Vast wel!quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:18 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, het hoeven niet allemaal homo-boten te zijn..
Is er een lijst met organisaties die afgelopen jaren meevoeren?
O ja, ik doe ook mee hequote:Op vrijdag 2 december 2005 22:23 schreef xman het volgende:
[..]
Je? We!!..jij doet ook mee. Trouwens niets staat vast, eerst pollen.
Dan maken we van jouw de dekmatroosquote:Op zaterdag 3 december 2005 00:28 schreef keizerpinguin het volgende:
ik wil wel dansen in een sexy pakje op de boot!!!
quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:31 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Dan maken we van jouw de dekmatroos![]()
quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:25 schreef static het volgende:
De vraag is of Fok! zijn/haar naam hieraan wil verbinden.
Jezus..mr Wannabe Fok-Mod moet weer ff gezien/gehoord/gereplyed wordenquote:
Euh, je leest het verkeerd; je kunt niet zomaar die naam gebruiken zonder toestemming volgens mij.quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:59 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Jezus..mr Wannabe Fok-Mod moet weer ff gezien/gehoord/gereplyed worden![]()
![]()
Als je goed leest, is het een brainstorm fase of dit mogelijk isquote:Op zaterdag 3 december 2005 01:19 schreef static het volgende:
[..]
Euh, je leest het verkeerd; je kunt niet zomaar die naam gebruiken zonder toestemming volgens mij.
Maar goed, wil het best navragen in FB, geen probleem.
Ook goed, my bad.quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:20 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Als je goed leest, is het een brainstorm fase of dit mogelijk is
Uiteraard.quote:Zeikerd![]()
dan moet het nog in FB. heeft ie wel gelijk inquote:Op zaterdag 3 december 2005 01:20 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Als je goed leest, is het een brainstorm fase of dit mogelijk is
Nee uiteraard, dat is het eerste waar we aan hebben gedacht.quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:44 schreef static het volgende:
FB is niet eens nodig, gewoon een mailtje sturen.
Zo'n akkefietje is er ook geweest met Fok radio, vandaar.
"Lieve" schat.... da's ook de reden waarom het hier eerst staat en we niet al een boot met roze F O K er op het aan hetschilderen zijn. We snappen echt wel dat je niemand zomaar een naam kan gebruikn, zeker niet voor dit soort (helaas nog) gevoelige zaken. We zijn niet dom he, we zijn alleen homo (de meeste dan).quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:19 schreef static het volgende:
[..]
Euh, je leest het verkeerd; je kunt niet zomaar die naam gebruiken zonder toestemming volgens mij.
Maar goed, wil het best navragen in FB, geen probleem.
Die vraag wordt hier toch ook opgeworpen gekkiequote:Op zaterdag 3 december 2005 00:25 schreef static het volgende:
De vraag is of Fok! zijn/haar naam hieraan wil verbinden.
En als je vervelend wordt dan wordt je visvoerquote:Op zaterdag 3 december 2005 14:04 schreef TehRockstar het volgende:
Ik sta er wel op als pedovoer.
ja daaaaagquote:Op zaterdag 3 december 2005 14:04 schreef TehRockstar het volgende:
ja en aan de ketting met een groot hangslot erop zodat je niet kan ontsnappen aan onze aandachtquote:Op zaterdag 3 december 2005 14:04 schreef TehRockstar het volgende:
quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
We zijn niet dom he, we zijn alleen homo
Ja ben eigenlijk ook benieuwd naar de mening van de fokcrew.quote:Op maandag 5 december 2005 00:08 schreef petre86 het volgende:
goed idee, en de fokleiding mag zowieso wel uitleggen waarom wel/niet de naam hieraan mag worden verbonden.. beide antwoorden vragen om uitleg namelijk
als fok moeilijk doet, danquote:Op maandag 5 december 2005 00:27 schreef xman het volgende:
[..]
Ja ben eigenlijk ook benieuwd naar de mening van de fokcrew.
quote:Op maandag 5 december 2005 11:59 schreef DennisMoore het volgende:
SCH mag in de torpedo-buis..
Als dat past.
Kontneuken?quote:Op maandag 5 december 2005 12:01 schreef HeatWave het volgende:
Goh wat een nette replies tot nu toe !.
Ja, en het ging zo goed zeg ik net nog.. Nokken met dit gedoe...... Volgende replies van deze orde gaan fijn de schredder in...quote:Op maandag 5 december 2005 12:04 schreef stukovich het volgende:
Flikker toch op met je homo-optocht. Eén grote aids show is het. Van alle deelnemers is de helft toch al over een paar jaar dood.
Ik heb niks tegen homo's, maar het is wel een feit dat het meerendeel tegen beter weten in onveilig vrijen. Onverantwoord zeg ik je
Niets is wat het lijkt. Trouwens ik ben het wel eens met wat static zeiquote:Op maandag 5 december 2005 12:22 schreef SCH het volgende:
Makkelijk praten als je a-sexueel bent. Wat zul je dan een tijd over hebben
Nou geweldig!quote:Op maandag 5 december 2005 09:58 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
als fok moeilijk doet, dan
regel ik een boot, een leraar van me heeft er een een groot vrachtschip waar hij nu op woont
subsidie kan ik ook regelen bij Ons net, de snelste nederlandse internetprovider www.onsnet.nu
Noemen we de boot FUK U,
mocht fok wel mee doen noemen we de bood FOK U
over een positie, ik zou dan graag entertainer/mc willen zijn, lekker zingen op de grachten en alle andere fokkers in een voetlichtje zetten
ik wilde vroeger ook al op de zonnebloemboot
maar dat deed addy wally al
kun je me op de mail laten weten of je er iets mee wilt
mama@onsnet.nu
Wil Cybart niet als DJ?quote:Op maandag 5 december 2005 17:28 schreef xman het volgende:
[..]
Nou geweldig!![]()
Dat idee houden we erin. Een boot en een dj hebben we zowiezo nodig. Tevens een stuurman. 't zijn allemaal dingen die geld kosten en zou dat dan het liefst met fok!kers onderling willen regelen.
Het thema van het boot en details moeten we later dan afspreken. Het is natuurlijk erg mooi als de fok!kers dit zouden beslissen.
Welke Iraanse jongens? Toch niet degenen die iemand hebben verkracht?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:0 Speciale boot ter nagedachtenis aan de twee vermoorde Iraanse jongens
quote:Iran accepteert 'foutjes van God'
Maar homoseksualiteit is verboden, al gaat het homo's beter dan vroeger
In de islamitische republiek Iran staat op homoseksuele handelingen de doodstraf. Toch is voor Iraanse homoseksuelen de laatste jaren het leven een stuk beter geworden.
TEHERAN, 22 AUG. Als transseksueel Ramesh (26) langs de brede lanen van de Iraanse hoofdstad wandelt voelt ze zich zo vrij als een vogel. Met haar strakzittende mantel en minuscule hoofddoek ziet ze er bijna uit als ieder ander Iraans stadsmeisje.
Alleen haar grote mannenhanden verraden haar vroegere geslacht. "Mensen kijken wel, maar vallen me niet lastig", verklaart Ramesh, die vóór haar sekseverandering Siavash heette.
Vandaag zit ze met goudgelakte nagels op een luie stoel. "Ik ben in het verkeerde lichaam geboren", zegt ze stellig. "Als je dat kunt bewijzen dan mag je in Iran legaal van sekse veranderen."
Ramesh heeft alles te danken aan de grondlegger van de islamitische republiek, wijlen ayatollah Khomeiny. Tijdens een ontmoeting met een transseksueel, midden jaren tachtig, besloot Khomeiny dat mensen die in het verkeerde lichaam worden geboren "foutjes van God zijn", die "geholpen moeten worden."
Hij sprak een fatwa, religieus decreet, uit dat sekseveranderingen in Iran zijn toegestaan.
Sindsdien hebben er tussen de 300 en 400 geslachtsveranderingen plaatsgehad in Iran, wat uniek is in de hele islamitische wereld.
Maar die tolerantie tegenover wat in Iran geldt als seksueel afwijkenden was ver te zoeken toen vier weken geleden plotseling de jacht op homo's leek geopend.
In de oostelijke stad Mashad werden twee jongens, Mahmoud Asgari en Ayaz Marhoni, opgehangen. Over hun leeftijd wordt nog gediscussieerd, maar vrijwel zeker is dat één van hen minderjarig was. De foto van het tweetal met een strop om de nek schokte de gehele wereld.
Homorechtorganisaties in het Westen claimden dat het duo werd veroordeeld omdat ze homoseksuelen waren.
Afgelopen week zijn er door Iraanse oppositiegroepen beschuldigingen geuit dat Iran op het punt staat opnieuw twee homoseksuelen te executeren. VVD en D66 hebben Kamervragen gesteld.
Volgens de conservatieve Iraanse rechterlijke macht zijn Asgari en Marhoni echter niet wegens hun homoseksuele geaardheid ter dood gebracht, maar was het tweetal schuldig bevonden aan verkrachting van een 13-jarige jongen. Verkrachtingen van mannen en jongens zijn niet ongewoon in de islamitische republiek.
Het afgelopen jaar zijn er twee grootschalige rechtszaken geweest tegen bendes die tientallen jongetjes zouden hebben verkracht en soms vermoord.
De executie in juli heeft dan ook in Iran niet zoveel opschudding gewekt als in het buitenland. Nederland ondernam direct actie: sinds de executie van het tweetal in Mashad worden uitgeprocedeerde Iraanse homoseksuelen niet meer uitgezet naar Iran. Eerst wil het ministerie van Buitenlandse Zaken uitzoeken welke rechten homo's in Iran hebben.
De beschuldiging dat de jonge Iraniërs wegens hun homoseksualiteit waren terechtgesteld, kwam van de Britse homorechtengroep Outrage. Een woordvoerder van de internationale mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch verklaarde later dat de basis voor die beschuldiging een artikel was op de website van Iran Focus – een Iraanse oppositiewebsite die bekend staat als notoir onbetrouwbaar.
"Wie de juiste vertaling van de Iraanse rechtbankverslagen leest, moet concluderen dat de jongens zijn opgehangen omdat ze iemand hebben verkracht", meldde Human Rights Watch.
De doodstraf die in Iran officieel voor homo's geldt – zoals overigens in bijna alle moslimlanden – wordt namelijk als zodanig zelden ten uitvoer gebracht, ook al melden Iraanse oppositiegroepen dat sinds de islamitische revolutie in 1979 4.000 homo's en lesbiënnes zijn terechtgesteld.
Het laatste ambtsbericht van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken (februari 2005) meldt dat er de laatste jaren geen executies bekend waren louter op grond van homoseksuele handelingen.
Homoseksualiteit is dan wel verboden in Iran, maar over de schemergebieden is veel discussie. Zo kan een homo in theorie alleen ter dood worden gebracht als er sprake is van 'herhaalde sodomie', en voor iedere handeling zijn getuigen nodig.
Voor pederastie, seksuele omgang tussen een man en een jongen, geldt dat ook, maar dwang en vrijwillige deelname kunnen een beslissende rol spelen voor de rechtbank in beide gevallen.
Het leven voor Iraanse homo's is de laatste jaren een stuk beter geworden. Er zijn parken, websites en digitale nieuwsbrieven waar homo's vrij met elkaar in contact komen. Dankzij de hervormingen van de afgelopen jaren worden ze bijna niet meer van overheidswege lastig gevallen.
Homo's zijn zichtbaar. Er treden homo-personages op in films.
Maar dat betekent niet dat er een Gay Parade kan worden georganiseerd in Teheran.
"Als mijn ouders erachter komen gooien ze me uit de familie", zegt Kaveh.
De 50-jarige kunstenaar had pas vorige jaar zijn coming out. Slechts een paar vrienden weten dat hij homo is. Zijn familieleden zijn conservatieve handelaars op de bazaar. "Ik heb veel vriendjes. Er is niemand die me lastig valt maar als ik het semi-geheim houd is het veiliger."
Hoewel Kaveh sinds kort over een buitenlands paspoort beschikt, is hij liever in Iran. De schilderijen die hij maakt zouden in Nederland onder de noemer homo- erotische kunst vallen. Gespierde worstelaars die glimmen van de olie sieren zijn doeken. "Ik verkoop erg goed in Iran. Iedereen ziet in kunst wat die zelf wil zien", legt hij uit. Voor hem is het leven als Iraanse homo niet moeilijker dan dat van de gemiddelde Iraniër. "We hebben in Iran geen homohuwelijk. Maar wel een homoscene. Net als voor alles in Iran geldt ook voor ons dat er veel verboden is, maar tegelijkertijd alles kan."
De echte naam van Kaveh is bij de redactie bekend.
Ramesh wil niet met haar achternaam in het verhaal.
Transseksueel Ramesh was een man, maar heeft zich tot vrouw laten opereren. Dat is legaal in Iran.
Ik wil toch nog even dit zeggen Dennismoore. Het is niet mijn bedoeling om te bagatelliseren. In tegendeel. Juist heel erg goed dat er aandacht aan wordt besteed. Daar ben ik helemaal voor. Alleen moeten dingen wel op feiten berusten. En dat is naar mijn inziens in het geval van die twee Iraanse jongens niet het geval. Ik geloof ook niet dat een organisatie als Human Rights Watch zomaar dingen klakkeloos overneemt.quote:Op maandag 5 december 2005 19:22 schreef DennisMoore het volgende:
Leuk bagatelliseer-berichtje. Maar het mist net zo goed een 'betrouwbare bron'. Enkel dat de website van Iran Focus 'notoir onbetrouwbaar' zou zijn, en dat de officiële rechtbankverslagen (ook nog) andere strafbare feiten zouden noemen...
Dat lijkt me niet waarschijnlijk, maar de waarheid zal waarschijnlijk nooit duidelijk worden.quote:Op maandag 5 december 2005 20:10 schreef schatje het volgende:
In het geval van Mahmoud Asgari en Ayaz Marhoni geloof ik niet dat dat de reden was, maar dat ze iemand verkracht hebben.
Dat ben ik met je eens.quote:Dan kunnen de mensen die zoiets willen organiseren het beter in zijn algemeenheid trekken.
dan mogen er dus heel veel hetero's op de boot joeppie!! word het toch nog gezellig!quote:Op maandag 5 december 2005 12:04 schreef stukovich het volgende:
Flikker toch op met je homo-optocht. Eén grote aids show is het. Van alle deelnemers is de helft toch al over een paar jaar dood.
Ik heb niks tegen homo's, maar het is wel een feit dat het meerendeel tegen beter weten in onveilig vrijen. Onverantwoord zeg ik je
Of dieren.quote:Op maandag 5 december 2005 14:25 schreef keizerpinguin het volgende:
waarom alleen homo's op de boot?? hand in hand met hetero's das pas goed!!!!
Zoals het hoort gewoon naast elkaar en respect voor elkaar!
en ze leefde nog lang en gelukkig![]()
Xman en ik gaan morgen eindelijk weer eens om de tafel zitten. Onze mensen bellen met jouw mensen en dan komt het helemaal goedquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:26 schreef TheaterMaMa het volgende:
dan mag er wel iets gebeuren
2 maanden geleden bood ik al een boot aan en een subsidieplaats, maar dan moet er ook wel actie ondernomen worden
Noteer maar snel: zaterdag 5 augustus 2006 !quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:32 schreef Casparovvv het volgende:
Wat is de datum?
't is niet waar! Dan is mijn dochter jarig en kan ik dus niet kijken, laat staan een stukje meevarenquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:50 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Noteer maar snel: zaterdag 5 augustus 2006 !
Dan kom je gewoon met je dochter naar Amsterdam! Dat wordt haar beste verjaardag ooit!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 15:06 schreef anne_Chris het volgende:
't is niet waar! Dan is mijn dochter jarig en kan ik dus niet kijken, laat staan een stukje meevaren![]()
Jullie hebben mail!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:30 schreef xman het volgende:
We kunnen nog geen info geven, want dat is er niet. Maar we zijn er mee bezig.
Ja het stond in een andere mailbox dan waar ik mijn PR-dingen verzamel en nou en toen en dusquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:47 schreef xman het volgende:
[..]
Ja gelezen. Eindelijk reaktie... we werden al ongerust.![]()
Ok fijn. We beffen!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja het stond in een andere mailbox dan waar ik mijn PR-dingen verzamel en nou en toen en dus![]()
Laat me even weten waar jullie concreet aan denken (dan kan ik inschatten wat mogelijk is).
Verder per mail maar weer![]()
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:47 schreef xman het volgende:
[..]
Ja gelezen. Eindelijk reaktie... we werden al ongerust.![]()
Ik wil foto's!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zit er schot in?
Kan ik m'n blingbling-string en cowboyhoed vast aanschaffen?
Er is nog niets van de toren geblazen, en zeker geen hogequote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:12 schreef Ang3l het volgende:
Ja ik denk dat de heren initiatiefnemers een beetje te hoog van de toren hebben geblazen
want.. namelijk.. geen reactie?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:41 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Er is nog niets van de toren geblazen, en zeker geen hoge
Er is een plan, de reacties zijn voornamelijk positief en nu zijn we aan het kijken of het plan te realiseren is. De organisatie van de Parade werkt echter nog niet echt mee...
Er zijn geen deelnemers, want er is nog geen parade gepland. Er is nieteens bekend wie het gaat plannen? Zie http://www.gay.nl/artikel.html?artikelid=860quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:09 schreef petre86 het volgende:
[..]
want.. namelijk.. geen reactie?
misschien informeren bij andere deelnemers, die weten wellicht ook het antwoord op enkele vragen
HUH?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:12 schreef Ang3l het volgende:
Ja ik denk dat de heren initiatiefnemers een beetje te hoog van de toren hebben geblazen
FOK! organiseerd de GAY-canalparade!!quote:Op woensdag 7 juni 2006 02:25 schreef xman het volgende:
[..]
HUH?![]()
Dit topic heeft nogsteeds een vraagteken in de titel staan en geen uitroepteken.
Wij hebben dit topic nogsteeds open staan: [GEZ] Boot voor Canalparade!
Uiteraard staan we open voor suggesties, want op dit moment staan de beste stuurlui nogsteeds aan wal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |