Bron: nu.nlquote:DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.
De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken.
Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan. VVD'er Weekers vindt het wel prima dat mensen thuis of in een coffeeshop softdrugs gebruiken maar niet daarbuiten.
Nee, want dat is in princiepe ook een openbare plek..quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:16 schreef snoekiesnoek het volgende:
op straat is iets anders dan op een popfestival. Dus dat laatste mag nog wel hoor
Dat ergeren is subjectief natuurlijk. Mensen ergeren zich aan blowende jongeren. Als dat blowen straks niet meer mag zijn niet opeens die jongeren verdwenen...quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:32 schreef Agrafes het volgende:
Doe maar lekker thuis ja, geloof moet ook zo veel mogelijk binnenshuis omdat veel mensen zich er aan zouden ergeren. waarom zou blowen dan wel op straat mogen, het is toch van de gekke, zeer goed plan van Rouvoet
Zwervers stinken ook.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:34 schreef rutger05 het volgende:
Was het al niet verboden? In elk geval een goede zaak als het nu verboden gaat worden. Als iemand zo nodig moet blowen doet hij/zij dat maar in een coffeeshop of thuis. Blowen stinkt trouwens. Sigaretten stinken ook wel maar niet in die mate.
Blowen juist wel, overheerlijk om lekker buiten je wietje te smoren en wie heeft er last van, het is buiten!!!!!quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind het een goed plan.
Blowen of drinken midden op straat doe je gewoon niet
Nee, thuis en coffeeshop? Geen probleem. Maar niet bij bushaltes, voor supermarkten, drukke winkelstraten, bankjes in het park enz.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:32 schreef remlof het volgende:
Ja duw het blowen maar weer helemaal de illigaliteit in, daar los je dingen mee op...
Was 65% van de bevolking ontevreden over dit kabinet nog niet genoeg?
Rustig blowen in een afgelegen stuk natuur ofzo heb ik echt geen bezwaar tegen, maar met 'de openbare ruimte' bedoel ik eerder gewoon op straat waar veel mensen langs komen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Blowen juist wel, overheerlijk om lekker buiten je wietje te smoren en wie heeft er last van, het is buiten!!!!!
Je zal mij niet in de trein ofzo(geen idee of dat dan wel mocht) een wietje op zien steken, ook niet in een andere gesloten ruimte die niet de mijne is of van een ander die het mij persoonlijk toestaat er te blowen.
Maar buiten, ik snap het probleem niet, niemand heeft er last van ofzo, ikke blij met mijn wietje, lekker vrolijk enzo, iedereen blij toch?
Tjeempig wat een gezeur om niets....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |