abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:15:01 #1
19194 Oversight
◢◤
pi_32754378
Zit net naar het journaal te luisteren en ben blij dat er eindelijk iemand durft te zeggen dat moslimextremisme gevaarlijk voor nederland is.
Nu is Wilders altijd al erg scherp in zijn uitspraken en heeft hij het vaak bij het rechte eind maar ik hoop dat deze opmerkingen toch daadwerkelijk zullen bijdragen aan een veiliger nederland.
Het is toch bespottelijk dat ze via de media persoonlijke hetzes aan het voeren zijn op kosten van de staat?
◢◤
pi_32754412
quote:
moslimextremisme gevaarlijk voor nederland
wie zegt dan dat het niet zo is?
pi_32754426
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:15 schreef Oversight het volgende:

Het is toch bespottelijk dat ze via de media persoonlijke hetzes aan het voeren zijn op kosten van de staat?
Inderdaad, laat Wilders maar reclame blokken kopen voor zijn hetze tegen moslims.
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:16:52 #4
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32754427
Je punt?
Anderen durven niet te zeggen dat moslimextremisme gevaarlijk is? Volgens mij roept iedereen dat nu.
pi_32754470
omdat hij dat zegt ben je een fan van hem?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:18:44 #6
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32754473
quote:

Nu is Wilders altijd al erg scherp in zijn uitspraken en heeft hij het vaak bij het rechte eind maar ik hoop dat deze opmerkingen toch daadwerkelijk zullen bijdragen aan een veiliger nederland.
fyi: dom populistisch geblaat, niet verschoond van kwetsende, associale en grove praat staat niet automatisch gelijk aan scherp.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32754713
Wilders schreeuwt wat iedereen allang weet, zonder met constructieve en/of haalbare ideeen of oplossingen te komen.

De enige reden dat er mensen naar hem luisteren is dat het een tijd lang verboden was zulke dingen te zeggen en sommige mensen willen het daarom nog een paar keer horen.

Als de linkse kerk niet zo hard had geprotesteerd elke keer als er iets mogelijk niet geheel positiefs over de Islam gezegd werd had er nog nooit iemand naar die klootviool gehoord.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_32754907
ik heb een hekel aan wilders
zijn haar zit nog erger dan dat van balkenende
pies on joe toe
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:37:52 #9
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_32755063
Wilders is tenminste niet zo'n politiek correctie lul, die taboes erg vind om over te praten.

Wilder wil gewoon problemen oplossen en houdt daarbij geen rekening met taboes.

En zo hoort het!
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_32755130
Wilders is een held. Het enige wat er in nederland moet gebeuren is de juiste mensen groeperen.

Ps veel mensen hebben wat te klagen over zijn kapsel, maar ik vind dat hij het zo moet houden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32755135
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:37 schreef Monocultuur het volgende:
Wilders is tenminste niet zo'n politiek correctie lul, die taboes erg vind om over te praten.

En zo hoort het!

je trapt erin.

Wilders wil gewoon in de belangstelling staan en roept wat velen denken. Hij denkt daarbij niet na of het nut heeft, op te lossen is, problemen voorkomt of verergert.

en had ik al gezegd dat ie een achtelijk kapsel heeft?
Fiets
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:42:13 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32755182
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:32 schreef bonke het volgende:
Gefeliciteerd! Jij wint de Ciceroprijs voor eloquentie en retoriek!
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:42:17 #13
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_32755187
po·pu·lis·me (het ~)
1 populaire, oppervlakkige, enigszins demagogische betoogtrant

Ik ben niet zo fan van hem...

edit; nogal knullige spelfout
...
pi_32755289
Je kan van wilders alles zeggen, maar hij zegt wel wat het volk globaal denkt, met gevaar voor eigen leven. Dat is geen populisme.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32755359
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:46 schreef JohnDope het volgende:
Je kan van wilders alles zeggen, maar hij zegt wel wat het volk globaal denkt, met gevaar voor eigen leven. Dat is geen populisme.
dus omdat hij met gevaar voor eigen leven iets zegt is het ineens geen populisme meer?

Ik heb die vent nog nooit iets nuttigs horen zeggen, alleen maar populaire taal.
Fiets
pi_32755370
quote:
Als dat zo zou zijn dan zou Wilders niet op 1-2 zeteltjes staan.
pi_32755438
quote:
Waaruit blijkt het vetgedrukte?
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:53:45 #18
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_32755506
quote:
Die gast is de ultieme marketing machine. Hij beschouwd het ietwat oppervlakkige volk, die een vage mening hebben (omdat nu eenmaal niemand over volledige infomatie beschikt) en gaat vervolgens provorcerende uitspraken uitspuwen, waarvan hij weet dat het volk daar enthousiast over zal zijn. Niet omdat hij echt denkt dat zijn maatregelen daadwerkelijk goed zullen zijn voor het land, maar om zieltjes te winnen.

Hij weet heel handig de zwaktes van de democratie uit te buiten. Jammer.
...
pi_32755551
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn dan zou Wilders niet op 1-2 zeteltjes staan.
De peilingen zeggen me allemaal vrij weinig. En er staat maatschappelijk gezien nog veel te gebeuren. Het zal in ieder geval niet lang meer duren voor dat de term "pappen en nathouden" alleen nog in de geschiedenisboeken is terug te vinden.
Met andere woorden, het kan de burger niks schelen wie de kapitein op het schip is, als we maar de juiste koers varen.
pi_32755580
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De pijlingen zeggen me allemaal vrij weinig. En er staat maatschappelijk gezien nog veel te gebeuren. Het zal in ieder geval niet lang meer duren voor dat de term "pappen en nathouden" alleen nog in de geschiedenisboeken is terug te vinden.
Met andere woorden, het kan de burger niks schelen wie de kapitein op het schip is, als we maar de juiste koers varen.
maar met wilders aan het roer gaan we ten onder.
Fiets
pi_32755626
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

maar met wilders aan het roer gaan we ten onder.
dat kan je niet zeker weten, ze maken er al zolang een zooitje van in nederland, dat ik bereid ben omdat risico te nemen door op hem te stemmen. Laten we eerlijk zijn, een grotere puinhoop dan dat het nu is, kan het niet meer worden.
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:59:44 #22
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_32755671
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

dat kan je niet zeker weten, ze maken er al zolang een zooitje van in nederland, dat ik bereid ben omdat risico te nemen. Laten we eerlijk zijn, een grotere puinhoop dan dat het nu is, kan het niet meer worden.
Want? Hoezo is het een puinhoop? Er is redelijke economische voorspoed en ik kan rustig over straat lopen. Onderwijs is nog steeds prima, bijna iedereen kan wel lezen, schrijven en rekenen en vaak ook meer.

Ik vind het een beetje voorbarig om de conclusie te trekken dat het en puinhoop is...
...
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:00:25 #23
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32755689
quote:

[..]
Laten we eerlijk zijn, een grotere puinhoop dan dat het nu is, kan het niet meer worden.
please.
Denk ff na over de gevolgen van een mafkees als wilders aan het roer, dan kun je het je misschien voorstellen.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_32755714
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef Dandelion het volgende:

[..]

please.
Denk ff na over de gevolgen van een mafkees als wilders aan het roer, dan kun je het je misschien voorstellen.
nouja als hij er een puinhoop van maakt, dan stemmen we hem toch weer weg na 4 jaar.
pi_32755748
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:59 schreef Beluga het volgende:

[..]

Want? Hoezo is het een puinhoop? Er is redelijke economische voorspoed en ik kan rustig over straat lopen. Onderwijs is nog steeds prima, bijna iedereen kan wel lezen, schrijven en rekenen en vaak ook meer.

Ik vind het een beetje voorbarig om de conclusie te trekken dat het en puinhoop is...
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:02:18 #26
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32755761
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nouja als hij er een puinhoop van maakt, dan stemmen we hem toch weer weg na 4 jaar.
euh jah.
MAar als dat redelijker wijs te voorkomen is, dan doe ik dat liever niet.
Vandaar gewoon geen wilders.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:02:48 #27
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32755782
quote:

[..]

welke punten ongeveer niet?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_32755790
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:02 schreef Dandelion het volgende:

[..]

euh jah.
MAar als dat redelijker wijs te voorkomen is, dan doe ik dat liever niet.
Vandaar gewoon geen wilders.
kan jij toekomstkijken ouwe pik(dude, n00b, leet, whatever) ?
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:04:22 #29
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32755828
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

kan jij toekomstkijken ouwe pik(dude, n00b, leet, whatever) ?
nope, maar met logisch nadenken kom je een heel eind.
Wanneer de plannen niet kloppen, financieel niet haalbaar etc. Dan kun je, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, wel voorspellen welke ellende dat gaat opleveren.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_32755898
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:02 schreef Dandelion het volgende:

[..]

welke punten ongeveer niet?
totaal = alle punten.
pi_32755914
quote:

[..]

dat kan je niet zeker weten, ze maken er al zolang een zooitje van in nederland, dat ik bereid ben omdat risico te nemen door op hem te stemmen. Laten we eerlijk zijn, een grotere puinhoop dan dat het nu is, kan het niet meer worden.

dat is precies wat die kale nicht ook altijd riep, maar tijdens paars ging het op zich best prima. Pas daarna is het wat minder geworden.
Dat gezeik altijd over we hebben het hier zo slecht, flikker toch op. Als je geen huis hebt regelmatig verkracht wordt geen eten hebt elke moment vermoord of gemarteld kan worden dan heb je het slecht.
Je mag er ook een of tussen zetten, en dan mag jij er eentje noemen waar jij last van hebt.

Vraag anders even aan je opa of oma hoe ze het in de hongerwinter hebben gehad.

De gezeik altijd over hoe slecht we het hebben, als je lef hebt en zo'n grote bek ga dan eens vrijwilligers werk doen in afrika bij aidskindjes dan zul je zien wie het slecht hebben, maar nee jij kiest er liever voor om een of andere populist met een middeleeuws kapsel na te praten terwijl je een vette bigmac naar binnenwerkt en om 5 uur eten klaar hebt staan dat door je moeder is klaar gemaakt.
Fiets
pi_32755921

kapsel van die man blijft grappig
pi_32755971
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:04 schreef Dandelion het volgende:

[..]

nope, maar met logisch nadenken kom je een heel eind.
Wanneer de plannen niet kloppen, financieel niet haalbaar etc. Dan kun je, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, wel voorspellen welke ellende dat gaat opleveren.
net wat ik al zei; veel erger dan dat het nu in nederland is kan het niet meer worden. Dus dan lijkt mij het logisch om niet op de zittende elite te stemmen, maar op iets nieuws.
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:12:56 #34
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32756114
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

totaal = alle punten.
Mwah, ook daar zouden we over discussieren, want dan klopt je zin niet helemaal, maar goed...

Het gaat economisch goed. Punt. Dat kun je niet ontkennen, er is nog steeds groei, de arbeidsmarkt trekt aan op het moment. Natuurlijk het is beter geweest, dat klopt, maar ja, ooit van conjunctuurgolven gehoord? Daar kan geen politicus wat aan doen.
Kijk naar de cijfers, dan kun je het er logischer wijs niet meer niet mee eens zijn.

Veiligheid op straat. Tja, ik heb hier in Twente nergens last van, het geen overigens voor een deel ook een keuze is. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het overal te ontlopen is. Kan. Ook dit is gewoon te meten, ik ken de cijfers niet, en heb ook geen zin om ze te checken.

Het onderwijs in Nederland is nog steeds gewoon goed, het niveau ligt hoger dan veel andere landen van de EU, dus ook hier lijkt me weinig te klagen.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_32756120
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:08 schreef JohnDope het volgende:

net wat ik al zei; veel erger dan dat het nu in nederland is kan het niet meer worden. Dus dan lijkt mij het logisch om niet op de zittende elite te stemmen, maar op iets nieuws.
Nieuw is niet synoniem met beter, die fout wordt wel vaker gemaakt, de LPF was het duidelijkste voorbeeld daarvan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2005 15:13:41 ]
pi_32756139
quote:

[..]

Jij moet eens wat vaker in het buitenland komen. En dan niet op een zon-zee-strand vakantie maar trek eens een paar maandjes door zuid-oost azie of afrika ofzo.
Probeer het eens. Het zal je goed doen en zeker je mening over Nederland nu veranderen.
pi_32756197
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nieuw is niet synoniem met beter, die fout wordt wel vaker gemaakt, de LPF was het duidelijkste voorbeeld daarvan.
dit is weer een lekker dood lopen topic. de LPF heeft niks kunnen bewijzen, want de kern van de partij werd verwoest op het moment dat fortuyn met lood werd volgepompt.
En als iets goed werkt moet je het niet willen vernieuwen, wat nu wel gebeurt, maar het geen wat verrot gaat wordt niet vernieuwd.
pi_32756252
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:15 schreef JohnDope het volgende:

dit is weer een lekker dood lopen topic. de LPF heeft niks kunnen bewijzen, want de kern van de partij werd verwoest op het moment dat fortuyn met lood werd volgepompt.
Flauwekul natuurlijk, de boekjes van Fortuyn hadden toch alle antwoorden?
quote:
En als iets goed werkt moet je het niet willen vernieuwen, wat nu wel gebeurt, maar het geen wat verrot gaat wordt niet vernieuwd.
Wat wordt er niet vernieuwd nu dan?
pi_32756286
quote:
En als iets goed werkt moet je het niet willen vernieuwen,
Oei oei oei, zeer grote fout van jou......

Stilstand Is Achteruitgang
pi_32756338
quote:

[..]

en toch blijft de LPF een goed voorbeeld.
men wilde wat anders, er stond iemand op die schreeuwde wat andere dingen, er kwamen een aantal gelukszoekers op af die het wel leuk vonden om de politiek in te gaan en ziehier het ontstaan van de LPF.
Toen pim dood werd geschoten wilden een aantal mensen z'n ideeen voorzetten, jammer alleen dat het hen er eigenlijk om ging om in de politiek te komen, en ze zijn ideeen al snel verdraaiden.
Fiets
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:34:08 #41
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_32756727
quote:

[..]

Want? Serieus, ik zie niet waarom het slecht gaat in Nederland? Ik woon in Rotterdam, op 100 meter afstand van een van de gevaarlijkste straten van Nederland (lusthoffstraat), maar ik heb nergens last van.

Er worden problemen gecreerd en angsten gezaaid om maar wat te schreeuwen te hebben. Dat noem ik populisme.
...
pi_32756730
Ik ben geen fan van hem, maar een vreemde eend in de bijt is altijd vermakelijk
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:48:28 #43
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32760368
Kan iedereen even ophouden over die man z'n haar? Ad hominem, you guys!
quote:

[..]

Je kunt wel kijken naar een land met minder buitenlanders, een lagere overheidsparticipatie en geen belastingen, waar nagenoeg alles is geprivatiseerd, met vrij wapenbezit: het libertarische ideaal Haiti. Ik zou zeggen, veel plezier, leef je uit!
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:52:52 #44
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32760467
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:48 schreef Floripas het volgende:
Kan iedereen even ophouden over die man z'n haar? Ad hominem, you guys!
[..]

Je kunt wel kijken naar een land met minder buitenlanders, een lagere overheidsparticipatie en geen belastingen, waar nagenoeg alles is geprivatiseerd, met vrij wapenbezit: het libertarische ideaal Haiti. Ik zou zeggen, veel plezier, leef je uit!
Wat heeft het hebben van weinig buitenlanders te maken met libertarisme?
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:03:52 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32760749
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is zowel een libertarisch ideaal (minimale overheid), als ee wensdroom van Wilders (zowat geen moslims, zowat geen buitenlanders).
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:23:17 #46
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32762491
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is zowel een libertarisch ideaal (minimale overheid), als ee wensdroom van Wilders (zowat geen moslims, zowat geen buitenlanders).
Bij een minimale overheid zouden er weinig buitenlanders zijn omdat iedereen gemakkelijk het Nederlanderschap kan verwerven (of in een anarchie, waarin de nationaliteit vervalt of voor iedereen openstaat..) of juist veel buitenlanders omdat je makkelijk het land in kan komen zonder de nationaliteit te krijgen. Dat is heel wat anders dan hoe Wilders het bedoelt. Nee, ik vind dat je een vreemde link legt.
Daarnaast heb ik serieuze bedenkingen hoe je er bij zou komen dat Haiti ook maar enigszins libertarisch genoemd kan worden in het licht van de 91e plek qua economische vrijheid naar libertarisch perspectief (Austrian School).

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 02-12-2005 19:58:34 ]
  maandag 5 december 2005 @ 14:38:09 #47
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_32835321
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:37 schreef Monocultuur het volgende:

En zo hoort het!
Kan ik ook hoor.

ALLE NIKKERS HET LAND UIT.

Politiek niet correct, taboe doorbrekend en ongetwijfeld lost het wel een probleem op hier en daar.

Neemt niet weg dat het waardeloos is. Net als het geblaat van Wilders. Neo nazi in een mooie verpakking, dat is het. Maar dat mag je niet zeggen.

Blijkbaar zijn hier mensen die hem op zinnige ideeen of plannen hebben kunnen betrappen. Ik daag die mensen uit dit hier neer te zetten. Lijkt me leuk en, erg onwaarschijnlijk, maar wie weet kan ik mijn uiterst negatieve beeld van deze man op positieve wijze bijstellen.
quote:
Klopt. Het Nederlands volk is dan ook voor een veel te groot deel een zielig samenraapseltje van slecht geinformeerde en totaal ongeinteresseerde schlemielen die graag mee gillen met de rest. Waan van de dag, etc.
quote:
Laten we eerlijk zijn, een grotere puinhoop dan dat het nu is, kan het niet meer worden.
Moet jij opletten. Met zo'n malloot als Wilders aan de macht komt er alleen maar meer ellende. Maar gelukkig is het zelfs met het Nederlandse volk nog niet zo erg.

Wilders is een in en in zielig mannetje met een in en in zielig wereldbeeld.

Nogmaals, ik daag zijn 'fans' uit hier een paar van die vreselijke problemen te noemen en de oplossingen die hij hier voor denkt te hebben.

Zal wel blijven bij wat vage uitspraken en verder een hoop stilte.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_32835701
als wilders er een nog groter zooitje van maakt( wat me overigens sterk lijkt) dan stemmen we hem toch weer weg na 4 jaar.
En misschien stoomt die kakkerlak wel door na de gemeenteraadsverkiezingen(als ze weer de grootste worden) naar de 2de kamer ala PimFortuyn dan stem ik op Marco.
Wilders is mij te rechts, ik ben een centrum democraat. Maar de zittende elite cq vandalen zullen nooit mijn stem krijgen.
pi_32837990
Je kan wel weer duidelijk zien dat veel mensen niet eens weten waar Wilders voor staat :S.
Hem gelijk al rasist bestempelen terwijl hij is getrouwd met een buitenlandse.

Wilders heeft een goed stappen plan opgestelt (jammer genoeg willen de linkse hippies hier niks van weten) die niet alleen uit moslim extremiste oppakken bestaat en het land veilig maken voor de mensen die wel normaal kunnen doen.

Dit betekent niet dat elke buitenlander moet oprotten maar de rotte appels verwijderen zodat de buitenlanders die wel normaal doen hier ook profeit van hebben en niet steeds krom aangekeken worden. Dit vindt ik nog wel het sterkste punt van wilders hij helpt de allochtonen op een andere manier dan nu gedaan wordt. Inplaats van alle beschuldingen in de doof pot te douwen lost hij ze op door de rotte appels er tussen uit te halen.

Ik ben zeer benieuwd wat wilders met de verkiezingen gaat brengen en misschien krijgt die dan wel mijn stem en als hij voor die tijd dood is of dat het niks wordt stem ik wel weer op me oude vertrouwde partytje net als de meeste mensen doen in nederland. Dan kunnen we in
iedere geval nog een beetje lachen.

Weer een TBSer ontsnapt Go Donner
  maandag 5 december 2005 @ 17:46:10 #50
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_32840256
Even ter informatie Wilders' zijn puntenplan

- Een forse belastingverlaging, die uiteindelijk uitmondt in een vlaktaks (afschaffing van het progressieve belastingstelsel met schijven en aftrekposten en daarvoor in de plaats één tarief voor iedereen).
- Het sociaal overleg tussen werkgevers, werknemers en overheid wordt afgeschaft.
- Afschaffen minimumloon.
- Ambtenarenapparaat met 50 procent verminderen
- Een nieuwe regel mag pas ingevoerd als er twee voor worden afgeschaft.
- Drastisch snijden in alle subsidies.
- Stoppen met ontwikkelingshulp (alleen nog noodhulp).
- Uitkeringstrekkers moeten werkzaamheden voor de maatschappij verrichten.
- Tweede Kamer gaan van 150 naar 100 zetels. Eerste Kamer afschaffen.
- Aantal provincies gaat naar vier.
- Nederlandse Antillen afstoten.
- Radicalen die een bedreiging vormen voor de rechtsstaat moeten hun grondrechten verliezen.
- Hogere straffen op geweldsmisdrijven.
- Three strikes out voor criminelen; na drie geweldsmisdrijven levenslang de cel in.
- Plegers van geweld moeten worden uitgezet als ze een dubbele nationaliteit hebben.
- Preventief fouilleren moet in heel Nederland voor de politie mogelijk worden.
- Islam en democratie zijn 'onverenigbaar'. Daarom moet het stichten van islamitische scholen verboden worden.
- De grenzen gaan 5 jaar lang volledig dicht voor niet-westerse allochtonen, want 'Nederland is vol'.
- Immigranten worden pas na tien arbeidzame jaren staatsburger en hebben tot die tijd geen recht op sociale zekerheid.

Natuurlijk te gek om los te lopen. Je moet wel heel dronken zijn om zoiets serieus te nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door nonzz op 05-12-2005 17:54:10 ]
lege ton
pi_32840932
quote:

[..]

Een paar jaar geleden (zo rond 2001, 2002) dacht iedereen dat ook. Stemde op de LpF, kregen we een hele hoop gelukszoekers in de politiek. Als je geen herhaling van dit wilt, (en daar ga ik wel vanuit) kun je toch nu niet zeggen dat je Wilders gaat stemmen zonder te weten wie er bij hem op de kieslijst komen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_32854744
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:46 schreef nonzz het volgende:
Even ter informatie Wilders' zijn puntenplan

- Een forse belastingverlaging, die uiteindelijk uitmondt in een vlaktaks (afschaffing van het progressieve belastingstelsel met schijven en aftrekposten en daarvoor in de plaats één tarief voor iedereen).
- Het sociaal overleg tussen werkgevers, werknemers en overheid wordt afgeschaft.
- Afschaffen minimumloon.
- Ambtenarenapparaat met 50 procent verminderen
- Een nieuwe regel mag pas ingevoerd als er twee voor worden afgeschaft.
- Drastisch snijden in alle subsidies.
- Stoppen met ontwikkelingshulp (alleen nog noodhulp).
- Uitkeringstrekkers moeten werkzaamheden voor de maatschappij verrichten.
- Tweede Kamer gaan van 150 naar 100 zetels. Eerste Kamer afschaffen.
- Aantal provincies gaat naar vier.
- Nederlandse Antillen afstoten.
- Radicalen die een bedreiging vormen voor de rechtsstaat moeten hun grondrechten verliezen.
- Hogere straffen op geweldsmisdrijven.
- Three strikes out voor criminelen; na drie geweldsmisdrijven levenslang de cel in.
- Plegers van geweld moeten worden uitgezet als ze een dubbele nationaliteit hebben.
- Preventief fouilleren moet in heel Nederland voor de politie mogelijk worden.
- Islam en democratie zijn 'onverenigbaar'. Daarom moet het stichten van islamitische scholen verboden worden.
- De grenzen gaan 5 jaar lang volledig dicht voor niet-westerse allochtonen, want 'Nederland is vol'.
- Immigranten worden pas na tien arbeidzame jaren staatsburger en hebben tot die tijd geen recht op sociale zekerheid.

Natuurlijk te gek om los te lopen. Je moet wel heel dronken zijn om zoiets serieus te nemen.
Nah zal ik dan maar eens zijn echte stappen plan neerzetten. komt die hoor.. (het blijft moeilijk he om iets te lezen en dat over te typen)

Economie
- Belastingverlaging, inclusief de alsmaar stijgende lokale lasten die meteen moeten worden bevroren en daarna jaarlijks moeten dalen.
- Deze politiek van belastingverlaging dient uit te monden in een vlaktaks, die economische groei sterk zal stimuleren en om die reden zichzelf grotendeels financiert.
- De hypotheekrenteaftrek blijft evenwel te allen tijde bestaan.
- Deregulering. De bestaande regelgeving moet met zeker 50 procent worden beperkt. Voor iedere nieuwe regel dienen er eerst twee te worden afgeschaft. Om te beginnen kan het ministerie van
- Economische Zaken de deuren sluiten.
- Investeringen in Research & Development, het stimuleren van innovatie, en de langere bescherming van patenten.
- De afbouw van ‘Nederland subsidiestaat', want geld rondpompen is nutteloos en kostbaar. Laat de burger maar zelf bepalen aan welke goede doelen we geld geven.
- Ontwikkelingshulp verdwijnt, behoudens noodhulp. Het huidige niveau van OS-hulp van 0,8%
- BBP (4 miljard euro per jaar structureel) wordt teruggebracht naar 0,1%, uitsluitend te gebruiken voor noodhulp. De functie van Minister van Ontwikkelingssamenwerking wordt opgeheven.
- Om de ontwikkeling in arme landen te bevorderen worden internationale handelsbelemmeringen voor deze landen en hun producten afgeschaft.
- Harde aanpak van fraude en corruptie, zeker ook bij de overheid.
- Meer mensen aan het werk door het afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht.
- Een ongenadige inkrimping van de overheid (inclusief een grondige herziening van het ambtenarenrecht): 50% minder ambtenaren.
- Het poldermodel moet op de helling, zonder pardon, en dat betekent dus het einde van de praat- en overlegpaleizen als de SER en de Stichting van de Arbeid.
- Het afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO's.
- Maar tegelijkertijd fors meer geld voor verzorgingstehuizen.
- Een hardere aanpak van fraude en oneigenlijk gebruik van de sociale zekerheid zodat meer solidariteit kan ontstaan met de echte kwetsbaren in onze samenleving.
- Geen export van uitkeringen – van kinderbijslag tot WAO – buiten de EU.
- Remigratie wordt krachtiger gestimuleerd.
- Uitkeringsgerechtigden die niet volledig arbeidsongeschikt zijn moeten als tegenprestatie voor hun uitkering maatschappelijke taken verrichten (in de zorg, bij de plantsoenendienst, etc.) tot zij weer reguliere arbeid verrichten.
- Beperking kinderbijslag tot de eerste twee kinderen.
- Meer aandacht voor de inkomenspositie van de middengroepen.
- Over vergunningen wordt door de overheid altijd binnen een vastgestelde redelijke termijn beschikt.

Veiligheid
- De invoering van het three strikes you're out -principe: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
- De invoering van minimumstraffen.
- Het verhogen van de straffen voor geweldsdelicten.
- Vijf gevangen op één cel, liever dan één veroordeelde te vroeg op straat.
- De afschaffing van het principe van de verjaring bij ernstige geweldsmisdrijven.
- De afschaffing van vervroegde invrijheidsstelling.
- De afschaffing van onbewaakt proefverlof voor TBS'ers.
- De afschaffing van taakstraffen voor geweldszaken en bedreiging.
- De invoering van heropvoedingskampen.
- De invoering van meer structurele schadevergoeding aan slachtoffers.
- De uitbreiding van preventief fouilleren naar heel Nederland.
- De samenvoeging van de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie tot één ministerie van
Veiligheid.
- Het fors uitbreiden van het aantal politieagenten, zodat deze weer dienstbaar worden aan de burger en bekeuren weer plaatsvindt omdat de wet wordt overtreden en niet om zoveel mogelijk geld binnen te halen.
- Het (internationaal en nationaal) mogelijk maken dat criminelen die geweldsmisdrijven hebben gepleegd en een dubbele nationaliteit hebben worden gedenaturaliseerd zodat ze kunnen worden uitgezet.
- Waar nodig wordt ook het leger ingezet voor de openbare ordehandhaving

Onderwijs
- Leerlingen worden grondiger getoetst op gedegen kennis van cultuur, nationale identiteit en verleden.
- De ambachtsscholen en tuchtscholen komen terug.
- Het ministerie van Onderwijs wordt afgeschaft.
- Vertrouwen in docenten en ouders wordt hersteld, zij krijgen het primaat.
Islamitische scholen mogen niet worden opgericht.

Kortom
- Een Nederland dat zijn eigen identiteit handhaaft en daar trots op is, zich niet laat overnemen of aanpast aan wezensvreemde culturen, of die zijn identiteit laat verwateren door op te gaan in supranationale instellingen.
- Een Nederland dat niet meer in de ban is van de angst, voor aanslagen of voor straatterreur, en dat de criminaliteit en de dreiging van het terrorisme dus voortvarend terugdringt met passende maatregelen.
- Een Nederland met een gezonde en concurrerende economie, en met een veel kleinere overheid en lagere belastingen, omdat die overheid het niet langer als haar taak ziet zich met van alles en nog wat bezig te houden, maar zich op haar kerntaken zal toeleggen.
- Een Nederland met een florerend midden- en kleinbedrijf en extra aandacht voor de positie van de hardwerkende mensen met een middeninkomen; beiden zijn de ruggengraat van onze samenleving.
- Een Nederland dat jongeren kansen biedt, respectvol omgaat met ouderen en investeert in een menswaardig bestaan van mensen in verpleeghuizen.

Er staan een paar punten tussen die de nodige vraagtekens oproepen Wilders heeft beloofd om hier later op terug te komen. Verder staan er zeer sterke punten tussen.

Ik ben dan ook zeer benieuwd welke richting wilders opgaat wat mij betreft is die op dit moment goed bezig
  dinsdag 6 december 2005 @ 08:51:37 #53
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32854933
Wat een enge man, politiek gezien. gadverdamme, heropvoedingskampen? WTF!
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_32855946
Op zich wel aardige punten, soms wat tegenstrijdig.

Ministerie van Onderwijs afschaffen ----> tuchtscholen en ambachtscholen terug. Hoe wil hij dat doen dan ? En wie neemt de taken van het Ministerie over ?

En dan hebben sommige punten wel een heel hoog borreltafelgehalte. Op zich wel aardig, maar volstrekt niet realiseerbaar. (dat moet ie zelf toch ook wel snappen ?)
pi_32856510
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden (zo rond 2001, 2002) dacht iedereen dat ook. Stemde op de LpF, kregen we een hele hoop gelukszoekers in de politiek. Als je geen herhaling van dit wilt, (en daar ga ik wel vanuit) kun je toch nu niet zeggen dat je Wilders gaat stemmen zonder te weten wie er bij hem op de kieslijst komen ?
Toen het uiteindelijk een puinhoop werd vond ik toppie! Ik dacht Pim is dood, wat mij betreft wordt het nu 1 grote ******* zooi. Heb daar zelf ook een klein beetje aan bijgedragen.

Maargoed Wilders heeft natuurlijk perfect kunnen leren van het Fortuyn gebeuren, dus laten we hem een kans geven.
pi_32856571
ach ja zoals elke politieke partij heeft ook Wilders zijn sterke punten.
en ook ongelooflijk zwakke punten, voor mij te zwak om hem mijn stem te geven
pi_32857778
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Toen het uiteindelijk een puinhoop werd vond ik toppie! Ik dacht Pim is dood, wat mij betreft wordt het nu 1 grote ******* zooi. Heb daar zelf ook een klein beetje aan bijgedragen.

Maargoed Wilders heeft natuurlijk perfect kunnen leren van het Fortuyn gebeuren, dus laten we hem een kans geven.
Hij mag van mij iedere kans hebben die hij wilt, alleen zou het wel eens aardig zijn, dat hij eens met iets van een (voorlopige) kieslijst komt.
pi_32861888
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Op zich wel aardige punten, soms wat tegenstrijdig.

Ministerie van Onderwijs afschaffen ----> tuchtscholen en ambachtscholen terug. Hoe wil hij dat doen dan ? En wie neemt de taken van het Ministerie over ?

En dan hebben sommige punten wel een heel hoog borreltafelgehalte. Op zich wel aardig, maar volstrekt niet realiseerbaar. (dat moet ie zelf toch ook wel snappen ?)
Ik had een keer een interview gezien waarbij iemand dat ook zei waarop wilders antwoorden:

" Als we bij alles uitgaan van dit halen we toch nooit dan kan je net zo goed geen politieke party beginnen ".

Hij zit er juist om deze punten waar te maken hoe die dat gaat doen zal die voor de verkiezingen nog uit gaan leggen daar wacht ik op en dan bepaal ik of die mijn stem krijgt of niet
  dinsdag 6 december 2005 @ 21:09:01 #59
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_32872847
"This act will not stand... man!"
pi_32895068
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:18 schreef Gargoylesla het volgende:
Je kan wel weer duidelijk zien dat veel mensen niet eens weten waar Wilders voor staat :S.
Hem gelijk al rasist bestempelen terwijl hij is getrouwd met een buitenlandse.
Geweldig. Ik ben te lui om het op te zoeken. Wat is ze, Belgische?
quote:
Wilders heeft een goed stappen plan opgestelt (jammer genoeg willen de linkse hippies hier niks van weten) die niet alleen uit moslim extremiste oppakken bestaat en het land veilig maken voor de mensen die wel normaal kunnen doen.
Mag toch hopen dat je niet denkt dat ik een linkse 'hippie' ben. Ik ben ik namelijk en dat heeft met hippie weinig te maken.
quote:
Dit betekent niet dat elke buitenlander moet oprotten maar de rotte appels verwijderen zodat de buitenlanders die wel normaal doen hier ook profeit van hebben en niet steeds krom aangekeken worden.
HOE DAN? Dat was de vraag.
quote:
Dit vindt ik nog wel het sterkste punt van wilders hij helpt de allochtonen op een andere manier dan nu gedaan wordt. Inplaats van alle beschuldingen in de doof pot te douwen lost hij ze op door de rotte appels er tussen uit te halen.
lost hij ze op, nogmaals... HOE denk jij dat meneer Wilders dat gaat doen dan? (ik verklap het antwoord nog even niet, goed?)
quote:
Ik ben zeer benieuwd wat wilders met de verkiezingen gaat brengen
En hoop nonsens, zoals te doen gebruikelijk.
quote:
en misschien krijgt die dan wel mijn stem
Het is jouw stem he?
pi_32902959
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:14 schreef JohnDope het volgende:

Is heel gek, maar als het gaat om de macht in dit land, dan vind ik ' een kans geven' iets te mager. Mag je niet in ieder geval een heel redelijk vermoeden hebben dat de macht bij die specifieke kandidaat in goede handen is? En wat Wilders betreft, waarop zou je een dergelijk vermoeden willen baseren? Toch niet op de punten die hij tot dusverre naar voren heeft gebracht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:23:10 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_32970230
Wilders is gewoon een held. Als hij premier was waren die kutmarokkanen spoedig uit ons gezichtsveld verdwenen en konden we weer veilig de straat op. Maar door die linkse boomknuffelaars die denken dat Nederlanders net zoveel stennis trappen als al die allochs zal er komende tijd niks veranderen.

Waar is de tijd dat je nog gewoon veilig over straat kon, op stap kon of dat je je vriendin gewoon even alleen kon laten staan. Nu wordt ze meteen aangevallen door een horde bloeddorstige zwartnekken
pi_33008284
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:23 schreef leolinedance het volgende:
Waar is de tijd dat je nog gewoon veilig over straat kon
Die is er nog steeds. Dat jij te angstig bent om over straat te lopen is puur je eigen fout.
Lees wat minder de Telegraaf en je ziet vanzelf dat het allemaal zo erg niet is.

Dus wakker worden en ga buiten spelen knul!
  maandag 12 december 2005 @ 11:52:01 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33010310
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Die is er nog steeds. Dat jij te angstig bent om over straat te lopen is puur je eigen fout.
Lees wat minder de Telegraaf en je ziet vanzelf dat het allemaal zo erg niet is.

Dus wakker worden en ga buiten spelen knul!
hehe

HAP HAP
pi_33010524
quote:
Wilders is gewoon een held. Als hij premier was waren die kutmarokkanen spoedig uit ons gezichtsveld verdwenen en konden we weer veilig de straat op. Maar door die linkse boomknuffelaars die denken dat Nederlanders net zoveel stennis trappen als al die allochs zal er komende tijd niks veranderen.

Waar is de tijd dat je nog gewoon veilig over straat kon, op stap kon of dat je je vriendin gewoon even alleen kon laten staan. Nu wordt ze meteen aangevallen door een horde bloeddorstige zwartnekken
Indd, ik dacht dit weekend ook even gezellig met me vriendin en paar vriend uit te gaan totdat 1 van mijn vriedin haar vriendinnen even voor hoer wordt uitgemaakt en daarna gezellig verrot gescholden wordt door een paar marokkaantjes.
pi_33010525
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

hehe

HAP HAP
Oh ha ha, het was een grap.

Bijzonder leuke grap dan ook. Ook zo prachtig en duidelijk cynisch/sarcastisch verteld.

Voortaan betere poging doen graag.
  maandag 12 december 2005 @ 12:04:36 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33010648
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Oh ha ha, het was een grap.

Bijzonder leuke grap dan ook. Ook zo prachtig en duidelijk cynisch/sarcastisch verteld.

Voortaan betere poging doen graag.
Nee het is geen grap, alleen ik overdreef natuurlijk wel met dat ik niet meer over straat durf. Natuurlijk durf ik dat wel, maar er komt een tijd dat het niet meer mogelijk is als het zo door gaat. En wat de poster hierboven zegt over die marokkaantjes komt met ook bekend voor.

JIJ moet je ogen eens open doen
pi_33011403
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:04 schreef leolinedance het volgende:
Nee het is geen grap
vanwaar dan die HAP HAP?
quote:
JIJ moet je ogen eens open doen
Doe ik ook en ik ben het totaal niet met je eens. Ik laat me geen angst aanpraten.
  maandag 12 december 2005 @ 12:33:40 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33011444
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

vanwaar dan die HAP HAP?
[..]

Doe ik ook en ik ben het totaal niet met je eens. Ik laat me geen angst aanpraten.
Ja je snapt toch ook wel dat ik gewoon de deur uit durf he. Maar het is bij wijze van spreken. Dat had iedereen toch wel begrepen lijkt me he.
pi_33012023
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:33 schreef leolinedance het volgende:
Ja je snapt toch ook wel dat ik gewoon de deur uit durf he. Maar het is bij wijze van spreken. Dat had iedereen toch wel begrepen lijkt me he.
Nee dat snap ik niet want nogmaals: waarom zei je dan eerst "HAP HAP" om vervolgens te verklaren dat het geen grap was.

Je spreekt jezelf tegen.
pi_33012486
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:18 schreef Gargoylesla het volgende:
Weer een TBSer ontsnapt Go Donner
Het aantal ontsnapte tbs''ers gaat juist omlaag, maar omdat de regering hefet te besloten bij elke ontsnapte tbs'er de media in te lichten, lijkt het anatal hoger.

Mooi voorbeeld van hoe je van iets kleins iets groots kan maken dankzij de media.
pi_33012581
quote:

1940-1945. Ik kan je garanderen dat je toen door geen enkele neger of marrokaan in Nederland zou worden verkracht
pi_33012587
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:52 schreef JohnDope het volgende:
als wilders er een nog groter zooitje van maakt( wat me overigens sterk lijkt) dan stemmen we hem toch weer weg na 4 jaar.
Offffffffff je kiest gelijk iemand waarvan je weet dat die verstandig is. Je klinkt niet erg zeker van je zaak.

En reageer nou eens op die replies waarin gevraagd werd om de gigantische problemen die Nederland volgens jou heeft.
  maandag 12 december 2005 @ 13:43:00 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33013215
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nee dat snap ik niet want nogmaals: waarom zei je dan eerst "HAP HAP" om vervolgens te verklaren dat het geen grap was.

Je spreekt jezelf tegen.
Ach doe niet zo moeilijk man. Neem toch alles niet zo letterlijk op....

zielepoot
pi_33020451
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:43 schreef leolinedance het volgende:
Ach doe niet zo moeilijk man. Neem toch alles niet zo letterlijk op....

zielepoot
HAP HAP

leuke grap he
  maandag 12 december 2005 @ 18:07:45 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33020643
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

HAP HAP

leuke grap he
Dijk van een grap
pi_33022720
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dijk van een grap
Mooi, dan zijn we het er nu over eens dat jij geen humor hebt
  maandag 12 december 2005 @ 19:18:24 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33022963
quote:
Zit net naar het journaal te luisteren en ben blij dat er eindelijk iemand durft te zeggen dat moslimextremisme gevaarlijk voor nederland is.
Volgens mij zegt vrijwel elke partij dat, inclusief Groen Links.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 12 december 2005 @ 19:31:50 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33023455
quote:

Wat Wilders wil is aan onze Grondwet sleutelen zodat Marokkanen en andere allochtonen letterlijk tweederangs burgers worden en minder rechten krijgen dan een Nederlander.

De laatste keer dat dergelijke wijzigingen werden gemaakt aan een grondwet in Europa was in 1935, in het land van onze gewaardeerde oosterburen.

Verder wil Wilders de rechten van de mens in de prullenbak smijten zodat mensen van bepaalde afkomst met geweld kunnen worden aangepakt.

Nee, lekkere "held" is die man. Meer een gevaarlijke gek.....

Die man is zo ver heen dat ie mensen die geboren en getogen zijn in Nederland (zoals de meeste allochtone kinderen van onder de 20 momenteel in Nederland) wegsturen naar een land waar ze nog nooit geweest zijn, of alleen af en toe op vakantie gaan ofzo.

Volgens mij pas deze partij beter bij je trouwens....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 12 december 2005 @ 19:34:33 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33023535
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
vanwaar dan die HAP HAP?
Gewoon een onvolwassen opmerking zonder tegenargument.
-
  maandag 12 december 2005 @ 23:00:51 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33030470
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Mooi, dan zijn we het er nu over eens dat jij geen humor hebt
Waar baseer je dat nu weer op? Jij bent ook niet te volgen zeg
pi_33035550
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar baseer je dat nu weer op? Jij bent ook niet te volgen zeg
Op basis van je eigen mening; ik kopieerde jouw goede grap even (want ja dat is het natuurlijk wel he ) en vervolgens beken jij dat je het een 'dijk van een grap' vond (dat was trouwens WEL goede sarcasme!). Waarmee jij dus impliciet aangeeft dat je zelf geen humor hebt.
Comprende?
pi_33036712
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat Wilders wil is aan onze Grondwet sleutelen zodat Marokkanen en andere allochtonen letterlijk tweederangs burgers worden en minder rechten krijgen dan een Nederlander.

De laatste keer dat dergelijke wijzigingen werden gemaakt aan een grondwet in Europa was in 1935, in het land van onze gewaardeerde oosterburen.

Verder wil Wilders de rechten van de mens in de prullenbak smijten zodat mensen van bepaalde afkomst met geweld kunnen worden aangepakt.

Nee, lekkere "held" is die man. Meer een gevaarlijke gek.....

Die man is zo ver heen dat ie mensen die geboren en getogen zijn in Nederland (zoals de meeste allochtone kinderen van onder de 20 momenteel in Nederland) wegsturen naar een land waar ze nog nooit geweest zijn, of alleen af en toe op vakantie gaan ofzo.

Volgens mij pas deze partij beter bij je trouwens....
Sjonge jonge wat een onzin....

Het enigste wat wilders wil is dat mensen die hier binnen komen niet gelijk dezelfde rechten hebben als mensen die hier al jaren wonen en zich netjes gedragen (allochtoon of autochtoon).

Dit is toch niet meer dan logisch ??
pi_33037302
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:49 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Geweldig. Ik ben te lui om het op te zoeken. Wat is ze, Belgische?
Ik ben ook te lui & te weinig geïnteresseerd om echt te gaan zoeken, maar volgens parlement.com is Wilders' tweede huwelijk gesloten in Boedapest.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:55:46 #85
19194 Oversight
◢◤
pi_33040878
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

Welke taak heeft het ministerie van Onderwijs?

kijk eens om je heen, hoe wordt die taak uitgevoerd?
quote:
volstrekt realiseerbaar !
◢◤
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:28:49 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33041702
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 07:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Op basis van je eigen mening; ik kopieerde jouw goede grap even (want ja dat is het natuurlijk wel he ) en vervolgens beken jij dat je het een 'dijk van een grap' vond (dat was trouwens WEL goede sarcasme!). Waarmee jij dus impliciet aangeeft dat je zelf geen humor hebt.
Comprende?
Tsja, okee dan maar

Het zal wel he
pi_33041851
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:28 schreef leolinedance het volgende:
Tsja, okee dan maar

Het zal wel he
Inderdaad, tsja, okee. Machtig mooi antwoord! Nu nog aangeven dat je poging tot sarcasme inderdaad mislukt is en wij zijn weer even dikke vrienden goed?
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:47:30 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33042182
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Inderdaad, tsja, okee. Machtig mooi antwoord! Nu nog aangeven dat je poging tot sarcasme inderdaad mislukt is en wij zijn weer even dikke vrienden goed?
Jonge jonge je bent wel een miepert zeg. Ik heb wel door dat je waarschijnlijk iemand bent die in het normale leven niet veel te zeggen heeft, en dat hier even probeert voor elkaar te krijgen.

Gedraag je gewoon normaal en laat het gewoon bij wat het is, betweter.
pi_33042553
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:40 schreef JohnDope het volgende:
Wilders is een held. Het enige wat er in nederland moet gebeuren is de juiste mensen groeperen.
De juiste mensen groepren?!
pi_33043104
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:47 schreef leolinedance het volgende:
Jonge jonge je bent wel een miepert zeg. Ik heb wel door dat je waarschijnlijk iemand bent die in het normale leven niet veel te zeggen heeft, en dat hier even probeert voor elkaar te krijgen.

Gedraag je gewoon normaal en laat het gewoon bij wat het is, betweter.
En nog steeds geen reactie over 'de grap' van jou.
Wees eens geen zielepoot en geef gewoon toe dat dat een zielige actie van je was die door niemand begrepen werd. Zullen we dit nog even 10 keer zo blijven herhalen of ben je nou eindelijk es mans genoeg om toe te geven dat het een stomme actie van je?

Hoef je mij ook geen zielepoot, betweter of wat dan ookt e noemen en zijn we gelijkv an elkaars gezeur af.

Enne, "Ik heb wel door dat je ...." .
Laat even je amateuristische FOK!-psychologie achterwege ok?
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:49:32 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33043611
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En nog steeds geen reactie over 'de grap' van jou.
Wees eens geen zielepoot en geef gewoon toe dat dat een zielige actie van je was die door niemand begrepen werd. Zullen we dit nog even 10 keer zo blijven herhalen of ben je nou eindelijk es mans genoeg om toe te geven dat het een stomme actie van je?

Hoef je mij ook geen zielepoot, betweter of wat dan ookt e noemen en zijn we gelijkv an elkaars gezeur af.

Enne, "Ik heb wel door dat je ...." .
Laat even je amateuristische FOK!-psychologie achterwege ok?
Nu denk je het weer beter te weten he, met je psychologie-praatjes. Ik heb hier echt met iemand met het verstand van een visstick temaken volgens mij

Hou nu maar op hoor, we hebben je praatjes al te lang aan moeten horen
pi_33043844
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nu denk je het weer beter te weten he, met je psychologie-praatjes. Ik heb hier echt met iemand met het verstand van een visstick temaken volgens mij
En weer een staaltje FOK!-psychologie van jouw kant. Op basis van 6 reacties op 1 onderwerp weten met wie je te maken hebt en ook nog eens het IQ van een visstick hebben; jongen, sluit je aan bij je favoriet Gertje Wilders!
quote:
Hou nu maar op hoor, we hebben je praatjes al te lang aan moeten horen
We.....meerwaardigheidscomplex?

Geef dan gewoon antwoord knul en je hoeft je niet meer te verdedigen. Maar blijkbaar geniet jij hier net zo veel van als ik doe
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:04:11 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33044040
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En weer een staaltje FOK!-psychologie van jouw kant. Op basis van 6 reacties op 1 onderwerp weten met wie je te maken hebt en ook nog eens het IQ van een visstick hebben; jongen, sluit je aan bij je favoriet Gertje Wilders!
[..]

We.....meerwaardigheidscomplex?

Geef dan gewoon antwoord knul en je hoeft je niet meer te verdedigen. Maar blijkbaar geniet jij hier net zo veel van als ik doe
Ik verdedig mij niet, dat is nergens voor nodig.

Dit is trouwens het Wilders FAN-topic, dus voor fans van Geert Wilders. Daar hoor jij zo te zien niet bij. Ga daarom maar weg, daar maak je een aantal mensen gelukkig mee.

En ja, ik zeg dat omdat de TS, WAT en ik oa. graag fans zien hier, en geen tegenstanders.

Maak anders je eigen topic
pi_33045197
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:04 schreef leolinedance het volgende:
Ik verdedig mij niet, dat is nergens voor nodig.
Da's waar, je negeert het gewoon, een enorm zwaktebod.

Maarre, ik dacht dat jouw lofzang over Geert Wilders een een sarcastisch/cynisch grapje was?
Je gaat me toch nu niet vertellen dat het wel waar is he, dat Geert jouw held is?
quote:
Dit is trouwens het Wilders FAN-topic, dus voor fans van Geert Wilders. Daar hoor jij zo te zien niet bij. Ga daarom maar weg, daar maak je een aantal mensen gelukkig mee.
Een aantal.....goh, wat een helderziend vermogen heb jij zeg. Weer dezelfde vorm van meerwaardigheidscomplex?
quote:
En ja, ik zeg dat omdat de TS, WAT en ik oa. graag fans zien hier, en geen tegenstanders.
Wat doet jouw vermoeden dat ik geen fan van Geertje ben? Ik vind hem politiek gezien een lompe lul, maar qua opmerkelijkheid is hij een opvallend persoon! En dat mag ik wel
quote:
Maak anders je eigen topic
Nee, ik vermaak me kostelijk in deze.

Zolang jij niet normaal je eigen fout aan kan geven en mij maar verwijten blijft maken blijf ik hier lekker doorzeuren hoor
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:56:40 #95
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33045469
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Da's waar, je negeert het gewoon, een enorm zwaktebod.

Maarre, ik dacht dat jouw lofzang over Geert Wilders een een sarcastisch/cynisch grapje was?
Je gaat me toch nu niet vertellen dat het wel waar is he, dat Geert jouw held is?
[..]

Een aantal.....goh, wat een helderziend vermogen heb jij zeg. Weer dezelfde vorm van meerwaardigheidscomplex?
[..]

Wat doet jouw vermoeden dat ik geen fan van Geertje ben? Ik vind hem politiek gezien een lompe lul, maar qua opmerkelijkheid is hij een opvallend persoon! En dat mag ik wel
[..]

Nee, ik vermaak me kostelijk in deze.

Zolang jij niet normaal je eigen fout aan kan geven en mij maar verwijten blijft maken blijf ik hier lekker doorzeuren hoor
Ik meende te constateren dat jij geen fan van Geert was, doordat je hem kleinerend "Gertje" noemde.

Ik sta trouwens wel aardig achter Geert zijn ideeen. Soms gaat het wel een beetje ver, maar ik ben het zeker met hem eens dat er iets moet gebeuren. En snel graag...(al zal dat niet zo makkelijk zijn)

En verder negeer ik niks hoor, ik ga gewoon niet op je onzin in.

Nog meer te klagen?
pi_33045951
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:56 schreef leolinedance het volgende:
Nog meer te klagen?
Ja, je taalkundigheid.
quote:
En verder negeer ik niks hoor, ik ga gewoon niet op je onzin in.
Kom op zeg.......dit is wel een hele grote beginnersfout hoor

Alleen uitermate jammer dat jij nog steeds geen antwoord daarop wilt geven, ondanks 10 keer herhalen. Wel eerst het ene roepen, maar vervolgens er niet meer inhoudelijk op reageren.
En om het vervolgens onzin te noemen; je begon er godsamme mee. en ik had tenminste wel het fatsoen daar op te reageren.

Je lijkt Gertje wel
quote:
Ik meende te constateren dat jij geen fan van Geert was, doordat je hem kleinerend "Gertje" noemde.
Politiek gezien is ie absoluut niet mijn favoriet nee. TvG was bijvoorbeeld ook niet mijn favoriete persoon om naar te luisteren (ik kon me strotn ergeren aan hem), maar wat was ie wel geweldig om naar te luisteren!
quote:
Ik sta trouwens wel aardig achter Geert zijn ideeen. Soms gaat het wel een beetje ver, maar ik ben het zeker met hem eens dat er iets moet gebeuren. En snel graag...(al zal dat niet zo makkelijk zijn)
En dat is je goed recht hoor, alleen ben ik het er niet mee eens
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:38:59 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_33046774
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja, je taalkundigheid.
[..]

Kom op zeg.......dit is wel een hele grote beginnersfout hoor

Alleen uitermate jammer dat jij nog steeds geen antwoord daarop wilt geven, ondanks 10 keer herhalen. Wel eerst het ene roepen, maar vervolgens er niet meer inhoudelijk op reageren.
En om het vervolgens onzin te noemen; je begon er godsamme mee. en ik had tenminste wel het fatsoen daar op te reageren.

Je lijkt Gertje wel
[..]

Politiek gezien is ie absoluut niet mijn favoriet nee. TvG was bijvoorbeeld ook niet mijn favoriete persoon om naar te luisteren (ik kon me strotn ergeren aan hem), maar wat was ie wel geweldig om naar te luisteren!
[..]

En dat is je goed recht hoor, alleen ben ik het er niet mee eens
Mijn taalkundigheid is misschien niet zo geweldig (al is het ook niet rampzalig), ik heb waarschijnlijk weer andere punten waar jij het onderspit delft.

Ach, misschien heeft het met mijn Brabantse nuchterheid te maken.
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:33:02 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33048075
Opruimslotje.

Edit: weer open.

@TS: dit is een discussieforum. Als er dus mensen zijn die wensen te discussieren dan is dat per definitie toegestaan ondanks dat je het zelf een FAN-topic noemt.

[ Bericht 88% gewijzigd door ExtraWaskracht op 13-12-2005 17:38:38 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:51:33 #99
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33048535
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:43 schreef Gargoylesla het volgende:
Sjonge jonge wat een onzin....

Het enigste wat wilders wil is dat mensen die hier binnen komen niet gelijk dezelfde rechten hebben als mensen die hier al jaren wonen en zich netjes gedragen (allochtoon of autochtoon).

Dit is toch niet meer dan logisch ??
Art. 1 van de Nederlandse Grondwet: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Wat Wilders wil is hier een "behalve Moslims" addendum aan toevoegen. Want het is hem voornamelijk te doen om moslim en andere niet westerse immigranten.

Want reken maar dat een fundamentele Amerikaanse jood met geld gewoon Nederland binnen mag EN op volgens Artikel 1 van de Nederlandse grondwet wordt behandeld volgens Wilders.

De veranderingen die Wilders wil doorvoeren hebben met name effect op het Nederlander worden, en het Nederlanderschap behouden. Zo wil hij bijvoorbeeld Marokkanen straffen op het verkrijgen van het Nederlanderschap omdat Marokko weigerd het Marokkaanse staatsburgerschap af te nemen door ze geen Nederlanderschap te verlenen. Aan de andere kant wil hij Westerse burgers die naar Nederland willen komen niet hinderen.

En daar gaat je wet op gelijke behandeling en je artikel 1 van de Nederlandse grondwet.....En Wilders heeft in het verleden al eens aangekondigd dat hij helemaal geen moeite had met het aanpassen van de grondwet om zijn wensen door te voeren.

Ik hoef je er niet aan te herrinneren dat zo'n 70 jaar geleden men het ook "niet meer dan logisch" vondt dat Joden wat minder rechten kregen, WANT zij waren de schuld voor de economische crisis waarin Duitsland verkeerde, want zij zaten allemaal in de goede middenstand.

Wilders is niet zo extreem mischien, maar het is een stapje in de VERKEERDE richting voor Nederland. Het is maar goed dat 95% van Nederland ook zo verstandig is, want hij heeft nog maar 2 zetels in de kamer met z'n eigen groepje.

En ik ben best voor een verscherping van de immigratiewetgeving, en aanpassingen aan de naturalisatiewetgevingen hoor, maar niet op de manier waarop Wilders het wil.

Van de FP een tijdje terug: [update] Wilders: 'Geen burgerrechten voor moslims'
quote:
Als het aan Kamerlid Wilders en dr. Bart-Jan Spruyt ligt, dan krijgen moslims geen grondwettelijke burgerrechten, zoals de vrijheid eigen scholen en verenigingen op te richten. Dit staat geschreven in het programma voor hun nieuwe partij, dat gemaakt is door de directeur van de Edmund Burke-stichting. Wilders heeft het met open armen ontvangen.

Volgens Wilders is de Nederlandse cultuur niet verenigbaar met de islam. Zo zou de islam geen rekening houden met democratische normen van de Nederlandse rechtsstaat. Verder zou de islam imperialistisch zijn, waarbij verwezen wordt naar de 'torenhoge minaretten in Rotterdam'. Ook het dragen van hoofddoekjes zou een symbool van afkeur naar het Westen toe zijn.

Niet alleen de grondrechten moeten worden afgenomen, ook de grenzen moeten voor immigranten worden afgesloten. Dit, volgens Spruyt, om de islamisering van de Nederlandse cultuur te voorkomen. "Van integratie moet 'serieus werk' worden gemaakt. Elke immigrant wiens inburgering mislukt moet het land uit: Je past je aan, of je hoepelt op."
Dus volgens wilders mogen moslims rechten ontnomen worden die volgens onze grondwet gegarandeerd zijn. Christenen mogen wel bij elkaar komen en een vereniging oprichten, maar Moslims zouden dat volgens Wilders dan niet mogen.

Ik ben helaas bang dat het overgrote deel van het volk dat achter Wilders aanloopt ergens een klepel heeft horen luiden over "iets met Marokkanen eruit" of "immigratiestop", maar eigenlijk geen flauw idee hebben waar die klok nu eigenlijk hangt, en wat voor impact zijn maatregelen zouden hebben op onze maatschappij.
quote:
Het wordt tijd dat je er eens wat meer in gaat verdiepen, want dat is bij lange na niet het enigste wat Wilders wil. Hij wil aan onze grondwet voor gelijke rechten sleutelen, en daar pas ik voor. De man is echt een idioot.... ik snap niet dat je "fan" kan zijn van zo'n man.

Maar ja, het volk is makkelijk te blinddoeken: Adolf Hitler werd in 1939 nog genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede omdat hij zo goed had gehandeld met de oplossing voor het Sudetenland in 1938.....
-
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:09:57 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33048913
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:35 schreef Gargoylesla het volgende:
Nah zal ik dan maar eens zijn echte stappen plan neerzetten. komt die hoor.. (het blijft moeilijk he om iets te lezen en dat over te typen)
Ik heb er een paar laten staan:

1) De invoering van heropvoedingskampen.
2) Waar nodig wordt ook het leger ingezet voor de openbare ordehandhaving
3) Leerlingen worden grondiger getoetst op gedegen kennis van cultuur, nationale identiteit en verleden.
4) Islamitische scholen mogen niet worden opgericht.

Ter vergelijking:

1) In 1935 werden Joden ook naar "heropvoedingskampen" gestuurd, en heropvoedingskampen was 1 van de partijpunten van de NSDAP.
2) De Schutz Abteilung was niets meer dan een legereenheid om alle protesten de kop in te drukken.
3) Vanaf 1933 was het elk Duitsch kind verplicht te leren over Duitschland en de Duitsche Cultuur in de klaslokalen.
4) Vanaf 1935 mochten in Duitschland geen Joodse scholen meer opgericht worden, noch mochten Joodse verenigingen worden opgericht.
quote:
Ik ben dan ook zeer benieuwd welke richting wilders opgaat wat mij betreft is die op dit moment goed bezig
Ik vindt hem momenteel zeer ENG bezig zijn. En dan komt ie ook nog eens met zaken als de totale afschaffing van het ministerie van Economische Zaken, Ontwikkelingssamenwerking en Onderwijs. En wat wil hij dan wel, een ministerie van Propaganda invoeren ofzo??

Ik vindt dat immigratie en integratieproblemen moeten worden aangepakt..... maar NIET op de manier dat Wilders dat wil. En Wilders heeft best aan aantal goede punten op zijn lijst staan trouwens, maar ik vertrouw hem voor geen meter wanneer het gaat om gelijke burgerrechten.
-
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:13:53 #101
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33049003
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:40 schreef JohnDope het volgende:
De term "ghetto" zegt jou waarschijnlijk niets?
-
  woensdag 14 december 2005 @ 12:55:53 #102
19194 Oversight
◢◤
pi_33069574
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:13 schreef maartena het volgende:

[..]

De term "ghetto" zegt jou waarschijnlijk niets?
Leg eens uit?
◢◤
  woensdag 14 december 2005 @ 12:57:12 #103
19194 Oversight
◢◤
pi_33069605
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
omdat hij dat zegt ben je een fan van hem?

Wilders !
◢◤
  woensdag 14 december 2005 @ 12:58:27 #104
19194 Oversight
◢◤
pi_33069631
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:18 schreef Dandelion het volgende:

[..]

fyi: dom populistisch geblaat, niet verschoond van kwetsende, associale en grove praat staat niet automatisch gelijk aan scherp.
ach,... jouw mening.

En zélf JIJ hebt recht op een mening in dit land.

Goed he?
◢◤
  woensdag 14 december 2005 @ 12:59:29 #105
19194 Oversight
◢◤
pi_33069658
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:32 schreef bonke het volgende:
ik ben FAN van hEm....
quote:

Herkenbaar he?

[ Bericht 3% gewijzigd door Oversight op 14-12-2005 13:11:23 (E) ]
◢◤
  woensdag 14 december 2005 @ 13:00:13 #106
19194 Oversight
◢◤
pi_33069674
quote:

[..]

ik wél !
◢◤
  woensdag 14 december 2005 @ 13:00:42 #107
19194 Oversight
◢◤
pi_33069684
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef Dandelion het volgende:

[..]

please.
Nu ook al !
◢◤
  woensdag 14 december 2005 @ 13:01:20 #108
19194 Oversight
◢◤
pi_33069706
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:07 schreef Gringo999 het volgende:
[afbeelding]

kapsel van die man blijft grappig
inderdaad!
◢◤
  woensdag 14 december 2005 @ 13:06:42 #109
19194 Oversight
◢◤
pi_33069830
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:12 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Mwah, ook daar zouden we over discussieren, want dan klopt je zin niet helemaal, maar goed...

quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
dit is een discussieforum. Als er dus mensen zijn die wensen te discussieren dan is dat per definitie toegestaan.
quote:
Het gaat economisch goed. Punt. Dat kun je niet ontkennen,
Ik ONTKEN , het gaat economisch NIET goed !
quote:
er is nog steeds groei,
er is géén groei.
quote:
de arbeidsmarkt trekt aan op het moment.
de arbeidsmarkt trekt NIET aan.
quote:
Natuurlijk het is beter geweest,
het is NIET beter geweest.
quote:
dat klopt,
klopt NIETS van.
quote:
maar ja, ooit van conjunctuurgolven gehoord?
NEE !
quote:
Daar kan geen politicus wat aan doen.
Wel waar!
quote:

Kijk naar de cijfers, dan kun je het er logischer wijs niet meer niet mee eens zijn.
gekeken.

ik ben het er nog stééds mee eens !
quote:
Veiligheid op straat. Tja, ik heb hier in Twente nergens last van, het geen overigens voor een deel ook een keuze is. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het overal te ontlopen is.
dat wil het wél.
quote:
Kan.
Kan niet
quote:
Ook dit is gewoon te meten, ik ken de cijfers niet, en heb ook geen zin om ze te checken.
niet te meten....
quote:
Het onderwijs in Nederland is nog steeds gewoon goed, het niveau ligt hoger dan veel andere landen van de EU, dus ook hier lijkt me weinig te klagen.
Het onderwijs is zwaar onder de maat!
◢◤
  woensdag 14 december 2005 @ 13:07:55 #110
19194 Oversight
◢◤
pi_33069868
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

geen idee, iemand die hierover wil discussieren ?

Mag best in dit topic. !
◢◤
pi_33069871
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:59 schreef Oversight het volgende:

[..]

ik ben FAN van ham....
[..]

Herkenbaar he?
Ham:

Wilders

Fiets
  woensdag 14 december 2005 @ 13:10:58 #112
19194 Oversight
◢◤
pi_33069950
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ham:

[afbeelding]

Wilders [afbeelding]

[afbeelding]

Cóól !
◢◤
  woensdag 14 december 2005 @ 21:26:18 #113
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_33083553
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:09 schreef maartena het volgende:

[..]

3) Leerlingen worden grondiger getoetst op gedegen kennis van cultuur, nationale identiteit en verleden.

Ter vergelijking:

1) In 1935 werden Joden ook naar "heropvoedingskampen" gestuurd, en heropvoedingskampen was 1 van de partijpunten van de NSDAP.
2) De Schutz Abteilung was niets meer dan een legereenheid om alle protesten de kop in te drukken.
3) Vanaf 1933 was het elk Duitsch kind verplicht te leren over Duitschland en de Duitsche Cultuur in de klaslokalen.
4) Vanaf 1935 mochten in Duitschland geen Joodse scholen meer opgericht worden, noch mochten Joodse verenigingen worden opgericht.
[..]

Ik vindt hem momenteel zeer ENG bezig zijn. En dan komt ie ook nog eens met zaken als de totale afschaffing van het ministerie van Economische Zaken, Ontwikkelingssamenwerking en Onderwijs. En wat wil hij dan wel, een ministerie van Propaganda invoeren ofzo??

Ik vindt dat immigratie en integratieproblemen moeten worden aangepakt..... maar NIET op de manier dat Wilders dat wil. En Wilders heeft best aan aantal goede punten op zijn lijst staan trouwens, maar ik vertrouw hem voor geen meter wanneer het gaat om gelijke burgerrechten.
Jij bent dom zeg als je denkt dat Wilders een vierde rijks of zoiets wil.
Plaats niet zulke trieste vergelijken aub, ze raken kant noch wal.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  woensdag 14 december 2005 @ 21:44:14 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33084223
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:26 schreef ZureMelk het volgende:
Jij bent dom zeg als je denkt dat Wilders een vierde rijks of zoiets wil.
Plaats niet zulke trieste vergelijken aub, ze raken kant noch wal.
Nee, maar de wijzigingen die hij wil doorvoeren aan de Grondwet in Nederland lijken er sterk op. Hij is namelijk van mening dat Islamieten minder rechten moeten krijgen.... omdat het Islamieten zijn. Dat is gewoon regelrechte discriminatie, en dat komt ERG overeen met wat is doorgevoerd met de Nuremburger Rassenwetten in 1935.

Ik weet dat een vergelijking met het verleden van Duitsland ontzettend negatief overkomt, en het zal zo ook niet 1-2-3 gebeuren in Nederland. Ik denk ook niet dat Wilders een of ander dicatortje is die van Nederland een miltaire staat wil maken.

Maar je kunt niet ontkennen dat de overeenkomsten heel ENG zijn..... En ik heb eigenlijk weinig zin aan een knuppel aan de macht die vindt dat 1 godsdienst minderwaardig is aan een andere. Het is maar goed dat het gros van het Nederlandse volk hem ook geen steun gunt, want hij komt nog niet eens aan 2 zetels in de laatste peilingen.
-
  woensdag 14 december 2005 @ 21:46:27 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33084306
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:06 schreef Oversight het volgende:

Ik ONTKEN , het gaat economisch NIET goed !
er is géén groei.
de arbeidsmarkt trekt NIET aan.
het is NIET beter geweest.
klopt NIETS van.
NEE !
Wel waar!
gekeken.
ik ben het er nog stééds mee eens !
dat wil het wél.
Kan niet
niet te meten....
Het onderwijs is zwaar onder de maat!
Het zou ook leuk zijn als je ook nog eens met een enigzins intelligente onderbouwing komt voor deze standpunten, want je zet de andere Wilders fans wel heel erg voor schut op deze manier.....
-
  woensdag 14 december 2005 @ 21:56:13 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33084704
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:55 schreef Oversight het volgende:
Leg eens uit?
Met de term: "Wilders is een held. Het enige wat er in nederland moet gebeuren is de juiste mensen groeperen. - nam ik aan dat er bedoeld werd dat bepaalde bevolkingsgroepen in bepaalde hokjes worden gestopt. Ofwel, je stopt alle Marokkanen bij elkaar in een groep, en alle Nederlanders bij elkaar in een groep, en je houdt ze vervolgens apart en dan zou alles zogenaamd goed gaan.

Dat bedoel ik met Ghetto's, want op die wijze zijn in het verleden bijvoorbeeld de Jodenghetto's in de jaren 30, of de zwarten ghetto's in de periode 1900 tot 1960 in Amerika gevormd. De "overheersende" bevolking stopte dus de "minderheden" in aparte wijken, in aparte scholen, aparte groepen, etc....

Als JohnDope hier iets anders mee bedoeld, dan is het aan hem natuurlijk vrij om er een mooie onderbouwing aan zijn statement te geven.
-
  woensdag 14 december 2005 @ 22:33:53 #117
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_33086293
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:56 schreef maartena het volgende:
De "overheersende" bevolking stopte dus de "minderheden" in aparte wijken, in aparte scholen, aparte groepen, etc....
Grappig, tegenwoordig is het juist die minderheid (de moslims) die segregatie opeist. Aparte scholen, aparte mobieltjes, apart eten, apart zwemmen, aparte televisiezenders, aparte antidiscriminatiebureau's, aparte overheidsinformatie (in het arabisch), aparte subsidies, aparte goede doelen, apart vrijwilligerswerk, aparte feestdagen etc etc etc.

Ze zijn misschien in jouw ogen zielig, maar dat komt niet door ons.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  woensdag 14 december 2005 @ 22:39:00 #118
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_33086537
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:35 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Economie
- Belastingverlaging, inclusief de alsmaar stijgende lokale lasten die meteen moeten worden bevroren en daarna jaarlijks moeten dalen.
- Deze politiek van belastingverlaging dient uit te monden in een vlaktaks, die economische groei sterk zal stimuleren en om die reden zichzelf grotendeels financiert.
- De hypotheekrenteaftrek blijft evenwel te allen tijde bestaan.
- Deregulering. De bestaande regelgeving moet met zeker 50 procent worden beperkt. Voor iedere nieuwe regel dienen er eerst twee te worden afgeschaft. Om te beginnen kan het ministerie van
- Economische Zaken de deuren sluiten.
- Investeringen in Research & Development, het stimuleren van innovatie, en de langere bescherming van patenten.
- De afbouw van ‘Nederland subsidiestaat', want geld rondpompen is nutteloos en kostbaar. Laat de burger maar zelf bepalen aan welke goede doelen we geld geven.
- Ontwikkelingshulp verdwijnt, behoudens noodhulp. Het huidige niveau van OS-hulp van 0,8%
- BBP (4 miljard euro per jaar structureel) wordt teruggebracht naar 0,1%, uitsluitend te gebruiken voor noodhulp. De functie van Minister van Ontwikkelingssamenwerking wordt opgeheven.
- Om de ontwikkeling in arme landen te bevorderen worden internationale handelsbelemmeringen voor deze landen en hun producten afgeschaft.
- Harde aanpak van fraude en corruptie, zeker ook bij de overheid.
- Meer mensen aan het werk door het afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht.
- Een ongenadige inkrimping van de overheid (inclusief een grondige herziening van het ambtenarenrecht): 50% minder ambtenaren.
- Het poldermodel moet op de helling, zonder pardon, en dat betekent dus het einde van de praat- en overlegpaleizen als de SER en de Stichting van de Arbeid.
- Het afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO's.
- Maar tegelijkertijd fors meer geld voor verzorgingstehuizen.
- Een hardere aanpak van fraude en oneigenlijk gebruik van de sociale zekerheid zodat meer solidariteit kan ontstaan met de echte kwetsbaren in onze samenleving.
- Geen export van uitkeringen – van kinderbijslag tot WAO – buiten de EU.
- Remigratie wordt krachtiger gestimuleerd.
- Uitkeringsgerechtigden die niet volledig arbeidsongeschikt zijn moeten als tegenprestatie voor hun uitkering maatschappelijke taken verrichten (in de zorg, bij de plantsoenendienst, etc.) tot zij weer reguliere arbeid verrichten.
- Beperking kinderbijslag tot de eerste twee kinderen.
- Meer aandacht voor de inkomenspositie van de middengroepen.
- Over vergunningen wordt door de overheid altijd binnen een vastgestelde redelijke termijn beschikt.

Veiligheid
- De invoering van het three strikes you're out -principe: na drie geweldsmisdrijven levenslang.
- De invoering van minimumstraffen.
- Het verhogen van de straffen voor geweldsdelicten.
- Vijf gevangen op één cel, liever dan één veroordeelde te vroeg op straat.
- De afschaffing van het principe van de verjaring bij ernstige geweldsmisdrijven.
- De afschaffing van vervroegde invrijheidsstelling.
- De afschaffing van onbewaakt proefverlof voor TBS'ers.
- De afschaffing van taakstraffen voor geweldszaken en bedreiging.
- De invoering van heropvoedingskampen.
- De invoering van meer structurele schadevergoeding aan slachtoffers.
- De uitbreiding van preventief fouilleren naar heel Nederland.
- De samenvoeging van de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie tot één ministerie van
Veiligheid.
- Het fors uitbreiden van het aantal politieagenten, zodat deze weer dienstbaar worden aan de burger en bekeuren weer plaatsvindt omdat de wet wordt overtreden en niet om zoveel mogelijk geld binnen te halen.
- Het (internationaal en nationaal) mogelijk maken dat criminelen die geweldsmisdrijven hebben gepleegd en een dubbele nationaliteit hebben worden gedenaturaliseerd zodat ze kunnen worden uitgezet.
- Waar nodig wordt ook het leger ingezet voor de openbare ordehandhaving

Onderwijs
- Leerlingen worden grondiger getoetst op gedegen kennis van cultuur, nationale identiteit en verleden.
- De ambachtsscholen en tuchtscholen komen terug.
- Het ministerie van Onderwijs wordt afgeschaft.
- Vertrouwen in docenten en ouders wordt hersteld, zij krijgen het primaat.
Islamitische scholen mogen niet worden opgericht.

Kortom
- Een Nederland dat zijn eigen identiteit handhaaft en daar trots op is, zich niet laat overnemen of aanpast aan wezensvreemde culturen, of die zijn identiteit laat verwateren door op te gaan in supranationale instellingen.
- Een Nederland dat niet meer in de ban is van de angst, voor aanslagen of voor straatterreur, en dat de criminaliteit en de dreiging van het terrorisme dus voortvarend terugdringt met passende maatregelen.
- Een Nederland met een gezonde en concurrerende economie, en met een veel kleinere overheid en lagere belastingen, omdat die overheid het niet langer als haar taak ziet zich met van alles en nog wat bezig te houden, maar zich op haar kerntaken zal toeleggen.
- Een Nederland met een florerend midden- en kleinbedrijf en extra aandacht voor de positie van de hardwerkende mensen met een middeninkomen; beiden zijn de ruggengraat van onze samenleving.
- Een Nederland dat jongeren kansen biedt, respectvol omgaat met ouderen en investeert in een menswaardig bestaan van mensen in verpleeghuizen.

Er staan een paar punten tussen die de nodige vraagtekens oproepen Wilders heeft beloofd om hier later op terug te komen. Verder staan er zeer sterke punten tussen.

Goed program. Met de overgrote meerdeheid ben ik het eens.
Mits goed uitgevoerd zullen veel van deze punten een flinke verbetering voor Nederland zijn.
De overheid is gezwollen tot angstaanjagende proporties door de paarse reglzucht en zal mocht er een linkse regering komen nog fors doorgroeien en dus nog meer geld gaan kosten. Europa maakt de regelzucht nog eens een factor erger.
Aanpakken die handel Geert!

Er moet weer eens een frisse wind door Den Haag waaien.
  donderdag 15 december 2005 @ 00:50:32 #119
19194 Oversight
◢◤
pi_33091099
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Het zou ook leuk zijn als je ook nog eens met een enigzins intelligente onderbouwing komt voor deze standpunten, want je zet de andere Wilders fans wel heel erg voor schut op deze manier.....
dát is een discussie op zich waard, zullen we er een topic over openen?
◢◤
  donderdag 15 december 2005 @ 00:52:19 #120
19194 Oversight
◢◤
pi_33091130
quote:

- nam ik aan dat
Dat vermoeden wilde ik even bevestigd zien, dank.
◢◤
  donderdag 15 december 2005 @ 00:59:00 #121
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_33091267
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:00 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Indd, ik dacht dit weekend ook even gezellig met me vriendin en paar vriend uit te gaan totdat 1 van mijn vriedin haar vriendinnen even voor hoer wordt uitgemaakt en daarna gezellig verrot gescholden wordt door een paar marokkaantjes.
Moet je niet naar van die paupertenten gaan

[ Bericht 1% gewijzigd door nonzz op 15-12-2005 01:25:16 ]
lege ton
  donderdag 15 december 2005 @ 01:28:38 #122
19194 Oversight
◢◤
pi_33091936
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:59 schreef nonzz het volgende:

paupertenten
écht, dat schreef ie !

◢◤
pi_33096994
quote:

[..]

Met de term: "Wilders is een held. Het enige wat er in nederland moet gebeuren is de juiste mensen groeperen. - nam ik aan dat er bedoeld werd dat bepaalde bevolkingsgroepen in bepaalde hokjes worden gestopt. Ofwel, je stopt alle Marokkanen bij elkaar in een groep, en alle Nederlanders bij elkaar in een groep, en je houdt ze vervolgens apart en dan zou alles zogenaamd goed gaan.

Dat bedoel ik met Ghetto's, want op die wijze zijn in het verleden bijvoorbeeld de Jodenghetto's in de jaren 30, of de zwarten ghetto's in de periode 1900 tot 1960 in Amerika gevormd. De "overheersende" bevolking stopte dus de "minderheden" in aparte wijken, in aparte scholen, aparte groepen, etc....

Als JohnDope hier iets anders mee bedoeld, dan is het aan hem natuurlijk vrij om er een mooie onderbouwing aan zijn statement te geven.
Lol ik was gisteren naar een voorstelling van theo maassen geweest die had het over linkse hippie mensen in deze cultuur die een beetje doordraaien eigenlijk zou ik zijn tekst naar hem op moeten sturen
  donderdag 15 december 2005 @ 13:06:04 #124
19194 Oversight
◢◤
pi_33099818
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:00 schreef Gargoylesla het volgende:
eigenlijk zou ik zijn tekst naar hem op moeten sturen
Is ie z'n tekst kwijt dan?
◢◤
  donderdag 15 december 2005 @ 13:08:23 #125
19194 Oversight
◢◤
pi_33099881
◢◤
pi_33100168
Die wilders wil er altijd wel als een denker uitzien
Fiets
  donderdag 15 december 2005 @ 15:22:37 #127
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_33103323
quote:
Op donderdag 15 december 2005 13:08 schreef Oversight het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
nou...., wij niet
(gaat lekker deze discussie..)
lege ton
pi_33128292
Hoe staat ie in de peilingen eigenlijk?

Ik ga niet op hem stemmen. Ondanks dat ik vind dat de oppositie een figuur als Wilders wel kan gebruiken ivm het wakker houden van de hedendaagse politiek. Als zo'n figuur als Halsema serieus wordt genomen, moet je zo'n flapdrol als Wilders ook wel een kans geven denk ik.
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:27:22 #129
19194 Oversight
◢◤
pi_33128382
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:22 schreef nonzz het volgende:

[..]

nou...., wij niet
(gaat lekker deze discussie..)
nou wij wel !
◢◤
pi_33181284
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:39 schreef ZureMelk het volgende:
Er moet weer eens een frisse wind door Den Haag waaien.
als die wind hetzelfde gaat doen met nederland als wat deze deed met wilders zijn haar, dan toch maar liever niet.
Extremistisch gematigd.
  zondag 18 december 2005 @ 02:09:46 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33181528
En nu gaat Wilders z'n eigen soap serie presenteren....

-
  zondag 18 december 2005 @ 02:12:38 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33181578
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:24 schreef Morrigun99 het volgende:
Hoe staat ie in de peilingen eigenlijk?
Hij komt volgens de Politieke Barometer niet hoger dan 1 zetel met 0,8% van de stemmen.

Zegt genoeg lijkt me.... Wilders kan alleen stemmen vergaren als een Marokkaan een BN-er neersteekt, want het is duidelijk dat ie met fatsoenlijke politiek niet ver komt
-
pi_33181721
Gierige klootzak. .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_33181730
wie
pi_33181781
quote:
Op zondag 18 december 2005 02:19 schreef SlimShady het volgende:
wie
Geert.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  maandag 19 december 2005 @ 22:03:18 #136
19194 Oversight
◢◤
pi_33228463
quote:
Op zondag 18 december 2005 02:22 schreef ma_jojo het volgende:

[..]

Geert.
Geert !
◢◤
  maandag 19 december 2005 @ 22:04:44 #137
19194 Oversight
◢◤
pi_33228524

◢◤
  maandag 19 december 2005 @ 22:13:49 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33228898
Oversight, wat is eigenlijk de voornaamste reden (onderbouwd) dat je Geert Wilders zo'n geschikt persoon vindt?

En waarom is hij bijv. beter dan andere rechtse partijen zoals de VVD en de ver-rechtse Nieuw Rechts?
-
  maandag 19 december 2005 @ 22:23:10 #139
19194 Oversight
◢◤
pi_33229347
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:13 schreef maartena het volgende:
Oversight, wat is eigenlijk de voornaamste reden (onderbouwd) dat je Geert Wilders zo'n geschikt persoon vindt?

En waarom is hij bijv. beter dan andere rechtse partijen zoals de VVD en de ver-rechtse Nieuw Rechts?
Omdat je hem er nimmer op zal betrappen zijn (uitgesproken) idealen te laten varen in wandelgangen-politiek, zélfs niet als daardoor een eigen wetsvoorstel door een oorspronkelijke tegenstander in ruil voor deze "steun" bij toekomstige stemmingen zal worden ondersteund.

Hij heeft een uitgesproken mening, en duidelijke standpunten.

Als je op hem stemt weet je precies waar hij zich sterk voor gaat maken, en op welke manier...

Als iedere politicus zó herkenbaar zou zijn, dan hadden we in nederland een échte keuze....

Helder flits als gevolg,...

POLITIEKE PARTIJEN ZOUDEN EIGENLIJK VERBODEN MOETEN WORDEN
◢◤
  maandag 19 december 2005 @ 23:02:28 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33231094
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:23 schreef Oversight het volgende:
Omdat je hem er nimmer op zal betrappen zijn (uitgesproken) idealen te laten varen in wandelgangen-politiek, zélfs niet als daardoor een eigen wetsvoorstel door een oorspronkelijke tegenstander in ruil voor deze "steun" bij toekomstige stemmingen zal worden ondersteund.

Hij heeft een uitgesproken mening, en duidelijke standpunten.

Als je op hem stemt weet je precies waar hij zich sterk voor gaat maken, en op welke manier...

Als iedere politicus zó herkenbaar zou zijn, dan hadden we in nederland een échte keuze....
En je ziet maar hoever dat hem gebracht heeft.... Hij kreeg een hoop support toen een Marokkaan een bekende Nederlander lek stak, maar die 20 zetels die ie November vorig jaar nog had zijn intussen gedaald tot 1 zetel die ie met 0,8% van de stemmen nog maar met moeite vasthoud.

Hij heeft standpunten in zijn actieplan staan waar 90% van de Nederlanders totaal geen binding mee heeft. Dan mag je wel een uitgesproken mening hebben, maar als je vervolgens geen stemmen weet te vergaren, dan kom je niet ver natuurlijk.
quote:
Helder flits als gevolg,...

Dat vindt ik wel een heel boute uitspraak. Het mooie van een democratisch systeem, en dat zelfs zo bij het Amerikaanse twee-partijen stelsel, is dat de andere partijen de machthebbende partij(en) controleerd. Zonder partijen vervalt de democratie en kom je terecht in een dictatuur waar 1 iemand het volledige leiderschap heeft over het land. En zodra 1 persoon de macht heeft, kan de grondwet aangepast worden, en ik denk dat ik je niet hoef uit te leggen wat voor een gevolgen dat heeft voor Nederland.
-
pi_33231908
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:50 schreef Oversight het volgende:

[..]

dát is een discussie op zich waard, zullen we er een topic over openen?
Heb je ook nog wat zinnigs te melden?
Je loopt alleen maar lovend te doen zonder enige argumenten.
Heb je wel verstand verstand van zaken? Weet je wel wat goed voor je is, en voor dit land?
Ook nog argumenten waarom hij nou goed zou zijn voor Nederland, of blijf je als als een achterlijk kindje achter je voorbeeld aan lopen, terwijl je eigenlijk nul komma nul weet hebt wat zijn plannen voor NL nou eigenlijk zijn. Er zijn al verscheidene mensen die uiteen hebben gezet waarom hij NIET goed voor NL is, maar daar doe je niks mee, en je houdt die plaat van 8 bij 5 m voor je kop, omdat je geen weerwoord hebt.
Telkens met één zin en zielige smilies reageren, PUB is dáár.
  maandag 19 december 2005 @ 23:25:55 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33232012
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:23 schreef OldJeller het volgende:
Heb je ook nog wat zinnigs te melden?
Je loopt alleen maar lovend te doen zonder enige argumenten.
Heb je wel verstand verstand van zaken? Weet je wel wat goed voor je is, en voor dit land?
Ook nog argumenten waarom hij nou goed zou zijn voor Nederland, of blijf je als als een achterlijk kindje achter je voorbeeld aan lopen, terwijl je eigenlijk nul komma nul weet hebt wat zijn plannen voor NL nou eigenlijk zijn.
Telkens met één zin en zielige smilies reageren, PUB is dáár.
Echt onderbouwen van standpunten is inderdaad niet zijn sterkste kant. Het blijft bij een smilie, wat ongefundeerde uitspraken, en totaal geen onderbouwing voor zijn standpunten. Als ie serieus genomen wil worden, dan zal ie toch eens eerst wat meer research moeten doen, en met meer serieuze onderbouwingen moeten komen voor zijn standpunten.
-
  maandag 19 december 2005 @ 23:26:35 #143
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_33232046
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:23 schreef Oversight het volgende:
[..]

Je hebt bondgenoten: dat vindt de gemiddelde terrorist ook!
pi_33232439
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Echt onderbouwen van standpunten is inderdaad niet zijn sterkste kant. Het blijft bij een smilie, wat ongefundeerde uitspraken, en totaal geen onderbouwing voor zijn standpunten. Als ie serieus genomen wil worden, dan zal ie toch eens eerst wat meer research moeten doen, en met meer serieuze onderbouwingen moeten komen voor zijn standpunten.
Guess what... I got a fever. And the only prescription, is more cowbell.

maandag 19 december 2005 @ 23:42:47 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33232625
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:36 schreef OldJeller het volgende:
Guess what... I got a fever. And the only prescription, is more cowbell.

More Cowbell!
-
  dinsdag 20 december 2005 @ 00:00:03 #146
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33233217
wilders moet gewoon hard voor belastingverlaging gaan. Hierin wordt nog niet voorzien daar andere partijen. We moeten breken met de gedachte dat de overheid alleen maar meer-meer-meer wil.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33234894
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:09 schreef maartena het volgende:

Ter vergelijking:

[..]

Wat een quatsch.
Altijd maar weer die WOII vergelijkingen die te pas en te onpas erbij worden gehaald.

In Nederland is abortus en euthanasie toegestaan.
In Nederland zijn er mensen die houden van honden.
In Nederland zijn er vegetariërs.

Ter vergelijking:
In nazi-Duitsland werd abortus en euthanasie toegepast.
Hitler hield van honden.
Hitler was een vegetariër.

Zo kan je altijd vergelijkingen maken met nazi-Duitsland en/of Hitler en daardoor hetgene direct afkeuren omdat het in nazi-Duitsland voorkwam en/of Hitler het steunde.
Wat schiet je op met dat soort vergelijkingen?

Ik ben verder ook geen Wilders fan en denk dat hij in de normale situatie (dwz zonder aanslag vlak voor de verkiezingen, hé daar zou je ook min of meer een vergelijking mee kunnen maken.) ook vrij weinig zetels gaat behalen wat dat betreft hoeven we verder niet bang te zijn. Daarom zijn je vergelijkingen in dit geval wat mij betreft ook vrij zinloos.
Gevalletje Godwin's Law en Reductio ad Hitlerum.

ps. SA staat voor Sturm Abteilung .
pi_33238821
HHmmm geert staat volgens de NIPO peilingen op 10 zetels en volgens maruice de hond op 6 en volgens iemand hier boven op 1....

wat klopt hier niet :S
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:53:18 #149
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33239028
dan zal de NIPO wel kloppen...
pi_33246489
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 01:05 schreef MrX1982 het volgende:

Hitler hield van honden.
Hitler was een vegetariër.
daardoor stierven geen mensen. En persoonlijke interesses zeggen niks over politieke standpunten.
Hitler hield niet van honden omdat de joden dood moesten.
hij was ook geen vegetarier omdat hij zijn derde reich wilde hebben.

dus deze vergelijkingen zijn niet te vergelijken met de serieuze vergelijkingen van hitler en wilders (ok, dat was een kromme zin )

noujah, you get my point hoop ik
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:39:16 #151
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_33248128
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:44 schreef Gargoylesla het volgende:
HHmmm geert staat volgens de NIPO peilingen op 10 zetels en volgens maruice de hond op 6 en volgens iemand hier boven op 1....

Hier staat hij op 1: http://www.politiekebarometer.nl/
lege ton
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:07:48 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33250753
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:44 schreef Gargoylesla het volgende:

Kijk eens op http://www.politiekebarometer.nl

NIPO wordt gebruikt door RTL 4/5 in haar nieuws uitzendingen, de Politieke Barometer (Interview NSS) wordt door de publieke omroepen gebruikt. Maurice de Hond wordt gebruikt door SBS 6 volgens mij.

Ik weet niet of dit wat zegt over het type mensen wat geinterviewed wordt door deze drie, want ik ga er vanuit dat al deze bedrijven het weer anders aanpakken. Ik weet dat Maurice de Hond zelf behoorlijk partijdig is dus van die club heb ik zowiezo geen hoge pet op. Hoe de NIPO en Interview NSS de zaken aanpakken weet ik niet.

Wel weet ik dat over het algemeen genomen de publieke omroep kijkers linkser zijn, en de RTL kijkers wat rechtser, dus het zou kunnen dat ze onder hun eigen publiek aan het pollen zijn natuurlijk.....

Wat me ook opvalt is dat Groep Wilders de resultaten van de andere poll bureaus niet noemt. Als een blaaskaak "kijk mij eens met 10 zetels" roepen, terwijl er twee andere poll bureas zijn met mindere resultaten.
-
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:23:53 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33251229
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 01:05 schreef MrX1982 het volgende:
In Nederland is abortus en euthanasie toegestaan.

Ter vergelijking:
In nazi-Duitsland werd abortus en euthanasie toegepast.
Ik zou de gescheidenisboekjes maar eens gaan doorpluizen en zoeken naar de redenen waarom er abortus en euthenasie werd toegepast in Nazi Duitsland.

Hoe dan ook, de vergelijkingen met uitspraken die Hitler deed VOOR hij in de nationale politiek terecht kwam en die van Wilders m.b.t. het weigeren van bepaalde burgerrechten aan buitenlanders komen sterk overeen. Ik snap best dat een Wilders aanhanger liever niet heeft dat zijn standpunten en uitspraken zo vergeleken worden, met name vanwege de verdere loopbaan van de heer Hitler, en ik wil ook niet zeggen dat Wilders uit is op een politiestaat met gaskampen voor Marokkanen ofzo..... maar de vergelijking met de speeches die Hitler deed in de jaren 20 bijvoorbeeld zijn toch erg opvallend. Net als Hitler, zet hij zich af tegen bepaalde stromingingen van geloof en immigranten, en net als Hitler is hij van mening dat deze groeperingen minder rechten moeten krijgen, en net als Hitler is hij van mening dat deze groeperingen direct verantwoordelijk zijn voor een reeks maatschappelijke problemen.

Tel daarbij op de zaken die hij wil gaan veranderen door aan het democratische apparaat van Nederland te gaan trekken (zoals het afschaffen van de Eerste Kamer, het halveren van de Tweede Kamer, het afschaffen van voor de democratie belangrijke ministeries), en het feit dat hij de burgerrechten en grondrechten van buitenlandse immigranten wil verminderen, dan is het niet zo gek dat hij die vergelijking krijgt. Hitler brak het Democratische apparaat ook stukje bij beetje af, tot hij in 1933 op een bepaald moment NET genoeg stemmen kreeg om de noodtoestand af te roepen nadat de Reichstag in de fik was gestoken, en zodoende greep ie de macht....

Nogmaals, ik zeg niet dat Wilders dit wil, want in zijn politeke programma staat ook de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel. Alleen staat er in zijn politieke programma dus ergens "behalve moslims natuurlijk" bij, want die mogen van hem geen eigen vereniging of publikaties meer uitgeven.....
-
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:34:58 #154
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_33255651
Geertje weer (indirect) in het nieuws: Vrouw verzint beroving en wurging hondje
Dit is weer een knap staaltje op onderbuik gevoelens inspelen/kroeg politiek bedrijven. Met z'n "zeggen wat hij denkt......"
lege ton
  donderdag 22 december 2005 @ 00:02:13 #155
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_33294540
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:07 schreef maartena het volgende:

[..]
NIPO wordt gebruikt door RTL 4/5 in haar nieuws uitzendingen, de Politieke Barometer (Interview NSS) wordt door de publieke omroepen gebruikt. Maurice de Hond wordt gebruikt door SBS 6 volgens mij.

Ik weet niet of dit wat zegt over het type mensen wat geinterviewed wordt door deze drie, want ik ga er vanuit dat al deze bedrijven het weer anders aanpakken. Ik weet dat Maurice de Hond zelf behoorlijk partijdig is dus van die club heb ik zowiezo geen hoge pet op. Hoe de NIPO en Interview NSS de zaken aanpakken weet ik niet.

Wel weet ik dat over het algemeen genomen de publieke omroep kijkers linkser zijn, en de RTL kijkers wat rechtser, dus het zou kunnen dat ze onder hun eigen publiek aan het pollen zijn natuurlijk.....
Als SBS ook TNS NIPO wil dan moeten ze gewoon meer geld op tafel leggen. Die gasten peilen voor iedereen. Publiek, commerciëlen maakt ze niks uit.

Ze peilen met een vaste kern van panelleden en zogenaamde koude bestanden, mensen die ze nog niet eerder gebeld hebben. Naarmate de verkiezingen naderen peilen ze onder meer mensen en vaker. Het moet juist een zo breed mogelijke afspiegeling van de bevolking zijn: van 18 tot 100, van Groningen tot Maastricht, van diplomaloos tot ingenieur etc. De kunst vooral die onderzoekers is om zo dicht mogelijk bij de einduitslag te zitten. That's all there is.

Als ze dat niet willen dan moeten ze inderdaad per doelgroep gaan peilen, klopt er geen moer van en gaan ze af en dan zegt die omroep: Hé zak hooi je zat er 15 zetels naast, bedankt, daar is de deur. Ze gaan vervolgens bij Maurice peilen of hij in is voor een overstap. Het zijn allemaal bedrijven die geld moeten verdienen, dus neem nou maar van mij aan dat die er alles aan doen om de strijd te winnen. Het is big business, als het aan de peilers lag hadden we ieder jaar verkiezingen.

Zo, en nu genoeg gepiel over gepeil
  zaterdag 24 december 2005 @ 22:35:13 #156
19194 Oversight
◢◤
pi_33383392

◢◤
pi_33393232
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:34 schreef nonzz het volgende:
Geertje weer (indirect) in het nieuws: Vrouw verzint beroving en wurging hondje
Dit is weer een knap staaltje op onderbuik gevoelens inspelen/kroeg politiek bedrijven. Met z'n "zeggen wat hij denkt......"
Extremistisch gematigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')