Doe eens een berekening? Als je dat doet, reken dan uit wat aan de ene kant een bredere weg kost, en aan de andere kant dat je boven alleen betalende Personenautos laat rijden. Vier banen stromen volgens mij minder goed door dan 2 keer 2.quote:Op maandag 28 november 2005 22:43 schreef Steijn het volgende:
Vraag je eens af wanneer het economisch gezien handig is om in de hoogte te bouwen en wanneer je beter gewoon in de breedte kunt bouwen. Houdt daarbij in het achterhoofd dat een stuk weiland opkopen heel wat minder kost dan het ontwerpen en bouwen van een enorme betonnen constructie die de weg 4 meter de lucht in tilt. Begint het antwoord al te dagen?
De grondprijzen in Nederland zijn gewoon te laag, met andere woorden, het is niet druk (qua bebouwing en vraag naar grond) genoeg om dubbeldeks wegen economisch haalbaar te maken. Bovendien zit je met een verneukt uitzicht. Ideeën van ministers die een dubbeldeks weg als een verjaardagscadeau zien moet je trouwens sowieso met een korreltje (of zeg maar gerust een hele zak vol) zout nemen.
En dan moeten we natuurlijk ook kijken wat die langste brug ter wereldn in nederland zou moeten kosten. Want door bouwfraude praktijken zal dat ook nog altijd een factor 2 hoger uitkomen dan in frankrijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik kijk wat een stukje snelweg kost in Nederland en als je dat vergelijkt met die langste brug ter wereld in frankrijk, dan weet ik zo net niet waar de kosten liggen en waarmee je het meeste verkeersdoorstroom voor je knaken voor krijgt.
Er zijn er een flink aantal aan de westkust van de vs en regelmatig kom je dubbeldeks tegen bij bruggen.quote:Op maandag 28 november 2005 20:56 schreef Basp1 het volgende:
En waar in amerika heb je die dubbel snelwegen dan?
quote:Op maandag 28 november 2005 20:59 schreef Koewam het volgende:
Weet ik veel. Dat zei m'n vader.
Edit: Los Angeles
Is een metro dan wel flexibel?quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom Maglev, Singa? Duur en weinig flexibel, kan je beter metro aanleggen.
Metro lijkt me net zo duur toch om aan te leggen? (Tunnels graven e.d.) Waarom is maglev volgens jou trouwens inflexibel?quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom Maglev, Singa? Duur en weinig flexibel, kan je beter metro aanleggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |