Ja maar hun zijn toch de makers van ons ne het heelal dus bepalen hun waar en welke planeet woonbaar is dus klopt geen reet van. en anders kunnen ze toch in de 'ruimteschepen daar gaan zitten...quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:48 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Omdat de microwezens ook afhankelijk zijn van gunstige omstandigheden.
Ook al zijn ze nog zo slim, op Mars konden ze blijkbaar geen leven scheppen, of misschien wel een klein beetje, toen er nog wat water was?
Dat zijn de geleerden aan het onderzoeken.
Dus de kans op een goeie planeet is waarschijnlijk erg klein, misschien wel net zo klein als dat een zaadcel op de goeie plaats terecht komt.
hier kun je er mee spelen.quote:Langton's ant is a two-dimensional Turing machine with a very simple set of rules, invented by Chris Langton.
Squares on a plane are colored variously either black or white. We arbitrarily identify one square as the "ant". The ant can travel in any of the four cardinal directions at each step it takes. The ant moves according to the rules below:
* At a black square, turn 90° right, flip the color of the square, move forward one unit
* At a white square, turn 90° left, flip the color of the square, move forward one unit
These simple rules lead to surprisingly complex behavior: after an initial period of apparently chaotic behavior, the ant appears invariably to start building a road of 104 steps that repeat indefinitely - regardless of the pattern you start off with. This suggests that the "road" configuration is an attractor of Langton's ant.
Langton's ant can also be described as a cellular automaton, where most of the grid is colored black or white, and the "ant" square has one of eight different colors assigned to encode the combination of black/white state and the current direction of motion of the ant.
Met oneindigheidsberekeningen kun je de meest ridicule mogelijkheden scheppen, zoals dat er in een oneindig heelal ook oneindig veel exacte kopieën moeten zijn van onze eigen aarde. Erg leuk, maar ook oneindig irreëel.quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:28 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Zo hypothetisch vind ik het niet. Als je met oneindigheden gaat rommelen krijg je dit. Zelfs al is de kans 1 op Graham's Getal, dan nog valt er op dit moment, in lagen onder ons, complete lagen uit elkaar. Aangezien de kans een concreet getal is, en het aantal keren dat de kans 'uitgevoerd' wordt oneindig is. Is er ook een oneindig aantal lagen dat nu uit elkaar valt. Dat is niet heel hypothetisch, maar een logische conclusie uit jouw theorie.
[..]
Het heelal is een eenheid van verval en opbouw, maar toch met het positieve als grondslag en de kans dat we vanuit de microkosmos vernietigd zouden worden is oneindig klein.Want dan moet wel heel toevallig alles mis gaan.quote:Volgens jouw theorie is er inderdaad, door het oneindige aantal lagen onder je, altijd een onderbouw. Maar het probleem is dat jouw universum er één is van constant verval, wij zullen misschien in staat zijn om een atoom te bouwen van ons universum, misschien onderdeel gaan uitmaken van een hogere cultuur. Maar dat alles gaat te traag om de vernietigingsgolf voor te blijven. Zodra deze golf ons bereikt, is de eerste laag die onder de laag die vernietigd werd (en daarmee de golf startte) de hoogste laag, maar ook deze zal, sneller dan dat deze álles weer kan terugbouwen, getroffen worden door een golf. Enz enz. De wereld is gedoemd tot in de oneindigheid te vervallen.
[..]
Bekijk het leven van de positieve kant, want alles wat mis gaat wordt ook weer opgebouwd.quote:Dat ben ik met je eens. Maar dat is dus het probleem van oneindigheden, de kleinste kans krijgt een oneindig aantal kansen om zich te voltrekken, is deze kans toevallig de apocalyps, zullen er een oneindig aantal apocalypsen zijn.
Het leven wordt ook door toevalligheden bepaald en zeker op de grote immense bewegingen van de materie in de kosmos die culmineert in zonnen en planeten, daar hebben de microwezens geen greep op.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:49 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja maar hun zijn toch de makers van ons ne het heelal dus bepalen hun waar en welke planeet woonbaar is dus klopt geen reet van. en anders kunnen ze toch in de 'ruimteschepen daar gaan zitten...
Ra, ra hoe kan dat?quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:50 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Met oneindigheidsberekeningen kun je de meest ridicule mogelijkheden scheppen, zoals dat er in een oneindig heelal ook oneindig veel exacte kopieën moeten zijn van onze eigen aarde. Erg leuk, maar ook oneindig irreëel.
We hebben een oneindig verleden achter ons, dus de kans dat het hele heelal dan vernietigd had kunnen worden, is dan oneindig groot, maar toch zijn we er nog steeds : ra, ra, hoe kan dat dan ?
Blijkbaar klopt er toch iets niet in die berekening van de oneindig kleine mogelijkheid.
allemaal heel leuk, maar jij zegt dat microwezens in hogere technologie onze wereld hebben gemaakt en god niet nou, dat betekent dat hun de ontwerpers zijn van het heelal! dus klopt niet! waarom hebben ze dan niet meer leefbare planeten gemaakt ter bevordering dat wij ook weer een hogere cultuur kunnen worden etc.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:56 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Het leven wordt ook door toevalligheden bepaald en zeker op de grote immense bewegingen van de materie in de kosmos die culmineert in zonnen en planeten, daar hebben de microwezens geen greep op.
Daar zijn ze ook van de toevallige omstandigheden afhankelijk.
En het leven is ook in het algemeen een eenheid van noodzaak en toevalligheid.![]()
![]()
Trek dat niet het vergelijk met een kind van 5!!!quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
![]()
Nee, maar wel andere dingen die een kind van 5 niet kan: heel goed in bomen klimmen, zelf eten verzamelen en zich in leven houden, zich verdedigen en voortplanten en meer van dat soort dingen die in de jungle belangrijker zijn dan zindelijk zijn (je pist toch rustig in een bosje man)
Denk eens na...![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:43 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Trek dat niet het vergelijk met een kind van 5!!!
Een kind van vijf kan zichzelf ook prima in leven houden als je hem dat aanleert in de jungle (zie jungle book)
En in bomen klimmen heeft niks met verstand te maken maar met lichaamsbouw.
Maar als jij denkt dat een slimme aap kan praten danwel communiceren op het niveau van een vijfjarige, be my guest![]()
Denk ff na bal gehakt.
quote:The 20th century would see a new age of scientific research into chimpanzee behaviour, generally free from the human egotism and patronizing attitude that had marred the previous era of studies. The most progressive studies that emerged were spearheaded primarily by Wolfgang Köhler and Robert Yerkes, both of whom were renowned psychologists. Both men and their colleagues established laboratory studies of chimpanzees focused specifically on learning about the intellectual, particularly the problem-solving abilities, of chimpanzees. This typically involved basic, practical tests where laboratory chimpanzees were required to demonstrate problem-solving abilities in order to solve basic tests which required a fairly high intellectual capacity (such as how to solve the problem of reaching an out of reach banana). Notably, Yerkes also made extensive observations of chimpanzees in the wild which also added tremendously to the scientific understanding of chimpanzees and their behaviour. Yerkes studied chimpanzees until World War II, while Köhler concluded five years of study and published his famous Mentality of Apes in 1925 (which is coincidentally when Yerkes began his analyses), eventually concluding that "chimpanzees manifest intelligent behavior of the general kind familiar in human beings... a type of behaviour which counts as specifically human" (1925).[1]
We hebben het niet over menselijke intelligentie maar over universele intelligentie.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:54 schreef JeroenMeloen het volgende:
Mooi stukje tekst, de slimste apen kunnen dus bij een banaan die op een moeilijk bereikbare plek ligt. Ik stel me zo voor dat er een sleutel verstopt is die ze moeten pakken en in een sleutelgat moeten steken.
Mooi vergelijk met een kind van vijf, misschien dat de kinderen van Gripper een derglijk intelligentie niveau bereiken op vijf jarige leeftijd?
JIj moest toch zo nodig een gevatte opmerking maken alsof apen letterlijk alles moeten kunnen wat een kind van 5 kan?quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:43 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Trek dat niet het vergelijk met een kind van 5!!!
Een kind van vijf kan zichzelf ook prima in leven houden als je hem dat aanleert in de jungle (zie jungle book)
En in bomen klimmen heeft niks met verstand te maken maar met lichaamsbouw.
Maar als jij denkt dat een slimme aap kan praten danwel communiceren op het niveau van een vijfjarige, be my guest![]()
Denk ff na bal gehakt.
Oh nou ben ik onduidelijk?quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
JIj moest toch zo nodig een gevatte opmerking maken alsof apen letterlijk alles moeten kunnen wat een kind van 5 kan?
Wees dan ook gewoon duidelijk...![]()
Je haalt er teveel menselijk verstand bij.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:11 schreef JeroenMeloen het volgende:
En toch heeft een aap niet het verstand van een kind van vijf zoals op de vorige pagina gesuggereerd werd.
Er zijn bepaalde overeenkomsten, maar deze zijn bij lange na niet gelijk aan dat van een mens.
Ze zullen allicht een bepaalde mate van zelfbewustzijn hebben en daarnaast ook nog een verhoogd probleem oplossend vermogen. Maar om te zeggen dat een aap het verstand van een kind van vijf heeft gaat veeeeeeeel te ver.
En dat bedoelde ik te zeggen.
Ze kunnen zeker niet zulke dure sigaren roken als jij.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:43 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ruimtewezens die in Uranium-235-ruimteschepen rondvliegen hebben gewoon weinig geld gehad. Hun ruimteschip valt stukje bij beetje uit elkaar zonder dat ze er iets aan kunnen doen. Erger nog, de brokken die ze maken kunnen ze niet meer redden want die gaan over in energie. Zo slim zijn die ruimtewezens dus niet geweest! Anders hadden ze wel een lening afgesloten.
Allebei: GOD is de eeuwige schepper van alle ruimteschepen en woont ook zelf in al die oneindig vele ruimteschepen als oneindig veel microwezens.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:41 schreef Killaht het volgende:
[..]
OK... maar wat geloof je nou dat alles uit ruimteschepen bestaat of dat god alles gemaakt heeft?
uitgelult?!quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:20 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ze kunnen zeker niet zulke dure sigaren roken als jij.
In 5 miljard jaar zijn we echt wel van de aarde af in vrije ruimteschepen, maar daarna kan het nog heel lang duren voor we alle materie aan zonnen en planeten OOK in ruimteschepen hebben omgezet, want de zonnen zullen dan volkomen uit moeten branden en er moet voorkomen worden dat er weer nieuwe zonnen ontstaan.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan spreek je jezelf tegen volgens mij, want in een eerdere post hadden we het over die 5 miljard jaar die de aarde nog heeft voordat de zon haar opslokt. 109 dus. Op 1033 is 109 eigenlijk maar een kleine periode, dus we zullen waarschijnlijk tijd te kort komen...
Of hebben we volgens jou aan die 5 miljard jaar wel genoeg om iedereen van de aarde te evacueren?En hoe doen we dat met het materiaal wat op de aarde achterblijft? Als de zon dat opslokt kunnen we het niet meer benutten, tenzij we goede ovenwantjes hebben.![]()
De aarde is blijkbaar het meest geschikt en bij andere zonnestelsels zullen er ook wel bewoonde planeten zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:00 schreef AtraBilis het volgende:
Conway's game of life lijkt me een mooi voorbeeld van simpele regels en extreem complexe patronen. (Zeker voorspellen ervan.)
Maar, waarom kiezen de intelligente atomen ervoor alleen op aarde een evolutie te instigeren? En niet op Mars? Of in een naburig zonnestelsel?
En heb je je theorie al actief proberen te falsificeren?
Achter falsificatie hangt de gedachte dat om de juistheid van een theorie het er niet zo zeer om draait dat je ondersteunende feiten zoekt,maar eerder dat je naar feiten zoekt die in tegenspraak zijn met de theorie. Hoeveel ondersteunende feiten je ook vindt, als je een feit vindt dat in strijd is met de theorie, kan eenvoudig gesteld worden dat de theorie niet klopt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:31 schreef harriechristus het volgende:
[..]
De aarde is blijkbaar het meest geschikt en bij andere zonnestelsels zullen er ook wel bewoonde planeten zijn.
Dat falsificeren is iets van Popper en zegt mij niet zoveel en is me ook niet zo duidelijk.
Ik heb zo mijn eigen filosofie.
ik ben niet zo goed in engels lezen en ik heb ook geen zin in lange verhalen, als ik toch steeds weer moet ontdekken dat het niet klopt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, dat heb je helemaal niet. "The game of life" werd al eerder genoemd. Wat vind je daarvan?
spelletje van het leven
Ik bedenk me ineens, en dat heeft nog niemand gevraagd volgens mij: Wat is nu eigenlijk de noodzaak van het in ruimteschepen gaan leven? Ik wil gewoon lekker op een echte planeet in de bergen kunnen rondwandelen!quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:27 schreef harriechristus het volgende:
[..]
In 5 miljard jaar zijn we echt wel van de aarde af in vrije ruimteschepen, maar daarna kan het nog heel lang duren voor we alle materie aan zonnen en planeten OOK in ruimteschepen hebben omgezet, want de zonnen zullen dan volkomen uit moeten branden en er moet voorkomen worden dat er weer nieuwe zonnen ontstaan.![]()
![]()
Erg jammer, want als je de eigenlijke (lange) uitleg leest is het een stuk duidelijker.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:36 schreef harriechristus het volgende:
[..]
ik ben niet zo goed in engels lezen en ik heb ook geen zin in lange verhalen, als ik toch steeds weer moet ontdekken dat het niet klopt.
Maar als jij het even in het kort wil weergeven dan bespaar je mij een hoop onnodig leeswerk.
En alle voorbeelden tot nu toe bleken niet te kloppen.
Jaja ik geloof wel dat we over 5 miljard jaar van de aarde af zijn want over 4,7 miljard jaar houd de zon opquote:Op vrijdag 2 december 2005 15:27 schreef harriechristus het volgende:
[..]
In 5 miljard jaar zijn we echt wel van de aarde af in vrije ruimteschepen, maar daarna kan het nog heel lang duren voor we alle materie aan zonnen en planeten OOK in ruimteschepen hebben omgezet, want de zonnen zullen dan volkomen uit moeten branden en er moet voorkomen worden dat er weer nieuwe zonnen ontstaan.![]()
![]()
Tussen alle nonsens hier toch nog iets interessants. Thnx voor de link. Prachtig en wonderlijk, die ant.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:50 schreef Quarks het volgende:
Kleine samenvatting:
[..]
hier kun je er mee spelen.
Ik ben ook pro na laten kijken. Iedere krielkip snapt dat die gozert die zichzelf de nieuwe Jezus vind zo gek is als een deur.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:03 schreef Killaht het volgende:
[..]
Jaja ik geloof wel dat we over 5 miljard jaar van de aarde af zijn want over 4,7 miljard jaar houd de zon opFF serieus alle materie omzetten in ruimteschepen, dus je gaat grond, water, alle planeten materie dus ook lucht en zwarte materie omzetten in ruimte schepen? hoe wil je een ster omzetten in een ruimteschip? nogmaals WAAROM zouden we dat wilen doen?! en wat moeten we dan eten? en dan heb je allemaal ruimteschepen maar voor de rest is er NIKS meer.. saaie boel.
(Maar ff serieus als je dit gelooft, is mijn advies je duidelijk even na te laten kijken)
Mjah, ik zou zeggen blijf lekker in je eigen droomwereld leven. Ik zou ook vooral geen RIAGG opzoeken, want de kans bestaat dat wanneer je bij je positieven komt de NS dienstregeling het laatste is wat je leest.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:36 schreef harriechristus het volgende:
[..]
ik ben niet zo goed in engels lezen en ik heb ook geen zin in lange verhalen, als ik toch steeds weer moet ontdekken dat het niet klopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |