Ze zijn vast Europees doorgebroken!quote:Op woensdag 30 november 2005 23:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik lees en hoor al een tijdje weinig meer over die band.
quote:Gestikt in een pinda.
quote:kikker
Volger? Wat is dat?quote:Op woensdag 30 november 2005 23:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik lees en hoor al een tijdje weinig meer over die band. Zijn ze nu eindelijk internationaal al doorgebroken?
Treden ze nu eindelijk in de voetsporen van Golden Earring en verslaan ze eindelijk hun volger U2?
Dit is een ontzettend boeiende hobby.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:47 schreef Jill-RMC het volgende:
Hoe erg ik Kane ook haat....moet je niet eens een boeiende hobby gaan zoeken?
Nee, is niet opgeblazen. Is echt een superhit geweest en sindsdien is het een golden oldie geworden, waar je ook ter wereld komt. Wil niet zeggen dat men de naam Golden Earring kent (en dus niet weet dat het een nederlandse band is) maar Radar Love is een wereldwijde classic. En da's niet overdreven.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:55 schreef Troeta het volgende:
Want dat Radar Love zo'n superhit is geweest is ook zo ontzettend opgeblazen.
Parrrdonquote:Op dinsdag 13 december 2005 01:55 schreef Troeta het volgende:
En weet dat Golden Earring in hun beginjaren alleen maar de Beatles na probeerden te doen.
Elke band heeft zijn groeiproces en Golden Earring is zeker gegroeid, maar waarom blijf je erbij dat Kane dat nooit zou doen?
Ik denk eigenlijk dat ze veel sneller gegroeid zijn als de Golden Earring, door ervaring en harde levenslessen.
Maar het buitenland zal nooit een succes worden, net zoals Golden Earring dat nooit is gelukt.
Want dat Radar Love zo'n superhit is geweest is ook zo ontzettend opgeblazen.
Tuurlijk, internationaal totaal onbekend bandje Kane heeft meer ervaring dan rockicoon Golden Earring.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:55 schreef Troeta het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ze veel sneller gegroeid zijn als de Golden Earring, door ervaring en harde levenslessen.
Amen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tis toch gewoon kleuterrock. Het klinkt nergens naar, die stem van Dinand is vrij irriterend.
Gewoon een middelmatig popbandje in de lijn van Di-rect, Intwine e.d...
Nope, dat beweer ik niet, beter lezen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:55 schreef m021 het volgende:
[..]
Tuurlijk, internationaal totaal onbekend bandje Kane heeft meer ervaring dan rockicoon Golden Earring.
Dream on.
Dat zeg je wel. Tenminste, het staat in je post.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:54 schreef Troeta het volgende:
[..]
Nope, dat beweer ik niet, beter lezen.
De band stelt ook niks voor. In de betekenis van bekendheid bedoel ik. De grootste fanbase bestaat uit (Nederlandse) gillende tienermeisjes.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef Troeta het volgende:
Maar als je dat niks vind, betekent het niet dat de band verder niks voorsteld
Ik snap écht niet waar dat bagatelliseren van Radar Love op gebaseerd is. En in context met Kane al helemaal niet. Radar Love is in Amerika een grote hit geweest en vandaag de dag is het een classic, die bijna dagelijks op de radio voorbij komt. En Twilight Zone ook. Dat ze dat niet verder hebben kunnen uitbouwen, doet dáár niets aan af. Dat zijn gewoon 2 grote hits geweest, klaar.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:43 schreef Troeta het volgende:
Het is eigenlijk wel grappig dat nederlanders meer maken van Radar Love en het amerikaanse succes dat het is.
De bandleden zelf beweren dat het ook allemaal wel mee valt.
In sommige streken waren ze daar een simpele eendagsvlieg.
Natuurlijk is het een leuk dingetje, maar ga zelf eens na hoeveel eendagsvliegen jij bent vergeten en bedenk dan ook dat Amerika zoveel groter is dan Nederland.
Bands die het wiel moeten uitvinden zijn doorgaans veel gemotiveerder om dat tot een goed einde te brengen. Dit mondt uit in veel betere muziek. Golden Earring heeft ervaring opgedaan door het kwaad mee te maken. Kane heeft er van horen zeggen. Dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef Troeta het volgende:
Destijds misschien wel ja.
In je eerste quote schreef je het anders.
Maar daarmee wil ik nog niet beweren welke band beter is.
Hoe je het ook wil vergelijken en doen, het zijn 2 totaal verschillende bands in totaal andere tijden.
Golden Earring moest het wel allemaal zelf uitvinden, mensen die er met het geld van bands vandoor gingen waren nieuw.
Kane heeft daar ook veel aan gehad en hoefde dat dus niet.
Hun tijd is dan misschien wel wat beter besteed aan andere zaken.
Golden Earring begon ook in een tijd waar je veel vaker iets nieuws kon doen, waar veel techniek nog moest uitgevonden en muziekstijlen nog niet zoveel hokjes hadden.
Hangt jouw eigenwaarde af van wat anderen van Kane vinden ofzo?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef Troeta het volgende:
Destijds misschien wel ja.
In je eerste quote schreef je het anders.
Maar daarmee wil ik nog niet beweren welke band beter is.
Hoe je het ook wil vergelijken en doen, het zijn 2 totaal verschillende bands in totaal andere tijden.
Golden Earring moest het wel allemaal zelf uitvinden, mensen die er met het geld van bands vandoor gingen waren nieuw.
Kane heeft daar ook veel aan gehad en hoefde dat dus niet.
Hun tijd is dan misschien wel wat beter besteed aan andere zaken.
Golden Earring begon ook in een tijd waar je veel vaker iets nieuws kon doen, waar veel techniek nog moest uitgevonden en muziekstijlen nog niet zoveel hokjes hadden.
Kane speelt in een tijd waar alles om geld draait en om marketing, of dat een goede ontwikkeling is laten we er maar even buiten, maar ik vind dat Kane hun draai daarin heel goed heeft gevonden.
Ze doen niks wat ze niet willen, maken muziek waar ze echt achter staan, houden wel van een leuk showtje, dus dat doen ze wel.
Produceren doen ze zelf, niet om alleen maar nr. 1 pophits te maken, maar simpel omdat ze dat ook een heel leuk deel van het muziek maken vinden.
Wat je verder van zijn stem vind en zijn teksten is alleen maar een persoonlijke smaak.
Maar als je dat niks vind, betekent het niet dat de band verder niks voorsteld
Ik heb het vermoeden dat Troeta stiekem Robbie van Leeuwen is die nog steeds pissig is dat Barry Hay hem in de steek lietquote:Op woensdag 14 december 2005 17:21 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Hangt jouw eigenwaarde af van wat anderen van Kane vinden ofzo?
Hay zou met van Leeuwen in zee gaan, maar ging op het laatste moment Krassenburg vervangen bij de Earring.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:26 schreef brox het volgende:
Had wel lachen geweest, ik denk alleen niet dat Venus met Hay zo'n wereldhit was geworden.
Hay werd in '67 geadoreerd door van Leeuwen, als frontman voor de opvolgers van The Motions, Venus kwam in '70quote:Op woensdag 14 december 2005 17:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, dat was van na Shocking Blue. Hay zou met van Leeuwen in zee gaan, maar ging op het laatste moment Krassenburg vervangen bij de Earring.
Je hebt gelijk, ik haal even jaartallen door elkaarquote:Op woensdag 14 december 2005 17:54 schreef brox het volgende:
[..]
Hay werd in '67 geadoreerd door van Leeuwen, als frontman voor de opvolgers van The Motions, Venus kwam in '70of doel je daar niet op.
Als Dinand op het einde van dat nummer 'It's all I can doooo, yeah yeah' (ofzoquote:Op woensdag 14 december 2005 22:31 schreef Mr_Booze het volgende:
Hun laatste single is 'All I Can Do' zitten daar gejatte stukjes in? Want ik vind het laatste stuk wel leuk klinken.
Ja, en dan zo'n gitaarstukje..quote:Op zondag 1 januari 2006 13:15 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Als Dinand op het einde van dat nummer 'It's all I can doooo, yeah yeah' (ofzo) zingt, met zo'n uitschieter en een hoge stem... man, prachtig, prachtig, prachtig
. Hard opzetten en meevoelen.
En nu geen gekut dat Kane geen muziek is; smaken verschillen. Punt.
Kane is inderdaad muziek al is het niet dat ze de allerlaagste vorm van gare kutmuziek spelen.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:15 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Als Dinand op het einde van dat nummer 'It's all I can doooo, yeah yeah' (ofzo) zingt, met zo'n uitschieter en een hoge stem... man, prachtig, prachtig, prachtig
En The Offspring maakt... prachtige... muziek?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:00 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Kane is inderdaad muziek al is het niet dat ze de allerlaagste vorm van gare kutmuziek spelen.
In verre maten in ieder geval nog steeds origineler dan Kane, als is het niet dat ze laatste 3 albums richting Kane gaan, Kane was vanaf het begin al een band die her en der muziekale aspecten jatte van andere bands, ze zijn nooit orgineel geweest, verder is het ook geen hechte band, het enige wat nog over is gebleven zijn Dinand en de gitaarist, de rest is voor hun blijkbaar zo uitwisselbaar als de band van Anouk (zij is helemaal een uitbuitende tiefustrut).quote:Op maandag 2 januari 2006 21:44 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
En The Offspring maakt... prachtige... muziek?
Nee, even serieus, wat een kansloze post.
Of het gebrek aan kwaliteit er van.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:37 schreef thiamat het volgende:
Hoho, het gaat om de "muziek" he mensen.
kanequote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:37 schreef thiamat het volgende:
Hoho, het gaat om de "muziek" he mensen.
En dat geeft ook weer waarom ik zo'n tyfushekel aan die knurft heb. Het lijkt wel alsof hij aan die 200-orgasmes-per-dag ziekte leidt.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:15 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Anouk een uitbuitende tyfustrut? Jij bent echt de grootste mongool die ik ooit in Muziek ben tegengekomen. Offspring is net zo'n slechte band als Kane, zo niet slechter. Zij zijn noooooit origineel geweest. Dus kanker op met je eeuwig domme geblaat, stomme mongool.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:30 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
In verre maten in ieder geval nog steeds origineler dan Kane, als is het niet dat ze laatste 3 albums richting Kane gaan, Kane was vanaf het begin al een band die her en der muziekale aspecten jatte van andere bands, ze zijn nooit orgineel geweest, verder is het ook geen hechte band, het enige wat nog over is gebleven zijn Dinand en de gitaarist, de rest is voor hun blijkbaar zo uitwisselbaar als de band van Anouk (zij is helemaal een uitbuitende tiefustrut).
Ga eens wat muziek bestuderen voordat je met je achterlijke kutreply komt.![]()
Heb je ooit iets van ze gehoord van VOOR Americana?, je weet niet eens dat Anouk een uitbuiter is?,.. ja ze zal het zeker doen omdat haar muziek van zulke goede kwaliteit is.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:18 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Anouk een uitbuitende tyfustrut? Jij bent echt de grootste mongool die ik ooit in Muziek ben tegengekomen. Offspring is net zo'n slechte band als Kane, zo niet slechter. Zij zijn noooooit origineel geweest. Dus kanker op met je eeuwig domme geblaat, stomme mongool.
En je zegt dat ik eeuwig dom blaat?, kom op zeg, met je kleine maand dat je hier pas zit, sorry hoor dat ik jou ubercommercieele mainstream muziek onderuit schop hoor, het spijt mij dat die muziek niet van kwaliteit is, dat is compleet mijn schuld, weet je wat.. tief jij gewoon eens lekker op. pop-rock.. fucking lachwekkend.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:52 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Hahaha, wat een kut-kneus ben jij zeg. Ken je Axl persoonlijk ofzo? En Miss Kitten....je luistert naar van die vagina-electro-mietentroep en je gaat zeuren over Axl Rose?![]()
nou nou...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:18 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Dus kanker op met je eeuwig domme geblaat, stomme mongool.
Oeh, een fanquote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:26 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Heb je ooit iets van ze gehoord van VOOR Americana?, je weet niet eens dat Anouk een uitbuiter is?,.. ja ze zal het zeker doen omdat haar muziek van zulke goede kwaliteit is.
Eitherway, ik heb mn nick over gehouden aan The Offspring, maar ik ben al lang niet zo'n grote fan meer van ze, kijk gerust eens in mn last.fm account en zeg dat ik nog steeds geen kut van muziek weet.
Edit: om er nog ff een quote van je bij te pakken:
[..]
En je zegt dat ik eeuwig dom blaat?, kom op zeg, met je kleine maand dat je hier pas zit, sorry hoor dat ik jou ubercommercieele mainstream muziek onderuit schop hoor, het spijt mij dat die muziek niet van kwaliteit is, dat is compleet mijn schuld, weet je wat.. tief jij gewoon eens lekker op. pop-rock.. fucking lachwekkend.
Di-Rect is zeker ook goed eh.
Ik ben een poser omdat ik uit andere topics quote?, name droppen?, het zal wel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:25 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Oeh, een fanJe quote zelfs uit andere topics.......
POSER
Je bent een fokkin' name-dropper als ik via een lijstje moet opmaken dat je verstand van muziek hebt. Poser. Je kan lullen tot je een ons weegt, mensen die zo posen als jij zullen nooit iemand ervan weten te overtuigen dat ze verstand hebben van muziek.
The Offspring waren gelukkig geen commercieele zakkenvullers.Noem me 1 muzikant die voor niks speelt en geen geld voor zijn cd's vraagt. En jij zal waarschijnlijk ook nooit je best gaan doen om wat extra geld te verdienen. Gelukkig bestaan er van die muziek-moraal-ridders als jij die de scene "echt" weten te houden. Arme jongen.
![]()
Echt slim ben je niet, he?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:38 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik ben een poser omdat ik uit andere topics quote?, name droppen?, het zal wel.
Ow, en moet je een band die gratis muziek uit brengt?, Craw en Kompressor.
Waarom zou je extra geld _moeten_ verdienen om rond te komen als je al riant leeft?
Personen als jij zijn juist de kneuzen, commercialiteit is weinig mis mee, ik begrijp wel dat mensen geld willen voor hun albums, maar wanneer het zo is dat zij puur en alleen het doen voor het geld, zie een Kane en Anouk DAN is het slecht, je hebt bepaalde opties:
Muziek maken die je zelf ook leuk vind en er geen geld aan verdienen.
Muziek maken die je zelf ook leuk vind en er wel geld aan verdienen.
Muziek maken die je zelf niet leuk vind maar wel geld aan wilt verdienen.
Raad jij eens waar Kane en Anouk onder vallen.
En ja, The Offspring is over gegaan naar catogorie 3, helaas, niets aan te doen, hun keuze, mijn keuze dat ik hun nieuwe albums niet luister.
The Offspring heeft natuurlijk nooit geld verdient, en the Rolling Stones gelukkig ook niet, om over de Beatles maar te zwijgen. Maar dat was natuurlijk ook kut-muziek.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Echt slim ben je niet, he?
Hey, en kun je misschien een keer de groeten aan Anouk doen, aangezien jij haar persoonlijk kent? Ik wil best een keer met haar werken, lekker veel geld verdienen![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tis toch gewoon kleuterrock. Het klinkt nergens naar, die stem van Dinand is vrij irriterend.
Gewoon een middelmatig popbandje in de lijn van Di-rect, Intwine e.d...
Zou jij als je dan zo geweldig slim zou zijn eens argumenten willen geven waarom het zo dom is?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef PhoenixPerry het volgende:
Echt slim ben je niet, he?
Dus je geeft toe dat niet alleen jij het alleen voor het geld zou doen en niet voor de muziek?, dat zou betekenen dat Anouk het ook niet voor de muziek zou doen.quote:Hey, en kun je misschien een keer de groeten aan Anouk doen, aangezien jij haar persoonlijk kent?
Ik wil best een keer met haar werken, lekker veel geld verdienen
Ach, het is van die rijmwoordenboekrock. Niks spannends aan. In principe is er ook niets mis mee hoor, maar als je de verwaande rocklegend uit gaat lopen hangen, als Dinand, dan ben je echt sneu. Heel sneu. Je roept dan alle heersende cynisme en antipathie over jezelf af.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:55 schreef Tobbes het volgende:
Maar nu even serieus. Ik snap dat je het gros van de Kane-nummers als kleuterrock kan afschilderen als je die vooroordelen heb. Maar nummers as Let it be, Fearless, Way Down Inside en Our Hearts Will Beat As One (voor zover je die kent). Zijn zulke nummers ook kut? Door veel recensenten in binnen (en!!) buitenland worden deze nummers als kwalitatief zeer goed beoordeeld.
Jeetje.....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:01 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Zou jij als je dan zo geweldig slim zou zijn eens argumenten willen geven waarom het zo dom is?
[..]
Dus je geeft toe dat niet alleen jij het alleen voor het geld zou doen en niet voor de muziek?, dat zou betekenen dat Anouk het ook niet voor de muziek zou doen.
Jij komt er mee dat je aanneemt dat ik tegen commercieele muziek ben als ik jou ervan beschuldig te luisteren naar muziek die er alleen maar voor bedoeld is om er geld mee te verdienen, dan geef ik vervolgens een lijstje met bands die ik luister en dan ook nog een lijst met die helemaal geen geld vragen voor hun muziek en dan ben ik dom?, ja kom ff zeg..
En stop eens met iemand gelijk dom te noemen.
@Tobbes: ja The Offspring heeft geld verdiend aan hun muziek, niets mis mee, alleen zijn ze de laatste jaren zo veranderd om te zorgen dat ze geld verdienen en het niet echt meer voor de muziek doen die ze zelf leuk vinden, maar voor wat verkoopt (dit waarschijnlijk ook door druk van de platenmaatschappij, maar dat is puur speculatie (waarom wilt/moet iemand ook persé ineens meer gaan verdienen)).
The Rolling Stones waren ook een vernieuwende band, niet ondenkbaar dat je er dan flink wat geld mee verdiend.
De Beatles, die kan ik gewoon niet uit staan, maar dat is weer een helemaal aan smaak gerelateerde discussie die niet in dit topic past.
@Troeta: Haar eigen geld gaat echt niet op in CDs, apperatuur, tours ed, dit betaald de platenmaatschappij, het klinkt dus ook zeer onwaarschijnlijk dat Anouk haar moeder's huis moest verkopen voor een Amerikaanse tour en dan nog.. je moeder's huis verkopen en niet je eigen?, zij is toch ook niet de eigenaar van dat huis?
Verder zal ze natuurlijk ook nooit slagen in de VS, elk land heeft zo wel zn bands die puur de zelfde uitgebuite populaire formule volgen en al zeker in de VS.
Nou, nou, wat een intelligent antwoord, je bent zeker finaal uitgelult, geeft niet hoor, dat jij eenmaal een pophoer bent kun je met zo'n lage intelligentie niets aan doen.quote:
Je blijft maar steeds bevestigen wat ik al eerder zei. Ik hoef dus niet eens antwoord te geven, dat doe je zelf al. Niveau verschil enzo.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:06 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nou, nou, wat een intelligent antwoord, je bent zeker finaal uitgelult, geeft niet hoor, dat jij eenmaal een pophoer bent kun je met zo'n lage intelligentie niets aan doen.
Ik ben net wakker en jij bent hier de gene die zich o zo geweldig vindt, als je ze verschrikkelijk arrogant bent moet je het natuurlijk ook kunnen onderbouwen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:37 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Je blijft maar steeds bevestigen wat ik al eerder zei. Ik hoef dus niet eens antwoord te geven, dat doe je zelf al. Niveau verschil enzo.
En als je daardoor lekkerder slaapt; ik ben degene met het laagste niveau. Ik luister alleen maar pop-muziek, al mijn antwoorden zijn totaal niet doordrenkt van enige vorm van ironie of sarcasme en ik scoorde op de laatste IQ-test die ik gedaan hebt 75, bijna tegen het zwakbegaafde aan dus. Daarbij komt dat ik er zeker van overtuigd ben dat intelligentie en muzikale voorkeur zeker aan elkaar gerelateerd zijn.![]()
Weltrusten, lieverd. Sluit je oogjes maar weer lekker.![]()
Idd, steningen zou een een mooi einde voor ze zijnquote:
Je snapt werkelijk helemaal niets, he?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:40 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik ben net wakker en jij bent hier de gene die zich o zo geweldig vindt, als je ze verschrikkelijk arrogant bent moet je het natuurlijk ook kunnen onderbouwen.![]()
Jezus, ik ben in een tijd niet zo'n arrogante kneus op dit forum tegen gekomen, je hebt niks aan argumenten geven en de replies die je gaf die er enigszins op leken heb ik al ontkracht, dus als je niet meer reageerd bewijs je je eigen stupiditeit nog maar eens, scroll jij eens terug, lees mn reacties, groei een paar hersenen en reageer eens normaal voordat je iemand gelijk een dom, mongool en poser noemt, terwijl jij hier het overgebruikte zelfde uitgebuite ubercommercieele muzieksysteem in stand houd, weet je wat, reageer maar niet meer, je hebt toch niets zinnigs te zeggen, je kan me dom vinden maar at least onderbouw ik mezelf.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:46 schreef PhoenixPerry het volgende:
Je snapt werkelijk helemaal niets, he?
Ik heb het je al uitgelegd en je snapt het simpelweg niet. Dan ga ik het natuurlijk niet nog 4x uitleggen. Maar ik ben je een beetje zat, je domheid begint me te irriteren. Adios motherfucker!
Niets mis met je ergernissen uitenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:27 schreef Mr_Booze het volgende:
De zeiknichten van FOK! zijn weer bezig.. Als je een band toch vreselijk vind waarom besteed je er dan nog aandacht aan?![]()
Aangezien ze Kane zo erg haten, zullen ze niet vaak meer nummers / hele albums van de band hebben gehoord, nee.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:59 schreef Tobbes het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoeveel nummers al die bashers van Kane daadwerkelijk kennen behalve Something to Say, Rain Down on Me en Where Do I Go NOw
Wat natuurlijk ook logisch is. Met een single zet een band zich in de etalage, laten ze het beste van zichzelf horen. Hiermee kan een band iemand overhalen de CD te luisteren of te kopen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:43 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Aangezien ze Kane zo erg haten, zullen ze niet vaak meer nummers / hele albums van de band hebben gehoord, nee.
Alsof de Kane-fans de singles ook automatisch het beste van Kane zelf vindenquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:10 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook logisch is. Met een single zet een band zich in de etalage, laten ze het beste van zichzelf horen. Hiermee kan een band iemand overhalen de CD te luisteren of te kopen.
Maar als je al uitslag krijgt van alleen die singles lijkt het me niet meer dan logisch dat je aan een heel album niet begint.
Precies. Een nummer als 'Our Hearts Will Beat As One' is nooit als single uitgebracht, terwijl het echt een van de mooiste Kane-nummers ooit is, imho.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:26 schreef Tobbes het volgende:
Volgens mij brengt Kane de meest commerciele muziek uit op single. En deze singles worden het meest gepromoot ook. Een single als Let it Be is door velen vergeten terwijl dit toch een van de betere nummers is. Ik vind veel van de singles tot de mindere Kane-nummers behoren.
Als ik er 1 moet kiezen ga ik denk ik voor Love For The Sake of Life.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:39 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Precies. Een nummer als 'Our Hearts Will Beat As One' is nooit als single uitgebracht, terwijl het echt een van de mooiste Kane-nummers ooit is, imho.
Het zal me werkelijk waar worst wezen wat kane aanhangers de beste nummers vinden. Dat was ook de vraag niet. Waarom zou ik de moeite gaan nemen om naar meer van die bagger te gaan luisteren als ze de nummers die ze op single uitbrengen om te kotsen vind?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:17 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Alsof de Kane-fans de singles ook automatisch het beste van Kane zelf vinden? Kane-haters doen niet eens de moeite meer nummers van Kane te luisteren, daar waar mensen die moeite WEL nemen eerder overtuigd kunnen raken van de kwaliteit van Kane.
Omdat jij praat over 15% van de Kanemuziek dat imo niet representatief is voor het hele repertoire.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:15 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Het zal me werkelijk waar worst wezen wat kane aanhangers de beste nummers vinden. Dat was ook de vraag niet. Waarom zou ik de moeite gaan nemen om naar meer van die bagger te gaan luisteren als ze de nummers die ze op single uitbrengen om te kotsen vind?
Ik vind 15% anders een aanzienlijk percentage.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:18 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Omdat jij praat over 15% van de Kanemuziek dat imo niet representatief is voor het hele repertoire.
NIet als het niet representatief is voor de andere 85%...quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vind 15% anders een aanzienlijk percentage.
Je maakt mij niet wijs dat die 15 dusdanig afwijkt van de andere nummers dat dat niet vergeleken kan worden en ze uitgerekend uit die 15% hun singles halen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:42 schreef Tobbes het volgende:
[..]
NIet als het niet representatief is voor de andere 85%...
Amenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik wil er best nog even iets over kwijt hoor.
Je bent per definitie muzikaal laag begaafd als je van Kane houdt.
Omdat het muzikaal niks voorstelt, in geen enkel perspectief. Omdat het over een zeer slechte zang beschikt. Omdat het geluid verre van origineel is. Omdat het gebaseerd is op bestaande muziek en/of accoorden. Omdat het tekstueel niks meer voorstelt dan onsamenhangende clichematige rijmwoordenboek rommel. Omdat het een uiterst commercieel, uitbuiterig catalogus-rockbandje is. Omdat het geen liefhebbers zijn, slechts uitvoerders. Omdat de grootste hypocriete zelfingenomen blaag op aarde "dinand" erbij betrokken is.
En last but not least is men per definitie simpel als men niet in staat is de muziek van kane aan de hand van een aantal simpele criteria te kunnen beoordelen en concluderen dat 't gewoon omhooggevallen rotzooi is.
Ten eerste is het andersom, de singles worden de meest commerciele muziek. De rest is niet geschikt voor de massa, dus worden ze niet op single uitgebracht (levert geen geld op). Het is zo gemakkelijk bij die gasten. Allemaal puur voor 't geld te doen. Ras-artiesten hoor! Grote jongens! Incluis -notabene- een sponsor, Rizla. Een rookmerk aan je band verbinden. Erg consequent van je dinand!quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:26 schreef Tobbes het volgende:
Volgens mij brengt Kane de meest commerciele muziek uit op single. En deze singles worden het meest gepromoot ook. Een single als Let it Be is door velen vergeten terwijl dit toch een van de betere nummers is. Ik vind veel van de singles tot de mindere Kane-nummers behoren.
Jammer, met zo'n opmerking diskwalificeer je jezelf als een serieus te nemen deelnemer aan deze discussie.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik geloof dat ik het genoeg heb onderbouwd. Zolang jij niet in staat bent mijn verhaal te ontkrachten, heb ik gewoon gelijk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:54 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Jammer, met zo'n opmerking diskwalificeer je jezelf als een serieus te nemen deelnemer aan deze discussie.
Zeer trieste opmerking.![]()
Dan zijn Radiohead, Gorillaz, Arctic Monkey, Gavin deGraw en Guns n Roses zeker ook voor laag begaafde mensenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik wil er best nog even iets over kwijt hoor.
Denken dat Kane het zelfde nivo is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:02 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dan zijn Radiohead, Gorillaz, Arctic Monkey, Gavin deGraw en Guns n Roses zeker ook voor laag begaafde mensen![]()
Dat zeg ik toch nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:05 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Denken dat Kane het zelfde nivo is.
OMGquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:02 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dan zijn Radiohead, Gorillaz, Arctic Monkey, Gavin deGraw en Guns n Roses zeker ook voor laag begaafde mensen![]()
Want dat vind ik nog beter, wel iets minder vet live; maar goed.
Wat is de link tussen kane en die groepen? Tot nu toe een lachwekkende vergelijking.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:02 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Want dat vind ik nog beter, wel iets minder vet live; maar goed.
Hun muziek is beter, ook live; maar qua show en energie heeft alleen GnR dat een keer kunnen benaderen. Gavin deGraw is ook een god live, maar dat zit hem puur in de muzikaliteit en de kwaliteit.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Wat is de link tussen kane en die groepen? Tot nu toe een lachwekkende vergelijking.
En zij zijn live minder dan kane?
quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:19 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik wilde even aantonen dat ik mezlef niet als muzikaal laag-begaafd classificeer door aan te geven dat ik ook erg gecharmeerd ben van meer geaccepteerde muziek
Weet je hoe dat komt? Omdat die hagenaren nou eenmaal veel energetische muziek in hun repertoire hebben. Daarnaast hebben ze veel show nodig om het klapvee te vermaken en bepaalde dingen te compenseren.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:19 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Hun muziek is beter, ook live; maar qua show en energie heeft alleen GnR dat een keer kunnen benaderen. Gavin deGraw is ook een god live, maar dat zit hem puur in de muzikaliteit en de kwaliteit.
Ik wilde even aantonen dat ik mezlef niet als muzikaal laag-begaafd classificeer door aan te geven dat ik ook erg gecharmeerd ben van meer geaccepteerde muziek
Als ik die show vervolgens kan waarderen is daar toch niks mis mee?quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Weet je hoe dat komt? Omdat die hagenaren nou eenmaal veel energetische muziek in hun repertoire hebben. Daarnaast hebben ze veel show nodig om het klapvee te vermaken en bepaalde dingen te compenseren.
Ja leuk, daar kom je natuurlijk voor. Ik kom meestal voor de muziek als ik naar een concert ga. Als ik show wil, ga ik wel naar de bioscoop of naar de kermis.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:25 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als ik die show vervolgens kan waarderen is daar toch niks mis mee?
Als ik naar Kane ga kom ik voor de show.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:27 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ja leuk, daar kom je natuurlijk voor. Ik kom meestal voor de muziek als ik naar een concert ga. Als ik show wil, ga ik wel naar de bioscoop of naar de kermis.
En een liefhebber komt voor de muziek.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:29 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Als ik naar Kane ga kom ik voor de show.
De muziek maakt de show nog altijd. Dinand niet. Ik had ook liever een begenadigd zanger aan het hoofd van de band gezien. Dinand is een ondernemer. Ik zie Kane dan ook als band met Dinand als onderdeel van die band.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
En een liefhebber komt voor de muziek.![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:19 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Hun muziek is beter, ook live; maar qua show en energie heeft alleen GnR dat een keer kunnen benaderen.
Ik vergelijk ze toch ook niet qua muzikaal en technisch kunnen?quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:46 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Benaderen? Grapje, zeker?
Axl met Dinand vergelijken lijkt me net zoiets als Thom Yorke met Mariah Carey vergelijken. En de vergelijking tussen Kane's gitarist (ik weet niet eens hoe hij heet) en Slash lijkt me ook niet helemaal op z'n plaats.
De riffs van kane zijn altijd hartstikke simpel.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:49 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Slash is na Jimmy Hendrix de beste gitarist ooit. Dennis van Leeuwenis overigens wel beter dan Edge
Energie en show had je het toch over? Slash speelt met meer energie en meer passie dan die fashion-victim gestylde gitarist van Kane. Axl's hele leven lijkt wel een show en als er ergens energie vanaf druipt is het wel Axl's optreden of het nou negatieve of positieve is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:49 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze toch ook niet qua muzikaal en technisch kunnen?
Slash is na Jimmy Hendrix de beste gitarist ooit. Dennis van Leeuwenis overigens wel beter dan Edge
Ik heb het nergens over u2. Wil je ze niet met kane vergelijken trouwens? Doet me denken aan een bepaalde uitspraak van dinand, een aantal jaren geleden.quote:
Waar baseer je dat op? Ik denk dat Kane niet verder komt dan Nederland om dat er een rockster wannabe met een haags accent nederlands engels staat te hijgen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:00 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Kane is te netjes. Geen mening, geen passie, geen overtuiging. Niks te melden. Het voegt niets toe.
Op de interviews die ik lees, ik zie hun video's op TV, ik zie interviews met de bandleden, ik hoor de muziek.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:14 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik denk dat Kane niet verder komt dan Nederland om dat er een rockster wannabe met een haags accent nederlands engels staat te hijgen.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:49 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Slash is na Jimmy Hendrix de beste gitarist ooit.
Niks Haagsch accent, hij probeert als een bal te zingen zoals Creed die het vervolgens ook weer van Bush hebben en zoals ie praat lult ie als een Wassenaarse tiefusbal.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:14 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik denk dat Kane niet verder komt dan Nederland om dat er een rockster wannabe met een haags accent nederlands engels staat te hijgen.
hrmpfquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:49 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dennis van Leeuwenis overigens wel beter dan Edge
Nee sorry niet iedereen spreekt ABN.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:06 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Niks Haagsch accent, hij probeert als een bal te zingen zoals Creed die het vervolgens ook weer van Bush hebben en zoals ie praat lult ie als een Wassenaarse tiefusbal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |