abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40932821
Katlief, dat is ondoenlijk als we niet weten of je die woning gaat verhuren of zelf gaat bewonen. Dus.. .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:05:33 #252
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40932880
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:55 schreef katlief het volgende:
Ojee, nu raak ik de draad kwijt

Even ter verduidelijking: het was een huurwoning, maar nu in de verkoop gegaan. Iedereen is er uit, op de familie spin na.

Vraagprijs: 182.500.

Mijn vraag: waar moet ik o.a. rekening mee houden met het bieden.
Mijn tweede vraag: graag zo simpel mogelijke antwoorden, heb een aankomende blonde weekend bui
Rekening houden met:

• Navragen of er bepalingen van sociale huur opzitten. Moet het verplicht weer verhuurd worden van de gemeente?
  • Woningcorporaties willen onderhoud vlak voor de verkoop nog weleens uitstellen of afschaffen.
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_40933029
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 12:03 schreef sigme het volgende:
    Katlief, dat is ondoenlijk als we niet weten of je die woning gaat verhuren of zelf gaat bewonen. Dus.. .
    Ik ga er zelf inwonen.
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:11:50 #254
    65960 sanger
    pi_40933085
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 12:10 schreef katlief het volgende:

[..]

Ik ga er zelf inwonen.
    Maar weet je zeker dat datr door de gemeente is vrijgegeven?
    Everything you want is on the other side of fear.
    pi_40935380
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 12:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar weet je zeker dat datr door de gemeente is vrijgegeven?
    Het staat nu 3 maanden te koop via een nvm makelaar. Maar howabout het bieden, is dat anders dan wanneer je op een echte koopwoning biedt? Hoever kan je 'zakken' qua prijs dat het reeel blijft?
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:36:54 #256
    65960 sanger
    pi_40935542
    quote:
    Op vrijdag 18 augustus 2006 13:29 schreef katlief het volgende:

[..]

Het staat nu 3 maanden te koop via een nvm makelaar. Maar howabout het bieden, is dat anders dan wanneer je op een echte koopwoning biedt? Hoever kan je 'zakken' qua prijs dat het reeel blijft?
    Dat het bij een NVM makelaar te koop staat wilt nog niets zeggen.

Het wordt verkocht net als ieder ander huis. Denk alleen dat ze wat meer de boot kunnen afhouden voor wat betreft biedingen lager dan vraagprijs.
    pi_41054707
    Wij hebben een huis gekocht!!!
    HELEMAAL TOP!!!

Vraagprijs was 324500 en we hebben het gekocht voor 310.000 .. na een behoorlijk heftige onderhandeling. Er was echt niet meer af te krijgen... UITERSTE prijs...
    "De bloemetjes en de byte-jes"
    Werken in de ICT? Stuur me een PM !
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:42:33 #258
    65960 sanger
    pi_41054984
    Feli!
    pi_41056267
    jeeeeej, toch even snel bijna 15k vediend...goed gedaan!..en gefeli natuurlijk!
    pi_41058137
    Ja, we hadden eigenlijk nog meer willen afdingen, omdat de staat van de woning toch minder was dan we gedacht hadden. Moet echt een nieuwe badkamer en keuken in.. daarom!

Maar goed, er waren ook nog andere mensen die stonden te hopelen om het te kopen, dus tsja, toen hebben we dit bod uiteindelijk maar gedaan...

15 k is toch altijd nog best lekker tuurlijk...
    "De bloemetjes en de byte-jes"
    Werken in de ICT? Stuur me een PM !
    pi_41058726
    Tja, dan is het wel jammer dat er ook andere kapers op de kust waren...Dat houdt de prijs wel hoog. Of mag de verkopende partij niet met anderen onderhandelen als ze met jou aan het onderhandelen zijn?

Op Funda zie ik ook best veel huizen "verkocht onder voorbehoud", en sommige staan al zeker een maand zo...is het dan mogelijk om te informeren naar dit huis en eventueel een bod te doen? of is dat bij voorbaat al kansloos?
      dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:59:19 #262
    65960 sanger
    pi_41058887
    Dat houdt in dat de koopovereenkomst nog neit getekend is.
    pi_41063269
    Mijn huis staat ook te koop.
    De afgelopen zomermaanden is er niemand komen kijken.....
    pi_41087680
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 15:23 schreef Koningin het volgende:
    Mijn huis staat ook te koop.
    De afgelopen zomermaanden is er niemand komen kijken.....
    waar dan? misschien is de prijs te hoog?
    pi_41089056
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 10:57 schreef Dynia het volgende:

[..]

waar dan? misschien is de prijs te hoog?
    Midden Limburg.
    Prijs is niet te hoog naar onze mening. Het is een VRAAGprijs.
    pi_41091503
    Hey Koningin, wij hebben ons appartement ook al maanden in de verkoop staan. Tot 3 weken geleden waren er welgeteld 2 mensen komen kijken, maar vanaf dan begon het ineens te lopen: 2 bezichtigingen per week, vanochtend een bod gekregen en in de loop van de ochtend onze makelaar zijn werk laten doen. Resultaat: we krijgen er 129.000 EUR voor (vraagprijs was 134.500 EUR), en laat die 129k nu net het bedrag zijn dat we van in het begin in ons hoofd hadden.

Moraal van het verhaal: dan hoor je maanden niets en dan ineens loopt het storm. Als je geen bezichtigingen hebt, ligt het wsl niet eens aan de vraagprijs. Misschien kan je de tekst/foto's op Funda
    wat opleuken ofzo?
    Succes!
    pi_41096934
    Momenteel druk aan het kijken voor een huisje, nu ben ik geinteresseerd in een appartement.
    Echter de verkopende partij heeft afgelopen maandag besloten om dit huis "per inschrijving" te verkopen.

Kan iemand mij duidelijk uitleggen waar je dan allemaal mee dient rekenening te houden? Zelf hoorde ik al reeds de volgende dingen. Je moet je uiterste bod aangeven en je evt voorwaarden. Daarnaast schijn je net boven de vraagprijs te horen bieden. Ja er zijn veel mogelijke kopers, goed huis goede prijs namelijk...

Alvast bedankt voor de tips
    -= in night battles, use many torches and drums, and in day battles, use many flags and pennants in order to influence men's eyes and ears =-
    pi_41097094
    Mijn tip is: niet kopen per inschrijving, want je houdt er achteraf altijd een naar gevoel aan over.
    Heb je het huis wel, blijf je steeds maar denken "heb ik nu niet veel te veel geboden?"
    Heb je het huis niet, blijf je jezelf verwijten dat je toch maar die 1500 EUR extra had moeten bieden...
    pi_41097100
    Hey Rupicola, dat klinkt positief! Gefeliciteerd.
    Het is gewoon een kwestie van afwachten, de advertenties en de prijs zijn gewoon goed.
    Het is alleen voor hier een iets hogere prijs (¤ 235.000).
      donderdag 24 augustus 2006 @ 12:15:20 #270
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_41124900
    Even het scenario andersom: mijn huis staat te koop voor 134.000. Zojuist openingsbod gehad van 127.500. Denk erover om tegenbod van 132.500 te doen. Wil er in ieder geval 130.000 voor hebben.....
      donderdag 24 augustus 2006 @ 12:42:10 #271
    65960 sanger
    pi_41125796
    Ik zou zeggen:

Als we het verschil delen hebben we een deal. 9 v/d 10 gaat daarmee akkoord.
    pi_41127579
    Ik zou ook proberen die 132.000 te vragen.
      maandag 28 augustus 2006 @ 13:30:42 #273
    67064 Quoi
    Mama said be cool
    pi_41254367
    127.500 bleek dus eindbod te zijn. Aangezien we er 130.000 uit wilden slepen, twijfelen we nu....

Aangezien ons nieuwe huis qua flexibele opleveringstijd heeft, eisen we ook van onze koper een flexibele regeling: oplevering v.a. dec tot maart mogelijk. Bieder gaat daar wel mee akkoord.

Dus:
    1) Bod accepteren en zeker zijn dat je niet tussen twee huizen door ergens hoeft te huren ofzo, inclusief je inboedel opslaan en meer van dat soort rampscenario's.
    2) Bod laten gaan en vertrouwen op nieuwe bieder, maar de onzekerheid van het opleveren etc.. Maar wel je winst optimaal pakken ALS we geluk hebben

*pieker*
      maandag 28 augustus 2006 @ 14:51:13 #274
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_41256760
    Optie 3: tegenbod doen van 130.000 en er overtuigend bij zeggen dat dat jullie laagste prijs is. Misschien pakken ze het nog wel. Het is een spel heh... Ze kunnen wel zeggen dat het een max. bod is maar dat hoeft niet zo te zijn....

Als je van te voren bepaald hebt dat het huis jou minstens 130 waard is moet je je niet laten overtuigen om te zakken naar 127,5.. Beetje vertrouwen in je eigen inschatting hebben heh!
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_41257123
    Ik geef Flash gelijk, je kunt altijd nog proberen er wat bovenop te krijgen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')