Ik heb dus gehoord van mensen uit Boxtel dat er 4 doden zijn, vandaar dat ik het hier meld. Het kan best zijn dat het niet waar is, maar bij dit soort situaties gaat het wel vaker zo. Geruchten heb je toch altijd bij dit soort incidenten.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:09 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
ik kom ook uit boxtel, en als je dit topic zou lezen, zou je zien dat MrTen, Voetbalmax.nl en ik hier al veel over hebben gepraat, en bovendien is het al bekend dat er 2 (TWEE) doden zijn, een meisje van 6 maanden en een meisje van 3 jaar, en dat de ouders in kritieke toestand zijn, en dat de moeder ook dood is, maar dat weet ik niet zeker
Dat moet je zelf weten, gast.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:09 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
[..]
Daar heb ik meer vertrouwen in dan in een paar mensen die wat schreeuwen.
Is goed, gast.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:11 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
Naja oke, zand erover.
We gaan weer on-topic
quote:Een peuter van 3 jaar oud en een baby van een halfjaar zijn zaterdagmiddag bij een brand in een woning boven een café aan de Stationsstraat in Boxtel om het leven gekomen. Dat liet de politie weten.
De 40-jarige vader en 33-jarige moeder van de kinderen (een jongen en meisje) waren ook in de woning toen de brand rond 13.00 uur uit brak. De vader bracht direct het oudste kind van bijna 4 jaar (een jongetje) veilig bij de buren. De man dook het brandende huis weer in om de rest van zijn gezin te redden, maar hij kwam niet meer buiten, liet een woordvoerder weten.
De brandweer haalde het gezin uit de brandende woning en reanimeerde hen buiten. De kinderen overleden ter plaatse. De ouders zijn in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis overgebracht.
Hulpverlening heeft familie, vrienden en buurtbewoners opgevangen. Vier brandweermensen raakten lichtgewond. Volgens een woorvoerder was het vuur rond 14.00 onder controle. De brand is niet overgeslagen naar andere panden. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
De ouders van de kinderen zijn de exploitanten van het café dat in het centrum van Boxtel ligt.
kijk het NOSjournaal maar online...quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:21 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
www.nos.nl meldt nog helemaal niks![]()
ze waren er zelfs bij met een ploeg![]()
ff een slash toegevoegdquote:Op zaterdag 3 december 2005 17:27 schreef Voetbalmax.nl het volgende:
En inmiddels Twee kinderen omgekomen bij brand in Brabant ook op nieuws.nl
ik vind het er erg donker uitzien... vooral boven...quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:32 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
van wat er te zien is op de beelden van het journaal, is de kom in nog redelijk goede staat.
Nouquote:Op zaterdag 3 december 2005 17:35 schreef wimmel_1 het volgende:
Heet jij "de Koning" dan ???
da's de buurvrouw ...
nee, keek ook de beelden van NOS journaal...quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:35 schreef wimmel_1 het volgende:
Heet jij "de Koning" dan ???
da's de buurvrouw ...
Hier ook boxtelaar in hart en nieren, en zodra ik weet wanneer het is.quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:54 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
[..]
ik ga er ook zeker naartoe, want dit is een drama dit heel Boxtel zal aangrijpen, en als Boxtelaar in hart en nieren zal ik dan ook zeker aanwezig zijn bij een herdenkingstoch of iets dergelijks
Ik ben al een jaar of 8 niet meer in Boxtel geweest. Ik liep altijd vanaf het station langs het 'witte huis' de stationstraat in om dan een stukje verderop de kasteellaan in te gaan. (bij de supermarkt)quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:01 schreef wimmel_1 het volgende:
Tegenover "le Marecage" ...
[ot]St. Lucas toevallig?[/ot]quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben al een jaar of 8 niet meer in Boxtel geweest. Ik liep altijd vanaf het station langs het 'witte huis' de stationstraat in om dan een stukje verderop de kasteellaan in te gaan. (bij de supermarkt)
Yes, Lucas 92 tot 96 multi-mediaquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:14 schreef Cee het volgende:
Jezus, wat erg. Ik dacht eerst ook dat 't om 'De Bips' ging, is eigenlijk 't enige café in Boxtel dat ik ken. Wat erg.
[..]
[ot]St. Lucas toevallig?[/ot]
Zet één keer een deur open bij brand en woesh, alles weg binnen luttele seconden. Ze zaten boven omdat daar hun huis zat, beneden hadden ze een café.quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:15 schreef zhe-devilll het volgende:
maar vraag me gewoon iets af...omdat het dus overdag was,
hoe snel vuur om zich heen kan grijpen..
als gezin met zulke jonge kinderen slaap je toch niet meer rond die tijd?
Dat werkt alleen als de brand al even aan het ontwikkelen is. Bij een beginnende brand zou je tijd genoeg moeten hebben eigenlijk... Of het moet natuurlijk om een steekvlam of explosie gaan, dan heb je een stuk minder tijd...quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:19 schreef Cee het volgende:
[..]
Zet één keer een deur open bij brand en woesh, alles weg binnen luttele seconden. Ze zaten boven omdat daar hun huis zat, beneden hadden ze een café.
(flugel, hier een mede-ex-lucasser!)
dat laatste bericht klopt...quote:Op zondag 4 december 2005 12:14 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
het is toch raar dat er dan eerst wordt gemeldt dat de vader zijn 4 jarig zoontje naar buiten brengt, en dat zijn twee dochtertjes overleden zijn, als het dus helemaal anders is![]()
inderdaad...quote:Op zondag 4 december 2005 16:55 schreef Uw_Aller_Teun het volgende:
alleen de dochter van twee-en-een-half heeft het overleefd dan![]()
![]()
![]()
Bron: Omroep Brabantquote:BOXTEL - De oorzaak van de brand in Boxtel waarbij drie doden vielen, is nog steeds onbekend. Twee kinderen (half jaar en 4) en hun moeder (33) kwamen zaterdagmiddag om het leven. De vader (40) verkeert nog in kritieke toestand. De toestand van een derde kind (2) is stabiel.
De hele zondag kwamen mensen bloemen leggen bij het café. Op internet is inmiddels een condoléanceregister geopend.
De brand ontstond in een woning boven café De Kom aan de Stationstraat in het centrum van het dorp. De ouders, Christian en Lisette Heijmans, zijn de exploitanten van het café. Bij het bluswerk raakten ook vier brandweerlieden gewond. Zij maken het goed.
Op het moment dat de brand uitbrak waren alle vijf de gezinsleden in huis aanwezig. De vader wist zijn tweejarige dochter Carlijn nog in veiligheid te brengen. Daarna rende hij terug het huis in om ook de andere gezinsleden in veiligheid te brengen, maar door de hevige brand kon hij niet meer naar buiten komen.
Overleden
De brandweer wist hen uiteindelijk te bevrijden, maar de gealarmeerde hulpdiensten konden niet voorkomen dat de andere twee kinderen, Remco en Sanne, ter plaatse overleden. De ouders werden in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed aan het begin van de avond de moeder.
De brand brak zaterdagmiddag rond één uur uit. De politie gaat ervan uit dat de familie in bed lag toen de brand uitbrak en dus door de vlammen werd overvallen.
Geschokt
Bewoners van Boxtel hebben geschokt gereageerd op het drama. Enkele buurtbewoners hebben alles zelfs zien gebeuren. Burgemeester Van Homelen van Boxtel noemt de exploitant van het café 'een dynamische ondernemer'. Hij kent de familie goed en spreekt van 'een klap voor Boxtel'.
Familie en bekenden van de slachtoffers zijn opgevangen door de GGD en medewerkers van Slachtofferhulp. Bij het café aan de Stationsstraat hebben buurtbewoners bloemen, teddyberen en kaarsen gelegd.
Zaterdagnacht om twaalf uur hielden buurtbewoners en café-eigenaren een minuut stilte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |