 2005 10:03 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
dan ben je dus per 1 januari 500 euro armer!
dus zou je hier eigenlijk niets van moeten merkenquote:Op woensdag 7 december 2005 10:17 schreef bastardhost het volgende:
Mis ik het nu compleet in dit topic?
Jullie praten alleen over de te betalen premie, maar ik hoor niemand over de inkomensafhankelijke bijdrage van 6,5% van je bruto salaris....
Inkomensafhankelijke bijdrage
Naast de nominale premie betaalt iedereen met een inkomen een inkomensafhankelijke bijdrage. Deze bijdrage bedraagt 6,5% over het inkomen tot een grens van ongeveer ¤ 30.000,-. De bijdrage wordt automatisch op uw loon ingehouden. Uw werkgever of uitkeringsinstantie is, onder voorbehoud van enkele uitzonderingen, verplicht deze bijdrage volledig aan u te vergoeden. Zelfstandigen ontvangen een aanslag van de Belastingdienst.
WTFquote:Op woensdag 7 december 2005 10:17 schreef bastardhost het volgende:
Jullie praten alleen over de te betalen premie, maar ik hoor niemand over de inkomensafhankelijke bijdrage van 6,5% van je bruto salaris....
Naast de nominale premie betaalt iedereen met een inkomen een inkomensafhankelijke bijdrage. Deze bijdrage bedraagt 6,5% over het inkomen tot een grens van ongeveer ¤ 30.000,-. De bijdrage wordt automatisch op uw loon ingehouden. Uw werkgever of uitkeringsinstantie is, onder voorbehoud van enkele uitzonderingen, verplicht deze bijdrage volledig aan u te vergoeden. Zelfstandigen ontvangen een aanslag van de Belastingdienst.
Volgens mij dus ook.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:22 schreef DrugTherapy het volgende:
[..]
dus zou je hier eigenlijk niets van moeten merken
of lees ik et fout???![]()
het enige nadeel is dat je baas meer moet gaan betalen....quote:Op woensdag 7 december 2005 10:23 schreef kippenek het volgende:
[..]
Volgens mij dus ook.
Leve het geschuif met potjes geld! Hoera voor de ambtenaren!
Als je in het ziekenfonds zit heb je dit al hoor...quote:Op woensdag 7 december 2005 10:17 schreef bastardhost het volgende:
Okay, ik snap er nu officieel geen zak meer van. Waarom gaan ze er allemaal van uit dat je een diploma economie en belastingrecht hebt?quote:Op woensdag 7 december 2005 10:32 schreef bastardhost het volgende:
Dit ga je zeker merken, want uit je bruto salaris wordt éérst 6,5% afgehouden voor de bijdrage. Je basissalaris voor berekening Loonheffing zal dus dalen, wat ook een lager netto loon zal opleveren.
Voorheen was dit iets van 1.7% ZFW (en 6,25% voor de werkgever). Particulieren betaalden deze 1,7% niet. Er is dus verschil, tenzij je een baas hebt die die 6,5% voor zijn rekening neemt in welk geval je bruto salaris gelijk blijft.
quote:Op woensdag 7 december 2005 10:36 schreef kippenek het volgende:
[..]
Okay, ik snap er nu officieel geen zak meer van. Waarom gaan ze er allemaal van uit dat je een diploma economie en belastingrecht hebt?
Nou goed, het goedkoopste van het goedkoopste nemen dus. Dat werkt in de supermarkt ook.
Dit zijn allemaal maatregelen voor en door VVD'ers. Die hebben een fixatie op getalletjes en fiscusdingen enzo.quote:
Je werkgever vergoedt ditquote:Op woensdag 7 december 2005 10:32 schreef bastardhost het volgende:
Dit ga je zeker merken, want uit je bruto salaris wordt éérst 6,5% afgehouden voor de bijdrage. Je basissalaris voor berekening Loonheffing zal dus dalen, wat ook een lager netto loon zal opleveren.
Voorheen was dit iets van 1.7% ZFW (en 6,25% voor de werkgever). Particulieren betaalden deze 1,7% niet. Er is dus verschil, tenzij je een baas hebt die die 6,5% voor zijn rekening neemt in welk geval je bruto salaris gelijk blijft.
jij weet veelquote:
Zo hey, en dan nog ga ik nog 33 euro per maand op achteruit in plaats van 40quote:Op woensdag 7 december 2005 10:06 schreef ForumGek het volgende:
Mischien wel makkelijk voor veel studenten/adolesenten hier!
Wat wil je nou dan? Dat ik je die ¤33 p/m ff ophoest? Iedereen zit hier toch mee, ik kom met een verzachting. Omdat iedereen zit te zeiken, en dan is het nog niet goed. Krijg ff snel een ziekte en ik hoop dat je verzekering het niet vergoed !quote:Op woensdag 7 december 2005 11:14 schreef Apfel het volgende:
[..]
Zo hey, en dan nog ga ik nog 33 euro per maand op achteruit in plaats van 40![]()
Wat jij vergeet is dat er veel andere zaken zijn, die qua lasten omlaag gaan, maar dat vergeet zo ongeveer iedereen. (daarnaast word je netto-inkomen ook hoger)quote:Op woensdag 7 december 2005 12:09 schreef Apfel het volgende:
Het zit jou dan ook wel erg hoog zeg om me gelijk een ziekte te wensen?
Die ziektekosten zal me worst wezen. Wat ik wil zeggen is dat diegene met een gemiddeld tot minimaal inkomens er weer op achteruit gaan terwijl ze daar in Den Haag stug vol blijven houden dat de koopkracht er op vooruit gaat. Terwijl de particulieren er weer op vooruit.
Verder nog een fijn leven hoor![]()
Besef je dan wel wat voor pakket je hebt?quote:Op zondag 4 december 2005 23:49 schreef Lexie het volgende:
Ach, met de zorgstoeslag, de no claim, het eigen risico en mijn ontbrekend doktersbezoek lijk ik er alleen maar op vooruit te gaan.
120 i.pv. 57quote:Op woensdag 7 december 2005 12:17 schreef Cryonic het volgende:
111 ipv 84 nunoem ik niet echt een vooruitgang voor hetzelfde pakket
Zelfde hier..quote:
Precies!! Ik heb van mijn werkgever 2 weken geleden een hele waslijst gekregen met de wijzigingen mbt de de premies per january 2006quote:Op woensdag 7 december 2005 12:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat jij vergeet is dat er veel andere zaken zijn, die qua lasten omlaag gaan, maar dat vergeet zo ongeveer iedereen. (daarnaast word je netto-inkomen ook hoger)
Misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Er zijn nu eenmaal wijzigingen nodig als we diezelfde zorg voorzieningen willen handhaven!quote:Op woensdag 7 december 2005 12:37 schreef MYND het volgende:
Ik schijt over deze hele regering en hun manier van werken. Het is gewoon allemaal laatste minuten werk wat ze doen niemand weet nu precies hoe het zit! Je word gewoon voor de gek gehouden als burger en je moet het maar accepteren nou die graftyfushonden ga ik dus mooi wegstemmen bij de volgende verkiezingen. WAT EEN HOEREN ZEG!
Ben maar een fucking student eerst betaalde ik 43 nu 96 is gewoon meer dan het dubbele voor minder dekking nog wel! En ja hoor we gaan er allemaal op vooruit amehoela is dat alsof mijn loontje nu zoveel gaat stijgen om dat te compenseren, ja met 2 euro zeker. En ja hoor alles wordt volgend jaar ook goedkoper he??? zodat we er op koopkracht op vooruit gaan....vuile rotmongolen die ze zijn!
tis niet alleen vergrijzing ook voor de verzwartingquote:Op woensdag 7 december 2005 12:48 schreef MYND het volgende:
Wat een homo's zeg. Ik betaal dalijk gewoon 100 euro voor iets wat ik nieteens gebruik!
Hoe bedoel je de vergrijzing slaat toe in Nederland?????
De werkende klassen moeten steeds meer lasten dragen omdat het aantal niet werkende groeit. Dit aantal zal in de toekomst zeer snel stijgen dus wen er maar aan of vertrek, dit is nog niks met wat komen gaat.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:48 schreef MYND het volgende:
Wat een homo's zeg. Ik betaal dalijk gewoon 100 euro voor iets wat ik nieteens gebruik!
Hoe bedoel je de vergrijzing slaat toe in Nederland?????
Gek he? Voor mijn vriendin is het financieel aantrekkelijker om thuis te gaan zitten mutsen ipv part-time te werken. Dan krijgt ze opeens wél zorgtoeslag en allemaal leuke andere extraatjes.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:54 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
De werkende klassen moeten steeds meer lasten dragen omdat het aantal niet werkende groeit.
EENSCH!! Hard werken moet weer beloont worden in dit landquote:Op woensdag 7 december 2005 12:56 schreef kippenek het volgende:
[..]
Gek he? Voor mijn vriendin is het financieel aantrekkelijker om thuis te gaan zitten mutsen ipv part-time te werken. Dan krijgt ze opeens wél zorgtoeslag en allemaal leuke andere extraatjes.
Nee, werken wordt écht beloond hoor in dit prutsland..
Jakkes, da's minder, zeg.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:07 schreef Kleintje het volgende:
Nope, eigen baas...
Pas aan het eind van het jaar kijken ze ernaar... en ik weet nu al dat ik alles zelf mag betalen...
En de zorgtoeslag is dus alleen voor het basispakketquote:
Bij hoeveel zit je op de minima grens dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 09:35 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Wat gaat er aan lasten omlaag dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 12:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat jij vergeet is dat er veel andere zaken zijn, die qua lasten omlaag gaan, maar dat vergeet zo ongeveer iedereen. (daarnaast word je netto-inkomen ook hoger)
Die hebben tot 15 december de tijd dus kan nog eventjes duren.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:31 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb nog steeds geen aanobd van mijn eigen verzekeraar ontvangen
Ik 9 keer per jaar met kind naar ziekenhuis, en dus geen no claim korting hoorquote:Op woensdag 7 december 2005 13:18 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga van 30 euro naar 93 euro
Krijg ik no claim terug en evt subsidie terug ben ik nog het dubbele kwijt
En dat terwijl ik nooit bij de dokter te bekennen ben. En het leukste is nog dat als je naar je huisarts gaat je noclaim gehandhaafd blijft![]()
Volgens mij was die hele regel erop gericht het aantal onzinbezoekjes terug te dringenen dan ga je 50x per maand naar de huisarts en dan nog behoud je je no claim korting
![]()
Onder die extra tandartsverzekering kom je niet uit.(moet je trouwens nog aardig wat bijbetalen)quote:Op woensdag 7 december 2005 13:30 schreef PeRi het volgende:
Van 46, - naar 99,-Basis 88,-, dat kan volgens mij zeker goedkoper.
Het gaat me niet om mensen die naar het ziekenhuis moeten of naar de dokter moeten.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik 9 keer per jaar met kind naar ziekenhuis, en dus geen no claim korting hoor
Wees gerust, en hoop dat je nooit ziek wordt
Oh ja, en uiteraard je kind ook niet
Ik heb net gezien dat de basisverzekering voor mij voldoet, en de tandartsverzekering kan een stapje lager, scheelt weer 5 euro per maand. Alleen kan ik nog niet echt ergens vinden waar een basisverzekering goedkoper kan zijn, helaas. Denk dat ik bij dezelfde blijf.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Onder die extra tandartsverzekering kom je niet uit.(moet je trouwens nog aardig wat bijbetalen)
En wanneer je geen aanvullende verzekering hebt, mis je ook heel wat.
quote:Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het gaat me niet om mensen die naar het ziekenhuis moeten of naar de dokter moeten.
Het gaat me wel om mensen die voor elke scheet of hoofdpijn naar de dokter gaan, dat kost klauwen met geld. En voor die mensen zou zijn no claim regeling prima kunnen werken maarja, dan moet je het niet voor ziekenhuizen invoeren maar juist voor huisartsen!
Daar komen de mensen met die neppijntjes en dwarse scheten, die gaan echt niet naar het ziekenhuis toe ofzo.
En sterkte met je kindIk weet zelf heus wel dat niet iedereen voor niks gaat. Mijn pa loopt ook elke maand bij het ziekenhuis dus die krijgt ook niks terug.
Inderdaad, dat beweer ik toch ook niet ?quote:Op woensdag 7 december 2005 14:06 schreef ForumGek het volgende:
[..]
De kosten die hij heeft gemaakt door al een aantal maanden in het ziekenhuis rond te lopen zal jij in je hele leven niet betalen een premie ! Dat is verschrikkelijk duur, stel je voor dat die verzekeringen er niet waren en hij dit allemaal zelf moest betalen. Dan stond ie op straat (ongeacht klachten). Juist zulke mensen moeten blij zijn met zo'n verzekering, en niet gaan zeiken dat je die ¤255 niet terug krijgt !
![]()
Lijkt me niet meer dan vanzelfspreken dat ik minder betaal (al 15 jaar geen arts oid gezien) als iemand die 2 keer in de week naar een specialist moet.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:06 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dan stond ie op straat (ongeacht klachten). Juist zulke mensen moeten blij zijn met zo'n verzekering, en niet gaan zeiken dat je die ¤255 niet terug krijgt !![]()
Welke dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 12:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik ga mooi naar de Friesland Verzkeringen. Wat ik trouwens schandelijk vind is dat er geen jaarlijkse controle van de tandarts tussen zit, we leven toch niet meer in de middeleeuwenquote:Op woensdag 7 december 2005 08:42 schreef So_Addictive het volgende:
Ik ga ¤105,- euro betalen bij de CZ voor de Basis+aanvullend+tandarts.
Heb al vergeleken en gekeken bij andere verzekeraars, maar ik blijf toch bij CZ.
Ik zit ook bij De Friesland, 108 dusquote:Op woensdag 7 december 2005 15:32 schreef skiczukie het volgende:
Gelijk maar even naar De Friesland gefietst. Ga bij hun 90 euro betalen. KutAgis.
Wat ik dus nog niet weet is wat houden die extra tand nu in? Beperkt of uitgebreid, ik wil gewoon een jaarlijke controle en gaatjes vergoed worden. Meer hoef ik niet. Dokter kom ik ook nooit, maargoed zwangerschap doe ik ook niet aan, maar dat zit ook in basispakket.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik zit ook bij De Friesland, 108 dusmaarja extra tand enzo.
Ik hoor net op het journaal dat de werknemer er FORS op achteruit gaat met het nieuwe zorgstelsel. Journaal moet nog beginnen, eerst nog ff 5 zorgverzekeraars-reclames
Zit bij de Friesland er wel bij toch?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:53 schreef dady het volgende:
[..]
Ik ga mooi naar de Friesland Verzkeringen. Wat ik trouwens schandelijk vind is dat er geen jaarlijkse controle van de tandarts tussen zit, we leven toch niet meer in de middeleeuwen
www.independent.nl, geeft goede vergelijkingen.
Weet het niet bij andere maatschappijen. Hetzal wel ongeveer hetzelfde idee zijn maar bij CZ:quote:Op woensdag 7 december 2005 16:03 schreef dady het volgende:
[..]
Wat ik dus nog niet weet is wat houden die extra tand nu in? Beperkt of uitgebreid, ik wil gewoon een jaarlijke controle en gaatjes vergoed worden. Meer hoef ik niet. Dokter kom ik ook nooit, maargoed zwangerschap doe ik ook niet aan, maar dat zit ook in basispakket.
Er zijn kennelijk meer mensen die het willen weten. Het maximale aantal bezoekers is bereiktquote:Op woensdag 7 december 2005 16:19 schreef DayFairy het volgende:
[..]
Weet het niet bij andere maatschappijen. Hetzal wel ongeveer hetzelfde idee zijn maar bij CZ:
Tandarts aanvulling: Dan krijg je gemiddeld 50% vergoed
Uitgebreide tandarts aanvulling: Dan krijg je gemiddeld 75% vergoed
Die vergelijkingssite is trouwens www.independer.nl die andere link deed het niet.
Er valt helemaal geen ene flikker meequote:Op maandag 5 december 2005 00:00 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Volgens consumentenprogramma's (Kassa;Radar) gaat nagenoeg niemand er op achteruit.
Vele vergeten dat naast de zorgtoeslag die je krijgt ook het werkgeversaandeel van
de ziektenkostenpremie bij je loon/uitkering komt. Valt dus allemaal mee.
Adem in Adem uit. Wacht gewoon even 2006 af en dan zal je zien dat het best wel gaat meevallen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er valt helemaal geen ene flikker mee
Mijn vriendin komt niet in aanmerking voor zorgtoeslag en moet nu het dubbele.... HET DUBBELE gaan betalen voor hetzelfde, met een netto-inkomen van pakweg 600 euro.
Daarnaast moet ik ruim 50 Euro meer gaan betalen (en ik ga er netto nauwelijks op vooruit) en volgens mij vergeet je dat iedereen ook nog eens 2 a 2,5 % van zijn BRUTOLOON extra moet gaan betalen aan belastingen, omdat er inkomstenbelasting moet worden betaald (door iedereen) over de 6% over je brutoloon die je werkgever moet bijdragen aan het zorgstelsel.
Dus naast de ruim 50 Euro extra premie ook nog 75 euro extra belasting. Da's 125 per maand, maal 12 is pakweg 1500 Euro per jaar.
Toppie
V.
Oh..inderdaad. Hehe. Heb er heel de tijd opgekunnen en na het posten van de link niet meerquote:Op woensdag 7 december 2005 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Er zijn kennelijk meer mensen die het willen weten. Het maximale aantal bezoekers is bereikt
Uit welk ei kom jij?quote:Op woensdag 7 december 2005 16:35 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Adem in Adem uit. Wacht gewoon even 2006 af en dan zal je zien dat het best wel gaat meevallen.
quote:Op woensdag 7 december 2005 12:37 schreef MYND het volgende:
Ik schijt over deze hele regering en hun manier van werken. Het is gewoon allemaal laatste minuten werk wat ze doen niemand weet nu precies hoe het zit! Je word gewoon voor de gek gehouden als burger en je moet het maar accepteren nou die graftyfushonden ga ik dus mooi wegstemmen bij de volgende verkiezingen. WAT EEN HOEREN ZEG!
Ben maar een fucking student eerst betaalde ik 43 nu 96 is gewoon meer dan het dubbele voor minder dekking nog wel! En ja hoor we gaan er allemaal op vooruit amehoela is dat alsof mijn loontje nu zoveel gaat stijgen om dat te compenseren, ja met 2 euro zeker. En ja hoor alles wordt volgend jaar ook goedkoper he??? zodat we er op koopkracht op vooruit gaan....vuile rotmongolen die ze zijn!
Ga maar even goed rekenen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:35 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Adem in Adem uit. Wacht gewoon even 2006 af en dan zal je zien dat het best wel gaat meevallen.
*zuchtquote:Op woensdag 7 december 2005 16:37 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Uit welk ei kom jij?
Natuurlijk valt het niet mee in 2006,je weet toch nu al wat je meer gaat betalen
Heb ik al gedaan en zoals ik het nu kan beoordelen ga ik er op voorruitquote:
Ehm, jawel hoor. Op de eerste hulp krijgen we regelmatig dat soort patienten. Ze realiseren zich niet dat een eerste hulp consult 300 euro kost ipv 22,50 bij de huisarts.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar komen de mensen met die neppijntjes en dwarse scheten, die gaan echt niet naar het ziekenhuis toe ofzo.
Ik ga er vooralsnog rond de 125 euro per maand op achteruit, en mijn vriendin ronde de 75. Da's rond de 10 procent van ons besteedbaar maandinkomen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:45 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
![]()
Als particulier verzekerde ga je er niet zoveel op achteruit. Sommigen gaan er zelfs op vooruit. De gezondheidszorg is onbetaalbaar geworden en daar zijn de mensen ook zelf schuldig aan. Logisch dat het bedrag omhoog gaat. En je krijgt zorgtoeslag als je het op tijd aanvraagt.
Ja premie die afgeschaft word,levert me 13 euro per maand op terwijl ik 105 extra ziekten kosten ga betalen,dus ik hou idd netto meer loon over,maar toch minder per maand lijkt me zoquote:Op woensdag 7 december 2005 16:46 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
*zucht
Dus jij weet precies welke premies er worden afgeschaft / vermindert worden die van je bruto loon afgaan. Jij weet al hoeveel zorgtoeslag je krijgt (als je daarvoor in aanmerking komt)
Het is de bedoeling dat er per januari 2006 netto meer overblijft op je loonstrook
Wat een vergelijking weerquote:Op woensdag 7 december 2005 16:51 schreef KonnieKipke het volgende:
We zeuren trouwens ook in dit land; de kosten van medicare (USA):
http://www.medicarerights.org/newmedicarecosts.html
Monthly Premium Nothing (if you or your spouse have worked for 10 years or more)
$216 (if you or your spouse worked between 7.5 and 10 years)
$393 (if you or your spouse worked less than 7.5 years)
dat is ook veel!quote:Op woensdag 7 december 2005 16:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik ga er vooralsnog rond de 125 euro per maand op achteruit, en mijn vriendin ronde de 75. Da's rond de 10 procent van ons besteedbaar maandinkomen.
Vind ik best veel, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
V.
Ik heb nu tandart beperkt erbij, dit is 5 euro extra en krijg je wel gaatjes etc. (gedeeltelijk) vergoed, tandarts is ook de enige arts waar ik kom eigenlijk, onzin dat basispakket.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zit bij de Friesland er wel bij toch?
Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen heb ik dus ook geen recht meer op een lening...quote:Op woensdag 7 december 2005 17:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
...ik heb maar wat geld bij IBG geleend (ik kreeg ook geen stufi meer omdat ik wegens familiaire problemen een jaar langer moest studeren) dus het wordt me een leuk jaartje....
Ja en stem bij de volgende verkiezingen op de PVDA daar word Nederland sterk en welvarend vanquote:Op woensdag 7 december 2005 17:12 schreef the_legend_killer het volgende:
Waarom zijn we zo dom.
Kom allemaal eens in opstand en zet dit kabinet af !
grapjas ik stem Wildersquote:Op woensdag 7 december 2005 17:16 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Ja en stem bij de volgende verkiezingen op de PVDA daar word Nederland sterk en welvarend van![]()
![]()
Kun je zomaar een ziektekostenverzekering weigeren en zonder door het leven gaan dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 09:35 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Huh? Mis ik iets?quote:Op woensdag 7 december 2005 10:04 schreef Maerycke het volgende:
[..]
En dat zou moeten betekenen dat iemand anders er maar voor moet opdraaien? Lekkere instelling heb jij
Ik heb gekeken (voor mezelf), en aangezien ik alleen basis verzekring neem (dus alleen het nodige,quote:Op woensdag 7 december 2005 12:44 schreef Natalie het volgende:
Je kan natuurlijk zelf ook een offerte aanvragen bij verschillende verzekeraarsOf bereken op hun site hoeveel je gaat betalen. Er zijn grote verschillen. Zeker de moeite waard. Beter dan op je gat wachten tot er iets in de bus valt waar je het zws niet mee eens bent en dan alsnog zoeken naar iets goedkopers.
Met 600 eurpo geen zorgtoeslag?quote:Op woensdag 7 december 2005 16:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er valt helemaal geen ene flikker mee
Mijn vriendin komt niet in aanmerking voor zorgtoeslag en moet nu het dubbele.... HET DUBBELE gaan betalen voor hetzelfde, met een netto-inkomen van pakweg 600 euro.
Daarnaast moet ik ruim 50 Euro meer gaan betalen (en ik ga er netto nauwelijks op vooruit) en volgens mij vergeet je dat iedereen ook nog eens 2 a 2,5 % van zijn BRUTOLOON extra moet gaan betalen aan belastingen, omdat er inkomstenbelasting moet worden betaald (door iedereen) over de 6% over je brutoloon die je werkgever moet bijdragen aan het zorgstelsel.
Dus naast de ruim 50 Euro extra premie ook nog 75 euro extra belasting. Da's 125 per maand, maal 12 is pakweg 1500 Euro per jaar.
Toppie
V.
Wie zeikt (om even je eigen formuleren te gebruiken)hier over het niet terugkrijgen van 255 euro???Zie het nergens staanquote:Op woensdag 7 december 2005 14:06 schreef ForumGek het volgende:
[..]
De kosten die hij heeft gemaakt door al een aantal maanden in het ziekenhuis rond te lopen zal jij in je hele leven niet betalen een premie ! Dat is verschrikkelijk duur, stel je voor dat die verzekeringen er niet waren en hij dit allemaal zelf moest betalen. Dan stond ie op straat (ongeacht klachten). Juist zulke mensen moeten blij zijn met zo'n verzekering, en niet gaan zeiken dat je die ¤255 niet terug krijgt !
![]()
Je hebt toch eerst te maken met de no-claim regeling? Dan betaal je het alsnog zelf.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:57 schreef Kleintje het volgende:
Even een compleet andere vraag... volgend jaar is het toch een nieuwe verzekering? Nieuwe polis???
Ik mag bij mijn huidige verzekering 60 euro per 2 jaar terugvragen voor een bril/lenzen.
En bij mijn nieuwe ook.
Dus als ik slim ben... dan haal ik dit jaar nog een bril, dan heb ik die er weer uit met de oude verzekering. En dan kan ik in januari nieuwe lenzen halen, dan valt dat onder de nieuwe verzekering en mag ik weer 2 jaar niets doen... toch???
is dat zo?quote:Op woensdag 7 december 2005 18:05 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Je hebt toch eerst te maken met de no-claim regeling? Dan betaal je het alsnog zelf.
Die lanzen gaan eerst van je 255, - no claim af toch?
Daar leven dan ook weer hele gezinnen op straat.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:20 schreef Speed-Addicted het volgende:
Wat betaal je in onze buurlanden trouwens voor een zorgverzekering.
Let me guess stukken minder als in Nederland net zoals met de energie prijzen.
Pil kost 10.91 per 3 maand dusquote:Op woensdag 7 december 2005 18:22 schreef Kleintje het volgende:
dady, medicijnen vallen hier dus ook onder? Dus als vrouw zijnde kan je maar beter geen pil of wat dan ook gebruiken, anders kom je al snel aan kosten.
Dan heb ik het gister verkeerd begrepen toen ik iemand van pwz-achmea sprak.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:11 schreef Kleintje het volgende:
Heb mijn polis er even bij gepakt. Daar staat dat je geld terugkrijgt als je per jaar minder dan 255 euro zorgkosten maakt.
Dus als je een bril aanschaft mag je 60 euro terugvragen. Als je dat jaar niets meer krijgt, dan zit je onder de 255 euro. Dus, krijg je geld terug.
No claim geldt niet voor de kosten van huisarts, kraamzorg en verloskundige zorg.
Dus als je maar iets hebt wat geld kost, dan krijg je niets meer terug? Dan heb je die hele aanvullende polis dus voor Jan L*L?
Ik snap er geen ruk meer van...
Ik gebruik geen pil, omdat die gewoon niet goed is. Ik heb de nuvaring... van 32 euro voor 3 maanden.quote:
Precies. Dus ga ik het verschil waarschijnlijk opvangen -wat ik voor mijn vriendin overigens met liefde doe - en ik heb mijn eigen verhoging, dus heb ik ineens wat hogere kosten. Lekker bedacht, jongensquote:Op woensdag 7 december 2005 17:58 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Met 600 eurpo geen zorgtoeslag?
waar slaat dat nou weer op?
Jullie wonen zeker samen.. ?
quote:AMERSFOORT (ANP) - Mensen met een particuliere verzekering tegen de ziektekosten die geen kinderen hebben, gaan er volgend jaar tot 1200 euro op achteruit. Dat heeft salarisverwerker IBS woensdag berekend.
De achteruitgang is het gevolg van het nieuwe stelsel voor de ziektekosten. Het gaat volgens IBS om honderdduizenden werknemers waarvan tienduizenden op het maximale verlies van 1200 euro moeten rekenen.
IBS komt op een veel grotere achteruitgang uit dan het ministerie van Volksgezondheid. Dat komt onder andere omdat het departement het aantal mensen dat een beroep kan doen op de zogeheten no-claim teruggave veel te hoog inschat, zegt directeur K. van der Heiden van de salarisverwerker. De teruggave kan oplopen tot ongeveer 240 euro per jaar. IBS denkt dat veel minder mensen hier recht op zullen hebben dan het ministerie denkt. Bovendien houdt het ministerie van Volksgezondheid volgens hem te weinig rekening met de aanvullende verzekeringen. Volgens IBS zijn vooral mensen waarvan de werkgever op dit moment een deel van de premie voor de particuliere verzekering betaalt de dupe.
Oke, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar compensatie oid? Heeft de overheid alle subsidie voor zorginstellingen ingetrokken?quote:Waarom komt er een nieuw zorgstelsel?
Door technologische ontwikkelingen op medisch gebied en de vergrijzing in Nederland stijgen de kosten van de gezondheidszorg sterk. Om gezondheidszorg op termijn betaalbaar en van goede kwaliteit te houden, heeft de overheid besloten het zorgstelsel grondig te wijzigen. Dit heeft geleid tot de ontwikkeling van een verplichte zorgverzekering voor alle Nederlandse ingezetenen: de nieuwe zorgverzekering.
Het zijn niet de particulieren die erop achteruit gaan, maar de mensen die net bij die grens zaten (erboven of eronder) en geen recht hebben op toeslag!quote:Op vrijdag 9 december 2005 00:25 schreef DaBuzzzzz het volgende:
effe op mn loonstrook gekeken, betaal nu 114 euri per maand (alleenstaand particulier) en straks met royaal uitbreiding 99........ ik snap de commotie niet....zijn er dan nu mensen die particulier geen ruk betalen????
Hoi!quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:34 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Het zijn niet de particulieren die erop achteruit gaan, maar de mensen die net bij die grens zaten (erboven of eronder) en geen recht hebben op toeslag!HOI TROUWENS!
Ik was particulier verzekerd, omdat ik student ben zonder een bijbaantjequote:Op vrijdag 9 december 2005 18:05 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Oh het gaat dus wel degelijk op. Juist de particulier verzekerde gaan het schip in. De werkgeversbijdrage die nu nog normaal is (90% van de werkgevers doen dat voor partikulier verzekerden) wordt in de nieuwe situatie minder en belast. in mijn geval bij benadering 70 euro netto per maand meer (als werkgever de bijdrage niet verhoogd) effe bij de OR neergelegd dus....
Damn! das me echt te gortig.....zowel ziekenfonds (semtex voorbeeld) als particulieren..... met deze extra aanslagen is in 2 jaar het begrotingsprobleem van zalm opgelost....das nog eens een geld!!
Wat is je vraag? Ik weet er wel het e.e.a. vanafquote:Op maandag 12 december 2005 13:50 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Zijn er geen mensen die echt weten hoe de vork in de steel zit?? Ik twijfel nog steeds aan de uitleg die ik tot nu toe heb gehad en kan bijna niet geloven dat ik gewoon 80 euro per maand duurder uit ben..
Ik begrijp ook dat de belastingstarieven een weinig zijn bijgesteld (te gunste van werknemer) maar exacte cijfers heb ik niet
Ik heb er anders al een aantal horen juichen dat ze nu weer overal moeten worden aangenomenquote:Op woensdag 14 december 2005 20:04 schreef Hanneke1983 het volgende:
al maar te zwijgen over de kosten voor chronisch zieken, gehandicapten en ouderen. zij gaan er het meeste op achteruit van iedereen.
Ja dat is idd. waar.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:04 schreef Hanneke1983 het volgende:
ikop de nieuwe zorgverzekering.
zo betaalde ik eerst voor een basis incl aanvullend niv 2 slechts 53 euro, wat nú meer dan 100% omhoog gaat!! je betaalt 100% meer en de zorg blijft hetzelfde of je gaat er zelfs op achteruit. al maar te zwijgen over de kosten voor chronisch zieken, gehandicapten en ouderen. zij gaan er het meeste op achteruit van iedereen.
als je je vóór 1 jan aanmeld ja. na 1 jan kun je weer worden geweigerd voor aanvullendquote:Op woensdag 14 december 2005 20:08 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik heb er anders al een aantal horen juichen dat ze nu weer overal moeten worden aangenomen
waar denk je dat het voor dient?? voor de dikkoppen die graag mensen uitmelkenquote:Op woensdag 14 december 2005 20:10 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Ja dat is idd. waar.
Chronisch zieke mensenkunnen niet zonder die dure aanvullende verzekeringen.
Daarnaast zullen ze zich er nog blauw aan gaan bijbetalen voor de zorg die
ze nodig hebben.
Blakenendetrut. Als je dit leest.
Waar de fok was dit allemaal nou goed voor geweest of waar dient dit allemaal voor?
Is gewoon niet O.K.
Maar dat had toch een reden?quote:Op woensdag 14 december 2005 20:20 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
als je je vóór 1 jan aanmeld ja. na 1 jan kun je weer worden geweigerd voor aanvullend
[..]
waar denk je dat het voor dient?? voor de dikkoppen die graag mensen uitmelken
ookal dat zalm miljarden over heeft, en het mooi niet terug wil geven aan de bevolking, terwijl het geld van de bevolking is...
en het salaris van balkenende is met 30% (4000 euro meen ik) gestegen!!! ik bedoel.. HALLO!!! ze storten de bevolking in een heel diep gat.
Weer een kortzichtig mens die niet inziet dat de staatsschuld ook van de bevolking is.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:20 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
ookal dat zalm miljarden over heeft, en het mooi niet terug wil geven aan de bevolking, terwijl het geld van de bevolking is...
en het salaris van balkenende is met 30% (4000 euro meen ik) gestegen!!! ik bedoel.. HALLO!!! ze storten de bevolking in een heel diep gat.
Das best aardig maar dan weet je alleen je netto premie die jezelf aan de verzekeraar moet betalen.....De crux van het hele verhaal is dat Zalm en kornuiten de werkgeversbijdrage negeren en die is dikwijls bijna de helft van de hele premie. Dus bij die ongeveer 90 euri voor de basispremie, ga je ook nog 90 betalen via de werkgever....Alleen wordt mij NIET duidelijk hoe die verhoudingen precies liggenquote:
quote:Op woensdag 14 december 2005 22:43 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Das best aardig maar dan weet je alleen je netto premie die jezelf aan de verzekeraar moet betalen.....De crux van het hele verhaal is dat Zalm en kornuiten de werkgeversbijdrage negeren en die is dikwijls bijna de helft van de hele premie. Dus bij die ongeveer 90 euri voor de basispremie, ga je ook nog 90 betalen via de werkgever....Alleen wordt mij NIET duidelijk hoe die verhoudingen precies liggen
quote:Op woensdag 14 december 2005 23:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat wordt dus niet vergeten: http://indicatie.denieuwezorgverzekering.nl/
Zou je dan, in plaats van dagen achtereen de postbode af te wachten, gewoon eens je verzekering gaan opbellen?quote:
Chronisch zieken maken ook meer gebruik van de zorg, dus lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze daarvoor meer betalen.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:10 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Ja dat is idd. waar.
Chronisch zieke mensenkunnen niet zonder die dure aanvullende verzekeringen.
Daarnaast zullen ze zich er nog blauw aan gaan bijbetalen voor de zorg die
ze nodig hebben.
Blakenendetrut. Als je dit leest.
Waar de fok was dit allemaal nou goed voor geweest of waar dient dit allemaal voor?
Is gewoon niet O.K.
Als je gezond bent en werkt kan je nergens aanspraak op maken (huur- en zorgtoeslag, vrijstelling van gem. belastingen). Je wordt gestraft voor het feit dat je werkt. Als je gezondheid ook nog eens sterk is heb je nooit extra vrije dagen (ziektedagen). De noclaim/eigen risico is het enige voordeeltje dat ik heb.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:55 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Chronisch zieken die er niets aan kunnen doen dat ze ziek zijn, hebben daar dus niet om gevraagd. Om deze mensen dubbel te raken lijkt me niet goed. Ze worden al geraakt door slechtere kansen in de arbeidsmarkt en dan nog eens op kosten.
Ik ben vóór de verzorgingstaat en wel goed op rechtvaardigheid getoetst en gecontrolleerd...
Gelul, zoek de betekenis van verzekering eens op. Ook JOU kan wat overkomen!quote:Op donderdag 15 december 2005 19:34 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Als je gezond bent en werkt kan je nergens aanspraak op maken (huur- en zorgtoeslag, vrijstelling van gem. belastingen). Je wordt gestraft voor het feit dat je werkt. Als je gezondheid ook nog eens sterk is heb je nooit extra vrije dagen (ziektedagen). De noclaim/eigen risico is het enige voordeeltje dat ik heb.
Misschien zou ik dat helemaal niet erg vinden. Dan heb ik eindelijk eens tijd voor mijn hobbies.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:47 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Gelul, zoek de betekenis van verzekering eens op. Ook JOU kan wat overkomen!
Helaas gaat dat geld niet naar de overheid, maar naar zaken als Feijenoord en life & cooking.quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:05 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Damn! das me echt te gortig.....zowel ziekenfonds (semtex voorbeeld) als particulieren..... met deze extra aanslagen is in 2 jaar het begrotingsprobleem van zalm opgelost....das nog eens een geld!!
Dan gunnen we je met heel fok een hersenbloeding waar je halfzijdig verlamt uitkomt. Ik ben benieuwd of je het dan nog zo reeël vindt dat je van de 800 euro die je dan nog per maand krijgt er 110 alleen al moet afstaan voor je verzekering.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:50 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Misschien zou ik dat helemaal niet erg vinden. Dan heb ik eindelijk eens tijd voor mijn hobbies.
Huisarts kost bij my nog gewoon geld. een persoonlijk consult kost 25 euro, en een telefonisch consult (ff vragen naar de uitslag van een test uit het ziekenhuis) kostte me 12,40 ofzo (!)quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:45 schreef SEMTEX het volgende:
Je kunt gerust naar je huisarts gaan, dat is 'n algemeen misverstand, maar bepaalde medicijnen en specialisten in 't ziekenhuis gaan wel van je noclaim af.
Dat heet dus solidariteit. Die chronisch zieke heeft er niet om gevraagd om chronisch ziek te zijn. Ik ben best bereid gemiddeld wat meer te betalen zodat zo'n chronisch ziek persoon ook gewoon geholpen kan wordenquote:Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Chronisch zieken maken ook meer gebruik van de zorg, dus lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze daarvoor meer betalen.
Het is natuurlijk belachelijk dat iemand die 15 jaar niet bij een dokter/specialist is geweest het zelfde zou moeten betalen als een chronische zieke die bijv 2x per week naar de specialist moet.
Ik betaal zometeen overigens 33 euro p/mnd voor mijn verzekering
85 euro (aanvullend niveau 1)
- 30 euro (bijdrage werkgever)
- 21.25 (No Claim)
= 33 euro
salaris strook nog niet, salaris wel, mijn baas snapt hetquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:33 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nog meer mensen die hun salarisstrook al hebben?? en willen delen in wat de vesrschillen zijn?? Hier lopen ze achter, heb nog steeds niks
¤ 65 netto minder. Of ¤ 780 op jaarbasis.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:33 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nog meer mensen die hun salarisstrook al hebben?? en willen delen in wat de vesrschillen zijn?? Hier lopen ze achter, heb nog steeds niks
Een korte vakantie in voor of najaarquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
¤ 65 netto minder. Of ¤ 780 op jaarbasis.
Wat maakt het uit
V.
Een I-Pod èn een PSPquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:09 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Een korte vakantie in voor of najaar
10 etentjes
Een nieuwe was/droog combi
15 volle tankbeurten
Een nieuwe DTS versterker
75 kratten bier
Need I go on???![]()
Je brengt me op ideeenquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:09 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Een korte vakantie in voor of najaar
10 etentjes
Een nieuwe was/droog combi
15 volle tankbeurten
Een nieuwe DTS versterker
75 kratten bier
Need I go on???![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |