abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40932821
Katlief, dat is ondoenlijk als we niet weten of je die woning gaat verhuren of zelf gaat bewonen. Dus.. .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:05:33 #252
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40932880
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:55 schreef katlief het volgende:
Ojee, nu raak ik de draad kwijt

Even ter verduidelijking: het was een huurwoning, maar nu in de verkoop gegaan. Iedereen is er uit, op de familie spin na.

Vraagprijs: 182.500.

Mijn vraag: waar moet ik o.a. rekening mee houden met het bieden.
Mijn tweede vraag: graag zo simpel mogelijke antwoorden, heb een aankomende blonde weekend bui
Rekening houden met:

• Navragen of er bepalingen van sociale huur opzitten. Moet het verplicht weer verhuurd worden van de gemeente?
  • Woningcorporaties willen onderhoud vlak voor de verkoop nog weleens uitstellen of afschaffen.
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_40933029
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 12:03 schreef sigme het volgende:
    Katlief, dat is ondoenlijk als we niet weten of je die woning gaat verhuren of zelf gaat bewonen. Dus.. .
    Ik ga er zelf inwonen.
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:11:50 #254
    65960 sanger
    pi_40933085
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 12:10 schreef katlief het volgende:

[..]

Ik ga er zelf inwonen.
    Maar weet je zeker dat datr door de gemeente is vrijgegeven?
    Everything you want is on the other side of fear.
    pi_40935380
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 12:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar weet je zeker dat datr door de gemeente is vrijgegeven?
    Het staat nu 3 maanden te koop via een nvm makelaar. Maar howabout het bieden, is dat anders dan wanneer je op een echte koopwoning biedt? Hoever kan je 'zakken' qua prijs dat het reeel blijft?
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:36:54 #256
    65960 sanger
    pi_40935542
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 13:29 schreef katlief het volgende:

[..]

Het staat nu 3 maanden te koop via een nvm makelaar. Maar howabout het bieden, is dat anders dan wanneer je op een echte koopwoning biedt? Hoever kan je 'zakken' qua prijs dat het reeel blijft?
    Dat het bij een NVM makelaar te koop staat wilt nog niets zeggen.

Het wordt verkocht net als ieder ander huis. Denk alleen dat ze wat meer de boot kunnen afhouden voor wat betreft biedingen lager dan vraagprijs.
    pi_41054707
    Wij hebben een huis gekocht!!!
    HELEMAAL TOP!!!

Vraagprijs was 324500 en we hebben het gekocht voor 310.000 .. na een behoorlijk heftige onderhandeling. Er was echt niet meer af te krijgen... UITERSTE prijs...
    "De bloemetjes en de byte-jes"
    Werken in de ICT? Stuur me een PM !
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:42:33 #258
    65960 sanger
    pi_41054984
    Feli!
    pi_41056267
    jeeeeej, toch even snel bijna 15k vediend...goed gedaan!..en gefeli natuurlijk!
    pi_41058137
    Ja, we hadden eigenlijk nog meer willen afdingen, omdat de staat van de woning toch minder was dan we gedacht hadden. Moet echt een nieuwe badkamer en keuken in.. daarom!

Maar goed, er waren ook nog andere mensen die stonden te hopelen om het te kopen, dus tsja, toen hebben we dit bod uiteindelijk maar gedaan...

15 k is toch altijd nog best lekker tuurlijk...
    "De bloemetjes en de byte-jes"
    Werken in de ICT? Stuur me een PM !
    pi_41058726
    Tja, dan is het wel jammer dat er ook andere kapers op de kust waren...Dat houdt de prijs wel hoog. Of mag de verkopende partij niet met anderen onderhandelen als ze met jou aan het onderhandelen zijn?

Op Funda zie ik ook best veel huizen "verkocht onder voorbehoud", en sommige staan al zeker een maand zo...is het dan mogelijk om te informeren naar dit huis en eventueel een bod te doen? of is dat bij voorbaat al kansloos?
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:59:19 #262
    65960 sanger
    pi_41058887
    Dat houdt in dat de koopovereenkomst nog neit getekend is.
    pi_41063269
    Mijn huis staat ook te koop.
    De afgelopen zomermaanden is er niemand komen kijken.....
    pi_41087680
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 15:23 schreef Koningin het volgende:
    Mijn huis staat ook te koop.
    De afgelopen zomermaanden is er niemand komen kijken.....
    waar dan? misschien is de prijs te hoog?
    pi_41089056
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 10:57 schreef Dynia het volgende:

[..]

waar dan? misschien is de prijs te hoog?
    Midden Limburg.
    Prijs is niet te hoog naar onze mening. Het is een VRAAGprijs.
    pi_41091503
    Hey Koningin, wij hebben ons appartement ook al maanden in de verkoop staan. Tot 3 weken geleden waren er welgeteld 2 mensen komen kijken, maar vanaf dan begon het ineens te lopen: 2 bezichtigingen per week, vanochtend een bod gekregen en in de loop van de ochtend onze makelaar zijn werk laten doen. Resultaat: we krijgen er 129.000 EUR voor (vraagprijs was 134.500 EUR), en laat die 129k nu net het bedrag zijn dat we van in het begin in ons hoofd hadden.

Moraal van het verhaal: dan hoor je maanden niets en dan ineens loopt het storm. Als je geen bezichtigingen hebt, ligt het wsl niet eens aan de vraagprijs. Misschien kan je de tekst/foto's op Funda
    wat opleuken ofzo?
    Succes!
    pi_41096934
    Momenteel druk aan het kijken voor een huisje, nu ben ik geinteresseerd in een appartement.
    Echter de verkopende partij heeft afgelopen maandag besloten om dit huis "per inschrijving" te verkopen.

Kan iemand mij duidelijk uitleggen waar je dan allemaal mee dient rekenening te houden? Zelf hoorde ik al reeds de volgende dingen. Je moet je uiterste bod aangeven en je evt voorwaarden. Daarnaast schijn je net boven de vraagprijs te horen bieden. Ja er zijn veel mogelijke kopers, goed huis goede prijs namelijk...

Alvast bedankt voor de tips
    -= in night battles, use many torches and drums, and in day battles, use many flags and pennants in order to influence men's eyes and ears =-
    pi_41097094
    Mijn tip is: niet kopen per inschrijving, want je houdt er achteraf altijd een naar gevoel aan over.
    Heb je het huis wel, blijf je steeds maar denken "heb ik nu niet veel te veel geboden?"
    Heb je het huis niet, blijf je jezelf verwijten dat je toch maar die 1500 EUR extra had moeten bieden...
    pi_41097100
    Hey Rupicola, dat klinkt positief! Gefeliciteerd.
    Het is gewoon een kwestie van afwachten, de advertenties en de prijs zijn gewoon goed.
    Het is alleen voor hier een iets hogere prijs (¤ 235.000).
      donderdag 24 augustus 2006 @ 12:15:20 #270
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_41124900
    Even het scenario andersom: mijn huis staat te koop voor 134.000. Zojuist openingsbod gehad van 127.500. Denk erover om tegenbod van 132.500 te doen. Wil er in ieder geval 130.000 voor hebben.....
      donderdag 24 augustus 2006 @ 12:42:10 #271
    65960 sanger
    pi_41125796
    Ik zou zeggen:

Als we het verschil delen hebben we een deal. 9 v/d 10 gaat daarmee akkoord.
    pi_41127579
    Ik zou ook proberen die 132.000 te vragen.
      maandag 28 augustus 2006 @ 13:30:42 #273
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_41254367
    127.500 bleek dus eindbod te zijn. Aangezien we er 130.000 uit wilden slepen, twijfelen we nu....

Aangezien ons nieuwe huis qua flexibele opleveringstijd heeft, eisen we ook van onze koper een flexibele regeling: oplevering v.a. dec tot maart mogelijk. Bieder gaat daar wel mee akkoord.

Dus:
    1) Bod accepteren en zeker zijn dat je niet tussen twee huizen door ergens hoeft te huren ofzo, inclusief je inboedel opslaan en meer van dat soort rampscenario's.
    2) Bod laten gaan en vertrouwen op nieuwe bieder, maar de onzekerheid van het opleveren etc.. Maar wel je winst optimaal pakken ALS we geluk hebben

*pieker*
      maandag 28 augustus 2006 @ 14:51:13 #274
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_41256760
    Optie 3: tegenbod doen van 130.000 en er overtuigend bij zeggen dat dat jullie laagste prijs is. Misschien pakken ze het nog wel. Het is een spel heh... Ze kunnen wel zeggen dat het een max. bod is maar dat hoeft niet zo te zijn....

Als je van te voren bepaald hebt dat het huis jou minstens 130 waard is moet je je niet laten overtuigen om te zakken naar 127,5.. Beetje vertrouwen in je eigen inschatting hebben heh!
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_41257123
    Ik geef Flash gelijk, je kunt altijd nog proberen er wat bovenop te krijgen.
    pi_41257349
    dus het openingsbod was ook direct het eindbod ?

Doei, geloof jij dat ?
    ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
    pi_41257374
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 15:10 schreef Gompy58 het volgende:
    dus het openingsbod was ook direct het eindbod ?

Doei, geloof jij dat ?
    Het kan, wij hebben het ook mee gemaakt.
    Ze boden gelijk hun eindbod.
      maandag 28 augustus 2006 @ 15:13:42 #278
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_41257449
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 14:51 schreef _Flash_ het volgende:
    Optie 3: tegenbod doen van 130.000 en er overtuigend bij zeggen dat dat jullie laagste prijs is. Misschien pakken ze het nog wel. Het is een spel heh... Ze kunnen wel zeggen dat het een max. bod is maar dat hoeft niet zo te zijn....

Als je van te voren bepaald hebt dat het huis jou minstens 130 waard is moet je je niet laten overtuigen om te zakken naar 127,5.. Beetje vertrouwen in je eigen inschatting hebben heh!
    Dat is inderdaad nog de derde optie. Sowieso zouden we nooit zeggen: we gaan niet akkoord, maar ALTIJD een tegenbod doen.

N.B. Tegenbod vanaf onze kant was al gedaan overigens (132.000) maar toen bleek dus dat het een "eindbod" was, de makelaar had dat ook niet echt uit het bod begrepen. De man kan niet meer hypotheek eruit slepen.

Momenteel neig ik naar 130.000 als "final offer"
    pi_41257745
    dus omdat hij niet meer kanbetalen ga jij zakken in prijs?

Dag meneer, ik wil graag die auto kopen.
    dat is 30.000 mdan meneer.
    ik heb maar 22000.
    oh ok, dan zak ik wel in mijn prijs...

Denk dta je even moet uitreken hoeveel tijd he kunt "ver"wachten voor die 2000 euro. Stel dat dat een rente verlies is na 4 maanden, heb je dus nog 4 maanden de tijd voordat je dit bod beter had kunnen pakken. Hoe groot is de kans dat binnen nu en 4 maanden iemand 131k of 132 biedt ?
    ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
      maandag 28 augustus 2006 @ 15:32:22 #280
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_41258054
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 15:23 schreef Gompy58 het volgende:
    dus omdat hij niet meer kanbetalen ga jij zakken in prijs?

Dag meneer, ik wil graag die auto kopen.
    dat is 30.000 mdan meneer.
    ik heb maar 22000.
    oh ok, dan zak ik wel in mijn prijs...

Denk dta je even moet uitreken hoeveel tijd he kunt "ver"wachten voor die 2000 euro. Stel dat dat een rente verlies is na 4 maanden, heb je dus nog 4 maanden de tijd voordat je dit bod beter had kunnen pakken. Hoe groot is de kans dat binnen nu en 4 maanden iemand 131k of 132 biedt ?
    Ik snap je punt. Weet uit eerdere kopen wel een beetje hoe het spel werkt. De kans dat er nog iemand komt die wel die prijs biedt is reeel. Doch de kans dat iemand deze opleveringsvoorwaarden weer accepteert.........

Worst case scenario: we vangen wel de 130.000 maar moeten een maand huren en opslaan etc. Dan zit je ook snel aan de 2.500 + het is niet leuk om 2x te verhuizen.
      woensdag 30 augustus 2006 @ 21:49:18 #281
    145307 B-Keizer
    cocktail & Dreamz
    pi_41341771
    Hey mensen.

Ik heb vandaag geboden op een appartement. Vraagprijs 179000
    Ik heb 160.000 geboden als voorstels/openingsbod.
    De verkopende makelaar vond het erg laag en vroeg gelijk of er ruimte inzat. Ik heb gezegd dat er een beetje ruimte inzit.
    Mijn adviseur(makelaar in een andere regio) vond het wel een mooi bod ondanks dat er toch wel
    een beetje animo voor het huis is.

We zullen zien of en met wat voor tegenbod de verkoper komt.

Ik ga er voorlopig maar vanuit dat het niks wordt want volgens mij wil hij iets teveel.
    In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
    pi_41351376
    Sommige kopers misbruiken dit voorbehoud om van de koop af te komen.

Zelf heb ik om deze reden de volgende tekst laten opnemen in de koopovereenkomst. Dit schijnt niet vaak voor te komen. Let wel dat hierbij de koper (als consument zijnde) nog steeds vrij staat om zonder opgaaf van reden de koopovereenkomst binnen de 3 dagen wettelijke bedenktijd te ontbinden.

"Verkoper en koper zijn overeengekomen dat door koper binnen vijf dagen na ondertekening van deze koopakte een bedrag ad duizend euro (EUR 1.000,00) zal worden gestort onder de notaris op diens kwaliteitsrekening. Indien de koper de koopakte ontbindt zal voormeld bedrag van duizend euro (EUR 1.000,00) als boete wegens ontbinding door de notaris worden voldaan aan verkoper."

In mijn optiek zal een serieuze koper hier geen probleem mee hebben, omdat deze zeker is dat de financiering rond komt. Tevens kan dit gezien worden als een vergoeding van onkosten die gemaakt worden om de woning langer aan te houden en deze opnieuw te moeten verkopen.

-spam verwijderd-

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjeen op 31-08-2006 09:09:18 ]
    pi_41352355
    Dat is dus eigenlijk een soort kleine aanbetaling??
    Best slim.
    pi_41353947
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 03:27 schreef michiel_nl het volgende:
    Sommige kopers misbruiken dit voorbehoud om van de koop af te komen.

Zelf heb ik om deze reden de volgende tekst laten opnemen in de koopovereenkomst. Dit schijnt niet vaak voor te komen. Let wel dat hierbij de koper (als consument zijnde) nog steeds vrij staat om zonder opgaaf van reden de koopovereenkomst binnen de 3 dagen wettelijke bedenktijd te ontbinden.

"Verkoper en koper zijn overeengekomen dat door koper binnen vijf dagen na ondertekening van deze koopakte een bedrag ad duizend euro (EUR 1.000,00) zal worden gestort onder de notaris op diens kwaliteitsrekening. Indien de koper de koopakte ontbindt zal voormeld bedrag van duizend euro (EUR 1.000,00) als boete wegens ontbinding door de notaris worden voldaan aan verkoper."

In mijn optiek zal een serieuze koper hier geen probleem mee hebben, omdat deze zeker is dat de financiering rond komt. Tevens kan dit gezien worden als een vergoeding van onkosten die gemaakt worden om de woning langer aan te houden en deze opnieuw te moeten verkopen.

-spam verwijderd-
    Snap even niet wat je bedoelt. Je hebt toch meestal wel een voorbehoud van financiering, of technisce keuring? Dan zou ik als koper echt geen 1000 euro betalen om van dat voorbehoud gebruik te maken. Wat meer gebruikelijk is, is dat er een boete-clausule van 5-10% van de koopprijs wordt opgenomen, die koper danwel verkoper aan de andere partij moet betalen indien hij/zij toch van de koop afziet, zonder gebruik te maken van een ontbindende voorwaarde. (Wanprestatie zeg maar).
      donderdag 31 augustus 2006 @ 11:16:10 #285
    145307 B-Keizer
    cocktail & Dreamz
    pi_41355708
    Er zijn banken die geen offerte afgeven voordat het exacte bedrag bekend is.
    Dus je hebt wel een berekening en een indicatie van wat de bank wil en kan. Maar daarmee nog geen garantie dat je daadwerkelijk je financiering rondkrijgt.

Dan moet ik wel 1000 euro bij een notaris stoppen en als de bank zegt dat hij/zij er niet mee eens is,moet ik als straf 1000 euro betalen. Dat echt niet.
    Voor elke reden anders dan behoud van financiering of technische keuring vind ik wel ok. Anders niet.
    In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
      donderdag 31 augustus 2006 @ 19:59:46 #286
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_41372735
    Huis is overigens verkocht! Voor 129.000 en fijne opleveringsvoorwaarden!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 20:40:31 #287
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_41374776
    Gefeli
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_41387692
    Proficiat
    pi_41763595
    Ik heb een vraag.

me vriendin en ik waren zeer geinteresseerd in een woning,

dus verkopende makelaar gebelt, het betrefte een voormalig huurwoning nu voor de verkoop.

afspraak gemaakt voor bezichtigen.

wordt ik vandaag ineens gebelt dat ik niet meer hoef te gaan kijken, de is al een bod uitgebracht door een ander.

kan dit zomaar eigenlijk ?
      woensdag 13 september 2006 @ 11:58:25 #290
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_41765798
    Volgens mij kun je -ook al staan een huis onder bod- nog altijd gaan bezichtigen. Het bod is nog niet geaccepteerd (neem ik aan?)
    pi_41768678
    Nee dat misschien niet.. maar je zit wel gelijk op de 2de rang nu.

De werdt me gewoon door de makelaar verteld dat het geen nut meer had om te komen.

beetje onbeschoft allemaal als je het mij vraagt.
      woensdag 13 september 2006 @ 13:46:54 #292
    47047 Herkauwer
    een dag niet gehuppeld .......
    pi_41768734
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 13:44 schreef D3LTA het volgende:
    Nee dat misschien niet.. maar je zit wel gelijk op de 2de rang nu.

De werdt me gewoon door de makelaar verteld dat het geen nut meer had om te komen.

beetje onbeschoft allemaal als je het mij vraagt.
    Het is ook erg onbeschoft. Maar volgens mij is het wettelijk zo dat je maar 1 onderhandeling tegelijkertijd mag voeren en als het geaccepteerde openingsbod al goed is, is de kans erg groot dat het huis verkocht wordt en dan heeft het dus geen nut meer.
    Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
    pi_41770472
    Als jij wilt gaan kijken mag de makelaar ook met anderen afspraken hebben; pas al je aan het onderhandelen bent (en dat ia als jij een bod hebt gedaan èn de ander een tegenbod) dan mag een ander er niet tussendoor komen. De makelaar staat in z'n recht in dit geval. En als het erop lijkt dat de anderen eruit zullen komen, heeft het niet veel zin om jouw te laten bezichtigen, kost alleen maar tijd.
      woensdag 13 september 2006 @ 20:34:36 #294
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_41781413
    Gek, ik heb een keer een huis bezichtigd en de makelaar zei toen we naar binnen gingen: ik heb wel een mededeling, het huis staat momenteel onder bod.

1 onderhandeling tegelijkertijd OK, maar bezichtigen is geen onderhandeling, en het komt ook wel eens voor dat een bod op niks uitloopt.

Maar als het bod al is geaccepteerd is het een ander verhaal..... dan heeft het weinig nut om te bezichtigen..
    pi_41794877
    Ik ben ook van mening dat bezichtigen altijd mag.
    Stel de koop gaat toch niet door, ben je wel gelijk weer een koper kwijt. Eenmaal afgewezen, kom je niet zo snel nog eens terug.
    pi_41975510
    Wij hebben volgende week ook eindelijk kijkers voor ons huis.
    pi_41983049
    Ook wij zijn op huizenjacht, en gaan hoogstwaarschijnlijk een bod uitbrengen.
    Het betreft een huis met als vraagprijs ¤ 139.000 in Groningen. Ik ben er vrij enthousiast over. Probleem is, dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Toen ik de makelaar belde was ik de 22e (!) geinteresseerde. Ze hebben dus ook open dagen georganiseerd.

Kan iemand mij een advies geven, wat te doen?
    De enige kans die we hebben is waarschijnlijk de vraagprijs bieden? (hoger is niet mogelijk )

En hoe groot schatten jullie de kans dat we dat huis ook daadwerkelijk krijgen...?
    pi_42049735
    quote:
    Op woensdag 20 september 2006 14:35 schreef Laura 2000 het volgende:
    Ook wij zijn op huizenjacht, en gaan hoogstwaarschijnlijk een bod uitbrengen.
    Het betreft een huis met als vraagprijs ¤ 139.000 in Groningen. Ik ben er vrij enthousiast over. Probleem is, dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Toen ik de makelaar belde was ik de 22e (!) geinteresseerde. Ze hebben dus ook open dagen georganiseerd.

Kan iemand mij een advies geven, wat te doen?
    De enige kans die we hebben is waarschijnlijk de vraagprijs bieden? (hoger is niet mogelijk )

En hoe groot schatten jullie de kans dat we dat huis ook daadwerkelijk krijgen...?
    Update: huis is weggegaan voor ongeveer ¤ 146.000. Dat is ¤ 7000 boven de vraagprijs!

vrijdag 22 september 2006 @ 19:54:52 #299
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_42055514
    Balen voor je! Vooral als je je zinnen op een huis hebt gezet.....

Weer verder zoeken dus... Is het in het centrum van Groningen?
    pi_42069710
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 19:54 schreef Quoi het volgende:
    Balen voor je! Vooral als je je zinnen op een huis hebt gezet.....

Weer verder zoeken dus... Is het in het centrum van Groningen?
    Yep!

Verveldende is dat ik nu alle huizen vergelijk met deze die we niet gekregen hebben..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')