quote:Op donderdag 1 december 2005 10:05 schreef M0NTANA het volgende:
Overigens, als we de CL willen winnen, lijkt het me wel dat we de beste spelers moeten opstellen.
Alles is mogelijk natuurlijk hequote:
Voor Trabelsi is het wel zuur, omdat hij terugkeer van weigering gewoon de afspraak had dat hij zijn contract zou uitdienen en daarna zou vertrekken. Bij Maxwell en Pienaar erg begrijpelijk, want je zou er als Ajax tijd in steken voor een andere club.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het gaat dus vooralsnog alleen om Hatem Trabelsi, Steven Pienaar en Maxwell, aangezien die al hebben aangegeven hun aflopende contract niet te verlengen, de ondankbare honden! Nigel de Jong heeft nog helemaal niets aangegeven en ik hoop dan ook dat hij zijn contract verlengt.
idd! ik geloof er ook nog niet zo veel vanquote:Op donderdag 1 december 2005 10:46 schreef mr_cucumber het volgende:
Wat mij opvalt is dat er van Ajax uit nergens iets wordt gezegd over dit bericht, op VI.nl staat niks, op teletekst is het bericht weggehaald. Ik vind het voorlopig allemaal erg voorbarige reacties eerlijk gezegd.
Als het dan toch wel waar is lijkt het me niet slim om het op deze manier te verpakken.
Volgens mij begrijp jij het woord chantage niet helemaal. Ajax weet dat er een aantal spelers vertrekken aan het eind van het seizoen. Dan is het nu goed om alvast te denken aan volgend jaar. Ik noem dat 'inwerken' van nieuwe spelers. Niemand wordt gedwongen om bij te tekenen, een aantal spelers heeft al aangegeven om dat niet te doen. Jammer dan, dat is geen chantage.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:13 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ajax wase r toch ook bij toen ze de betreffende spelers een contract voor een bepaalde tijd aanboden? Ik vind het gewoon chantage.
Je ziet het verkeerd. Het is geen straf voor de spelers die niet bijtekenen maar in Ajax belang om vast aan een nieuw team te bouwen. Waarom zou je ze nog opstellen als ze binnenkort toch weggaan? Je presteert nu toch matig, dus daar hoef je het niet om te doen. Bovendien moet je dan vanaf de zomer een nieuw team gaan vormen, terwijl ze daarmee nu al kunnen beginnen.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Deze idiote actie kan ook alleen bij Ajax heIk meen dat ze dat toen ook bij Arveladze deden, maar naar een paar wedstrijden mocht hij toch weer voetballen. En waarom zou je de beste rechtsback (Trabelsi) en in potentie de beste linksback (Maxwell) op de tribune zetten. Denk je dat die jongens nu opeen wel bijtekenen? Nee dus, die hebben allebei hun zinnen gezet op een europese topclub.
Omdat je alle spelers nodig hebt om uberhaupt d play offs te halenquote:Op donderdag 1 december 2005 11:10 schreef devv05 het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Het is geen straf voor de spelers die niet bijtekenen maar in Ajax belang om vast aan een nieuw team te bouwen. Waarom zou je ze nog opstellen als ze binnenkort toch weggaan?
Van Geel had toch expliciet aangegeevn dat sportieve prestaties voor geld gingen? Dat slaat dan lekker snel weer omquote:Een mooie bijkomstigheid is dat de spelers door deze actie misschien in de winterstop wegwillen. In dat geval vang je er nog een paar miljoen voor, terwijl je wanneer je ze laat spelen in dit verloren seizoen in de zomer gewoon gratis de deur uit lopen.
Trabelsi is de beste rechtsback in de HCE, Maxwell de beste linksback. die moeten dus sowieso spelen. Dat het niet netjes is van Maxwell om te vertrekken na revalidatie bij ajax is waar, maar staat hier buiten.quote:Dat de betreffende spelers het misschien niet leuk vinden, tja jammer voor ze. Trabelsi heeft na zijn actie van een jaar terug weinig recht van spreken en Maxwell revalideert al maanden op kosten van Ajax en loopt als dank straks gratis de deur uit. Pienaar vind ik de laatste tijd toch al érg matig dus die zullen we ook niet missen, zijn we eindelijk van die achterlijke dansjes af.
Ik vind dit dus echt een belachelijke actie. Dat zal ook uitstralingseffecten hebben op eventuele toekomstige aankopen natuurlijk. die zullen nog wel eens nadenken.quote:Ik vind het nog niet zo'n domme en onbegrijpelijke actie.
Maxwell heeft al een jaar niet gespeeld. Dus hoe kun je zeggen dat je die persee nodig hebt? Pienaar speelt al weken matig en is nooit beslissend. Kan ook opgevangen worden. Trabelsi is inderdaad een aderlating, maar so be it.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:18 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Omdat je alle spelers nodig hebt om uberhaupt d play offs te halen
Dit heeft toch niets met geld te maken?quote:[..]
Van Geel had toch expliciet aangegeevn dat sportieve prestaties voor geld gingen? Dat slaat dan lekker snel weer om.
Maxwell vind ik dus niet. Kerel heeft in tijden geen bal meer aangeraakt, en was het laatste halfjaar voor z'n blessure ook niet bijster geweldig meer. Emanuelson doet het uitstekend op die plek.quote:[..]
Trabelsi is de beste rechtsback in de HCE, Maxwell de beste linksback. die moeten dus sowieso spelen. Dat het niet netjes is van Maxwell om te vertrekken na revalidatie bij ajax is waar, maar staat hier buiten.
Vind ik het niet. Je moet het niet zien als pesten of chantage, maar als een beslssing die Ajax neemt voor de lange termijn. Korte termijn denken helpt niet altijd. Verder moest ik maar eens zien hoeveel mensen het direct zouden doorhebben wanneer er niks gezegd zou zijn, maar dat ze gewoon niet opgesteld zouden worden. Zou er alleen bij Trabelsi vraagtekens zijn opgekomen, waarom hij niet speelt.quote:[..]
Ik vind dit dus echt een belachelijke actie. Dat zal ook uitstralingseffecten hebben op eventuele toekomstige aankopen natuurlijk. die zullen nog wel eens nadenken.
Zoveel slechter zal/kan het niet gaan.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:18 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Omdat je alle spelers nodig hebt om uberhaupt d play offs te halen
Wel eens van de lange termijn gehoord?quote:Van Geel had toch expliciet aangegeevn dat sportieve prestaties voor geld gingen? Dat slaat dan lekker snel weer om
Maxwell is al maanden uit roulatie en over een paar maanden spelen we ook zonder Trabelsi, dan kunnen we het nu alvast gaan opvangen, maakt niet uit hoe goed 'ie is. Grappig trouwens dat je niks over Pienaar zegt, of is die niet belangrijk genoeg omdat 'ie toch niet goed presteerd?quote:Trabelsi is de beste rechtsback in de HCE, Maxwell de beste linksback. die moeten dus sowieso spelen. Dat het niet netjes is van Maxwell om te vertrekken na revalidatie bij ajax is waar, maar staat hier buiten.
Onzin, voor zover die aankopen op dit moment toch al naar Ajax wilden zal dat weinig verschil maken. Bovendien geef je ook andere spelers de kans nu, lijkt me juist positief voor nieuwe spelers?quote:Ik vind dit dus echt een belachelijke actie. Dat zal ook uitstralingseffecten hebben op eventuele toekomstige aankopen natuurlijk. die zullen nog wel eens nadenken.
Ik kan dat zeggen op basis van het feit dat wij nu 9e staan..... Pienaar heb ik express niet genoemd, als de reden voor zijn niet spelen zijn prestaties zijn dan is het geen probleem.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maxwell heeft al een jaar niet gespeeld. Dus hoe kun je zeggen dat je die persee nodig hebt? Pienaar speelt al weken matig en is nooit beslissend. Kan ook opgevangen worden. Trabelsi is inderdaad een aderlating, maar so be it.
[..]
Er werd gesuggereerd dat ze op de bank gehouden werden om in de winterstop nog wat geld te vedienen...quote:Dit heeft toch niets met geld te maken?
[..]
Maar ALS Maxwell zou bewijzen een betere optie te zijn op back of half, moet hij gewoon spelen.quote:Maxwell vind ik dus niet. Kerel heeft in tijden geen bal meer aangeraakt, en was het laatste halfjaar voor z'n blessure ook niet bijster geweldig meer. Emanuelson doet het uitstekend op die plek.
[..]
Tuurlijk, de lange termijn is belangrijk. Maar wel gegeven het feit dat je op korte termijn resultaat haalt. In de situatie waarin we nu verkeren, moeten we alle zeilen bijzetten om uberhaupt nog een kans te maken 5e te worden. Daar hebben wij onze beste spelers voor nodig, simpel.quote:Vind ik het niet. Je moet het niet zien als pesten of chantage, maar als een beslssing die Ajax neemt voor de lange termijn. Korte termijn denken helpt niet altijd. Verder moest ik maar eens zien hoeveel mensen het direct zouden doorhebben wanneer er niks gezegd zou zijn, maar dat ze gewoon niet opgesteld zouden worden. Zou er alleen bij Trabelsi vraagtekens zijn opgekomen, waarom hij niet speelt.
Vreemd dat je stelt dat het om het uitstralingseffect gaat en dat het bij Pienaar opeens niet uitmaakt.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik kan dat zeggen op basis van het feit dat wij nu 9e staan..... Pienaar heb ik express niet genoemd, als de reden voor zijn niet spelen zijn prestaties zijn dan is het geen probleem.
Geld om in de toekomst te kunnen investeren, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?quote:Er werd gesuggereerd dat ze op de bank gehouden werden om in de winterstop nog wat geld te vedienen...
Gaat sowieso niet gebeuren, en anders evengoed een nee. Alsof die paar wedstrijden waarin íe nog zou spelen veel uit zouden maken.quote:Maar ALS Maxwell zou bewijzen een betere optie te zijn op back of half, moet hij gewoon spelen.
Met die 'beste spelers' (wie geeft uberhaupt die garantie, misschien zijn ze wel niet genoeg gemotiveerd of is het geen goed samengesteld team, zie fnoord dat met veel mindere spelers toch veel beter presteert) lukt het dus niet, dat is toch wel al gebleken? Dan kan je of 1) niets doen en hopen dat je zomaar opeens alsnog goed gaat spelen of 2) actie ondernemen en in iedergeval zoveel mogelijk investeren in de toekomst.quote:Tuurlijk, de lange termijn is belangrijk. Maar wel gegeven het feit dat je op korte termijn resultaat haalt. In de situatie waarin we nu verkeren, moeten we alle zeilen bijzetten om uberhaupt nog een kans te maken 5e te worden. Daar hebben wij onze beste spelers voor nodig, simpel.
En dat is gebaseerd op wat? Het zal een heel stuk beter moeten gaan, dat is het punt.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:29 schreef devv05 het volgende:
[..]
Zoveel slechter zal/kan het niet gaan.
[..]
Vaag ergens eens gehoord ja.... Vertel mij eens hoe het missen van europees voetbal gowed is voor de lange termijn.quote:Wel eens van de lange termijn gehoord?
[..]
Pienaar loopt het risico sowieso op de bank terecht te komen ja.quote:Maxwell is al maanden uit roulatie en over een paar maanden spelen we ook zonder Trabelsi, dan kunnen we het nu alvast gaan opvangen, maakt niet uit hoe goed 'ie is. Grappig trouwens dat je niks over Pienaar zegt, of is die niet belangrijk genoeg omdat 'ie toch niet goed presteerd?
[..]
Inderdaad, ze willen op een moment weg en worden dan op de bank gehouden met wat vage lange termijn smoesjes. Bij zon club wil je voetballen als je de keuze hebt uit nog andere clubs met een normaal beleid.quote:Onzin, voor zover die aankopen op dit moment toch al naar Ajax wilden zal dat weinig verschil maken. Bovendien geef je ook andere spelers de kans nu, lijkt me juist positief voor nieuwe spelers?
quote:Volkomen begrijpelijk dus, alleen jij bekijkt het van de verkeerde kant.
Inderdaad, lijkt mij wel handig.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zullen we het ergens centraal houden?
Devv en ik denken er in ieder geval hetzelfde over.
Ik had eigenlijk al gereageerd op je laatste post met mijn post ervoorquote:Op donderdag 1 december 2005 11:34 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt mij wel handig.
Dit topic lijkt mij de geschikte plek.
Mij ook.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:34 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt mij wel handig.
Dit topic lijkt mij de geschikte plek.
Bij Pienaar kan je het verkopen als een vormcrisis als je een slimme trainer bent. Dat geldt daar de hele discussie niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:32 schreef devv05 het volgende:
[..]
Vreemd dat je stelt dat het om het uitstralingseffect gaat en dat het bij Pienaar opeens niet uitmaakt.
[..]
Het ging om de bewering van van Geel....quote:Geld om in de toekomst te kunnen investeren, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
[..]
Dat zou maar zo eens kunnen, aangezien wij na december wel eens in het rechterrijtje zouden kunnen staan...quote:Alsof die paar wedstrijden waarin íe nog zou spelen veel uit zouden maken.
[..]
Het lukt niet met de beste spelers, dus laten we de beste spelers eruit halen? Zonder Europees voetbal komen de spelers die je wilt hebben ook minder snel, dus ook voor de langere termijn kan het nadelige gevolgen hebben.quote:Met die 'beste spelers' (wie geeft uberhaupt die garantie, misschien zijn ze wel niet genoeg gemotiveerd of is het geen goed samengesteld team, zie fnoord dat met veel mindere spelers toch veel beter presteert) lukt het dus niet, dat is toch wel al gebleken? Dan kan je of 1) niets doen en hopen dat je zomaar opeens alsnog goed gaat spelen of 2) actie ondernemen en in iedergeval zoveel mogelijk investeren in de toekomst.
Inderdaad, duidelijk maar wel foutquote:Mijn mening is duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |