moet dat niet 'stelling' zijn? of dring je je conclusie op?quote:
Tsja. Ik weet het niet hoor, erg moeilijk. Ik denk niet dat de islamitische gemeenschap hem zal missen eigenlijk. Hoop alleen wel dat we niet op een hellend vlak zitten qua religie en dat de grens van wat nog toelaatbaar is steeds eerder bereikt zal gaan worden.quote:Radicale imam moet definitief het land uit
Uitgegeven: 30 november 2005 22:10
Laatst gewijzigd: 30 november 2005 22:58
AMSTERDAM - Een imam van de omstreden al-Fourqaan moskee in Eindhoven is opgepakt. Hij is één van de twee imams van die moskee die in opspraak waren gekomen door opruiende preken. Dat meldt het NOS Journaal woensdagavond.
Vanochtend zou de imam volgens het NOS Journaal van zijn bed zijn gelicht. Hij zit nu in vreemdelingenbewaring en wordt binnenkort het land uitgezet.
De verblijfsvergunning van de imam, een Soedanees uit Bosnië, werd begin dit jaar door minister Verdonk ingetrokken. De imam maakte bezwaar tegen deze beslissing. De rechter heeft echter besloten dat de imam alsnog het land uit moet.
Volgens de Inlichtingendienst AIVD zijn de preken van de imam in de Eindhovense moskee een gevaar voor de nationale veiligheid. Zo zou hij aanzetten tot de jihad, de heilige oorlog.
Het is nog niet bekend of de andere omstreden imam van de moskee ook uitgezet zal worden. Hij is nog in afwachting van de definitieve uitspraak in zijn zaak.
Dan moetten we mischien maar eens nadenken of die vijheid van godsdienst wel zo'n goed idee is.quote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
[afbeelding]De imam van de Eindhovense al-fourqaan-moskee, wiens preken volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid, wordt definitief door Verdonk het land uitgetrapt. De andere omstreden imam, van wie de verblijfsvergunning begin dit jaar eveneens door Verdonk werd ingetrokken, wacht nog op een uitspraak in zijn zaak.
De belangrijkste reden van het intrekken van de verblijfsvergunning was het feit dat de twee imams Salafisten zijn. De imams werden verder niet verdacht van strafbare feiten.
Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling. Het wordt hoog tijd dat Verdonk eens vervangen wordt.
http://weblog.fok.nl/blog/9266
Als je hier over kan klagen ben je niet goed bij je hoofd!quote:volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid
quote:Op donderdag 1 december 2005 08:08 schreef drugsgebruiker het volgende:
Verdonk heeft gelijk. Ga terug naar je kraakpand, VMBO Hippie.
De twee uitgewezenen zijn géén Nederlanders. Ik noem nooit Nederlanders 'gasten', maar deze buitenlanders zijn wél gasten. Op voorwaarden in Nederland. Ik vind het terecht dat je die kan uitwijzen, ook zonder strafbare feiten, bij ongewenstheid.quote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
De belangrijkste reden van het intrekken van de verblijfsvergunning was het feit dat de twee imams Salafisten zijn. De imams werden verder niet verdacht van strafbare feiten.
Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling.
quote:Verdonk slaat door!
Zanik niet zo, boomknuffelaar. Verdonk DOET tenminste watquote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
[afbeelding]De imam van de Eindhovense al-fourqaan-moskee, wiens preken volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid, wordt definitief door Verdonk het land uitgetrapt. De andere omstreden imam, van wie de verblijfsvergunning begin dit jaar eveneens door Verdonk werd ingetrokken, wacht nog op een uitspraak in zijn zaak.
Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling. Het wordt hoog tijd dat Verdonk eens vervangen wordt.
thnx, dit voegt iets toequote:Op donderdag 1 december 2005 08:01 schreef kippenek het volgende:
Nu.nl is iets vollediger:
[..]
Tsja. Ik weet het niet hoor, erg moeilijk. Ik denk niet dat de islamitische gemeenschap hem zal missen eigenlijk. Hoop alleen wel dat we niet op een hellend vlak zitten qua religie en dat de grens van wat nog toelaatbaar is steeds eerder bereikt zal gaan worden.
Verder ken ik weinig Soedanese Bosniërs, wat een combinatie zeg!.
quote:Op donderdag 1 december 2005 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zanik niet zo, boomknuffelaar. Verdonk DOET tenminste wat![]()
quote:Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
Hup Ritaquote:Op donderdag 1 december 2005 08:07 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij met Verdonk.
Eindelijk een een politica die niet alleen slap lult maar doet!!
Verdonk nog 4 jaar!!!
GO RITA!!
Je bent lekker op de hoogte van wetgeving hè. de imams hadden geen strafbaar feit gepleegd. de holocaust ontkennen is niet alleen stompzinnig maar ook gewoon wel strafbaar.quote:Op donderdag 1 december 2005 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga je ook de Holocaust ontkennen en als er iemand problemen mee heeft, blèren over vrijheid van meningsuiting en alles?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |