Ik las anders pas nog een ingezonden brief van een scholier in de Volkskrant waarin zij aangaf dat het studiehuis veel zelfstandiger is waardoor zij niet meer op wordt gehouden door minder gemotiveerde/getalenteerde kinderenquote:Op zaterdag 3 december 2005 10:14 schreef drexciya het volgende:
Dat ben ik met je eens. Het hoeft niet zo extreem te worden als de VS, maar ik zie niet waarom je niet uit zou mogen blinken in een bepaald vak. Verder zie je met het studiehuis de belichaming van het gelijkheidsstreven in actie en daar word je niet vrolijk van.
Het Nederlandse onderwijssysteem is bagger in vergelijking met het buitenland.quote:Op zaterdag 3 december 2005 07:40 schreef Sessy het volgende:
Het Nederlandse onderwijssysteem is ook heel anders. In ontwikkelingslanden moeten studenten veel meer studeren en dat doen ze ook, omdat zij dat als hun kanst op een betere toekomst zien. En in Nederland heerst een beetje het idee dat wat je ook doet het toch wel allemaal goed komt.
Oorspronkelijk kwam ik ruim twee jaar geleden naar Taiwan omdat bepaalde technische kennis bij de locale organisatie in Taiwan (nog) niet aanwezig was, plus dat ik het juiste netwerk had bij de thuisorganisatie in de UK om support naar Taiwanese klanten te helpen organiseren. Een heel duidelijke weloverwogen reden dus.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:22 schreef MouseOver het volgende:
Selang, waarom zit je daar eigenlijk? (vanuit het belang van je werkgever gezien)
Zo'n beetje alle moederborden, grafische kaarten, TV-kaarten, wireless LAN, etc, de meerderheid van de notebook computers, PDA, etc, een groot deel van de mobiele telefoons, LCD-TV's, DVD-recorders, DVD-drives, MP3 spelers, etc etc etcquote:Op zaterdag 3 december 2005 12:00 schreef Vitalogy het volgende:
Wat wordt er eigenlijk allemaal ontworpen in Taiwan? Zijn daar ook r&d-afdelingen van technologie voorlopers zoals Intel?
Volgens mij is er geen oneindig bedrag aan geld en hoeft een upswing van bijvoorbeeld India en China niet dat Europa in een recessie zal rakenquote:"Wereldwijd krijgen miljoenen mensen een beter leven. Er ontstaat dus een grotere wereldgemeenschap die aan het economische leven deelneemt. Dat wil niet zeggen dat Europa haar huidige deel van de taart zal behouden."
Voor het ontwikkelen van software heb je misschien niet meer dan een compu met i'net en een stoel nodig maar voor echte complexe producten heb je nog wel wat meer nodig.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:25 schreef more het volgende:
[..]
bron
Ja hier denken er nog veel dat ze met een hogere opleiding wel safe zitten in de toekomst. Maar bij een echte vrije wereldhandel zal de realiteit anders zijn.
Maar we kennen in Nederland nog iets zoals vakbonden die er alles aan doen om veranderingen die inhouden dat mensen harder moeten gaan werken / anders moeten gaan veranderen tegenhouden.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:39 schreef femmeChantal het volgende:
Wil je tijdig kunnen inspelen op veranderende omstandigheden, dan is het natuurlijk goed om daar nu over na te denken (en actie te ondernemen). Maar m.i. moeten we niet alleen kijken naar hoe we de productiviteit eventueel kunnen vergroten (andere werkwijze?), maar ook naar hoe we kunnen inspelen op (mondiale) ontwikkelingen en toekomstige wensen/behoeftes (dienstensector??). Ach en wee roepen helpt niet zoveel.
beetje eenzijdige industrie, nietwaar?quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle moederborden, grafische kaarten, TV-kaarten, wireless LAN, etc, de meerderheid van de notebook computers, PDA, etc, een groot deel van de mobiele telefoons, LCD-TV's, DVD-recorders, DVD-drives, MP3 spelers, etc etc etc
Ook veel chips worden nu in Taiwan ontworpen. Zo heeft bijvoorbeeld Mediatek een zeer groot marktaandeel in chips DVD-writers.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gisteren had panorama een verhelderende documantaire over vakbonden en automobiel fabrieken. Waarbij de automobielfabrieken als globale speler het toch vaak aan het winnen zijn. Nu proberen de vakbonden op europeesch niveau samen te werken, om niet land tegen land tegen elkaar uit te laten spelen.quote:Op zondag 4 december 2005 15:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar we kennen in Nederland nog iets zoals vakbonden die er alles aan doen om veranderingen die inhouden dat mensen harder moeten gaan werken / anders moeten gaan veranderen tegenhouden.
Weet ik... Ik wilde het alleen niet gelijk afzeiken...quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het Nederlandse onderwijssysteem is bagger in vergelijking met het buitenland.
Dat hangt af van de invulling die je school eraan geeft. Puur gesproken, heb je veel zelfstudieuren in het studiehuis en kun je dus lekker doorwerken. Wel is het niveau vergeleken met de Oude Stijl omlaag gegaan (ik heb eerst nieuwe stijl gedaan en ging later van school en deed staatsexamens oude stijl, dat scheelde ongeveer een een jaar aan studiemateriaal in de exacte vakken en een halfjaar in de talen).quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:56 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ik las anders pas nog een ingezonden brief van een scholier in de Volkskrant waarin zij aangaf dat het studiehuis veel zelfstandiger is waardoor zij niet meer op wordt gehouden door minder gemotiveerde/getalenteerde kinderen
Je moet de kwaliteit van het onderwijs op die Ivy-league universiteiten niet overschatten: meestal is alleen het onderzoek daar echt veel hoger.quote:Op maandag 5 december 2005 10:51 schreef Vitalogy het volgende:
Aan de andere kant (be)studeer ik in mijn vrije tijd leerstof wat op Stanford gegeven wordt, terwijl ik niet "meer" dan HTS Informatica gedaan hebt.
Maar goed ik ben dan ook een uitzondering.![]()
Ik weet dat wel. Dat is het nou juist: als de Taiwanese bedrijven zelf niet die computers verkopen missen ze veel marktwaarde. Die komen momenteel in de zakken van de grote computerbedrijven zoals dell.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Heel veel Taiwanese spullen worden onder een 'westerse' naam verkocht.
Je dacht toch niet dat Dell zelf z'n notebooks ontwerpt? Dat doen Taiwanese bedrijven zoals Quanta.
He, ik wilde net overal gaan verkondigen dat ik een genie ben.quote:Op maandag 5 december 2005 11:15 schreef Bijsmaak het volgende:
Je moet de kwaliteit van het onderwijs op die Ivy-league universiteiten niet overschatten: meestal is alleen het onderzoek daar echt veel hoger.
Gewoon doen!!quote:Op maandag 5 december 2005 12:04 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
He, ik wilde net overal gaan verkondigen dat ik een genie ben.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |