Bedankt dat je mij de eer aandoet een recept van mij letterlijk over te nemen. Leuk was geweest als je de bron erbij had vermeld:quote:Op donderdag 8 december 2005 20:07 schreef Serendips het volgende:
Weer twee varianten op de klassieke crème brûlée. Naar 17e eeuws recept...
Ik zie dat dit recept niet als basis room heeft, maar melk.
Als je verder had gekeken dan je neus lang was, dan had je gezien dat de link al helemaal bovenin het topic gegeven werd...Om nou nog een keer naar dezelfde link te verwijzen binnen één topic lijkt me een beetje veel van het goede...quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:57 schreef Chrisje101 het volgende:
[..]
Bedankt dat je mij de eer aandoet een recept van mij letterlijk over te nemen. Leuk was geweest als je de bron erbij had vermeld:
http://www.coquinaria.nl/recepten/05.2histrecept.htm
Dan kunnen mensen ook de historische context lezen en de foto's van de bereide gerechten zien.
Als degene die mijn recept woordelijk zonder bronvermelding over heeft genomen dat nou ook had gedaan ...quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:39 schreef Serendips het volgende:
[..]
Als je verder had gekeken dan je neus lang was, dan had je gezien dat de link al helemaal bovenin het topic gegeven werd...Om nou nog een keer naar dezelfde link te verwijzen binnen één topic lijkt me een beetje veel van het goede...![]()
Bij AH E 2,09 nu (ipv 1,99) valt dus nog meequote:Op vrijdag 25 april 2008 13:43 schreef Adelante het volgende:
met die nieuwe verpakking zijn die krengen van bonne mamman nog duurder geworden ook, 2,70 euro per tweedie van de aldi voor 1,29 per twee smaken ook best okee
Kostda?quote:Op zondag 16 november 2008 09:19 schreef Innocence het volgende:
Brandertjes zijn nu bij de Aldi in de aanbieding.
Linkje? Ik zie het niet op http://www.aldi.nlquote:Op zondag 16 november 2008 09:19 schreef Innocence het volgende:
Brandertjes zijn nu bij de Aldi in de aanbieding.
Dit is de essentie van een echte CB....quote:Crème brûlée (letterlijk: gebrande room) is een custardachtig toetje, met daar overheen een gekaramelliseerde laag suiker. De precieze oorsprong van het toetje is onbekend. Het kan afkomstig zijn uit Catalonië of Groot-Brittannië. De traditionele crème brûlée bestaat uit custard gemaakt van room, suiker en eieren, op smaak gebracht met vanille.
Na het maken van de custard wordt deze in kleine schaaltjes gestort om af te koelen. Vlak voor het opdienen wordt de pudding met een laagje suiker bestrooid en vervolgens verhit met een kleine gasbrander. Karamelliseren onder de grill bijvoorbeeld is niet mogelijk, omdat de crème brûlée koud geserveerd moet worden met een knapperige bovenkant. Na het karamelliseren moet het dessert dan ook direct worden opgediend.
Hangt ervan af. Als ik nog met die persoon moetquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:24 schreef -Mellow- het volgende:
Ik dacht btw altijd dat je creme brulee gewoon in de oven doet om t suiker te laten carameliseren, zag laatst pas voor t eerst zo'n gasbrandertje.
Maakt het veel uit?
Het blijft.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:58 schreef -Mellow- het volgende:
Maar na de grill kan ie toch afkoelen? Die gekarameliseerde suiker blijft toch gewoon?
Ik denk dat je met oploskoffie bij je crème een heel eind komt! Goed ideequote:Op dinsdag 18 november 2008 09:35 schreef Axia het volgende:
Heeft iemand misschien een recept voor een mokka-versie van creme brulee?
Zou het smaken als je oploskoffie met een klein beetje cacao-poeder mengt?quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik denk dat je met oploskoffie bij je crème een heel eind komt! Goed idee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |