De term "ghetto" zegt jou waarschijnlijk niets?quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:40 schreef JohnDope het volgende:
Wilders is een held. Het enige wat er in nederland moet gebeuren is de juiste mensen groeperen.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:13 schreef maartena het volgende:
[..]
De term "ghetto" zegt jou waarschijnlijk niets?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
omdat hij dat zegt ben je een fan van hem?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:18 schreef Dandelion het volgende:
[..]
fyi: dom populistisch geblaat, niet verschoond van kwetsende, associale en grove praat staat niet automatisch gelijk aan scherp.
quote:
quote:zijn haar zit nog erger dan dat van balkenende
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef Dandelion het volgende:
[..]
please.
Denk ff na over de gevolgen van een mafkees als wilders aan het roer, dan kun je het je misschien voorstellen.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:07 schreef Gringo999 het volgende:
[afbeelding]
kapsel van die man blijft grappig
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:12 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Mwah, ook daar zouden we over discussieren, want dan klopt je zin niet helemaal, maar goed...
quote:Het gaat economisch goed. Punt. Dat kun je niet ontkennen,
quote:er is nog steeds groei,
quote:de arbeidsmarkt trekt aan op het moment.
quote:Natuurlijk het is beter geweest,
quote:dat klopt,
quote:maar ja, ooit van conjunctuurgolven gehoord?
quote:Daar kan geen politicus wat aan doen.
quote:
Kijk naar de cijfers, dan kun je het er logischer wijs niet meer niet mee eens zijn.
quote:Veiligheid op straat. Tja, ik heb hier in Twente nergens last van, het geen overigens voor een deel ook een keuze is. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het overal te ontlopen is.
quote:Kan.
quote:Ook dit is gewoon te meten, ik ken de cijfers niet, en heb ook geen zin om ze te checken.
quote:Het onderwijs in Nederland is nog steeds gewoon goed, het niveau ligt hoger dan veel andere landen van de EU, dus ook hier lijkt me weinig te klagen.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat heeft het hebben van weinig buitenlanders te maken met libertarisme?
Ham:quote:Op woensdag 14 december 2005 12:59 schreef Oversight het volgende:
[..]ik ben FAN van ham....
[..]![]()
Herkenbaar he?
quote:Op woensdag 14 december 2005 13:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ham:![]()
[afbeelding]
Wilders [afbeelding]
[afbeelding]
Jij bent dom zeg als je denkt dat Wilders een vierde rijks of zoiets wil.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb er een paar laten staan:
1) De invoering van heropvoedingskampen.
2) Waar nodig wordt ook het leger ingezet voor de openbare ordehandhaving
3) Leerlingen worden grondiger getoetst op gedegen kennis van cultuur, nationale identiteit en verleden.
4) Islamitische scholen mogen niet worden opgericht.
Ter vergelijking:
1) In 1935 werden Joden ook naar "heropvoedingskampen" gestuurd, en heropvoedingskampen was 1 van de partijpunten van de NSDAP.
2) De Schutz Abteilung was niets meer dan een legereenheid om alle protesten de kop in te drukken.
3) Vanaf 1933 was het elk Duitsch kind verplicht te leren over Duitschland en de Duitsche Cultuur in de klaslokalen.
4) Vanaf 1935 mochten in Duitschland geen Joodse scholen meer opgericht worden, noch mochten Joodse verenigingen worden opgericht.
[..]
Ik vindt hem momenteel zeer ENG bezig zijn. En dan komt ie ook nog eens met zaken als de totale afschaffing van het ministerie van Economische Zaken, Ontwikkelingssamenwerking en Onderwijs. En wat wil hij dan wel, een ministerie van Propaganda invoeren ofzo??
Ik vindt dat immigratie en integratieproblemen moeten worden aangepakt..... maar NIET op de manier dat Wilders dat wil. En Wilders heeft best aan aantal goede punten op zijn lijst staan trouwens, maar ik vertrouw hem voor geen meter wanneer het gaat om gelijke burgerrechten.
Nee, maar de wijzigingen die hij wil doorvoeren aan de Grondwet in Nederland lijken er sterk op. Hij is namelijk van mening dat Islamieten minder rechten moeten krijgen.... omdat het Islamieten zijn. Dat is gewoon regelrechte discriminatie, en dat komt ERG overeen met wat is doorgevoerd met de Nuremburger Rassenwetten in 1935.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:26 schreef ZureMelk het volgende:
Jij bent dom zeg als je denkt dat Wilders een vierde rijks of zoiets wil.
Plaats niet zulke trieste vergelijken aub, ze raken kant noch wal.
Het zou ook leuk zijn als je ook nog eens met een enigzins intelligente onderbouwing komt voor deze standpunten, want je zet de andere Wilders fans wel heel erg voor schut op deze manier.....quote:Op woensdag 14 december 2005 13:06 schreef Oversight het volgende:Ik ONTKEN , het gaat economisch NIET goed !
er is géén groei.
de arbeidsmarkt trekt NIET aan.
het is NIET beter geweest.
klopt NIETS van.
NEE !
Wel waar!
gekeken.
ik ben het er nog stééds mee eens !
dat wil het wél.
Kan niet
niet te meten....
Het onderwijs is zwaar onder de maat!
Met de term: "Wilders is een held. Het enige wat er in nederland moet gebeuren is de juiste mensen groeperen. - nam ik aan dat er bedoeld werd dat bepaalde bevolkingsgroepen in bepaalde hokjes worden gestopt. Ofwel, je stopt alle Marokkanen bij elkaar in een groep, en alle Nederlanders bij elkaar in een groep, en je houdt ze vervolgens apart en dan zou alles zogenaamd goed gaan.quote:
Grappig, tegenwoordig is het juist die minderheid (de moslims) die segregatie opeist. Aparte scholen, aparte mobieltjes, apart eten, apart zwemmen, aparte televisiezenders, aparte antidiscriminatiebureau's, aparte overheidsinformatie (in het arabisch), aparte subsidies, aparte goede doelen, apart vrijwilligerswerk, aparte feestdagen etc etc etc.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:56 schreef maartena het volgende:
De "overheersende" bevolking stopte dus de "minderheden" in aparte wijken, in aparte scholen, aparte groepen, etc....
quote:Op dinsdag 6 december 2005 08:35 schreef Gargoylesla het volgende:
[..]
Nah zal ik dan maar eens zijn echte stappen plan neerzetten. komt die hoor.. (het blijft moeilijk he om iets te lezen en dat over te typen)
Economie
- Belastingverlaging, inclusief de alsmaar stijgende lokale lasten die meteen moeten worden bevroren en daarna jaarlijks moeten dalen.
- Deze politiek van belastingverlaging dient uit te monden in een vlaktaks, die economische groei sterk zal stimuleren en om die reden zichzelf grotendeels financiert.
- De hypotheekrenteaftrek blijft evenwel te allen tijde bestaan.
- Deregulering. De bestaande regelgeving moet met zeker 50 procent worden beperkt. Voor iedere nieuwe regel dienen er eerst twee te worden afgeschaft. Om te beginnen kan het ministerie van
- Economische Zaken de deuren sluiten.
- Investeringen in Research & Development, het stimuleren van innovatie, en de langere bescherming van patenten.
- De afbouw van ‘Nederland subsidiestaat', want geld rondpompen is nutteloos en kostbaar. Laat de burger maar zelf bepalen aan welke goede doelen we geld geven.
- Ontwikkelingshulp verdwijnt, behoudens noodhulp. Het huidige niveau van OS-hulp van 0,8%
- BBP (4 miljard euro per jaar structureel) wordt teruggebracht naar 0,1%, uitsluitend te gebruiken voor noodhulp. De functie van Minister van Ontwikkelingssamenwerking wordt opgeheven.
- Om de ontwikkeling in arme landen te bevorderen worden internationale handelsbelemmeringen voor deze landen en hun producten afgeschaft.
- Harde aanpak van fraude en corruptie, zeker ook bij de overheid.
- Meer mensen aan het werk door het afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht.
- Een ongenadige inkrimping van de overheid (inclusief een grondige herziening van het ambtenarenrecht): 50% minder ambtenaren.
- Het poldermodel moet op de helling, zonder pardon, en dat betekent dus het einde van de praat- en overlegpaleizen als de SER en de Stichting van de Arbeid.
- Het afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO's.
- Maar tegelijkertijd fors meer geld voor verzorgingstehuizen.
- Een hardere aanpak van fraude en oneigenlijk gebruik van de sociale zekerheid zodat meer solidariteit kan ontstaan met de echte kwetsbaren in onze samenleving.
- Geen export van uitkeringen – van kinderbijslag tot WAO – buiten de EU.
- Remigratie wordt krachtiger gestimuleerd.
- Uitkeringsgerechtigden die niet volledig arbeidsongeschikt zijn moeten als tegenprestatie voor hun uitkering maatschappelijke taken verrichten (in de zorg, bij de plantsoenendienst, etc.) tot zij weer reguliere arbeid verrichten.
- Beperking kinderbijslag tot de eerste twee kinderen.
- Meer aandacht voor de inkomenspositie van de middengroepen.
- Over vergunningen wordt door de overheid altijd binnen een vastgestelde redelijke termijn beschikt.
Veiligheid
- De invoering van het three strikes you're out -principe: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
- De invoering van minimumstraffen.
- Het verhogen van de straffen voor geweldsdelicten.
- Vijf gevangen op één cel, liever dan één veroordeelde te vroeg op straat.
- De afschaffing van het principe van de verjaring bij ernstige geweldsmisdrijven.
- De afschaffing van vervroegde invrijheidsstelling.
- De afschaffing van onbewaakt proefverlof voor TBS'ers.
- De afschaffing van taakstraffen voor geweldszaken en bedreiging.
- De invoering van heropvoedingskampen.
- De invoering van meer structurele schadevergoeding aan slachtoffers.
- De uitbreiding van preventief fouilleren naar heel Nederland.
- De samenvoeging van de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie tot één ministerie van
Veiligheid.
- Het fors uitbreiden van het aantal politieagenten, zodat deze weer dienstbaar worden aan de burger en bekeuren weer plaatsvindt omdat de wet wordt overtreden en niet om zoveel mogelijk geld binnen te halen.
- Het (internationaal en nationaal) mogelijk maken dat criminelen die geweldsmisdrijven hebben gepleegd en een dubbele nationaliteit hebben worden gedenaturaliseerd zodat ze kunnen worden uitgezet.
- Waar nodig wordt ook het leger ingezet voor de openbare ordehandhaving
Onderwijs
- Leerlingen worden grondiger getoetst op gedegen kennis van cultuur, nationale identiteit en verleden.
- De ambachtsscholen en tuchtscholen komen terug.
- Het ministerie van Onderwijs wordt afgeschaft.
- Vertrouwen in docenten en ouders wordt hersteld, zij krijgen het primaat.
Islamitische scholen mogen niet worden opgericht.
Kortom
- Een Nederland dat zijn eigen identiteit handhaaft en daar trots op is, zich niet laat overnemen of aanpast aan wezensvreemde culturen, of die zijn identiteit laat verwateren door op te gaan in supranationale instellingen.
- Een Nederland dat niet meer in de ban is van de angst, voor aanslagen of voor straatterreur, en dat de criminaliteit en de dreiging van het terrorisme dus voortvarend terugdringt met passende maatregelen.
- Een Nederland met een gezonde en concurrerende economie, en met een veel kleinere overheid en lagere belastingen, omdat die overheid het niet langer als haar taak ziet zich met van alles en nog wat bezig te houden, maar zich op haar kerntaken zal toeleggen.
- Een Nederland met een florerend midden- en kleinbedrijf en extra aandacht voor de positie van de hardwerkende mensen met een middeninkomen; beiden zijn de ruggengraat van onze samenleving.
- Een Nederland dat jongeren kansen biedt, respectvol omgaat met ouderen en investeert in een menswaardig bestaan van mensen in verpleeghuizen.
Er staan een paar punten tussen die de nodige vraagtekens oproepen Wilders heeft beloofd om hier later op terug te komen. Verder staan er zeer sterke punten tussen.
Ik ben dan ook zeer benieuwd welke richting wilders opgaat wat mij betreft is die op dit moment goed bezig![]()
quote:Op woensdag 14 december 2005 21:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Het zou ook leuk zijn als je ook nog eens met een enigzins intelligente onderbouwing komt voor deze standpunten, want je zet de andere Wilders fans wel heel erg voor schut op deze manier.....![]()
Moet je niet naar van die paupertenten gaanquote:Op maandag 12 december 2005 12:00 schreef Gargoylesla het volgende:
[..]
Indd, ik dacht dit weekend ook even gezellig met me vriendin en paar vriend uit te gaan totdat 1 van mijn vriedin haar vriendinnen even voor hoer wordt uitgemaakt en daarna gezellig verrot gescholden wordt door een paar marokkaantjes.
Lol ik was gisteren naar een voorstelling van theo maassen geweest die had het over linkse hippie mensen in deze cultuur die een beetje doordraaien eigenlijk zou ik zijn tekst naar hem op moeten sturenquote:Op woensdag 14 december 2005 21:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Met de term: "Wilders is een held. Het enige wat er in nederland moet gebeuren is de juiste mensen groeperen. - nam ik aan dat er bedoeld werd dat bepaalde bevolkingsgroepen in bepaalde hokjes worden gestopt. Ofwel, je stopt alle Marokkanen bij elkaar in een groep, en alle Nederlanders bij elkaar in een groep, en je houdt ze vervolgens apart en dan zou alles zogenaamd goed gaan.
Dat bedoel ik met Ghetto's, want op die wijze zijn in het verleden bijvoorbeeld de Jodenghetto's in de jaren 30, of de zwarten ghetto's in de periode 1900 tot 1960 in Amerika gevormd. De "overheersende" bevolking stopte dus de "minderheden" in aparte wijken, in aparte scholen, aparte groepen, etc....
Als JohnDope hier iets anders mee bedoeld, dan is het aan hem natuurlijk vrij om er een mooie onderbouwing aan zijn statement te geven.
quote:Op donderdag 15 december 2005 11:00 schreef Gargoylesla het volgende:
eigenlijk zou ik zijn tekst naar hem op moeten sturen![]()
quote:Op donderdag 15 december 2005 15:22 schreef nonzz het volgende:
[..]
nou...., wij niet![]()
(gaat lekker deze discussie..)
als die wind hetzelfde gaat doen met nederland als wat deze deed met wilders zijn haar, dan toch maar liever niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:39 schreef ZureMelk het volgende:
Er moet weer eens een frisse wind door Den Haag waaien.![]()
Hij komt volgens de Politieke Barometer niet hoger dan 1 zetel met 0,8% van de stemmen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:24 schreef Morrigun99 het volgende:
Hoe staat ie in de peilingen eigenlijk?
Geert.quote:
quote:Op maandag 19 december 2005 22:13 schreef maartena het volgende:
Oversight, wat is eigenlijk de voornaamste reden (onderbouwd) dat je Geert Wilders zo'n geschikt persoon vindt?
En waarom is hij bijv. beter dan andere rechtse partijen zoals de VVD en de ver-rechtse Nieuw Rechts?
En je ziet maar hoever dat hem gebracht heeft.... Hij kreeg een hoop support toen een Marokkaan een bekende Nederlander lek stak, maar die 20 zetels die ie November vorig jaar nog had zijn intussen gedaald tot 1 zetel die ie met 0,8% van de stemmen nog maar met moeite vasthoud.quote:Op maandag 19 december 2005 22:23 schreef Oversight het volgende:Omdat je hem er nimmer op zal betrappen zijn (uitgesproken) idealen te laten varen in wandelgangen-politiek, zélfs niet als daardoor een eigen wetsvoorstel door een oorspronkelijke tegenstander in ruil voor deze "steun" bij toekomstige stemmingen zal worden ondersteund.
Hij heeft een uitgesproken mening, en duidelijke standpunten.
Als je op hem stemt weet je precies waar hij zich sterk voor gaat maken, en op welke manier...
Als iedere politicus zó herkenbaar zou zijn, dan hadden we in nederland een échte keuze....
Dat vindt ik wel een heel boute uitspraak. Het mooie van een democratisch systeem, en dat zelfs zo bij het Amerikaanse twee-partijen stelsel, is dat de andere partijen de machthebbende partij(en) controleerd. Zonder partijen vervalt de democratie en kom je terecht in een dictatuur waar 1 iemand het volledige leiderschap heeft over het land. En zodra 1 persoon de macht heeft, kan de grondwet aangepast worden, en ik denk dat ik je niet hoef uit te leggen wat voor een gevolgen dat heeft voor Nederland.quote:Helder flits als gevolg,...
POLITIEKE PARTIJEN ZOUDEN EIGENLIJK VERBODEN MOETEN WORDEN
Heb je ook nog wat zinnigs te melden?quote:Op donderdag 15 december 2005 00:50 schreef Oversight het volgende:
[..]
dát is een discussie op zich waard, zullen we er een topic over openen?
Echt onderbouwen van standpunten is inderdaad niet zijn sterkste kant. Het blijft bij een smilie, wat ongefundeerde uitspraken, en totaal geen onderbouwing voor zijn standpunten. Als ie serieus genomen wil worden, dan zal ie toch eens eerst wat meer research moeten doen, en met meer serieuze onderbouwingen moeten komen voor zijn standpunten.quote:Op maandag 19 december 2005 23:23 schreef OldJeller het volgende:
Heb je ook nog wat zinnigs te melden?
Je loopt alleen maar lovend te doen zonder enige argumenten.
Heb je wel verstand verstand van zaken? Weet je wel wat goed voor je is, en voor dit land?
Ook nog argumenten waarom hij nou goed zou zijn voor Nederland, of blijf je als als een achterlijk kindje achter je voorbeeld aan lopen, terwijl je eigenlijk nul komma nul weet hebt wat zijn plannen voor NL nou eigenlijk zijn.
Telkens met één zin en zielige smilies reageren, PUB is dáár.
Je hebt bondgenoten: dat vindt de gemiddelde terrorist ook!quote:Op maandag 19 december 2005 22:23 schreef Oversight het volgende:
[..]
POLITIEKE PARTIJEN ZOUDEN EIGENLIJK VERBODEN MOETEN WORDEN
Guess what... I got a fever. And the only prescription, is more cowbell.quote:Op maandag 19 december 2005 23:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Echt onderbouwen van standpunten is inderdaad niet zijn sterkste kant. Het blijft bij een smilie, wat ongefundeerde uitspraken, en totaal geen onderbouwing voor zijn standpunten. Als ie serieus genomen wil worden, dan zal ie toch eens eerst wat meer research moeten doen, en met meer serieuze onderbouwingen moeten komen voor zijn standpunten.
More Cowbell!quote:Op maandag 19 december 2005 23:36 schreef OldJeller het volgende:
Guess what... I got a fever. And the only prescription, is more cowbell.
Wat een quatsch.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:09 schreef maartena het volgende:
Ik heb er een paar laten staan:
1) De invoering van heropvoedingskampen.
2) Waar nodig wordt ook het leger ingezet voor de openbare ordehandhaving
3) Leerlingen worden grondiger getoetst op gedegen kennis van cultuur, nationale identiteit en verleden.
4) Islamitische scholen mogen niet worden opgericht.
Ter vergelijking:
1) In 1935 werden Joden ook naar "heropvoedingskampen" gestuurd, en heropvoedingskampen was 1 van de partijpunten van de NSDAP.
2) De Schutz Abteilung was niets meer dan een legereenheid om alle protesten de kop in te drukken.
3) Vanaf 1933 was het elk Duitsch kind verplicht te leren over Duitschland en de Duitsche Cultuur in de klaslokalen.
4) Vanaf 1935 mochten in Duitschland geen Joodse scholen meer opgericht worden, noch mochten Joodse verenigingen worden opgericht.
[..]
Ik vindt hem momenteel zeer ENG bezig zijn. En dan komt ie ook nog eens met zaken als de totale afschaffing van het ministerie van Economische Zaken, Ontwikkelingssamenwerking en Onderwijs. En wat wil hij dan wel, een ministerie van Propaganda invoeren ofzo??
Ik vindt dat immigratie en integratieproblemen moeten worden aangepakt..... maar NIET op de manier dat Wilders dat wil. En Wilders heeft best aan aantal goede punten op zijn lijst staan trouwens, maar ik vertrouw hem voor geen meter wanneer het gaat om gelijke burgerrechten.
daardoor stierven geen mensen. En persoonlijke interesses zeggen niks over politieke standpunten.quote:Op dinsdag 20 december 2005 01:05 schreef MrX1982 het volgende:
Hitler hield van honden.
Hitler was een vegetariër.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |