quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:14 schreef RetepV het volgende:
Nee liever niet! Sjonge! Hoe meer schulden wij bij andere landen hebben, des te meer belang die landen hebben dat het goed gaat met ons! Waarom denk je nou dat wij elkaar hier in het Westen elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden?
Maar willen de krachten die de samenleving in 'schuld' houden en zetten dat wel?quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:50 schreef Coldplaya het volgende:
Lijkt me een goed plan. In mijn opine kan het kapitaal dat vrij komt op de lopende regeling indien nodig worden geïnvesteerd, indien nodig, in de publieke sector. Mijn stelling heeft trouwens niets te maken met die vergrijzing.![]()
Ja duh, wat is anders het nut van beleggen? Beleggen is feitelijk niets anders als anderen geld lenen en daarvoor rente ontvangen als je heel sec bekijkt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:32 schreef Hoopman het volgende:
Maar willen de krachten die de samenleving in 'schuld' houden en zetten dat wel?
De mondiale schuld bedraagt: $ 100 000 000 000 000
Willen de jongens en meisjes aan wie de schuld dienen af te lossen, werkelijk dat we gaan aflossen. Nee, ze willen slechts dat we rente blijven betalen, zodat de schuld in tact blijft.
Ik geloof dat je iets essentieels vergeet in ik blij jij blij.quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja duh, wat is anders het nut van beleggen? Beleggen is feitelijk niets anders als anderen geld lenen en daarvoor rente ontvangen als je heel sec bekijkt.
Ik heb geld, jij hebt geld nodig, ik wil graag dat het geld dat ik aan jou geef meer oplevert dan als ik het in mijn zak hou, jij betaalt dus rente. Ik blij, jij blij. Wat heeft dat met geloof en marketing te maken?
Eh...wat dan?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:46 schreef Hoopman het volgende:
Ik geloof dat je iets essentieels vergeet in ik blij jij blij.![]()
En jij gelooft dat er bij een vervroegde aflossing geen boeteclausule in werking treedt die de rente die niet meer wordt geincasseerd over de resterende looptijd compenseert?quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:32 schreef Hoopman het volgende:
[..]
Maar willen de krachten die de samenleving in 'schuld' houden en zetten dat wel?
De mondiale schuld bedraagt: $ 100 000 000 000 000
Willen de jongens en meisjes aan wie de schuld dienen af te lossen, werkelijk dat we gaan aflossen. Nee, ze willen slechts dat we rente blijven betalen, zodat de schuld in tact blijft.
Een meesterrlijk marketing-concept waar de katholieke kerk in de middeleeuwen een puntje aan kon zuigen.Toen noemden we het religie, vandaag noemen we het wetenschap.
What's the difference?
Meesterlijk en we geloven het! Dat maakt het pas echt!![]()
Het hangt ervan af waar je in gelooft, slaaf of (echte) vrijheid. Keep believing because it is TRUE. Because they (I) say it is true.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:15 schreef Sickie het volgende:
[..]
En jij gelooft dat er bij een vervroegde aflossing geen boeteclausule in werking treedt die de rente die niet meer wordt geincasseerd over de resterende looptijd compenseert?
Hoopman, je lijkt me een ontzettende aardige gozert... Echt waar.... Maar laat die waterpijp toch eens staan jongen, dat is beter.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:42 schreef Hoopman het volgende:
[..]
Het hangt ervan af waar je in gelooft, slaaf of (echte) vrijheid. Keep believing because it is TRUE. Because they (I) say it is true.![]()
Stel de juiste vragen en je krijgt antwoord. Neem niet zomaar iets aan van iemand anders.quote:
Eh...mag ik mij bij Sickie's commentaar aangaande waterpijpen aansluiten als antwoord? Bij voorbaat dank.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:44 schreef Hoopman het volgende:
Stel de juiste vragen en je krijgt antwoord. Neem niet zomaar iets aan van iemand anders.
Dus stel jezelf de echte vragen, wanneer je dit echt interesseert.
Ik denk dat Hoopman in de waan leeft de economische messias te zijn. Niks van aantrekken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...mag ik mij bij Sickie's commentaar aangaande waterpijpen aansluiten als antwoord? Bij voorbaat dank.
Zoiets ja, bovendien, waarom zou ik mijzelf in hemelsnaam vragen gaan stellen, ik weet de antwoorden al!quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:06 schreef Sickie het volgende:
Ik denk dat Hoopman in de waan leeft de economische messias te zijn. Niks van aantrekken.
Overheidsschulden worden gamaakt door geld te lenen bij pensioenfondsen en banken. Niet bij overheden.quote:Op zaterdag 3 december 2005 05:27 schreef StefanP het volgende:
Domme vraag maar heeft elk land geen staatsschuld? Valt er dan niet heel veel tegen elkaar weg te strepen?
Als men schulden zou hebben bij andere overheden wel, dan wordt alles verrekend, net zoals 'n bank dat doet. De schulden lopen echter niet alleen bij overheden.quote:Op zaterdag 3 december 2005 05:27 schreef StefanP het volgende:
Domme vraag maar heeft elk land geen staatsschuld? Valt er dan niet heel veel tegen elkaar weg te strepen?
Het enige land dat ooit heeft geprobeerd om de hele staatsschuld af te betalen was Roemenië en dat heeft ze alleen maar jaren in bittere armoede opgeleverd en nu zijn ze nog arm en hebben ze nog een staatsschuld.quote:Op zaterdag 3 december 2005 05:27 schreef StefanP het volgende:
Dat bedoel ik dus.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoiets ja, bovendien, waarom zou ik mijzelf in hemelsnaam vragen gaan stellen, ik weet de antwoorden al!
Dat is de armoede van de democratie vandaag Sickie.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:06 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik denk dat Hoopman in de waan leeft de economische messias te zijn. Niks van aantrekken.
Ik weet niet of ik nu tegen Hoopman spreek of zijn benevelde alterego, maar anders denken keur ik zeer zeker niet af. Inhoudsloos gewauwel zonder terzake te komen wel.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:17 schreef Hoopman het volgende:
[..]
Dat is de armoede van de democratie vandaag Sickie.
Mensen die anders denken worden gezien als 'messias', terwijl ze gewoon zelf mogen nadenken. In plaats van zichzelf gemakzuchtig alles door de media voor te laten kauwen.
Ask new questions and you will learn new things
Blijkbaar te spannend of te gevaarlijk voor veel mensen.
wees je eigen 'messias' Sickie en denk zelf na
Beiden eerwaarde crackhead.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:27 schreef Hoopman het volgende:
Voor wie of wat werken we Sickie?
Om de staatschuld, hypotheek, lening af te lossen?
Of voor de samenleving en onszelf?
uw gesprekspartner aan de waterpijp![]()
Kun je mij uitleggen wat je hiermee praktisch bedoelt?quote:anderzijds om er voor te zorgen dat een ander (de samenleving) dat niet voor ons hoeft te doen. Althans, dat is mijn insteek.
Het spijt me donders Hoopman, maar veel praktischer dan dit en ik moet bij je langs om het voor te doen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:22 schreef Hoopman het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen wat je hiermee praktisch bedoelt?
De grap is dat wanneer ik je in de juiste context lees, je het tegenovergestelde bereikt. Mensen worden steeds afhankelijker om dat de verantwoordelijkheid niet ligt waar die hoort, namelijk in de samenleving. En het maakt al helemal niet uit of je jezelf 'links', 'rechts', progressief of conservatief noemt. Een pot nat binnen de huidige financiële economische context.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:48 schreef Sickie het volgende:
[..]
Het spijt me donders Hoopman, maar veel praktischer dan dit en ik moet bij je langs om het voor te doen.
Je stapelt assumptie op assumptie zonder deze hard te maken. De verantwoordelijkheid ligt namelijk wel degelijk binnen de samenleving. In de eerste instantie dient een ieder, wanneer hij of zij dit kan, zichzelf te onderhouden. Dat dat principe niet altijd even strak wordt gehanteerd doet hier niets aan af.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:53 schreef Hoopman het volgende:
[..]
De grap is dat wanneer ik je in de juiste context lees, je het tegenovergestelde bereikt. Mensen worden steeds afhankelijker om dat de verantwoordelijkheid niet ligt waar die hoort, namelijk in de samenleving. En het maakt al helemal niet uit of je jezelf 'links', 'rechts', progressief of conservatief noemt. Een pot nat binnen de huidige financiële economische context.
Vandaag is de 'financiele wereld' verantwoordelijk en zijn wij (inclusief politiek en economische wetenschap, en fokkers) slechts marionetten of jaknikkende slaven.
Ik werk niet, ik laat mijn geld werken. Mijn geld doet overigens hele goede dingen voor de samenleving waarin ik investeer, mijn geld zorgt voor banen, banen met een salaris en mischien belangrijker, een gevoel van eigenwaarde.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:27 schreef Hoopman het volgende:
Voor wie of wat werken we Sickie?
Om de staatschuld, hypotheek, lening af te lossen?
Of voor de samenleving en onszelf?
uw gesprekspartner aan de waterpijp![]()
Dat wil voor mij niets anders zeggen dat je een bureaucraat bent, die gelooft een een papieren wereld die mensen knecht. Papieren illusie tot werkelijkheid verheven.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik werk niet, ik laat mijn geld werken. Mijn geld doet overigens hele goede dingen voor de samenleving waarin ik investeer, mijn geld zorgt voor banen, banen met een salaris en mischien belangrijker, een gevoel van eigenwaarde.
Wat doe jij?
-edit-quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:59 schreef Sickie het volgende:
[..]
Je stapelt assumptie op assumptie zonder deze hard te maken. De verantwoordelijkheid ligt namelijk wel degelijk binnen de samenleving. In de eerste instantie dient een ieder, wanneer hij of zij dit kan, zichzelf te onderhouden. Dat dat principe niet altijd even strak wordt gehanteerd doet hier niets aan af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |