Rekening houden met:quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:55 schreef katlief het volgende:
Ojee, nu raak ik de draad kwijt![]()
Even ter verduidelijking: het was een huurwoning, maar nu in de verkoop gegaan. Iedereen is er uit, op de familie spin na.
Vraagprijs: 182.500.
Mijn vraag: waar moet ik o.a. rekening mee houden met het bieden.
Mijn tweede vraag: graag zo simpel mogelijke antwoorden, heb een aankomende blonde weekend bui![]()
![]()
Ik ga er zelf inwonen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:03 schreef sigme het volgende:
Katlief, dat is ondoenlijk als we niet weten of je die woning gaat verhuren of zelf gaat bewonen. Dus...
Maar weet je zeker dat datr door de gemeente is vrijgegeven?quote:
Het staat nu 3 maanden te koop via een nvm makelaar. Maar howabout het bieden, is dat anders dan wanneer je op een echte koopwoning biedt? Hoever kan je 'zakken' qua prijs dat het reeel blijft?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar weet je zeker dat datr door de gemeente is vrijgegeven?
Dat het bij een NVM makelaar te koop staat wilt nog niets zeggen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:29 schreef katlief het volgende:
[..]
Het staat nu 3 maanden te koop via een nvm makelaar. Maar howabout het bieden, is dat anders dan wanneer je op een echte koopwoning biedt? Hoever kan je 'zakken' qua prijs dat het reeel blijft?
waar dan? misschien is de prijs te hoog?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:23 schreef Koningin het volgende:
Mijn huis staat ook te koop.
De afgelopen zomermaanden is er niemand komen kijken.....
Midden Limburg.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:57 schreef Dynia het volgende:
[..]
waar dan? misschien is de prijs te hoog?
Het kan, wij hebben het ook mee gemaakt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:10 schreef Gompy58 het volgende:
dus het openingsbod was ook direct het eindbod ?
Doei, geloof jij dat ?
Dat is inderdaad nog de derde optie. Sowieso zouden we nooit zeggen: we gaan niet akkoord, maar ALTIJD een tegenbod doen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef _Flash_ het volgende:
Optie 3: tegenbod doen van 130.000 en er overtuigend bij zeggen dat dat jullie laagste prijs is. Misschien pakken ze het nog wel. Het is een spel heh... Ze kunnen wel zeggen dat het een max. bod is maar dat hoeft niet zo te zijn....
Als je van te voren bepaald hebt dat het huis jou minstens 130 waard is moet je je niet laten overtuigen om te zakken naar 127,5.. Beetje vertrouwen in je eigen inschatting hebben heh!
Ik snap je punt. Weet uit eerdere kopen wel een beetje hoe het spel werkt. De kans dat er nog iemand komt die wel die prijs biedt is reeel. Doch de kans dat iemand deze opleveringsvoorwaarden weer accepteert.........quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:23 schreef Gompy58 het volgende:
dus omdat hij niet meer kanbetalen ga jij zakken in prijs?
Dag meneer, ik wil graag die auto kopen.
dat is 30.000 mdan meneer.
ik heb maar 22000.
oh ok, dan zak ik wel in mijn prijs...
Denk dta je even moet uitreken hoeveel tijd he kunt "ver"wachten voor die 2000 euro. Stel dat dat een rente verlies is na 4 maanden, heb je dus nog 4 maanden de tijd voordat je dit bod beter had kunnen pakken. Hoe groot is de kans dat binnen nu en 4 maanden iemand 131k of 132 biedt ?
Snap even niet wat je bedoelt. Je hebt toch meestal wel een voorbehoud van financiering, of technisce keuring? Dan zou ik als koper echt geen 1000 euro betalen om van dat voorbehoud gebruik te maken. Wat meer gebruikelijk is, is dat er een boete-clausule van 5-10% van de koopprijs wordt opgenomen, die koper danwel verkoper aan de andere partij moet betalen indien hij/zij toch van de koop afziet, zonder gebruik te maken van een ontbindende voorwaarde. (Wanprestatie zeg maar).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 03:27 schreef michiel_nl het volgende:
Sommige kopers misbruiken dit voorbehoud om van de koop af te komen.
Zelf heb ik om deze reden de volgende tekst laten opnemen in de koopovereenkomst. Dit schijnt niet vaak voor te komen. Let wel dat hierbij de koper (als consument zijnde) nog steeds vrij staat om zonder opgaaf van reden de koopovereenkomst binnen de 3 dagen wettelijke bedenktijd te ontbinden.
"Verkoper en koper zijn overeengekomen dat door koper binnen vijf dagen na ondertekening van deze koopakte een bedrag ad duizend euro (EUR 1.000,00) zal worden gestort onder de notaris op diens kwaliteitsrekening. Indien de koper de koopakte ontbindt zal voormeld bedrag van duizend euro (EUR 1.000,00) als boete wegens ontbinding door de notaris worden voldaan aan verkoper."
In mijn optiek zal een serieuze koper hier geen probleem mee hebben, omdat deze zeker is dat de financiering rond komt. Tevens kan dit gezien worden als een vergoeding van onkosten die gemaakt worden om de woning langer aan te houden en deze opnieuw te moeten verkopen.
-spam verwijderd-
Het is ook erg onbeschoft. Maar volgens mij is het wettelijk zo dat je maar 1 onderhandeling tegelijkertijd mag voeren en als het geaccepteerde openingsbod al goed is, is de kans erg groot dat het huis verkocht wordt en dan heeft het dus geen nut meer.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:44 schreef D3LTA het volgende:
Nee dat misschien niet.. maar je zit wel gelijk op de 2de rang nu.
De werdt me gewoon door de makelaar verteld dat het geen nut meer had om te komen.
beetje onbeschoft allemaal als je het mij vraagt.
Update: huis is weggegaan voor ongeveer ¤ 146.000. Dat is ¤ 7000 boven de vraagprijs!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:35 schreef Laura 2000 het volgende:
Ook wij zijn op huizenjacht, en gaan hoogstwaarschijnlijk een bod uitbrengen.
Het betreft een huis met als vraagprijs ¤ 139.000 in Groningen. Ik ben er vrij enthousiast over. Probleem is, dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Toen ik de makelaar belde was ik de 22e (!) geinteresseerde. Ze hebben dus ook open dagen georganiseerd.
Kan iemand mij een advies geven, wat te doen?
De enige kans die we hebben is waarschijnlijk de vraagprijs bieden? (hoger is niet mogelijk)
En hoe groot schatten jullie de kans dat we dat huis ook daadwerkelijk krijgen...?![]()
Yep!quote:Op vrijdag 22 september 2006 19:54 schreef Quoi het volgende:
Balen voor je! Vooral als je je zinnen op een huis hebt gezet.....
Weer verder zoeken dus... Is het in het centrum van Groningen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |