Beiden eerwaarde crackhead.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:27 schreef Hoopman het volgende:
Voor wie of wat werken we Sickie?
Om de staatschuld, hypotheek, lening af te lossen?
Of voor de samenleving en onszelf?
uw gesprekspartner aan de waterpijp![]()
Kun je mij uitleggen wat je hiermee praktisch bedoelt?quote:anderzijds om er voor te zorgen dat een ander (de samenleving) dat niet voor ons hoeft te doen. Althans, dat is mijn insteek.
Het spijt me donders Hoopman, maar veel praktischer dan dit en ik moet bij je langs om het voor te doen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:22 schreef Hoopman het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen wat je hiermee praktisch bedoelt?
De grap is dat wanneer ik je in de juiste context lees, je het tegenovergestelde bereikt. Mensen worden steeds afhankelijker om dat de verantwoordelijkheid niet ligt waar die hoort, namelijk in de samenleving. En het maakt al helemal niet uit of je jezelf 'links', 'rechts', progressief of conservatief noemt. Een pot nat binnen de huidige financiële economische context.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:48 schreef Sickie het volgende:
[..]
Het spijt me donders Hoopman, maar veel praktischer dan dit en ik moet bij je langs om het voor te doen.
Je stapelt assumptie op assumptie zonder deze hard te maken. De verantwoordelijkheid ligt namelijk wel degelijk binnen de samenleving. In de eerste instantie dient een ieder, wanneer hij of zij dit kan, zichzelf te onderhouden. Dat dat principe niet altijd even strak wordt gehanteerd doet hier niets aan af.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:53 schreef Hoopman het volgende:
[..]
De grap is dat wanneer ik je in de juiste context lees, je het tegenovergestelde bereikt. Mensen worden steeds afhankelijker om dat de verantwoordelijkheid niet ligt waar die hoort, namelijk in de samenleving. En het maakt al helemal niet uit of je jezelf 'links', 'rechts', progressief of conservatief noemt. Een pot nat binnen de huidige financiële economische context.
Vandaag is de 'financiele wereld' verantwoordelijk en zijn wij (inclusief politiek en economische wetenschap, en fokkers) slechts marionetten of jaknikkende slaven.
Ik werk niet, ik laat mijn geld werken. Mijn geld doet overigens hele goede dingen voor de samenleving waarin ik investeer, mijn geld zorgt voor banen, banen met een salaris en mischien belangrijker, een gevoel van eigenwaarde.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:27 schreef Hoopman het volgende:
Voor wie of wat werken we Sickie?
Om de staatschuld, hypotheek, lening af te lossen?
Of voor de samenleving en onszelf?
uw gesprekspartner aan de waterpijp![]()
Dat wil voor mij niets anders zeggen dat je een bureaucraat bent, die gelooft een een papieren wereld die mensen knecht. Papieren illusie tot werkelijkheid verheven.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik werk niet, ik laat mijn geld werken. Mijn geld doet overigens hele goede dingen voor de samenleving waarin ik investeer, mijn geld zorgt voor banen, banen met een salaris en mischien belangrijker, een gevoel van eigenwaarde.
Wat doe jij?
-edit-quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:59 schreef Sickie het volgende:
[..]
Je stapelt assumptie op assumptie zonder deze hard te maken. De verantwoordelijkheid ligt namelijk wel degelijk binnen de samenleving. In de eerste instantie dient een ieder, wanneer hij of zij dit kan, zichzelf te onderhouden. Dat dat principe niet altijd even strak wordt gehanteerd doet hier niets aan af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |