quote:654 Teletekst di 29 nov
***TENNIS*******************************
*** Martina Hingis gaat weer tennissen
**Martina Hingis keert volgend seizoen
na een afwezigheid van drie jaar terug
op de WTA Tour.Dat heeft de 25-jarige
Zwitserse via haar manager laten weten.
"Ik heb de tijd buiten het tennis als
zeer prettig ervaren",aldus Hingis,die
vijf keer een Grand Slam-toernooi won.
"Maar ik mis de sport en de uitdaging
om op het hoogste niveau te presteren.
Ik ben benieuwd of ik me nog kan meten
met de topspeelsters van deze tijd."
De voormalig nummer één van de wereld
stopte eind 2002 met tennis vanwege een
hardnekkige voetblessure.
Het Franse publiekquote:
Fransen zijn zelfs nog meer chauvinistisch dan de Nederlanders, die mag ik toch niet.quote:
Wie? Opzouten, ga maar rentenieren ofzo met de hele familie.quote:de Williams sisters?
Ik ik ikquote:
Net als alle vrouwen in het hedendaagse toptennis.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:21 schreef Sjtefan het volgende:
Ja, lachen kon ze wel als ze won, maar ow wee als ze verloor of dreigde te gaan verliezen, dan werd ze zo onsportief als de pest![]()
Mooi he, de must om te winnen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:21 schreef Sjtefan het volgende:
[..]
Ik ik ik![]()
Wat een vreselijk wijf was dat zeg... Ja, lachen kon ze wel als ze won, maar ow wee als ze verloor of dreigde te gaan verliezen, dan werd ze zo onsportief als de pest![]()
Ik herinner me nog een wedstrijd op Roland Garros tegen Steffi Graf waarin ze dreigde te gaan verliezen en ineens een onderhandse service sloeg (weliswaar niet verboden, maar verre van sportief). Toen het Franse publiek haar uitfloot gaf ze de wedstrijd maar op en verliet ze de baan...
Hoezo, topspeelster?![]()
Zeker wel, ik tennis zelfsquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:29 schreef Baklap het volgende:
Mooi he, de must om te winnen.
Zeker geen sporter?
Blijkbaar was dat "echte leven" toch niet zodanig leuk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:11 schreef Coelho het volgende:
In mijn herinnering was zij dusdanig geblesseerd na een val van een paard dat ze nooit meer zou kunnen spelen. Hopen maar dat het geen debacle wordt omdat ze nu geroken heeft aan het echte leven en dus niet meer de 100% inzet heeft.
Ik dacht ook direct aan die onderhandse service! Bah wat een akelig mens vond ik dat! Slechte verliezer ook! Hopen dat ze door Michaela keihard wordt geveegdquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:21 schreef Sjtefan het volgende:
[..]
Ik ik ik![]()
Wat een vreselijk wijf was dat zeg... Ja, lachen kon ze wel als ze won, maar ow wee als ze verloor of dreigde te gaan verliezen, dan werd ze zo onsportief als de pest![]()
Ik herinner me nog een wedstrijd op Roland Garros tegen Steffi Graf waarin ze dreigde te gaan verliezen en ineens een onderhandse service sloeg (weliswaar niet verboden, maar verre van sportief). Toen het Franse publiek haar uitfloot gaf ze de wedstrijd maar op en verliet ze de baan...
Hoezo, topspeelster?![]()
25 is al best oud hoorquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:32 schreef popolon het volgende:
Goed nieuws.
Al zal het me benieuwen of ze de echte top weer gaat halen, de leeftijd zit in ieder geval nog mee.
quote:Martina Hingis is één dag na de aankondiging van haar rentree op de WTA Tour al zeker van deelname aan het komende Australian Open. De Zwitserse voormalig nummer één van de wereld kreeg woensdagochtend een wildcard aangeboden door toernooidirecteur Paul McNamee. Hingis beëindigde in 2002 haar tennisloopbaan.
De drievoudig Australian Open-kampioene moest eind 2002 haar racket aan de wilgen hangen vanwege chronische pijn in haar voeten. Inmiddels is ze echter weer sterk genoeg om op het hoogste niveau te spelen. "Laat ik vooropstellen dat het geweldig zal zijn om haar weer op de baan te zien", verklaarde McNamee tegenover het Australische persbureau AAP. "Of ze in Australië haar comeback wil maken, is aan haar. Ze is meer dan welkom, maar ik weet dat ze absoluut nog geen besluit heeft genomen over de tijd en plaats van haar terugkeer."
Davenport enzo...quote:Op woensdag 30 november 2005 18:40 schreef mitt het volgende:
[..]
25 is al best oud hoor![]()
ik geloof niet dat ze de echte top weer gaat halen, maar leuk is het natuurlijk wel.
Davenport slaat nog hard, Hingis niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 09:44 schreef Airelle het volgende:
[..]
Davenport enzo...
Maargoed die is niet zķ lang uit de running geweest.
Ze redde het al niet meer tegen de Williams zusjes en ondertussen zijn er al anderen opgestaan die hard slaan combineren met tactisch inzicht, dus het lijkt me moeilijk te gaan worden. Maar het zou wel leuk zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:11 schreef mitt het volgende:
Volgens mij kan ze nooit meer mee, dat tactische spel van haar is groots, maar daarmee zal ze het niet alleen redden.
Ik las op o.a. teletekst dat dat juist is verbeterd aan haar.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:00 schreef nickybol het volgende:
Het tennis is veranderd, ze zal echt aan haar power moeten werken.
Dat is in Sydney, niet op de Australian Open.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:26 schreef TheGeneral het volgende:
Hmm, Hingis tegen Henin in de 1e ronde van de Australian Open.... Ze had het wel wat beter kunnen treffen zeg.
Oh, verkeerd begrepen dan, is maar beter ook.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is in Sydney, niet op de Australian Open.
Geen idee of Henin al scherp staat, zo niet kan Hingis wel iets presteren, in het andere geval acht ik haar vrij kansloos, want Henin is gewoon een sterkere versie van Hingis.
Klopt. Wel heel erg jammer trouwens. Ben wel een fan van haar spel...quote:Op maandag 9 januari 2006 12:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Henin heeft ook maanden niet meer gespeeld trouwens. Die is volgens mij ook nog niet in grote vorm.
Dat heeft ze vast wel gedaan, maar met wedstrijden is dat heel anders, zeker als je ineens weer 5 wedtrijden in een week moet spelen. Daar kan je niet voor trainen (met het hoge niveau van een wedstrijd in vregelijking met een training). Ook heb je bij trainingen geen zenuwen en die zal je, zeker als je na 3 jaar weer een gewaagde rentree gaat proberen, bij wedstrijden wel hebben.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:01 schreef nickybol het volgende:
Als ze conditioneel nog moet bijkomen heeft ze iets verkeerd gedaan. Dat moet je voor je comeback doen.
Natuurlijk heeft ze dat gedaan, bij Pat Etcheberry. 5 wedstrijden in een week wordt je echt niet moe van. Geloof me, een echte prof traint 5 uur buiten toernooien om. Die is gewend uren op de baan te staan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 00:15 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat heeft ze vast wel gedaan, maar met wedstrijden is dat heel anders, zeker als je ineens weer 5 wedtrijden in een week moet spelen. Daar kan je niet voor trainen (met het hoge niveau van een wedstrijd in vregelijking met een training). Ook heb je bij trainingen geen zenuwen en die zal je, zeker als je na 3 jaar weer een gewaagde rentree gaat proberen, bij wedstrijden wel hebben.
Dat zal ook nog wel lukken, maar dan wacht waarschijnlijk Pierce die erg goed in vorm is. Ik schat haar kansen daar erg klein in.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:25 schreef pfaf het volgende:
Hup, even over de als 30e geplaatste Vera Zvonareva heengewalst.
Emma Laine is het volgende slachtoffer.
Tennissen kan ze wel degelijk. Op dat eerste punt kan ik je alleen maar gelijk geven, dat ik altijd zo geweest en dat zal ook wel altijd zo blijven denk ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:42 schreef placebeau het volgende:
Bij het vrouwentennis is het verschil tussen de top en de rest zo groot dat we met deze matchen alleen kunnen oordelen dat ze weldegelijk nog kan tennissen.
Ik heb wel het gevoel dat het wat dichter aan het op elkaar kruipende is de laatste tijd. Een slechte match van Williams wordt ook daadwerkelijk afgestraft...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:42 schreef placebeau het volgende:
Bij het vrouwentennis is het verschil tussen de top en de rest zo groot dat we met deze matchen alleen kunnen oordelen dat ze weldegelijk nog kan tennissen.
Anderzijds wint een halve Clijsters (die niet zonder pijn kan spelen) nog wel probleemloos.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb wel het gevoel dat het wat dichter aan het op elkaar kruipende is de laatste tijd. Een slechte match van Williams wordt ook daadwerkelijk afgestraft...
ze heeft toch pijnstillers genomen? Dus voelde ze helemaal niks. En kon ze voluit spelen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Anderzijds wint een halve Clijsters (die niet zonder pijn kan spelen) nog wel probleemloos.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:33 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
ze heeft toch pijnstillers genomen? Dus voelde ze helemaal niks. En kon ze voluit spelen.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze perfect getimede pijnstillers slikt die meteen na de match ophouden met werken. Misschien waren de pijnlijke grimassen ook een hint?quote:"Op dit eigenste moment heb ik pijn", zei Clijsters tijdens een interview met Sporza Radio, meteen na de match. "En zeggen dat ik er maandag nog aan dacht om alsnog verstek te geven."
Liever tegen Benesova dan tegen het krachttennis van Pierce. En de ronde daarop moet ze ook nog kunnen winnenquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:21 schreef pfaf het volgende:
Geen Mary Pierce, maar Iveta Benesova. Zou makkelijk te doen moeten zijn, maar dat zou Pierce ook wel gedacht hebben.![]()
Euh, Misa had toch van haar gewonnen vorige week in de finale in Hobart?quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:37 schreef nickybol het volgende:
Iveta Benesova is het meisje waar Misa van verloren heeft. Ik heb een heel klein stukje van haar gezien vanochtend en het zag er wel aardig uit. En dat deed ze zelf ook welben benieuwd.
Top 10 is idd te hoog gegrepen momenteel denk ik.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo zal Hingis waarschijnlijk in de kwartfinales raken zonder noemenswaardige tegenstand. Ik wil maar zeggen: dit parcours betekent dat ze terug top 20 waard is, maar voor top 10 ben ik nog niet overtuigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |