abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32712925
Ik lees en hoor al een tijdje weinig meer over die band. Zijn ze nu eindelijk internationaal al doorgebroken?

Treden ze nu eindelijk in de voetsporen van Golden Earring en verslaan ze eindelijk hun volger U2?

The gum you like, is coming back in style.
  woensdag 30 november 2005 @ 23:09:14 #2
35967 Fusion
Tiki Torches in the Garage
pi_32713001
Wat een kuttopic, en enorm dubbel ook. Maar anyway, ze hebben net een nieuwe single uit. Titel is me ontschoten.
pi_32713026
Vertel eens even, een internationale hit? Een nummer 1? Top of the pops? Cover van Rolling Stone Magazine?
pi_32713047
Gestikt in een pinda.
pi_32713085
Die staan zoals gewoonlijk op het punt van doorbreken.

Voor de rest is mijn mening over Kane uitstekend samengevat in Dinand van Kane is een janksmoel......
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_32713118
Ik hoop dat ze gestopt zijn en dat er over 10 jaar niet eens een reunie komt.
pi_32713139
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik lees en hoor al een tijdje weinig meer over die band.
Ze zijn vast Europees doorgebroken!
  donderdag 1 december 2005 @ 06:55:32 #8
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32718215
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:10 schreef Intxaurraga het volgende:
Gestikt in een pinda.
Kikker
Feyenoord!!! * Barça
pi_32718238
quote:
Gestikt in een pinda.
quote:
kikker

Eindelijk gestik in die hete aardappel in zijn bek
ijs_beer fan!
pi_32719876
Yes, Kane bash-topics zijn
pi_32812677
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik lees en hoor al een tijdje weinig meer over die band. Zijn ze nu eindelijk internationaal al doorgebroken?

Treden ze nu eindelijk in de voetsporen van Golden Earring en verslaan ze eindelijk hun volger U2?
Volger? Wat is dat?

Bedoel je niet band-waar-Kane-schaamteloos-nummers-van-kopieert?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32813514
Ik heb 's een keer een klein stukje gezien van de MTV Music Awards en toen vroegen ze aan niet-Nederlandse artiesten of ze Kane kenden. Nee dus!
pi_32813588
hiyeahiyeaheah ohoohohooh
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_32908068
Ik heb me even aangemeld op 't Kane Forum. Zal er eens een leuke discussie starten en hier de de resultaten posten.
pi_32908181
Hoe erg ik Kane ook haat....moet je niet eens een boeiende hobby gaan zoeken?
pi_32908191
quote:
Op donderdag 8 december 2005 00:47 schreef Jill-RMC het volgende:
Hoe erg ik Kane ook haat....moet je niet eens een boeiende hobby gaan zoeken?
Dit is een ontzettend boeiende hobby.
  donderdag 8 december 2005 @ 07:51:35 #17
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32910926
Gelukkig is het heel stil rond Kane, hopelijk blijft het zo.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_32915562
Kane Rocks!!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_32915788
Of ze zijn aan 't werken aan een nieuw album waarvan er binnenkort een aantal nummer worden uitgebracht, zodat de oordoppen weer niet aan te slepen zijn
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 8 december 2005 @ 12:58:24 #20
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_32916039
Volgens mij hebben ze gewoon een nieuwe single (All I Can Do) en een nieuwe clip. Ik hoor en zie dat nummer overal op de muziekzenders op radio en tv. Dus als dit betekent dat het ´heel stil is rond Kane´, dan hou ik m´n hart vast voor wat nog komen gaat.....
pi_33033965
Kane met Golden Earring vergelijken?

Golden Earring evolueerde van een ordinairpopulair popbandje op t niveau Kane (Just Earrings in '65, in '67 opgevolgd door het betere Winter Harvest) op plaat naar een Psychedelische trip met deftige vocalen van Hay (Miracle Mirror '68), schone pop met uitschieters naar Beatles niveau (On the double '69), acid rock met een lading "emo" waar ze bij Radiohead en Muse nog jaloers van kunnen worden (8 miles high '69) en de allereerste Nederlandse hardrockplaat in progstijl (Golden Earring '70), terwijl ze live in '68 al de grenzen op gingen zoeken en met jams begonnen die uitmondden in massahysterie in de VS (rekeninghoudende met dat ze niet werden gepromoot, op kleine schaal dus) door de hele set te vullen met het 3 kwartier lange 8 miles high met unieke bas- , gitaar- en drumsolo's in '69. Ik weet niet waar mensen hierin de parallel met Kane zien? Dit was allemaal nog ruim voor ze met Radar Love een wereldhit scoorden die in de VS nog dagelijks op talloze radiostations gedraaid wordt

Moraal van het verhaal: Golden Earring is altijd blijven zoeken naar een soort muziek waar ze zich a) goed bij voelden b) mee aansloegen. George Kooymans was gewoon altijd bang dat ie slechte muziek maakte en was zodoende altijd zoekende naar iets beters. Dat ze in zon korte tijd zo veel uniek stijlen hebben weten te gebruiken is natuurlijk leuk, maar niet essentieel. Ze wilden alleen maar betere muziek maken. Bij Kane zijn ze nog niet eens op het idee gekomen om eens een klein beetje iets anders te doen. Die geilen zo op hun populariteit.

ja ik kan er niet tegen als er zulke vergelijkingen over legendarische artiesten gemaakt worden
pi_33034262
Grappig topic dit.
Het gaat hartstikke goed met Kane, vorige week stonden ze nog 2x in een uitverkocht Ahoy, hebben allemaal gouden platen binnengehaald pas geleden.

Maar ze zoeken de media niet meer zo vaak op en er zijn wat minder meisjes verliefd op dinand.
eigenlijk zijn ze een stuk serieuzer geworden en doen ze de dingen niet meer waar iedereen altijd zo over zat te zeiken.

Maar nu is dat dus ook niet goed..maar dat was te verwachten.
Maar brox, je hebt het totaal bij het verkeerde eind, hun laatste album is totaal anders als hun eerste en van op populariteit geilen is ook geen sprake nu.

Maar goed, ik wil niet totaal in de verdediging gaan want het kan me niet zoveel schelen wat Kane doet, maar het riedeltje tegenargumenten over Kane herhalen wat jaren terug zovaak is gebruikt door iedereen kan echt niet meer.

En weet dat Golden Earring in hun beginjaren alleen maar de Beatles na probeerden te doen.
Elke band heeft zijn groeiproces en Golden Earring is zeker gegroeid, maar waarom blijf je erbij dat Kane dat nooit zou doen?
Ik denk eigenlijk dat ze veel sneller gegroeid zijn als de Golden Earring, door ervaring en harde levenslessen.

Maar het buitenland zal nooit een succes worden, net zoals Golden Earring dat nooit is gelukt.
Want dat Radar Love zo'n superhit is geweest is ook zo ontzettend opgeblazen.
pi_33035705
Golden Earring werd bekend in het buitenland doordat ze goede muziek maakten.

Kane probeert bekend te worden in het buitenland door hun albums daar uit te brengen en hopen dat mensen ze kopen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:31:19 #24
135509 schaap001
pi_33036516
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:55 schreef Troeta het volgende:
Nee, is niet opgeblazen. Is echt een superhit geweest en sindsdien is het een golden oldie geworden, waar je ook ter wereld komt. Wil niet zeggen dat men de naam Golden Earring kent (en dus niet weet dat het een nederlandse band is) maar Radar Love is een wereldwijde classic. En da's niet overdreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door schaap001 op 13-12-2005 09:40:39 ]
pi_33037660
quote:

En weet dat Golden Earring in hun beginjaren alleen maar de Beatles na probeerden te doen.
Elke band heeft zijn groeiproces en Golden Earring is zeker gegroeid, maar waarom blijf je erbij dat Kane dat nooit zou doen?
Ik denk eigenlijk dat ze veel sneller gegroeid zijn als de Golden Earring, door ervaring en harde levenslessen.

Maar het buitenland zal nooit een succes worden, net zoals Golden Earring dat nooit is gelukt.
Parrrdon

Ik zou het eerste boek over Golden Earring er maar op nalezen. Meer ervaring en levenslessen kun je niet krijgen hoor (rinus gerritsen met zn verhaal over waarom ze nooit de beste wilden zijn: hij was ooit in een wielerwedstrijd toen hij dik op kop lag een eindje voor de finish gigantisch op zn smoel gegaan. Barry Hay is als Indiaas wees in Den Haag opgegroeid. Een mooie anekdote was ook dat Hay wilde smokkelen in zijn levenslessen en aan een van zn managers destijds vroeg hoe hij dat toch deed: zo stijlvol, doch immer in het leven staand, zonder zo naar de kloten te gaan.) Dinand woesthoff probeert Freek de Jonge neer te sabelen in een discussie. Dan heb je geen levenservaring. Dan ben je gewoon stom. Als je weet dat freek de jonge sinds mensheugenis meer scherpzinnigs gezegd heeft dan wie dan ook. Bovendien is het misschien verhelderend even op te zoeken hoeveel pionierswerk de Earring hier in Nederland verrich heeft

Ik snap alleen niet dat je over mijn argumentatie heenleest over hun progressie. Van ordinair beatles-kloon-popbandje tot progicoon in de underground van de VS naar dubbel one-hit wonder (Twilight zone was de eerste serieuze MTV hit in de vs en was iig tot halverwege jaren '90 een van de langst genoteerde nummers in de billboard top 100) en tot massahysterie aanzettend overal waar ze geweest waren (in de VS dus). Kijk, je moet er rekening mee houden dat de Earring in die tijd gewoon niet gepromoot werd, maar de potentie wel had. Ze heetten ook geen AC/DC of Kiss die 365 optredens per jaar deden. Ook geen Led Zeppelin die al enorme basis hadden met hun Yardbirds-achtergrond.

En The Beatles waren er ook niet zomaar. Die hebben er jaren over moeten doen om hun platencontract te krijgen omdat ze van de platenmaatschappijen te horen kregen dat ze flutmuziek maakten.

[ Bericht 0% gewijzigd door brox op 13-12-2005 11:01:36 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:35:40 #26
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33037674
Ik hoop slecht. Wat is die "muziek" bagger
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33042075
Ik weet genoeg van de Golden Earring hoor, dus hoef geen boeken meer te lezen.
Het is eigenlijk wel grappig dat nederlanders meer maken van Radar Love en het amerikaanse succes dat het is.
De bandleden zelf beweren dat het ook allemaal wel mee valt.
In sommige streken waren ze daar een simpele eendagsvlieg.
Natuurlijk is het een leuk dingetje, maar ga zelf eens na hoeveel eendagsvliegen jij bent vergeten en bedenk dan ook dat Amerika zoveel groter is dan Nederland.
Barry Hay was trouwens geen wees, maar is met zijn moeder naar Nederland gekomen.

ik wil verder niet afdoen aan de Golden Earring, het waren/zijn goede muzikanten, maar de eer die ze krijgen voor hun geweldige succes in Amerika is gewoon onterecht en opgeblazen.

En je haalt het zelf al aan, tijden zijn anders, muziek word nu op een andere manier aan de man gebracht.
Kane heeft daar aan meegedaan inderdaad, als je dat niet doet, krijg je gewoon geen kansen om veel op te treden en een behoorlijke cd te maken.
Later kan je eisen gaan stellen, de cd precies zo maken als hoe je wil, al heeft Kane dit eigenlijk altijd wel gedaan.
Maar ze kunnen nu de hitkrant en dat soort rare dingen overslaan en zich veel en veel meer met de muziek bezig gehouden.
Muziek/technisch zijn ze ook erg vooruit gegaan, omdat ze veel hebben geleerd en door wisselingen in de band.

En je zegt dat de Beatles er ook niet zomaar waren en er jaren over hebben moeten doen.
Wat wil je daarmee beweren? Dat Kane dat niet heeft gedaan?
pi_33042383
quote:
Tuurlijk, internationaal totaal onbekend bandje Kane heeft meer ervaring dan rockicoon Golden Earring.

Dream on.
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:19:01 #29
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33042927
Tis toch gewoon kleuterrock. Het klinkt nergens naar, die stem van Dinand is vrij irriterend.

Gewoon een middelmatig popbandje in de lijn van Di-rect, Intwine e.d...
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33043181
Kane wordt alleen serieus genomen door hun eigen fans.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:30:22 #31
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_33043187
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tis toch gewoon kleuterrock. Het klinkt nergens naar, die stem van Dinand is vrij irriterend.

Amen.
pi_33043730
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:55 schreef m021 het volgende:

[..]

Tuurlijk, internationaal totaal onbekend bandje Kane heeft meer ervaring dan rockicoon Golden Earring.

Dream on.
Nope, dat beweer ik niet, beter lezen.
Golden Earring bestaat namelijk wat langer als Kane
pi_33044254
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:54 schreef Troeta het volgende:

[..]

Nope, dat beweer ik niet, beter lezen.
Dat zeg je wel. Tenminste, het staat in je post.

Volgens jou is Kane sneller gegroeid dan GE door ervaring. De enige conclusie die ik daaruit kan trekken, is dat jij vindt dat Kane meer ervaring heeft dan GE destijds.
pi_33045357
Destijds misschien wel ja.
In je eerste quote schreef je het anders.

Maar daarmee wil ik nog niet beweren welke band beter is.
Hoe je het ook wil vergelijken en doen, het zijn 2 totaal verschillende bands in totaal andere tijden.
Golden Earring moest het wel allemaal zelf uitvinden, mensen die er met het geld van bands vandoor gingen waren nieuw.
Kane heeft daar ook veel aan gehad en hoefde dat dus niet.
Hun tijd is dan misschien wel wat beter besteed aan andere zaken.

Golden Earring begon ook in een tijd waar je veel vaker iets nieuws kon doen, waar veel techniek nog moest uitgevonden en muziekstijlen nog niet zoveel hokjes hadden.
Kane speelt in een tijd waar alles om geld draait en om marketing, of dat een goede ontwikkeling is laten we er maar even buiten, maar ik vind dat Kane hun draai daarin heel goed heeft gevonden.
Ze doen niks wat ze niet willen, maken muziek waar ze echt achter staan, houden wel van een leuk showtje, dus dat doen ze wel.
Produceren doen ze zelf, niet om alleen maar nr. 1 pophits te maken, maar simpel omdat ze dat ook een heel leuk deel van het muziek maken vinden.

Wat je verder van zijn stem vind en zijn teksten is alleen maar een persoonlijke smaak.
Maar als je dat niks vind, betekent het niet dat de band verder niks voorsteld
pi_33046502
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef Troeta het volgende:

De band stelt ook niks voor. In de betekenis van bekendheid bedoel ik. De grootste fanbase bestaat uit (Nederlandse) gillende tienermeisjes.

De muziekstijl is voor een groot deel gejat van andere bands. Neem nou So Glad You Made It. Op het refrein na (wat ze zelf hebben verzonnen) is het nummer van A tot Z opgebouwd uit U2-stukjes. Letterlijk: de gitaarriffs komen 1-op-1 uit U2 nummers.

Misschien spelen ze wel goed, maar wát ze spelen is niet origineel, en ze stellen ook nog eens niks voor in de muziekwereld.

dinsdag 13 december 2005 @ 17:23:03 #36
135509 schaap001
pi_33047845
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:43 schreef Troeta het volgende:
Het is eigenlijk wel grappig dat nederlanders meer maken van Radar Love en het amerikaanse succes dat het is.
De bandleden zelf beweren dat het ook allemaal wel mee valt.
In sommige streken waren ze daar een simpele eendagsvlieg.
Natuurlijk is het een leuk dingetje, maar ga zelf eens na hoeveel eendagsvliegen jij bent vergeten en bedenk dan ook dat Amerika zoveel groter is dan Nederland.
Ik snap écht niet waar dat bagatelliseren van Radar Love op gebaseerd is. En in context met Kane al helemaal niet. Radar Love is in Amerika een grote hit geweest en vandaag de dag is het een classic, die bijna dagelijks op de radio voorbij komt. En Twilight Zone ook. Dat ze dat niet verder hebben kunnen uitbouwen, doet dáár niets aan af. Dat zijn gewoon 2 grote hits geweest, klaar.

Ga maar eens na hoeveel eendagsvliegen we vergeten zijn? Ga maar eens na hoeveel nederlandse bands dat gepresteerd hebben (zonder meteen in totale adoratie of patriottisme te vervallen). Een (nederlands) bandje heeft het toch gewoon goed gedaan als ze een wereldhit hebben gescoord (Radar Love en bijvoorbeeld ook Venus)? Ik wil niet beweren dat iedereen meteen de naam Golden Earring (of Shocking Blue) erbij kan noemen, maar die nummers kennen ze wél.
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:55:51 #37
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33048610
en het feit datd inand niet kan zingen blijft als een paal boven water staan....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_33050213
quote:

Hoe je het ook wil vergelijken en doen, het zijn 2 totaal verschillende bands in totaal andere tijden.
Golden Earring moest het wel allemaal zelf uitvinden, mensen die er met het geld van bands vandoor gingen waren nieuw.

Golden Earring begon ook in een tijd waar je veel vaker iets nieuws kon doen, waar veel techniek nog moest uitgevonden en muziekstijlen nog niet zoveel hokjes hadden.
Bands die het wiel moeten uitvinden zijn doorgaans veel gemotiveerder om dat tot een goed einde te brengen. Dit mondt uit in veel betere muziek. Golden Earring heeft ervaring opgedaan door het kwaad mee te maken. Kane heeft er van horen zeggen. Dat is nogal een verschil.

Dat bands nieuwe dingen kunnen proberen verouderd heus niet. Zolang er publiek voor is hebben ze bestaansrecht. Zoals The MArs Volta nu bestaansrecht heeft. De tijden zijn veranderd, maar waarom zou je niet helemaal je eigen ding doen en je distantieren van de ongeschreven wetten van de commercie. Pas dan ben je groot. Als je kan doorbreken als je je niet verschuilt achter zulk soort dooddoeners. en Golden Earring ontstond ook in een tijd waarin alles draaide om marketing, we zullen het maar niet over The Beatles en The Monkees hebben. En wat te denken van hun stap om na hun gouden plaat in het format-leipe VS over te stappen op een totaal ander concept waardoor ze uiteindelijk niet doorbraken.

Zelfs in dit tijdperk acht ik de earring nog vernieuwender dan Kane. Ik kan er alleen geen begrip voor opbrengen dat na zoveel jaren er nog steeds mensen zijn die zo'n stukje cultuurgoed als Golden Earring niet op waarde kunnen schatten. Omdat ze ten eerste verkeerd geinformeerd zijn en ten tweede hun oren niet goed open hebben (mbt de progressie en niet de al dan niet aanwezige subjectieve kwaliteit).
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:09:59 #39
103745 dragon25
hmmm, donuts.....
pi_33050278
effe denken... uhm.... WHO THE FOK! CARES!!!
Kane zuigt....
You're a naughty boy... GO TO MY ROOM!
pi_33050641
Om het ervaringsaspect er nog even uit te lichten: de jongens van Golden Earring waren 20 toen ze heftige avonturen in Amerika meemaakten, zoals ze nu mbv Di-rect commercieel uit proberen te melken. Op dezelfde leeftijd gingen hun liedjes al over heftigere emoties dan Dinand ooit uiten kan. De suicidale neigingen van Hay, de beargumenteerde drugs-aversie van Gerritsen.

Moontan is overigens een paar maanden terug in Engeland nog verkozen in een lijst van de 40 beste progrockalbums allertijden.
pi_33075512
Volgens de spits of de metro was Kane dit jaar 'hot' geweest..
  woensdag 14 december 2005 @ 17:06:00 #42
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_33075799
Kane
Dinand

Megalomaan bandje met inspiratieloze muziek. Leuke muziek voor breezers en ander volk zonder enige muzieksmaak. Internationale potentie? Een kans van 1 op een miljoen, aangezien er duizenden, zoniet tienduizenden vergelijkbare pulpbandjes op de wereld bestaan.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_33076151
quote:

Kane speelt in een tijd waar alles om geld draait en om marketing, of dat een goede ontwikkeling is laten we er maar even buiten, maar ik vind dat Kane hun draai daarin heel goed heeft gevonden.
Ze doen niks wat ze niet willen, maken muziek waar ze echt achter staan, houden wel van een leuk showtje, dus dat doen ze wel.
Produceren doen ze zelf, niet om alleen maar nr. 1 pophits te maken, maar simpel omdat ze dat ook een heel leuk deel van het muziek maken vinden.

Wat je verder van zijn stem vind en zijn teksten is alleen maar een persoonlijke smaak.
Hangt jouw eigenwaarde af van wat anderen van Kane vinden ofzo?
pi_33076175
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:21 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Hangt jouw eigenwaarde af van wat anderen van Kane vinden ofzo?
Ik heb het vermoeden dat Troeta stiekem Robbie van Leeuwen is die nog steeds pissig is dat Barry Hay hem in de steek liet .
pi_33076282
Had wel lachen geweest, ik denk alleen niet dat Venus met Hay zo'n wereldhit was geworden.
pi_33076308
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:26 schreef brox het volgende:
Had wel lachen geweest, ik denk alleen niet dat Venus met Hay zo'n wereldhit was geworden.
Hay zou met van Leeuwen in zee gaan, maar ging op het laatste moment Krassenburg vervangen bij de Earring.

[ Bericht 4% gewijzigd door Litpho op 14-12-2005 19:09:19 (gruwelijke datumfout) ]
  woensdag 14 december 2005 @ 17:32:14 #47
135509 schaap001
pi_33076432
Wat betreft hun buitenlandse ambities doen ze me altijd denken aan die Nederlandse acteurs die zo nodig naar Amerika moeten. Ze zitten daar echt niet te wachten op iemand die ze zelf in overvloed hebben.... en beter! Als je het in Nederland leuk doet, wil dat niet meteen zeggen dat ze in het buitenland ook op je zitten te wachten of dat ze daar steil achterover slaan van de performance van je frontman (ook hun -min of meer- ontdekker HenkJan Smits zegt gewoon dat Dinand de meerwaarde van Kane is, lees: ja, alles draait om Dinand!). Bovendien zullen ze daar meteen tegen hetzelfde euvel aanlopen waar ook al die Nederlandse acteurs mee te maken krijgen: doe iets aan de uitspraak van de engelse taal! Mijn Engelse, Ierse en Australische collega´s/vrienden ergeren zich kapot aan de uitspraak van Dinand. Mede daardoor ´geloven´ ze zijn voordracht niet altijd. Ik heb niks tegen Kane (best een leuk bandje) en ik snap heel goed dat ze het willen proberen, want ze zullen vanaf nu in Nederland jaar in jaar uit in dezelfde zalen staan, maar het lijkt me uiteindelijk weer een typisch geval van ´te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken´.

dus ja
pi_33076962
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee, dat was van na Shocking Blue. Hay zou met van Leeuwen in zee gaan, maar ging op het laatste moment Krassenburg vervangen bij de Earring.
Hay werd in '67 geadoreerd door van Leeuwen, als frontman voor de opvolgers van The Motions, Venus kwam in '70 of doel je daar niet op.
pi_33078420
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:54 schreef brox het volgende:

[..]

Hay werd in '67 geadoreerd door van Leeuwen, als frontman voor de opvolgers van The Motions, Venus kwam in '70 of doel je daar niet op.
Je hebt gelijk, ik haal even jaartallen door elkaar . Dacht dat Venus eerder was.
  woensdag 14 december 2005 @ 22:31:28 #50
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_33086185
Hun laatste single is 'All I Can Do' zitten daar gejatte stukjes in? Want ik vind het laatste stuk wel leuk klinken.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_33599598
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:31 schreef Mr_Booze het volgende:
Hun laatste single is 'All I Can Do' zitten daar gejatte stukjes in? Want ik vind het laatste stuk wel leuk klinken.
Als Dinand op het einde van dat nummer 'It's all I can doooo, yeah yeah' (ofzo ) zingt, met zo'n uitschieter en een hoge stem... man, prachtig, prachtig, prachtig . Hard opzetten en meevoelen.

En nu geen gekut dat Kane geen muziek is; smaken verschillen. Punt.
  zondag 1 januari 2006 @ 13:42:00 #52
132411 Mr_Booze
pi_33600180
quote:
Op zondag 1 januari 2006 13:15 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Als Dinand op het einde van dat nummer 'It's all I can doooo, yeah yeah' (ofzo ) zingt, met zo'n uitschieter en een hoge stem... man, prachtig, prachtig, prachtig . Hard opzetten en meevoelen.

Ja, en dan zo'n gitaarstukje..
  maandag 2 januari 2006 @ 14:00:50 #53
117776 OFfSprngr
pi_33624204
quote:

[..]

Kane is inderdaad muziek al is het niet dat ze de allerlaagste vorm van gare kutmuziek spelen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_33639436
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:00 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Kane is inderdaad muziek al is het niet dat ze de allerlaagste vorm van gare kutmuziek spelen.
En The Offspring maakt... prachtige... muziek?

Nee, even serieus, wat een kansloze post.
  maandag 2 januari 2006 @ 21:45:29 #55
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_33639474
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  maandag 2 januari 2006 @ 22:30:35 #56
117776 OFfSprngr
pi_33641245
quote:
Op maandag 2 januari 2006 21:44 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

En The Offspring maakt... prachtige... muziek?

Nee, even serieus, wat een kansloze post.
In verre maten in ieder geval nog steeds origineler dan Kane, als is het niet dat ze laatste 3 albums richting Kane gaan, Kane was vanaf het begin al een band die her en der muziekale aspecten jatte van andere bands, ze zijn nooit orgineel geweest, verder is het ook geen hechte band, het enige wat nog over is gebleven zijn Dinand en de gitaarist, de rest is voor hun blijkbaar zo uitwisselbaar als de band van Anouk (zij is helemaal een uitbuitende tiefustrut).
Ga eens wat muziek bestuderen voordat je met je achterlijke kutreply komt.
.
.
pi_33645978
Hoho, het gaat om de "muziek" he mensen.
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:38:31 #58
117776 OFfSprngr
pi_33646018
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:37 schreef thiamat het volgende:
Of het gebrek aan kwaliteit er van.
.
.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:13:15 #59
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33647121
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:37 schreef thiamat het volgende:
kane
muziek.
welke mod verhuist dit topic ff naar ONZ?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_33647607
quote:

[..]

En dat geeft ook weer waarom ik zo'n tyfushekel aan die knurft heb. Het lijkt wel alsof hij aan die 200-orgasmes-per-dag ziekte leidt.

"all I can doooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh (ooooooooh!!! LEKKER!! JAA!!), yeah yeah yeah yeah ( JA JA JA JA!! JAAAAAAAH!!!!!!!! OH!!!!!!!!!!!!!)!"

Dat maakt hem zo'n randdebiele euthanasie verdienende rasmongool.

oooooooooooooh, all that *wat onverstaanbaar gebrabbel*, yeah yeah yeah.

Daar bestaan zijn nummers uit.

bagger-muziek.
pi_33651123
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:30 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

In verre maten in ieder geval nog steeds origineler dan Kane, als is het niet dat ze laatste 3 albums richting Kane gaan, Kane was vanaf het begin al een band die her en der muziekale aspecten jatte van andere bands, ze zijn nooit orgineel geweest, verder is het ook geen hechte band, het enige wat nog over is gebleven zijn Dinand en de gitaarist, de rest is voor hun blijkbaar zo uitwisselbaar als de band van Anouk (zij is helemaal een uitbuitende tiefustrut).
Ga eens wat muziek bestuderen voordat je met je achterlijke kutreply komt.
Anouk een uitbuitende tyfustrut? Jij bent echt de grootste mongool die ik ooit in Muziek ben tegengekomen. Offspring is net zo'n slechte band als Kane, zo niet slechter. Zij zijn noooooit origineel geweest. Dus kanker op met je eeuwig domme geblaat, stomme mongool.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:26:09 #62
117776 OFfSprngr
pi_33657208
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 09:18 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Anouk een uitbuitende tyfustrut? Jij bent echt de grootste mongool die ik ooit in Muziek ben tegengekomen. Offspring is net zo'n slechte band als Kane, zo niet slechter. Zij zijn noooooit origineel geweest. Dus kanker op met je eeuwig domme geblaat, stomme mongool.
Heb je ooit iets van ze gehoord van VOOR Americana?, je weet niet eens dat Anouk een uitbuiter is?,.. ja ze zal het zeker doen omdat haar muziek van zulke goede kwaliteit is.
Eitherway, ik heb mn nick over gehouden aan The Offspring, maar ik ben al lang niet zo'n grote fan meer van ze, kijk gerust eens in mn last.fm account en zeg dat ik nog steeds geen kut van muziek weet.

Edit: om er nog ff een quote van je bij te pakken:
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:52 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Hahaha, wat een kut-kneus ben jij zeg. Ken je Axl persoonlijk ofzo? En Miss Kitten....je luistert naar van die vagina-electro-mietentroep en je gaat zeuren over Axl Rose?
En je zegt dat ik eeuwig dom blaat?, kom op zeg, met je kleine maand dat je hier pas zit, sorry hoor dat ik jou ubercommercieele mainstream muziek onderuit schop hoor, het spijt mij dat die muziek niet van kwaliteit is, dat is compleet mijn schuld, weet je wat.. tief jij gewoon eens lekker op. pop-rock.. fucking lachwekkend.
Di-Rect is zeker ook goed eh.
.
.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:10:07 #63
135509 schaap001
pi_33658688
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 09:18 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Dus kanker op met je eeuwig domme geblaat, stomme mongool.
nou nou...
pi_33659203
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:26 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Heb je ooit iets van ze gehoord van VOOR Americana?, je weet niet eens dat Anouk een uitbuiter is?,.. ja ze zal het zeker doen omdat haar muziek van zulke goede kwaliteit is.
Eitherway, ik heb mn nick over gehouden aan The Offspring, maar ik ben al lang niet zo'n grote fan meer van ze, kijk gerust eens in mn last.fm account en zeg dat ik nog steeds geen kut van muziek weet.

Edit: om er nog ff een quote van je bij te pakken:
[..]

En je zegt dat ik eeuwig dom blaat?, kom op zeg, met je kleine maand dat je hier pas zit, sorry hoor dat ik jou ubercommercieele mainstream muziek onderuit schop hoor, het spijt mij dat die muziek niet van kwaliteit is, dat is compleet mijn schuld, weet je wat.. tief jij gewoon eens lekker op. pop-rock.. fucking lachwekkend.
Di-Rect is zeker ook goed eh.
Oeh, een fan Je quote zelfs uit andere topics.......

POSER

Je bent een fokkin' name-dropper als ik via een lijstje moet opmaken dat je verstand van muziek hebt. Poser. Je kan lullen tot je een ons weegt, mensen die zo posen als jij zullen nooit iemand ervan weten te overtuigen dat ze verstand hebben van muziek.

The Offspring waren gelukkig geen commercieele zakkenvullers. Noem me 1 muzikant die voor niks speelt en geen geld voor zijn cd's vraagt. En jij zal waarschijnlijk ook nooit je best gaan doen om wat extra geld te verdienen. Gelukkig bestaan er van die muziek-moraal-ridders als jij die de scene "echt" weten te houden. Arme jongen.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:38:47 #65
117776 OFfSprngr
pi_33659613
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:25 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Oeh, een fan Je quote zelfs uit andere topics.......

POSER

Je bent een fokkin' name-dropper als ik via een lijstje moet opmaken dat je verstand van muziek hebt. Poser. Je kan lullen tot je een ons weegt, mensen die zo posen als jij zullen nooit iemand ervan weten te overtuigen dat ze verstand hebben van muziek.

The Offspring waren gelukkig geen commercieele zakkenvullers. Noem me 1 muzikant die voor niks speelt en geen geld voor zijn cd's vraagt. En jij zal waarschijnlijk ook nooit je best gaan doen om wat extra geld te verdienen. Gelukkig bestaan er van die muziek-moraal-ridders als jij die de scene "echt" weten te houden. Arme jongen.
Ik ben een poser omdat ik uit andere topics quote?, name droppen?, het zal wel.
Ow, en moet je een band die gratis muziek uit brengt?, Craw en Kompressor.
Waarom zou je extra geld _moeten_ verdienen om rond te komen als je al riant leeft?
Personen als jij zijn juist de kneuzen, commercialiteit is weinig mis mee, ik begrijp wel dat mensen geld willen voor hun albums, maar wanneer het zo is dat zij puur en alleen het doen voor het geld, zie een Kane en Anouk DAN is het slecht, je hebt bepaalde opties:
Muziek maken die je zelf ook leuk vind en er geen geld aan verdienen.
Muziek maken die je zelf ook leuk vind en er wel geld aan verdienen.
Muziek maken die je zelf niet leuk vind maar wel geld aan wilt verdienen.
Raad jij eens waar Kane en Anouk onder vallen.
En ja, The Offspring is over gegaan naar catogorie 3, helaas, niets aan te doen, hun keuze, mijn keuze dat ik hun nieuwe albums niet luister.
.
.
pi_33659659
Kane komt mogelijk in November al met een 4de album. Een sexy rock 'n roll plaat naar eigen zeggen. Heb twee nummers gehoord en dat klonk veelbelovend.
pi_33659854
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:38 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik ben een poser omdat ik uit andere topics quote?, name droppen?, het zal wel.
Ow, en moet je een band die gratis muziek uit brengt?, Craw en Kompressor.
Waarom zou je extra geld _moeten_ verdienen om rond te komen als je al riant leeft?
Personen als jij zijn juist de kneuzen, commercialiteit is weinig mis mee, ik begrijp wel dat mensen geld willen voor hun albums, maar wanneer het zo is dat zij puur en alleen het doen voor het geld, zie een Kane en Anouk DAN is het slecht, je hebt bepaalde opties:
Muziek maken die je zelf ook leuk vind en er geen geld aan verdienen.
Muziek maken die je zelf ook leuk vind en er wel geld aan verdienen.
Muziek maken die je zelf niet leuk vind maar wel geld aan wilt verdienen.
Raad jij eens waar Kane en Anouk onder vallen.
En ja, The Offspring is over gegaan naar catogorie 3, helaas, niets aan te doen, hun keuze, mijn keuze dat ik hun nieuwe albums niet luister.
Echt slim ben je niet, he?

Hey, en kun je misschien een keer de groeten aan Anouk doen, aangezien jij haar persoonlijk kent? Ik wil best een keer met haar werken, lekker veel geld verdienen
pi_33659895
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Hey, en kun je misschien een keer de groeten aan Anouk doen, aangezien jij haar persoonlijk kent? Ik wil best een keer met haar werken, lekker veel geld verdienen
The Offspring heeft natuurlijk nooit geld verdient, en the Rolling Stones gelukkig ook niet, om over de Beatles maar te zwijgen. Maar dat was natuurlijk ook kut-muziek.
pi_33660030
denken jullie werkelijk dat Kane en Anouk zo rijk zijn???
Ja, dinand, maar dat is geld van Guusje.

Anouk moest haar moeders huis verkopen om naar Amerika te gaan.
Het meeste geld wat ze verdienen gaat weer op aan cd's maken en apparatuur en al die onkosten voor de tours en buitenlandse flops.
Hoe raar ze er ook uit mogen zien, het blijft allemaal Nederlands en het levert niet veel op als je het vergelijkt met andere landen.

Natuurlijk zijn ze rijker als ons, kunnen ze een wat mooier huisje kopen, een leukere auto en wat vaker op vakantie, maar daar moet echt keihard voor gewerkt worden.
En met zulk werk en zo'n bestaan verdien je het denk ik ook wel.
pi_33661101
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:19 schreef Morpheus2002 het volgende:

A mind with a heart of it's own
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:01:40 #71
117776 OFfSprngr
pi_33662243
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef PhoenixPerry het volgende:
Zou jij als je dan zo geweldig slim zou zijn eens argumenten willen geven waarom het zo dom is?
quote:
Hey, en kun je misschien een keer de groeten aan Anouk doen, aangezien jij haar persoonlijk kent?
Ik wil best een keer met haar werken, lekker veel geld verdienen
Dus je geeft toe dat niet alleen jij het alleen voor het geld zou doen en niet voor de muziek?, dat zou betekenen dat Anouk het ook niet voor de muziek zou doen.
Jij komt er mee dat je aanneemt dat ik tegen commercieele muziek ben als ik jou ervan beschuldig te luisteren naar muziek die er alleen maar voor bedoeld is om er geld mee te verdienen, dan geef ik vervolgens een lijstje met bands die ik luister en dan ook nog een lijst met die helemaal geen geld vragen voor hun muziek en dan ben ik dom?, ja kom ff zeg..
En stop eens met iemand gelijk dom te noemen.

@Tobbes: ja The Offspring heeft geld verdiend aan hun muziek, niets mis mee, alleen zijn ze de laatste jaren zo veranderd om te zorgen dat ze geld verdienen en het niet echt meer voor de muziek doen die ze zelf leuk vinden, maar voor wat verkoopt (dit waarschijnlijk ook door druk van de platenmaatschappij, maar dat is puur speculatie (waarom wilt/moet iemand ook persé ineens meer gaan verdienen)).
The Rolling Stones waren ook een vernieuwende band, niet ondenkbaar dat je er dan flink wat geld mee verdiend.
De Beatles, die kan ik gewoon niet uit staan, maar dat is weer een helemaal aan smaak gerelateerde discussie die niet in dit topic past.

@Troeta: Haar eigen geld gaat echt niet op in CDs, apperatuur, tours ed, dit betaald de platenmaatschappij, het klinkt dus ook zeer onwaarschijnlijk dat Anouk haar moeder's huis moest verkopen voor een Amerikaanse tour en dan nog.. je moeder's huis verkopen en niet je eigen?, zij is toch ook niet de eigenaar van dat huis?
Verder zal ze natuurlijk ook nooit slagen in de VS, elk land heeft zo wel zn bands die puur de zelfde uitgebuite populaire formule volgen en al zeker in de VS.
.
.
pi_33672008
Ja dat betaalt een platenmaatschappij..want zelfs in 2006 gaat het meeste geld daar nog heen en niet naar de artiesten en bands.
En het huis was van Anouk, haar moeder woonde erin, maar maakt niet uit verder, het geeft gewoon aan dat ze zo rijk nog niet zijn.
En het geld was bedoeld om naar Amerika te emigreren, niet om daar te touren.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:27:38 #73
132411 Mr_Booze
pi_33672611
De zeiknichten van FOK! zijn weer bezig.. Als je een band toch vreselijk vind waarom besteed je er dan nog aandacht aan?
pi_33678560
Maar nu even serieus. Ik snap dat je het gros van de Kane-nummers als kleuterrock kan afschilderen als je die vooroordelen heb. Maar nummers as Let it be, Fearless, Way Down Inside en Our Hearts Will Beat As One (voor zover je die kent). Zijn zulke nummers ook kut? Door veel recensenten in binnen (en!!) buitenland worden deze nummers als kwalitatief zeer goed beoordeeld.
pi_33679037
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:55 schreef Tobbes het volgende:
Maar nu even serieus. Ik snap dat je het gros van de Kane-nummers als kleuterrock kan afschilderen als je die vooroordelen heb. Maar nummers as Let it be, Fearless, Way Down Inside en Our Hearts Will Beat As One (voor zover je die kent). Zijn zulke nummers ook kut? Door veel recensenten in binnen (en!!) buitenland worden deze nummers als kwalitatief zeer goed beoordeeld.
Ach, het is van die rijmwoordenboekrock. Niks spannends aan. In principe is er ook niets mis mee hoor, maar als je de verwaande rocklegend uit gaat lopen hangen, als Dinand, dan ben je echt sneu. Heel sneu. Je roept dan alle heersende cynisme en antipathie over jezelf af.
pi_33686377
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:01 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Zou jij als je dan zo geweldig slim zou zijn eens argumenten willen geven waarom het zo dom is?
[..]

Dus je geeft toe dat niet alleen jij het alleen voor het geld zou doen en niet voor de muziek?, dat zou betekenen dat Anouk het ook niet voor de muziek zou doen.
Jij komt er mee dat je aanneemt dat ik tegen commercieele muziek ben als ik jou ervan beschuldig te luisteren naar muziek die er alleen maar voor bedoeld is om er geld mee te verdienen, dan geef ik vervolgens een lijstje met bands die ik luister en dan ook nog een lijst met die helemaal geen geld vragen voor hun muziek en dan ben ik dom?, ja kom ff zeg..
En stop eens met iemand gelijk dom te noemen.

@Tobbes: ja The Offspring heeft geld verdiend aan hun muziek, niets mis mee, alleen zijn ze de laatste jaren zo veranderd om te zorgen dat ze geld verdienen en het niet echt meer voor de muziek doen die ze zelf leuk vinden, maar voor wat verkoopt (dit waarschijnlijk ook door druk van de platenmaatschappij, maar dat is puur speculatie (waarom wilt/moet iemand ook persé ineens meer gaan verdienen)).
The Rolling Stones waren ook een vernieuwende band, niet ondenkbaar dat je er dan flink wat geld mee verdiend.
De Beatles, die kan ik gewoon niet uit staan, maar dat is weer een helemaal aan smaak gerelateerde discussie die niet in dit topic past.

@Troeta: Haar eigen geld gaat echt niet op in CDs, apperatuur, tours ed, dit betaald de platenmaatschappij, het klinkt dus ook zeer onwaarschijnlijk dat Anouk haar moeder's huis moest verkopen voor een Amerikaanse tour en dan nog.. je moeder's huis verkopen en niet je eigen?, zij is toch ook niet de eigenaar van dat huis?
Verder zal ze natuurlijk ook nooit slagen in de VS, elk land heeft zo wel zn bands die puur de zelfde uitgebuite populaire formule volgen en al zeker in de VS.
Jeetje..... Arm schaap.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:06:59 #77
117776 OFfSprngr
pi_33691258
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:20 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Jeetje..... Arm schaap.
Nou, nou, wat een intelligent antwoord, je bent zeker finaal uitgelult, geeft niet hoor, dat jij eenmaal een pophoer bent kun je met zo'n lage intelligentie niets aan doen.
.
.
pi_33692526
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:06 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Nou, nou, wat een intelligent antwoord, je bent zeker finaal uitgelult, geeft niet hoor, dat jij eenmaal een pophoer bent kun je met zo'n lage intelligentie niets aan doen.
Je blijft maar steeds bevestigen wat ik al eerder zei. Ik hoef dus niet eens antwoord te geven, dat doe je zelf al. Niveau verschil enzo.

En als je daardoor lekkerder slaapt; ik ben degene met het laagste niveau. Ik luister alleen maar pop-muziek, al mijn antwoorden zijn totaal niet doordrenkt van enige vorm van ironie of sarcasme en ik scoorde op de laatste IQ-test die ik gedaan hebt 75, bijna tegen het zwakbegaafde aan dus. Daarbij komt dat ik er zeker van overtuigd ben dat intelligentie en muzikale voorkeur aan elkaar gerelateerd zijn.

Weltrusten, lieverd. Sluit je oogjes maar weer lekker.
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:40:39 #79
117776 OFfSprngr
pi_33692650
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:37 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Je blijft maar steeds bevestigen wat ik al eerder zei. Ik hoef dus niet eens antwoord te geven, dat doe je zelf al. Niveau verschil enzo.

En als je daardoor lekkerder slaapt; ik ben degene met het laagste niveau. Ik luister alleen maar pop-muziek, al mijn antwoorden zijn totaal niet doordrenkt van enige vorm van ironie of sarcasme en ik scoorde op de laatste IQ-test die ik gedaan hebt 75, bijna tegen het zwakbegaafde aan dus. Daarbij komt dat ik er zeker van overtuigd ben dat intelligentie en muzikale voorkeur zeker aan elkaar gerelateerd zijn.

Weltrusten, lieverd. Sluit je oogjes maar weer lekker.
Ik ben net wakker en jij bent hier de gene die zich o zo geweldig vindt, als je ze verschrikkelijk arrogant bent moet je het natuurlijk ook kunnen onderbouwen.
.
.
pi_33692699
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:37 schreef spacemangraig het volgende:
Kane Rocks!!
Idd, steningen zou een een mooi einde voor ze zijn
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_33692862
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:40 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik ben net wakker en jij bent hier de gene die zich o zo geweldig vindt, als je ze verschrikkelijk arrogant bent moet je het natuurlijk ook kunnen onderbouwen.
Je snapt werkelijk helemaal niets, he?

Ik heb het je al uitgelegd en je snapt het simpelweg niet. Dan ga ik het natuurlijk niet nog 4x uitleggen. Maar ik ben je een beetje zat, je domheid begint me te irriteren. Adios motherfucker!
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:59:35 #82
117776 OFfSprngr
pi_33693343
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:46 schreef PhoenixPerry het volgende:
Je snapt werkelijk helemaal niets, he?

Ik heb het je al uitgelegd en je snapt het simpelweg niet. Dan ga ik het natuurlijk niet nog 4x uitleggen. Maar ik ben je een beetje zat, je domheid begint me te irriteren. Adios motherfucker!
Jezus, ik ben in een tijd niet zo'n arrogante kneus op dit forum tegen gekomen, je hebt niks aan argumenten geven en de replies die je gaf die er enigszins op leken heb ik al ontkracht, dus als je niet meer reageerd bewijs je je eigen stupiditeit nog maar eens, scroll jij eens terug, lees mn reacties, groei een paar hersenen en reageer eens normaal voordat je iemand gelijk een dom, mongool en poser noemt, terwijl jij hier het overgebruikte zelfde uitgebuite ubercommercieele muzieksysteem in stand houd, weet je wat, reageer maar niet meer, je hebt toch niets zinnigs te zeggen, je kan me dom vinden maar at least onderbouw ik mezelf.
.
.
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:30:16 #83
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33694179
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:27 schreef Mr_Booze het volgende:
De zeiknichten van FOK! zijn weer bezig.. Als je een band toch vreselijk vind waarom besteed je er dan nog aandacht aan?
Niets mis met je ergernissen uiten
(Un)masking for the greater good.
pi_33703260
Ik vraag me trouwens af hoeveel nummers al die bashers van Kane daadwerkelijk kennen behalve Something to Say, Rain Down on Me en Where Do I Go NOw
pi_33704725
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:59 schreef Tobbes het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoeveel nummers al die bashers van Kane daadwerkelijk kennen behalve Something to Say, Rain Down on Me en Where Do I Go NOw
Aangezien ze Kane zo erg haten, zullen ze niet vaak meer nummers / hele albums van de band hebben gehoord, nee.
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:10:47 #86
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33705639
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:43 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Aangezien ze Kane zo erg haten, zullen ze niet vaak meer nummers / hele albums van de band hebben gehoord, nee.
Wat natuurlijk ook logisch is. Met een single zet een band zich in de etalage, laten ze het beste van zichzelf horen. Hiermee kan een band iemand overhalen de CD te luisteren of te kopen.
Maar als je al uitslag krijgt van alleen die singles lijkt het me niet meer dan logisch dat je aan een heel album niet begint.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_33705884
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:10 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook logisch is. Met een single zet een band zich in de etalage, laten ze het beste van zichzelf horen. Hiermee kan een band iemand overhalen de CD te luisteren of te kopen.
Maar als je al uitslag krijgt van alleen die singles lijkt het me niet meer dan logisch dat je aan een heel album niet begint.
Alsof de Kane-fans de singles ook automatisch het beste van Kane zelf vinden ? Kane-haters doen niet eens de moeite meer nummers van Kane te luisteren, daar waar mensen die moeite WEL nemen eerder overtuigd kunnen raken van de kwaliteit van Kane.
pi_33706222
Volgens mij brengt Kane de meest commerciele muziek uit op single. En deze singles worden het meest gepromoot ook. Een single als Let it Be is door velen vergeten terwijl dit toch een van de betere nummers is. Ik vind veel van de singles tot de mindere Kane-nummers behoren.
pi_33706700
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:26 schreef Tobbes het volgende:
Volgens mij brengt Kane de meest commerciele muziek uit op single. En deze singles worden het meest gepromoot ook. Een single als Let it Be is door velen vergeten terwijl dit toch een van de betere nummers is. Ik vind veel van de singles tot de mindere Kane-nummers behoren.
Precies. Een nummer als 'Our Hearts Will Beat As One' is nooit als single uitgebracht, terwijl het echt een van de mooiste Kane-nummers ooit is, imho.
pi_33706956
Muziek van Kane is trouwens de meest gebruikte muziek onder tv-programma's op Nederlandse zenders
pi_33707219
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:39 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Precies. Een nummer als 'Our Hearts Will Beat As One' is nooit als single uitgebracht, terwijl het echt een van de mooiste Kane-nummers ooit is, imho.
Als ik er 1 moet kiezen ga ik denk ik voor Love For The Sake of Life.

Maar ik vind Not Here, Rescue me, Let it be, Our Hearts Will Beat as One, Go en Way Down Inside ook prachtig. En zeker live zijn Taurus, Damn Those Eyes, Believe it, Waiting Waiting ook fantastisch. En Fearless en Hold on (to the world) zijn live gewoon geniaal.

woensdag 4 januari 2006 @ 21:15:27 #92
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33708116
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:17 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Alsof de Kane-fans de singles ook automatisch het beste van Kane zelf vinden ? Kane-haters doen niet eens de moeite meer nummers van Kane te luisteren, daar waar mensen die moeite WEL nemen eerder overtuigd kunnen raken van de kwaliteit van Kane.
Het zal me werkelijk waar worst wezen wat kane aanhangers de beste nummers vinden. Dat was ook de vraag niet. Waarom zou ik de moeite gaan nemen om naar meer van die bagger te gaan luisteren als ze de nummers die ze op single uitbrengen om te kotsen vind?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_33708243
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:15 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Het zal me werkelijk waar worst wezen wat kane aanhangers de beste nummers vinden. Dat was ook de vraag niet. Waarom zou ik de moeite gaan nemen om naar meer van die bagger te gaan luisteren als ze de nummers die ze op single uitbrengen om te kotsen vind?
Omdat jij praat over 15% van de Kanemuziek dat imo niet representatief is voor het hele repertoire.
pi_33710530
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:18 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Omdat jij praat over 15% van de Kanemuziek dat imo niet representatief is voor het hele repertoire.
Ik vind 15% anders een aanzienlijk percentage.
pi_33710578
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:41 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik vind 15% anders een aanzienlijk percentage.
NIet als het niet representatief is voor de andere 85%...
pi_33714308
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:42 schreef Tobbes het volgende:

[..]

NIet als het niet representatief is voor de andere 85%...
Je maakt mij niet wijs dat die 15 dusdanig afwijkt van de andere nummers dat dat niet vergeleken kan worden en ze uitgerekend uit die 15% hun singles halen.
Feit blijft dat de andere 85% nog steeds gezongen wordt met die kutstem van Dinand. Best kans dat het muzikaal allemaal wel aardig in elkaar zit, maar met zo'n zanger.....
pi_33714905
Ik wil er best nog even iets over kwijt hoor.

Je bent per definitie muzikaal laag begaafd als je van Kane houdt.

Omdat het muzikaal niks voorstelt, in geen enkel perspectief. Omdat het over een zeer slechte zang beschikt. Omdat het geluid verre van origineel is. Omdat het gebaseerd is op bestaande muziek en/of accoorden. Omdat het tekstueel niks meer voorstelt dan onsamenhangende clichematige rijmwoordenboek rommel. Omdat het een uiterst commercieel, uitbuiterig catalogus-rockbandje is. Omdat het geen liefhebbers zijn, slechts uitvoerders. Omdat de grootste hypocriete zelfingenomen blaag op aarde "dinand" erbij betrokken is.

En last but not least is men per definitie simpel als men niet in staat is de muziek van kane aan de hand van een aantal simpele criteria te kunnen beoordelen en concluderen dat 't gewoon omhooggevallen rotzooi is.
  donderdag 5 januari 2006 @ 00:26:37 #98
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33715147
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 00:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

Omdat het muzikaal niks voorstelt, in geen enkel perspectief. Omdat het over een zeer slechte zang beschikt. Omdat het geluid verre van origineel is. Omdat het gebaseerd is op bestaande muziek en/of accoorden. Omdat het tekstueel niks meer voorstelt dan onsamenhangende clichematige rijmwoordenboek rommel. Omdat het een uiterst commercieel, uitbuiterig catalogus-rockbandje is. Omdat het geen liefhebbers zijn, slechts uitvoerders. Omdat de grootste hypocriete zelfingenomen blaag op aarde "dinand" erbij betrokken is.

En last but not least is men per definitie simpel als men niet in staat is de muziek van kane aan de hand van een aantal simpele criteria te kunnen beoordelen en concluderen dat 't gewoon omhooggevallen rotzooi is.
Amen
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_33715286
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:26 schreef Tobbes het volgende:
Ten eerste is het andersom, de singles worden de meest commerciele muziek. De rest is niet geschikt voor de massa, dus worden ze niet op single uitgebracht (levert geen geld op). Het is zo gemakkelijk bij die gasten. Allemaal puur voor 't geld te doen. Ras-artiesten hoor! Grote jongens! Incluis -notabene- een sponsor, Rizla. Een rookmerk aan je band verbinden. Erg consequent van je dinand!
pi_33715604
Ik denk dat de laatste urb-et-orbi van Paus Johannes Paulus nog scherper en volgzamer gesproken was dan de kreten die een dinand uitslaat in die nummers van ze. Dat gehijg en gekreun. Ik denk dat als je de woordjes weglaat, dat het als gay-erotische pornofilm klinkt.
pi_33721014
quote:
Jammer, met zo'n opmerking diskwalificeer je jezelf als een serieus te nemen deelnemer aan deze discussie.

Zeer trieste opmerking.
pi_33723102
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:54 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Jammer, met zo'n opmerking diskwalificeer je jezelf als een serieus te nemen deelnemer aan deze discussie.

Zeer trieste opmerking.
Ik geloof dat ik het genoeg heb onderbouwd. Zolang jij niet in staat bent mijn verhaal te ontkrachten, heb ik gewoon gelijk.
pi_33723787
quote:

Dan zijn Radiohead, Gorillaz, Arctic Monkey, Gavin deGraw en Guns n Roses zeker ook voor laag begaafde mensen

Want dat vind ik nog beter, wel iets minder vet live; maar goed.
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:05:37 #104
117776 OFfSprngr
pi_33723873
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:02 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dan zijn Radiohead, Gorillaz, Arctic Monkey, Gavin deGraw en Guns n Roses zeker ook voor laag begaafde mensen
Denken dat Kane het zelfde nivo is.
.
.
pi_33723898
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:05 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Denken dat Kane het zelfde nivo is.
Dat zeg ik toch niet
pi_33723922
quote:

[..]

OMG Nu weet jij niet wat je zegt.
pi_33724154
quote:

[..]

Wat is de link tussen kane en die groepen? Tot nu toe een lachwekkende vergelijking.

En zij zijn live minder dan kane?
pi_33724231
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Wat is de link tussen kane en die groepen? Tot nu toe een lachwekkende vergelijking.

En zij zijn live minder dan kane?
Hun muziek is beter, ook live; maar qua show en energie heeft alleen GnR dat een keer kunnen benaderen. Gavin deGraw is ook een god live, maar dat zit hem puur in de muzikaliteit en de kwaliteit.

Ik wilde even aantonen dat ik mezlef niet als muzikaal laag-begaafd classificeer door aan te geven dat ik ook erg gecharmeerd ben van meer geaccepteerde muziek
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:23:08 #109
117776 OFfSprngr
pi_33724323
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:19 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik wilde even aantonen dat ik mezlef niet als muzikaal laag-begaafd classificeer door aan te geven dat ik ook erg gecharmeerd ben van meer geaccepteerde muziek

Die is helemaal goed, dat had ik ff nodig, ff flink hard lachen.
Wie had ooit gedacht dat dit topic zo'n briljante richting op zou gaan.
.
.
pi_33724355
quote:

[..]

Hun muziek is beter, ook live; maar qua show en energie heeft alleen GnR dat een keer kunnen benaderen. Gavin deGraw is ook een god live, maar dat zit hem puur in de muzikaliteit en de kwaliteit.

Weet je hoe dat komt? Omdat die hagenaren nou eenmaal veel energetische muziek in hun repertoire hebben. Daarnaast hebben ze veel show nodig om het klapvee te vermaken en bepaalde dingen te compenseren.
pi_33724380
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Weet je hoe dat komt? Omdat die hagenaren nou eenmaal veel energetische muziek in hun repertoire hebben. Daarnaast hebben ze veel show nodig om het klapvee te vermaken en bepaalde dingen te compenseren.
Als ik die show vervolgens kan waarderen is daar toch niks mis mee?
pi_33724433
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:25 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Als ik die show vervolgens kan waarderen is daar toch niks mis mee?
Ja leuk, daar kom je natuurlijk voor. Ik kom meestal voor de muziek als ik naar een concert ga. Als ik show wil, ga ik wel naar de bioscoop of naar de kermis.
pi_33724500
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:27 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ja leuk, daar kom je natuurlijk voor. Ik kom meestal voor de muziek als ik naar een concert ga. Als ik show wil, ga ik wel naar de bioscoop of naar de kermis.
Als ik naar Kane ga kom ik voor de show.
pi_33724561
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:29 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Als ik naar Kane ga kom ik voor de show.
En een liefhebber komt voor de muziek.
pi_33724697
Er is ook echt maar 1 persoon hier op Fok! (Tobbes) die het nog voor Kane op durft te nemen he. Toch wel nobel van je, wat gezegd mag worden.
pi_33724776
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

En een liefhebber komt voor de muziek.
De muziek maakt de show nog altijd. Dinand niet. Ik had ook liever een begenadigd zanger aan het hoofd van de band gezien. Dinand is een ondernemer. Ik zie Kane dan ook als band met Dinand als onderdeel van die band.

Als ik naar Gavin deGraw, Coldplay of Gorillaz ga dan kom ik ook voor de muziek. Maar zo'n gig van kane is gewoon een ervaring op zich. Hetzelfde geldt voor een concert van u2, maar dat vind ik dan weer kut.
pi_33724951
quote:

[..]

Hun muziek is beter, ook live; maar qua show en energie heeft alleen GnR dat een keer kunnen benaderen.
Benaderen? Grapje, zeker?

Axl met Dinand vergelijken lijkt me net zoiets als Thom Yorke met Mariah Carey vergelijken. En de vergelijking tussen Kane's gitarist (ik weet niet eens hoe hij heet ) en Slash lijkt me ook niet helemaal op z'n plaats.
pi_33725057
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:46 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Benaderen? Grapje, zeker?

Axl met Dinand vergelijken lijkt me net zoiets als Thom Yorke met Mariah Carey vergelijken. En de vergelijking tussen Kane's gitarist (ik weet niet eens hoe hij heet ) en Slash lijkt me ook niet helemaal op z'n plaats.
Ik vergelijk ze toch ook niet qua muzikaal en technisch kunnen?

Slash is na Jimmy Hendrix de beste gitarist ooit. Dennis van Leeuwen is overigens wel beter dan Edge
pi_33725214
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:49 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Slash is na Jimmy Hendrix de beste gitarist ooit. Dennis van Leeuwen is overigens wel beter dan Edge
De riffs van kane zijn altijd hartstikke simpel.
pi_33725376
Die van u2 gelukkig niet
pi_33725389
quote:

[..]

Ik vergelijk ze toch ook niet qua muzikaal en technisch kunnen?

Energie en show had je het toch over? Slash speelt met meer energie en meer passie dan die fashion-victim gestylde gitarist van Kane. Axl's hele leven lijkt wel een show en als er ergens energie vanaf druipt is het wel Axl's optreden of het nou negatieve of positieve is.

Kane straalt niets meer en niets minder dan middelmaat uit. Daar is niets mis mee, en zeker niet als het zoveel mensen weet te entertainen maar een vergelijking met GnR lijkt me niet op z'n plaats. Er is een reden waarom Kane maar niet verder komt dan Nederland.

Kane is te netjes. Geen mening, geen passie, geen overtuiging. Niks te melden. Het voegt niets toe.
pi_33725459
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:59 schreef Tobbes het volgende:
Die van u2 gelukkig niet
Ik heb het nergens over u2. Wil je ze niet met kane vergelijken trouwens? Doet me denken aan een bepaalde uitspraak van dinand, een aantal jaren geleden.
pi_33725828
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:00 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Kane is te netjes. Geen mening, geen passie, geen overtuiging. Niks te melden. Het voegt niets toe.
Waar baseer je dat op? Ik denk dat Kane niet verder komt dan Nederland om dat er een rockster wannabe met een haags accent nederlands engels staat te hijgen.
pi_33726132
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:14 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik denk dat Kane niet verder komt dan Nederland om dat er een rockster wannabe met een haags accent nederlands engels staat te hijgen.
Op de interviews die ik lees, ik zie hun video's op TV, ik zie interviews met de bandleden, ik hoor de muziek.

Dinand maakt muziek omdat hij graag gezien wil worden en een ondernemer is die veel geld wil verdienen. Maar hij is geen muzikant, hij gebruikt muziek om vooral heel groot te worden, niet om zichzelf uit te drukken. Zijn grootste idool is Elvis, dat zegt eigenlijk toch al genoeg?

Hij zing "I got something to say" en zegt vervolgens niets. Hij maakt geen statements, hij straalt niets uit.

Ik heb niets tegen Dinand of Kane, alleen mensen moeten niet beweren dat ze meer zijn dan een middelmatige band waar er in elk land nog 200 van zijn. En dat is volgens mij ook de reden waarom hij nooit ergens zal doorbreken, in elk land zijn er al genoeg Kane's en Dinands.
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:04:31 #125
117776 OFfSprngr
pi_33727560
quote:

[..]
Slash is na Jimmy Hendrix de beste gitarist ooit.

Dan zou'k nog eerder Kirk Hammet of Kerry King een betere gitarist noemen.
.
.
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:06:34 #126
117776 OFfSprngr
pi_33727645
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:14 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Niks Haagsch accent, hij probeert als een bal te zingen zoals Creed die het vervolgens ook weer van Bush hebben en zoals ie praat lult ie als een Wassenaarse tiefusbal.
.
.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:49:16 #127
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33734099
quote:

[..]

Dennis van Leeuwen is overigens wel beter dan Edge
hrmpf

ghniiiiiiiiiii

ghahah

MUHAHAAHAHAHAHA.

Ik hoop dat je beseft dat je jezelf nu helemaal afserveerd he...
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:49:45 #128
132411 Mr_Booze
pi_33734116
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:06 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Niks Haagsch accent, hij probeert als een bal te zingen zoals Creed die het vervolgens ook weer van Bush hebben en zoals ie praat lult ie als een Wassenaarse tiefusbal.
Nee sorry niet iedereen spreekt ABN.
pi_33798552
Niks mis met een goede discussie, maar ik zie eerder in het topic en ook bij de laatste reacties dat er nogal op de man gespeeld wordt. Houd het aub bij argumenten voor of tegen de band
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')