dat mag, ik niet.quote:Op zondag 4 december 2005 23:36 schreef B.Honderd het volgende:
Ik vind je bewoordingen nogal cru.
ja ik ben blij dat ik morgen aan mijn lip wordt geopereerdquote:Op zondag 4 december 2005 23:44 schreef Adelante het volgende:
gewoon een verzekeraar kiezen die plastische chirurgie nog wel volledig dekt (dekt) Jerbeeb
kissproof lipsquote:Op zondag 4 december 2005 23:47 schreef Jerruh het volgende:
ja ik ben blij dat ik morgen aan mijn lip wordt geopereerd.
maar goed, ik vind het maar raar dat zoiets ingrijpends met zoveel gemak en zoveel nog onbekende parameters wordt gelanceerd...
jah, maar je kunt niet eeuwig blijven studerenquote:Op zondag 4 december 2005 23:49 schreef Lexie het volgende:
Ach, met de zorgstoeslag, de no claim, het eigen risico en mijn ontbrekend doktersbezoek lijk ik er alleen maar op vooruit te gaan.
nou ik dus niet... heb deze maand voor het eerst geleend, zodat ik die teringverzekering kan betalen...quote:Op zondag 4 december 2005 23:51 schreef Adelante het volgende:
[..]
kissproof lips![]()
ik blijf gewoon lekker bij m'n huidige zorgverzekeraar en er verandert qua dekking niet zo veel, alleen qua kosten wel, maar alles wordt duurder en we leven in voldoende welvaart om dat te kunnen betalen![]()
Volgens consumentenprogramma's (Kassa;Radar) gaat nagenoeg niemand er op achteruit.quote:Op zondag 4 december 2005 23:53 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nou ik dus niet... heb deze maand voor het eerst geleend, zodat ik die teringverzekering kan betalen...
Niks, maar jij kan ook niet normaal naar de tandarts, omdat je dan je helemaal scheel betaald. Wil je dat hebben dan? Het wordt straks te duur en daar moet je maar aan wennen, want je kan er geen moer tegen doen.quote:Op maandag 5 december 2005 00:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Gewoon
heel simpel als we als heel Nederland niet betalen is hij de dikke LUL!!!!!!!!!
Helaas iedereen betaald netjes..maar stel je voor met zijn allen niet betalen?
Wat kan die lul dan doen?
En niet te vergeten:quote:Op maandag 5 december 2005 01:00 schreef Revelation het volgende:
[..]
Niks, maar jij kan ook niet normaal naar de tandarts, omdat je dan je helemaal scheel betaald. Wil je dat hebben dan? Het wordt straks te duur en daar moet je maar aan wennen, want je kan er geen moer tegen doen.
Corrigeer me aub als ik het mis heb maar volgens mij was het zo dat als je in Nederland werkt, en dus inkomstenbelasting afdraagt dan ben je wel verplicht verzekerd volgens de Zorgverzekeringswet. Gezinsleden die dus geen inkomsten hebben uit Nederland weer niet. Die worden door CVZ geregistreerd en betalen een (kleine) bijdrage maar moeten in het woonland verzekeren.quote:Op maandag 5 december 2005 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit dat het dan ook alweer met 'op papier in het buitenland' wonen maar in nederland werken?
"dokter, ik moest me toch een scheet laten vanochtend! stinken dat ie deed! wat kan het zijn!??!quote:Op maandag 5 december 2005 22:53 schreef livEliveD het volgende:
Ik ga echt voor elke scheet naar de dokter straks![]()
"Geen idee maar je bent toch verzekerd dus ik schrijf 1 uur en 30 minuten aan spreekuur kosten. Wil je nog wat pillen van mijn vaste leverancier mee? Ik krijg altijd cadeautjes van ze zolang ik hun pillen slijt."quote:Op maandag 5 december 2005 23:10 schreef Jerruh het volgende:
"dokter, ik moest me toch een scheet laten vanochtend! stinken dat ie deed! wat kan het zijn!??!
"ok, ik zie je morgen wel weer! ik voel namelijk weer wat opkomen!, tja de winter komt er aan he!"quote:Op maandag 5 december 2005 23:14 schreef livEliveD het volgende:
[..]
"Geen idee maar je bent toch verzekerd dus ik schrijf 1 uur en 30 minuten aan spreekuur kosten. Wil je nog wat pillen van mijn vaste leverancier mee? Ik krijg altijd cadeautjes van ze zolang ik hun pillen slijt."
Pillen moet je niet doen dan. Daar gaat je no-claimquote:Op maandag 5 december 2005 23:14 schreef livEliveD het volgende:
[..]
"Geen idee maar je bent toch verzekerd dus ik schrijf 1 uur en 30 minuten aan spreekuur kosten. Wil je nog wat pillen van mijn vaste leverancier mee? Ik krijg altijd cadeautjes van ze zolang ik hun pillen slijt."
Persoonlijk vind ik CZ wel scherp in prijs. Maar zoals bij alle maatschappijen ligt het wel aan wat je kiest.quote:Op maandag 5 december 2005 22:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ikke 111,- straks..
Noemen jullie eens wat zorgverzekeraars op.. Dan ga ik ook orienteren
Ik heb me er nooit mee bezig gehouden en heb nog niks geregeld :S bhalve me zorgtoeslag..
(ligt aan de stand van de sterren en me geboorte-datum ofzo)
Ik weet nog niet wat ik ga betalen, maar die woonwerkverkeervergoeding is top! Dat wordt 4 km per dag declareren! Lekker zo op de fietsquote:Op woensdag 7 december 2005 09:08 schreef KonnieKipke het volgende:
IK betaal nu 95 euro per maand en ga vanaf volgend jaar via de collectieve ziektekostenverzekeraar via mn werk 89 euro betalen. Ik ga dus minder dokken voor zelfde pakket
Daarnaast krijg ik (maar dat staat hier buiten) ook nog eens 100% woon-werkverkeer vergoeding....![]()
gewoon onverzekerd door et leven gaan.....quote:Op woensdag 7 december 2005 09:26 schreef Zeverzak het volgende:
Ik betaalde 58 euries bij de Menzis...
Nu moet ik voor dat zelfde fokking pakket volgende maand 128 euro dokken!
Jaa daaag!!
Ik ben niet van plan om aan deze geldtrekkerij mee te doen!
Luister omdat ik net over die minima grens heen pis krijg ik er geen vergoeding voor.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:29 schreef DrugTherapy het volgende:
[..]
gewoon onverzekerd door et leven gaan.....
wij betalen wel voor je joh... doen we al voor genoeg van die GRAFHONDEN die niet verzekerd zijn maar door de lieve mensjes van et ziekenhuis toch geholpen moeten worden als ze op sterven liggen...
niet verzekerd en toch ziek STERF LEKKER voor mijn part... had je maar verzekerd moeten zijn...
het is ONEERLIJK verdeeld in deze wereld![]()
Mijn baas betaald 30 euro en mijn zorgverzekering gaat 81 euro kosten. Zometeen betaal ik dus 51 euro ipv 65quote:Op woensdag 7 december 2005 08:18 schreef DrugTherapy het volgende:
![]()
![]()
![]()
ik ga er 58 euro in de maand op VOORUIT
![]()
![]()
![]()
me baas gaat het hele bedrag vergoeden en ik betaalde 58euro
het bedrag wat me baas gaat betalen voor me is 104maar dat boeit me niets haha
ik denk dat wij 1 van de weinige zijn die erop vooruit gaan...
![]()
I LOVE JOE MY BOSSSSSSSSS
![]()
Dan doe je toch iets verkeerd als sales manager zijndequote:Op woensdag 7 december 2005 09:35 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Luister omdat ik net over die minima grens heen pis krijg ik er geen vergoeding voor.
Nu mag ik ineens het dubbele gaan betalen en dat moet ik zo maar gaan slikken?
Tief es lekker op jongen!![]()
dan ben je dus per 1 januari 500 euro armer!quote:Op woensdag 7 december 2005 10:01 schreef kippenek het volgende:
Ik ga het gewoon eens anders doen. Ik ga voor de allergoedkopste die ik kan vinden, met het allerhoogste eigen risico en alleen een tandartspakket als aanvulling. Ik zorg gewoon dat ik altijd 500 euro achter de hand heb om het ER op te vangen en dan ga ik er vet op vooruit ivm vorig jaar.
Ik vind het wel best met al die verhogingen, ben toch nooit ziek ofzo.
En dat zou moeten betekenen dat iemand anders er maar voor moet opdraaien? Lekkere instelling heb jijquote:Op woensdag 7 december 2005 09:35 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Luister omdat ik net over die minima grens heen pis krijg ik er geen vergoeding voor.
Moet je het eigen risico voorruit betalenquote:Op woensdag 7 december 2005 10:03 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
dan ben je dus per 1 januari 500 euro armer!
Eh, want?quote:Op woensdag 7 december 2005 10:03 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
dan ben je dus per 1 januari 500 euro armer!
dus zou je hier eigenlijk niets van moeten merkenquote:Op woensdag 7 december 2005 10:17 schreef bastardhost het volgende:
Mis ik het nu compleet in dit topic?
Jullie praten alleen over de te betalen premie, maar ik hoor niemand over de inkomensafhankelijke bijdrage van 6,5% van je bruto salaris....
Inkomensafhankelijke bijdrage
Naast de nominale premie betaalt iedereen met een inkomen een inkomensafhankelijke bijdrage. Deze bijdrage bedraagt 6,5% over het inkomen tot een grens van ongeveer ¤ 30.000,-. De bijdrage wordt automatisch op uw loon ingehouden. Uw werkgever of uitkeringsinstantie is, onder voorbehoud van enkele uitzonderingen, verplicht deze bijdrage volledig aan u te vergoeden. Zelfstandigen ontvangen een aanslag van de Belastingdienst.
WTFquote:Op woensdag 7 december 2005 10:17 schreef bastardhost het volgende:
Jullie praten alleen over de te betalen premie, maar ik hoor niemand over de inkomensafhankelijke bijdrage van 6,5% van je bruto salaris....
Naast de nominale premie betaalt iedereen met een inkomen een inkomensafhankelijke bijdrage. Deze bijdrage bedraagt 6,5% over het inkomen tot een grens van ongeveer ¤ 30.000,-. De bijdrage wordt automatisch op uw loon ingehouden. Uw werkgever of uitkeringsinstantie is, onder voorbehoud van enkele uitzonderingen, verplicht deze bijdrage volledig aan u te vergoeden. Zelfstandigen ontvangen een aanslag van de Belastingdienst.
Volgens mij dus ook.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:22 schreef DrugTherapy het volgende:
[..]
dus zou je hier eigenlijk niets van moeten merken
of lees ik et fout???![]()
het enige nadeel is dat je baas meer moet gaan betalen....quote:Op woensdag 7 december 2005 10:23 schreef kippenek het volgende:
[..]
Volgens mij dus ook.
Leve het geschuif met potjes geld! Hoera voor de ambtenaren!
Als je in het ziekenfonds zit heb je dit al hoor...quote:Op woensdag 7 december 2005 10:17 schreef bastardhost het volgende:
Okay, ik snap er nu officieel geen zak meer van. Waarom gaan ze er allemaal van uit dat je een diploma economie en belastingrecht hebt?quote:Op woensdag 7 december 2005 10:32 schreef bastardhost het volgende:
Dit ga je zeker merken, want uit je bruto salaris wordt éérst 6,5% afgehouden voor de bijdrage. Je basissalaris voor berekening Loonheffing zal dus dalen, wat ook een lager netto loon zal opleveren.
Voorheen was dit iets van 1.7% ZFW (en 6,25% voor de werkgever). Particulieren betaalden deze 1,7% niet. Er is dus verschil, tenzij je een baas hebt die die 6,5% voor zijn rekening neemt in welk geval je bruto salaris gelijk blijft.
quote:Op woensdag 7 december 2005 10:36 schreef kippenek het volgende:
[..]
Okay, ik snap er nu officieel geen zak meer van. Waarom gaan ze er allemaal van uit dat je een diploma economie en belastingrecht hebt?
Nou goed, het goedkoopste van het goedkoopste nemen dus. Dat werkt in de supermarkt ook.
Dit zijn allemaal maatregelen voor en door VVD'ers. Die hebben een fixatie op getalletjes en fiscusdingen enzo.quote:
Je werkgever vergoedt ditquote:Op woensdag 7 december 2005 10:32 schreef bastardhost het volgende:
Dit ga je zeker merken, want uit je bruto salaris wordt éérst 6,5% afgehouden voor de bijdrage. Je basissalaris voor berekening Loonheffing zal dus dalen, wat ook een lager netto loon zal opleveren.
Voorheen was dit iets van 1.7% ZFW (en 6,25% voor de werkgever). Particulieren betaalden deze 1,7% niet. Er is dus verschil, tenzij je een baas hebt die die 6,5% voor zijn rekening neemt in welk geval je bruto salaris gelijk blijft.
jij weet veelquote:
Zo hey, en dan nog ga ik nog 33 euro per maand op achteruit in plaats van 40quote:Op woensdag 7 december 2005 10:06 schreef ForumGek het volgende:
Mischien wel makkelijk voor veel studenten/adolesenten hier!
Wat wil je nou dan? Dat ik je die ¤33 p/m ff ophoest? Iedereen zit hier toch mee, ik kom met een verzachting. Omdat iedereen zit te zeiken, en dan is het nog niet goed. Krijg ff snel een ziekte en ik hoop dat je verzekering het niet vergoed !quote:Op woensdag 7 december 2005 11:14 schreef Apfel het volgende:
[..]
Zo hey, en dan nog ga ik nog 33 euro per maand op achteruit in plaats van 40![]()
Wat jij vergeet is dat er veel andere zaken zijn, die qua lasten omlaag gaan, maar dat vergeet zo ongeveer iedereen. (daarnaast word je netto-inkomen ook hoger)quote:Op woensdag 7 december 2005 12:09 schreef Apfel het volgende:
Het zit jou dan ook wel erg hoog zeg om me gelijk een ziekte te wensen?
Die ziektekosten zal me worst wezen. Wat ik wil zeggen is dat diegene met een gemiddeld tot minimaal inkomens er weer op achteruit gaan terwijl ze daar in Den Haag stug vol blijven houden dat de koopkracht er op vooruit gaat. Terwijl de particulieren er weer op vooruit.
Verder nog een fijn leven hoor![]()
Besef je dan wel wat voor pakket je hebt?quote:Op zondag 4 december 2005 23:49 schreef Lexie het volgende:
Ach, met de zorgstoeslag, de no claim, het eigen risico en mijn ontbrekend doktersbezoek lijk ik er alleen maar op vooruit te gaan.
120 i.pv. 57quote:Op woensdag 7 december 2005 12:17 schreef Cryonic het volgende:
111 ipv 84 nunoem ik niet echt een vooruitgang voor hetzelfde pakket
Zelfde hier..quote:
Precies!! Ik heb van mijn werkgever 2 weken geleden een hele waslijst gekregen met de wijzigingen mbt de de premies per january 2006quote:Op woensdag 7 december 2005 12:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat jij vergeet is dat er veel andere zaken zijn, die qua lasten omlaag gaan, maar dat vergeet zo ongeveer iedereen. (daarnaast word je netto-inkomen ook hoger)
Misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Er zijn nu eenmaal wijzigingen nodig als we diezelfde zorg voorzieningen willen handhaven!quote:Op woensdag 7 december 2005 12:37 schreef MYND het volgende:
Ik schijt over deze hele regering en hun manier van werken. Het is gewoon allemaal laatste minuten werk wat ze doen niemand weet nu precies hoe het zit! Je word gewoon voor de gek gehouden als burger en je moet het maar accepteren nou die graftyfushonden ga ik dus mooi wegstemmen bij de volgende verkiezingen. WAT EEN HOEREN ZEG!
Ben maar een fucking student eerst betaalde ik 43 nu 96 is gewoon meer dan het dubbele voor minder dekking nog wel! En ja hoor we gaan er allemaal op vooruit amehoela is dat alsof mijn loontje nu zoveel gaat stijgen om dat te compenseren, ja met 2 euro zeker. En ja hoor alles wordt volgend jaar ook goedkoper he??? zodat we er op koopkracht op vooruit gaan....vuile rotmongolen die ze zijn!
tis niet alleen vergrijzing ook voor de verzwartingquote:Op woensdag 7 december 2005 12:48 schreef MYND het volgende:
Wat een homo's zeg. Ik betaal dalijk gewoon 100 euro voor iets wat ik nieteens gebruik!
Hoe bedoel je de vergrijzing slaat toe in Nederland?????
De werkende klassen moeten steeds meer lasten dragen omdat het aantal niet werkende groeit. Dit aantal zal in de toekomst zeer snel stijgen dus wen er maar aan of vertrek, dit is nog niks met wat komen gaat.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:48 schreef MYND het volgende:
Wat een homo's zeg. Ik betaal dalijk gewoon 100 euro voor iets wat ik nieteens gebruik!
Hoe bedoel je de vergrijzing slaat toe in Nederland?????
Gek he? Voor mijn vriendin is het financieel aantrekkelijker om thuis te gaan zitten mutsen ipv part-time te werken. Dan krijgt ze opeens wél zorgtoeslag en allemaal leuke andere extraatjes.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:54 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
De werkende klassen moeten steeds meer lasten dragen omdat het aantal niet werkende groeit.
EENSCH!! Hard werken moet weer beloont worden in dit landquote:Op woensdag 7 december 2005 12:56 schreef kippenek het volgende:
[..]
Gek he? Voor mijn vriendin is het financieel aantrekkelijker om thuis te gaan zitten mutsen ipv part-time te werken. Dan krijgt ze opeens wél zorgtoeslag en allemaal leuke andere extraatjes.
Nee, werken wordt écht beloond hoor in dit prutsland..
Jakkes, da's minder, zeg.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:07 schreef Kleintje het volgende:
Nope, eigen baas...
Pas aan het eind van het jaar kijken ze ernaar... en ik weet nu al dat ik alles zelf mag betalen...
En de zorgtoeslag is dus alleen voor het basispakketquote:
Bij hoeveel zit je op de minima grens dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 09:35 schreef Zeverzak het volgende:
[..]
Wat gaat er aan lasten omlaag dan?quote:Op woensdag 7 december 2005 12:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat jij vergeet is dat er veel andere zaken zijn, die qua lasten omlaag gaan, maar dat vergeet zo ongeveer iedereen. (daarnaast word je netto-inkomen ook hoger)
Die hebben tot 15 december de tijd dus kan nog eventjes duren.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:31 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb nog steeds geen aanobd van mijn eigen verzekeraar ontvangen
Ik 9 keer per jaar met kind naar ziekenhuis, en dus geen no claim korting hoorquote:Op woensdag 7 december 2005 13:18 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga van 30 euro naar 93 euro
Krijg ik no claim terug en evt subsidie terug ben ik nog het dubbele kwijt
En dat terwijl ik nooit bij de dokter te bekennen ben. En het leukste is nog dat als je naar je huisarts gaat je noclaim gehandhaafd blijft![]()
Volgens mij was die hele regel erop gericht het aantal onzinbezoekjes terug te dringenen dan ga je 50x per maand naar de huisarts en dan nog behoud je je no claim korting
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |