abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32779582
quote:
Stones concert binnen half uur uitverkocht

De tickets voor het concert van de Rolling Stones op 30 juli volgend jaar, waren binnen een half uur uitverkocht. Dat heeft concertorganisator Mojo laten weten. De reguliere voorverkoop ging zaterdagochtend van start. Het is niet nog bekend of er meer concerten in de Amsterdam ArenA volgen.

Het optreden in Amsterdam is een onderdeel van de Europese 'A Bigger Bang'-tour dat op 27 mei 2006 van start gaat in Barcelona. De bejaarde rockers treden dertig keer op in twintig verschillende Europese landen.

Fans moesten diep in de buidel tasten, het goedkoopste ticket was 79 euro. Zij krijgen er wel wat voor terug, want de ArenA heeft aangekondigd dat bij aanvang van het concert van de Stones, de akoestiek in het stadion is verbeterd. De Amsterdam ArenA heeft bij veel concertbezoekers de bijnaam 'galmbak'.
79 euro voor het goedkoopste kaartje. Wat goedkoop.

Wat lopen we nou eigenlijk te doen als we dit soort kaartjes kopen? We lopen vooral grote buitenlandse artiesten te spekken zodat ze hun 4e villa kunnen kopen. Want tja, voor minder bekende bandjes of artiesten hoef je echt niet zoveel te betalen. We betalen dus voor lucht, die artiesten zijn allang binnen, en hoeven het niet voor het geld te doen, maar doen het toch. Een soort ongebreidelde hebzucht naar meer, over de rug van hardwerkende middeninkomens.

Het is slecht voor onze economie, want bijna al het geld gaat naar Britse en Amerikaanse artiesten. En de persoonsverheerlijking en wannabe-gedrag van het volk stimuleer je er ook nog eens mee. Allemaal slechte zaken, en dan hebben we het nog niet eens over de ontzettend slechte kwaliteit van populaire bands en artiesten, maarja over smaak valt te twisten, dus daar gaan we het even niet over hebben.

Er zou dus een accijns moeten komen voor kaartjes die duurder zijn dan 25 euro (wat nog steeds 55 gulden is), van zeg 200% van het bedrag dat een concertkaartje kost. Daarom weer je de pulp uit ons land, OF je dwingt ze om tegen een fatsoenlijk bedrag een concert te geven.
pi_32779624
Wat een BHFH topic

pi_32779664
Misschien. Maar dat neemt nog niet weg dat concerten niet alleen maar leuk zijn, maar eigenlijk ontzettend negatief voor het volk. Niet dat ik dictatortje wil spelen, maar er mag wel eens op geattendeerd worden met zo'n accijns.
pi_32779668
Gezien de uitspraken van de ArenA over de verbeterde akoestiek heb ik het idee dat een aanzienlijk deel van die 79 euro naar de ArenA gaat of zie ik dat verkeerd?

Anyways, totaal belachelijke prijs, ik ga echt nooit van mijn leven 79 euro betalen voor welk concert dan ook.
pi_32780147
Op marktplaats stonden er gewoon kaarten voor 200 te koop
[10/05 Joe Satriani] [11/05 Roger Waters] [29/05 Flogging Molly] [30/05 Pinkpop] [11/06 Airbourne] [27/06 Graspop] [15/08 Lowlands]
Oops!
pi_32780479
eens
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_32780662
Eén woord: Mojo. De Stones bepalen de prijs niet, dat bepaalt Mojo (gelieerd aan het internationale Clear Channel). Volgens mij heeft de NMA al onderzoek gedaan of de prijzen van Mojo te hoog zijn, maar dat is blijkbaar niet het geval. Wat de gek er voor betaalt hè .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32780745
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:56 schreef RichardQuest het volgende:
Eén woord: Mojo. De Stones bepalen de prijs niet, dat bepaalt Mojo
En bepaalt Mojo ook de prijzen in het buitenland?
Want bijv in Engeland zijn de kaartjes 3 keer zo duur.
Overigens, wat voor een nut heeft het voor Mojo om de kaartjes zo duur te maken?
Als ze kaartjes goedkoper maken, kunnen ze er vele malen meer verkopen en uiteindelijk meer winst maken.
pi_32780776
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:58 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En bepaalt Mojo ook de prijzen in het buitenland?
Daar is Clear Channel dus voor.
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:58 schreef calvobbes het volgende:
Want bijv in Engeland zijn de kaartjes 3 keer zo duur.
Overigens, wat voor een nut heeft het voor Mojo om de kaartjes zo duur te maken?
Als ze kaartjes goedkoper maken, kunnen ze er vele malen meer verkopen en uiteindelijk meer winst maken.
Het is uitverkocht...ik kan me geen concert herinneren van Mojo dat weinig bezocht werd omdat het te duur was, ze zijn gewoon slim. Een oplossing hiervoor is concurrentie denk ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door RichardQuest op 03-12-2005 15:47:01 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_32780888
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:59 schreef RichardQuest het volgende:

Het is uitverkocht...ik kan me geen concert herinneren van Mojo wat weinig bezocht werd omdat het te duur was, ze zijn gewoon slim. Een oplossing hiervoor is concurrentie denk ik.
Vorige tour hebben ze 4 concerten in Nederland gegeven. En die concerten waren binnen no time uitverkocht. De tour daarvoor hadden ze 300.000 kaarten in een paar uur verkocht.
Dit ene concert is nog steeds niet uitverkocht en er is ook nog niet bekend of er een extra concert komt.
pi_32780962
.

[ Bericht 59% gewijzigd door RichardQuest op 03-12-2005 15:07:31 ]
pi_32780976
.
pi_32781015
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:06 schreef calvobbes het volgende:
Wat een BHFH topic

Is het een kloon?
Are you nuts??
pi_32781049
Ik had graag naar U2 gewild
Maar 3 concerten waren binnen een paar uur uitverkocht en ik lag helemaal in de kreukels (vanwege een knieblessure) op de bank.
Are you nuts??
  zaterdag 3 december 2005 @ 15:46:06 #15
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32781817
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:04 schreef pberends het volgende:

[..]

79 euro voor het goedkoopste kaartje. Wat goedkoop.

Wat lopen we nou eigenlijk te doen als we dit soort kaartjes kopen? We lopen vooral grote buitenlandse artiesten te spekken zodat ze hun 4e villa kunnen kopen. Want tja, voor minder bekende bandjes of artiesten hoef je echt niet zoveel te betalen. We betalen dus voor lucht, die artiesten zijn allang binnen, en hoeven het niet voor het geld te doen, maar doen het toch. Een soort ongebreidelde hebzucht naar meer, over de rug van hardwerkende middeninkomens.

Het is slecht voor onze economie, want bijna al het geld gaat naar Britse en Amerikaanse artiesten. En de persoonsverheerlijking en wannabe-gedrag van het volk stimuleer je er ook nog eens mee. Allemaal slechte zaken, en dan hebben we het nog niet eens over de ontzettend slechte kwaliteit van populaire bands en artiesten, maarja over smaak valt te twisten, dus daar gaan we het even niet over hebben.

Er zou dus een accijns moeten komen voor kaartjes die duurder zijn dan 25 euro (wat nog steeds 55 gulden is), van zeg 200% van het bedrag dat een concertkaartje kost. Daarom weer je de pulp uit ons land, OF je dwingt ze om tegen een fatsoenlijk bedrag een concert te geven.
Anders bemoei je je gewoon met je eigen zaken en laat je de mensen die het geld er voor willen geven dit gewoon doen. Overheidsinterventie is totaal overbodig daar concerten geen schadelijke gevolgen voor de gezondheid hoeven te hebben en globalisering simpelweg een gegeven is.
Say your prayers
  zaterdag 3 december 2005 @ 17:03:12 #16
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_32783665
Ik zie ook niet echt een probleem. Het is maar of de gek ervoor wilt betalen en gelukkig zijn concerten geen primaire levensbehoefte en gelukkig zijn ze ook niet verslavend (nou ja voor de meesten he ). Anders zou je ook kunnen beginnen over voetbalkaartjes (ook niet goedkoop), pretparken of wat dan ook.

Ze moeten toch ergens hun geld vandaan krijgen, muziek is tegenwoordig gratis

[ Bericht 10% gewijzigd door Flumina op 03-12-2005 17:09:02 ]
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:08:14 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32785319
Als je concert in een half uur is uitverkocht doe je iets niet goed. Die 79 euro is dus niet te hoog, maar juist te laag. Ik zie echter geen reden om accijns op concertkaartjes te leggen. Het is geen schadelijke bezigheid om naar wat muziek te luisteren en als zij hun kaartjes goedkoop van de hand willen doen, dan doen ze dat maar.
pi_32785476
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als je concert in een half uur is uitverkocht doe je iets niet goed.
Uitverkocht raken is toch prima, jij wilt met kaarten blijven zitten. Ze kunnen ook het 6-dubbele vragen,is het ook binnen een half uur uitverkocht.
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:17:13 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32785548
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Uitverkocht raken is toch prima, jij wilt met kaarten blijven zitten. Ze kunnen ook het 6-dubbele vragen,is het ook binnen een half uur uitverkocht.
Ja, als ze het kunnen vragen en ze doen het niet, dan kan je toch wel spreken van een stukje liefdadigheid. Ik denk trouwens niet dat als je 500 euro neer moest leggen voor een kaartje van de Stones dat het dan binnen een half uur uitverkocht zou zijn geweest, maar goed da's pure speculatie.
pi_32785563
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, als ze het kunnen vragen en ze doen het niet, dan kan je toch wel spreken van een stukje liefdadigheid. Ik denk trouwens niet dat als je 500 euro neer moest leggen voor een kaartje van de Stones dat het dan binnen een half uur uitverkocht zou zijn geweest, maar goed da's pure speculatie.
Je hoeft toch niet altijd voor de hoogste prijs te gaan?
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:19:45 #21
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32785601
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hoeft toch niet altijd voor de hoogste prijs te gaan?
Dat zeg ik toch ook?! Ik vind het prima dat ze minder vragen, maar zeuren dat het te duur is klopt gewoon niet.
pi_32785655
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook?! Ik vind het prima dat ze minder vragen, maar zeuren dat het te duur is klopt gewoon niet.
Ik vind de OP ook erg matig, vooral de 'ethische' argumenten en dat het slecht zou zijn voor de economie. Waanzin want er is catering, een Nederlandse organisatie, een stadion/zaal enz. - wordt allemaal goed aan verdiend.

Maar de prijzen van de concerten rijzen wel de pan uit, waar is de tijd dat je voor 40 gulden (!) een kaartje voor Pinkpop kocht.
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:21:48 #23
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32785656
ik ben het best met pberends eens
79 euro voor een kaartje waarbij je het recht verkrijgt om toegang te krijgen tot een muziekhal op een bepaalde dag en plaats is erg veel. artiesten verdienen al miljoenen met andere zaken. dit zou best goedkoper kunnen, maar zolang de mensen blijven komen zal er geen organisatie zijn die de prijzen laag zal houden. als er dan ook nog eens mensen zijn die via de zwarte markt bereid zijn om het dubbele voor een kaart te betalen is het hek natuurlijk helemaal van de dam. hetzelfde geldt natuurlijk in de voetbalwereld waar het grootste gedeelte van de begroting bestaat uit de salarissen van medewerkers.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_32785683
Wat een onzin weer. Het is iets met vraag en aanbod. En zeker als het concert in een half uur is uitverkocht is de prijs eerder te laag dan te hoog.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:24:06 #25
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32785718
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar de prijzen van de concerten rijzen wel de pan uit, waar is de tijd dat je voor 40 gulden (!) een kaartje voor Pinkpop kocht.
die tijd ligt achter ons helaas. we worden nu allemaal keihard gepakt door de euro.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')