Van een ander Forum.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:08 schreef raveranger het volgende:
waar haal je die gegevens vandaan ?
Volgens dit bericht is het wel een sintvieringquote:Op zaterdag 3 december 2005 14:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
idd hopen dat t geen sintviering is..
quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:29 schreef nexcro het volgende:
[..]
Volgens dit bericht is het wel een sintviering![]()
14:17 - Ambulances uit Eindhoven aanrijdend, ook aanrijroutes naar zkh eindhoven zijn uitgezet
14:07 - Sinterklaasviering
14:03 - gaat om cafe de kom veel kinderen aanwezig in het cafe
14:13 - is er daar een sinterklaas viering ?
dude nee, kut man. weet je hoe het kwam, die brand?quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:29 schreef MrTen het volgende:
Ik kom ook uit Boxtel en kom daar vaak. Ken de mensen persoonlijk...
werd net gebeld en kreeg te horen dat vader en 2 kinderen overleden zijn. Moeder ligt zwaargewond in het ziekenhuis met het 3e kind (van 4 maanden)...
Nee joh. Dat was heel anders, daar was het heel druk. DIt cafe was nog niet open, mensen sliepen nog. Vader werd in onderbroek naar buiten gehaald hoorde ik.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:21 schreef IkWilbert het volgende:
Hmm... ik hoop niet dat we een herhaling van volendam krijgen...
Ik hoorde t mensen over een tv die aanstond hebben. Maar dat zal nog wel niet bekend zijn. Kom overigens ook uit boxtelquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:31 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
dude nee, kut man. weet je hoe het kwam, die brand?
gecondoleerd in ieder geval
nope weet er nog niets van... maar zodra er meer info is word ik gebeld door verschillende mensen dus dan laat ik t wel weten...quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:31 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
dude nee, kut man. weet je hoe het kwam, die brand?
gecondoleerd in ieder geval
De Knokkers, is dat niet de 'beveiliging' ofzo met carnaval????quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:40 schreef MrTen het volgende:
[..]
nope weet er nog niets van... maar zodra er meer info is word ik gebeld door verschillende mensen dus dan laat ik t wel weten...
ik baal er nu wel van dat ik niet in Boxtel ben dit weekend... een deel van de vrijwillergesgroep (De Knokkers) waarmee we daar vaak vergaderen enzo zit nu bij elkaar (n)![]()
tom, hoe zag het eruit, ik ben niet op de plaats geweest, maar ik ben wel benieuwdquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:41 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
De Knokkers, is dat niet de 'beveiliging' ofzo met carnaval????
Zag er heel droevig uit daar...![]()
dit is egt te gek voor woorden, waarom moeten die kinderen zo jong sterven, als ze nog niet eens 4 zijnquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:43 schreef MrTen het volgende:
nu op omroep brabant....
het OUDSTE kind gaat naar omstandigheden goed (4 jaar)
de andere 2 kinderen overleden...
de ouders zwaargewond
4 brandweerlieden ook lichtgewond geraakt...
:s
Ik zag ze op het dak staan.... Zag er ook gevaarlijk uit.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:43 schreef MrTen het volgende:
nu op omroep brabant....
de ouders zwaargewond
Wij organiseren met het SOJC het jeugdcarnaval in boxtel ja...quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:41 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
De Knokkers, is dat niet de 'beveiliging' ofzo met carnaval????
Zag er heel droevig uit daar...![]()
ja heel boxtel was uitgelopen daar...en alles afgezet enzo...quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:45 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
Ik zag ze op het dak staan.... Zag er ook gevaarlijk uit.
Vanaf t Breukelsplein (achterkant) was ontzettend veel rook te zien. Verder nergens vlammen ofzo. Wilde nog ff naar scapino (waar ik werk) maar mocht daar niet naar binnen. Ontzettend veel mensen die kijken.
echt te erg hequote:Op zaterdag 3 december 2005 15:44 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
dit is egt te gek voor woorden, waarom moeten die kinderen zo jong sterven, als ze nog niet eens 4 zijn![]()
ik denk dat we hier nog wel op het journaal enzo over te horen krijgen, en ik denk ook dat er misschien wel een stille tocht komt, zoals bij volendamquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:48 schreef MrTen het volgende:
[..]
echt te erg he
hoorde dat de eigenaar zelf weer naar binnen is gerend om zn kinderen te redden en daardoor extra verwond is ofzo...
maar tis nu toch nog allemaal gissen....
Blijftg gissen. Ik hoorde net dat het redelijk onder controle hadden, maar dat toen de druk van het water wegviel ofzoiets...quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:48 schreef MrTen het volgende:
[..]
echt te erg he
hoorde dat de eigenaar zelf weer naar binnen is gerend om zn kinderen te redden en daardoor extra verwond is ofzo...
maar tis nu toch nog allemaal gissen....
Dat denk ik ook... grote club mensen dan:quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:49 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
ik denk dat we hier nog wel op het journaal enzo over te horen krijgen, en ik denk ook dat er misschien wel een stille tocht komt, zoals bij volendam
dat had ik al gelezen ja, maar dat is echt niet meer up to date, jij kwam met meer informatie. dit is toch wel een afschuwelijk drama, en ik denk dat dit wel een schaduw zal werpen over de feestdagenquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:50 schreef MrTen het volgende:
zie laatste nieuws:
http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=53911
ik ga er ook zeker naartoe, want dit is een drama dit heel Boxtel zal aangrijpen, en als Boxtelaar in hart en nieren zal ik dan ook zeker aanwezig zijn bij een herdenkingstoch of iets dergelijksquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:51 schreef MrTen het volgende:
[..]
Dat denk ik ook... grote club mensen dan:
Boxtels Harmonie,
JeugdCarnaval
Gewoon Caranaval
alle carnavalclubs...
en wie weet wie nog meer....
als ie komt ga ik er zeker voor naar Boxtel...
zekers...de komende feestdagen...quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:53 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
dat had ik al gelezen ja, maar dat is echt niet meer up to date, jij kwam met meer informatie. dit is toch wel een afschuwelijk drama, en ik denk dat dit wel een schaduw zal werpen over de feestdagen
zeker weten ja. Die kroeg staat er ook al meer dan 100 jaar volgens mij... dus dit grijpt echt heel Boxtel volgens mij....quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:54 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
ik ga er ook zeker naartoe, want dit is een drama dit heel Boxtel zal aangrijpen, en als Boxtelaar in hart en nieren zal ik dan ook zeker aanwezig zijn bij een herdenkingstoch of iets dergelijks
ongelofelijk dat iets wat honderd jaar in Boxtel staat, zomaar in een ochtend in vlammen op kan gaan. En dat is niet eens het ergste.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:55 schreef MrTen het volgende:
[..]
zeker weten ja. Die kroeg staat er ook al meer dan 100 jaar volgens mij... dus dit grijpt echt heel Boxtel volgens mij....
3 jaar en een half jaar, en dan op zo'n manier om het leven komen, dat is gewoon te erg voor woorden. dit is een zwarte dag voor boxtelquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:57 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
-Bericht-
Niet alleen de carnavalsclubs enzo hoor.. Zoiezo zullen veel cafés er bij zijn. Beco enzo.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:51 schreef MrTen het volgende:
[..]
Dat denk ik ook... grote club mensen dan:
Boxtels Harmonie,
JeugdCarnaval
Gewoon Caranaval
alle carnavalclubs...
en wie weet wie nog meer....
als ie komt ga ik er zeker voor naar Boxtel...
Bron: Brabants Dagbladquote:Uitslaande brand in Boxtels café eist twee levens
Zaterdag 3 december - Boxtel - Een uitslaande brand in een woning boven café De Kom aan de Stationstraat in Boxtel heeft zaterdagmiddag het leven van twee kinderen geëist. De vader en moeder van de slachtoffertjes van een half en drie jaar oud liggen in zeer zorgelijke toestand in ziekenhuizen in Den Bosch. Een broertje van vier overleefde de brand en ligt in het Bernhoven ziekenhuis in Veghel. Zijn toestand is stabiel. De familie van het gezin wordt opgevangen door slachtofferhulp in Vught. Het vuur is inmiddels onder controle. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
ja die ook natuurlijk, maar die ik noemde zijn wel sterk verbonden met de kom..quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:03 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
Niet alleen de carnavalsclubs enzo hoor.. Zoiezo zullen veel cafés er bij zijn. Beco enzo.
ik denk dat zeker alle caféhouders erbij zullen zijn, vrienden familie en kennissen van de slachtoffers, enzquote:Op zaterdag 3 december 2005 16:03 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
Niet alleen de carnavalsclubs enzo hoor.. Zoiezo zullen veel cafés er bij zijn. Beco enzo.
Hoe is het eigenlijk met het cafe zelf? Is alleen de bovenverdieping afgebrand of het gehele cafe? Zullen trouwens dit jaar ook moeten uitwijken met het hofpaleisquote:Op zaterdag 3 december 2005 16:05 schreef MrTen het volgende:
[..]
ja die ook natuurlijk, maar die ik noemde zijn wel sterk verbonden met de kom..
omdat de kom met carnaval altijd Hofpaleis is...
maar idd, ook andere kroegen enzo...
ik denk dat er veel mensen rauwen
quote:Uitslaande brand in Boxtels café eist twee levens
Zaterdag 3 december - Boxtel - Een uitslaande brand in een woning boven café De Kom aan de Stationsstraat in Boxtel heeft zaterdagmiddag het leven van twee jonge meisjes geëist. De vader en moeder van de slachtoffertjes van een half en drie jaar oud liggen in zeer zorgelijke toestand in ziekenhuizen in Den Bosch. Een broertje van vier overleefde de brand en is naar het Bernhoven ziekenhuis in Veghel overgebracht. Zijn toestand is stabiel. De familie van het gezin wordt opgevangen door slachtofferhulp in Vught. Het vuur is inmiddels onder controle. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
Tijdens de brand wist de vader zijn zoontje in veiligheid te brengen. Vervolgens ging hij terug het brandende huis in om zijn twee dochtertjes en vrouw te redden, maar kwam niet meer naar buiten. Toen de brandweer arriveerde trof deze het gezin bewusteloos in de slaapkamer van het brandende pand aan.
Met twee traumahelicopters uit Duitsland en Nijmegen is de familie afgevoerd naar verschillende ziekenhuizen in Den Bosch en Veghel. Voor de beide meisjes kwam de hulp te laat.
De brand werd om 12.48 uur gemeld bij de brandweer in Boxtel. Deze kreeg bij het blussen bijstand van de korpsen uit Den Bosch, Liempde en Haaren, maar kon niet voorkomen dat het vuur zich verspreide naar het aangrenzende woonhuis. De korpsen van Liempde en Haaren assisteren bij het nablussen.
Dat is niet zo mooi.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:43 schreef MrTen het volgende:
nu op omroep brabant....
de ouders zwaargewond
hmm... ik weet niet of ze daardoor gewond zijn geraakt... kan ook zijn dat ze op een verkeerde plek stonden en iets op t hoofd hebben gehad...quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:42 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Dat is niet zo mooi.
Hulde voor de brandweer overigens.
Dat vier van hen gewond zijn geraakt betekent voor mij dat ze tot het menselijk haalbare maximum (en wellicht verder) zijn gegaan.
inderdaad, omroep dommelland is egt ontzettend slecht daarin.quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:43 schreef MrTen het volgende:
komt omdat ze niets fatsoenlijks kúnnen maken... livebeelden snappen ze weinig van enzo...
vind t prima, laat omroep brabant t maar doen.
moet er wel iemand in de buurt zijn die kan werken met powerpoint....quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:47 schreef wimmel_1 het volgende:
ff een artikeltje op dat tekstTV is óók zo geregeld... maar zelfs dat niet.
desnoods eentje maken en sturen naar omroep dommellandquote:Op zaterdag 3 december 2005 16:50 schreef MrTen het volgende:
[..]
moet er wel iemand in de buurt zijn die kan werken met powerpoint....
[off-topic]quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:50 schreef MrTen het volgende:
[..]
moet er wel iemand in de buurt zijn die kan werken met powerpoint....
Gast, lees de rest van het topic eens.quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
4 doden hoor ik van mensen uit Boxtel.
daar staat 2 doden, misschien weet hij/zij wel meer, er wordt gewoon nog veel gespeculeerd momenteelquote:Op zaterdag 3 december 2005 17:00 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
Gast, lees de rest van het topic eens.
Er staat 2 doden, gast. Ik heb net gehoord van mensen uit Boxtel dat er 4 doden zijn, gast. Misschien gewoon even lezen, gast? Of een beetje rustig aan, gast.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:00 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
Gast, lees de rest van het topic eens.
En aan die speculaties hebben we niets. Wat 538/OR meld, geloven we.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
daar staat 2 doden, misschien weet hij/zij wel meer, er wordt gewoon nog veel gespeculeerd momenteel
quote:Tijdens de bluswerkzaamheden en pogingen om de slachtoffers te reanimeren raakten vier brandweerlieden lichtgewond. Drie van hen kregen last van de rook en een raakte gewond aan zijn hand.
We??quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:02 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
En aan die speculaties hebben we niets. Wat 538/OR meld, geloven we.
Spreek voor jezelf, gast.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:02 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
doe eens ff lekker normaal zeg.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:02 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
Dit zijn dingen die mensen verzinnen. TOen ik daar stond te kijken om 15.00 zeiden mensen ook al: 'Dr werd n vrouw naar buiten gedragen die nie veul leven mir in'. En ook toen werd al gezegd dat het om 4 doden ging.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
doe eens ff lekker normaal zeg.
zolang er nog geen dingen geheel officieel bekend zijn, kan dat gewoon
Spreek voor jezelf, gast. Alsof het nieuws het altijd bij het goede eind heeft, gast.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:08 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
Dit zijn dingen die mensen verzinnen. TOen ik daar stond te kijken om 15.00 zeiden mensen ook al: 'Dr werd n vrouw naar buiten gedragen die nie veul leven mir in'. En ook toen werd al gezegd dat het om 4 doden ging.
OR zegt 2, dan houden we t daar op.
ik kom ook uit boxtel, en als je dit topic zou lezen, zou je zien dat MrTen, Voetbalmax.nl en ik hier al veel over hebben gepraat, en bovendien is het al bekend dat er 2 (TWEE) doden zijn, een meisje van 6 maanden en een meisje van 3 jaar, en dat de ouders in kritieke toestand zijn, en dat de moeder ook dood is, maar dat weet ik niet zekerquote:Op zaterdag 3 december 2005 16:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
4 doden hoor ik van mensen uit Boxtel.
Daar heb ik meer vertrouwen in dan in een paar mensen die wat schreeuwen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, gast. Alsof het nieuws het altijd bij het goede eind heeft, gast.
Ik heb dus gehoord van mensen uit Boxtel dat er 4 doden zijn, vandaar dat ik het hier meld. Het kan best zijn dat het niet waar is, maar bij dit soort situaties gaat het wel vaker zo. Geruchten heb je toch altijd bij dit soort incidenten.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:09 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
ik kom ook uit boxtel, en als je dit topic zou lezen, zou je zien dat MrTen, Voetbalmax.nl en ik hier al veel over hebben gepraat, en bovendien is het al bekend dat er 2 (TWEE) doden zijn, een meisje van 6 maanden en een meisje van 3 jaar, en dat de ouders in kritieke toestand zijn, en dat de moeder ook dood is, maar dat weet ik niet zeker
Dat moet je zelf weten, gast.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:09 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
Daar heb ik meer vertrouwen in dan in een paar mensen die wat schreeuwen.
Is goed, gast.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:11 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
Naja oke, zand erover.
We gaan weer on-topic
quote:Een peuter van 3 jaar oud en een baby van een halfjaar zijn zaterdagmiddag bij een brand in een woning boven een café aan de Stationsstraat in Boxtel om het leven gekomen. Dat liet de politie weten.
De 40-jarige vader en 33-jarige moeder van de kinderen (een jongen en meisje) waren ook in de woning toen de brand rond 13.00 uur uit brak. De vader bracht direct het oudste kind van bijna 4 jaar (een jongetje) veilig bij de buren. De man dook het brandende huis weer in om de rest van zijn gezin te redden, maar hij kwam niet meer buiten, liet een woordvoerder weten.
De brandweer haalde het gezin uit de brandende woning en reanimeerde hen buiten. De kinderen overleden ter plaatse. De ouders zijn in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis overgebracht.
Hulpverlening heeft familie, vrienden en buurtbewoners opgevangen. Vier brandweermensen raakten lichtgewond. Volgens een woorvoerder was het vuur rond 14.00 onder controle. De brand is niet overgeslagen naar andere panden. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
De ouders van de kinderen zijn de exploitanten van het café dat in het centrum van Boxtel ligt.
kijk het NOSjournaal maar online...quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:21 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
www.nos.nl meldt nog helemaal niks![]()
ze waren er zelfs bij met een ploeg![]()
ff een slash toegevoegdquote:Op zaterdag 3 december 2005 17:27 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
En inmiddels Twee kinderen omgekomen bij brand in Brabant ook op nieuws.nl
ik vind het er erg donker uitzien... vooral boven...quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:32 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
van wat er te zien is op de beelden van het journaal, is de kom in nog redelijk goede staat.
Nouquote:Op zaterdag 3 december 2005 17:35 schreef wimmel_1 het volgende:
Heet jij "de Koning" dan ???
da's de buurvrouw ...
nee, keek ook de beelden van NOS journaal...quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:35 schreef wimmel_1 het volgende:
Heet jij "de Koning" dan ???
da's de buurvrouw ...
Hier ook boxtelaar in hart en nieren, en zodra ik weet wanneer het is.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:54 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
ik ga er ook zeker naartoe, want dit is een drama dit heel Boxtel zal aangrijpen, en als Boxtelaar in hart en nieren zal ik dan ook zeker aanwezig zijn bij een herdenkingstoch of iets dergelijks
Ik ben al een jaar of 8 niet meer in Boxtel geweest. Ik liep altijd vanaf het station langs het 'witte huis' de stationstraat in om dan een stukje verderop de kasteellaan in te gaan. (bij de supermarkt)quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:01 schreef wimmel_1 het volgende:
Tegenover "le Marecage" ...
[ot]St. Lucas toevallig?[/ot]quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben al een jaar of 8 niet meer in Boxtel geweest. Ik liep altijd vanaf het station langs het 'witte huis' de stationstraat in om dan een stukje verderop de kasteellaan in te gaan. (bij de supermarkt)
Yes, Lucas 92 tot 96 multi-mediaquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:14 schreef Cee het volgende:
Jezus, wat erg. Ik dacht eerst ook dat 't om 'De Bips' ging, is eigenlijk 't enige café in Boxtel dat ik ken. Wat erg.
[..]
[ot]St. Lucas toevallig?[/ot]
Zet één keer een deur open bij brand en woesh, alles weg binnen luttele seconden. Ze zaten boven omdat daar hun huis zat, beneden hadden ze een café.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:15 schreef zhe-devilll het volgende:
maar vraag me gewoon iets af...omdat het dus overdag was,
hoe snel vuur om zich heen kan grijpen..
als gezin met zulke jonge kinderen slaap je toch niet meer rond die tijd?
Dat werkt alleen als de brand al even aan het ontwikkelen is. Bij een beginnende brand zou je tijd genoeg moeten hebben eigenlijk... Of het moet natuurlijk om een steekvlam of explosie gaan, dan heb je een stuk minder tijd...quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:19 schreef Cee het volgende:
[..]
Zet één keer een deur open bij brand en woesh, alles weg binnen luttele seconden. Ze zaten boven omdat daar hun huis zat, beneden hadden ze een café.
(flugel, hier een mede-ex-lucasser!)
dat laatste bericht klopt...quote:Op zondag 4 december 2005 12:14 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
het is toch raar dat er dan eerst wordt gemeldt dat de vader zijn 4 jarig zoontje naar buiten brengt, en dat zijn twee dochtertjes overleden zijn, als het dus helemaal anders is![]()
inderdaad...quote:Op zondag 4 december 2005 16:55 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
alleen de dochter van twee-en-een-half heeft het overleefd dan![]()
![]()
![]()
Bron: Omroep Brabantquote:BOXTEL - De oorzaak van de brand in Boxtel waarbij drie doden vielen, is nog steeds onbekend. Twee kinderen (half jaar en 4) en hun moeder (33) kwamen zaterdagmiddag om het leven. De vader (40) verkeert nog in kritieke toestand. De toestand van een derde kind (2) is stabiel.
De hele zondag kwamen mensen bloemen leggen bij het café. Op internet is inmiddels een condoléanceregister geopend.
De brand ontstond in een woning boven café De Kom aan de Stationstraat in het centrum van het dorp. De ouders, Christian en Lisette Heijmans, zijn de exploitanten van het café. Bij het bluswerk raakten ook vier brandweerlieden gewond. Zij maken het goed.
Op het moment dat de brand uitbrak waren alle vijf de gezinsleden in huis aanwezig. De vader wist zijn tweejarige dochter Carlijn nog in veiligheid te brengen. Daarna rende hij terug het huis in om ook de andere gezinsleden in veiligheid te brengen, maar door de hevige brand kon hij niet meer naar buiten komen.
Overleden
De brandweer wist hen uiteindelijk te bevrijden, maar de gealarmeerde hulpdiensten konden niet voorkomen dat de andere twee kinderen, Remco en Sanne, ter plaatse overleden. De ouders werden in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed aan het begin van de avond de moeder.
De brand brak zaterdagmiddag rond één uur uit. De politie gaat ervan uit dat de familie in bed lag toen de brand uitbrak en dus door de vlammen werd overvallen.
Geschokt
Bewoners van Boxtel hebben geschokt gereageerd op het drama. Enkele buurtbewoners hebben alles zelfs zien gebeuren. Burgemeester Van Homelen van Boxtel noemt de exploitant van het café 'een dynamische ondernemer'. Hij kent de familie goed en spreekt van 'een klap voor Boxtel'.
Familie en bekenden van de slachtoffers zijn opgevangen door de GGD en medewerkers van Slachtofferhulp. Bij het café aan de Stationsstraat hebben buurtbewoners bloemen, teddyberen en kaarsen gelegd.
Zaterdagnacht om twaalf uur hielden buurtbewoners en café-eigenaren een minuut stilte.
ik heb even brabants dagblad site en wat andere sites gecheckt, en er is inderdaad nog niks over te vinden.quote:Op zondag 4 december 2005 17:13 schreef MrTen het volgende:
hij is een half uur geleden overleden...dus denk niet dat dat op de nieuwssites al bekend is....
Ja ik hoorde dat ze nog sliepen, maar dat leek me sterk... Al blijft het een cafe, wat vrijdag tot 3 open was he.quote:Op zondag 4 december 2005 18:52 schreef flugeltje het volgende:
Dan denk je dat je met z'n vijven bent... En zo ben je alleen.
Twee jaar oud, dus je herinnerd je later weinig meer van je ouders, je broer en je zusje... Diep, diep triest dit...
Toch blijf ik mezelf afvragen wat de oorzaak nu is. Als je kleine kinderen hebt ben je rond het middaguur toch wel wakker lijkt me. Hoe snel is het in hemelsnaam gegaan?
Nu op NOS-TT:quote:Op zondag 4 december 2005 17:14 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
ik heb even brabants dagblad site en wat andere sites gecheckt, en er is inderdaad nog niks over te vinden.
quote:Vader woningbrand Boxtel overleden
HILVERSUM De vader die gisteren met
een dochtertje de woningbrand in Boxtel
overleefde,is bezweken aan zijn
verwondingen.Twee andere kinderen
kwamen tijdens de brand om,zijn vrouw
enkele uren nadat ze was gered.
De vader slaagde erin het dochtertje
van 2,5 jaar uit de woning te redden.
Maar toen hij terugkeerde om de rest
van zijn gezin te halen,werd hij door
het vuur ingesloten.De brandweer wist
de ouders nog naar buiten te krijgen.
Vier brandweermensen raakten gewond.
Het paar was eigenaar van een café waar
het boven woonde.De horeca legde na de
brand een krans als steunbetuiging.
[ot] Oudste cafe van Boxtel. 170 jaar, of klopt dat niet?[/ot]quote:Op zondag 4 december 2005 20:45 schreef MrTen het volgende:
het is een oud en houten gebouw... als daar brand uit breekt wil je niet weten hoe snel het om zich heen kan slaan...
in en in triets
ik weet niet precies hoe oud... heb zelfs al oudere jaartallen gehoord... maar hoe oud precies geen idee...zal morgen allemaal wel in het Brabants Dagblad staan...quote:Op zondag 4 december 2005 21:21 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
[ot] Oudste cafe van Boxtel. 170 jaar, of klopt dat niet?[/ot]
quote:Brand in Boxtel geen brandstichting
BOXTEL - Volgens de politie is er bij de brand in café De Kom in Boxtel geen sprake van brandstichting of explosies. Dat zei politiewoordvoerder Oosterbaan maandagmorgen bij Omroep Brabant.
De precieze oorzaak van de tragische brand is nog steeds onduidelijk. Bij de brand kwamen vier leden van de familie Heijmans om het leven.
Voor Christian en Lisette Heijmans en twee van hun kinderen, Remco (4)en Sanne (half jaar), kwam de hulp te laat. Een dochter van twee jaar oud, die door haar vader kon worden gered, is inmiddels door familie opgevangen.
Volgens politiewoordvoerder Oosterbaan doen in Boxtel geruchten de ronde die niet kloppen.
Onderzoek
Zondag hebben forensische rechercheurs een onderzoek ingesteld in de uitgebrande woning. Het duurt zeker enkele dagen voordat de resultaten van het onderzoek bekend zijn, aldus de woordvoerder. De politie sluit brandstichting uit, onder meer omdat er geen sporen zijn gevonden van vluchtige stoffen.
Bijeenkomst
Maandag wordt in het gemeentehuis van Boxtel een bijeenkomst voor de vaste gebruikers van het café gehouden. Een harmonie repeteert er geregeld en ook voor een plaatselijke carnavalsvereniging is het het thuishonk.
De bijeenkomst is vooral bedoeld om geruchten over explosies en brandstichting te ontzenuwen, aldus de zegsman van de politie. Verder gaan de aanwezigen praten over hoe ze afscheid gaan nemen van hun vier plaatsgenoten.
De basisscholen in Boxtel zullen deze week aandacht aan het drama besteden. De Sinterklaasvieringen gaan wel door, maar tijdens de vieringen zal stil worden gestaan bij de brand en de slachtoffers.
maandag 5 december 2005 om 09:38 uur
In 1700 was het café al bekend zelfs....quote:Op zondag 4 december 2005 23:21 schreef MrTen het volgende:
[..]
ik weet niet precies hoe oud... heb zelfs al oudere jaartallen gehoord... maar hoe oud precies geen idee...zal morgen allemaal wel in het Brabants Dagblad staan...
Ik zat net stukje dvd te kijken die ik ooit gemaakt heb... ook veel in de kom gefilmd...en Christian is ook nogal eens te zien...en op t eind roept ie nog wat in de camera....
Het blijft me enorm raken....
rest van het bericht maar niet gepost, dat staat er ondertussen al tig keer....quote:Brand in Boxtel door oververhitte lamp
BOXTEL - De brand in café De Kom in Boxtel waarbij vier doden vielen, is waarschijnlijk ontstaan door oververhitting van een lamp. Die hing aan het plafond van een van de slaapkamers boven het café.
Dat is maandagmiddag bekengemaakt op een bijeenkomst in het gemeentehuis van Boxtel
dat kwam vanavond bij Editie NL.quote:Op maandag 5 december 2005 17:52 schreef MrTen het volgende:
[..]
rest van het bericht maar niet gepost, dat staat er ondertussen al tig keer....
Omroep Dommelland is ook maar een klein clubje, vooral met mensen van de oude LOL, dus vooral uit Liemt. Kabelkrantapparatuur is door Essent cadeau gedaan toen d egemeente Liempde het kabelnet verkocht. Ik denk dat ze maar wat blij zijn als een stel Boxtelnaren zou aanbieden nieuws te plaatsen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 16:38 schreef wimmel_1 het volgende:
Beetje vaag dat Omroep Dommelland er nog niks over meldt .... kunnen ze die lokale omroep eens een keer nuttig gebruiken, doen ze het niet.
Zei de burgemeester dat zo ?!quote:Op woensdag 7 december 2005 15:55 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
Lompe opmerking van de burgemeester trouwens... 'Een brandmelder had levens kunnen redden'
Komt over op een manier van 'eigen schuld'. Had ie wel ff mee mogen wachten vind ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |