abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32662687
ikzelf wist niet eens wie uri gellar was tot dat ik hem bij jensen zag vannacht. ik heb altijd al in telepathie e.d. gelooft omdat het ook wel logisch te verklaren valt vanuit bepaalde principes maar wat ik bij jensen zag wekte toch wel mijn verbazing.

heeft iemand anders hem ook gezien bij jensen?

ik kan me niet voorstellen dat het in scene is gezet en hij lijkt me eindelijk een persoon die dit soort dingen ook daadwerkelijk kan. voor de mensen die niet weten wat hij kan: tijdens het tv programma van jensen brak hij lepels met zijn geest, liet hij compassen van richting veranderen (bewegen) en kon hij de tekening die jensen had gemaakt (zonder dat uri het had gezien) precies natekenen. tijdens de show...

meer informatie over uri

het telepathische gedeelte kan ik me voorstellen maar ik begrijp niks van de mogelijkheid om metaal om te buigen van gewone lepels.
pi_32662710
de lepel sprong niet van mijn tv af dat met het kompas zou heel goed iets met een magneetje in zijn hand kunnen zijn..
maar die lepel, heel apart.
pi_32662801
quote:
op dinsdag 29 november 2005 02:19 schreef vaudej het volgende:
de lepel sprong niet van mijn tv af dat met het kompas zou heel goed iets met een magneetje in zijn hand kunnen zijn..
maar die lepel, heel apart.
kan ook niet met een magneetje want hij gaat eerst ook met zijn hand er gewoon overheen en dan gebeurd er niks en vlak daarna wel weer... en zeker met een documentaire zoals jensen zou je met 20 beelden per seconde toch moeten kunnen zien als hij iets verdachts doet... en met die lepel was geen twijfel aan.

hij raakte hem alleen aan om hem te buigen, waarbij hij wellicht het metaal zwakker had kunnen maken. maar het breken zelf gebeurde zonder enige aanraking (wat gewoon te zien was op tv.). heel maf inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 november 2005 @ 02:33:13 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32662813
gellar heeft hetr zo vaak op tv gedaan en bij zoveel programma's dat ik het zo langzamerhand maar geloof.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32664815
ik meen dat ie ooit es betrapt is op oplichterij, althans, dat de dingen die hij deed neits magisch als oorzaak hadden.
betekent tuurlijk niet dat het dus altijd fake is, maar toch... mij moet hij nog overtuigen dat hij meer is dan een knap goochelaar
pi_32665342
mijn zus had een horloge die het al een jaar niet meer deed, en die is gisteravond toen ze meedeed weer gaan lopen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:25:57 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_32665406
met mijn lepel gebeurde helemaal niets.
pi_32665409
quote:
op dinsdag 29 november 2005 10:22 schreef arnout109 het volgende:
mijn zus had een horloge die het al een jaar niet meer deed, en die is gisteravond toen ze meedeed weer gaan lopen.
ik zou graag geloven dat hij dat deed, of dat je zus dat deed, gestuurd door hem.
maar ik heb gehoord dat door dingen als het horloge in de hand houden het uurwerk opwarmt, ingedikte olie weer wat vloeibaarder kan worden, en zodoende weer kan gaan lopen.
mijn conclusie destijds was dat aandacht wonderen doet, in alle vormen.

ik ben benieuwd hoe lang het horloge het blijft doen. zou je dat voor ons willen blijven volgen, de komende weken bv?
pi_32665617
heeft iemand wel eens meegemaakt dat zijn/haar fietssleutel ineens krom boog? ik heb nu echt een kromme fietssleutel en het is onmogelijk deze weer terug te buigen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_32665665
dat meen je niet! f*ck! heb ik wat gemist zeg! de sceptici zullen hun messen wel weer aan het slijpen zijn. volgens randi is hij al ontmaskerd, maar kijk eens goed, de sceptici hebben duidelijk in de show geknipt, je weet dus echt niet wat er zich gedurende de hele show heeft voorgedaan:

http://www.darat.org/~dim(...).on.tonight.show.wmv

james randi debunking uri geller on the tonight show + unmasking peter popoff --- watch (.wma) video
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:01:15 #11
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32666167
erg vreemd, want het is geen live tv.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_32666404
quote:
op dinsdag 29 november 2005 10:26 schreef iteejer het volgende:

[..]

ik zou graag geloven dat hij dat deed, of dat je zus dat deed, gestuurd door hem.
maar ik heb gehoord dat door dingen als het horloge in de hand houden het uurwerk opwarmt, ingedikte olie weer wat vloeibaarder kan worden, en zodoende weer kan gaan lopen.
mijn conclusie destijds was dat aandacht wonderen doet, in alle vormen.

ik ben benieuwd hoe lang het horloge het blijft doen. zou je dat voor ons willen blijven volgen, de komende weken bv?
ik zal er eens op letten , hij doet het iig nu nog steeds
pi_32666409
het is overigens: uri geller, met een e.
pi_32666739
quote:
op dinsdag 29 november 2005 11:12 schreef arnout109 het volgende:
ik zal er eens op letten , hij doet het iig nu nog steeds
thnks keep us posted
pi_32666754
quote:
op dinsdag 29 november 2005 11:12 schreef stenny het volgende:
ge hebt gelijk, vrouwe astralia, ik zal het aanpassen in tt
pi_32666864
quote:
op dinsdag 29 november 2005 11:26 schreef iteejer het volgende:

[..]

ge hebt gelijk, vrouwe astralia, ik zal het aanpassen in tt
fijn, here itejero.
pi_32667869
quote:
op dinsdag 29 november 2005 11:12 schreef stenny het volgende:
offtopic

edit iteejer: blijf es ontopic joh

[ Bericht 14% gewijzigd door iteejer op 29-11-2005 12:46:12 ]
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:15:53 #18
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_32673936
ik heb het gister ook gezien , ik geloof het wel.
hij was in oktober ook in nederland , daar ben ik toen heen geweest. hij doet het gewoon waar je bij zit.
met een lepel die iemand meegenomen heeft....
het is allemaal mind power zoals hij het noemt, en iedereen zou het kunnen.
het gaat er ook om dat iedereen tegelijk iets denkt. hier dus met die lepels op de tv...

ik vond zijn seminar over mind power en positive thinking ook erg interessant.
zeker de moeite waard. linkje naar de site van de seminar
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_32676034
dat van die horloges is uit te leggen, het is namelijk zo dat als een horloge al een hele tijd stil staat, en je 'em opeens pakt en zo een beetje ermee 'schud' als het ware, een schok geeft, heel soms het kreng weer gaat lopen.

omdat er zoveel duizenden mensen kijken naar zo'n programma, is er altijd een percentage waarbij het truukje werkt, en die zijn dan zo onder de indruk dat ze het naar buiten brengen ed., en van de mensen waarbij het niet werkte hoor je verder niets over.

je zag ook hoe hij expliciet de vraag over het hoe ervan ontweek omdat hij donders goed weet hoe het zit.

verder hoe dat zit met die pen, ik vermoed dat er iets in die pen zit, want ze gebruikten dus wel een pen van hem, en ik meende die gast even te zien choken toen jensen over die pen begon, maarja hij doet dit al zo lang dat hij er handig overheen kon lullen.
pi_32686213
quote:
op dinsdag 29 november 2005 17:47 schreef pt_hadrianus het volgende:
dat van die horloges is uit te leggen, het is namelijk zo dat als een horloge al een hele tijd stil staat, en je 'em opeens pakt en zo een beetje ermee 'schud' als het ware, een schok geeft, heel soms het kreng weer gaat lopen.

omdat er zoveel duizenden mensen kijken naar zo'n programma, is er altijd een percentage waarbij het truukje werkt, en die zijn dan zo onder de indruk dat ze het naar buiten brengen ed., en van de mensen waarbij het niet werkte hoor je verder niets over.

je zag ook hoe hij expliciet de vraag over het hoe ervan ontweek omdat hij donders goed weet hoe het zit.

verder hoe dat zit met die pen, ik vermoed dat er iets in die pen zit, want ze gebruikten dus wel een pen van hem, en ik meende die gast even te zien choken toen jensen over die pen begon, maarja hij doet dit al zo lang dat hij er handig overheen kon lullen.
hij is juist zo bekend geworden omdat hij die dingen voor de tv. kon doen. niet omdat een klein percentage het horloge weer ging lopen. daarnaast ontweek hij die vraag niet, hij zei dat hij het gewoon met zijn 'mindpower' deed. en hij 'chookte' (ofzo) niet toen jensen over de pen begon. jensen mocht de pen zelfs houden, kan hij er altijd nog naar kijken.
pi_32686338
ik snap het niet, iedereen heeft hopelijk toch wel door dat wat hans kazan e.d. doen niet echt is. maar als uri geller het doet geloven sommigen er wel ineens heilig in.

uri geller is notabene een voormalig goochelaar... hij is alleen zo handig geweest om zichzelf niet meer als zodanig te profileren.
  woensdag 30 november 2005 @ 00:34:06 #22
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32686658
onze grote vriend james randi was ooit in een discovery docu te zien en een gedeelte ging over uri. james deed hetzelfde met de lepel als uri en gaf uitleg over de truc (had met warmte en voorverwarmen te maken). ik geloof zelfs dat james er een boek over heeft geschreven.

dit lijkt erop te duiden dat uri fake is of in ieder geval dat het fake kan zijn.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_32686742
quote:
op woensdag 30 november 2005 00:34 schreef livelived het volgende:
onze grote vriend james randi was ooit in een discovery docu te zien en een gedeelte ging over uri. james deed hetzelfde met de lepel als uri en gaf uitleg over de truc (had met warmte en voorverwarmen te maken). ik geloof zelfs dat james er een boek over heeft geschreven.

dit lijkt erop te duiden dat uri fake is of in ieder geval dat het fake kan zijn.
en toch zijn er geen grote googelaars die zeggen dat hij nep is. want wat hij doet dat konden hen niet. james deed niet hetzelfde met de lepel als uri.
  woensdag 30 november 2005 @ 00:50:24 #24
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32687026
quote:
op woensdag 30 november 2005 00:37 schreef #ANONIEM het volgende:
en toch zijn er geen grote googelaars die zeggen dat hij nep is. want wat hij doet dat konden hen niet.
ik zie niet echt in waarom de ene goochelaar de andere zou moeten afkraken en waar beweren ze precies dat ze hem niet na kunnen doen? het zou erg mooi zijn als uri echt wat kan maar bij deze persoon in kwestie heb ik nu eenmaal zo mijn twijfels vanwege die docu. het boek van james heet trouwens the truth about uri geller
quote:
james deed niet hetzelfde met de lepel als uri.
ik zag de docu zo'n 8 jaar geleden maar het 'spoon bending' werd wel degelijk uitgelegd en james kon het ook.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 30 november 2005 @ 00:56:10 #25
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32687147
@ livelived

mischien deze die stenny al plaatste

http://www.darat.org/~dim(...).on.tonight.show.wmv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')