abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2005 @ 16:03:47 #51
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32809614
er was ook nog een korte maar bondige analyse over de vrouwelijke economische modellen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 4 december 2005 @ 16:04:09 #52
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32809624
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:57 schreef McCarthy het volgende:

[..]

1. hoe ga je dat in de wet verwerken? Ga je zeggen dat mensen aardig moeten zijn voor elkaar? Dat ze 1.5 keer zoveel moeten betalen dan de winkelier vraagt? Wordt concreet

2. Ik zie de verhouding economie & de doorberekening van modellen en voorspellingen meer als de verhouding natuurkunde : weersvoorspelling. De onderliggende economische principes zijn wel degelijk hard en net als er geen ideaal gas is er geen ideale maerkt van voleldige mededingen. Toch kunnen we er mee werken.
1. Je moet s op www.cpb.nl kijken. Je denkt nu veel te symplistisch, je denkt in theorieen. En die
theorieen zijn nooit volledig.
Het consumentenvertrouwen is een belangrijke graadmeter en speelt een belangrijke rol in voorspellingen. Want dat is wat modellen doen voorspellen.

2. Modellen hebben inderdaad net als de weersvoorspelling een behoorlijke foutenmarge. Bovendien hebben modellen een heel beperkte geldigheid en een beperkt gebied waar iets
over gezegd kan worden. Het generaliseren van uitkomsten uit een model is slecht te doen.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32809628
Waren er maar werkende economische modellen met grote voorspellende kracht .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 december 2005 @ 16:07:02 #54
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32809688
http://www.cpb.nl/nl/model/

Verder komen ze (nog) niet.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 4 december 2005 @ 16:09:36 #55
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32809759
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:04 schreef George-Butters het volgende:

[..]

1. Je moet s op www.cbs.nl kijken. Je denkt nu veel te symplistisch, je denkt in theorieen. En die
theorieen zijn nooit volledig.
Het consumentenvertrouwen is een belangrijke graadmeter en speelt een belangrijke rol in voorspellingen. Want dat is wat modellen doen voorspellen.
mocht ik nog ooit politicus worden dan is het 2e wat ik doe al die modellen en theorien de prullenbak in gooien ik bedoel natuurlijk negeren voor de softe fokker die niet tegen subtiel doch humoristisch overdreven taalgebruik kan. ik doel specifiek op aaah en bepaalde lefties hier die denken dat ze echt intelligent zijn.

Het 1e is trouwens de telefoon nummers van de vakbonden blokeren.

Gaan we het de McC-way doen
quote:
2. Modellen hebben inderdaad net als de weersvoorspelling een behoorlijke foutenmarge. Bovendien hebben modellen een heel beperkte geldigheid en een beperkt gebied waar iets
over gezegd kan worden. Het generaliseren van uitkomsten uit een model is slecht te doen.
die modellen kunnen mijn rug op. Ik heb geen modellen nodig
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 4 december 2005 @ 16:14:09 #56
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32809922
Zal ik eens een model verklappen: als je hoge lasten op je bevolkling legt & idioot veel regels dan krijg je weinig economische groei.

Else4 nog gelezen: die mevrouw die als ze 1 dag in de week extra ging werken er in totaal-inkomen op achteruit ging omdat ze rechten op subsidies verloor.

Knettergek zijn we in dit land. Die modellen zijn er om zodat politici weten hoe ver ze kunnen gaan met de kluit belazeren. "dus als ik hier een hefifnkje/subsidietje en regeltje toepas dan hebben we 0.1% groei minder. Is de groei altijd nog > 0? Ja, mooi. Dan bedenkt mijn collega wel weer eens wat anders. "

[ Bericht 1% gewijzigd door McCarthy op 04-12-2005 16:23:56 ]
  zondag 4 december 2005 @ 16:18:12 #57
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32810058
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:14 schreef McCarthy het volgende:
Zal ik eens een model verklappen: als je hoge lasten op je bevolkling legt & idioot veel regels dan krijg je weinig economische groei.
Dat is geen model dat is een theorie.
quote:
Knettergek zijn we in dit land. Die modellen zijn er om zodat politici weten hoe ver ze kunnen gaan met de kluit belazeren. "dus als ik hier een hefifnkje/subsidietje en regeltje toepas dan hebben we 0.1% groei minder. Is de groei altijd nog > 0? Ja, mooi. Dan bedenkt mijn collega wel weer eens wat anders. "
Dat is inderdaad misbruik maken van modellen. Daarnaast zijn de uitkomsten van modellen op verschillende manieren te interpreteren. Iedereen kan er wel iets uitkrijgen wat m goed uitkomt. Maar ik geloof niet dat dit specifiek voor dit land is.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 4 december 2005 @ 16:19:31 #58
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32810109
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:09 schreef McCarthy het volgende:

[..]

mocht ik nog ooit politicus worden dan is het 2e wat ik doe al die modellen en theorien de prullenbak in gooien ik bedoel natuurlijk negeren voor de softe fokker die niet tegen subtiel doch humoristisch overdreven taalgebruik kan. ik doel specifiek op aaah en bepaalde lefties hier die denken dat ze echt intelligent zijn.

Het 1e is trouwens de telefoon nummers van de vakbonden blokeren.

Gaan we het de McC-way doen
[..]

die modellen kunnen mijn rug op. Ik heb geen modellen nodig
Welke theorieen en modellen doel je op?

En Wat is de McC-way?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 4 december 2005 @ 16:23:14 #59
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32810245
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:19 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Welke theorieen en modellen doel je op?

En Wat is de McC-way?
je loopt hier nog niet zo lang rond maar we beginnen met een flattax en het schrappen van ontwikkelignshulp en de algemeen bindend verklarende CAOs. Ik ga vervolgens persoonlijk naar France om te regelen dat de landbouwuitgaven weer voor rekening van individuele lidstaat komen. Als dit soort shit achter de rug is hef ik persoonlijk de Publieke omroep op en na ze bij een demonstratietje van ze voor parasiet uitgemaakt te hebben kijk ik of ik Jan Pronk een proces kan aandoen wegens volkerenmoord.
  zondag 4 december 2005 @ 16:33:05 #60
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_32810518
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:23 schreef McCarthy het volgende:

[..]

je loopt hier nog niet zo lang rond maar we beginnen met een flattax en het schrappen van ontwikkelignshulp en de algemeen bindend verklarende CAOs. Ik ga vervolgens persoonlijk naar France om te regelen dat de landbouwuitgaven weer voor rekening van individuele lidstaat komen. Als dit soort shit achter de rug is hef ik persoonlijk de Publieke omroep op en na ze bij een demonstratietje van ze voor parasiet uitgemaakt te hebben kijk ik of ik Jan Pronk een proces kan aandoen wegens volkerenmoord.
Oh ja en daarom gooi je alle economische theorieen overboord...

Flattax is een aardig idee, maar ik denk dat de invloed van flattax wordt overschat. Geld is maar voor een deel een drijfveer. Anders zouden Europeanen wel langer werken. En de armoedeval
heeft maar betrekking een beperkt deel van de bevolking.

Waarom wil je CAO niet meer laten gelden? Wat wil je daarmee bereiken?

Ontwikkelingshulp, publieke omroep en Jan Pronk zijn marginale uitgaven. Wat dit met economische modellen te maken heeft weet ik niet.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 4 december 2005 @ 16:45:15 #61
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32810845
quote:
Op zondag 4 december 2005 16:33 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Oh ja en daarom gooi je alle economische theorieen overboord...
nee, model != theorie, dat zei je net zelf
quote:
Flattax is een aardig idee, maar ik denk dat de invloed van flattax wordt overschat. Geld is maar voor een deel een drijfveer. Anders zouden Europeanen wel langer werken.
ze werken niet langer omdat ze er dan op inkomen achteruitgaan/nauwelijk vooruit (grof gezegd), dus ja geld does matter.
quote:
Waarom wil je CAO niet meer laten gelden? Wat wil je daarmee bereiken?
het is zwaar anti liberaal. Ik kan e rniet met mijn verstand bij dat een club mensen voor andere gaat beslissen welke lonen z emoten vragen/geven ook als die andere prima er zelf uit kunnen komen
quote:
Ontwikkelingshulp, publieke omroep en Jan Pronk zijn marginale uitgaven. Wat dit met economische modellen te maken heeft weet ik niet.
dat ik mijn beleid niet daar van af laat hangen. Ik hef het gewoon lekker op.
pi_32811460
Ik denk dat, omdat economie gaat om aggregratie en macrovariabelen, je moeilijk de gevoelens van een individu kunt verwerken in een model. Je zult je altijd moeten beroepen op cijfers en feiten.

Wat wel zou kunnen, is economie op een meso niveau vergelijkbaar met doelgroepen. Deze doelgroepen zou je dan kunnen kwantificeren en bepaalde "persoonlijke/psychografische/gedrags" factoren mee laten tellen. Je hebt dan wel verschillende "groepen" waarmee je rekening kunt houden en het effect dat deze groepen op elkaar hebben. Misschien is dat iets wat persoonlijker.
  zondag 4 december 2005 @ 18:11:57 #63
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32813183
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Economie gebaseerd op vrouwelijke pricipe´s, is dat Shop till you drop of in een restaurant het duurste van de kaart bestellen omdat hij betaald en je straks gaat neuken?

Elke econoom snapt toch dat modellen een vereenvoudiging van de werkelijkheid zijn. En dus niet feilloos en daarom niet alles kunnen voorspellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')