quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:50 schreef kLowJow het volgende:
sizzler, toch maar een paar tips voor de volgende keer...
[...]
Ik loop weer hopeloos achter zie ik. Kunnen er nu al dvd's gedownload wordenquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:10 schreef George-Butters het volgende:
Dvd's koop je niet. Die download je
Een beetje grote Marokkaanse bruiloft is echt wel leuk hoor. Ik weet nog wel toen een broer van een vriend van me in Frankrijk ging trouwen, voor dat feest hebben we wel een weekje uitgetrokken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:04 schreef sizzler het volgende:
Zie je. Nederlandse feesten zijn veel makkelijker. Drinken, eten, nog meer drinken, borrelhapjes vreten, drinken, dansen en daarna nog wat drinken.
Gaat ie toch gewoon naar Ceuta of Melilla.quote:Marokkaanse vriend zie ik niet in Marokko trouwen. Die is homo.
Ja tuurlijk!quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik loop weer hopeloos achter zie ik. Kunnen er nu al dvd's gedownload worden![]()
quote:
I still remember thát.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij was een half minuutje te laat, Yildiz was alert.
quote:Als het nog eens bijna uitgestorven is...
good luck!quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:19 schreef George-Butters het volgende:
[..]slaap lekker ouwe!
Ik ga s naar m'n Kim. Morgen weer vroeg op. Morgenochtend de eindbeoordeling voor mijn docent-stage.
Bron: http://www.webwereld.nl/ref/rss/38562quote:Stichting de Thuiskopie beboet handelaren tijdens HCC Dagen
Stichting de Thuiskopie heeft tijdens de HCC Dagen tegen vier handelaren proces-verbaal opgemaakt wegens het niet betalen van de kopieerheffing.
De Thuiskopie liep drie dagen lang op de HCC Dagen rond met een delegatie controleurs. Bij de stands werden de prijzen van blanco cd's en dvd's gecontroleerd. In een aantal gevallen is daarbij proces-verbaal opgemaakt, bevestigt Jochem Donker, jurist van stichting de Thuiskopie.
Het gaat om drie stands van een groot bedrijf en enkele losse stands. Om welke bedrijven en handelaren het gaat, wil Donker niet zeggen. Op de betreffende stands werden cd's en dvd's onder de prijs verkocht. "Bij één van de stands werd een spindle met 100 dvd's verkocht voor 33 euro. Dat kan dus niet omdat dat alleen aan vergoedingen al 40 euro moet kosten", legt Donker uit.
Als de Thuiskopie langskomt, moeten handelaren kunnen aantonen dat zij de vergoedingen hebben afgedragen. "Kunnen ze niet aantonen wie de importeur of fabrikant is van de informatiedragers en hebben ze ook geen bewijs van de betaalde heffingen, dan wordt ter plekke een proces-verbaal opgemaakt door de deurwaarder."
De hoogste boete die dit weekeinde is uitgeschreven, is 175.000 euro. Vorig jaar was de Thuiskopie ook aanwezig op de HCC Dagen. Toen liep een handelaar tegen de lamp met 600.000 illegale dvd's.
Op blanco cd's geldt een kopieervergoeding van 14 cent per cd. Bij dvd+r's bedraagt die vergoeding 40 cent en bij dvd-r-schijfjes is dat 60 cent. De vergoeding dient als compensatie voor gederfde inkomsten voor artiesten, producers en componisten.
De ruitaandrijvingsmechanisme, erg grappig concept is dat.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:01 schreef Yildiz het volgende:
Ik doe mee met n project waarmee we uiteindelijk een stirlingmotor gaan maken.
Ik had ook inderdaad de suggestie om te kijken (wou ik zelfs doen) naar 'nieuwe' materialen als technisch keramiek, inconel, dat soort dingen. Maar dat kon allemaal niet, 'want dat kunnen we niet in de werkplaats bewerken' en 'we hebben geen tijd voor dat onderzoek'. En dat is overigens op elke school zo. En ik ken er aardig wat.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De ruitaandrijvingsmechanisme, erg grappig concept is dat.
Blijft een uitvinding die eens in de zoveel tijd blijft terugkomen, en qua toepassingen wellicht erg nuttig om uit hete gassen (met een lage enthalpie) restenergie te winnen.
Er was zelfs een Ford Stirling (als auto) die op dit concept heeft rondgereden.
Een ander aandrijftechniekje wat ook heel bijzonder was, is de Wankelmotor die in de Masda RX-7 series zat. Qua preformance zat het allemaal wel goed. Maar door de asymetrische ligging van het binnenwerk en de hoge onderhoudskosten (lekkage was een veel gehoord probleem) is het nooit een echt succes geworden. Wellicht dat met de komst van nieuwe materialen deze technologie een tweede leven krijgt. Stop er maar wat meer keramische materialen in, die minder onderhevig zijn aan temperatuursuitzettingen (bijvoorbeeld). Je krijgt dan wel een iets duurdere motor, maar omgekeerd heb je geen drijfstang mechaniek nokken en kleppen nodig.
Of je koopt de game gewoon legaal.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:04 schreef Drugshond het volgende:
Kut.... ze hebben mij uit een bf2 clan gegooid.
CD key invalid (nou en ?)
Hmmz... ff stoeien met een key-changer/registry dus.
Ik durf zo'n winkel niet binnen te stappen....quote:
Daarom zijn er webshops.quote:Op woensdag 30 november 2005 00:07 schreef Drugshond het volgende:
Ik durf zo'n winkel niet binnen te stappen....![]()
De duivel gaat toch ook niet voor zijn plezier naar de kerk.
Nee, hoor, exclusief vanmiddag kunnen het er niet meer dan tien zijn. Maar ik haat ook maar het kleinste beetje brakheid als ik moet werken.quote:Op woensdag 30 november 2005 00:02 schreef MrX1982 het volgende:
Enkele is een eufemisme in dit geval?
Om 17:00 moet de brakheid toch wel weg zijn zelfs zonder water?quote:Op woensdag 30 november 2005 00:09 schreef Monidique het volgende:
Nee, hoor, exclusief vanmiddag kunnen het er niet meer dan tien zijn. Maar ik haat ook maar het kleinste beetje brakheid als ik moet werken.
quote:
Zoals ik zei, mieterigheid is een kunde. En trouwens, misschien ben ik wel HSP,quote:Op woensdag 30 november 2005 00:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Om 17:00 moet de brakheid toch wel weg zijn zelfs zonder water?
Hoezo?quote:Op woensdag 30 november 2005 00:21 schreef Tafkahs het volgende:
M. het spijt me dat ik je zo heb onderschat. Je hebt gelijk gekregen, Amerika is nog erger rot dan ik dacht
Drink dan voortaan gewoon geen bier. Mietjequote:Op woensdag 30 november 2005 00:19 schreef Monidique het volgende:
Zoals ik zei, mieterigheid is een kunde. En trouwens, misschien ben ik wel HSP,.
Nou, gewoon..quote:
Wat moet ik trouwens met je verhaal uit de Elsevier over Wiegel? Er staat gewoon zoiets in als : "Het komt allemaal goed, maak je geen zorgen"quote:Op woensdag 30 november 2005 00:26 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Manet,
[afbeelding]
Magritte,
[afbeelding]
Mandela,
[afbeelding]
and me,
[afbeelding]
wish you a good night and sleep well!![]()
![]()
Eigenlijk wil je steeds minder van Amerika weten als je er meer te weten over komt eigenlijk....quote:Op woensdag 30 november 2005 00:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
TomDispatch zal je wel interesseren dan.
Daarom ga ik maar slapen,quote:Op woensdag 30 november 2005 01:24 schreef Pracissor het volgende:
Doodstaren op de VS is zo passé.
Goed plan!quote:
Wanneer houdt het nou eens op?quote:Spaans-Nederlandse terreurcel zocht 'vuile bom'
De Spaans-Nederlandse terreurcel die vorige week in Spanje werd opgerold blijkt op zoek te zijn geweest naar materialen voor de productie van een 'vuile bom'.
Dat schrijft De Telegraaf woensdag. Volgens de krant is onder de tien vorige week opgepakte verdachten ook de Algerijn Abdelhamid Bouchema, die vorig jaar na de moord op cineast Theo van Gogh Nederland werd uitgezet.
Bouchema zou volgens de Spaanse politie lid zijn van de GSPC (Groupe Salafiste pour la Predication et le Combat), de Algerijnse terroristengroep die behoort tot het netwerk van Al-Qa'ida.
Uit afgeluisterde gesprekken blijkt dat de GSPC-leden op zoek zijn geweest naar het omstreden middel 'red mercury', dat ze wilden gebruiken voor de productie van een vuile bom. Na ontploffing zou die bom een giftige wolk van radioactief materiaal verspreiden.
Banden
De tien in Spanje opgepakte verdachten zouden banden hebben met in Nederland verblijvende Algerijnen, onder wie de 30-jarige Mustafa A., die bij de celbrand op Schiphol vorige maand wist te ontsnappen en nog altijd op de vlucht is (lees Spaanse terreurcel had banden met Nederland).
Abdelhamid Bouchema wordt als levensgevaarlijk beschouwd, en werd vorig jaar Nederland uitgezet. Hij vormde volgens de AIVD een ernstige bedreiging voor de nationale veiligheid.
In 2002 zat hij in de cel op verdenking van terroristische activiteiten, maar hij werd in 2003 met elf andere vermeende Jihad-ronselaars vrijgesproken door de rechtbank in Rotterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |