Wie betaalt dat geintje eigenlijk? WOrdt de rekening naar de betreffende luchtvaartmaatschappij gestuurd?quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:42 schreef M5 het volgende:
[..]
Op jaar basis is het ca. 10-15x dat ze op die manier uitrukken. Dacht ik.
Dat zou ik niet weten. Moet je ff bellen met Ministerie van Defensie.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Wie betaalt dat geintje eigenlijk? WOrdt de rekening naar de betreffende luchtvaartmaatschappij gestuurd?
Op jaarbasis is het elke week meerdere keren raak, weet ik van een ex-collega. Maar de meeste scrambles worden op of nog boven de baan omgezet in trainingsvluchten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:42 schreef M5 het volgende:
[..]
Op jaar basis is het ca. 10-15x dat ze op die manier uitrukken. Dacht ik.
Er wordt altijd uitgezocht waar het probleem ligt, en daar wordt de rekening neergelegd. Vaak is dat de verkeersleiding, maar nog veel vaker de eigenaar/gebruiker van het toestel. Als de piloot niet op de oproepen reageert is dat kosten vliegmaatschappij (die het vast doorberekent aan de piloten). De kosten omvatten naast het verbruik van de brandstof ook het uurloon van twee piloten en een GCI-controller als ik het goed heb.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:03 schreef M5 het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten. Moet je ff bellen met Ministerie van Defensie.
Helder, dank uquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:58 schreef RonaldV het volgende:
Er wordt altijd uitgezocht waar het probleem ligt, en daar wordt de rekening neergelegd. Vaak is dat de verkeersleiding, maar nog veel vaker de eigenaar/gebruiker van het toestel. Als de piloot niet op de oproepen reageert is dat kosten vliegmaatschappij (die het vast doorberekent aan de piloten). De kosten omvatten naast het verbruik van de brandstof ook het uurloon van twee piloten en een GCI-controller als ik het goed heb.
Neuh... daarvoor zit ik hier te weinig. Zal ik _moder8or_ even langssturen?quote:
* snel weer aan het werk gaatquote:
Gereageerd in het topic.quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:47 schreef yvonne het volgende:
Hart luchten op internet? oproepje voor jullie
Er moet een nieuwe gemaakt worden, de huidige zit vol. Vrijwilligers?quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:16 schreef yvonne het volgende:
[afbeelding]
http://www.veteranen-online.nl/
Neem die eens mee in de openingspost?
Interessante site!
Voor een nieuwe op?quote:Op woensdag 8 februari 2006 08:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Er moet een nieuwe gemaakt worden, de huidige zit vol. Vrijwilligers?
Ja hoor, bij de meeste westerse landen zijn dat de mariniers, of luchtmobiele troepen. Alleen zijn dat echte militairen, terwijl de SS dat (geloof ik) niet echt waren, die waren eigenlijk paramilitair.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:08 schreef Broodbeleg het volgende:
Een vraag waarvan ik niet weet of hij in het Centrale Defensie topic moet, of een eigen topic ofzo, maar plaats hem maar hier.
Tegenwoordig heb je commando's en dergelijke die zwaar getraind zijn en behoren tot de elite bij defensie, maar deze worden vaak in kleine groepen ingezet. Zijn er tegenwoordig "krijgsmachten" zoals de SS tijdens de WO2, die wel veldslagen konden leveren en niet uitsluitend werden ingezet bij kleine operaties?
Jahoor die zijn er zeer zeker wel. Al zal de taakstelling er wat anders uitzien dan die van de oude SS eenheden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:08 schreef Broodbeleg het volgende:
Een vraag waarvan ik niet weet of hij in het Centrale Defensie topic moet, of een eigen topic ofzo, maar plaats hem maar hier.
Tegenwoordig heb je commando's en dergelijke die zwaar getraind zijn en behoren tot de elite bij defensie, maar deze worden vaak in kleine groepen ingezet. Zijn er tegenwoordig "krijgsmachten" zoals de SS tijdens de WO2, die wel veldslagen konden leveren en niet uitsluitend werden ingezet bij kleine operaties?
Gaat toch heen, dit is pasquote:Op woensdag 8 februari 2006 10:11 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Spaans/Duitse UAV (Barracuda)![]()
Meer plaatjes (en info) hier
En toen werd dat ding neergehaald door deze ventquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gaat toch heen, dit is pas
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=1490
Strak ding. Nederland had ook een UAV project gestart dacht ik. Ben benieuwd wat daar uit komt.quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:11 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Spaans/Duitse UAV (Barracuda)![]()
Meer plaatjes (en info) hier
quote:Access to the cockpit is via an integral ladder aft of the nosewheel, while behind the two crew seats in the humped fuselage is a small galley and toilet.
(bron:www.aeronautics.ru)quote:(...)lavatory and galley with air-stove inside deep fuselage section aft of cockpit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |