abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32654414
Wat is daar nou uiteindelijk mee gebeurd?

Ik heb via de search het volgende topique gevonden Verhoogde snelwegen met tol aanleggen. . Was niet echt eens stormlooptopic. Zie ook dit http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=34387 nieuwsbericht.

Ik begrijp niet dat dit nog niet ingevoerd is. De enige redenen dat ik kan bedenken hiertegen is een chronisch gebrek aan geld of gierigheid of onwil. Onkunde kan het niet aan liggen. Zijn er al proeven geweest?

In de Verenigde staten heb je ze ook, werken die wel goed? Waarom is dit er nog lang niet
pi_32654741
En waar in amerika heb je die dubbel snelwegen dan?
pi_32654805
Weet ik veel. Dat zei m'n vader.

Edit: Los Angeles
pi_32657855
Vraag je eens af wanneer het economisch gezien handig is om in de hoogte te bouwen en wanneer je beter gewoon in de breedte kunt bouwen. Houdt daarbij in het achterhoofd dat een stuk weiland opkopen heel wat minder kost dan het ontwerpen en bouwen van een enorme betonnen constructie die de weg 4 meter de lucht in tilt. Begint het antwoord al te dagen?

De grondprijzen in Nederland zijn gewoon te laag, met andere woorden, het is niet druk (qua bebouwing en vraag naar grond) genoeg om dubbeldeks wegen economisch haalbaar te maken. Bovendien zit je met een verneukt uitzicht. Ideeën van ministers die een dubbeldeks weg als een verjaardagscadeau zien moet je trouwens sowieso met een korreltje (of zeg maar gerust een hele zak vol) zout nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Steijn op 28-11-2005 22:48:53 ]
pi_32664937
In en rond steden kun je meestal niet echt meer in de breedte bouwen
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:41:15 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32665737
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:43 schreef Steijn het volgende:
Vraag je eens af wanneer het economisch gezien handig is om in de hoogte te bouwen en wanneer je beter gewoon in de breedte kunt bouwen. Houdt daarbij in het achterhoofd dat een stuk weiland opkopen heel wat minder kost dan het ontwerpen en bouwen van een enorme betonnen constructie die de weg 4 meter de lucht in tilt. Begint het antwoord al te dagen?

De grondprijzen in Nederland zijn gewoon te laag, met andere woorden, het is niet druk (qua bebouwing en vraag naar grond) genoeg om dubbeldeks wegen economisch haalbaar te maken. Bovendien zit je met een verneukt uitzicht. Ideeën van ministers die een dubbeldeks weg als een verjaardagscadeau zien moet je trouwens sowieso met een korreltje (of zeg maar gerust een hele zak vol) zout nemen.
Doe eens een berekening? Als je dat doet, reken dan uit wat aan de ene kant een bredere weg kost, en aan de andere kant dat je boven alleen betalende Personenautos laat rijden. Vier banen stromen volgens mij minder goed door dan 2 keer 2.
Als ik kijk wat een stukje snelweg kost in Nederland en als je dat vergelijkt met die langste brug ter wereld in frankrijk, dan weet ik zo net niet waar de kosten liggen en waarmee je het meeste verkeersdoorstroom voor je knaken voor krijgt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:44:08 #7
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32667202
Volgens mij is 't wel een idee om de volgende weg te maken:

Amsterdam <-> Rotterdam (i.p.v. Amsterdam <-> Den Haag <-> Rotterdam)

En ook:
Den Haag <-> Utrecht
+
Rotterdam <-> Utrecht

Feitelijk ligt deze weg er al, maar op een gegeven moment komen beide wegen (A12 en A20) samen. Dat bevordert de doorstroming niet.

En als we dan toch bezig zijn, maak dan gelijk een doorgaande snelweg tussen Den Haag en Amsterdam. De A4 (+A44) is dan voor mensen die er tussentijds op of af willen.
pi_32668443
Wat moet je in Godsnaam met dubbeldekswegen, het wegenstelsel is al ingewikkeld genoeg. We doen net of alles vol ligt met asfalt, wat helemaal niet zo is.
pi_32668761
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

Als ik kijk wat een stukje snelweg kost in Nederland en als je dat vergelijkt met die langste brug ter wereld in frankrijk, dan weet ik zo net niet waar de kosten liggen en waarmee je het meeste verkeersdoorstroom voor je knaken voor krijgt.
En dan moeten we natuurlijk ook kijken wat die langste brug ter wereldn in nederland zou moeten kosten. Want door bouwfraude praktijken zal dat ook nog altijd een factor 2 hoger uitkomen dan in frankrijk.

Als we dan echte infrastructurele vergelijking willen maken dan zouden we ook eens moeten kijken hoeveel een kilometer HSL kost in nederland, belgie, frankrijk en duitsland.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:31:10 #10
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32672826
quote:
Op maandag 28 november 2005 20:56 schreef Basp1 het volgende:
En waar in amerika heb je die dubbel snelwegen dan?
Er zijn er een flink aantal aan de westkust van de vs en regelmatig kom je dubbeldeks tegen bij bruggen.

De i-5 door Seattle. Vanaf 45th street naar het zuiden. Een dubbeldeksbrug over het "ship canal" richting downtown. De middelste banen wisselen iedere dag om 12 uur van richting. 's-ochtends richting de stad, 's-middags de stad uit.



Embarcadero Freeway San Fransisco


Cypress Freeway San Fransisco
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 2 december 2005 @ 08:52:02 #11
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_32747553
quote:
Op maandag 28 november 2005 20:59 schreef Koewam het volgende:
Weet ik veel. Dat zei m'n vader.

Edit: Los Angeles
Hoi
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:05:37 #12
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32747711


Transitway rises above the Harbor Freeway in Los Angeles (Los Angeles County)
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_32747790
Noh, ik zou zo'n ding toch niet in m'n achtertuin willen hebben hoor.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32748517
Klote man hebben ze dubbeldeks wegen zie ik nog files staan.

Verder vergeten we er ook bij te vermelden dat de meeste van deze wegen die we hier zien gewoon opritten naar dubbeldeks bruggen zijn.

En dan is die leuke transitway ook alleen maar bedoeld voor : (I-110) Transitway had opened for transit bus, vanpool and carpool users.
pi_32750284
LA staat met 8 rijbanen per richting vaak nog muurvast Maar ze hebben er ook nauwelijks openbaarvervoer. Ik zou eerst maar eens een rondje randstad (maglev oid) aanleggen, met om de 10min een trein in beide richtingen (met als stops: AMS - URT - GOU - ROT - DENH - LEI - SHIPH). En daarop aangesloten een naadloze verbinding met de omgeving.
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:46:27 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32750884
Waarom Maglev, Singa? Duur en weinig flexibel, kan je beter metro aanleggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32751072
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom Maglev, Singa? Duur en weinig flexibel, kan je beter metro aanleggen.
Is een metro dan wel flexibel?

Maar een goed functionerend OV systeem zou wel een oplossing kunnen zijn. En met goed bedoel ik dat er frequent vervoer is (6* per uur) , ipv elk uur. Dan maakt het voor een reiziger ook niet meer zoveel uit als hij eens een aansluiting mist, die 10 minuten wachten zijn nog wel te overzien. Maar als je net die ene aansluitng mist en dan 1 uur op de volgende aansluiting moet wachten, als je geluk hebt heeft deze ook weer 5 minuten vertraging, en mag je op de volgende die je daarna nodig hebt ook nog eens een uur wachten, nee dan willen veel mensen idd geen gebruik meer maken van OV.
pi_32751109
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom Maglev, Singa? Duur en weinig flexibel, kan je beter metro aanleggen.
Metro lijkt me net zo duur toch om aan te leggen? (Tunnels graven e.d.) Waarom is maglev volgens jou trouwens inflexibel?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32751274
Maglev, omdat een gewone metro veelste langzaam is voor de randstad. Wil je concureren met de NS en de auto dan moet je een zeer snel systeem aanleggen, en dat kan prima met een maglev. En idd het duurste van de aanleg zijn de tunnels ed., leg dan meteen een goed systeem aan waar je de komende tijd mee vooruit kan. Ik zie ook niet in waarom het inflexibel zou moeten zijn...
pi_32762630
Ik kan wel een paar redenen bedenken om ze niet aan te leggen:


  vrijdag 2 december 2005 @ 19:40:50 #21
102466 cappp
Ondertitel
pi_32762896
Dan vergeet je er wel bij te vertellen dat die dingen omvielen na een aardbeving, die hier nagenoeg niet voorkomen
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_32763386
Goede vergelijking Alexxxx.

Maar ja, die poldergrond... Als er hoge gebouwen te bouwen zijn, waarom dan niet zo'n snelweggetje?
pi_32774198
Veel te prijzig. Die bestaan enkel door de noodzaak van verbreding die niet mogelijk is, in drukke steden dus. Dan wordt er in de hoogte gebouwd ook al kost het meer.

Nederland heeft zeeen van ruimte, er is maar iets van 9% bebouwd. In een reportage van Nova oid (die overigens nog online staat op de omroepsite) over het ruimtelijke ordeningsbeleid werd aangetoond dat het verbreden van alle snelwegen in NL met een baan in elke richting, nog niet eens 0,0x procent daaraan toevoegde.

Zinloos dus in NL.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32808133
In de lucht bouwen is inderdaad achterlijk duur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32813911
Het zou er ook achtelijk uit zien zo'n dubbeldekker midden in het weiland
Don't try to find facts to fit your hypothesis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')