Das 1..quote:Fontein: Ajax moet gerund worden als een familie 3 december 2005
Maarten Fontein beleefde donderdag zijn eerste officiële werkdag als algemeen directeur van Ajax. "Mijn clubgevoel en in het bedrijfsleven opgedane ervaring hoop ik te kunnen koppelen bij Ajax", aldus Fontein op de website van de Amsterdamse club. "Woensdagavond was ik al bij een bijeenkomst met de ASD, de Ajax Supporters Delegatie. Supporters zijn en blijven onze belangrijkste doelgroep. Met de ASD hebben we een heel plezierig gesprek gehad, waaruit bleek dat we dezelfde doelen nastreven."
De nieuwe directeur wil dat Ajax weer oogstrelend voetbal gaat spelen. "Ajax is opgericht om oogstrelend en dominant voetbal te spelen. Saamhorigheid, clubliefde en vriendschap zijn zaken die ik belangrijk vind. Het zijn ook mijn motto's. Ik ben namelijk een teamplayer. Als je samenwerkt en elkaars talenten benut, komt succes vanzelf. De club moet daarom gerund worden als een familie. Het gaat erom samen plezier te maken. Een dag waarop de spelers uit vissen gaan, keert wat mij betreft snel terug."
Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein"Ik ben gek op winnen, maar heb vooral een grote hekel aan verliezen", vervolgt Fontein. "Dat zit er van jongs af aan al in. De huidige resultaten passen niet bij Ajax. Randverschijnselen moeten we vergeten. Het eerste team moet worden gesteund. Het voetbal en de club Ajax staan altijd voorop."
De opvolger van Arie van Eijden wil van Ajax weer een succesvolle club maken. Ook de omzet moet worden verhoogd. Daarnaast wil Fontein graag Johan Cruijff meer bij Ajax betrekken. "Uiteindelijk moeten we vooral oogstrelend voetbal op Europees topniveau nastreven. Elk jaar moet Ajax meedoen om de titel. Net zo goed als dat we jaarlijks Europees voetbal moeten halen. De omzet omhoog krijgen is ook een doel. Een club als Ajax kijkt natuurlijk vooral naar Europa. Toch gaan we ook verder kijken, naar Azië bijvoorbeeld. Mijn internationale ervaring kan hoe dan ook van pas komen. Voorop staat dat een club als Ajax enorm veel talent in huis heeft. Het talent rond de vereniging, vooral ook de boegbeelden van de club, mogen niet onbenut gelaten worden. Johan Cruijff is iemand met een echt clubhart, hij kent Ajax goed. Vorige week hebben we een drie uur durend gesprek met hem gevoerd. Net als met heel veel anderen in en rond de vereniging, willen we ook met Cruijff een goed contact houden."
Fontein wil tijdens zijn werkzaamheden de lange termijn niet uit het oog verliezen. "Het allerbelangrijkste is dat we als driekoppige directie een hecht team smeden. En dat de rust bewaard blijft. Alles is uiteraard gericht op het voetbal, maar we moeten ook aan de langere termijn denken. In het eerste kwartaal van 2006 willen we ons toekomstplan presenteren aan alle belanghebbenden."
quote:OFA niet aanwezig bij afscheidsreceptie Van Eijden 3 december 2005
De Onafhankelijke Fanclub Ajax (OFA) ontbrak vrijdagavond op de afscheidsreceptie van Ajax-directeur Arie van Eijden. Het bestuur van de OFA was wel uitgenodigd voor de receptie in het Amstel Hotel, maar ging 'om principiële redenen' niet op de uitnodiging in. "Niet omdat wij Van Eijden geen mooi afscheid gunnen, maar wel omdat wij tegen de keuze van de locatie zijn", stelt de OFA in een verklaring.
"Het is algemeen bekend dat het Amstel Hotel een van de duurste hotels is van Amsterdam", vervolgen de OFA-bestuurders. "Waarom een afscheid in dit dure hotel, terwijl onze club een prachtig jeugdcomplex heeft met een prachtige kantine? Wij als supportersvertegenwoordigers lopen al jaren te strijden voor roodwitte stoeltjes in het stadion, maar dit ligt financieel allemaal erg moeilijk. Maar een afscheid van de algemeen directeur in het Amstel Hotel is voor Ajax financieel geen enkel probleem. Dit druist natuurlijk volledig in tegen de financiële onmogelijkheden waar wij als supportersvertegenwoordiging constant tegenaan lopen."
De OFA benadrukt dat de actie niet samenhangt met de persoon Van Eijden. "Ook al waren wij het niet altijd eens met zijn manier van handelen, we vinden toch dat hij een afscheid verdient. Wij kijken verder dan alleen zijn laatste jaren als algemeen directeur en zien dan een echte clubman. Een ras-Ajacied, die een afscheid verdient voor de 29 jaar dat hij zich heeft ingezet voor onze geweldige club."
Rosenberg.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:47 schreef Camplo het volgende:
PSV nog op 0-0 gelukkig. Gisteren Affelay en Aissati mee gesproken op station Eindhoven. Ze zeiden dat ze wel ff gingen winnen, *me maat helemaal blij*, ik zei dat wij Ajax waren. Ze glimlachten slechts
. Morgen wordt 1-0 door goal in de 80e minuut van... ?
Daar zullen jullie wel stil van zijnquote:
Ik dacht al dat Urby in de zak zat ofzo.quote:Emanuelson nog zoek, Juanfran waarschijnlijk in de basis?
haha ja dat zag ik ook, heb het zelf maar even aangepast.quote:Op zondag 4 december 2005 11:26 schreef methodmich het volgende:
Leuke tikfout op Ajax Netwerk over Urby:
[..]
Ik dacht al dat Urby in de zak zat ofzo.
quote:3/12/2005 - Feyenoord bedankt Van Eijden, AZ niet
(Gepost door RvN)
Het Algemeen Dagblad meldt dat de Feyenoord directie Arie van Eijden woensdag een surprise-lunch aanbood, waar hij van te voren niets van wist. De complete directie van de concurrent was aanwezig. Van AZ was er zo'n dankbetuiging niet bij zijn afscheid. Die club zou de enige zijn geweest die binnen de Eredivisie CV tegen de komst van Van Eijden zou hebben gestemd. [reageer]
Tsja, Van Gaal en Van Eijden kunnen niet meer door 1 deur. Helaas zit het blijkbaar zo hoog dat wanneer AZ er naartoe zou gaan, Van Gaal gepikeerd zou raken.quote:
geweldigquote:Gisteren Affelay en Aissati mee gesproken op station Eindhoven
ik heb de laatste weken er absoluut geen vertrouwen meer in als ajax speelt.quote:Op zondag 4 december 2005 12:31 schreef twi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik inmiddels heel anders naar wedstrijden toeleef. Niet zozeer negatiever, maar meer ontspannen. Gewoon lekker een voetbalwedstrijdje van Ajax, zonder al dat gereken van punten en ranglijsten in m'n hoofd. Hopelijk valt die "druk" bij de spelers inmiddels ook een beetje weg.
quote:Op zondag 4 december 2005 12:19 schreef twi het volgende:
[..]
[..]
Tsja, Van Gaal en Van Eijden kunnen niet meer door 1 deur. Helaas zit het blijkbaar zo hoog dat wanneer AZ er naartoe zou gaan, Van Gaal gepikeerd zou raken.
quote:Op zondag 4 december 2005 14:05 schreef F1Bas het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is een foto van het afscheid hoor.
't Wordt dus 10 tegen 11. Dan vraag je natuurlijk om een moeilijke middagquote:Op zondag 4 december 2005 14:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Boukhari in de basis
Gelukkig ook Markus
Beter dan Escude iigquote:Op zondag 4 december 2005 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als we dan toch bezig zijn
Juanfran op linksback krijg ik nou ook geen hoop van. Maar we zullen het zien
Onzin, al dat Escude gebash komt me ook de strot uit. Die jongen heeft al een jaar lang niks verkeerds gedaan.quote:
Nou, opzich heb ik niks tegen Escude. Alleen op linksback vond ik hem gewoon niet goed spelen. In het centrum vind ik prima.quote:Op zondag 4 december 2005 14:16 schreef twi het volgende:
[..]
Onzin, al dat Escude gebash komt me ook de strot uit. Die jongen heeft al een jaar lang niks verkeerds gedaan.
Nee die zit op de bank. Maduro krijgt de voorkeur.quote:Op zondag 4 december 2005 14:19 schreef S-Two het volgende:
Waarom Maduro dan? Vermaelen geblesseerd?
Dan zou Pienaar ook niet moeten spelen.quote:Op zondag 4 december 2005 14:29 schreef xboxps2 het volgende:
jaja trabelsi er toch uit
nos klopt toch ?
Volgens Radio 1 toch de contract-kwestie. Zeiden dat Blind zei dat als hij twee gelijkwaardige spelers had dan degene opstelt die nog een doorlopen contract heeft.quote:Op zondag 4 december 2005 14:34 schreef F1Bas het volgende:
Trabelsi op de bank? Kan ook een kleine blessure zijn.
Jawel.quote:Op zondag 4 december 2005 14:44 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Bij Pienaar is het toch nog niet zeker?
Heijtinga gelijkwaardig aan Trabelsiquote:Op zondag 4 december 2005 14:44 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Volgens Radio 1 toch de contract-kwestie. Zeiden dat Blind zei dat als hij twee gelijkwaardige spelers had dan degene opstelt die nog een doorlopen contract heeft.
Ik zeg alleen wat ze op Radio 1 zeiden. Ik weet niet of Blind dit echt gezegd heeft. Ik geloof het amper.quote:Op zondag 4 december 2005 14:51 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Heijtinga gelijkwaardig aan Trabelsi![]()
Zit op de tribunequote:Op zondag 4 december 2005 14:30 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik hoop dat Harry vandaag nog wel een kansje krijgt.
Tot nu toe doet hij het goed, volgens de verslaggever.quote:Op zondag 4 december 2005 14:32 schreef DeTolk het volgende:
JuanFran in de basis, kijken hoe die 't doet.
Ben ik het eindelijk eens een keer met je eensquote:Op zondag 4 december 2005 15:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap echt de balle niet van dat opstellingsbeleid van Blind. Laat nou eens een paar weken een vaste basis staan. Met dit beleid weet niemand waar hij aan toe is. De ene week sta je in de basis de andere week zit je op de tribune.
En dat Trabelsi de beste back van Nederland er niet in staan snap ik al helemaal niks van. Je stelt toch altijd je beste 11 spelers op.
quote:Op zondag 4 december 2005 15:13 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ben ik het eindelijk eens een keer met je eens
Je bent echt voor Ajax hequote:Op zondag 4 december 2005 15:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik snap echt de balle niet van dat opstellingsbeleid van Blind. Laat nou eens een paar weken een vaste basis staan. Met dit beleid weet niemand waar hij aan toe is. De ene week sta je in de basis de andere week zit je op de tribune.
En dat Trabelsi de beste back van Nederland er niet in staan snap ik al helemaal niks van. Je stelt toch altijd je beste 11 spelers op.
Een zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op zondag 4 december 2005 16:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Eigenlijk wil ik straks van HeatWave horen dat ik al die tijd gelijk had over Rosenberg
quote:Op zondag 4 december 2005 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
Opportunistisch gedoe..
Nee hoor. Dit keer bekroont hij zijn spel eindelijk eens met een doelpunt, want hij heeft nog geen enkele wedstrijd ondermaats gepresteerd, alleen niet gescoord. Nu hij ook nog scoort, naar het schijnt, op voortreffelijke wijze, dan doet ie het eindelijk perfect, ipv goed.quote:Op zondag 4 december 2005 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Opportunistisch gedoe..
Ik vind hem wel de beste spits van Ajax, zeker gezien z'n positie spel. Maar goed afmaken moet natuurlijk nog beter, wie weet gaat dat nu ook goed komenquote:Op zondag 4 december 2005 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Opportunistisch gedoe..
Idd, dit was een best moeilijke tegenstander het zelfvetrouwen zal nu wel iets gestegen zijn.quote:
Ach, als Vitesse zo speelt als vandaag, voorzie ik niet al te veel problemen.quote:Op zondag 4 december 2005 16:24 schreef Mr.Mills het volgende:
Een zwaluw maakt nog geen zomer gaat in dit geval op voor het gehele team.
Jammer genoeg zie ik het zo gebeuren dat Ajax tegen Vitesse punten verliest, maar goed, het is in ieder geval een begin.
quote:Ajax boekt tegen RKC ongekend grote zege
4/12/2005 16:20
Het vooruitzicht was somber toen RKC Waalwijk in de Arena de leiding nam. Maar Ajax verraste na de tegenvaller in positieve zin, met een ongekend grote overwinning als resultaat (4-1).
Ondanks eerdere opmerkingen die iets anders voorspelden, voerde Danny Blind weer enkele wijzigingen van zijn basiself door. De, deels noodgedwongen (Urby Emanuelson was ziek), mutaties deden Ajax geen goed. Het was wederom moeizaam wat de Amsterdammers tegen RKC aanvankelijk lieten zien.
Ajax kreeg wel kansen, die op een manier werden gemist die getuigde van het gebrek aan vertrouwen. En zoals bijna te doen gebruikelijk, was het aan de andere kant wel meteen raak. Rick Hoogendorp ontsnapte aan de aandacht van de Ajax-defensie en schoot de bal achter Maarten Stekelenburg: 0-1.
Maar waar de laatste weken een tegentreffer een voorbode is voor een slechte beurt van Ajax, stelde de Amsterdamse formatie snel orde op zaken. Op slag van rust kopte Hedwiges Maduro uit een vrije trap van Sneijder de bal knap achter RKC-goalie Rob van Dijk. En koud uit de kleedkamer voor de tweede helft bracht Sneijder zelf de 2-1 op het scorebord.
De voorsprong gaf de steun waar het zwalkende Ajax zo naar snakt. Maar omdat de Amsterdamse formatie verzuimde de voorsprong te vergroten, kreeg RKC Waalwijk de gelegenheid ook de kwetsbare kant van Ajax aan het daglicht te brengen.
Want de Amsterdamse verdediging vertoont nog haperingen. Dat werd pijnlijk duidelijk, toen Hoogendorp helemaal vrij opdook voor Stekelenburg. De Ajax-goalie behoedde zijn ploeg van een nieuwe tegenvaller, zoals hij ook een vrije trap van RKC-spits uit de bovenhoek duwde.
In de slotfase was er ruimte voor een opluchtende zucht. Op aangeven van Nigel de Jong legde Markus Rosenberg zijn frustratie in zijn schot, dat de beslissing forceerde in de strijd met RKC. Invaller Ryan Babel maakte daarna het feest compleet; 4-1.
quote:Van Geel gast in Café del Sport
Het Café zit komende zondag weer lekker vol. Jack Spijkerman en Humberto Tan praten met Martin van Geel, Henk Spaan en John de Wolf over de opmerkelijkste voetbalmomenten van het weekend.
Nummer negen Ajax speelt komende zondag tegen nummer vijf RKC Waalwijk. De in crisis verkerende Amsterdammers staan reeds veertien punten achter op koploper PSV en moeten vrezen voor de positie in het linkerrijtje. De technisch directeur van Ajax, Martin van Geel, schuift zondag aan en heeft veel te bepraten met de gastheren.
Vaste analyticus Henk Spaan heeft in het weekend weer veel voetbal gezien en zal zijn gefundeerde mening geven over de opmerkelijkste momenten. De derde gast in het Café is John de Wolf. De 42-jarige oud-speler van onder meer Feyenoord presenteert vanaf maandag het programma ‘Correct Sport Studio’ op de zender RNN7.
Zal wel hoofdzakelijk over De Wolf en Raggel Hazes gaan.quote:Op zondag 4 december 2005 16:40 schreef twi het volgende:
Ach, zelfs voor Van Geel ga ik niet naar dat butt-programma kijken.
Marcel Brandsquote:Op zondag 4 december 2005 16:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Hangt er overigens vanaf wie er bij Jack, Youri en Hugo aan zal schuiven...
Zeeuwen onder elkaar hequote:Op zondag 4 december 2005 16:55 schreef twi het volgende:
Adrie en Danny kunnen het wel met elkaar vinden volgens mij.
Eerste helft: matig/redelijkquote:Op zondag 4 december 2005 17:45 schreef jimjim1983 het volgende:
hmmm...klinkt goedthanks
speelden ze ook echt een goede wedstrijd?
Rosenberg heeft echt wel heel slechte duels gespeeld hoor. Vaker dan goede zelfs. Als je dan ook nog eens niet scoort, dan krijg je kritiek.quote:Op zondag 4 december 2005 16:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nee hoor. Dit keer bekroont hij zijn spel eindelijk eens met een doelpunt, want hij heeft nog geen enkele wedstrijd ondermaats gepresteerd, alleen niet gescoord. Nu hij ook nog scoort, naar het schijnt, op voortreffelijke wijze, dan doet ie het eindelijk perfect, ipv goed.
Dit doelpunt plus het uitroepen tot MoM kan betekenen dat ie eindelijk los is en dat meer mensen zien dat die jongen echt wel kan voetballen.
Het werd wel weer eens tijd jaquote:Op zondag 4 december 2005 17:48 schreef xboxps2 het volgende:
2e zege in 7 wed
het is toch al raarquote:
Als, als, als.... Als het vannacht 12 graden vriest, is er morgen een Elfstedentochtquote:Op zondag 4 december 2005 17:56 schreef xboxps2 het volgende:
[..]
het is toch al raar
volgende week
vitesse-ajax als vitesse wint
utrecht-groningen als gronigen wint
staat ajax in de rechter rij
ik vond het al raar dat we vandaag 4-1 hebben gewonnenquote:Op zondag 4 december 2005 17:56 schreef xboxps2 het volgende:
[..]
het is toch al raar
volgende week
vitesse-ajax als vitesse wint
utrecht-groningen als gronigen wint
staat ajax in de rechter rij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |