abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:09:31 #1
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32682437
quote:
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken.

Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan. VVD'er Weekers vindt het wel prima dat mensen thuis of in een coffeeshop softdrugs gebruiken maar niet daarbuiten.
Bron: nu.nl

Een raar voorstel... dan mag ik dus geen jointje meer roken op Lowlands of op een concert Ik zie echt niet in wat er mis is met een jointje op straat roken?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:14:43 #2
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32682621
reguleren reguleren reguleren, laten we alles reguleren
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32682656
Regel dit dan gemeentelijk met plaatselijke veroordeningen...
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_32682675
op straat is iets anders dan op een popfestival. Dus dat laatste mag nog wel hoor
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:17:08 #5
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32682696
Ja en weet je wat, verbied het meteen om alcohol te drinken, te roken, te bellen, muziek te luisteren, te praten

Verbieden helpt niet..... je moet je verdiepen in mensen die in jou ogen verkeerde dingen doen, niet verbieden...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:18:15 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32682733
Mooi, dan loop ik niet al om half zeven 's ochtends langs een zooi zichzelf kapotblowende scholieren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:18:52 #7
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32682761
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:16 schreef snoekiesnoek het volgende:
op straat is iets anders dan op een popfestival. Dus dat laatste mag nog wel hoor
Nee, want dat is in princiepe ook een openbare plek..
pi_32682913
Wat?????????

Mag ik straks niet meer lekker ergens op een bankje in de natuur van mijn wietje genieten????????
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:28:03 #9
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32683060
Nee
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:30:22 #10
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_32683135
SCHANDE!

Zo,
ik heb m'n zegje weer gedaan...
...dass wir fliegen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:30:24 #11
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32683137
Ik vind het een goed plan.
Blowen of drinken midden op straat doe je gewoon niet
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:31:20 #12
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_32683167
laat maar gaan. t maakt mij niks uit. als ze maar nie gaan verbieden dat ik geen bier meer mag drinken
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:32:01 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_32683192
Ja duw het blowen maar weer helemaal de illigaliteit in, daar los je dingen mee op...
Was 65% van de bevolking ontevreden over dit kabinet nog niet genoeg?
pi_32683217
Doe maar lekker thuis ja, geloof moet ook zo veel mogelijk binnenshuis omdat veel mensen zich er aan zouden ergeren. waarom zou blowen dan wel op straat mogen, het is toch van de gekke, zeer goed plan van Rouvoet
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:34:26 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32683270
Niet zo'n raar plan hoor.

Drinken in het openbaar is toch ook niet toegestaan.

En op festivals mag dit natuurlijk wel.

Maar zoals gewoonlijk zal het wel averechts werken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32683273
Was het al niet verboden? In elk geval een goede zaak als het nu verboden gaat worden. Als iemand zo nodig moet blowen doet hij/zij dat maar in een coffeeshop of thuis. Blowen stinkt trouwens. Sigaretten stinken ook wel maar niet in die mate.
pi_32683288
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:32 schreef Agrafes het volgende:
Doe maar lekker thuis ja, geloof moet ook zo veel mogelijk binnenshuis omdat veel mensen zich er aan zouden ergeren. waarom zou blowen dan wel op straat mogen, het is toch van de gekke, zeer goed plan van Rouvoet
Dat ergeren is subjectief natuurlijk. Mensen ergeren zich aan blowende jongeren. Als dat blowen straks niet meer mag zijn niet opeens die jongeren verdwenen...

EN op deze manier zijn vele mensen die af en toe zonder mensen tot last te zijn een blowtje op straat roken wel de dupe.
pi_32683325
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:34 schreef rutger05 het volgende:
Was het al niet verboden? In elk geval een goede zaak als het nu verboden gaat worden. Als iemand zo nodig moet blowen doet hij/zij dat maar in een coffeeshop of thuis. Blowen stinkt trouwens. Sigaretten stinken ook wel maar niet in die mate.
Zwervers stinken ook.
pi_32683329
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind het een goed plan.
Blowen of drinken midden op straat doe je gewoon niet
Blowen juist wel, overheerlijk om lekker buiten je wietje te smoren en wie heeft er last van, het is buiten!!!!!

Je zal mij niet in de trein ofzo(geen idee of dat dan wel mocht) een wietje op zien steken, ook niet in een andere gesloten ruimte die niet de mijne is of van een ander die het mij persoonlijk toestaat er te blowen.

Maar buiten, ik snap het probleem niet, niemand heeft er last van ofzo, ikke blij met mijn wietje, lekker vrolijk enzo, iedereen blij toch?

Tjeempig wat een gezeur om niets....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:36:09 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32683330
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:32 schreef remlof het volgende:
Ja duw het blowen maar weer helemaal de illigaliteit in, daar los je dingen mee op...
Was 65% van de bevolking ontevreden over dit kabinet nog niet genoeg?
Nee, thuis en coffeeshop? Geen probleem. Maar niet bij bushaltes, voor supermarkten, drukke winkelstraten, bankjes in het park enz.

Softdrugs uit de illegale sfeer halen prima, maar Nederland is er wel in doorgeschoten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32683347
Wat een onzin. Dat die mensen in Den Haag eens een keer iets nuttigs gaan doen. Op straat roken mag toch ook? Ik zie het verschil niet.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_32683435
gáán verbieden?? Waar sloeg die boete van 115 euro dan op
Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat ze blowen in drukke winkelstraten ofzo willen voorkomen... stel je voor dat het winkelend publiek dood gaat aan een wietluchtje waar ze 3 seconden langs lopen.
Het komt er dus op neer dat ik mensen schaad als ik ergens op een bankje op het park op vrijdagmiddag voor het weekend een blowtje rook. Sterker nog, ik moet dan bestraft worden omdat ik het land de verloedering in aan het helpen ben met mijn blowtje. Misschien kijk ik wel zwart-wit hor... maar dat doen ze in Den Haag netzogoed. Daarnaast zie ik gewoon niet wat blowen met verloedering te maken heeft.
Nog iets.... WELK NORMAAL, GECIVILSEERD MENS ANNO 2005 LUISTERT ER IN GODSNAAM NAAR ANDRE ROUVOET??
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 22:39:20 #23
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_32683437
Midden op straat blowen ben ik ook niet zo'n voorstander van maar hiermee kan je ook de mensen pakken die niemand kwaad doen door op een bankje in een afgelegen hoekje van het park, of op een leeg strand lekker van hun jointje genieten. En dan zal er wel beweerd wordfen dat dat niet de bedoeling van de wet is en dat het alleen gaat om het voorkomen van overlast maar werd er bij de invoering van de legitimatieplicht ook niet zoiets gezegd?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:41:25 #24
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32683505
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Blowen juist wel, overheerlijk om lekker buiten je wietje te smoren en wie heeft er last van, het is buiten!!!!!

Je zal mij niet in de trein ofzo(geen idee of dat dan wel mocht) een wietje op zien steken, ook niet in een andere gesloten ruimte die niet de mijne is of van een ander die het mij persoonlijk toestaat er te blowen.

Maar buiten, ik snap het probleem niet, niemand heeft er last van ofzo, ikke blij met mijn wietje, lekker vrolijk enzo, iedereen blij toch?

Tjeempig wat een gezeur om niets....
Rustig blowen in een afgelegen stuk natuur ofzo heb ik echt geen bezwaar tegen, maar met 'de openbare ruimte' bedoel ik eerder gewoon op straat waar veel mensen langs komen.
Daar drugs gebruiken draagt inderdaad bij aan de verloedering van het straatbeeld vind ik.
Een spuitende junk in een portiek staat ook niet mooi. En natuurlijk is een jointje véél minder erg, maar nog altijd een klein beetje erg
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32683536
Ik dacht dat er de laatste tijd iets broeide in nederland omtrent de softdrugs... het was op de goede weg. Moeten ze het vooral nógmeer criminaliseren, dat schiet lekker op. Ik weet dat nederlandse politieagenten een saai kutleven hebben en graag jongeren lastigvallen die geen vlieg kwaad doen maar moeten we het ze nou echt nog makkelijker gaan maken. Dit gaat gewoon niet werken... onhaalbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')